7D BAALHOEK \V oonwagenbewoners verlaten Zierikzee WATERMAATSCHAPPIJEN VAN ZW.-NEDERLAND OM DE TAFEL Yrachtautotransport zegt nee tegen duurdere veren Vandaag: Uw mening! de postgiro REFERENDUM RAAEHOEK-OSSENISSE Werk aan kruispunt Annapolder beg onnen de postgircr kost niets en gééft 25% rente! stad streek Veertarieven ramelijk warm Strandweer Als afspraak nagekomen wordt Teleurstellend Vaste oeververbinding Westdorpe HUISHOUDBEURS EXPO AXEL 71 dab makkelijk! Ldag 17 augustus 1971 14 sept.) Dagelijks 10-12 en 14-17 uur. 6W 1NEUZEN. uxor, 20 uur Thunderball Uj SSINGEN. lhambra, f 18 j. 20 uur: Ontvoeri ENDIJKE. ultureel Centrum, exposal lden en tekeningen van ,ne en Dolf Jespers (t jj| t.). Ma. t.m. vrijd. van ló.J ARIEVEN VAN RINKWATER ORS OMHOOG .6 uur. Zat. en zond. van 1 RIKZEE. a. Lokker, Nieuwe iat, fototentoonstelling mel ma „Delta Foto' ma. t.m. zat J uur (t.m. 31 aug.). TWERPEN. iubenshuis, expositie „RuL i tijd", tekeningen uit Belb zamelangen o.a. tekeningen aens, Van Dyck en Jordaens okt.). Middelheimpark, exj Biënnale van heden; lptuur uit Argentinië, aada, Mexico en de Ver ten alsmede beelden uit d en werken v. d. onlangs on kunstenaar Oscar Jespets oktober). Geopend van c. 1UGGE. lallen, tweede Triënnale istische Kunst in België (t,n it). Dagelijks van 10-18 uur' iciaal Hof, Markt eiqigH aamse schilderkunst 1920-19S1™ Boeck, Malfait, Sevranckx as (t.m. 14 sept.). Open n 10-18 uur. :nt. Centr. van Kunstambachten etersplein 9, Zeehaven Gent, len, heden, toekomst (te, g.). „Kunst na 1945" (tm. t.). De nieuwe minister van Verkeer en Waterstaat, de heer W. Drees heeft in een van zijn eerste brie- ,i aan G.S. van Zeeland een tere estie'aangesneden: de veertarie- )e minister wil terug naar een [rnaal overeengekomen verdeling de exploitatielasten voor de (diensten, hetgeen inhoudt, dat rijk de veerdiensten voor 60% Bbs;dieert" en dat de rest uit tol gelden of anderszins moet komen. Een en ander betekent, dat de veer tóeven met 35% omhoog zullen Bleten, wil de vloot van de PSD on- Bpoord in de vaart kunnen blijven, rekensommetje is gauw ge- ikt. Misschien wel wat al te Ew. De veergelden namelijk spe len in de prijsopbouw voor diensten gblad voor zuidwest title voor Zeeland BONNEMENTSPRIJS 20.50 per kwartaal, bumei irspreidingsgebied (exclM cassokosten) ,10 per maand (incl. 13 A cassokosten). AXONKANTOREN 3ANEUZEN: Nieuwstraat 9, L 01150-7920 '4 lijnen) ULST: Steenstraat 14, 1. 01140-3751 (3 lijnen) ÓES: Klokstraat 1, 1.01100-8030 (3 lijnen). LACHTEN OVER EZORGING: uten kantooruren: tel. 0114) 51. tel. 01158-1940 Vlaanderen). DVEKTENT1E EXPLOIlW (nd. mspecteur Zeeland; Menu (01100-4316) Luist en O. Z.Vlaanderen: de Bakker (01150-2601) ostburg en W.Z. Vlaanderen: l. Bogers (01170-2893) .anaalzone en Terneuzen: Schieman (01155-1224). .EDACTIE ZEELAND: 3ureau Kromme Weele 4, liddelburg te). 01180-7764 thef Zeeland: i-F. Koopman, tel. 01180-7438, ledacteur Goes: 1 Kersten, tel. 01100-6584 Joördinerend redacteur: ieeuwsch-Vlaanderen: van Berkel, tel. 01160-4866. ledacteur O.Z.-Vlaanderen: L Vertind, tel. 01140-3751. >.g.g. semafoon via: 11600-22341 of 01608-2073 if 01155-2237. tedacteur Kanaalzone en lerneuzen: 1. van der Helm ,tel. O1150-48M Sportredactie Zeeland: van Ueursen, tel. 01155-13»'' fotojournalist Zeeland: Dor J. de Boer, tel. 01155-2231. Verhoging van het veertarief be- int, dat het leven ook op allerlei >iden, die schijnbaar niets met irdiensten te maken hebben, Irder wordt. Dure kilometers lei tot hoge prijzen in Zeeland, js daarvan rijst de vraag, of de jragen die straks voor het vervoer de Westerschelde moeten wor- betaald, nog wel in redelijk- van „de consument" kunnen jden gevraagd, zou dan ook alles voor te zeg- zijn, om de discussie over het ieel, dat het rijk in de exploita- Bten van de veerdiensten be lt te dragen, te heropenen. Vooruitzichten voor woensdag en don derdag, opgesteld door het KNMI op maandag om 18.00 uur: tamelijk warm met toenemende kans op regen of onweer. ElWwsvooniitzicliten in cijfers gemid deld over Nederland. Voor woensdag: aantal uren zon: 3 tot 10; min. temp.: omstreeks nor maal; max. temp.: van ongeveer nor maal tot 3 graden boven normaal; °P een droge periode van min stens 12 uur: 90 procent; kans op een Scheel droog etmaal: 60 procent. donderdag: aantal uren zon: min. temp.: van ong. normaal graden boven normaal; kans op eeö fideel droog etmaal: 50 procent. ^Bndaag zonnig en mooi strand weer met een zwakke zeewind. Tem- Betetuur ruim twintig graden. Zee water achttien graden. C-fooruitzichten: het hogedrukgebied zonnig en geleidelijk warmer ïdweer. Eerst in de loop van de weekhelft kan de onweerkans «poter worden maar de tempera >aur blijft zomers. (Van een onzer verslaggevers) GOES „Met gematigd optimisme zien wij de toekomst tegemoet", aldus de voorzitter van de algemene vergadering van aandeelhouders van de watermij. Zeeland, de Zeeuwse gedeputeerde A. J. Kaland gisteren tijdens een financiële be spiegeling in de WMZ-jaarvergadering te Goes. Via extra ta" riefsverhogingen en interne bezuinigingen hoopt de WMZ na 1975, wanneer immers de subsidiepot van het rijk voor de WMZ is uitgeput, de verliezen te delgen. Tot die tijd zullen ieder jaar forse prijsverhogingen noodzakelijk zijn. Dit jaar een gemiddelde (Midden-Zeeland meer en Zeeuwsch-Vlaande ren minder) verhoging van 5 procent, volgend jaar een gemid delde van, naar verwachting, een kleine tien procent (Midden- Zeeland maximaal 15 procent en Zeeuwsch-Vlaanderen dat nu relatief teveel betaalt, minimaal 5 pet.) „De situatie is gunstiger dan in dertijd, toen wij ter Verkrijging van de subsidie e.en nota indienden bij economische zaken. Voor 1970 had den wij een verlies begroot van 5,3 miljoen, dat is 3,5 miljoen geworden. Als het zo doorgaat zou den we zelfs na 1975 nog over een stuk reserve kunnen beschikken om het verlies te beperken. Ook dit jaar is gunstiger: in de orde van grootte van een paar miljoen", zo maakte de heer Kaland bekend. „1-Iet zal een gunstig verschil van 40 procent betekenen ten opzichte van het verwachte exploitatiever lies. Er moet heel wat gebeuren, willen wij niet voordeliger uitko men dan wij twee jaar geleden had den begroot. Wij zullen streven naar een normale jaarlijkse aanpas sing van de tarieven aan de kosten stijgingen, tot het moment dat de reserves op zijn. Dan zullen wij be sluiten tot de extra verhoging. In de waterleidingwereld hebben we nog steeds met subsidies te maken hoe wel die landelijk een aflopend ka rakter krijgen". „De bijzondere situatie van onze industriewatervoorziening, waar van wij belangrijk verlies ver wachtten, heeft ons de belangrijke rijkssubsidie bezorgd. Dank zij het brede draagvlak van de grote afne mers in de industriële sector kun nen wij drinkwater leveren tegen niet lage maar wel aanvaardbare tarieven", aldus de heer Kaland. De Zeeuwse gedeputeerde maakte ook bekend dat de WMZ binnenkort een verzoek tot liet rijk zal richten tot een renteloze lening van 110 miljoen voor de verwachte Bies- bosch-investeringen. „Wij dachten dat er een kans van slagen inzit. Een dezer dagen hebben wij met econ. zaken, rijksinstituut voor de drinkwatervoorziening en WMZ een gesprek gehad en dit verzoek is daar een voortvloeisel van. De lening be spaart ons miljoenen (de uitgave wordt f 225 i.p.v. 250 miljoen voor de Biesbosch-aanloopperiode van 8 jaar) en geeft een zekere rugdekking voor het project. De vergadering ging akkoord met een voorstel van de raad van commissarissen om voorlopig nog een afwachtende houding aan te ne men ten aanzien van de fluoridatie van het drinkwater. Het is niet de bedoeling om het probleem van het „harde" kalkrijke water van Walcheren (pompstation Valkenisse) speciaal aan te gaan pak ken. Directeur ir. P'. Stoter van de WMZ bevestigde dat de kwaliteit van het voornamelijk West-Walcherse water met name ten aanzien van de kalkbestanddelen niet te best was. Het pompstation Valkenisse produ ceert veruit het hoogste kalkgemid delde van alle WMZ-stations. „Kalk betekent hardheid, betekent hoger zeepgebruik en dus meer fosfaten in de wasmachine en dus meer veront reiniging. Het is echter niet de be doeling er iets aan te doen. We tracli. ten het water zoveel mogelijk te mengen zodat een gemiddelde ont staat van Valkenisse en Huijbergen. Gezien de kleine produktiehoeveel- heid is het onverantwoord om een onthardingsstation te plaatsen", al dus ir. Stoter. om de toekomst van zeeuwsch-vlaanderen (Van onze correspondent) ZIERIKZEE Gistermorgen heeft op het stadhuis te Zierikzee een lang durige bespreking plaatsgehad, waaraan deelnamen het gemeentebestuur, woordvoerders van de Stichting tot Behartiging van de Belangen van Woon wagenbewoners, vertegenwoordigers van CRM en een drietal vertegenwoor digers van de te Zierikzee verblijvende woonwagenbewoners. Na moeizame besprekingen werd overeengekomen dat nog een laatste uitkering, goed voor een week levensonderhoud, zal worden gegeven, waarna de woonwagenbe woners Schouwen-Duiveland zullen verlaten. De minister van binnenlandse za ken, mr. Geertsema, en het lid van de Tweede Kamer, mr. K.A. Keu- ning van DS '70, hebben bij de bur gemeester inlichtingen ingewonnen. Teneinde op alles voorbereid te zijn wordt vandaag een nieuwe groep van veertig rijkspolitiemensen, in Zierikzee verwacht, ter aflossing van reeds langer gedetacheerd poli tiepersoneel. Met spoed heeft de afdeling Socia le Zaken van de gemeente, geholpen door twee mensen van het provinci aal bureau van C.R.M. en een Vlis- singse collega ervoor gezorgd dat de bewoners van de ondertussen tot 66 wagbns aangegroeide stroom werden voorzien van geld. Vandaag moet blijken in hoeverre de woonwagen bewoners zich aan de afspraak hou den. (Van een onzer verslaggevers) GOES „Zowel op technisch als op organisatorisch gebied is een bre der verband van de waterleiding maatschappijen in Zuidwest-Neder land, met de Biesbosch als essentieel onderdeel, nodig om de waterwinning voor de toekomst veilig te stellen" aldus de Zeeuwse gedeputeerde A. J. Kaland, gisteren als voorzitter van de algemene vergadering van aan deelhouders van de watermij. Zee land sprekend over de eventuele plannen tot overname van de water leidingmij. van Goeree-Overfiakkee door de W.M.Z. „In de planning op lange termijn is voor Zuidwest-Nederland een ge coördineerd optreden van de water maatschappijen noodzakelijk. Het is niet ons einddoel om er nog een eilandje bij te krijgen, maar om met die bedrijven die op de Biesbosch aangewezen zijn (de W.M.Z.Noord- west-Brabant en Rotterdam) om de tafel te gaan zitten en een passend antwoord op de toekomstige water- winproblemen te krijgen. Dit zal niet in één jaar zijn opgelost, maar je moet verder kijken dan de dag van vandaag". In een inleiding voor de algemene vergadering van de W.M.Z, had mr. J. J. van Soest, staffunctionaris van het rijksinstituut voor de drinkwater voorziening, gesteld dat de onafhan kelijkheid van de stichting waterlei dingmaatschappij Goeree-Overflak- kee moeilijk te handhaven is. „Maar waar moet het worden ingedeeld? Volgens de nieuwe wet moeten de provinciebesturen reorganisatieplan nen voorbereiden om het grote aan tal kleine maatschappijtjes terug te brengen tot een economisch aan vaardbare hoeveelheid. Zeeland en Zuid-Holland zullen dus samen moe ten overleggen over Goeree, want Zeeland kan in dit geval niet zonder Zuid-Holland aldus de stelling- name van mr. Van Soest. A. Kaland vertelde dat h'ij als GS- lid in contact was getreden met zijn collega van het provinciebestuur van Zuid-Holland en met de betrokken stichting. „Er is in principe bij GS van Zuid-Holland geen bezwaar te gen overname van Goeree-Overflak- kee. Naar de mening van dat college heeft het nu nog zelfstandige bedrijf in de toekomst geen bestaansmoge lijkheid. Van bezwaren (van GS van Zuid- Holland) is geen sprake op voorwaarde dat de belangen van de verbruikers gediend worden. Het huidige tarief op Goeree-Overfiakkee is, in tegenstelling tot in Zeeland, erg laag. Dat is evenwel een kwestie van tijd, want men zal er op korte ter mijn in moeilijkheden komen op het gebied van de produktiemiddelen. Op zijn beurt zal dat tot hoge investe ringen leiden. Het eilandengebied kan het beste gezamenlijk tot ont wikkeling gebracht worden, met als centrum het Grevelingenbekken", al dus de heer Kaland, „Bij de betrokken maatschappij is echter nog een voorkeur voor een zelfstandig blijven. Er is zelfs een nieuwe directeur opgeroepen, maar u moet niet vragen wat die per aan sluiting kost". ogwater ■gen, woensdag 18 aug. "op Zoom: 1.45 en 14.15 weert: 0.59 en 13.25 iuzen: 0.29 en 12.53 tigen: 12.25 pldinge: 1.35 en 14.05 iterstartden r|arP 857 (-1); Rheinfelden si., 2'; Straatsburg 246 (-4); P,0rf 885 (onv); Maxau 437- ^on„gen 127 Gl); Mann- Sz i c £ieinbach «>8 (-1) FY®.3 (-6); Bingen 171 (pl. 1) L ,„P 3): Tl>ier 222 <P'- 2> p 181 (-1); Keulen 129 (pl. Ruhrort 268 (pl, 20); Lobith (ir- 8.V Pannerdense kop 842 D 658 (pl' 5>: IJs" »P 807 (pl. 4); Eefde IJssel 318 5456 iTT'J04 (pl' 2)i Mon" rL ?I' Bor§haren 3800 (- len rio 1088 (pl' Grave en de sluis 502 (pl 2). Snrielf|niüSte j watel"diepten heden 7 ?P e waal'schuwingsbor- ipin m centimeters: Spijk - St tftTw Gitvaartdiepte aan de Pa™»<Jen - IJS. ■gP -70, IJsselkop - Driel 270, tebü,.» o7congeh 24°- "sselkop - Zutfen 'n Sburg Zutfen W na J ,Deventer 250, Deven- Windesheim 245. (Van een onzer verslaggevers) MIDDELBURG-TERNEUZEN „Samen met de eigen vervoers orga nisatie (E.V.O.) zal het N.O.B. weg transport Zeeland een brief schrij ven aan het provinciaal bestuu ren daarin een onaanvaardbaar laten ho ren ten aanzien van de voorgenomen tariefsverhoging op de Zeeuwse Ve ren". Aldus gisteren de heer VV. Flor, secretaris van d eN.O.B. weg transport. Met alle begrip voor de bezuini gingen die van rijkswege wil door voeren zal het voor onze bedrijfstak een zeer hard gelag zijn. In principe zijn voor ons alle tolp en veergelden uit den boze, maar onder sommige kunnen wij niet uit. Echter een verhoging van 35 procent van de veergelden is voor ons onaanvaard baar", aldus de heer Flor. „Men bergeet te dikwijls dat het vervoersbedrijf een groot Neder lands economisch belang is. Daar komt bij dat wij een zeer loon- en kapitaalintensief bedrijf zijn, waar scherp wordt gecalculeerd. Onze be drijfstak verliest al genoeg met de uren die gewacht moet worden op de ponten. Daar hoeft dan zo'n ta riefsverhoging echt niet meer bij. Bovendien zijn veerkosten zeer moeilijk te verhalen op de verlader, terwijl wij die kosten altijd moeten maken omdat er geen alternatieve route naar Zeeuwsch-Vlaanderen is. In dat opzicht zijn de veren een verlenging van de rijkswegen en zouden ze helemaal tolvrij moeten zijn, zeker gezien de wegenbelasting die onze bedrijfstak opbrengt", al dus de heer Flor. die hieraan toe voegt dat indien men niet onder een tariefsverhoging uitkan, men de vrachtautotarieven buiten beschou wing dient te houden. „Teleurstellend", luidt de eerste reactie van de heer F. de Vos, voorzitter van de Zeeuwsch-Vlaamse kamer van koophandel. „Ons stand punt ten aanzien van de voorgestel de verhoging is hetzelfde als wij in 1968 innamen. In principe zijn wij voor vrijstelling van de veren. Wij zijn uiteraard van de verhouding 40- 60 procent op de hoogte, maar toch moeten de vergoedingen zo laag mo gelijk gehouden worden. De ver wachtingen bij de veren werken al kostenverhogend genoeg" zo ver volgt de heer De Vos. „Ik weet dat er bezuinigd gaat worden. Ik ken uiteraard de situatie bij de provinci ale stoomboot dienst niet. Maar mis schien is binnen dat bedrijf een bezuiniging mogelijkl zodat tóch be zuinigd kan worden, zonder de ta rieven te verhogen", zo besluit hij. „Toen de laatste keer de veergel den verhoogd werden was de mee1 opbrengst nodig vor de modernise ring van de veerbotverbindingen. Er zal voor de zozeer door ons gewen ste vaste oeververbinding ook veel geld nodig zijn. Terwijl de 40-60 procent-verhouding in de toekomst zal blijven gelden. Ik geloof dat in dat licht de tariefverliogingen bezien moeten worden", aldus drs, M. C. Verburg, directeur van het E.T.I. Zeeland. „De verhogingen komen voor Zeeuwsch-VIaanderen harder aan dan voor midden-Zeeland, maar daartegenover zou ik willen stellen dat Zeeuwsch-VIaanderen meer pro fijt heeft van een vaste oeververbin ding", zo besluit de heer Verburg. Buurtfeest De jaarlijkse feesta vond van de buurtvereniging uit de Lindenlaan zal worden gehouden op zaterdag 4 september in de zaal van „Het oud Raedhuys" bij M. Pluijm. Nadat een maaltijd wordt aangebo den, zal de avond verder worden doorgebracht met gezelschapsspe len. Wat wil Zeeuwsch-VIaanderen, wat willen de Zeeuwen met de verdere industrialisatie? Hoe denken zij over het Baalhoekplan? Hoe over Ossenisse? Het zijn vragen die de bevolking zichzelf stelt. Maar ook de overheid wenst de antwoorden te weten. Vandaag publiceren wij ons referendum-formulier. Door middel van huis-aan-huis verspreiding van ons blad in geheel Oost-Zeeuwsch- Vlaanderen-Oost en in delen van de Kanaalzone, krijgt praktisch iedereen dit formulier onder ogen. Wij vragen u: neem dit referendum op als een serieuze zaak. Het gaat om de toekomst van Zeeuwsch-VIaanderen! U hebt recht op inspraak! Dat kan nu, via de krant. De ingevulde formulieren dienen uiterlijk vrijdag 20 augustus (aan staande vrijdag) in ons bezit te zijn. Onder controle van notaris I. van Dam worden de uitkomsten van het referendum verwerkt en in de loop van de volgende week gepubliceerd. Zend de ingevulde formulieren aan onze in Zeeland gevestigde kan toren. De adressen vindt u op de voorpagina, direct onder de „kop van de krant: z U kunt -uw keuze bepalen door de vakjes bij de antwoorden die op uw mening van toepassing zijn, zwart te maken. Uw naam behoeft U niet op te geven. VRAAG 1 IN WELKE STREEK WOONT U? o Oost-Zeeuwsch-Vlaanderen-oost o Kanaalzone Zeeuwsch Vlaanderen o West Zeeuwsch Vlaanderen o Bevelanden o Walcheren o Elders VRAAG 2 VINDT DAT ER IN ZEEUWSCII-VLAANDEREN NIEU WE ZEEHAVEN- EN INDUSTRIETERREINEN MOETEN WORDEN AANGELEGD? VRAAG 3 VRAAG 4 o Ja o Neen o Geen mennig BENT U HET EENS MET DE PLANNEN VOOR DE AAN LEG VAN EEN SCHEEPVAARTKANAAL VAN BAAL HOEK NAAR DE ANTWERPSE LINKER-SCHELDE-OE- VER? o Ja o Neen o Geen mennig WELK DEEL VAN ZEEUWSCH-VLAANDEREN KOMT VOLGENS U HET MEEST IN AANMERKING VOOR AANLEG VAN INDUSTRIETERREINEN EN/OF ZEE HAVENS? o De Kanaalzone Terneuzen o Ossenisse o Baalhoekgebied VRAAG 5 ALS U OP VRAAG 4 1IEBT GEANTWOORD MET „OS SENISSE", WELKE VARIANT VAN DIT INDUSTRIE PLAN GENIET DAN DE VOORKEUR? o De variant „oost" (Kloosterzande kan niet uitbreiden of moet wellicht gedeeltelijk verdwijnen) o De variant „west" (Terneuzen kan niet over de Otheen- sekreek heen uitbreiden) o Geen van beide, doch de zogenaamde „kop" van Os senisse VRAAG 6 ALS U OP VRAAG 4 HEBT GEANTWOORD MET „BAAL HOEKGEBIED", WELK TRACé MOET HET BAALHOEK- KANAAL (DAT DE INDUSTRIEGEBIEDEN TOEGAN KELIJK MOET MAKEN VOOR SCHEPEN) DAN VOL GEN? oPal buitendijks, dus nog juist op het grondgebied van het verdronken Land van Saeftinge o Pal bninnendijks, dus juist buiten „Saeftinge" VRAAG 7 AAN WELKE KANT VAN HET BAALIIOEKKANAAL ZOUDEN IN EEN VERDERE TOEKOMST INDUSTRIE GEBIEDEN MOETEN WORDEN AANGELEGD? o Oostelijk van het kanaal, dus in het Land van Saeftinge o Westelijk van het kanaal, dus op grond die nu voor de landbouw wordt gebruikt VRAAG 8 VINDT U DAT ONZE REGERING DÈ ONDERHANDE LINGEN MET BELGIë OVER HET BAALHOEKPLAN MOET BENUTTEN OM DE BELGEN TE DWINGEN IIUN WETGEVING OP HET GEBIED VAN LUCHT- EN WA TERVERONTREINIGING TE VERSCHERPEN? o Ja o Neen o Geen mennig UITKNIPPEN EN VOOR VRIJDAG AANSTAANDE OPZENDEN NAAR, OF AFGEVEN OP EEN VAN ONZE ZEEUWSE KANTOREN (ADVERTENTIES) (Van onze correspondent) TERNEUZEN De firma Lucasse uit Kloosterzande is begonnen met de werkzaamheden voor de verande ringen aan het kruispunt St. Anna polder, waar sedert 1968, toen dit in gebruik werd genomen, een groot aantal doden en gewonden vielen. De eerste fase bestaat uit twee gedeelten, n.l. de aanleg van een fietspad aan de westzijde en vervol gens een kruisend fietspad. Er zullen zoals bekend, ook verkeerslichten worden geplaatst die dag en nacht in werking zullen blijven. In verband met de lange levertijd van deze ver keerslichten (ongeveer vier maan den) zal het ongeveer een half jaar duren voor het kruispunt geheel ver anderd zal zijn. IN AMSTERDAM, de Zaanstreek en Het Gooi, werken in de metaal geen Nederlandse koppelbazen meer zon der de vereiste vergunning. Alle on dernemingen zijn wat dit betreft „schoon". van 28 augustus tot en met 4 september.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1971 | | pagina 3