ragen, ib. Willem 0'Vuist maakt vanavond de honderd vol Mia Smelt's wil 25 jaar KRO -wet 0' w laisSei* naar personenauto's Ella Fitzgerald en Court Basie [naar Tilburg Garbo terug DE MILLE- PRIJS VOOR SINATRA «■P 11 TM 21 FEBRUARI radio televisie p de oterham... het vuistje... /warme Vers is altijd iren en kaas ïrs in uw vacuum pakt. Maar nes, of vers ■ij. Sappiger, nu dan ooit! ILIESBETH LIST BIJ PAAR APART T\ -discussie over [kinderbescherming Weer hoorspel van Ton van Reen rioeerwagen I uit Oss Een van de vele mensen die iets bijzonders kwamen tonen was de semi-arts Huges. Hij boorde een gaatje in zijn hoofd en was constant „stoned". IK BEN VERLENGSTUK VAN 1 S HUISKAMER ,,JE kan alles van me zeggen", roept Willem Duys veertiendaagse vaste prik van zo'n 4^2 miljoen televisie kijkers bij de borrel in „het kroegje" in Laren, „maar ik ben een vakman". Hij heeft gelijk. Zou ooit een free-lance medewerker het bij een omroep, al was het de AVRO, tot honderd uitzendingen gebracht hebben. Willem houdt van de waarheid. Als uw verslaggever in het hart twijfelend aan Duys' ver klaring in zijn bloedeigen best seller „Voor mijn vuist weg" dat hij een goed biljarter is met hem naar het groene laken tijgt, blijkt dat onomstotelijk waar te Izijn. Hij blijkt gemakkelijk in staat het beloofde gemiddelde te halen. „Ik geloof dat ik een aardige vent Iben", antwoordt hij desgevraagd. [Hij blijkt na een turbulente week jvan beroepsvragensteliers, beat nog leens bereid voor de vuist weg wat over zijn veelbekeken maar ook veelomstreden persoonlijkheid en zijn werk te zeggen. „Ik dacht dat ik voldoende zelfspot had en een grote dosis belangstelling voor men sen". Op die belangstelling drijft dan ook zijn programma dat vana vond voor de honderdste keer de ether ingaat. Een rariteitenkabinet, een vlooien theater, een menseneircus, zegt de kritiek. „Waarom niet", zegt Willem zelf. „Ik maak een programma voor iedereen. Ze verwijten me dat ik niet kritisch tegenover mijn gasten zou staan. Waarom zou ik? Kritische programma's zijn er genoeg op de vaderlandse beeldbuis. Ik maak een programma waarin mensen mensen Liesbrth List DE tweede show van Johnny [(Kraaykamp) en Rijk (de G-ooijer) wordt vanavond door de KRO-tele- pisie uitgezonden. Aan deze show El? n ?'s gasten mee: Les Hum phrey Singers, die bekend werden «oor het nummer „To my fathers Bouse" en de zangeces Liesbeth Bist. Van deze laatste hoort men: |.He, oude meneer" en „I'll make it iWith you". Andere gasten in deze [how, die werd geproduceerd door r'c. Natten en Anneke Lubberts en geregisseerd door Bob Rooyens, zijn: ïjiny de Leeuwe, Robert Sobels, JjMud Falkenhage en Theo Pont, die pezamen met Johnny en Rijk een Komisch avontuur in de trein bele ven. i DE STICHTING Tilburg Totaal is fijn een uniek jazzconcert e Inburgse Pellikaanhal te orga- 7 mei komen Ella Fitz- ffrin "J?* ket Tommy Flanagan L Count Basie met zijn orkest feit1 Ze komen speciaal voor Laa eï?1ls^eve Tilburgse optreden Paar Nederland. In?.? december van het vorig jaar ti.' i? AVRO-televisie onder de epl' ."^mderen van de rekening" 'devh ,umentahe uit over de kin- F bescherming. Daarin kwam dui ten? r?aar v.oren' dat vele betrok- flip, de huidige gang van zaken Lis' ure(?gend yinden. Op vragen Betsn' de overheid ter ver- l—j 8 vaa de situatie doen?" zal DE Italiaanse filmregisseur Lucino Visconti heeft meegedeeld dat de mogelijkheid bestaat dat Greta Gar bo, na 30 jaar van afwezigheid, weer in een film gaat optreden, en wel in de verfilming van Marcel Prousts roman „A la recherche du Temps Perdu". Als dit door gaat zal Garbo slechts een hele korte rol spelen, namelijk die van de oud-koningin van Napels. „Ik zou heel graag zien dat Garbo, met haar strenge en autoritaire voorkomen, kan verschijnen in het decadente en vreemde beeld van de wereld zoals Proust dat heeft neer getekend," aldus Viscouniti. Andere rollen zullen eventueel worden gespeeld door Alain Delon of Dustin Hoffman (als Charles), door Helmut Verger (als Morel) en door Silvana Mangano. De nieuwste film van Viscounti, „Dood in Venetië" naar het boek van Thomas Mann, zal op 1 maart in Londen in première gaan. De beste speelfilm van 1970 was „Love story". Dit heeft de buiten landse persvereniging in Hollywood besloten. De „Gouden Globe"-prij- zen die zijn uitgereikt gingen naar Ali Macgraw, hoofdrol in Love Sto ry, de regisseur ervan Arthur Hiller, de schrijver van het draaiboek Erich Segal en Francis Lai voor de mu ziek. Volgens de lezers van ni-eit-Am-eri- kaanse bladen zijn Barbra Streisand en Clint Eastwood de „wereldfavo rieten" in de films. Frank Sinatra kreeg de Cecil B. de Mille prijs voor zijn bijdrage aan het amusement. De 75 leden van de vereniging hebben samen bladen die door 75 PfetWi ya5„ 21.10 tot 21.50 uur via L, >d II door de Tweede-Ka- lorri meiuffrouw mr. A. M. Kn?? (D'66>> de heer H. E. fat"'1^ (V-V-D-), mevrouw A. M. C. Ei, sen (Rv-< Lu „e1 'C.H.U.) gepoogd worden ■Jansen (P.'v.d.A.) en mr. W. ten (C.H." 11 antwoord ■aemAid6r. in discussiepro- deltA er redactie en regie van ieekre Van der ^os^> JaaP van FRANK SINATRA miljoen mensen in 70 landen wor den gelezen. Andere prijzen: beste musical of komedie: MASH. Beste acteur: Albert Finney, als „Scrooge". Drama: beste acteur: George Scott als „Pattan". Kleinere rol:John Mills in „Ryans Daughter". Bij de vrouwen: kleinere rol: Lau- reen Stapleton in „Airport" en Karen Black in „Five Easy Pieces". Beste buitenlandse film in het En gelse „Women in love" in andere talen: de Franse film van Renè Cle ment „Rijder in de regen". zien en kunnen herkennen. Ik zie best het nut van die moeilijke zaken op de televisie. Het zou bijvoorbeeld erg jammer zijn als de VPRO ver dwijnt. Maar aan de andere kant is het gevaar groot dat dergelijke pro gramma's teveel voor eigen parochie preken, ze zouden de problemen bij de mensen moeten brengen op de manier waarop ik de vuist breng. Gewoon en begrijpelijk. Je zal b.v. merken, dat ik nooit overbodige moeilijke woorden gebruik, maar in goed en verstaanbaar Nederlands mijn zegje doe". Is die kritiek op juist dat gewone en al te begrijpelijke niet ontzettend irritant voor hem? „Ach, ik lees de venijnige reacties echt niet allemaal. En als ik ze lees trek ik me er niets van aan. Zou ik het wel doen, dan kon men er zeker van zijn dat ik geen eukel interview meer zou toe staan". Wordt Duys trouwens niet gek van de razende reporters en de neusfluitende, achteruitsprekende, kippen-met-drie-poten-bezittende landgenoten die hem op de waanzin nigste ogenblikken aanklampen? „Het wordt steeds erger", zegt Wil lem ernstig, „waar ik kom, in Zuid- Afrika of New York, je wordt steeds herkend, mensen komen met je praten, vertellen dat hun neef een vriend heeft die iemand kent die geweldig tuba speelt, of ze willen gewoon iets aan je kwijt als „fijn programma" of „het was weer ver schrikkelijk". Maar ik zal er niet over klagen, tenslotte is het mijn werk. Bovendien bedoelen de mees te mensen het gewoon aardig. En dat is al een hele hoop, al lijdt mijn vrouw er soms wel erg onder". Waarom die overstelpende hoe veelheid reacties, waarom dat suc ces, zelfs bij de toch als kritisch en establishment-verwerpend bekend staande jeugd? „Ja, gek is dat hè? Wist je dat ik tijden lang alle populariteitspolls in bladen als Muziek Express en Mu- ziekparade win? Ongelooflijk. Ik heb er mijn eigen filosofie over. Kijk, je hebt twee soorten presenta toren, eigenlijk twee soorten men sen. De warme en de koude. Bij een .man als Hilterman zal niemand zeggen: „Leuk als die eens op de koffie zou komen". Ze registreren, concluderen, alles op een afstand. Ik ben zo'n warme presentator, een verlengstuk van de huiskamer". Die huiskamer begroet vanavond Duys' honderdste. Wat gaat daarin gebeuren? „Geloof me of niet, ik zou het niet kunnen zeggen. Meestal beginnen we woensdag of donderdag pas aan het programma. Bovendien is het dit keer de producer, die de grootste hand in de samenstelling heeft, terwijl ik het meestal zelf doe". Betekent dat toespraken en huldi gingen? „Nee, die vind ik verschrikkelijk. Ik hoop gewoon dat het de beste VANAVOND zendt de NCRV op nieuw een hoorspel uit van de schrijver Ton van Reen. Het is geti teld: „Liever door de regen lopen". Van Reen zegt: „Het stuk speelt in een gevangenis ergens in Ameri- ke, in een van de zoveel staten. De wetsbepaling dat mensen die langer dan twaalf jaar en negen maanden gevangen zitten niet meer aan de hen opgelegde straf kunnen ontko men, ook al zijn ze onschuldig, be staat alleen in de fantasie van de auteur." In die bovengenoemde gevangenis wacht <ie jongeman Danny op zijn terechtstelling. Hij is tot de dood straf veroordeeld wegens het plegen van een moord. Na dertien jaar weet zijn advocaat te bewijzen dat hij onschuldig is. Toch kan de jongeman zijn straf niet meer ontlopen, omdat de wet in een dergelijke verrassende ont- wikkehng niet voorziet". Het is een absurd gegeven, maar door deze overdrijving poogt de au teur de onzinnigheid van andere wetsbepalingen aan te geven, zoals het veroordelen van mensen tot 99 of zelfs 999 jaar gevangenisstraf, terwijl hij duidelijk zijn afkeer laat blijken van de doodstraf. Ab van Eyk regisseerde dit spel. Het wordt om 21.00 uur uitgezon den. Vuist wordt, wat ik altijd hoop van mijn volgende uitzending. De AVRO zal misschien wel met een paar verrassingen komen". Is er eigenlijk iets veranderd sinds die eerste Vuist van 1 novem ber 1963? „Nee, niet veel. De formule lag al van het begin af aan vast. Mensen en muziek. We gingen de eerste jaren alleen een maal per maand uit. Pas sinds 1967 doen we het om de veertien dagen, maar de manier waarop ik het doe, is veel beter geworden. Vroeger liet ik een paar mensen komen en die praatten dan het hele programma vol. Nu is het van: o, de wereldkampioen poes, is het een mannetje of een vrouwtje, wat ziet-ie er mooi uit, hoe oud is-ie en hoeveel eet-ie? Volgende gast". We komen aan de typische Duys- dingen: uitlopen, kleine of grote blunders maken. Koketteert hij (door de pers ooit „een professione le miskleuner" genoemd) met die fouten of gebeuren ze gewoon? „Wat zijn fouten? Ik doe wat ik hot meest logische acht in de situa tie. Tot en met over de grond krui pen toe. Als de freule haar oorbel kwijt is, wat zou elke andere Ne derlander bij wie ze op bezoek is doen? Gaan zoeken, wat ik ook deed. Als ik geweldige verwijten van de kritiek krijg dat ik Ridder van Rappard maar laat praten, zon der me kritisch op te stellen, vraag ik me af wat beter is. Als ik zo'n man iets vraag, krijg ik vanzelf een monoloog waarin hij in korte tijd honderd schenen heeft bewerkt. Had ik hem na zijn derde scheen onder broken, dan was het daar mee opge houden en hadden we nooit zo'n stuk televisie gehad". Willem Duys, die overigens zegt hl] best de televisie zou kunnen missen, als hij zijn platen maar houdt, heeft zelf een journalis tieke carrière achter de rug. Van daar dat hij sommige dingen niet kan hebben. Als Philip van Tijn hem in een interview in KRO's t.v.- blad Studio bij D'66 inlijft, reageert Duys fel. „Hij blaast een enkele opmerking uit een lang gesprek op. Hij heeft gevraagd of D'66 niet de partij voor mij zou zijn, omdat, met de gekozen minister-president als uitgangspunt, ik best een kans zou maken. Daarmee besluit hij zijn ar tikel en geeft het veel te veel ge- gewicht. Bovendien schrijft hij een anekdote, die ik citeer, aan Slauer- hoff toe, terwijl ik het als een uiting van Greshoff aanhaal. Zulke dingen zouden mij niet gebeuren". Willem OARiist vindt zichzelf niet alleen een aardige, maar ook een bijzonder deskundige vent. MIA SMELT is vandaag 25 jaar in dienst bij de KRO. In die kwarteeuw is moeders wil al 21 jaar wet en als het aan Mia Smelt ligt zal dat tot haar pensioen ook zo blijven. eindredactie hans maas Het radioprogramma dat drie och tenden in de week de ether in gaat, behoort nog steeds tot de meest po pulaire. Per uitzending luisteren ge middeld anderhalf miljoen mensen naar de gezapige en inderdaad moe derlijke stem van Mia Smelt. En dat luisterkorps bestaat blijkens onder zoekingen niet alleen uit vrouwen. Ook zeer veel maimen, bijvoorbeeld in hun auto's, stemmen in de vroege ochtend af op het vrouwenprogram ma. De populariteit van „Moeders wil is wet" blijkt niet alleen uit de luis tercijfers, maar vooral uit het ont stellende aantal brieven dat Mia Smelt elke week op haar bureau krijgt. „Dat contact met de luisteraars is er de oorzaak van dat het program ma zolang stand heeft kunnen hou den. Dat contact heeft mij ook steeds het broodnodige plezier in mijn werk gegeven. Vijfentwintig jaar geleden sollici teerde ik bij de KRO. Ik herinner me die dag nog als gisteren. Je moet we ten dat ik toen net een aanval van spit had. Op de kamer van de direc teur werd ik in een stoel geplant die voor mensen zonder spit waarschijn lijk erg gerieflijk is, maar die voor mij niet om te harden was. Het enige waar ik tijdens het gesprek mee m zat was die stoel. Niets weet ik nog van wat de directeur zei. Wel dat ik met een zucht van verlichting einde lijk opstond en dat ik was aangeno men. Mijn radioloopbaan begon met tien dagen ziekteverlof. Vandaar ook dat ik mijn jubileum op zo'n gekke dag, midden in de maand vier". Vroeger wisselde Mia Smelt haar interviews en gesprekjes steeds af met verzoekplaten voor jarigen, zie ken en bejaarden. Dat beviel haar op de duur niet meer. Zij verbond toen haar programma's met bekende figu ren en verenigingen uit bepaalde ge meenten De contacten met haar luis teraars werden pas echt levendig toen Mia Smelt op de gedachte kwam om aandacht te vragen voor talloze beroepen in ons land. In de lange rij van ambachtslieden, wetenschapsmensen en andere spe cialisten sprak zij met schoorsteen vegers, juristen, computer-deskundi gen, warme bakkers, doktoren, lood gieters, woonwagenbewoonsters en kermisexploitanten, en deze maand met predikantsvrouwen. Om het levensechte in dit altijd rechtstreeks uitgezonden radiopro gramma te bewaren, reist Mia Smelt meermalen per week met haar band recorder het land af om contacten te leggen, zowel met vrouwen uit alle klassen van de maatschappij, ais met deskundigen in bepaalde beroepen, om voor de micorfoon in toelichten de gesprekjes iets over de achter gronden van die beroepen te kunnen vertellen. Op onze vraag hoe nu de formule luidt voor haar succesvol radiowerk, antwoordt Mia Smelt: „Ach, het is een huisvrouwenprogramma, waarin aandacht wordt besteed aan alle fa cetten van het leven, welke een luis- teraarster kunnen interesseren. Ook onderwerpen als echtscheiding, sek sualiteit, voorbehoedmiddelen en abortus worden zeker niet geschuwd. Maar dankbaar is vooral het door lichten van de beroepen. We laten mensen vertellen over hun eigen werk. Vaak zijn het ook vrouwen, die het vak van hun echtgenoot toe lichten, met alle voor- en nadelen, welke aan deze arbeid verbonden is. Je hoort zo dan vele menselijke pro bleempjes. Zo schreef dezer dagen een predi kantsvrouw, dat haar man dagelijks wordt geconfronteerd met de proble men van zijn gemeenteleden. Vele vrouwen storten hun hart voor hem uit. Maar dat betekent in feite, dat de dominee vrijwel geen tijd heeft om zich te verdiepen in de gezins moeilijkheden, waarmee zijn eigen echtgenote worstelt". Bij de huldiging van Mia ter gele genheid van het vierde lustrum van „Moeders wil is wet", zei de toenma lige programmaleider mr. W. J. A. Wagenaar aan het slot van zijn lof rede: „Mia, je krijgt van de KRO le venslang". Als het aan haar ligt, niets liever. NEDERLAND I: NOS SCHOOLTELEVISIE 10.45: Kinderen in Europa (les 13), 11.10: Walter and Connae (les 19), 11.35: Het hart maakt een kooi (les 2), SLUITING (kleur) DE FABELTJES KRANT (kleur) JOURNAAL KRO (kleur) PISTE (kleur) JOURNAAL (kleur) JOHNNY EN RIJK Als gasten treden rond „Het paar apart" voor het voetlicht: Liesbeth List, Les Humphries Singers, Enny de Leeuwe, Ro bert Sobels, Ruud Falkenhage, Jaap Stobbe en Theo Pont. BRANDPUNT (kleur) DE WREKERS RISKANTE KERK Magazine over een kerk in ontwikkeling. (kleur) JOURNAAL SLUITING 10.45 12.00 18.45 18.55 19.05 20.00 20.21 21.11 21.36 22.26 22.56 23.01 NEDERLAND II NOS 18.45 (kleur) DE FABELTJES KRANT 18.55 (kleur) JOURNAAL 19.05 TER VISIE Parlementair en politiek weekoverzicht. AVRO 19.30 VERKEERSBEELD Rubriek over het verkeer in al zijn aspecten. 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.21 (kleur) HIGH CHAPARRAL 21.10 KINDERBESCHERMING IN DISCUSSIE Gesprek met vier leden van de Tweede Kamer over de vraag wat de overheid ter verbetering van de huidige situatie kan doen. 21.50 (kleur) VOOR DE VUIST WEG 23.00 (kleur) JOURNAAL TELEAC 23.05 STUDEREN (les 4 herh.) 23.35 SLUITING BELGIë (Nederlands) 14.00-15.55 SCHOOLTELEVISIE 17.00 IDEM 18.00 (kleur) DE FABELTJES KRANT 18.05 TV-CURSUS Technisch en wetenschappelijk Engels. 18.45 VERKEERSVEILIGHEID 18.50 LUCEAT Katholiek-godsdienstige uitzending. 19.20 ZIET U ER WAT IN 19.33 KEURIG FRANS 19.39 MEDEDELINGEN EN WEERBERICHT 19.45 JOURNAAL 20.10 PANORAMA 20.55 (kleur) HET GROOTSTE THEATER TER WERELD TV-spel van Ingmar Bergman. 22.25 JOURNAAL 22.30 MEESTERCURSUS MET IRMGARD SEEFRIED BELGIë (Frans): 14.00 SCHOOLTELEVISIE 17.35 NIEUWS 17.40 SCHOOLTELEVISIE 18.10 LES DEAHO'S Voor de kleuters. 18.25 AFFICHES Interviews met mensen uit de grote en kleine kunst. 18.55 (kleur) LES POUCETOFS Voor de kleuters. 19.00 SEULE a PARIS Feuilleton. 19.30 ANTENNE-SOIR Gewestelijke Waalse actualiteiten. 19.40 WEERBERICHT 19.45 JOURNAAL 20.10 R1EN NE VA PLUS Spelprogramma van Georges Dumortier. 20.40 HISTOIRE DU SIONISME 23.10 JOURNAAL FRANKRIJK (Rijssel): 19.45 JOURNAAL 20.10 MEDEDELINGEN 20.15 UNE AUTRE VIE Feuilleton van Louis G-rospierre Alain Quercy en Jacques Remy (9). 20.30 LES SAINTES CIIeRIES TV-serie van Nicole de Buron. 21.00 LE CLUB DE LA PRESSE 22.00 VARIéTéS: A BOUT PORTANT 22.50 JOURNAAL DUITSLAND I: 20,00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht. 20.15 (kleur) TWEE LINKS - TWEE RECHTS Reportage over Laftijns- Amerika. 21.00 (kleur) REPORTAGE UIT BONN 21.25 (kleur) HET ZEVENDE ZINTUIG 21.30 (kleur) THE OUTSIDER 22.30 ALMA MATER 0.00 (kleur) JOURNAAL 0.05 SLUITING DUITSLAND II: 19.45 (kleur) HEUTE Journaal, actualiteiten en weerbericht. 20.15 (kleur) MAINZ BLEIBT MAINZ Traditionele carnavalszitting 23.15 (kleur) JOURNAAL Aansluitend; weerbericht, commentaar en wintersport- berichten. 23.35 SLUITING Vrijdag 12 febr. HILVERSUM 1 402 M EN FM KRO: 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevar. progr. (12.22 Wij van het land. 12.26 Meded. t.b.v. land en tuinb. 12.30 Nws. 12.41 Actual. 13.00-13.05 Rad-en maar...). 14.05 Schoolradio. 14.30 (S) Musiësta: 1. muz.pro.gr. (opn). TROS: 14.55 Con cert a la carte: verz.pl. van kl. muz. (gr). 16.00 Nws. 16.03 (S) Disco- Drive-In: De showbusiness op de korrel genomen. 17.00 Uit de pers: Uitingen en meningen rond de pers stamtafel. 17.15 Aktua-Sportkompas: (Sport)nieuws, report, comment, en muz. NCRV: 18.00 NCRV en Bloc: act. progr. m. muz. illustratie. (18.30-18.41 Nws). 19.30 Veelgevr. gew. muz. (gr). 20.00 (S) Metropo- le-ork. en sol. en 1. orgelsp. 21.00 Kunst- en vliegw.: inform, over act. tent. 21.05 Liever door de regen lopen, hoorspel. 21.50 (S) Lichte ork.muz. (gr). TROS: 22.00 Aktua- Magazine: report, comment, en muz. 22.30 Nws. 22.40 Huilen op de trap: muz. geïllustreerd radio-feuilleton. 23.05 Apollo XXI: fantastisch ruim- tev.mysterie. 23.30 (S) The Golden Gate-quartet (opn). 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM H 298 M EN FM NOS: 12.00 Het ABC voor de toe rist: vierde progr. uit de serie Suri- name-Antillen. 12.30 Overheids- voor-1.: uitz. v.d. landb. 12.40 (S) Lichte grammofoon-muz. 12.50 Recht en slecht, praatje. 13.00 Nws. VA RA: 13.11 Actual. 13.25 (S) Hoorn en piano: mod. muz. 13.35 (S) Bari ton en piano: mod. m-uz. EO: 14.00 Ruimte: radiomag. met gew. muz, lez. en een korte overdenking. NOS: 15.00 (S) Aspekten van de kamer- muz. 15.40 Toerismo: een progr. met toeristische inform, uit binnen- en buitenl. VPRO: 16.00 VPRO: 16.00 VPRO-Vrijdag: muz., commentaren, report, interviews ber. en telefoni sche react. (Om 16.00 Nws, 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.20-18.30 Uitz. v.d. Communistische Partij van Ne derland. 19.30 Nws). VARA: 21.00 (S) Radio-philharmoniseh orkest en solist: kl. en mod. muz. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Act. 22.55 (S) Prettig weekend: muz. voor de vrij dagavond. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III 240 M EN FM NCRV: 12.00 Nws. 12.03 Pers vers: nwe. pi. NOS: 13.00 Nws. 13.03 Jan Corduwener Show, met o.m. Eu ropees Poppari. 14.00 Nws. 14.03 De Felix Meurders Show. 15.00 Nws. 16.00 Nws. 16.03-18.00 Top-30 (17.00 Nws). BRUSSEL NEDERLAND S324 M 12.00 Nws. Meded. en SOS-ber. 12.08 Syndicale kr. 12.15 Vrijdagb. 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws. en schouwburgprogr. 13.20 Dansmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. (15.00 Nws). 15.30 Lichte muz. (16.00 Nws). 17.00 Nws en meded. 17.15 Muz.progr. 17.55 Weegsch. 18.00 Nws. 18.03 Voor de sold. 18.28 Paar- desportber. 18.30 Verkeerswenken. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 19.00 Nws. en act. 19.40 Franse taalwen ken. 19.45 Boekbespr. 20.00 Concert. 22.00 Nws en De Zeven Kunsten. 22.20 Liederenrecital. 23.00 Nws. 23.05 Muz.progr. 23.40-23.45 Nws. Zaterdag 13 febr. HILVERSUM I 402 M EN FM NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 (S) Op het eerste ge-h.: kl. muz. (gr). (7.25 Horen en zien. 7.30 Nws. 7.32-7.40 Hier en Nu: act.). 8.00 Nws. 8.11 (S) Te Deum laudamus: geestelijke lied-eren. 8.30 Nws. 8.32 (S) Voor de huisvr. 9.00 Theologische Etherleergang. 9.35 Gymn. v.d. huisvr. 9.45 Tijd vrij voor muz. in vrije tijd: A (S) Koor zang: geestelijke liederen. B. Fanfa rekorps. 10.15 Inspraak: kl. muz. op uw verz. 11.00 Nws. 11.03 Denkend aan de dood, lez. 11.15 Solarium: een Hoogtezonprogr, voor iedereen. 11.55 Meded. HILVERSUM II 298 M EN FM VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn. 7.20 (S) Z.O., gevar. progr. met om: 7.33 Van de voorpag. om 7.54 VPRO: Deze dag. om 8.00 Nws. om 8.13 Act. om 9.35 Waterstanden, om 9.55 Reiswijzer, om 10.10 VA- RA's Onbudsman. om 10.20 Belas tingformulier invullen. 10.30 (S) Za terdag inform.: msz. en inform.- show. (11.00 Nws). HILVERSUM III 240 M EN FM NOS: 9.00 Nws. 9.03 Gevolmach tigd: verz.pl.progr. KRO: 10.00 Nws. 10.02 Djinn: gevar. progr. (11.00 en 12.00 Nws). (ADVERTENTIE) AMSTERDAM 64 RA! geopend 10-17 en 19-22 uur,zaterdag en zondag 10-17 uur, toegang f 4,00. speciale trein-toegang-biljetten met 3x reductie verkrijgbaar op 140 ns-staiions

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1971 | | pagina 21