Dr. Crippen: orifmoord of u vergissing Jenny Arean op Woensdag 2 a 1 Filmset Midweek gretig gebruikt Chris Hinze zoekt publiek w radio »n. verhoeven CHEID Klompés vinger dieper in omroeppap 1 1 m vanavond Schüttenhelm ziek Portret van Neeskens in Studio Sport T,v.-spots over stemmen A VRO-vroli jklieicl al verdwenen NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): 3eHingen BELGIë (Frans): FRANKRIJK (Rijssel): DUITSLAND I: DUITSLAND II: 5 TM 14 MAART WOENSDAG 3 MAART 1971 al vroeg in de politiek rd zijn geweestwant ik ij nog hoe ik mij - het itrent 1916 zijn geweest - oze knaap voor een dub- gang verschafte tot de Concertzaal, waar de minister van financiën woord zou voeren op een vergadering van de Eco- ioncl. te de nieuwe partij, die oorgevend aan de ons Ne- aangeboren behoefte om scheiden, hoogstpersoonlijk :ht. Omdat de liberalen ijd het volgens hem niet n. onomische Bond rs geen i beschoren geweest, maar •gadering hadden ze er nog te in: het moest zoiets als volkspartij worden, waar voor arbeiders plaats zou laatste te onderstrepen zat I achter de bestuurstafel op um naast een stel goed economische heren ooit roenerig man die het ar- lap van het gezicht straal- hebben ze gehuurd", be de befaamde „boze tongen" st daaraan denken, toen ik flitsen zag van het con- ook zo'n nieuwe partij, die ngens van Drees. Het moet, el ben ingelicht, een socia- rartij voorstellen, al maak- TV het vriendenkringetje en andere indruk. TOT de justitieel nooit geheel bevredigend opgeloste moord zaken behoort zeker de affaire dr. Crippen, de man die in oktober 1910 ter dood werd veroordeeld wegens moord op zijn vrouw, maar tot aan de galg zijn onschuld bleef volhouden. Via Nederland I kan de kijker vanavond met dit geval geconfron teerd worden. t allemaal goed gaat (doch naar wat je onder „goed" wordt de Rustende Jager m Binnen straks een „sos- ultureel sentrum". Aldus et Bergen Binnen's eveneens .ulturele jeugd. het in een Noordhollandse et eens zo befaamde etablis- „liep" niet meer, stond leeg toen door genoemde jeugd ik de afgelopen zomer nog Bergen Binnen, het eens zo was en toen daar de eens orlijke dorpskern in een su- zterig herrieplein herschapen ag ik het al aankomen: de n Rustende Jager, eens door e kunstenaars gefrequen- rachtte met lage pannekoe-1 en en een schetterende be- nog wat bezoekers naar bin- lokken, maar de definitieve ng stond ook deze zaak al op cht geschreven, n er vaak geweest, de aller teer in de tijd van vóór de rige oorlog. Grootvader, met een dagje uit waren, liet ie e, waarmee we uit Alkmaar gekomen, voor de Rustende itoppen - je trad daar flts l met verschuldigde eerbied omdat in hun tijd Beets en pek en Truitje Bosboom int er óók koffie of slems en hadden. I paste de Rustende Jager ter met een bioscoopzaal en tijd een dansorkestje bij mo-\ tijden aan - toch bleef er j ijd iets hangen van de oude, artisticiteit van z'n bezoe- ;och goed-burgerlijke sfeer. Bergense sfeer. I waarmee het toch eigenlijs I aan was op hetzelfde ogenbWw uehtere efficiëntelingen het oegelijke stoomtrammetje "«1 rar naar Bergen Binnen e« a aan Zee niet meer rendabel r n en „Bello" voor de laatste ing-tinkelend bij het station- aankwam, dat toen zo siie'l ijk tegen de grond moest, oml te maken voor dat srip:~' I crige herrieplein. Waarbij del nde Jager toen óók niet meerl sosjaal kulturele sentrum «a-1 jk weL Donald Pleasence Er is al eens eerder een Duitse film verschenen over deze intrige rende rechtszaak, maar de Engelse versie die wordt uitgezonden van het geval in 1963 gemaakt door Ro bert Lynn, heeft het voordeel van eigen sfeer en taal en van een in drukwekkende vertolking van de hoofdpersoon in het drama door Do nald Pleasence, een acteur die de laatste jaren sterk op de voorgrond is gekomen. Lynns film begint met de Londense rechtszitting op 18 oktober R910, waarbij het publiek duidelijk blijk geeft de aangeklaagde dr. Crippen als een onmenselijke vrouwenmoor denaar te beschouwen. Tijdens het getuigenverhoor gaan Crippens ge dachten terug naar zijn vroeger leven dat tot een hel gemaakt werd door zijn vrouw Belle (Coral Browne), een voormalige zangeres die aan de drank geraakt is en hem met afkeer vervult door haar scherpe tong en ER zullen tussen de NOS en de regering op een zeer zorgvuldige wijze afspraken moeten worden ge maakt als in tv-uitzendingen onder werpen ter sprake komen zoals des tijds de loonmaatregel van de rege ring in het NOS-programma „Ter Visie". Minister Klompé zegt dit in een antwoord op een NOS-brief over de gang van zaken tijdens het interview dat Ton Planken met pre mier De Jong had, waarbij de mi nister-president na afloop van me ning was dat hij onvoldoende aan het woord kon komen. De minister is van mening dat een hierover door de NOS uitgebracht rapport niet overeenkomt met het rapport dat de rijksvoorlichtings dienst, tenminste waar het gaat om de afspraken die vooraf zouden zijn gemaakt. In _de brief aan de NOS verklaarde minister Klompé dat het de regering niet ging om een voor keursbehandeling. Zij constateerde dat de ministers met correct waren behandeld en dat er een groot ver- I schil bestond tussen de wijze waar op de regering en werkgevers en I werknemers aan het woord werden gelaten. or ■a hysterisch seksueel gedrag. Als zij hoort dat Crippen al enige tijd een verhouding heeft met zijn secre taresse Ethel Le Neve (Samanthn Eggar) wordt de toestand onhoud baar. Bij een van haar woedeaanval len gebruikt' Crippen een kalme ringsmidde] dat dodelijk blijkt te werken. Aan zijn vrienden vertelt h'ij dat Belle onverwacht naar Ame rika moest afreizen om een ziek familielid te bezoeken, maar als hij zelf kort daarop met zijn vriendin eveneens op reis gaat, wordt de politie achterdochtig en arresteert het tweetal, van wie Ethel als jon gen vermomd is, aan boord van een schip dat voor de Canadese kust ligt. Inmiddels is dan Belles lijk in de kelder van hun Londense woning gevonden. Een en ander levert een boeiende film op'die door Robert Lynn sober geregisseerd is en waarbij hij Crip pen op z'n minst de eer van de twijfel geeft. NOS-VOORZITTER E. A. Schütten helm is in het Bussemse Majfella- ziekenhuis opgenomen. De NOS deelt mede, dat hij daar gedurende drie weken ter observatie zal verblijven. Zijn functie wordt overgenomen door vice-voorzitter J. B. Broeksz. HET NOS-teJevisieprogramma Studio Sport dat vanavond van 22.15 uur tot 22.40 uur via Nederland 1 wordt uitgezonden bevat o.a, een portret van de Ajax-voetbaiier Jo- ham Neeskens. Voorts karn men kijken naar een gesprek met -Faas Wilkes, een film impressie van de Hiswa en een terugbfik op de carrière van de wielrenner Rik van Looy. De laatste opnamen zijn overgenomen van de BRT, die afgelopen maandag een portret van de Keizer uitzond. VANAF 29 maart zullen via de televisie tienmaal informatieve spots worden vertoond over het stemmen bij volmacht, het stemmen in eer andere gemeente en het uitbrenger van de stem. Het gaat om teken films gedeeltelijk in kleur die in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken zijn gemaakt door de Scheveningse cineast Nico Cr-a-ma. De heer Rupert van der Linden ontwierp de tekeningen en de tekst. De vertomingsduur van de spots is oiroa één minuut. DE feestelijke stemming ontstaan door de brief van minister Klompé aan de AVRO, waarin deze omroep meer radiozendtijd wordt toegezegd is grotendeels verdwenen AVRO-voorzitter mr. dr. L. Slote- maker is duidelijk teleurgesteld over de vage inhoud van de brief wat betreft de uitwerking van dit recht. Dat minister Klompé wel meer radio - maar niet televisie - lti(jd toezegt, vindt hij een dua- houding en onverklaarbaar, de TROS straks B-omroep dan zal de AVRO, welke bij radio en televisie niet krijgt wat :ns toekomt, bv in de C-B-A-super omroep en in cijfers 1:3:5:7,5 dubbel wor den gedupeerd. „Waarom wist de minister destijds voor de C-omroep, die eigenlijk maar een uur televisie kreeg, wel een minimum zendtijd van 2,5 uur toe te bennen en deze uitbreiding thans niet t.e kunnen vinden voor de grote A-organisa ties?" zo vraagt hij zich af. „Kenne lijk waren er toen ook geen finan ciële en technische redenen, welke de bewindsvrouwe verhinderde om ettelijke mini-am-roepjes en de Evangelische Omroep in de ether toe te laten. Spreker was verbaast waarom de extra-A VRO tijd niet van de eigenlijke super-zendge machtigde, de NOS kan worden af genomen. De AVRO zal zich na analysering vain de brief van de minister met haar bezwaren schrif telijk tot hiaar wenden. DE GASTEN die vanavond het amusementsgedeelte van het pro gramma Koos Postema op woens dag 2 voor hun rekening nemen zijn Jenny Arean, Blossom Dea ry en Edernac. Laatstgenoemde is een Franse goochelaar. Laatstgenoemde is een Franse goo chelaar. Wat Jenny Arean betreft, u kent haar kwaliteiten. Wij kunnen vol staan met het noemen van de liedjes die ze zingt: „Geen interesse", „De bedstee" en (ja hoor) het liedje waar ze onlangs in het Louis Davids-pro- gramma van de VARA-tv zoveel suc ces mee had: „Als je voor een dub beltje geboren bent". En wat „De bedstee" betreft: dat hoorde u ook al eerder via het geluidskanaa] van de televisie, namelijk in Jenny Areans aandeel in het jongste Holland Festi val, sector cabaret. Het was een lied- 'je dat een prijs heeft gekregen, de maker is Jaap van de Merwe. Blossom Deary is een kleine be roemdheid uit Amerkia. Met haar vaak iele stemgeluid wist zij een we reldnaam te vestigen. Hoewel zij vaak afgezaagde hits op haar repertoire neemt is de manier waarop zij die vertolkt toch zo origineel dat er steeds sprake is van een volkomen nieuw lied. Vaak zingt zij ook caba ret-teksten, die door het kind-vrouw stemmetje een extra navrant geluid krijgen. Blossom Deary is dooreerlijk en erg spontaan, zoals bij Koos Poste ma op woensdag weer zal blijken Jenny Arean Blossom Deary „MIDWEEK", VARA's tv-pro- gramma voor tieners en twens (vanavond van vijf over zeven tot vijl voor acht) ruimt sinds 3 februari jl. per uitzending be hoorlijk veel tijd in voor de smal film. Na een afgelopen najaar gestarte smalfilmunituitleenactie z(jn al enkele tientallen „Mid week-kijkers aan het filmen ge slagen, en de stroom van aan vragers wordt steeds groter. Regisseur Peter van Halm: „We hebben 10 kisten met apparatuur om uit te lenen, maar je zou minstens 50 units beschikbaar moeten hebben. Nu we voor het eerst een paar filmpjes hebben uitgezonden (met bijna allemaal als onderwerp de mi lieuverontreiniging), zijn er al een dikke honderd ideeën ingeleverd. NOS 10.45 SCHOOLTELEVISIE 10.45 Ruimtelijke vormen (les 1) 11.10 Walter and Connie (les 22) 11.35 Van Wilson tot Nixon (les 5). 12.00 SLUITING VARA 17.00 PETER OP DE SCOOTER Programma voor de kinderen. 17.20 MARLOE, DE RODE KANGOE ROE (kleur) 17.35 SLUITING I8°45 DE FABELTJESKRANT (kleur) 18.55 JOURNAAL (kleur) 19.05 DEN HAAG VANDAAG 19.10 Première (kleur) Rubriek over filmkijken en filmrna- ken CVK-IKOR-KRO-RKK 19.30 Kenmerk Informatierubriek over kerk en sa menleving 20.00 JOURNAAL (kleur) 22.21 POLITIEKE UITZENDING D'66 20.31 STICHTING SECUTERA Filmpje over het Leger des Heils. 20.36 UITSLAG NATIONALE FI NALE EUROVISIE SONGFESTI VAL 20.40 DR. CRIPPEN Speelfilm over de affaire Dr. Crip pen; de man die in 1910 ter dood werd veroordeeld wegens moord op zijn vrouw, maar tot aan de galg zijn onschuld bleef volhouden. 22.15 STUDIO SPORT 22.40 EIGENTIJDS Een satire op de volkstelling. 23.10 JOURNAAL (kleur) 23.15 SLUITING NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT (kleur) 18.55 JOURNAAL (kleur) VARA 19.05 MIDWEEK 20.00 JOURNAAL (kleur) 20.21 KOOS POSTEMA OP WOENSDAG (kleur) Onder de gasten uit de actualiteit en het amusement bevindt zich o.a. Jenny Arean. 21.45 ACHTER HET NIEUWS HIRO 22.05 HIRO-MAGAZINE 22.25 JOURNAAL (kleur) TELEAC 22.30 TELEVISIE BIJ HET ONDER WIJS (les 3 herh.) 23.00 SLUITING. 17.30 JEVANJONG 19.10 DE FABELTJESKRANT (kleur) 19.23 OPENBAAR KUNSTBEZIT 19.33 FRANSE TAALWENKEN EN CULTUREEL NIEUWS 19.39 MEDEDELINGEN EN WEER BERICHT 19.45 JOURNAAL 20.10 THE THIRD WAVE (kleur) 5)<®DQ0[yj©(M groter. Een proces dat ba' I te keren lijkt, tenzij de pok'S I vijsheid kunnen opbrengen I ■mentaire werkwijze aan de I lan te passen. ,1 t is. los van de karrevrac»! lische gegevens, de concl'us I kan worden getrokken uit e van de werkgroep over.L.l :t van de historie van het ul« 1 rifugeproject, de invloed van 1 I baar bestuur op de technolog I ontdekker van het nieuwe .'■'l ngsprocedé, prof. dr. J. K®1 I er is eveneens in dit hele eenzame figuur geworden. 3 besluiten, zoals de sainemv® I tussen de drie landen, do ;ing van twee fabrieken in I (trommel- en scheidingnl de veiligheidsmaatregel I buiten hem om genomen- To I hij de stoot tot de wetensclwFj ke ontwikkeling, die in 1!L| ■braak bracht en het moge'IJ kte de gasdiffusie te vervang 1 een ander veel goedkopy ijkingsprocedé". De commer ie politiek hielden de geleerd L en de behartiging van hun I en. Evenals het parlement n°",l jks invloed heeft gehad op telingen, die voor de gemf^" ,p uiterst belangrijk zullen VORIGE WEEK ontving Chris Hinze uit de handen van Willem 0'Vuyst een Edison. Voor een jazzmusicus is een dergelijke on derscheiding in de regel iets min der eenvoudig te verkrijgen dan toor andere artiesten uit het „iichte genre". De jury die de Edisons toekent kijkt namelijk Met alleen naar de kwaliteit van de plaat (Vivet Vivaldi), maar eok naar de kwantiteit, naar de verkoop dus. En omdat jazz niet een bij uitstek commerciële soort muziek is, is het voor de jazzmu- s,eus altijd iets moeilijker om in de prijzen te vallen. Betekent dat dat Chris Hinze een commerciële kunstenaar is gewor den? Enkele maanden geleden toen Mj even uit Amerika, waar hij stu deert, overwipte voor diverse t.v.- opnamen verklaarde hij tegenover eis dat hij zich meer in de muziek verdiepte dan in de smaak van het Publiek. Nu zegt hij: „Ik maak mu ziek voor de mensen. Niet voor me- zel*- Vroeger wel, toen kon 't me weinig schelen wie er naar mijn muziek luisterde. Als ik maar mu- *lek kon maken. Nu weet ik gewoon dat je ook met muziek een vorm jan communicatie moet zien te vin- ,1 met een publiek. En hoe breder da' publiek is des te beter". ...Ha „Telemaran my day" en „Vivat ivaldi" zeiden de jongens van CBS I m§un me „Maak nog een paar van dm Platen en binnen een paar jaar ui je een gevierd mens. Maar ik leb nu „Stoned Flute" gemaakt, een y^z-plaat die opeens ook geweldig «™t lopen. Ik ben jazz-musicus, aar ik wil me zelfs daarop niet .oigoed vastleggen. Je moet jazz -!?, e mensen brengen net als elke «idere vorm van kunst en amuse ent. Je hoeft njet te zeggen; dit is min muziek en luisteren jullie Dukr' iJe ma® 1365,1 zoelcen naair 1161 tra u 011 dait op 'e manier nu vinden. Mijn volgende I 2ioU wor<Jt weer anders, alleen mu- Jv va>i Burt Bancharach. Gewoon- mtkere muziek om naar te luisteren anrt ie gedwongen wordt daar ddere dingen voor te laten. Maar in Nedeland is dat vaak geweldig moeilijk. Zodra ik geen Vivaldi meer speel zeggen een heleboel mensen: Jammer, je was net zo aardig op weg. De andere categorie die „Stoned Fkute" kent, vindt straks m'n nieuwe plaat misschien een klap in hun jazz-gezicht. Je moet hier zo gauw in een hokje passen. Maar iik geloof dat ik op mijn manier een publiek aan het opbouwen ben". Sluikharige Hinze vertelt dat hij een opdracht heeft gekregen voor het komende Holland festival. Sa men met componist en dirigent Da vid Poroeleyn mag hij negentig mi nuten muziek schrijven voor een ensemble van 44 man. Ieder dus 45 minuten door henzelf geschreven, ge arrangeerd en ook te dirigeren. „Da vid Porceleyn is een .jonge heden daagse componist. Eind vorig jaar heeft hij een compositieprijs gekre gen. En 't is een erg goed fluitist". Hinze neemt de telefoon en belt zijn aanstaande mede-componist op of dit nieuwtje eigenlijk ai verteld mag worden. Dat mag, mits vermeld wordt dat het ensemble dat hun muziek gaat spelen nog in oprich ting is. Het gajat Mobile Ensemble Nederland heten en bestaat uit klas sieke musici aangevuld met het kwartet vam Chris Hinze. Plaats van dat concert wordt het Haagse Cir cusgebouw. Naam van het stuk Life Music 1971. „Dat kwartet van mij is ook iets unieks. Binnenkort kom ik met een andere bezetting. Weer Amerikaanse musici. Ik moest mensen hebben die zich vast wilden leggen op het soort muziek dat ik in mijn hoofd had. Die dus ook een risico durfden te lopen. Ik heb zie nu en het gaat wonder boven wonder goed. Ik ben nu al plannen aan het maken voor een wereldreis met mijn „Chris Hinze Combination" voor februari 1972. Het is voor mij ongelooflijk dat het allemaal kan. Voorlopig moet Chris Hinze, die speciaal voor die Edison-uitreiking is overgekomen op uitnodiging, weer terug naar Amerika waar hoj via een beurs van CRM aan het Berkely Music College studeert voor arran gementen en componeren. Hij woont dan in Boston, de eerstkomende maanden zonder zijn vrouw Ane- marie die in verwachting is en haar kind in Nederland wil krijgen. „Een verschrikkelijk land in sommige op zichten", zegt hij „In een jaar tijd heb ik daar één vriendin opge daan, terwijl ik in de veertien da gen die ik hier ben al weer een paar nieuwe kennissen heb. Je voelt je er vaak ontzettend eenzaam. Chris studeert, thuis of op die school en als we weggaan gaan we naar een jazz workshop of naar een bio scoop, een restaurant of een kroegje waar je voor weinig geld iets kunt gebruiken is er niet". Amerika is dus beslist niet het beloofde land voor de Hinzes, al bestaan er vengevorderde plannen om zijn platen ook in Amerika uit te brengen. Toch wel aardig als je bedenkt dait je Chris Hinze zo'n zes jaar geleden nog in Haagse nacht clubs Icon aantreffen, waar hij tot een uiur 's nachts aan de piano zijn eonservatoriiurnhuiswerk deed en contrapunt studeerde, om als het nachtvolk binnenkwam in samba's en evergreens udlt te barsten. Sommige inzenders hebben de appa ratuur al op vijf zinnen thuisbe zorgd gekregen, anderen hadden er vijf hele blocnotevellen voor nodig. Onze uiitgangsvraaig is: Wat hebben ze te zeggen? Hoe ze een en ander realiseren komt dan op de tweede plaats". Volgens hem en producer Wampl Posno zal de actie via de tv nogi aanzienlijk uitgebreid worden.' Waarschijnlijk in de vorm van een apart programma. Allereerst willen ze de j eugd, die al een filmpje gemaakt heeft, over niet al te lange tijd naar de studio uitnodigen voor een gesprek. O.a. over de problemen, die de jeugdige filmmakers tegen gekomen moeten zijn, maar waarover niets bekend is. Wamt het gekke is, dat niemand nog om hulp heeft gevraagd. Blijkbaar hebben de jonge smal- filmers genoeg aan een op stencil gezette begeleiding, speciaal voor dit doel geschreven door Maarten van Rooyen medewerker aan het Insti tuut Film en Jeugd te Amsterdam en filmcriticus van De Stem. Wamp Posno krijgt de jonge fil mers de laatste tijd regelmatig aan de telefoon. Ze krijgt vooral aanwij zingen over de wijze, waarop de films geprojecteerd moeten worden, met name in relatie tot de bijgele verde geluidsband. Iedereen doet er een geluidsband bij, hoewel er geen geluidsapparatuur behoort tot de uitleenset (om financiële redenen heeft men bij de opzet van de actie daarvan afgezien). „Dit geeft veel extra werk, omdat amateurs vaak met 4-sporen recorders werken en wij met alleen middenspoor", aldus Wamp Posno. Kernpunt van de actie blijft, dat filmen met moeilijk is. Peter van Halm: „Je moet film ails een tran sportmiddel zien voor wat men te zeggen heeft. Wij kijken of 't over komt.... Zo krijg j.e inspraak hè, in een bepaald programma". Vanavond wordt het wez-kstuk ge toond van Mare de Groot (13), Eric Held (15) en Lex Gorter (14) die een „Woep-feest" filmden op hun school. Opvallend is dat steeds door meerdere mensen tegelijk gerea geerd wordt. Een nadeel van het gebruik van 8 mm kleurcamera's door de jongeren is dat de films „overgeschreven" moeten worden op 16 mm zwart-witfilms voor de tele visie. Dit geeft altijd een beetje kwaliteitsverlies. In Midweek vanavond behalve aandacht voor jonge cineasten mu ziek van After Tea en het Golden Record Team uit Veip. A eindredactie hans maas 20.35 NIETS AAN TE GEVEN? Engels t.v.-spel van Jacques Gilles. 21.00 TEN HUIZE VAN 21.50 ANDER FOLDES (piano) 22.30 NIEUWS 15.15, 15.45 en 16.15 SCHOOLTELE VISIE 16.40 NIEUWS 16.45 FEU VERT Gevarieerd programma voor de jeugd 18.20 BIBLIOTHèQUE 18.55 PLUM PLUM Voor de kleuters 19.00 SEULE A PARIS Feuilleton 19.30 OMNIUM Sportmagazine 19.45 JOURNAAL 20.10 LES AIRS DU CINéMA PAR- LANT Variété-programma 21.15 PODIUM De situatie van het jonge meisje of de jonge vrouw in 1971. 22.15 LE MYSTèRE DES TEM- PLIERS 22.45 JOURNAAL. 19.45 JOURNAAL 20.10 MEDEDELINGEN 20.15 UNE AUTRE VIE Feuilleton 20.30 TEMPO 21.20 LES CENT LIVRES DES HOMMES Le Noeud de vipères. Van Francois Mauriac. 22.10 LA ROSE DES VENTS Muzikale uitzending 23.00 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend weerbericht. 20.15 IN HET BRANDPUNT (kleur) AktuaUteitenrubriek. 21.00 NIEUWE VERKEERSREGELS (kleur) Kijkers kunnen kennisnemen van de nieuwe verkeersregels die 1 maart ziim ingegaan. 21.05 TELEVISIERECHTBANK Geïmproviseerde rechtszitting voor de meervoudige kamer. 22.35 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: commentaar en weer bericht. 22.55 SLUITING. 19.45 HEUTE (kleur) Journaal, aktualiteiten en weerbe richt 20.15 ZDF MAGAZIN (kleur) Informatie en meningen over actua liteiten Aansluitend kort nieuws. 21.00 JULIETTA (kleur) Lyrisch zangspel naar een tekst van Georges Neveux. 22.40 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht en com mentaar. 22.55 SLUITING. Woensdag 3 maart HILVERSUM I 402 M EN FM KRO: 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land en tuinb.; 12.30 Nws.; 12.41 Act.; 13.00-13.05 Raden maar14.00 Huisbezoek: pastoraal gespr. NCRV: 14.20 (S) Mod. orkestwerken (gr.) 15.00 In 't zilver: progr. voor oudere luisteraars 16.00 Nws. 16.03 Voor de kleuters 16.15 Radiostrip voor de kinderen 16.30 (S) Jeugdland gevar. jeugdprogr. 17.30 NCRV en Bloc: act. progr. met muzikale illustratie (O- verheidsvoorliohting: 17.50-18.00 Sa menwerking met ontwikkelingslan den; 18.30-18,41 Nws.) NOS: 19.00 Openbaar Kunstbezit 19.10 Progr. van de Orde van Vrijmetselaren NOS: 19.20 Arbeiders tussen wel vaart en onvrede (II), discussie 19.50 Progr. voor blinden en slecht zienden 20.00 (S) Woensdagavond - muziekmagazine: nwis., reportages, interviews en commentaren over muz., alsmede klas. en mod. muz. 22.30 Nws. 22.38 (S) Cosa Nostra - ook Uw zaak 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM H 298 M EN FM VARA: 12.00 (S) Licht ensemble met zangsolisten 12.25 (S) Brass band Magazine 13.00 Nws. 13.11 Act. 13.25 Speelruimte, gevar. progr. met om ca. 13.45 Gesproken portret; ca. 14.00 Operette wereld; ca. 14.35 Kin derkoor; ca. 14.50 We vinden nog wel wathoorspel; ca. 15.40 Een grote naam van nu: profiel in de muz.; 16.00 Nws.; 16.03 In mijn tijd, gesprek; ca. 16.30 In de Toonzaal: muz.progr. voor de jeugd NOS: 17.02 Onder de groene linde: oude liedjes 17.20 Unesco-Magazine VARA: 17.40 Nederlanders maken muziek: Neder lands Hervormd kerkkoor uit Wor- merveer met zangsoliste: klas. muz. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Act. 18.20 Uitz. van de Katholieke Volks Partij 18.30 (S) Klink Klaar, zonder nonsens 19.30 Nws. 19.35 (S) Tango rumba-orkest met zangsolisiten 20.05 (S) Melodieën Expres: licht orkest, vocale ensembles en soliste 20.25 (S) Metropole orkest met zangsoliste 20.55 Vragenvuur: een bekende Ne derlander beantwoord vragen van jonge mensen 21.10 Sex: een maan delijks magazine 21.40 (S) Stereo- Pop 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.43 Act. 22.55 (S) Serenade: mod. ka- mermuz. en -liederen 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM' III 240 M EN FM AVRO: 12.00 ws. 12.03 Zet 'm op: vrolijk platenprogr. (13.00 Nws. 13.03-13.06 Radiojourn.) 14.00 Nws. 14.03 Gimmick 15.00 Nws. 15.03 Mu ziek Boetiek 16.00 Nws. 16.03-18.00 Cees van Zijtveld met licht platen progr. (17.00 Nws.; 17.02-17.05 Radi ojourn.) BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws., meded. en SOS-ber. 12.08 Lichte muz. 12.15 Woensdag- boek 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws. en schouwburgprogr.'s 13.20 Dansmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolra dio 14.30 Voor de jeugd 14.50 Koor- muz. (15.00 Nws.) 15.15 Voor de kinderen 16.00 Nws. 16.03 Lichte muz. 17.00 Nws. en meded. 17.15 Muziekprogr. 17.55 Weegschaal 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten 18.15 Lekenmoraal en -filosofie 18.45 Taalwenken 19.00 Nws. en act. 19.40 Franse taalwenken 19.42 Lichte muz. 20.00 Promenadeconcert 22.00 Nws. en De Zeven Kunsten 22.10 Stemmige muz. 23.00 Nws. 23.05 Muz.progr. 23.40-23.45 Nws. Donderdag 4 maart HILVERSUM I 402 M EN FM KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 (S) Badinerie: klas.- en mod. muz. (gr.) (7.30 Nws., 7.32- 7.40 Act.; 8.00-8.10 Nws.) 8.25 Over weging 8.30 Nws. 8.32 Voor de huis vrouw (9.00-9.10 Gymn, voor de huisvrouw) NOS: 10.00 Wat heeft dat kind? pedagog. rubr. 10.20 (S) Muziek uit de Barok (opn.) KRO: 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken 11.54 Ber. Vastenactie 11.55 Meded. HILVERSUM n 298 M EN FM AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn. 7.20 (S) Dag met een plaatje (gr.) 8.00 Nws. 8.11 Radiojourn. 8.20 (S) Dag met een plaatje (verv.) (8.30-8.33 De groenteman) 8.50 Mor genwijding 9.00 (S) Radiokameror kest en solist: klass. muz. 9.35 Water standen 9.40 Schoolradio 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeidsvitaminen: populair verz.platenprogr. (11.00 Nws.) 11.30 Rondom 12: progr. voor de vrouw (Om 11.55 Beursber.). HILVERSUM III 240 M EN FM NCRV: 9.00 Nws. 9.03 Zing, zing, zing: lichte vocale muziek (10.00 Nws.) 11.00 Nws. EO: 11.03 De Mu zikale Fruitmand: verz.platenprogr. van en voor de zieken. (ADVERTENTIE) 1BE INTERNATIONALE WATERSPORT- EN KAMPEERTENT00NSTELUKG dagelijks 10-17 en 19-22 uur zondags 10-17 uur toegang f4,- AMSTERDAM 1*31 speciale trein - toegang - biljetten met 3xreductit verkrijgbaar op 140 ns-stations.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1971 | | pagina 17