een prima auto,
een Fiat 127!
ËS
\b
STOKVIS
magazijn~
en expeditie'
personeel
FIAT-AGENT
de rijksoverheid
vraagt
SPAREN
inspectrice van de arbeid
PHILIP^
Amsterdai
Wat maakt een auto goed?
Z'n snelheid? Uithoudingsvermogen?
Veiligheid? Zuinigheid? Alles telt mee.
En minstens zes wagens bieden 't u:
optimaal en volgens de laatste
technische normen. Maar dat maakt uw
keuze nog niet eenvoudiger.
Eis dus nog meer voor uw geld:
eis een prima auto. Met vele extra's
standaard, die het rijden nog plezieriger
maken. Drie van de dertien auto's
verdienen overigens die kwalifikatie:
primal
Maar u kunt nog kritischer zijn,
uw keuze-mogelijkheid is nog niet
uitgeput. Stap 's in de Fiat 127 met z'n
acceleratie van 0-80 km in 12 sec...
Schijfremmen voor èn een gescheiden
remsysteem èn staalgordel radiaal-
banden èn voorwielaandrijving èn ruim
plaats voor vier, èn een top van 140 km/u
èn verkrijgbaar met grote derde deur
en, nou ja, er is maar één auto
die dat allemaal heeft:
de Fiat 127. v.a. f6.902.- incl. b.t.w.l
Imp. Leonard Lang BV, Stadhouderskade 113, Amsterdam, Telefoon 020-730867,'Prijzen af Bom'
Welke MTS-er-E
wil elektronika-kennis
opdoen
Zaterdag 2 juni 1973
14
Zaterdag 2 jur»i 1973
Breda Autobedrijf Staal C.V.
Ginnekenweg 269-271.
Tel. 01600-50250.
Breda Autobedrijf VANU
Markendaalseweg 64.
Tel. 01600-39950.
Oosterhout Automobielbedrijf A. Keijn.
tjens, Keiweg 57-59.
Tel. 01620-3069.
Bergen op Zoom: Garage J. Francke N.V.
Halsterseweg 318.
Tel. 01640-35152.
Filiaal: Gagelboslaan.
Tel. 01640-40412.
Roosendaal
Baarle-Nassau
Heijningen
Krabbendijke
Hulst:
Terneuzen
Goes:
Made
Automobielbedrijf
temmens Keyenberg
Burg. Freijterslaan 130
Tel. 01650-37355.
Garage A. J. J. Verheyen
Alphenseweg 33 a.
Tel. 04257-9533.
Fa. P. II. v. d. Giesen Znn.
Potenblokseweg 11-19
Tel. 01686-650
Automobielbedrijf Schipper Zaamslag
Noord B.V.
Nieuwstraat 50-52
Tel. 01100-7991.
Garage Gebr. v. d. Elshout
Meistraat 1 Tel. 01626-2952.
Waalwijk
Garage J. Francke N.V.
Dorpsstraat 84
Tel. 01134-1505.
\utobedr. Walther de Block
Oude Zoutdijk 2-4
Tel. 01140-2058.
Autobedrijf A. de Keyzer
Sn. B.V.
Alvarezlaan 145
Tel. 01150-4564.
Autobedrijf A. de Keyzer
Zn. B.V.
?lein 29. TeL 01153-468.
Automobielbedrijf J. Hamers
Tuinstraat 22 a
Tel. 04160-34583.
Zundert (N-Br) Garage L. F. Oostvogels
Molenstraat 45
Tel. 01696-2303.
Oostburg Garage ,,'t Westen" B.V.
Bredestraat 23 a
Tel. 01170-2255.
Oudenbosch Autobedrijf Dictus
Kade 24. Tel. 01652-3127.
Etten Automobielbedrijf
H. Bakker
Nijverheidsweg 3
Tel. 01608-4960.
Goes Automobielbedrijf Schipper-
Noord B.V.
Kuyperlaan 287
Tel. 01100-4130
voor het Ministerie van Sociale Zaken
t.b.v. de Arbeidsinspectie 2e district Breda.
Taak: bezoeken van bedrijven, ziekenhuizen enz.
onder meer gericht op de tewerkstelling van
jeugdigen, de naleving van voorschriften t.a.v
werk- en rusttijden en andere arbeidsomstandig
heden, adviseren en stimuleren van maatregelen
op het gebied van personeelsbeleid, vorming en
opleiding.
Gevraagd: b.v.k. HBS-opleiding; diploma Sociale
Academie of hiermee vergelijkbare opleiding is
vereist. Ervaring in het bedrijfsleven strekt tot
aanbeveling.
Standplaats: Breda.
Salaris, afhankelijk van leeftijd, opleiding en
ervaring, tot max. f 2688,- per maand.
Tel. inlichtingen onder nr. (070) - 69 40 01, toestel
246.
AOW-premie voor Rijksrekening.
De salarissen zijn exclusief 7 °/o vakantieuitkering.
Schriftelijke sollicitaties onder vermelding van
vacaturenummer 8-0011/2461 (in linkerbovenhoek
van brief en enveloppe) zenden aan de
Rijks Psychologische Dienst, Prins Mauritslaan 1,
's-Gravenhage.
Wij zoeken
voor ons magazijn aan de BorgwerfJO
in Roosendaal.
Leeftijd tot circa 45 jaar.
Gegadigden kunnen zich voor sollicitaties
rechtstreeks wenden tot de heer
D. Hariaar, Borgwerf 10, Roosendaal,
tel. 01650 - 35932.
R. S. Stokvis Zonen B.V.
Postbus 426, Rotterdam, tel. (010) 256880
Dan is de dagopleiding Elektronikavan
Philips in Eindhoven misschien
aantrekkelijk voor u.
Deze opleiding is bestemd voor
MTS-ers die zijn afgestudeerd in de
E-richting, oude stijl, of nieuwe stijl,
zonder een duidelijk elektronika-
pakket.
In het begin zal het accent liggen op ds
wiskundevakken en de toepassing
ervan in de elektronika. De praktijk
o.a. in een meetpraktikum - neemt
gedurende de kursus geleidelijk toe.
De kursus begint op 3 september a.s.
en wordt in mei 1974 met een examen
afgesloten. Er bestaan na deze
opleiding mogelijkheden tot verdere
studie.
U verdient tijdens deze studie het
gebruikelijke aanvangssalaris van een
MTS-er, u bent dus normaal
werknemer. Na uw examen wordt u
funktioneel ingezet bij één van de
bedrijfsonderdelen. Dat we daarbij
rekening houden met uw wensen ligt
voor de hand.
We stellen de volgende
toelatingseisen:
diploma MTS-E;
geen militaire verplichtingen
(meer);
niet ouder dan 24 jaar.
Daarnaast stellen we hoge eisen aan
uw mathematisch inzicht, wat tot
uitdrukking moet komen in goede
examencijfers en goede resultaten van
een test die in de selektieprocedureis
opgenomen.
Geïnteresseerd?
Wilt u zich dan schriftelijk wenden to
de heer C. M. Geenen, Philips
Personeelzaken, antwoordnummer
Eindhoven.
Wij verzoeken u hierbij in te stuiten ee
afschrift van uw eindexamen
cijferlijst of - als u nog examen moet
doen - van uw laatste cijferlijst.
'I hoort dan van ons.
(Van onze soc.-econ.
medewerker)
TILBURG Uit de re
gieringsverklaring van he
kabinet-Den Uyl is duide
lijk gebleken dat in de ko
mende tijd een stringen
sociaal-economisch beleid
verwacht mag worden. Dii
beleid zal voornamelijk zijn
toegespitst op het inko
mens-, prijs- en begrotingS'
beleid. Voorts hoopt het
kabinet er in te slagen de
geldhoeveelheid onder con
trole te houden langs de
geëigende wegen van de
monetaire politiek.
Het is voor niemand een
verrassing dat het accent op
deze onderdelen van het be
leid valt. Het is immers de
prijsstijging en het achter
blijven van de collectieve
voorzieningen bij de particu
liere bestedingen, die ons
maatschappelijk bestel drei
gen te verstoren.
Een scherp prijsbeleid is
ondea* de huidige omstandig
heden de enige mogelijkheid
om een halt toe te roepen
aan de voortdurende stijging
van de kosten van levenson
derhoud. Dit beleid dreigt
echter te mislukken indien
het niet wordt aangevuld
met een strak ioonbeleid. Dit
betekent dat voor het ko
mende jaar er geen al te
hoge reële loonsverhogingen
in het verschiet liggen
Integendeel: Het kabinet
wil de particuliere consump
tie afremmen, zij zal dit
doen door vooral dc hogere
inkomenstrekkers zwaardere
lasten op te leggen ten gunste
(Van een onzer verslaggevers)
ROTTERDAM De toe
komst van de zware industrie
ligt in de kustgebieden. Daar
zit men beter dan in het bin
nenland. Deze markante uit
spraak deed ir. A. Stikker, lid
van de raad van bestuur van
AKZO en per 1 juli president
directeur van Rijn-Schelde-
Verolme deze week op de
jaarvergadering van dc Vere
niging van de Nederlandse
Chemische Industrie (VNCI)
in Rotterdam.
Volgens ir. Stikker is het
dringend noodzakelijk dat er
een industriebeleid voor de
chemische industrie van Euro
pa komt. Steeds verder stij
gende bouw- en exploitatie
kosten (de bouw van een che
misch bedrijf kost nu al 100
procent meer dan tien jaar
geleden) en grenzen aan de
schaalvergroting vragen een
hogere bezettingsgraad. Wan
neer dan bovendien de afzet-
VRIJI
le kolom slotkoersen vorige
a I
o sa ox c
Actieve aandelen
handel en industrie
ASZO l m 74,80 74,30
A"" UPO 353,00 349,00
A1®*® 80,00 78.80
A. -xiubbcr 750
neiwUU/M 138,00 138,50
Dordiacbe e. 38 148,50 148,00
DocüUcfie PJPrel. 148,00 146,80
Heinelten O. f ti 266,00 266,00
Heimaten 25 256,50 286,00
H.AL./Z0O 198,00 199,00
80 78,20 77,80
HVa 1100 (am)
1<1. dl», "a (am)
id. out.
KCM 100
Koo.UUe IQ
KJSSM loo
Nat. Ned. 10
Ommeree Cert
Philips lo
Bobeeo SO
Hxiinco J 90
Sjbeepv.Un J 80
Unilever j 20
98,00
105,50 106,00
121,30 119,40
191,50
69,70
353,50
54.40
195,50
69,60
346,50
53,70
244,00 242,00
161,00 159,00
144,80 145,00
147,60 145,50
Actieve obligaties
staatsleningen
.iiP-Ill 1 no cn
Ned
id 104»
Id U-V6
id iui-85
td Juii
td luiu
1 id 69.76
Id 70-77
ld 21-98
2% id 10-78
id 69-94
Id 21-96
'fc? id 72-97
'V. id U-si
'•2 id '2-U7
2 Id 661-91
2 id o6U
2 Id 69-04
td 681-08
8V» id (jdu
Id 68111
8h id 681V
•V* id. 60-91
8V« m 67-98
8 W 67-92
5S/* id 6511-90
Id. 651-90
Id 641-69
5Vi Id 6411
5 Id 64-04
Id 58-83
4H Id 59-89
4* Id 601-65
4^ Id 60U
4I* Id 63-93
4V4 Id 64-74
*Vi td 59^5
Id 604)0
4V* td 614)1
U 631-9,4
4,/t Id S311
4 k 61-86
1 824)2
Cd ÜS-93
*d «7
Id &1.7I
102,60 101,80
102,70 102,00
102,50 101,70
103,00 102,80
104,10 103,50
104,10 103,20
105,10 104,90
105,20 105,00
101,20 100,90
102,90 101,80
99,70 99,00
99,70 99,00
99,40 99,00
100,50 100.10
97,40 96,50
95,90 94,60
95,70 94,60
95,90
91,40
91,40
91,40
91,40
92,20
89,70
88,00
90,20
90,10
87,60
87,50
83,36
88,50
83,20
87,00
82,30
81,10
94,
90,80
90,80
90,80
90,80
91,70
89,40
87,90
89,60
89,50
87,20
87,10
83,00
88,20
82,80
86,60
81,90
80,70
100,00 100,00
87,50
81,10
80,50
79,80
79,30
84,50
78,80
76,60
71,20
96,10
87,00
80,50
80,00
79,10
79,00
84,00
78,20
76,20
71,00
96,10
A'dan
3V* Id it
5 V« ft'dan
4 Véld 52
V/t ISNG
8V* Id 70-1
jy« 10 iih
ay* ui JO-
b id 69-71
8 td 66-9
td 71-91
la 72-9
1% Id 70
1*/' Id 724
7Vi Id 73
IV* Id. 72-
7V* Id 71-'
IV* td 73-1
7 Id 661 i
7 id mi
1 id 661V
7 td 72-9:
7 id 73-65
3% Id 674
Id 684
B'/« Id 724
Id 674
6V4 id tr,
b 67-85
6 Id 651'
I id 6511
5% US
id
5*4 Id
SV« lo
5'/é te 64-:
j id
- Id
5 Id 64-
Id
4 V* Id
4*t td 59-5
4*4 Id
4V* Id
4 V* Id 62-1
4V* Id 52-'