ei REQUEST AAN KONINGIN OVER PECHINEY uif aanden ie kind MINISTER BAKKER IN ZEELAND „Luchthaven Steenbergen Ik begrijp 't niet helemaal" Van Mierlo spreekt voor scholieren Bakker: minister van beslissingen YML stuurt brief aan raadsleden Ir. M. Geuze: bang voor zwarte piet Het meest gedronken merkbier inde Euromarkt. 2 STEM J. Scholten: Ook Zeeland radio televisie .Elk ietmg :cht" te Hulst Toch regen hoogwater ater standen i Beroepingen SAEFTINGE Schaduwkabinet is niet onaardige grap Rapport PZEM naar minister DINSDAG 20 APRIL 1971 vierde zijn negende 1, waarin zowel „oud- inen te tonen. In dat goede keuze. Wel kan 'kheden niet beter tot n typisch praatstuk, ij magere inhoud nit n over het algemeen e amateurs nog heel Dungavel tenslotte, draait, werd gespeeld Schipper-Vermaas en ter, „beesten van rol- in vaktaal heet. Ook n rollen grotendeels ar" weten te maken: tane, opgewekte maar e vrouwtje, dat zeer plannen van opa door- meer van haar man elf wil weten; en daar- veel meer ingehouden, jn landgoed én de zoon die maar niet wil ko- hün spel een hoogte- -leidingsscène.. lot bloemen en een o.i. ihousiast applaus van n volle schouwburgzaal. A. I. correspondent) De schuttersvereniging echt" organiseerde een op de liggende wip in »raert-Nijs te Hulst. Er aten op twee wippen. R. e Klinge (België) en V. Hulst waren met elk een ;n een zijvogel de beste luidt als volgt: .oogvogel en eerste zijvo- geschoten door R. Boon INGE België, de tweede as voor J. Asselman te meeste kleine vogels, ze- werden geschoten door C. t Heikant. De hoogvogel en eerste ren voor V. de Vos te weede zijvogel was voor -rt te Hulst. ste kleine vogels, vijf en geschoten door J. Be st en R. Magnus te Huwt. og een extra prijs, die werd door A. Schuurman Hij gooide het kind zo, dat evangen kon worden. H« wachten, dat het kind niets komen". Hij vroeg verdach- te spreken en zo mogelijk dfdie dag uitspraak te doen. cbank bepaalde de uitspraak voorshands op over 14 da- j u VOOR ZUIDWEST NEDERLAND Editie voor Zeeland 4NEMENTSPRIJS 5 per kwartaal, binnen ver- iingsgebied (excl. 80 ct. In- kosten). per maand (incl. 9 ct. In- kosten). UNKANTOREN; >1 EU ZEN, Nieuwstraat 9 01150-7920 (4 lijnen) ST Steenstraat 14, 01140-3751 (3 lijnen) Klok9traat 1, 01100-8030 (3 lijnen) UHTEN OVER URGING: kantooruren: tel. 01140-3751 tel. 01158-1940. Vlaanderen) IACTIE ZEELAND: eau: Kromme Weele 4, idelburg, tel. 7764. itbus 116 F Koopman Chel Zeeland ■1 privé 7438 (01180) lacieur Goes' 4 Kersten, tel. 01100-6584. irdinerend redacteur •uwsch- V laanderen. van Berkel (01150-4866) iacteur U.Z.-Vlaanderen: L. Verlind (01140-3447) iacteur Kanaalzone en rneuzen. 1. van der Helm (01150-4865) ortredactie Zeeland: tojournalist Zeeland: BV EXPLOITATIE: ft. van Ueursen (01155-1367) Cor de Boer (01155-2237) nd. Inspecteur Zeeland: Menu (01100-4316) rist en O.Z.-Vlaanderen: Th. de Bakker (01150-2601) >sthurg en WZ-Vlaanderen: M Bogert (01170-2893) anaalzone en Terneuzen: J Schieman Axel (01155-1224' alcheren en Zuid-Beveland: R. Vaes (01195-433) (Van een onzer verslaggevers) MIDDELBURG De christelijke jeugdbond van natuurvrienden te Middelburg heeft een request aan de koningin gezonden, waarin wordt ge vraagd om de beschikking van h. en w. van Vlissingen, waarbij Pechiney- Nederland toestemming wordt ver leend tot het in werking brengen van een aluminiumfabriek, te vernietigen. De natuurvrienden vragen, zich ba serend op een tiental argumenten, dat aan Pechiney een tijdelijke vergun ning zal worden verleend. In die proefperiode zou men meer inzicht kunnen verwerven over de mogelijke aanwezigheid van of gegronde vrees voor gevaar, schade of hinder van ernstige aard. Pas als zou vaststaan dat er niets te vrezen valt, zou er een definitieve vergunning moeten wor den verleend, zo menen de natuur vrienden. de termijn van tien dagen voor het indienen van bezwaren tegen een in dustrievestiging wel bijzonder kort is. „Een technische werkgroep heeft een half jaar nodig gehad om een rapport over de milieu-technische aspecten van deze vestiging op te stellen. Ken nelijk wordt verwacht dat de bevol king in staat is, binnen tien dagen steekhoudende bezwaren te formule ren", aldus de christelijke bond. Zij vestigen er de aandacht op dat "De natuurvrienden zijn verontrust over het feit dat bij de beoordeling van de gevolgen voor het milieu door de afgassen van de aluminiumfabriek, de voorbelasting van de lucht door de aangrenzende fosforfabrieken van Hoechst, niet in de beschouwing is betrokken. De netto-uitstoot van Pe chiney, zoals becijferd door de des kundigen van de zogenaamde conve nantspartners, wordt door de natuur vrienden, die vergelijkingen met de normen in de Sovjet Unie en in en kele Amerikaanse staten trekken, ge vaarlijk hoog geacht. „Pechiney heeft niet de beste methode van gaswassing gekozen", concludeert het request aan de koningin. „De uitstoot kan, met gebruikmaking van het door Alcoa V.S. gebruikte systeem, met 16 kg. fluor waterstof per uur worden ver minderd. De natuurvrienden hebben een aparte paragraaf in hun request aan de koningin gewijd aan het ge vaar dat de biologische gemeenschap pen in en om de Sloehaven door de luchtvervuiling kunnen lopen. De heren Van Mierlo en Vlieger (rechts) in gesprek met scholieren. Vooruitzichten voor woensdag en donderdag, opgesteld door het KNMI op maandag om 18.00 uur: aanvankelijk vrij zonnig en zacht, later enige regen en lagere temperaturen. Weersvooruitzichten in cijfers ge middeld over Nederland. Voor woensdag: aantal uren zon: 3 tot 11; min. temp.: 0 tot 4 graden boven normaal; max. temp.: 2 of meer graden boven normaal; kans op een droge periode van minstens 12 uur: 90 procent; kans op een geheel droog etmaal: 60 procent. Voor donderdag: aantal uren zon: 0 tot 6; min. temp.: 0 tot 5 graden boven normaal; max. temp.: 0 tot 5 graden boven normaal; kans op een droge periode van minstens 12 uur: 60 procent; kans op een geheel droog etmaal: 30 procent. TERNEUZEN Voor een groep middelbare scholieren, later aangevuld door enkele Terneuzense raadsleden, legde gisteren mr. H. A. F. M. O. van Mierlo, vice-premier in het alternatieve kabinet van drs. J. den Uyl, enkele punten uit het programma van D'66 uit. Morgen, woensdag 21 april 1971. Bergen op Zoom 12.33 en Hansweert 11.50 en Terneuzen 11.18 en 23.50 Vlissingen 10.47 en 23.22 Wemeldinge 12.23 en Konstanz 299 onv.; Rheinfelden 222 - 5; Straatsburg 224 - 4; Plit- tersdorf 358 plus 4; Maxau 410 plus 4; Ploehingen 131 plus 5; Mannheim 224 - 3; Steinbach 114 - 4; Mainz 233 3; Bingen 146 - 3; Kaub 155 - 3; Trier 240 - 3; Koblenz 166 plus 2; Keulen 125 plus 1; Ruhrort 280 - 4; Lobith 892 - 4; Pannerdense Kop 862 - 3; IJsselkop 794 - 3 Eefde IJssel 316 onv.; Deventer 210 onv.; Monsin 5450 - 4; Borgharen 3861 - 38; Belfeld 1084 plus 2: Grave bene den de sluis 502 - 6. De minste waterdiepten in de vaargeul, ver meld op de waarschuwingsborden zijn in centimeters: Spijk - St. An- dries 300; IJsselkop - stuw Driel 260; Driel - Amerongen 245; IJssel kop - Doesburg 245; Doesburg Zutphen 240; Zutphen - Deventer 250; Deventer - Windesheim 250. Een van de stokpaardjes van deze partij de gekozen minister-presi dent en kabinetsformateur werd uitvoerig besproken. „Wat wij hier mee beogen", aldus de heer Van Mierlo, „is dat de kiezer vooraf weet waar hij aan toe is. Het alternatieve kabinet is een stap in deze richting". „Tot nu toe", zo vervolgde hij, „konden de kiezers komen stemmen, maar over de vorming van een rege ring onder welke minister-president hadden zij niets in te brengen. De kiezer werd bedonderd", waarop een der scholieren vroeg of de „kleine drie" dit ook niet deden door PPR- ministers in hun schaduwkabinet op te nemen, terwijl deze partij mis schien niet in de Tweede Kamer zou komen, of omdat er mensen zijn die gewoon geen PPR-inmister willen hebben. „Die kiezers weten ook wat ons voorstel is", antwoordde de heer Van Mierlo. „Willen zij geen PPR-minis- ter, dan moeten zij niet op om stem men, want de portefeuilleverdeling ligt vast". „Ontwikkelingshulp moet voor ons volk een morele plicht worden. Het is geen latent schuldgevoel dat ons drijft, maar gewoon de plicht van de rijke die iets afstaat aan de arme om hem zodoende naar zijn eigen niveau op te trekken", aldus besloot de heer Van Mierlo de bijeenkomst in het Zuidlandtheater. 's-GRAVENHAGE Gerefor meerde Gemeenten: bedankt voor Leerdam dhr. v.d. Poel te Yerseke. Gereformeerde Kerken: Aangeno men naar Haarlem-Z. (Schalkwijk) A. Heuzeveldt te Go-es, Gerefor meerde Gemeenten: beroepen te Oud-BeijeiTand J. C. Westrate te MeliSkerke Dominee A. Heuzeveldt, gedefor meerd predikant te Goes heeft een beroep aangenomen na-ar de kerk van Haarlem-Zuid. Ds. G.J.W. den Herder doopsge zind predikant te 's Gravenhage is met emeritaat gegaan en gaat zich dezer dagen vestigen in Retranche- ment in Zeeiuwseh-Vlaanderen. Mevr. Den Herder-Brugman, is eveneens doopsgezind predikante. Zij begon in 1939 haar loopbaan ais predikant in d-e doopsgezinde ge meente van Aardenburg. (Van een onzer verslaggevers) TERNEUZEN De aanleg van een tweede nationale lucht haven bij Steenbergen zou een rigoureuze omwenteling be tekenen. Ik begrijp het niet helemaal. We hebben immers, en diepgaande studies bevestigen dat, in de eerste plaats zee havenindustrieën nodig voor onze ontwikkeling". „Volgens de regering streeft Brabant nog altijd naar zeehavenindustrie ontwikkeling in Reimerswaal. Officieel heb ik van het provinciaal bestuur van Noord-Brabant over een alternatief plan niets vernomen." Dit zei minister van Verkeer en Waterstaat, drs. J. A. Bakker, giste ren tijdens een lunchbijeenkomst in Terneuzen op een vraag van de bur gemeester van Axel, de heer M. van Dijke. De minister behandelde tijdens de door de Nederlands-Belgische ver eniging Zeeland en het comité Bene lux belegde lunchbijeenkomst het zee- havenbeleid zoals dat thans in Ne derland en in de Benelux vorm krijgt. Over Reimerswaal merkte hij op, dat de plannen voor de aanleg van een scheepvaartkanaal wegens te hoge kosten (een half miljard gulden) te besteden over een periode van acht jaar) wellicht zullen worden opge heven. De technische werkgroep zint op de mogelijkheden om Reimers waal door middel van pijpleidingen met de aan- en afvoerpunten voor grondstoffen en eindprodukten te verbinden. „Bij de aanleg van een kanaal zou de prijs voor industrie- grond in Reimerswaal bijzonder hoog worden," meehde de minister. Rei merswaal bood niettemin, naar zijn mening, goede mogelijkheden voor industrie-ontwikkeling in de grote cirkel van industriecomplexen rond om het waterweggebied, dat planolo gisch gezien „vol" is. „De discussies over het streekplan Oost-Zeeuwsch- Vlaanderen worden door de regering met grote aandacht gevolgd," vertel de de minister. „Aan het behoud van het Land van Saeftinge als natuurgebied wordt gro te waarde gehecht en de mogelijk heden worden hoger aangeslagen dan men wel eens denkt," merkte hij op. Er is gerede hoop, dat dit gebied kan worden behouden. Het tracé van de bochtafsnijding bij Bath is met het oog op de betekenis van Saeftinge gewijzigd, zo vertelde de minister. Het Baalhoek-tracé, zo deelde hij mee. zal zich ofwel pal binnen ofwel pal buitendijks uitstrekken. In beide gevallen wordt het Land van Saeftinge nauwelijks aangetast. Over het Zeehavenpian Ossenisse (een in de regio zeer omstreden zaak) zei drs. Bakker, dat de projectstudies voor dit deel van het streekplan nog niet klaar zijn. De huidige studies, zo zei hij, beperken zich tot de techni sche mogelijkheden. De planologie pioet nog nader geregeld worden. „Het woord is nu aan de Zeeuwse he ren," zei de bewindsman. Hij vond het probleem met de slogan „Beter een boer van zijn erf dan een vogel van zijn nest" niet op de goede wijze benaderd. Er zal niets gebeuren zon der dat de inspraak al zijn kansen heeft gekregen, zo maakte hij duide lijk. De minister onthulde verder, dat van Belgische zijde wordt gepoogd om schepen van 35,5 breedte tot het kanaal GentTerneuzen toe te laten. De huidige maximum breedte voor schepen bedraagt 33 meter (de zee sluis in Terneuzen is 38 meter breed). „Nederland is verantwoordelijk voor de veiligheid op het kanaal," zei drs, Bakker, die liet blijken dat verbeter de communicatiemethoden, zowel tus sen schepen onderling als tussen de schepen en de wal, noodzakelijk zijn om de vaart met extra-brede schepen toelaatbaar te doen zijn. (Van een onzer verslaggevers) TERNEUZEN. „De presentatie van een schaduwkabinet beschouw ik niet meer als een niet onaardige grap. Ik kan dit niet helemaal serieus ne men. Het samenstellen van een scha duwkabinet acht ik ook geen wezen lijke bijdrage aan onze parlementaire democratie. Daarvoor steunt een der gelijk alternatief kabinet op te weinig meerderheid in de kamer." Dat zei minister Bakker op een in Terneuzen gehouden persconferentie tijdens zijn verkiezingstoumee in Zeeuwsch-Vlaanderen. Minister Bak ker noemde het samengaan van de PvdA met D'66 en PPR een ongeluk kige zaak. Ook betreurde hij de naar hij zei krampachtige houding van de PvdA ten opzichte van de KVP. Minister Bakker benadrukte dat hij geen voorstander is van een apart ministerie voor milieubeheer. Daar voor ligt deze problematiek zijns in ziens te veel over de verschillende ministeries verspreid. Wel voelde hij voor het onderbrengen van het wa terbeheer bij het ministerie van Ver keer en Waterstaat. (Van een onzer verslaggevers) MIDDELBURG Naar wij uit goe de bron vernemen zal op korte ter mijn het rapport dat de Algemene Rekenkamer over de gang van zaken op de N.V. PZEM heeft uitgesteld, aan de minister van binnenlandse za ken worden overhandigd. Vrij kort daarna zal dit rapport worden gepu bliceerd. De ambtenaren van de Algemene Rekenkamer die met het interne on derzoek op de PZEM belast waren, hebben enkele dagen voor Pasen hun onderzoek voltooid. Ook de eindbe- spreking van hun rapport met de di recteur van de N.V. PZEM, ir. T. Bo- gerd, heeft reeds plaatsgehad, zo ver nemen wij. Behalve een diepgaande analyse van de boekhoudkundige systemen die op de PZEM worden gebruikt, hebben de ambtenaren van de reken kamer vele personeelsleden gehoord. Zoals bekend werd het onderzoek in gesteld naar aanleiding van onze pu blicaties in de loop van december 1970. (Van een onzer verslaggevers) TERNEUZEN „Een minister van de beslissingen", zo noemde de tafelpresident tijdens een lunchbij eenkomst van de Nederlands-Belgi sche vereniging Zeeland, en het co mité Benelux mr. F. Schlingemann, de minister van verkeer en water staat, drs. JA. Bakker. „Van mij mag u nog een tijdje blijven", voeg de hij er aan toe. Hij constateerde dat nadat de mi nister van verkeer en waterstaat een uiteenzetting en inventarisatie had gegeven van de mogelijkheden en problemen rond de zeehavenontwik keling in Nederland en België, in het bijzonder in Zeeland. Op het gebied van de beleidsvor ming is, aldus minister Bakker, de wet van de jungle verlaten. „Wij moeten oppassen dat we nu niet in een jungle van wetten terecht ko men". Aldus de bewindsman. Hij zette uiteen dat het economisch hart van ons land in de zeehavenindus trie klopt. „In het Waterweggebied klemt dit ergens", zei hij. Het zal moeten blijken in hoeverre het uit stralingseffect van Rotterdam in vloed heeft op de zeehavenindustrie gebieden die in een wijde cirkel om Rotterdam heen liggen, Antwerpen en Gent daarbij meegerekend. Dra. Bakker voegde daar aan toe, dat morgen (woensdag) het rapport van de werkcommissie Deltagebied van de rijksplanologische commissie zal verschijnen, waarin een restructief beleid voor zeehavenontwikkeling, zoals dat gaandeweg is gegroeid, wordt voorgesteld. Het bij dit rap port gevoegde regeringsstandpunt bevestigt een en ander als richtsnoer voor de toekomst, aldus de minis ter. Het tempo van de zeehavenindus trieontwikkeling wordt, zo zei de bewindsman, bepaald door de moge lijkheden, die de arbeidsmarkt biedt. Vanuit dat gezichtspunt is Reimerswaal, met de nabije arbeids markt van West-Brabant, een gun stig gelegen gebied. In het Sloe, zo somde bij op, is de inrichting van 700 ha droog industrieterrein ter hand genomen. Stroommodellen, zo wel voor een havenmond voor Osse nisse als voor Borssele-Oost worden momenteel in het waterloopkundig laboratorium beproefd. „Met de komst van de Total-raffi- naderij, die nu wel vast blijkt te staan, heeft het Sloe een geweldige aanzet gekregen", meende minister Bakker, die liet blijken een periode van rust in de ontwikkelingen al daar niet ongewenst te achten. „De fabrieken hebben tijd nodig om in te groeien", vond hij. Andere grote waterstaatwerken besprekend, zei minister Bakker, dat het Schelde-Rijnkanaal in 1975 klaar zal zijn. Veel aandacht wordt daarbij besteed aan de zoutbestrij- ding met het oog op de toekomstige zoetwaterfunctie van het Zeeuwse Meer, dat zal ontstaan na afsluiting van de Oosterschelde. Ook het ka naal door Zuid-Beveland, dat bij Hansweert een nieuwe sluis krijgt, zal zo worden geconstrueerd dat zoutinlaat in het Zeeuwse Meer zo veel mogelijk wordt voorkomen. Het kanaal, dat voor de duwvaart ge schikt zal zijn, geeft eveneens toe gang tot het toekomstige Zeeuwse Meer. De minister verklaarde over de veiligheid op dit grote vaarwater van morgen, dat er sinds maart j.l. met België wordt onderhandeld over een vaarreglement waarin o.a. meer bepalingen omtrent de overslag van gevaarlijke stoffen zijn opgenomen. „Er is spoed nodig", aldus de minis ter, „we zullen het wellicht voorlo pig met een aangepast reglement moeten stellen". OOSTERHOUT De Vereni ging voor Milieuhygiëne en Leef baarheid in West-Brabant stuurt een brief aan alle raadsleden van gemeenten in West-Brabant, waarin ze worden opgeroepen ac tie te nemen in de kwestie vlieg veld Steenbergen. De vereniging is namelijk bevreesd, dat de me ningsvorming over deze zaak voor een groot deel in handen zal komen van de burgemeesters, terwijl de gemeenteraden toch de hoogste bestuursorganen in de gemeente zijn en gevormd wor den door de gekozen vertegen woordigers van de bevolking. De V.M.L., werkgroep Steen bergen, heeft vorige week de no ta van de Brabantse werkgroep besproken. Ze zegt op dit mo ment noch een instemmend, noch een afwijzend standpunt te kun nen innemen doordat de nota op alle punten te weinig informatie verschaft. Nieit alleen dus op het gebied van de milieuhygiëne, maar evenzeer op economisch en planologisch terrein. Ze vindt, dat er, voor er verstrekkende be sluiten vallen, minstens meer klaarheid moet zijn over het in dustrialisatiebeleid, het werkge legenheidsbeleid en het woning toewijzingsbeleid op langere ter mijn. Bovendien is de vereniging niet gelukkig met een deel van het ontwerpbesluit van G.S., n.l. met die zinsnede, waarin de sta ten G.S. uitnodigen „al die voor bereidingen te treffen welke in de huidige situatie noodzakelijk en gewenst zijn". De V.M.L. vraagt zich af, of de staten daar mee zichzelf niet de macht ont nemen om op een bepaald mo ment in de procedure nog „nee" te zeggen als zij dat nodig .ach ten. In de komende weken, zo deel de de voorzitster van de V.M.L., mevr. N. de Beer-Veltman, mee, zal de vereniging in West-Bra bant hearings beleggen om de bevolking gelegenheid te geven zieh over de vliegweldplannen uit te spreken. De eerste hearings worden nog voor de statenverga dering van 29 april gehouden. De vereniging heeft zich daarvoor verzekerd van de ervaring van het actiecomité „Stop Schiphol" in Zwanenburg, dat bovendien bereid is geluidsbanden, dia's en ander materiaal beschikbaar te stellen. Ir. M. A. Geuze uit Poortvliet, oud-voorzitter van de Z.L.M., zegt, wanneer hij zijn voorlopig oordeel geeft, erg huiverig te zijn voor een nationale luchthaven bij Steenbergen. „Iedereen is bang voor de zwarte piet. Als ik aan de bevolkingsconcentraties denk in West-Brabant als Bergen op Zoom, Roosendaal en Steenber gen, dan heb ik het gevoel dat die de zwarte piet toegespeeld krijgen". De heer Geuze sluit niet zijn ogen voor het economisch rende ment dat een tweede Schiphol kan afwerpen. „Maar", voegt hij eraan toe, „als je de ellende ziet van plaatsen zoals Zwanenburg, Amstelveen en Badhoevedorp, dan weet je dat je ontzettend voorzichtig moet zijn. Op de heel lange duur zal men wel wat re sultaat hebben met het verminde ren van de geluidshinder die vliegtuigen opleveren, maar dat geeft mij voorlopig geen aanlei ding om met optimisme te zeg gen: laat maar komen". Overi gens rekent hij ook Tholen tot degenen die de zwarte piet over houden, want op het stuk van geluidshinder is de Eendracht geen scheiding. „Ik begrijp niet", aldus de heer Geuze, „dat G.S. van Brabant geen situering ge zocht hebben waarbij de aan- en afvliegroutes boven water lig gen". Hij denkt dan aan een plaats tussen Grevelingendam en de Brabantse wal, die althans voor de helft de last van geluids hinder zou kunnen voorbomen. Technisch gezien vindt hij de enig goede oplossing het plan- Petri om een tweede Schiphol ten zuiden van de afsluitdijk te leggen. „Dan zullen zelfs onze kindskinderen er nog geen last (ADVERTENTIE) van hebben", meent hij. Wil men het echter minder excentrisch zoeken, dan opteert ir. Geuze voor de idee van ir. Philips, het Beneluxvliegveld ten zuiden van Tilburg. Niet alleen vanwege de locatie, die tevens van belang kan zijn voor België en het Roer gebied, maar ook omdat de zand grond zich beter voor de bouw van een dergelijk project leent. „Dat kost dan inderdaad een stuk natuurschoon", zegt ir. Geuze, „maar als het bij Steenbergen komt kun je de waterreoreatie bij de Eendracht ook wel verge ten". Het Brabantse statenlid mr. J. Scholten uit Andel heeft G.S. ge vraagd, of ze gelegenheid hebben en bereid zijn de voorlopige me ning over de vliegtaigtewestie weer te geven van G.S. van Zee land en van de meest betrokken gemeentebesturen, zowel op Bra bants als op Zeeuws grondgebied, indien en zover deze een voorlo pig standpunt hebben bepaald. Mr. Scholten ziet daarin namelijk een bijdrage aan de opinievor ming van de staten. In een korte toelichting op zijn vraag zegt mr. Scholten die zowel voor Zee land als voor West-Brabant regio naal Kamerkandidaat is voor de AR dat het aanbeveling ver dient van stonde af de eventuele standpunten van de Brabantse buurprovincie in de overwegin gen te betrekken.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1971 | | pagina 11