33 in JUNIOR VERTEGENWOORDIGERS VOORLICHTINGSAVOND k C. A. KIMENAI-JONKER B.V. AUTOBEDRIJF, Hoge Ham 39-41, Dongen, Tel. 01623-2186 JONEF B.V. AUTOMOBIEL MIJ., Loevesteinstraat 20, Breda, Tel. 01600-59211 GEBR. NEFKENS' AUTOMOBIEL MIJ. N.V., Bredaseweg 67, Roosendaal, Tel. 01650-36328 AUTOBEDRIJF CAPPENDIJK EN ZN., Axelsestraat 174, Terneuzen, Tel. 01150-2030 PIK'S GARAGEBEDRIJF, Lange Vorststraat 11-17, Goes, Tel. 011006588 GARAGE J. A. v.d. SANDE, Gravenstraat 157, Clinge, Tel. 01140-2538 Landpoortstraat 4, IJzendijke, Tel. 01176-409 AUTOMOBIELBEDRIJF VAN KAAM N.V., Antwerpsestraatweg 371-373, Bergen op Zoom, Tel. 01640-34775 AUTOBEDRIJF ZETAK, Oranjelaan 20-22, Zevenbergen, Tel. 01680-3751 lme™™anUTZei^ leden 43 iets Sedan Break Sedan Sedan Familiale/Break Break Sedan Coupé Sedan Peugeot's ingebouwde veiligheid en Peugeot's ingebouwde "extra's"! IND Zaterdag 10 februari 1973 KORTMAN SCHUTTE B.V. -een onderneming "behorend tot het AKZO-coneernis fabrilcante van bekende merkartikelen als BIO-TEX en BIOLON, DEO WIT en DUOBONT, DRIETEX, DU-NY, JDRIEHOEKZEEP en -SODA. De verkoop van dit pakket merkartikelen vraagt van ome vertegenwoordigers grote deskundigheid en een uitgesproken commerciële inslag. Om hierin ook in de nabije toekomst te kunnen voorzien vragen wij Kortman Schutte B.V. stelt overigens niet alleen eisen. Wij bieden u zeer reeële toekomstmogelijkheden, een goed en vast salaris en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. I Deze junioren zullen in verschillende rayons door deskundigen worden opgeleid. Daarnaast zullen zij zowel in- als externe kursussen volgen op het gebied van de merkartikelenverkoop. Naast de reeds genoemde commerciële inslag is een opleiding op MULO-niveau vereist De leeftijd ligt omstreeks 20 tot 25 jaar. Het rijbewijs is zonder meer noodzaak. kortman S schultebvdordrecht IA *- Wij nodigen u uit uw sollicitatie met uitvoerige inlichtingen en met recente pasfoto te richten aan Kortman Schutte B.V., afdeling Personeelszaken, Postbus 333 te Dordrecht (Tel. 01850-46488) LIPS B.V. DRUNEN Lips is een konsern met vestigingen over de gehele wereld verspreid. In Drunen bevindt zich de hoofdvestiging, welke in drie grote bedrijven verdeeld is, te weten: een scheepsschroevenbedrijf, een koper- en messing halffabrikaten- en een aluminium halffabrikaten- en eindproduktenbedrijf. Wij houden een KOMT U EENS LANGS EN LAAT U VOORLICHTEN OVER DE WERKZAAMHEDEN, SALARISSEN. WERKTIJDEN, SOCIALE VOORZIENINGEN, PERSONEELSVERVOER, HUISVESTING ENZ. op het Gewestelijk Arbeidsbureau, Delpratsingel 22, Breda, ledereen is wëlkom op woensdag 14 februari om 19.00 uur. Enige medewerkers van onze personeelsafdeling zullen u dan informeren over het werk bij Lips B.V. Wij kunnen zowel geschoolden als ongeschoolden plaatsen. PL2-3411 Drunen. prijzen tussen haakjes zijn excl. btw. prijzen af Utrecht. een eiland van veiligheid in ieder verkeer "Veiligheid"" is een pakkend argument in een auto-advertentie. Maar dit argument mag beslist niet lichtvaardig gehanteerd worden. Daarvoor is de veiligheid voor u en uw gezin te belangrijk. Wij realiseren ons dat, doch staan er met onze volle overtuiging achter wanneer wij u garanderen dat de Peugeot 1973 een der veiligste en betrouwbaarste auto's is die thans gemaakt worden. Dit werd bereikt door bij alle modellen de bijna spreekwoordelijke kwaliteit van Peugeot door toepassing van de modernste technische verbeteringen nog meer inhoud te geven. Hier ziet u de 1973 Peugeots I Zaterdag 10 februari 1973 Dé koploper van een nieuwe auto-generatie I 4 portieren, royaal interieur met veel beenruimte voor 4 volwassenen. Zuinige 50 pk motor met bovenliggende nokkenas. 135 km/u.Versnellingspookje. Voorwielaandrijving. Draaistraal slechts 4,92 meter. Schijfremmen vóór, trommelremmen achter. Automatische remkrachtverdeler.' Bekleding stof/Teppluxié kombinatie. Grote bagageruimte, 300dm3. Aanhanger gewicht 700 kg, f8.595,- (f7.409,48) Luxe zaken-gezins auto. 2-5 personen +1,5 m3 lading of bagage. 5 portieren. Krachtigs 70 pk motor met bovenliggende nokkenas. 150 km/u. Stuurversnelling. Voorwielaandrijving. Onafhankelijke wielophanging. Vóór schijf-, achter trommelremmen. Rembekrachtiging. Tepp bekleding. Aanhanger gewicht 950 kg. f 11.195,- (f9.650,86) De Europese reiswagen. 5 personen, 4 portieren.Sterke 98 pk motor met bovenliggende nokkenas. 162 km/u. Pookje. Bekrachtigde schijfremmen rondom. Slaapstoelen. Hoofdsteunen op de voorste fauteuils. Bekleding in beschaafde kombinatie stof/Teppluxe. Achteruitrijlampen. Diepe bagageruimte, 560dm3. Aanhangergewicht 1100 kg. f 13.795,- (f 11.892,94) Andere 504 sedansBenzine-injectie, Automatique, Diesel en super-luxe uitvoeringen. Windvast-Koersvastl 5 personen, 4 porti eren. Degelijke dwarsgebouwde 60 pk motor met bovenliggende nokkenas. 140 km/u. Stuurversnelling» Voorwielaandrijving. Onafhankelijk geveerde wielen. Vóór schijf,- achter trammelremmen.Mastervacrembekrachtiger.Automatische remkrachtverdeler. Slaapstoelen. Mooie stoffen bekleding. Bagageruimte 370 dm3. Aanhanger gewicht 850 kg. f 9.245,- (f 7.969,83) Sport-in-stijl 12 personen en bankje. Fel accelererende 80 pk motor, 160 km/u., bediend door sportief pookje. Technische uitvoering als de-304 sedan. Komfortabele kuipstoelen.met.hoofdsteunen en luxueus, kompleet dashboard. Halogeen kopiampen.Achtëruitrijlampen. Bekleding in ventilerende Teppline, Kofferruimte 300 dm3. f 12.295,-(f 10.599,14) Tevens als Coupé leverbaar. De "ruimte-auto". 5 portieren. Familiale: 7 personen met bij weggeklapte 3e- bank 860dm3bagageruimte. Break: 5 personen.Met opgeklapte achterbank, formica beklede laadvloer van 2.14 m. lengte. Laadvermogen 640 kg.98pk motor met bovenliggende nokkenas 160 km/u. Stuurversnelling. Alle wielen onafhankelijk geveerd. Vóór schijfremmen, achtertrommel remmen, Rembekrachtiging. Slaapstoelen met hoofdsteunen op de voorste. Achteruitrijlampen. Aanhangergewicht 1300 kg. Familiale f 15.795,- (f 13.616,38) Break f 15.295,- (f 13.185,35) Beide modellen ook leverbaar met automatische versnellingsbak of met dieselmotor. 504 Stationcar f 14.195,- (f 12.237.06). Voor gezin en zaken. 5 personen. 5 Portieren. Bij weggeklapte achterbank 2 personen en 1,5 m3 laadruimte. 60 pk motor met bovenliggende nokkenas. 140 km/u. Stuurversnelling. Voorwielaandrijving. Alle wielen onafhankelijk geveerd. Schijfremmen op de voorwielen; achter trommelremmen. Automatische remkrachtverdeler. Mastervac rembekrachtiging. Slaapstoelen.Tepp bekleding. Aanhanger gewicht 850 kg. f 10.245,- (f 8.831,90) De tijdloos moderne I 5 personen, 4 portieren. 73 pk motor, 148 km/u. Stuurversnelling. Schijfremmen vóór, achter trommelremmen. Automatische remkrachtverdeler en rembekrachtiging. Slaapstoelen. Bekleding in Tepp kunstleder. Achteruitrijlampen. "Slok-op" bagageruimte van 530 dm3 Aanhanger gewicht 1000 kg. f 11.595,- (f 9.995,69) Ook de vermaarde 404 Diesel leverbaar. GesigneerdPininfarina4 personen. Komfortabele kuipstoelen met royale achterbank. 2 portieren. Krachtige110 pk benzine-injectie motor met bovenliggende nokkenas. 179 km/u. Pookje. Uitgebreid instrumentarium in dashboard. Alle wielen onafhankelijk geveerd. Bekrachtigde schijfremmen rondom. Elektrisch bediende zij-ruiten.Halogeen koplampen. Achteruitrijlampen, Bagageruimte 325 dm3, f 24.850,- (f 21.422,41) Ook leverbaar: 5Ó4Coupé Automatique en 504 cabriolet. Zeer royale gezinsauto voor 5 personen. 4 portieren. Dwarsgeplaatsto 70 pk motor met bovenliggende nokkenas. 150 km/u. Stuurversnelling. Koersvaste voorwielaandrijving. Onafhankelijke wielvering. Vóór schijfremmen, achter trommel. Rembekrachtiging. Slaapstoelen. Bekleding stof/tepp kombinatie. Grote bagageruimte van 445 dm3. Aanhanger gewicht 950 kg. f 10.295,- (f 8.875,-) Ook leverbaar 3Ö4 "S"_ met 80 pk S-motor met' dubbele carburateur, 160 km/u. Pookje. Hoofdsteunen op de voorste fauteuils. Halogeen lampen en achteruitrijlampen. 4 portieren, wat voor de achterpassagiers en vooral voor kinderen veel veiliger is. De portieren kunnen in geval van nood direkt geopend worden Bovendien zijn de achterportieren voorzien van instelbare kinderslotenwel van buitenaf te openen, niet van binnenuit. Zodat morrelende kinderhanden niet per ongeluk onder het rijden een deur kunnen openen. Carrosserie met schokabsorberende voor- en achterzijde. Bij de voorstoelen 3-punts veiligheidsgordels met ingebouwde schok-opvang strook. Veiligheidssloten rondom. Maar afgezien van deze bijzondere veiligheidsvoorzorgen is elke Peugeot van "nature" een eiland van veiligheid in het verkeer door zijn betrouwbaar en evenwichtig weggedrag I Robuuste motor met 5 x gelagerde krukas. Automatische ventilateur. Carrosserie beschermd door elektrophorèse lakpantser; roestvrij stalen bumpers, sierlijsten en wieldoppen. Snelverstelling koplampen. Speciale "Grand Froid" verwarming met verzwaarde elektrische installatie en grote accu; verwarmde achterruit (niet bij de cabriolets uiteraard). Radiaalbanden. Importeur Gebr. Nefkens' Automobielmij. N.V. Utrecht. (Van onze spor ZAAMSLAG Tot een d de laatste jaren ook in Zeela belangstelling mag verheugen hengelsport. Er zijn maar wc vincie te vinden waar geen 1| vrijwel al deze clubs orgar pioenschap in de vorm van ec acht a tien viswedstrijden. Bij gebrek aan binnenwate- c ren (zoetwaterkreken, vijvers f en dergelijke), zijin er heel i wat clubs die al hun wedstrtj- z den moeten houden in de u Westerschelde. Dit betekent dat men bovendien gebonden g is aian het getij van eb en k vloed, waardoor de meeste s wedstrijden rond het middag- k uur of zelfs daarna aanvan- 3 gen. Een tijdstip van beginnen d dat voor wat de internationale concoursen van de verschillen de (in totaal drie) federaties m betreft niet vreemd aandoet, fc omdat hierbij heel wat deelne- sc mers een ruime afstand moe- de ten afleggen alvorens men aan R, de wedstrijdtafels zijn be- D' scheiden in ontvangst kaai ne- R; men en zich naar het wed- Ni strijdtoneel kan begeven. Maar BI ook bij normale clubwedstrij- NI den schijnen bij de leden, hoe PA vreemd dat ook miag klinken, ve bezwaren te bestaan tegen een sti olubwedstrijd in de vroege 31 morgenuren. lJ ws Onlangs werd nog op een le- 23 denvergadering van een van de op grootste Zeeuwse hengelsport- KI verenigingen een voorstel Ier hiertoe afgewezen. Diat het Re voorstel van een vrouwelijk ser lid kwam mocht dan wel enig jut opzien baren, maar als argu- 7 ment werd gebruikt: „Wij se vrouwen moeten vijfmaal per week toch al vroeg opstaan te voor onze mannen, dan kan te diie ene morgen er ook nog te wel bij". Le£| Blijft bet aantal internatio- I nale concoursen dat de Wes- f tersoheldefederatie in 1973 op zijn programma heeft staan vrijwel gelijk aan dat van het vorig jaar, de Delta-federatie heeft er dit jiaar zestien, vijf meer dan het vorig seizoen. Aan deze concoursen kan een teder deelnemen. Men hoeft daarvoor geen lild te zijn van een vereniging. Zij het dan dat men wel een individuele kan wurmen, maar geen aanspraak kan maken op een I Kampioenschap. De fishimg-clnb Oroede opent op 4 maart diit jiaair de van internationale concour- R tn- -het j® tevens de eerste wedstrijd die meetelt voor het Westerscheldekampioen- rin aP- De volgende wedstrij- seteJa" 0 federatie worden fenrtSenQ^p 15 april Hsv IJ" zen i n mei ONI Temeu- de Schelde mer tw auSustus Num- anm Nummer Een, 26 kemf oS De Zeekra'b te Bres- kfo te lfPt?^ber ZHC Sluis" HSV 23 september oktohe o *2 Tern»uzen, 27 Hoek Sport en Genoegen te dewi™11, deze wiswedstrij- |de BeL d'aniS in trek bij I® fPortvissers die leen der 7 ld, n van iWelsnLt Zeeuwsch-Vlaamse tref&herenigingen. Een -geeft ONT V1??'rbeeid hiervan de j f"1 Terneuzen. Van IHeleiëw^ ee,nderde deel in Idit grote ™tig' En aI moet it^den Ld *al dan Sszocht n mede door het feit dat Rudi e-p- Idie e ^msterdamse bokser kerd J*" Duitse Hcentie prof bi j £°mt vriidag 16 februa- partjj fneu.len voor zijn derde tammer De Amster" F°nden j f°et over vier waar Westduitse half- aargewicht Alfred Fries. -i^^HTENTIE) Vanaf 185,. 2, Nijv 9440

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1973 | | pagina 12