zwiin Geef niet ruim drie maal zoveel gelduit als nodig is van Mercedes-Benz Merceies-leitz spaart per kilometer Schol voor en ni de eei Peek&Cloppenburg .Kruimelboetiek Zuinig Zuinig Zuinig Zuinig Zuinig Zuinig Niet zuinig Bon STAATSSE (j L BUNGALOW, BOERDERIJTJE Wij leven in een tijd dat verstandïgrekeneneen noodzaak is geworden. Wilt u dan even met ons meerekenen? U weet dat benzine op 't ogen- blikruim 3maalzo duur is als dieselolie.Hoeveel kan u dat besparen? Mercedes heeft voor u een eentonner met die selmotor. Door het nog groter geworden prijs verschil tussenhenzine en dieselolie is een be stelwagen met diesel motor nu veel eerder profijtelijk voor u dan vroeger. Maar er is meer. Een dieselmotor gebruikt ongeveer 30% minder brandstof dan een ben zinemotor. Omdat die selolie meer calorieën per liter heeft en de Mercedes dieselmotor door zijn constructie meer rendement uit de brandstof haalt. Om al deze redenen hespaart u bij 20.000 km per jaar alleen al f 1.100,- op uw brandstof. Eïi niet al leen de kilometers tel len - ook de vele uren dat demotor blijft door draaien, als de wagen stilstaat. En er is nog meer. Een dieselmotor heeft min der kwetsbare onder delen. En wat kwets baar zou kunnen zijn heeftMercedestotin de perfectie uitgekiend, U bespaart niet alleen op brandstof, ook op repa ratiekosten. Een dieselmotor heeft bovendien een langer leven dan een benzine motor. Dat is ook be- langrijkbij afschrijving en inruil. De nieuwe Mercedes eentonner is eveneens bijzonder zuinig op uw ladingfdoormïddelva afzonderlijk geveerdaj wielophanging) en. oj de rijders (versterf voorfront en doorlo pend. dubbelbuizea frame garanderen op timale veiligheid). Met de vele keuzefflOi gelijkheden in uitvoft ring. Met het komfoi Met de afwerking. de laadruimte. En de service. N.V. ROGAM Automobielbedrijf, Vaartstraat 3, Axel. Tel. 01155 - 3 53 3 54. Verkeerde plaats Woensdag 15 maart 1972 621-163 Woensdag 15 maart 19/ Nu zijn de kleine baasjes aan de beurt. Bij B&C. Laat Bobbie maar ravotten in dit poolvaste corduroy spencerpakje. Veel aardige kleuren. Mt.92t/mll6. Maat 92 33?°* Tom bouwt een toren in een gestreepte Leacril pullover.Veel kleuren. Mt. 86 t/m 1 IC X>1U11UW1 UlUUgl UIj een Gwendacryl tricot Flip kwam uit de Kruimelboetiek in deze acryl ribpullover. Veel effen kleuren. Mt. 86 t/m 116. Maat 86/ISO* Blauwe denim tuinbroek MCf86t/mll6./:SO *Kleine stijging per maat. a/d Rijksweg - R'dam-Dordt, - of Tel. I 01850-26755 o A.IM.W.B.-Keuring - inruil en financiering BEL ONS Wij halen en brengen u gratis en geheel vrijblijvend van en naar huis. 70 V.W.'s 1200 en 1300 v/a 1963 t/m 1971. Prijzen v/a 500,- 25 V.W.'s 1600 v/a 1965 t/m 1970. Prijzen v/a 900,- 15 V.W.'s Variant 1600 v/a 1966 t/m 1971. Prijzen v/a 1250,- 35 V.W.'s bestelwagen v/a 1967 t/m 1970. Prijzen v/a 1000,- 3 V.W.'s Pick-up 1969 en 1971. 6 V.W.'s kleinbus' v/a 1966. Prijzen v/a f 1500,— 17 V.W.'s 411. v/a '69 t/m '71. Prijzen v/a 5750,- - 3 V.W.'s Amescador kampeerwagen v/a 1968 t/m 1971. Prijzen v/a 7500,- Renault 16 TS 1971 i Renault 4L 1970 Opel Commodore m. schuifdak 1969 Opel Kadett 1969 Vauxhall Viva 1970 Morris 1000 1970 V.W. 1600 TLE Automatic 1970 Ford 12M 1300 Combi 1968 Ford Cortina 1968 Fiat 600 Jagst 2 1967 NSU Ro 80 1969 Bedford Bestel 1970 Ford Cortina 1600 1969 V.W. 1500 Karmann Ghia Coupé 1970. BEL ONS Wij halen en brengen u gratis en geheel vrijblijvend van en naar huis. A.IM.W.B.-Keuring - inruil en financiering TE HUUR GEVRAAGD: In Breda of direkte omgeving door echtpaar zonder kinderen, plm. 50 jaar helft van twee onder een kap. Alleen goede stand en geen nieuwbouwwijk komt in aan merking. Op korte termijn niet direkt nood zakelijk. Brieven onder no. SG 118973 E. Nu wil ik ook alles weten stuur mij uw folder ik zou er wel eens ia ■willen proefrijden firma straat plaats telefoontsU»»* naam en handtekening AGAM B.V., Opsturen naar Bestelwagens, f Voor hen die minder dan20.Ö0ÖfcoP jj rijden is dit type ook in benzine-»1 leverbaar. de nieuwe Spaar-Ster van Mercedes, de zuinige 1-tonner met dieselmotor van zeer licht tot superzwaar DEN HAAG De bou 25.000 lokalen en 200C prijzen van vandaag zoi Dat betekent, als we in dat er elk jaar door de g( (voortgezet onderwijs) ten worden gestoken. Er Bovendien stijgt elke ma drag van een half miljard worden verhoogd. En he schikbare middelen per ger over de uitvoering doe Welnu, bovendien werkt op daardoor aan de bouw van s Het is dan ook geen wondeil lenbouwbeleid wat meer vas wat de meest doelmatige rela departement van Onderwijs i Niet minder belangrijk wordt haar opdracht uit te kienen, hoe men kan komen tot prijsvaste constante bouwstromen. Ze wordt sa mengesteld uit deskundigen uit de bouwwereld, de schoolwereld, de financiële wereld en het departe ment. Er is'% zegt mr. Schelf hout, „een duidelijke ver wantschap tussen >de proble matiek van de woningbouw en de scholenbouw. Er zijn na de oorlog enorme aantal- lan huizen gebouwd. Toch blijft er een tekort, waarvan de omvang moeilijk is te be oordelen. Statistisch is dat tekort gering, maar dat klopt niet met de werkelijkheid. Wij stellen hogere eisen aan ons wooncomfort, onze leef wijze verandert en er zijn nieuwe opvattingen ontstaan over de afstand tussen woon- en werkmilieu (de auto). Zo iets is er ook aan de hand met de scholenbouw". Na de oorlog duurde het tot 1950 voordat de scholen bouw goed op gang was. De achterstand was toen enorm. In het begin van de vijftiger jaren kondigde de geboorten- golf van vlak na de oorlog zich aan. Het kleuter- en la ger onderwijs moest die stroom verwerken. Er was dus aan de ene kant gewoon een tekort aan scholen en aan de andere kant steeg het aantal leerlingen plotseling heel snel. Toch is het toen malige kleuter- en basison derwijs over het algemeen m staat geweest die stroom redelijk op te vangen". Mr, Schelfhout vertelt z'n verhaal zonder een enkele aantekening te raadplegen. fV.s onderwijsdeskundige byuitstek weet hij precies waarover hij spreekt. De ge- boortengolf daalt nu vrij snel. zou dus denken dat er voldoende schoolruimte is. statistisch is dat ook zo. Maar heel wat scholen staan ap verkeerde plaatsen. De trek uit de steden is volop aan de gang. Bovendien stel den we hogere eisen dan 20 geleden aan onze school gebouwen. Daarnaast hebben We de onderwijsvernieuwing PIe. eisen aan de vorm en /A'phting van scholen stelt. i„Ve nu bezig aan de .gratie van kleuter- en basisonderwijs. Het gaat aarbij orn een geheel nieu- e enderwijs-conceptie. Als e die willen verwezenlij- J~J ?al men er ruimtelijke „"^'eningen voor moeten ®PP_en. Het wordt een ne- j ?larige school die in één s Douwencomplex moet wor- endergebracht. Hij denkt k_ na- Wrijft met de lin- hanid over het voorhoofd. l(Serilijk zouden we nu al \»Ji ^zien van het bou te, van afzonderlijke kleu- Am en basisscholen. Maar T*, fean natuurlijk niet. Het naerwijs-oude-stijl moet vvi re ke de af. mi de er- die vei Ier na; alg voi sch I kei va: nei wa voi bei eei eei lan vu go< Ud de nu, we kin mo voo Zij leid en die soci del E in den mig ster bou grol dat voo: een brai sche leet bied tie dan lam zuD terr mei E

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1972 | | pagina 14