\dhesie aan demonstratie
jln groningen
Toenemend onbehagen
bij Z.-Vlaamse boeren
Loods Bannink:
en willen
t onmogelijke
met Baalhoek
voortaan K) Ct
goedkoper
E HAMER
Kleinfruit
heeft
verse'
toekomst
BRUGGE
WENST
bouw
ZEE
SLUIS
HALVE
MAAN'
TER
ZIELE
NFO-leden helpen weduwe op fruitbedrijf
vrolijk nieuws
voormoeders en dochters
de lekkerste slankmater
ProloOg in
Ledeltheater
Wachtmeester)
v. Remortel
gaat weg
Havenschap
Ylissingen
snel klaar
met agenda
m
stad
streék
1
r
Iil#nniiiiv
Schip losgetrokken
Landbouw-
hangar
afgebrand
P. VERMAIRE:
Demonstratie
Geen bezwaren
tegen Dow-
uitbreidingen
INBRAAK IN
SEXSHOP
REGERING
OP
AFSPRAAK
GEWEZEN
Afdelingen
Staten nog
niet klaar
met oordeel
over
luchthaven
Middelburg
bezuinigt
op sigaren
HALVARINE
Donderdag
24 februari 1972
SÉIjaH
..Sm
(Van onze correspondente)
1 VLISSINGEN Volgens een artikel in de Nederlandse Loods,
hit vakblad van de Nederlandse loodsen, zal de aanleg van een
Baalhoekkanaal beter achterwege kunnen blijven. De Belgen
villen dit kanaal en de sluis geschikt maken voor schepen van
MOJO ton. En dat is volgens de schrijver van dit artikel, de
i loods J. M. Bannink, volstrekt onmogelijk.
In
twee
iuden
Het
bk en
|1 van
bolder
com-
ce en
,en: C.
il 0—
2—0
2—0;
-1; A
penen-
(Van onze correspondent!
OOSTBURG Onder auspl
ciën van de ZVU geeft de to
neelgroep Proloog op 25 febru
ari in het Ledeltheater te Oost
burg een toneelvoorstelling
voor middelbare scholieren.
Proloog brengt een simulta;
programma dat in twee de
uiteen valt. Eerst komt er e
eenvoudig stukje toneel, te spi
len door drie acteurs, waart
het thema wordt verstrekt va
het tweede deel. Dit deel ka
gespeeld worden door brugklas}
leerlingen onder leiding van
docenten en acteurs.
(Van onze correspondent)
SINT-JANSTEEN -
wachtmeester bij de rijkspoli
tie, post Sint-Jansteen van dj
groep Hulsit, de heer P. vlj
Remortel is per 15 maart aaal
staande bevorderd tot rayoï
commandant bij de rijkspobdl
in Hoogerheide.
[Er zullen door de beperkte
diepte van de Westerschelde
slechts schepen tot 65.000 ton
net een grootste diepgang van
voet kunnen komen. Het
aalhoekkanaal zou het ha
lver.- en industriegebied op de
thnker Scheldeoever moeten
[ontsluiten. Maar volgens de
lheer Bannink hebben de Bel
len er niets aan als dergelijke
grote schepen alleen maar on-
ter plaatse kunnen
Bomen.
Voor de nieiuwe Baalhoek-
jibis kan worden bereikt, dient
[het schip divrse minder diepe
pekken in de toegangsweg tot
[de Westerschelde, en in de
psterschelde zelf, te passe-
Voor een schip van 100.000
en benodigde water-
53 voet, dat is on-
f 16.10 meter, komt men
"hhet Zuidergat (tussen Hans-
t en Baalhoek) 2.60 meter
waterhoogte tekort. De drem-
J(l in het Zuidergat is zeer
taerekt. Het wegbaggeren
T'tr een afstand van twee
Buizend meter bij een breedte
Ban vierhonderd meter, en
ta een dieptegang van drie
peter, vergt dan een verzet
Ba baggerspecie van zo'n
ta en een half miljoen ku-
|tte meter.
'ZUIDWEST NEDERLAND
IS
[binnen verspreidingsgebied (excl. 50
m- 15 ct. incassokosten).
ktraat 9, tel. 01150-7920 (4 lijnen).
f4, tel 01140-3751 (3 lijnen),
fcl 01100-8030 (3 lijnen).
IEZORGING:
lel. 01140-3751 en tel. 01158-1940
JLOITATIE;
léren, Th. de Bakker (01150-2601),
feanderen: A. Vergouwe (01 l72-lo'
jpzen: J. Schieman (01155-1224),
land: K.H. van den Berge.
L 8.15-17.15 en 19.00-21.00 uur, tel. 0'^
|iur. tel. 01600-49900.
|ur, tel. 01600-22341.
Itie: S. C. Augustijn, kantoor
50-7920, privé: Lorentzlaan 50,
Zeeland: A. F. Koopman, kant"lnot"
ourg, tel. 01180-7764, privé: J-
g. tel 01180-7438. vinkstrf'
eeland M Kersten, kantoor:
f'. Privé: Boszicht 37, tel. 011"®'. kantcK
1 en Kanaalzone: G van Ber» 1
leuzen, tel. 01150-7920, P«l'e'
i. tel. 01150-4866.
nderen: A. Verlind, kantoor. gu»
3751. privé: Oude Polderstra J
rfjglJW
anderen: R van der Helm, kfnt°^ti<
tel 01150-7920, privé: Beetn°
■0-4865. 10,
land: C. J. de Boer, Truman
pnd: R. van Deursen, GerbraI
fcdS* 243 P1' Rhein-
li- pru" Straatsburg 142
li, ™Sdorf 286 P1- 13l
El v onv; Plochingen
A Mannheim 139 - 2;
'BW J5° 2; Mainz 158
te t1: Kaub 90 2:
ituLSi" Koblenz 118 - 4;
tain 54Sevenaer v,228 -
152 Dl D' 4; Borgharen
Itivfi, BelfeW 1138 - 4:
"Weden de sluis 500 -
°3water
■trol"'"Wag 25 februari.
I.U." °P Zoom, 0.31 en
•«weert. 12.30-
E??uzen, 11.54.
ÜB8,1125® 23.58;
8™nge, 0.21 en 13,oi.
In 1970 werd op de gehele
Westerschelde om deze in haar
huidige toestand te houden,
dertien miljoen kubieke meter
gebaggerd, waarvan de kosten
ruim achttien en een half mil
joen gulden bedroegen.
Zo zijn er nog enkele van
deze negatieve punten op te
noemen, aldus de heer Ban
nink in zijn artikel. Een veel
betere oplossing zou zijn de
realisering van de afsnijding
van de Bocht van Bath, en een
toeganigsgeul met sluis en ka
naal voor de ontsluiting van
het havenindustriegebied op
de linkeroever, gelegen tussen
Saeftinge en Doel.
Dergelijke plannen zijn al
eerder bij de raad van de
waterstaat ingediend. Volgens
dlhr. Bannink zulten met deze
oplossing geen ernstige nauti
sche problemen rijzen. Er zou
den bovendien geen Neder
landse belangen worden ge
schaad, omdat dit kanaal dan
geheel of praktisch geheel op
Belgisch gebied zou liggen.
Bovendien zal de uitvoering
van de werken in dit geval
minder kostbaar zijn doordat
de toegangsgeul tot de zeesluis
geen vier en een halve kilo
meter lang hoeft te worden,
en ook het kanaal van de sluis
naar het havengebied geen zes
kilometer, maar slechts twee
kilometer. Aldus de heer Ban
nink in zijn airtkel n de Neder
landse Loods.
(Van onze correspondent)
HANSWEERT Dinsdaga
vond is bij hoog water het
Belgische motortankschip Ro-
mame groot 340 ton op de
Westerschelde in de overloop
van Bansweert naar Tecneu-
zen omhooig gevaren. Het
schip was geladen met olie
onderweg van Nederland naar
Frankijk. Woensdagmorgen bij
hoog water zijn de sleepboten
Zeeland en En Avant 15 van
W. Muller sleepdienst N. V
uit Terneuzen erin geslaagd
het gestrande Belgische tank
schip los te trekken.
Jl'OOo'
'ï»4aehten V00r vriidaS
ÜX.Ml drnnPl'esl'eIcl door
c„' ™°S. zonnige pe-
lichte.
kj Kans nr. *reeks nor-
temp „en 2tm 1 tot 7
atls »P S H n0r"
ff.nste«s Soge perH
eit»bai;9uT een
Procent.
uur: 95
geheel
NIEUW EN ST. JOOSLAND
Gisteravond is er brand uit
gebroken in een met stro en
liooi gevulde hangar on bet
landbouwbedrijf van de heer .1
van Mesur te Nieuw en Si
Joosland. De oorzaak was ver
moedelijk kortsluiting.
Het vuur greep zeer snel om
zich heen en in minder dan
geen tijd stond de hangar in
lichterlaaie. Het bouwwerk
brandde tot de grond toe af
De Middelburgse brandweer
was zeer snel met groot ma
terieel ter plaatse. Er werd ge
vreesd voor een ontploffing,
omdat zich in de hangar een
tank met 2000 liter stookolie
bevond. Doordat men zich bij
het blussingswerk op deze tank
concentreerde, bleef een ex
plosie uit. al werd de tank
wel heet.
De windrichting was zodanig,
dat bet in de nabijheid staande
woonhuis en andere bedrijfsge
bouwen niet in direct gevaar
kwamen te verkeren, om door
overwaaiende vonken in brand
te geraken. De heer Mesur is
tegen brandschade verzekerd.
De schade is nog niet precies
geraamd, maar zij loopt in de
duizenden guldens.
(Van een onzer verslaggevers)
OOSTBURG Op de grote boerendemonstratie,
die zaterdag in het Groningse Winschoten tegen het
EEG-prijsbeleid wordt gehouden, zullen Zeeuwsch-
Vlaamse boeren niet ontbreken. Hierbij zijn o.m. le
den van het speciale comité, dat vorig jaar de grote
demonstratie in Sclioondijke organiseerde. ,,Wij
gaan daar heen om adhesie te betuigen aan onze Gro
ningse collega's", aldus comitéleden gisteren in Oost
burg. Zij hebben zeer veel waardering voor de Gro
ningse maatschappij voor de landbouw die vol
gens hen achter deze demonstratie staat.
Volgens het comité neemt het
ongenoegen onder de boeren
hand over hand toe. Gehoopt
wordt dat de standsorganisaties
fel stelling zullen nemen tegen
de voorgestelde prijsverhogin
gen. Overigens vindt men wel
dat de organisaties zich positief
opstellen, „maar door dat posi
tieve wordt de boer meer en
meer in de hoek gedrukt", zo
werd gisteren gestelod.
„Wat malen wij om ruilver
kaveling en structuurplannen,
die weliswaar prachtige boer-
derijbedrijven opleveren, als er
geen behoorlijk rendement uit
onze investeringen gehaald kan
worden. Als de arbeid van de
boer wordt meegerekend komt
hij misschien op 3 procent,
maar waarschijnlijk daar nog
onder. En daar moet hij van
leven".
Wat de gisteren aanwezige
comitéleden willen is meer ac-
KAPELLE Er zijn in
Zeeland zonder twijfel goede
toekomstmogelijkheden voor
de telt van aardbeien, fram
bozen, bessen en bramen,
maar dan zullen de telers zich
moeten specialiseren op het
betere produkt dat geschikt is
voor verse consumptie. Er zit
geen perspectief in de teelt
van kleinfruitprodukten in het
groot, bestemd voor de indus
trie.
Dit was een van de cocnlu-
sies van de heer P.G. Vermai-
re, adjunkt-direkteur van de
veiling in Kapelle Biezelingen
op de ontwikkelingsdag voor
de kleinfruitteelt die woens
dagmiddag in Kapelle werd
gehouden.
De heer Vermaire behandel
de de afzet van het produkt.
Over de teelteisen spraken de
heren J. Ruissen, en C. Geense
van het consulentschap voor
de Tuinbouw en de heer L.
Nijsse, chef van de proeftuin
in Kapelle.
De rijkstuinbouwconsulent
lr. H. Sytstra hield aan het
eind van de bijeenkomst een
samenvatting waarin hij stelde
dat voor het kleinfruit toch ook
het gespecialseerde bedrijf
noodzakelijk is, terwijl het
kleinfruit ook geen redelijke
oplossing biedt voor de pro
blemen van de hardfruitte-
ler.
De leiding beruste bij de
heer B. Leys uit Kruiningen,
die in zijn openingswoord
wees op de belangrijke plaats
die de kleinfruitteelt in Ka
pelle en omgeving inneemt.
Het aantal aanvoerders van
deze produkten neemt af,
maar de geldelijke omzet
blijft goed op peil.
Bij een totale omzet van 11
miljoen bij de veiling in Ka
pelle komt ruim 3 miljoen
gulden voor rekening van het
kleinfruit.
ties van hun organisaties. „Dan
jweet minister Lardinois in
Brussel straks waar hij hiet ons
aan toe is. Je moet eens zien
wat de vakorganisaties voor
hun leden hebben bereikt. Se
dert 1965 een verdubbeling van
het loon. Als onze organisaties
dat voor ons niet voor elkaar
kunnen krijgen schort er vol
gens ons iets aan".
Het actiecomité loopt inmid
dels ook zelf met plannen rond
wederom een grootscheepse de
monstratie van Zeeuwsch-
Vlaamse boeren op touw te
zetten. „Maar wij willen eerst
afwachten wat de standsorga
nisaties op korte termijn gaan
doen. Loop dat op niets uit
dan moeten we zelf het heft
in handen nemen. En dat den
ken niet alleen wij, maar land
bouwers over geheel Neder
land".
Duidelijk werd gesteld dat
men de eigen organisaties liefst
niet in de wielen rijdt. „Als le
den van deze organisaties wil
len wij eerst proberen de or
ganisatie tot actie aan te zetten,
proberen we de zaak te active
ren. Daarom vinden wij het
juist zo mooi dat in Groningen
de maatschappij voor de land
bouw er achterstaat, dat zou
ook in Zeeland het geval moe
ten zijn", aldus het comité.
Volgens de comitéleden zul
len de acties die volgens hen
overal in het land kunnen
plaatsvinden, tot aan de be
sprekingen in Brussel zeker
een rustig verloop hebben. „En
zo moet het ook. Maar of dit het
geval zal zijn na de besprekin
gen als er voor ons niet veel
uit de .bus is gekomen, wagen
wij te betwijfelen".
(Van een onzer verslaggevers)
TERNEUZEN Tegen de
plannen van Dow Chemical
i.Nederland) in Terneuzen, die
voorzien in de bouw van eien
centraal laboratorium en van
een bunkerinstaMatie voor het
verladen van plastic korrels
zijn schriftelijk noch monde
ling bij de gemeente Terneu
zen bezwaren ingediend. Op
de in verband met deze ge
plande uitbreidingen in het
stadhuis gehouden hinderwets
zittingen wachtten de verte
genwoordigers van de gemeen
te en van Dow Chemical gis
termiddag vergeefs op be
zwaarden.
(Van onze correspondent)
SAS VAN GENT Binnen
een jaar tijd is voor de derde
keer in de sex-shop Candy te
Sas van Gent ingebroken. Het
blijkt dat de inbreker via de
poort is gegaan en de achter
ruit heeft kapotgeslagen. Van
de dader ontbreekt nog elk
spoor. De eigenaar is niet ver
zekerd. Er ontbrak voor 500
gulden aan sexartikelen.
(Van een onzer verslaggevers)
BRUGGE De gemeente
Brugge is er momenteel nog
niet helemaal zeker van dat op
1 maart ook inderdaad begon
nen kan worden met de bouw
van de nieuwe zeesluis bij Zee-
brugge. In dit verband heeft
de gemeenteraad van Brugge
de Belgische regering een de
zer dagen in een motie herin
nerd aan de afspraken, die
hierover waren gemaakt.
De ongerustheid van de ge
meente Brugge hangt samen
met de campagne, die in België
wordt gevoerd tegen de plaats,
waar de sluis zal worden ge
bouwd en tegen de opvattin
gen, die gelden voor de verde
re uitbouw van de haven van
Zeebrugge. Die campagne is
ontstaan nadat de Belgische re
gering voor de uitbouw van
de haven van Zeebrugge en
voor de bouw van de zeesiuis
die bevaarbaar dient te wor
den voor schepen tot 125.000
ton laadvermogen en die Bel
gië 16 miljard franks gaat kos
ten de plannen al had goed
gekeurd.
De tegenstanders van het,
uitvoeren van de huidige plan
nen, zijn globaal in twee groe
pen in te delen. De eerste
groep is van mening dat de
haven van Zeebrugge in zee-
waartse richting moet wnrrien
uitgebouwd. De andere groep
vindt de plaats waar de zee
sluis komt verkeerd. In dit ver
band is zelfs verklaard dat
aanleg van de sluis op de ge
plande plaats een „ramp" voor
Zeebrugge zal betekenen.
Tijdens de laatste raadsver
gadering in Brugge heeft sche
pen Fernand Traen de argu
menten van zijn tegenstanders
uitvoerig oinder de loep ge
nomen. Een uitbouw van de
haven van Zeebrugge in zee
is volgens schepen Traen een
veel te dure aangelegenheid.
Bovendien moet aan de uit
voering van een dergelijk plan
minstens een studie van vijf
jaar voorafgaan. En zolang
kunnen Brugge en Zeebrugge
niet wachten. Bovendien loopt
men bij het eventueel blijven
wachten op een beter plan liet
gevaar dat men dan ook in de
toekomst weer zit met een aan
tal onduidelijke factoren, op
basis waarvan het nieuwe pian
dan ook weer niet uitgevoerd
zou kunnen worden.
5?
(Van een onzer verslaggevers)
HULST In het centrum
van Hulst is een begin ge
maakt met de sloop van de
voormalige bierbrouwerij „De
halve maan". Een gedeelte van
het complex is inmiddels on
der de slopershamer gevallen
en de gebouwen, die nog over
eind staan is in ieder gevail
geen lang leven meer bescho
ren. Door deze sloop valt er
een gat in bet centrum van
Hulst, dat met de nieuwbouw
zal worden opgevuld.
(Van een onzer verslaggevers)
MIDDELBURG —In snel
tempo heeft de raad van be
stuur van het Havenschap
Vlissingen gisteren een aantal
besluiten genomen die het ha
venschap voor de naaste toe
komst de nodige financiële
armslag moeten geven.
Aan de behandeling van de
begroting voor 1972 is men
niet toegekomen, doordat de
vertegenwoordigers van het
departement van Financiën
wier inbreng van groot ge
wicht pleegt te zdjn de
vergadering niet konden bij
wonen. Op voorstel van de
voorzitter van het haven-
schapsbestuur, mr. J. van
Aartsen, werd de begrotings
behandeling uitgesteld tot de
volgende vergadering.
August de Meyer Zonens
Scheepvaart Expeditie en
Agentuurmaatschappij kreeg
van de raad van bestuur toe
stemming een terrein van twee
en een halve hectare in het
Sloegebied, in erfpacht te ne
men voor op- en overslag van
goederen. De n.v. krijgt bo
vendien optie op een aangren
zend terrein dat eveneens
twee en een halve hectare
groot is.
Het dagelijks bestuur kreeg
verder toestemming om voor
het jaar 1972 kasgeldlenin
gen tot een maximumbedrag
van dertig miljoen gulden te
sluiten, en vaste geldleningen
met een looptijd van maxi
maal veertig jaar aan te gaan
tot een maximum van zeventig
miljoen gulden. De saldo-li
miet in rekening-courant werd
van drie miljoen tot vijf mil
joen gulden verhoogd.
(Van een onzer verslaggevers)
BORSELE QUARLESPOL-
DER Dé leden van de afde
ling west-Zuid-Beveland van de
Nederlandse Fruittelers Orga
nisatie gaan volgende week een
unieke daad stellen. Ten be
hoeve van de nabestaanden van
de in januari overleden jonge
fruitkweker Lokerse in de
Quarlespolder gaan zij volgen
de week het begrip „buren-
plicht" uitbreiden tot „mede
leden-plicht" en gaan zij mas
saal gratis het snoeiwerk op
het fruitbedrijf van de familie
Lokerse verrichten.
Toen half januari de heer
Lokerse stierf liet hij een
vrouw en enkele jonge kinde
ren achter, die nog niet oud
genoeg waren om zijn werk
over te nemen. In de loop van
dit jaar zal de beslissing vallen
over het bedrijf, maar tot die
tijd valt er nog veel werk te
verzetten voor het voorzien in
de dagelijkse levensbehoeften
en het onderhouden van de
fruit-opstand.
Verschillende buren van de
familie Lokerse hebben daar
om van het begin af aan de
helpende hand toegestoken: het
lopende werk en het fruit sor
teren. De snoei kost echter
veel arbeidsuren. Buurman Q.
Pieper, die als collega ook al
veel samenwerkte met de heer
Lokerse en al tijdens diens
ziekte veel hielp, niam het ini
tiatief tot een grote actie.
De snoei was teveel voor
hem, die zijn eigen bedrijf al
leen moet runnen. Hij benader
de daarom het NFO-afdelings-
bestuur dat op zijn beurt het
idee lanceerde in een dezer
dagen gehouden vergadering.
Alle 25 toen aanwezige leden
toonden zich enthousiast.
Daarop nam men contact op
met de rijkstuinbouwconsulent
D. de Pundert in Ovezande die
zich bereid verklaarde de vol
gende week de coördinatie en
leiding op zich te nemen. Deel
name geschiedt op basis van
vrijwilligheid. Het werk valt
of staat dan met het aantal col
legiale deelnemers die zich per
dag beschikbaar stellen.
Het snoeiwerk kost op het
bedrijf van de familie Lokerse
zo'n 280 werkuren. De NFO-
afdeling snoeit er 's middags.
Er zijn nu al fruittelers van
buiten de afdeling, die ge
vraagd hebben of zij konden
meehelpen.
(Van een onzer verslaggevers)
MIDDELBURG De drie
afdelingen uit provinciale sta
ten die de behandeling van de
zogenaamde „luchthavenmo
tie" van GS hebben voorbe
reid, zijn nog niet alle tot een
eindoordeel over de kwestie
van de tweede nationale
luchthaven in de nabijheid
van de Zeeuwse grenzen geko
men.
De eerste afdeling heeft zich
het duidelijkst uitgesproken.
Zij staat zeer aarzelend, tot
compleet afwijzend tegenover
de tweede naltiomale luchtha
ven in de buurt van de pro
vincie Zeeland. Wel vindt de
afdeling het gewenst, dat Zee
land in het overleg over de
totstandkoming van een twee
de luchthaven betrokken
blijft. Een groot deel van de
tweede afdeling volgt de lijn
welke het college van GS ten
aainzfen van de tweede luoht-
haven heeft uitgestippeld. Dit
echter als een voorlopige con
clusie. De derde afdeling uit
de staten kwam in het geheel
niet tot een conclusie.
Er zijn uit beraad in de
afdelingen 17 vragen voortge
komen, die op een antwoord
van GS wachten. Een van de
vragen beoogt, een duidelijker
uitspraak van GS te krijgen
over de ongewenstheid van
een mogelijke aantasting van
het centrale, open gebied van
de Delta. „Het college heeft
wellicht tussen een aarzelend
„ja" en een twijfelend „nee"
gekozen", zo werd opgemerkt.
Een andere vraag: „Biedt Zee
land wel voldoende tegenwicht
in het krachtveld der groten?"
Ook is er de suggestie van het
Reimerswaalplan de alterna
tieve functie van woongebied
ten behoeve van de Tweede
Nationale Luchthaven te ge
ven.
(Van een onzer
verslaggevers)
MIDDELBURG B.
en w. van Middelburg
hebben besloten tot een
drastische bezuiniging
op de rookwaren, die bij
allerlei vergaderingen
ten stadhuize gratis ter
beschikking van vroede
en minder vroede vade
ren worden gesteld.
Voortaan zullen alleen
bij officiële stadhuisre
cepties sigaren en siga
retten worden geser
veerd. De „batterijen
rookwaren", die tot
voor kort ook op elke
vergadering ten stadhui-
ze klaarstonden zullen
van de tafels verdwij
nen.
Burgemeester P.A.
Wolters zei ons: „De
post „rookwaren" vormt
op de Middelburgse be
groting een fors bedrag.
Een sigaar kost tegen
woordig al gauw dertig
cent per stuk. Tel maar
eens op wat dat per jaar
is. Er gaan honderden
sigaren door het stad
huis. Een bijkomend
voordeel van de nieuwe
regeling is, dat het in de
vergaderzalen en de ka
mers van het stadhuis
wat frisser blijft. Je
werd er soms duf van
de rook".
Burgemeester Wolters
weet persoonlijk een ro
kertje zeer te waarde
ren, maar de cultus die
langzamerhand is ont
staan rond het uitdelen
van sigaren en sigaret
ten bij elke mogelijke
gelegenheid vindt hij ze
ker in de huidige tijd,
een vorm van verspil
ling. „Roken mag na
tuurlijk best", zegt hij,
„maar dan dient men
wel zelf 7 - 'i garen of
sigaretten te bren
gen".
(ADVERTENTIE)
ERA