33 in
JUNIOR VERTEGENWOORDIGERS
VOORLICHTINGSAVOND
k
C. A. KIMENAI-JONKER B.V. AUTOBEDRIJF, Hoge Ham 39-41, Dongen, Tel. 01623-2186
JONEF B.V. AUTOMOBIEL MIJ., Loevesteinstraat 20, Breda, Tel. 01600-59211
GEBR. NEFKENS' AUTOMOBIEL MIJ. N.V., Bredaseweg 67, Roosendaal, Tel. 01650-36328
AUTOBEDRIJF CAPPENDIJK EN ZN., Axelsestraat 174, Terneuzen, Tel. 01150-2030
PIK'S GARAGEBEDRIJF, Lange Vorststraat 11-17, Goes, Tel. 011006588
GARAGE J. A. v.d. SANDE, Gravenstraat 157, Clinge, Tel. 01140-2538 Landpoortstraat 4, IJzendijke, Tel. 01176-409
AUTOMOBIELBEDRIJF VAN KAAM N.V., Antwerpsestraatweg 371-373, Bergen op Zoom, Tel. 01640-34775
AUTOBEDRIJF ZETAK, Oranjelaan 20-22, Zevenbergen, Tel. 01680-3751
lme™™anUTZei^ leden 43 iets
Sedan
Break
Sedan
Sedan
Familiale/Break
Break
Sedan
Coupé
Sedan
Peugeot's ingebouwde veiligheid
en Peugeot's ingebouwde "extra's"!
IND
Zaterdag 10 februari 1973
KORTMAN SCHUTTE B.V. -een onderneming
"behorend tot het AKZO-coneernis fabrilcante van bekende merkartikelen als
BIO-TEX en BIOLON, DEO WIT en DUOBONT, DRIETEX, DU-NY,
JDRIEHOEKZEEP en -SODA. De verkoop van dit pakket merkartikelen vraagt van
ome vertegenwoordigers grote deskundigheid en een uitgesproken commerciële inslag.
Om hierin ook in de nabije toekomst te kunnen voorzien vragen wij
Kortman Schutte B.V. stelt
overigens niet alleen eisen.
Wij bieden u zeer reeële
toekomstmogelijkheden, een
goed en vast salaris en
uitstekende secundaire
arbeidsvoorwaarden.
I
Deze junioren zullen in
verschillende rayons door
deskundigen worden opgeleid.
Daarnaast zullen zij zowel
in- als externe kursussen
volgen op het gebied van de
merkartikelenverkoop.
Naast de reeds genoemde
commerciële inslag is een
opleiding op MULO-niveau
vereist De leeftijd ligt
omstreeks 20 tot 25 jaar.
Het rijbewijs is zonder meer
noodzaak.
kortman S schultebvdordrecht IA *-
Wij nodigen u uit uw sollicitatie
met uitvoerige inlichtingen en
met recente pasfoto te richten
aan Kortman Schutte B.V.,
afdeling Personeelszaken,
Postbus 333 te Dordrecht
(Tel. 01850-46488)
LIPS B.V. DRUNEN
Lips is een konsern met vestigingen over de gehele wereld verspreid.
In Drunen bevindt zich de hoofdvestiging, welke in drie grote bedrijven verdeeld is,
te weten: een scheepsschroevenbedrijf, een koper- en messing halffabrikaten-
en een aluminium halffabrikaten- en eindproduktenbedrijf.
Wij houden een
KOMT U EENS LANGS EN LAAT U VOORLICHTEN
OVER DE WERKZAAMHEDEN, SALARISSEN. WERKTIJDEN, SOCIALE
VOORZIENINGEN, PERSONEELSVERVOER, HUISVESTING ENZ.
op het Gewestelijk Arbeidsbureau, Delpratsingel 22, Breda,
ledereen is wëlkom op woensdag 14 februari om 19.00 uur.
Enige medewerkers van onze personeelsafdeling zullen u dan informeren over het werk bij Lips B.V.
Wij kunnen zowel geschoolden als ongeschoolden plaatsen.
PL2-3411
Drunen.
prijzen tussen haakjes zijn excl. btw. prijzen af Utrecht.
een eiland
van veiligheid in
ieder verkeer
"Veiligheid"" is een pakkend argument in een
auto-advertentie. Maar dit argument mag
beslist niet lichtvaardig gehanteerd worden.
Daarvoor is de veiligheid voor u en uw gezin
te belangrijk. Wij realiseren ons dat, doch
staan er met onze volle overtuiging achter
wanneer wij u garanderen dat de Peugeot
1973 een der veiligste en betrouwbaarste
auto's is die thans gemaakt worden.
Dit werd bereikt door bij alle modellen de
bijna spreekwoordelijke kwaliteit van
Peugeot door toepassing van de modernste
technische verbeteringen nog meer inhoud
te geven. Hier ziet u de 1973 Peugeots I
Zaterdag 10 februari 1973
Dé koploper van een nieuwe auto-generatie I 4 portieren, royaal interieur
met veel beenruimte voor 4 volwassenen. Zuinige 50 pk motor met
bovenliggende nokkenas. 135 km/u.Versnellingspookje. Voorwielaandrijving.
Draaistraal slechts 4,92 meter. Schijfremmen vóór, trommelremmen achter.
Automatische remkrachtverdeler.' Bekleding stof/Teppluxié kombinatie.
Grote bagageruimte, 300dm3. Aanhanger gewicht 700 kg, f8.595,-
(f7.409,48)
Luxe zaken-gezins auto. 2-5 personen +1,5 m3 lading of bagage. 5 portieren.
Krachtigs 70 pk motor met bovenliggende nokkenas. 150 km/u.
Stuurversnelling. Voorwielaandrijving. Onafhankelijke wielophanging.
Vóór schijf-, achter trommelremmen. Rembekrachtiging.
Tepp bekleding. Aanhanger gewicht 950 kg. f 11.195,- (f9.650,86)
De Europese reiswagen. 5 personen, 4 portieren.Sterke 98 pk motor met
bovenliggende nokkenas. 162 km/u. Pookje. Bekrachtigde schijfremmen
rondom. Slaapstoelen. Hoofdsteunen op de voorste fauteuils. Bekleding in
beschaafde kombinatie stof/Teppluxe. Achteruitrijlampen. Diepe bagageruimte,
560dm3. Aanhangergewicht 1100 kg. f 13.795,- (f 11.892,94)
Andere 504 sedansBenzine-injectie, Automatique,
Diesel en super-luxe uitvoeringen.
Windvast-Koersvastl 5 personen, 4 porti eren. Degelijke dwarsgebouwde
60 pk motor met bovenliggende nokkenas. 140 km/u. Stuurversnelling»
Voorwielaandrijving. Onafhankelijk geveerde wielen. Vóór schijf,- achter
trammelremmen.Mastervacrembekrachtiger.Automatische remkrachtverdeler.
Slaapstoelen. Mooie stoffen bekleding. Bagageruimte 370 dm3. Aanhanger
gewicht 850 kg. f 9.245,- (f 7.969,83)
Sport-in-stijl 12 personen en bankje. Fel accelererende 80 pk motor,
160 km/u., bediend door sportief pookje. Technische
uitvoering als de-304 sedan. Komfortabele kuipstoelen.met.hoofdsteunen
en luxueus, kompleet dashboard. Halogeen kopiampen.Achtëruitrijlampen.
Bekleding in ventilerende Teppline, Kofferruimte 300 dm3.
f 12.295,-(f 10.599,14) Tevens als Coupé leverbaar.
De "ruimte-auto". 5 portieren. Familiale: 7 personen met bij weggeklapte
3e- bank 860dm3bagageruimte. Break: 5 personen.Met opgeklapte
achterbank, formica beklede laadvloer van 2.14 m. lengte. Laadvermogen
640 kg.98pk motor met bovenliggende nokkenas 160 km/u. Stuurversnelling.
Alle wielen onafhankelijk geveerd. Vóór schijfremmen, achtertrommel remmen,
Rembekrachtiging. Slaapstoelen met hoofdsteunen op de voorste.
Achteruitrijlampen. Aanhangergewicht 1300 kg.
Familiale f 15.795,- (f 13.616,38)
Break f 15.295,- (f 13.185,35) Beide modellen ook leverbaar met
automatische versnellingsbak of met dieselmotor.
504 Stationcar f 14.195,- (f 12.237.06).
Voor gezin en zaken. 5 personen. 5 Portieren. Bij weggeklapte achterbank
2 personen en 1,5 m3 laadruimte.
60 pk motor met bovenliggende nokkenas. 140 km/u. Stuurversnelling.
Voorwielaandrijving. Alle wielen onafhankelijk geveerd. Schijfremmen op de
voorwielen; achter trommelremmen. Automatische remkrachtverdeler.
Mastervac rembekrachtiging. Slaapstoelen.Tepp bekleding.
Aanhanger gewicht 850 kg. f 10.245,- (f 8.831,90)
De tijdloos moderne I 5 personen, 4 portieren. 73 pk motor, 148 km/u.
Stuurversnelling. Schijfremmen vóór, achter trommelremmen. Automatische
remkrachtverdeler en rembekrachtiging. Slaapstoelen. Bekleding in Tepp
kunstleder. Achteruitrijlampen. "Slok-op" bagageruimte van 530 dm3
Aanhanger gewicht 1000 kg. f 11.595,- (f 9.995,69)
Ook de vermaarde 404 Diesel leverbaar.
GesigneerdPininfarina4 personen. Komfortabele kuipstoelen met royale
achterbank. 2 portieren. Krachtige110 pk benzine-injectie motor met
bovenliggende nokkenas. 179 km/u. Pookje. Uitgebreid instrumentarium in
dashboard. Alle wielen onafhankelijk geveerd. Bekrachtigde schijfremmen
rondom. Elektrisch bediende zij-ruiten.Halogeen koplampen.
Achteruitrijlampen, Bagageruimte 325 dm3, f 24.850,- (f 21.422,41)
Ook leverbaar: 5Ó4Coupé Automatique en 504 cabriolet.
Zeer royale gezinsauto voor 5 personen. 4 portieren. Dwarsgeplaatsto 70 pk
motor met bovenliggende nokkenas. 150 km/u. Stuurversnelling. Koersvaste
voorwielaandrijving.
Onafhankelijke wielvering. Vóór schijfremmen, achter trommel.
Rembekrachtiging. Slaapstoelen. Bekleding stof/tepp kombinatie.
Grote bagageruimte van 445 dm3. Aanhanger gewicht 950 kg.
f 10.295,- (f 8.875,-) Ook leverbaar 3Ö4 "S"_
met 80 pk S-motor met' dubbele carburateur, 160 km/u. Pookje. Hoofdsteunen
op de voorste fauteuils. Halogeen lampen en achteruitrijlampen.
4 portieren, wat voor de achterpassagiers en
vooral voor kinderen veel veiliger is.
De portieren kunnen in geval van nood direkt
geopend worden
Bovendien zijn de achterportieren
voorzien van instelbare kinderslotenwel van
buitenaf te openen, niet van binnenuit.
Zodat morrelende kinderhanden niet per
ongeluk onder het rijden een deur kunnen openen.
Carrosserie met schokabsorberende voor- en achterzijde.
Bij de voorstoelen 3-punts veiligheidsgordels
met ingebouwde schok-opvang strook.
Veiligheidssloten rondom.
Maar afgezien van deze bijzondere
veiligheidsvoorzorgen is elke Peugeot van
"nature" een eiland van veiligheid in het verkeer
door zijn betrouwbaar en evenwichtig weggedrag I
Robuuste motor met 5 x gelagerde krukas.
Automatische ventilateur.
Carrosserie beschermd door elektrophorèse
lakpantser;
roestvrij stalen bumpers, sierlijsten en wieldoppen.
Snelverstelling koplampen.
Speciale "Grand Froid" verwarming met
verzwaarde elektrische installatie en grote
accu; verwarmde achterruit (niet bij de cabriolets
uiteraard). Radiaalbanden.
Importeur Gebr. Nefkens' Automobielmij. N.V. Utrecht.
(Van onze spor
ZAAMSLAG Tot een d
de laatste jaren ook in Zeela
belangstelling mag verheugen
hengelsport. Er zijn maar wc
vincie te vinden waar geen 1|
vrijwel al deze clubs orgar
pioenschap in de vorm van ec
acht a tien viswedstrijden.
Bij gebrek aan binnenwate- c
ren (zoetwaterkreken, vijvers f
en dergelijke), zijin er heel i
wat clubs die al hun wedstrtj- z
den moeten houden in de u
Westerschelde. Dit betekent
dat men bovendien gebonden g
is aian het getij van eb en k
vloed, waardoor de meeste s
wedstrijden rond het middag- k
uur of zelfs daarna aanvan- 3
gen. Een tijdstip van beginnen d
dat voor wat de internationale
concoursen van de verschillen
de (in totaal drie) federaties m
betreft niet vreemd aandoet, fc
omdat hierbij heel wat deelne- sc
mers een ruime afstand moe- de
ten afleggen alvorens men aan R,
de wedstrijdtafels zijn be- D'
scheiden in ontvangst kaai ne- R;
men en zich naar het wed- Ni
strijdtoneel kan begeven. Maar BI
ook bij normale clubwedstrij- NI
den schijnen bij de leden, hoe PA
vreemd dat ook miag klinken, ve
bezwaren te bestaan tegen een sti
olubwedstrijd in de vroege 31
morgenuren. lJ
ws
Onlangs werd nog op een le- 23
denvergadering van een van de op
grootste Zeeuwse hengelsport- KI
verenigingen een voorstel Ier
hiertoe afgewezen. Diat het Re
voorstel van een vrouwelijk ser
lid kwam mocht dan wel enig jut
opzien baren, maar als argu- 7
ment werd gebruikt: „Wij se
vrouwen moeten vijfmaal per
week toch al vroeg opstaan te
voor onze mannen, dan kan te
diie ene morgen er ook nog te
wel bij". Le£|
Blijft bet aantal internatio-
I nale concoursen dat de Wes-
f tersoheldefederatie in 1973 op
zijn programma heeft staan
vrijwel gelijk aan dat van het
vorig jaar, de Delta-federatie
heeft er dit jiaar zestien, vijf
meer dan het vorig seizoen.
Aan deze concoursen kan een
teder deelnemen. Men hoeft
daarvoor geen lild te zijn van
een vereniging. Zij het dan
dat men wel een individuele
kan wurmen, maar geen
aanspraak kan maken op een
I Kampioenschap.
De fishimg-clnb Oroede
opent op 4 maart diit jiaair de
van internationale concour-
R tn- -het j® tevens de eerste
wedstrijd die meetelt voor het
Westerscheldekampioen-
rin aP- De volgende wedstrij-
seteJa" 0 federatie worden
fenrtSenQ^p 15 april Hsv IJ"
zen i n mei ONI Temeu-
de Schelde
mer tw auSustus Num-
anm Nummer Een, 26
kemf oS De Zeekra'b te Bres-
kfo te lfPt?^ber ZHC Sluis"
HSV 23 september
oktohe o *2 Tern»uzen, 27
Hoek Sport en Genoegen te
dewi™11, deze wiswedstrij-
|de BeL d'aniS in trek bij
I® fPortvissers die
leen der 7 ld, n van
iWelsnLt Zeeuwsch-Vlaamse
tref&herenigingen. Een
-geeft ONT V1??'rbeeid hiervan
de j f"1 Terneuzen. Van
IHeleiëw^ ee,nderde deel in
Idit grote ™tig' En aI moet
it^den Ld *al dan Sszocht
n mede door het feit dat
Rudi e-p-
Idie e ^msterdamse bokser
kerd J*" Duitse Hcentie prof
bi j £°mt vriidag 16 februa-
partjj fneu.len voor zijn derde
tammer De Amster"
F°nden j f°et over vier
waar Westduitse half-
aargewicht Alfred Fries.
-i^^HTENTIE)
Vanaf 185,.
2, Nijv
9440