ragen,
ib.
Willem 0'Vuist
maakt vanavond
de honderd vol
Mia Smelt's wil
25 jaar KRO -wet
0'
w
laisSei* naar
personenauto's
Ella Fitzgerald
en Court Basie
[naar Tilburg
Garbo terug
DE MILLE-
PRIJS
VOOR SINATRA
«■P
11 TM 21 FEBRUARI
radio
televisie
p de
oterham...
het vuistje...
/warme
Vers is altijd
iren en kaas
ïrs in uw
vacuum
pakt. Maar
nes, of vers
■ij. Sappiger,
nu
dan ooit!
ILIESBETH LIST
BIJ PAAR APART
T\ -discussie over
[kinderbescherming
Weer hoorspel van
Ton van Reen
rioeerwagen
I uit Oss
Een van de vele mensen die iets bijzonders kwamen tonen was de semi-arts Huges. Hij boorde een gaatje in zijn
hoofd en was constant „stoned".
IK BEN VERLENGSTUK VAN
1 S HUISKAMER
,,JE kan alles van me zeggen", roept Willem Duys
veertiendaagse vaste prik van zo'n 4^2 miljoen televisie
kijkers bij de borrel in „het kroegje" in Laren, „maar ik
ben een vakman". Hij heeft gelijk. Zou ooit een free-lance
medewerker het bij een omroep, al was het de AVRO, tot
honderd uitzendingen gebracht hebben.
Willem houdt van de waarheid.
Als uw verslaggever in het
hart twijfelend aan Duys' ver
klaring in zijn bloedeigen best
seller „Voor mijn vuist weg" dat
hij een goed biljarter is met
hem naar het groene laken tijgt,
blijkt dat onomstotelijk waar te
Izijn. Hij blijkt gemakkelijk in
staat het beloofde gemiddelde
te halen.
„Ik geloof dat ik een aardige vent
Iben", antwoordt hij desgevraagd.
[Hij blijkt na een turbulente week
jvan beroepsvragensteliers, beat nog
leens bereid voor de vuist weg wat
over zijn veelbekeken maar ook
veelomstreden persoonlijkheid en
zijn werk te zeggen. „Ik dacht dat
ik voldoende zelfspot had en een
grote dosis belangstelling voor men
sen". Op die belangstelling drijft
dan ook zijn programma dat vana
vond voor de honderdste keer de
ether ingaat.
Een rariteitenkabinet, een vlooien
theater, een menseneircus, zegt de
kritiek. „Waarom niet", zegt Willem
zelf. „Ik maak een programma voor
iedereen. Ze verwijten me dat ik
niet kritisch tegenover mijn gasten
zou staan. Waarom zou ik? Kritische
programma's zijn er genoeg op de
vaderlandse beeldbuis. Ik maak een
programma waarin mensen mensen
Liesbrth List
DE tweede show van Johnny
[(Kraaykamp) en Rijk (de G-ooijer)
wordt vanavond door de KRO-tele-
pisie uitgezonden. Aan deze show
El? n ?'s gasten mee: Les Hum
phrey Singers, die bekend werden
«oor het nummer „To my fathers
Bouse" en de zangeces Liesbeth
Bist. Van deze laatste hoort men:
|.He, oude meneer" en „I'll make it
iWith you". Andere gasten in deze
[how, die werd geproduceerd door
r'c. Natten en Anneke Lubberts en
geregisseerd door Bob Rooyens, zijn:
ïjiny de Leeuwe, Robert Sobels,
JjMud Falkenhage en Theo Pont, die
pezamen met Johnny en Rijk een
Komisch avontuur in de trein bele
ven.
i DE STICHTING Tilburg Totaal is
fijn een uniek jazzconcert
e Inburgse Pellikaanhal te orga-
7 mei komen Ella Fitz-
ffrin "J?* ket Tommy Flanagan
L Count Basie met zijn orkest
feit1 Ze komen speciaal voor
Laa eï?1ls^eve Tilburgse optreden
Paar Nederland.
In?.? december van het vorig jaar
ti.' i? AVRO-televisie onder de
epl' ."^mderen van de rekening"
'devh ,umentahe uit over de kin-
F bescherming. Daarin kwam dui
ten? r?aar v.oren' dat vele betrok-
flip, de huidige gang van zaken
Lis' ure(?gend yinden. Op vragen
Betsn' de overheid ter ver-
l—j 8 vaa de situatie doen?" zal
DE Italiaanse filmregisseur Lucino
Visconti heeft meegedeeld dat de
mogelijkheid bestaat dat Greta Gar
bo, na 30 jaar van afwezigheid,
weer in een film gaat optreden, en
wel in de verfilming van Marcel
Prousts roman „A la recherche du
Temps Perdu".
Als dit door gaat zal Garbo slechts
een hele korte rol spelen, namelijk
die van de oud-koningin van Napels.
„Ik zou heel graag zien dat Garbo,
met haar strenge en autoritaire
voorkomen, kan verschijnen in het
decadente en vreemde beeld van de
wereld zoals Proust dat heeft neer
getekend," aldus Viscouniti.
Andere rollen zullen eventueel
worden gespeeld door Alain Delon
of Dustin Hoffman (als Charles),
door Helmut Verger (als Morel) en
door Silvana Mangano.
De nieuwste film van Viscounti,
„Dood in Venetië" naar het boek
van Thomas Mann, zal op 1 maart
in Londen in première gaan.
De beste speelfilm van 1970 was
„Love story". Dit heeft de buiten
landse persvereniging in Hollywood
besloten. De „Gouden Globe"-prij-
zen die zijn uitgereikt gingen naar
Ali Macgraw, hoofdrol in Love Sto
ry, de regisseur ervan Arthur Hiller,
de schrijver van het draaiboek Erich
Segal en Francis Lai voor de mu
ziek.
Volgens de lezers van ni-eit-Am-eri-
kaanse bladen zijn Barbra Streisand
en Clint Eastwood de „wereldfavo
rieten" in de films.
Frank Sinatra kreeg de Cecil B.
de Mille prijs voor zijn bijdrage aan
het amusement.
De 75 leden van de vereniging
hebben samen bladen die door 75
PfetWi ya5„ 21.10 tot 21.50 uur via
L, >d II door de Tweede-Ka-
lorri meiuffrouw mr. A. M.
Kn?? (D'66>> de heer H. E.
fat"'1^ (V-V-D-), mevrouw A. M. C.
Ei, sen (Rv-<
Lu „e1 'C.H.U.) gepoogd worden
■Jansen (P.'v.d.A.) en mr. W.
ten (C.H."
11 antwoord
■aemAid6r. in discussiepro-
deltA er redactie en regie van
ieekre Van der ^os^> JaaP van
FRANK SINATRA
miljoen mensen in 70 landen wor
den gelezen. Andere prijzen: beste
musical of komedie: MASH. Beste
acteur: Albert Finney, als „Scrooge".
Drama: beste acteur: George Scott
als „Pattan". Kleinere rol:John Mills
in „Ryans Daughter".
Bij de vrouwen: kleinere rol: Lau-
reen Stapleton in „Airport" en
Karen Black in „Five Easy Pieces".
Beste buitenlandse film in het En
gelse „Women in love" in andere
talen: de Franse film van Renè Cle
ment „Rijder in de regen".
zien en kunnen herkennen. Ik zie
best het nut van die moeilijke zaken
op de televisie. Het zou bijvoorbeeld
erg jammer zijn als de VPRO ver
dwijnt. Maar aan de andere kant is
het gevaar groot dat dergelijke pro
gramma's teveel voor eigen parochie
preken, ze zouden de problemen bij
de mensen moeten brengen op de
manier waarop ik de vuist breng.
Gewoon en begrijpelijk. Je zal b.v.
merken, dat ik nooit overbodige
moeilijke woorden gebruik, maar in
goed en verstaanbaar Nederlands
mijn zegje doe".
Is die kritiek op juist dat gewone
en al te begrijpelijke niet ontzettend
irritant voor hem? „Ach, ik lees de
venijnige reacties echt niet allemaal.
En als ik ze lees trek ik me er niets
van aan. Zou ik het wel doen, dan
kon men er zeker van zijn dat ik
geen eukel interview meer zou toe
staan".
Wordt Duys trouwens niet gek
van de razende reporters en de
neusfluitende, achteruitsprekende,
kippen-met-drie-poten-bezittende
landgenoten die hem op de waanzin
nigste ogenblikken aanklampen?
„Het wordt steeds erger", zegt Wil
lem ernstig, „waar ik kom, in Zuid-
Afrika of New York, je wordt
steeds herkend, mensen komen met
je praten, vertellen dat hun neef een
vriend heeft die iemand kent die
geweldig tuba speelt, of ze willen
gewoon iets aan je kwijt als „fijn
programma" of „het was weer ver
schrikkelijk". Maar ik zal er niet
over klagen, tenslotte is het mijn
werk. Bovendien bedoelen de mees
te mensen het gewoon aardig. En
dat is al een hele hoop, al lijdt mijn
vrouw er soms wel erg onder".
Waarom die overstelpende hoe
veelheid reacties, waarom dat suc
ces, zelfs bij de toch als kritisch en
establishment-verwerpend bekend
staande jeugd?
„Ja, gek is dat hè? Wist je dat ik
tijden lang alle populariteitspolls in
bladen als Muziek Express en Mu-
ziekparade win? Ongelooflijk. Ik
heb er mijn eigen filosofie over.
Kijk, je hebt twee soorten presenta
toren, eigenlijk twee soorten men
sen. De warme en de koude. Bij een
.man als Hilterman zal niemand
zeggen: „Leuk als die eens op de
koffie zou komen". Ze registreren,
concluderen, alles op een afstand. Ik
ben zo'n warme presentator, een
verlengstuk van de huiskamer".
Die huiskamer begroet vanavond
Duys' honderdste. Wat gaat daarin
gebeuren? „Geloof me of niet, ik
zou het niet kunnen zeggen. Meestal
beginnen we woensdag of donderdag
pas aan het programma. Bovendien
is het dit keer de producer, die de
grootste hand in de samenstelling
heeft, terwijl ik het meestal zelf
doe".
Betekent dat toespraken en huldi
gingen?
„Nee, die vind ik verschrikkelijk.
Ik hoop gewoon dat het de beste
VANAVOND zendt de NCRV op
nieuw een hoorspel uit van de
schrijver Ton van Reen. Het is geti
teld: „Liever door de regen lopen".
Van Reen zegt: „Het stuk speelt
in een gevangenis ergens in Ameri-
ke, in een van de zoveel staten. De
wetsbepaling dat mensen die langer
dan twaalf jaar en negen maanden
gevangen zitten niet meer aan de
hen opgelegde straf kunnen ontko
men, ook al zijn ze onschuldig, be
staat alleen in de fantasie van de
auteur."
In die bovengenoemde gevangenis
wacht <ie jongeman Danny op zijn
terechtstelling. Hij is tot de dood
straf veroordeeld wegens het plegen
van een moord.
Na dertien jaar weet zijn advocaat
te bewijzen dat hij onschuldig is.
Toch kan de jongeman zijn straf
niet meer ontlopen, omdat de wet in
een dergelijke verrassende ont-
wikkehng niet voorziet".
Het is een absurd gegeven, maar
door deze overdrijving poogt de au
teur de onzinnigheid van andere
wetsbepalingen aan te geven, zoals
het veroordelen van mensen tot 99
of zelfs 999 jaar gevangenisstraf,
terwijl hij duidelijk zijn afkeer laat
blijken van de doodstraf.
Ab van Eyk regisseerde dit spel.
Het wordt om 21.00 uur uitgezon
den.
Vuist wordt, wat ik altijd hoop van
mijn volgende uitzending. De AVRO
zal misschien wel met een paar
verrassingen komen".
Is er eigenlijk iets veranderd
sinds die eerste Vuist van 1 novem
ber 1963?
„Nee, niet veel. De formule lag al
van het begin af aan vast. Mensen
en muziek. We gingen de eerste
jaren alleen een maal per maand
uit. Pas sinds 1967 doen we het om
de veertien dagen, maar de manier
waarop ik het doe, is veel beter
geworden. Vroeger liet ik een paar
mensen komen en die praatten dan
het hele programma vol. Nu is het
van: o, de wereldkampioen poes, is
het een mannetje of een vrouwtje,
wat ziet-ie er mooi uit, hoe oud is-ie
en hoeveel eet-ie? Volgende gast".
We komen aan de typische Duys-
dingen: uitlopen, kleine of grote
blunders maken. Koketteert hij
(door de pers ooit „een professione
le miskleuner" genoemd) met die
fouten of gebeuren ze gewoon?
„Wat zijn fouten? Ik doe wat ik
hot meest logische acht in de situa
tie. Tot en met over de grond krui
pen toe. Als de freule haar oorbel
kwijt is, wat zou elke andere Ne
derlander bij wie ze op bezoek is
doen? Gaan zoeken, wat ik ook
deed. Als ik geweldige verwijten
van de kritiek krijg dat ik Ridder
van Rappard maar laat praten, zon
der me kritisch op te stellen, vraag
ik me af wat beter is. Als ik zo'n
man iets vraag, krijg ik vanzelf een
monoloog waarin hij in korte tijd
honderd schenen heeft bewerkt. Had
ik hem na zijn derde scheen onder
broken, dan was het daar mee opge
houden en hadden we nooit zo'n
stuk televisie gehad".
Willem Duys, die overigens
zegt hl] best de televisie zou
kunnen missen, als hij zijn platen
maar houdt, heeft zelf een journalis
tieke carrière achter de rug. Van
daar dat hij sommige dingen niet
kan hebben. Als Philip van Tijn
hem in een interview in KRO's t.v.-
blad Studio bij D'66 inlijft, reageert
Duys fel. „Hij blaast een enkele
opmerking uit een lang gesprek op.
Hij heeft gevraagd of D'66 niet de
partij voor mij zou zijn, omdat, met
de gekozen minister-president als
uitgangspunt, ik best een kans zou
maken. Daarmee besluit hij zijn ar
tikel en geeft het veel te veel ge-
gewicht. Bovendien schrijft hij een
anekdote, die ik citeer, aan Slauer-
hoff toe, terwijl ik het als een
uiting van Greshoff aanhaal. Zulke
dingen zouden mij niet gebeuren".
Willem OARiist vindt zichzelf niet
alleen een aardige, maar ook een
bijzonder deskundige vent.
MIA SMELT is vandaag 25 jaar in dienst bij de KRO. In die
kwarteeuw is moeders wil al 21 jaar wet en als het aan Mia
Smelt ligt zal dat tot haar pensioen ook zo blijven.
eindredactie
hans maas
Het radioprogramma dat drie och
tenden in de week de ether in gaat,
behoort nog steeds tot de meest po
pulaire. Per uitzending luisteren ge
middeld anderhalf miljoen mensen
naar de gezapige en inderdaad moe
derlijke stem van Mia Smelt. En dat
luisterkorps bestaat blijkens onder
zoekingen niet alleen uit vrouwen.
Ook zeer veel maimen, bijvoorbeeld
in hun auto's, stemmen in de vroege
ochtend af op het vrouwenprogram
ma.
De populariteit van „Moeders wil
is wet" blijkt niet alleen uit de luis
tercijfers, maar vooral uit het ont
stellende aantal brieven dat Mia
Smelt elke week op haar bureau
krijgt.
„Dat contact met de luisteraars is
er de oorzaak van dat het program
ma zolang stand heeft kunnen hou
den. Dat contact heeft mij ook steeds
het broodnodige plezier in mijn werk
gegeven.
Vijfentwintig jaar geleden sollici
teerde ik bij de KRO. Ik herinner me
die dag nog als gisteren. Je moet we
ten dat ik toen net een aanval van
spit had. Op de kamer van de direc
teur werd ik in een stoel geplant die
voor mensen zonder spit waarschijn
lijk erg gerieflijk is, maar die voor
mij niet om te harden was. Het enige
waar ik tijdens het gesprek mee m
zat was die stoel. Niets weet ik nog
van wat de directeur zei. Wel dat ik
met een zucht van verlichting einde
lijk opstond en dat ik was aangeno
men. Mijn radioloopbaan begon met
tien dagen ziekteverlof. Vandaar ook
dat ik mijn jubileum op zo'n gekke
dag, midden in de maand vier".
Vroeger wisselde Mia Smelt haar
interviews en gesprekjes steeds af
met verzoekplaten voor jarigen, zie
ken en bejaarden. Dat beviel haar op
de duur niet meer. Zij verbond toen
haar programma's met bekende figu
ren en verenigingen uit bepaalde ge
meenten De contacten met haar luis
teraars werden pas echt levendig
toen Mia Smelt op de gedachte kwam
om aandacht te vragen voor talloze
beroepen in ons land.
In de lange rij van ambachtslieden,
wetenschapsmensen en andere spe
cialisten sprak zij met schoorsteen
vegers, juristen, computer-deskundi
gen, warme bakkers, doktoren, lood
gieters, woonwagenbewoonsters en
kermisexploitanten, en deze maand
met predikantsvrouwen.
Om het levensechte in dit altijd
rechtstreeks uitgezonden radiopro
gramma te bewaren, reist Mia Smelt
meermalen per week met haar band
recorder het land af om contacten te
leggen, zowel met vrouwen uit alle
klassen van de maatschappij, ais met
deskundigen in bepaalde beroepen,
om voor de micorfoon in toelichten
de gesprekjes iets over de achter
gronden van die beroepen te kunnen
vertellen.
Op onze vraag hoe nu de formule
luidt voor haar succesvol radiowerk,
antwoordt Mia Smelt: „Ach, het is
een huisvrouwenprogramma, waarin
aandacht wordt besteed aan alle fa
cetten van het leven, welke een luis-
teraarster kunnen interesseren. Ook
onderwerpen als echtscheiding, sek
sualiteit, voorbehoedmiddelen en
abortus worden zeker niet geschuwd.
Maar dankbaar is vooral het door
lichten van de beroepen. We laten
mensen vertellen over hun eigen
werk. Vaak zijn het ook vrouwen,
die het vak van hun echtgenoot toe
lichten, met alle voor- en nadelen,
welke aan deze arbeid verbonden is.
Je hoort zo dan vele menselijke pro
bleempjes.
Zo schreef dezer dagen een predi
kantsvrouw, dat haar man dagelijks
wordt geconfronteerd met de proble
men van zijn gemeenteleden. Vele
vrouwen storten hun hart voor hem
uit. Maar dat betekent in feite, dat
de dominee vrijwel geen tijd heeft
om zich te verdiepen in de gezins
moeilijkheden, waarmee zijn eigen
echtgenote worstelt".
Bij de huldiging van Mia ter gele
genheid van het vierde lustrum van
„Moeders wil is wet", zei de toenma
lige programmaleider mr. W. J. A.
Wagenaar aan het slot van zijn lof
rede: „Mia, je krijgt van de KRO le
venslang".
Als het aan haar ligt, niets liever.
NEDERLAND I:
NOS
SCHOOLTELEVISIE
10.45: Kinderen in Europa
(les 13),
11.10: Walter and Connae
(les 19),
11.35: Het hart maakt een kooi
(les 2),
SLUITING
(kleur) DE FABELTJES
KRANT
(kleur) JOURNAAL
KRO
(kleur) PISTE
(kleur) JOURNAAL
(kleur) JOHNNY EN RIJK
Als gasten treden rond „Het
paar apart" voor het voetlicht:
Liesbeth List, Les Humphries
Singers, Enny de Leeuwe, Ro
bert Sobels, Ruud Falkenhage,
Jaap Stobbe en Theo Pont.
BRANDPUNT
(kleur) DE WREKERS
RISKANTE KERK
Magazine over een kerk in
ontwikkeling.
(kleur) JOURNAAL
SLUITING
10.45
12.00
18.45
18.55
19.05
20.00
20.21
21.11
21.36
22.26
22.56
23.01
NEDERLAND II
NOS
18.45 (kleur) DE FABELTJES
KRANT
18.55 (kleur) JOURNAAL
19.05 TER VISIE
Parlementair en politiek
weekoverzicht.
AVRO
19.30 VERKEERSBEELD
Rubriek over het verkeer in al
zijn aspecten.
20.00 (kleur) JOURNAAL
20.21 (kleur) HIGH CHAPARRAL
21.10 KINDERBESCHERMING
IN DISCUSSIE
Gesprek met vier leden van de
Tweede Kamer over de vraag
wat de overheid ter verbetering
van de huidige situatie kan
doen.
21.50 (kleur) VOOR DE VUIST WEG
23.00 (kleur) JOURNAAL
TELEAC
23.05 STUDEREN
(les 4 herh.)
23.35 SLUITING
BELGIë (Nederlands)
14.00-15.55 SCHOOLTELEVISIE
17.00 IDEM
18.00 (kleur) DE FABELTJES
KRANT
18.05 TV-CURSUS
Technisch en wetenschappelijk
Engels.
18.45 VERKEERSVEILIGHEID
18.50 LUCEAT
Katholiek-godsdienstige
uitzending.
19.20 ZIET U ER WAT IN
19.33 KEURIG FRANS
19.39 MEDEDELINGEN
EN WEERBERICHT
19.45 JOURNAAL
20.10 PANORAMA
20.55 (kleur) HET GROOTSTE
THEATER TER WERELD
TV-spel van Ingmar Bergman.
22.25 JOURNAAL
22.30 MEESTERCURSUS MET
IRMGARD SEEFRIED
BELGIë (Frans):
14.00 SCHOOLTELEVISIE
17.35 NIEUWS
17.40 SCHOOLTELEVISIE
18.10 LES DEAHO'S
Voor de kleuters.
18.25 AFFICHES
Interviews met mensen uit de
grote en kleine kunst.
18.55 (kleur) LES POUCETOFS
Voor de kleuters.
19.00 SEULE a PARIS
Feuilleton.
19.30 ANTENNE-SOIR
Gewestelijke Waalse
actualiteiten.
19.40 WEERBERICHT
19.45 JOURNAAL
20.10 R1EN NE VA PLUS
Spelprogramma van
Georges Dumortier.
20.40 HISTOIRE DU SIONISME
23.10 JOURNAAL
FRANKRIJK (Rijssel):
19.45 JOURNAAL
20.10 MEDEDELINGEN
20.15 UNE AUTRE VIE
Feuilleton van Louis G-rospierre
Alain Quercy en Jacques Remy
(9).
20.30 LES SAINTES CIIeRIES
TV-serie van Nicole de Buron.
21.00 LE CLUB DE LA PRESSE
22.00 VARIéTéS: A BOUT PORTANT
22.50 JOURNAAL
DUITSLAND I:
20,00 (kleur) JOURNAAL
Aansluitend: weerbericht.
20.15 (kleur) TWEE LINKS -
TWEE RECHTS
Reportage over Laftijns-
Amerika.
21.00 (kleur) REPORTAGE UIT
BONN
21.25 (kleur) HET ZEVENDE
ZINTUIG
21.30 (kleur) THE OUTSIDER
22.30 ALMA MATER
0.00 (kleur) JOURNAAL
0.05 SLUITING
DUITSLAND II:
19.45 (kleur) HEUTE
Journaal, actualiteiten en
weerbericht.
20.15 (kleur) MAINZ BLEIBT
MAINZ
Traditionele carnavalszitting
23.15 (kleur) JOURNAAL
Aansluitend; weerbericht,
commentaar en wintersport-
berichten.
23.35 SLUITING
Vrijdag 12 febr.
HILVERSUM 1 402 M EN FM
KRO: 12.00 (S) Van twaalf tot
twee: gevar. progr. (12.22 Wij van
het land. 12.26 Meded. t.b.v. land
en tuinb. 12.30 Nws. 12.41 Actual.
13.00-13.05 Rad-en maar...). 14.05
Schoolradio. 14.30 (S) Musiësta: 1.
muz.pro.gr. (opn). TROS: 14.55 Con
cert a la carte: verz.pl. van kl. muz.
(gr). 16.00 Nws. 16.03 (S) Disco-
Drive-In: De showbusiness op de
korrel genomen. 17.00 Uit de pers:
Uitingen en meningen rond de pers
stamtafel. 17.15 Aktua-Sportkompas:
(Sport)nieuws, report, comment, en
muz. NCRV: 18.00 NCRV en Bloc:
act. progr. m. muz. illustratie.
(18.30-18.41 Nws). 19.30 Veelgevr.
gew. muz. (gr). 20.00 (S) Metropo-
le-ork. en sol. en 1. orgelsp. 21.00
Kunst- en vliegw.: inform, over act.
tent. 21.05 Liever door de regen
lopen, hoorspel. 21.50 (S) Lichte
ork.muz. (gr). TROS: 22.00 Aktua-
Magazine: report, comment, en muz.
22.30 Nws. 22.40 Huilen op de trap:
muz. geïllustreerd radio-feuilleton.
23.05 Apollo XXI: fantastisch ruim-
tev.mysterie. 23.30 (S) The Golden
Gate-quartet (opn). 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM H 298 M EN FM
NOS: 12.00 Het ABC voor de toe
rist: vierde progr. uit de serie Suri-
name-Antillen. 12.30 Overheids-
voor-1.: uitz. v.d. landb. 12.40 (S)
Lichte grammofoon-muz. 12.50 Recht
en slecht, praatje. 13.00 Nws. VA
RA: 13.11 Actual. 13.25 (S) Hoorn
en piano: mod. muz. 13.35 (S) Bari
ton en piano: mod. m-uz. EO: 14.00
Ruimte: radiomag. met gew. muz,
lez. en een korte overdenking. NOS:
15.00 (S) Aspekten van de kamer-
muz. 15.40 Toerismo: een progr. met
toeristische inform, uit binnen- en
buitenl. VPRO: 16.00 VPRO: 16.00
VPRO-Vrijdag: muz., commentaren,
report, interviews ber. en telefoni
sche react. (Om 16.00 Nws, 17.55
Meded. 18.00 Nws. 18.20-18.30 Uitz.
v.d. Communistische Partij van Ne
derland. 19.30 Nws). VARA: 21.00
(S) Radio-philharmoniseh orkest en
solist: kl. en mod. muz. 22.30 Nws.
22.40 Meded. 22.45 Act. 22.55 (S)
Prettig weekend: muz. voor de vrij
dagavond. 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM III 240 M EN FM
NCRV: 12.00 Nws. 12.03 Pers
vers: nwe. pi. NOS: 13.00 Nws. 13.03
Jan Corduwener Show, met o.m. Eu
ropees Poppari. 14.00 Nws. 14.03 De
Felix Meurders Show. 15.00 Nws.
16.00 Nws. 16.03-18.00 Top-30 (17.00
Nws).
BRUSSEL NEDERLAND S324 M
12.00 Nws. Meded. en SOS-ber.
12.08 Syndicale kr. 12.15 Vrijdagb.
12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws.
en schouwburgprogr. 13.20 Dansmuz.
14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. (15.00
Nws). 15.30 Lichte muz. (16.00
Nws). 17.00 Nws en meded. 17.15
Muz.progr. 17.55 Weegsch. 18.00
Nws. 18.03 Voor de sold. 18.28 Paar-
desportber. 18.30 Verkeerswenken.
18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 19.00
Nws. en act. 19.40 Franse taalwen
ken. 19.45 Boekbespr. 20.00 Concert.
22.00 Nws en De Zeven Kunsten.
22.20 Liederenrecital. 23.00 Nws.
23.05 Muz.progr. 23.40-23.45 Nws.
Zaterdag 13 febr.
HILVERSUM I 402 M EN FM
NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende
woord. 7.16 (S) Op het eerste ge-h.:
kl. muz. (gr). (7.25 Horen en zien.
7.30 Nws. 7.32-7.40 Hier en Nu:
act.). 8.00 Nws. 8.11 (S) Te Deum
laudamus: geestelijke lied-eren. 8.30
Nws. 8.32 (S) Voor de huisvr. 9.00
Theologische Etherleergang. 9.35
Gymn. v.d. huisvr. 9.45 Tijd vrij
voor muz. in vrije tijd: A (S) Koor
zang: geestelijke liederen. B. Fanfa
rekorps. 10.15 Inspraak: kl. muz. op
uw verz. 11.00 Nws. 11.03 Denkend
aan de dood, lez. 11.15 Solarium:
een Hoogtezonprogr, voor iedereen.
11.55 Meded.
HILVERSUM II 298 M EN FM
VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend-
gymn. 7.20 (S) Z.O., gevar. progr.
met om: 7.33 Van de voorpag. om
7.54 VPRO: Deze dag. om 8.00 Nws.
om 8.13 Act. om 9.35 Waterstanden,
om 9.55 Reiswijzer, om 10.10 VA-
RA's Onbudsman. om 10.20 Belas
tingformulier invullen. 10.30 (S) Za
terdag inform.: msz. en inform.-
show. (11.00 Nws).
HILVERSUM III 240 M EN FM
NOS: 9.00 Nws. 9.03 Gevolmach
tigd: verz.pl.progr. KRO: 10.00 Nws.
10.02 Djinn: gevar. progr. (11.00 en
12.00 Nws).
(ADVERTENTIE)
AMSTERDAM
64 RA!
geopend 10-17 en 19-22 uur,zaterdag en
zondag 10-17 uur, toegang f 4,00.
speciale trein-toegang-biljetten met 3x reductie verkrijgbaar op 140 ns-staiions