„Fiesta Gitana", een
wereld van ritme
Oostblok
heeft ook
ijn gast
arbeiders
Schlagerster Manuela
is peperduur
„ZIJ DIE VAN DE DANS
„Interlokaal
op dinsdag
en vrijdag
s I
.en kleintje
len stier
en hun veider
Record-gage in West-Duitsland
Samenspel
Twijfelachtig
NEDERLAND I V
NEDERLAND II:
DUITSLAND I:
DUITSLAND II
BELGIë (Nederlands)
BELGIë(Frans)
FRANKRIJK (Rijssel)
SUSKE
EN
WISKE
Het
brommende
brons
LUCKY
LUKE:
In de
schaduw
der
boortorens
Maandag 4 oktober 1971
Het duurde even voordat de
'roeerster in het openluchtcafé
m de Unter den Linden de
estelling van mijn metgezel
egreep. Ze was Hongaarse,
aar is niets opmerkelijks aan,
ehalve misschien dat het feno-
leen van buitenlandse arbei-
ers bezig is één van de inte
issantere onbesproken facetten
worden van de groeiende
telvaart en het voortdurend te-
ort aan arbeidskrachten in
ost-Duitsland.
Het onderwerp wordt in de
lassamedia nooit aangesneden,
ieologisch mankeert er niets
an het idee van arbeidsmobili-
:it in een economische ge-
teenschap die beweert socialis-
sch te zijn. Maar men geeft
iet graag toe dat sommige lan
en, zoals Polen dat de meeste
rbeiders naar Oost-Duitsland
tuurt, een arbeidsoverschot
ebben. Het oude Stalinistische
enkbeeld dat elk land in zijn
igen - behoeften moet voorzien
eeft een taai leven en vóór Po-
:n de omvang van zijn werk-
tosheid toegeeft zal het eerst
ijn denkwijze moeten aanpassen,
let probleem is ook dat de ge-
nmigreerde arbeiders niet wer-
elijk mobiel zijn. Ze komen als
ontract-arbeiders in vooraf ge-
egelde ploegen.
Het begon zo'n zes of zeven
aar geleden toen Poolse ploe-
en bouwvakkers werden bin-
engebracht om te helpen bij
e aanleg van de olie- en gas-
ijpleidingen uit Polen. Ze heb-
en ook gewerkt bij de aanleg
an spoorlijnen. Ze woonden in
peciale kampen of in caravans
n hadden weinig contact met
e plaatselijke bevolking. Op
en gelijke basis zijn ook Joe-
oslavische arbeiders binnenge-
racht om het nieuwe internatU
nale skihotel in Oberhof te\
ouwen.,. i
Daarnaast steken iedere dag
o'n 30.000 Polen de grens over
aar het Oostduitse industriege-
ied aan de westelijke oever
an de Oder. De textielfabri-
rieken van Wilhelm-Pieckstadt
itten vol Poolse vrouwen. Dit
overigens vrij logisch, aange-
ien er aan de Oostduitse kant
an de grens meer industrie is
an aan de Poolse.
De arbeidshonger van Oost-
luitsland is algemeen bekend.
Ie grote hoeveelheid geschoolde
onge mensen die naar het toes-
en ging voor de muur werd
pgericht heeft een ernstig ej
ect gehad op de leeftijdsop-
ouw van de bevolking. Nauwe-
ijks de helft van de bevolking
.eeft de leeftijd om te kunnen
aerken. Er zijn naar verhou
ding te veel oude mensen en
:inderen en jarenlang, zowel
'óór de bouw van de muur als
laarna, is de bevolking gesion-
■.en. Alleen met buitenlandse
rbeiders kan worden tegemoet
•ekomen aan de eisen van de
ich snel ontwikkelende econo-
Gelukkig heeft Polen een
verschot. Hongarije heeft er
■chter geen en het is Hongarije
aaar de voornaamste spanning
ver de naar Oost-Duitsland ge-
nigreerde arbeiders vandaan
:omt. Naast de dagelijkse toe-
'loed uit Polen en de contract-
rbeiders is er nog een derde
ategorie van immigranten: de
ogenaamde leerlingen. Als on
derdeel van het programma
'oor wederzijdse hulp binnen
Ie Comecon (de economische
•emeenschap van Oost-Europa)
ietrekt de DDR jaarlijks onge-
'eer 10.000 mensen uit Honga-
ijë om die in geavanceerde in
lustrieën te laten werken of op
e leiden. Zo zijn er bijvoor-
iee!d verscheidene honderden
n de electronicafabrieken in
dalle. Hoewel het programma
loor de beide regeringen is uit
gewerkt voelen de Hongaren er
nige verbolgenheid over dat
tun eigen arbeidshongerige eco-
tomie van waardevolle mensen
vordt beroofd.
Tenslotte is er nog onze Hon
gaarse serveerster. Zij valt on
ler\ een ander internationaal
nogramma - kennelijk ook
'oor opleiding - dat voorziet in
:orte duur - uitwisselingen va"
:oks en serveersters tussen de
neeste der Oost-Europese lan-
len.
Met al die buitenlandse arbei-
lers. die in de DDR wellicht in
antal oplopen tot 100.000,
pordt er met de grootst moge-
ijk zorg op toegezien dat er
een discriminatie plaatsvindt.
)e buitenlandse arbeiders ont-
•angen dezelfde lonen als de
luitse en waar zijn moeten me
edingen naar woningen, zoals
n heft geval van de „leerlvn-
en", ziet men erop toe dat Z'J
een in 't oog lopende slechtere
f betere voorwaarden krijgen
an de plaatselijke bevolking-
(Van een onzer verslaggevers)
DEN HAAG Met een variant
Dp een slechte filmtitel zou je ze
'„zij die van de dans leven" kunnen
noemen; het zijn de veertien zigeu
ners van het voor de vijftiende maal
door impressario Da Silva naair Ne
derland gehaalde zigeunerfeest.
fiesta Gitana. Inmiddels zitten er
Voorstellingen in Utrecht en Den
Jaag op, maar de groep blijft de
Nederlandse schouwburgzalen be
spelen tot begin december, als die
jndere (heilige) Spanjaard ze komt
(flossen.
De pers heeft hun optreden
,'oed ontvangen, vooral door de
heuwe combinatie van gouden oude
iterren als Curro Velez, 36 jaar en
"tl vanaf 1967 hier jaarlijks op be-
loek, met nieuw bloed van „wilde"
dgeuners, ongeschoold maar met
:en maximum aan expressie. Wan
neer je de groep als geheel voor het
Berst in burger tegenkomt is het een
^chteloos slenterend allegaartje dat
eerder aan een rij gastarbeiders doet
denken dan aan artiesten die even
Jater op het podium de eindeloze
Ritmen van de flamenco-muziek
taan te stampen. Curro Velez
laakt daarop de duidelijkste uitzon-
kring. Hij is de heer van zijn
hgeuneis, stamt uit dezelfde zigeu-
erwijk van Sevilla als de anderen,
leeft zichzelf na zijn 17de lezen en
chrijven bijgebracht, praat onbe
lemmerd over dichters als Garcia
Korea en verkeert in zijn moeder
land in die hoogste kringen. Hij is
«juidelijk de leider van het gezel-
chap en wordt ook zo geaccepteerd,
■ijn overigens pure flamenco-dans
Jerraadt een gedegen dansscholing
en, L.IS van de hele groep waar
schijnlijk het meest stij'lbewust, Hij
'adert vermanend tegen de jongste
Jigeuner van het gezelschap de 15-
'Jange „Changuito" (verkleinwoord
(oor „kleintje" dus kun je wel na-
laan)Changuito is een van de drie
vilde zigeuners en heeft het hoogste
'oord. Hij stottert een beetje en de
rauwe keelklanken die hij uitstoot
lm diat te verhelpen maken zijn
mverstaanhare Frans nog duister-
ler. Als hij op een gegeven ogen-
Hik met veel gebaren een verhaal
legint af te steken, knipoogt Curro
(™rte vorm van Francisco) lachend:
'.Hij wil een solo dansen, helemaai
«Heen op het toneel". Velez een
nan waarvan gezegd wordt dat hij
iren achtereen voor de spiegel kan
ntten naar zichzelf kijkend, spreekt
•e kleine zigeuner bemoedigend toe,
naar maakt wel duidelijk dat hij nog
ang niet aan solowerk hoeft te den
ken.
Changuito is het neefje van een
tndere „wilde" zigeuner 'die op het
programma staat als „El Toro" (de
per) en zich ook zo voorstelt Hij
s een korte stevige figuur, lang
«lillend haar in de nek, die op het
oneel zijn bijnaam helemaal waar
naakt. El Toro is een van de fla-
nenco-zangers uit het gezelschap
net een ongelooflijk rauwe stem
waarvan je je als hij praat verbaasd
«vraagt hoe er muziek uit kan ko
nen. Hij heeft een ondeugend ge-
™ht en lacht snel, intussen steeds
maar met het lange sluike haar van
-hanguito spelend. Hij maakt er
srapjes 0Ver die zelfs Curro Velez
Met kan vertalen. E] Toro kreeg zijn
Mjnaam toen hij een jaar of vijf
w'as en zo druk de grote zigeuners
^na-stampte", dat zijn moeder hem
'portaan maar „Stiertje" toeriep als
«ij binnen moest komen.
eind brachten na maar één keer
gerepeteerd te hebben. Ze hebben
die flamenco zo in stem en voeten
dat ze alleen de maait hoeven af te
spreken om zonder mankeren ge
tweeën of gedrieën hun stukje tem
perament af te leveren. Impressario
Da Silva verklaarde dat het steeds
moeilijker werd de „goede" zigeu
ners, niet bedorven door toeristen
die al voor het minste nachtclub
arrangement warm lopen, naar Hol
land te krijgen- In Japan is op het
ogenblik een grote markt voor de
flamenco-kunst en er worden on
voorstelbare hoeveelheden yen's be
taald om de besten in het land van
de rijzende zon te krijgen. „Tn
Spanje zijn een hoop zigeuners die
kunnen dansen of zingen", zegt Cur
ro Velez. „De meesten beginnen al
op te treden op onderlinge feesten
als ze erg jong zijn. Toen ik 17 was
maakte ik al mijn eerste tournee
naar Parijs. El Toro komt' bijvoor
beeld uit eën wijk waar alle zigeu
ners artiesten zijn. Dansen ze r.iet,
dan zijn het vaak handelaren of
antiquairs".
De, ,Gitanos" verdienen een goede
Fiesta Gitana, tot december in
Nederland.
boterham met hun „fiestas". Ze rij
den in auto's, geven weinig geld uit,
en trekken de hele wereld rond
Maar ze blijven graag bij elkaar en
in hun eigen sfeer. In Den Haag
logeren ze in een klein hotelletje
waar ze zelf hun eigen kostje kun
nen koken. Veel van de zigeuners
kunnen lezen noch schrijven. El To
ro kan inmiddels zijn naam neerzet
ten en toen in het Haagse congres
gebouw bewonderaars op hem
wachtten deed hij dat met verve
Ook de kleine" Changuito is analfa
beet, maar toen bewonderaarsters
ook hem aanklampten blikte hij
maar eens naar El Toro en gaf
triomfante'lifjk een onleesbare en ge
fingeerde krabbel weg.
Zigeuner en flamenco zijn één.
Aan tafel beginnen Curro Velez en
E) Toro plotseling over een verande
ring in het programma te praten.
Heel even trommelt El Toro op de
café-tafel. In die ene simpele roffel
klinkt een wereld van ritme door.
(Van onze correspondent)
BONN Manuela, het Duitse
zangeresje, zal de hoogste gage
incasseren, die ooit in de bondsre
publiek aan een schlagerster
werd uitbetaald. Voor een drieja
rig contract, dat zij dezer dagen
afsloot, zal zij een borgsom van
De flamenco is een mengsel van
-a zigeunerdans en de invloeden
van hun geboorteland Andalusië. Als
Wa° Xel,-Z, er over Praat' roePt hii
v„. J .vorazon" (hart) maar
igeet de voor ons onnavolgbare
techniek. Over het algemeen be
senouwen de zigeuners zich niet als
Kunstenaars met pretentie, maar ge-
ook0 Je ""'list ze dan
aan het praten over het
oe en waarom van hun ingewikkel-
?n ritme's en het onge-
ntrÏÏ i6 £eit dat ze de Première in
echt in perfect samenspel tot een
Kees Schilperoort, bemiddelende
rol in „Interlokaal".
(Van onze radio- en tv-
redacteur)
HILVERSUM Met ingang van
dinsdag aanstaande zendt de KRO
radio wekelijks'het programma „In
terlokaal" op dinsdag uit, dat in
grote trekken parallel gaat '.open
met het wekelijks programma „in
terlokaal" op vrijdag.
In het eerste uur van interlokaal
op dinsdag tracht Kees Schilperoort
een bemiddelende rol te spelen tus
sen de luisteraars, die de bemidde
ling van de radio willen gebruiken
om een verzoek, dat zij hebben, aan
zo'n twee miljoen luisteraars bekend
te maken. Het kan daarbij gaan om
bijvoorbeeld een zeldzaam boek, dat
al lang is uitverkocht óf een zeldza
me postzegel, of om mensen, die
men uit het oog verloren is. In het
algemeen dus om zaken, die moei
lijk door eigen informatie tot klaar
heid kunnen komen, maar wel vis
de radio.
ruim 2 miljoen gulden krijgen.
Hierbij komt dan nog een deel
van de opbrengst van haar gram
mofoonplaten.
Dit is niet de enige verrassing. De
tweede, die in de Westduitse platen
industrie de nodige deining heeft
veroorzaakt, is de grootscheepse
wijze waarop een chemisch concern
in de muziekwereld is gestapt.
Het betreft namelijk de tienvoudige
miljardair in de jaarlijkse omzet, de
chemische fabriek BASF. De mana
gers hebben niet alleen Manuela op
hpt oog, maar bovendien nog Hein
tje, Peter Alexander, Udo Jürgens en
Roy Black. „Minstens twee van hen
zullen we zeker nog kopen", zei een
woordvoerder van de fabriek.
De thans 28-jarige Manuela startte
als Doris Wegener een aanvankelijk
hoogst twijfelachtige carrière, hoe
wel zü hiervoor bloed en tranen had
gezweet. Terwijl ze als soldeerster
in de Berlijnse fabriek van Telefun-
ken maar 247 gulden per maand
verdiende, nam zij 's avonds zang'
lessen. Tegelijkertijd speelde ze gi
taar in een band.
In 1962 werd ze tijdens een talen
tenjacht als eerste uitverkoren, maar
desondanks werd haar eerste plaats,
de „Hula-serenade" een daverende
mislukking. Opwaarts ging het toen
zij bij de Teldec een contract teken
de. Hier sloeg haar eerste plaat
„Schuld was alleen maar de Bossa
Nova" als een groot succes in. Ne
gen jaar lang werkte zij voor het
Hamburgse Teldec, dat nu haar ver
lies bitter betreurt. Deze firma
maakte haar namelijk beroemd met
dubieuze titels als „Kussen onder de
regenboog" en „Ik ga nog naar
school". Dit jaar was „De zwarte
man op het dak" haar meest favo
riete nummer.
Met haar gage van 2 miljoen over
treft Manuela nu zelfs sterren als
Catharina Valente en Peter Alexan
der, die tot nu toe met een half
miljoen per jaar het record hielden.
BASK heeft echter nog veel grotere
plannen. De woordvoerder: „Het
contract met Manuela is alleen maar
de top van een ijsberg."
De contouren van deze ijsberg wor
den echter langzamerhand duidelij
ker, want ook Hildegard Knef bond
zich intussen aan BASF. Gage onbe
kend. Mauela hoopt ook in Amerika
populair te worden- Een werkver
gunning ligt voor haar al gereed,
Vanaf maart zal zij in een show te
Las Vegas optreden.
10.45-1200 Schooltelevisie.
18.55 (K) Nieuws.
19.05 (K) AVRO's toppop. Met o.a.
Creedenice Clearwater
Revival.
19.30 (K) Boekje open (2). Jonge
mensen ontmoeten de
schrijver Bert Schierbeek.
20.00 (K) Journaal en
weeroverzicht.
20.21 (K) Peyton Place. Rachel
vertelt Rita hoe het nou
precies zit met Jack Chandler
en de armband van Allison.
21.10 (K) De Des O'Connor Show.
De Amerikaanse danser,
zanger en showman ontvangt
o-a. Elke Sommer.
22.00 AVRO's Televizler magazine.
22.50 (K) Laatste nieir
22.55-23.25 EHBO.
18.45 (K) De fabeltjeskrant.
18.55 (K) Nieuws.
19.0 (K) Lippy, de Ieeutv.
19.10 Wij, heren van Ziehem de
liefde tussen Herman en Liza
is opengebloeid, maar boer
Coene wil er niets van weten.
De baron stelt Liza voor op
reis te gaan.
20.00 (K) Journaal en.
weeroverzicht-
20.21 (K) Gamma: rond het paleis
van Herodes. Documentaire
over opgravingen op de heuvel
Massade aan de Dode Zee
21.11 Agatha Christie en de film:
moord in trein 16.05, De wat
zeurige oude vrijster Jane
Marple lost een misdaad op.
22.30 (K) Pianoconcerten van
Mozart.
23.00 Synode Rome 1971.
23.30-23.35 (K) Laatste nieuws.
18.40 Hier und Heute.
19.15 (K) Dieren achter tralies.
19.25 (K) Verzoekshow met
Llesbeth List en Freddy.
20.00 (K) Journaal en
weeroverzicht.
2015 (K) Monitor, actualiteiten.
21.00 (K) Hartenvrouwen.
Personality-show rond
Lissebeth List en Su Kramer
21.45 (K) Journaal en
weeroverzicht.
22.05 (K) Revolutionaire kunst in
Mexico. Beeldende
kunstwerken uit de tijd van de
Mexicaanse revolutie.
23.20 (K) Journaal.
itao (K) Tanz-café. Vandaag
treden de gasten op in een
Weens koffiehuis.
19.10 (K) Vrij naar Mark Twain.
Sam beproieft zijn geluk lis
uitgever van het blad „Boeren
en buitenlui".
19.45 (K) Journaal en
weeroverzicht.
20.15 (K) Gezondheidsmagazine
Praxis, een televisie-trip door
het menselijk lichaam.
21.00 A hat ful of rain
Amerikaanse speelfilm,
waarin hard drugs een rol
spelen.
22.25 (K) Nieuws en weerbericht.
14.00-16.00 Schooltelevisie.
17.00 Schooltelevisie.
18.00 (K) De fabeltjeskrant.
18.05 (K) Woudlopers.
18.30 Elementaire economie.
1908 Sporttribune.
19.33 Zoeklicht, keurig Frans.
19.39 Mededelingen, weeroverzicht.
19.45 Journaal.
20.10 (K) Leer ze mij kennen, de
Hollanders. Documentaire
over Nederland en de
Nederlanders nu.
20.40 (K) Een appeltje voor de
dorst. Coco Baisos verliest
voor de vijfde keer haar man,
die na enorme financiële
tegenslagen de hand aan
zichzelf heeft geslagen. Ze
doet alle mogelijke moeite een
nieuw© rijke man voor haar te
vinden. Blijspel.
22.00 Vergeet niet te lezen. Nieuws
van de boekenmarkt.
22-35 Laatste nieuws.
14.00 14.30 en 15.00 Schooltelevisie.
18.05 Nieuws.
18.10
18.55
19.00
19.30
19.45
20.10
21.05
21.45
22.35
(K) Voor de kleuters.
Voor de kleuters.
Filosofie en lekenmoraaL
Sportuitzending.
Journaal.
(K) Potbouille, naar de roman
van Emile Zola-
Situation '71.
Het ensemble Alarius speelt
werken van Corelli, Couperin
en Gottlieb Goldberg.
Journaal.
12.30 MIDI-MAGAZINE.
13.00 JOURNAAL
13.30 BEURSBERICHTEN
13.35 -13.45 JE VOUDRAIS SAVOIR
Informatie programma.
14.30 -16.15 SOUS DIX DRAPEAUX
Film van Duilia Coletti naar
het dagboek van Bernhard
Rogge
18.30 NIEUWS
18.35 VIVRE AU PRéSENT
18.55 VOOR DE KLEUTERS
19.00 REGIONAAL JOURNAAL
19.20 MEDEDELINGEN EN WEER
BERICHT
19.25 RIEN QUE LA VéRITé
19.40 MEDEDELINGEN
19.45 JOURNAAL
20.10 MEDEDELINGEN
20.15 UN RIRE PAR JOUR
Vandaag: Louis de Funès
Muziek: André Quini.
20.30 LA PARTICIPATION
22.20 WORSTELEN
22.50 -23.05 JOURNAAL
W T" T T
3 •IC?: m r:föM: C3MCX
HILVERSUM I
'NCRV: 7.00 Nws- 7.02 Het levende
woord. 7.07 (S) Preludium I: ktess.
muz. 7.30 Nws. 7.41 Hier en Nu.
7.55 (S) Preludium II: klass. muz.
8.10 Te Deum lauda-mus: gewijde
muz. 8.30 Nws. 8.41 (S) Podium
voor de vrouw, informatief progr-
9.10 (S) Kl-ass. muz. 10:00 Theologi
sche etherleergang. 10.30 Nws. 10.33
V.d. zieken. 11.30 Hier en Nu. 11.32
Samenleven - samenscholen. 11.55
Med. 12-00 Los-Vast: gev. progr.
(12.10 Boekbespr.; 12.21 Voor boer
en tuinder; 12.26 Med. t.b.v. I-and- ©n
tuinb.; 12.30 Nws; 12.41-12.50 Hier en
Nu. 13.00-13.04 De tafel van drie;.
13-30 (S) Omroepork. met zangsolis
ten: Operaconc. 14.05 Schoolradio.
14.30 (S) Italiaanse muz. uit de 17e
eeuw. 15.00 Geref. middagd. 15.30
Nws. 15.33 In 't zilver: progr. voor
oudere luisteraars. 16.30 V.d. kleu
ters- 16.45 Radios-trip v.d. jeugd.
17.00 (S) Lichte muz. Ovea-h-eids-
voorl.: 17.20 Suriname en zijn wes-
terbuur (VII). Spr.: F.J. van Wel.
NCRV: 17.30 Nws. 17.32 Hier en
Nu.
18.00 (S) Hot Club 69. P.P.: 18.19
Ui-tz. v-d VVD. NCRV: 18.30 Nws.
18.41 Toelichting bij het nws. 18.47
(S) Bandstand: Nat. Brassband. EO:
19.00 Wij hebben een woord voor de
wereld: muz., inf. en ber. met om
19.04 Reformatie en Reveil; 19.20
Klankbord en om 19.40 Bijbelstudie.
NCRV: 20.00 Bij de tijd: actuele i-nf.
over ontwikkelingen in de samenl.
20-20 (S) Omroepork. en solist:
klass. muz. 21.00 Deens Kon. Ork.:
mod. muz. 21.15 (S) Gloriant, hoor
spel. 22.20 Avondoverdenking. 22.30
Nws. 22.40 Literama: radiokroniek
over boeken, schrijvers en toneel.
23.00 (S) NCRV-Vocaal Ensemble:
mod. liederen- 23.28 (S) Sopraan en'
piano: mod. liederen. 23.55-24.00
Nws.
HILVERSUM II
VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend-
gymn. 7.20 (S) Spitsuur A'dam: lich
te gramm.muz. en rep. (7.33-7.38
V.d- voorpag.) VPRO: 7.54 Deze dag.
VARA: 8.00 Nws. 8.11 Act. 8.23 (S)
Spitsuur A'dam (verv.) NOS: 9.00
Uitgebreide rep. 9.35 Waterst. 9.40
Wat heeft dat kind?: pedagogische
rubriek. 9.55 Muz. uit de Middeleeu
wen en Renaissance. 10.15 (S) Re
pertorium: oude koormuz- en mod.
ork.muz. 11.00 Nws. 11.03 Spiegel
van België: muz. en nws van onze
zuiderburen. 11.30 Intern, spectrum:
mod. muz. 12.10 Den Haag deze
week. VPRO: 12.15 VPRO-M-aandag:
mod. en klass. muz. met tussen 12-15
en 14.30 uur inf. over muz. en
ANP-nws. 14.30 Schoolradio. AVRO:
14.50 Radiojournaal. 15.00 't Is his
torisch: progr. over geschiedenis.
15.25 (S) Licht instrumentaal trio.
15.35 Biels en Co-: wekelijkse strip.
16.00 Nws. 16.03 Mikadoo: kinderma
gazine. 17.00 (S) O: jeugdprogr.
17.40 Overheidsvoorl.: Den Haag aan
d-e lijn. 17.55 Med.
18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal.
18.30 (S) Promenadeork. met
zangsolisten: amusementsmuz. 19.20
RVU: Muz. Spectrum. Spr.: Cor Mo
lenbeek. NOS: 20.00 Nws. 20.05
Komt u maaractueel progr. met
muz. en actie. 22.55 Med. 23.00 Nws.
Jazz in aktiie. 22.55 Med. 23.00 Nws.
AVRO: 23.10 Radiojournaal. NOS:
23.20 Geschiedenis in achten: docu
ment. progr. over Tsjechoslowakije.
23.55-24.00 ffws.
HILVERSUM III
KRO: 7-00 Nws. 7.03 KRO-op-Drie:
popmixture, (elk heel uur nws.)
12.00 Nws. 12.03 Van twaalf tot twee,
gev. progr. (13.00 Nws.) TROS: 14.00
Nws. 14.03 Jam on radio, met de
nieuwste pop-toppers. (15.00 Nws.)
16.00 Nws. 1,6 03-18.00 De Hugo van
Gelderen Show, incl. de nat. top-vijf-
tien. (17.00 Nws.)
BELGIë NEDERLANDS
6.33 Ochtendklanken. 8.00 Nieuws.
8.20 Klassiek concert. 9.00 Nieuws.
9-15 Volksmuziek. 9.30 De Postiljon,
10.00 Nieuws. 10.15 Janos Starker.
10.30 Schoolradio. 11.00 Kamermu
ziek. 12.00 Nieuws. 12.15 Klein
kunstprogramma. 13.00 Nieuws. 13.20
Dansorkest. 14.00 Nieuws- 14.03
Schoolradio. 16.05 Liedjes zonder
woorden. 17.15 Melodieradio. 18.00
Nieuws. 18.03 Geef acht18.30 Pro
testantse uitzending. 18.45 Sport.
19.00 Nieuws. 19.45 Openbaar kunst
bezit- 20.00 In en om de opera. 22.00
Nieuws. 22.35-23.40 Slalom op een
notenbalk.
/k" U HALEN OM
BARRY BLUNT TE
BERECHTEN EN HEN TE
l/EROORDELEH ALS HU
SCHULD/O WORDT BE-
l/OA/DEN...