Wol. Sprankje natuurlijke schoonheid in een vervuilende wereld. r Laten we er geen doekjes om winden: Holland is er de laatste veertig jaar niet mooier op geworden. Sappige weilanden maakten plaats voor stenen steden. Geurige bossen werdfen verdreven door stinkende fabrieken. Romantische rietpaadjes ruimden het veld voor rumoerige snelwegen. Resultaat: Holland anno 1971. Een verindustrialiseerd stukje Europa. Dat rokend, ruftend, razend, ronkend neerkijkt op de grote verliezer van de 20ste eeuw: de Natuur. Of is de mens misschien de grote verliezer? Je zou 't bijna geloven. Als je op de weekends de steden ziet leeg- zuiver scheerwol schieten. Als je in de vakantietijd de bevolking 't land ziet uitstromen. Tja, dan lijkt 't er toch echt even op dat de mens niet zo blij is met Holland '71. Laten we er dan ook wat aan doen. Laten we met kleine stapjes de stukjes schoonheid terugwinnen die we zijn kwijtgeraakt. Ook wol lost 't probleem uiteraard niet op. Maar iemand die wol draagt maakt Holland wel een klein tikkeltje mooier. Een klein tikkeltje kleurrijker. Een klein tikkeltje natuurlijker. Wol is nu eenmaal een van de weinige natuurlijke dingen die we nog overhebben Zaterdagbijlage SoSi?"-«-a»™ door WIM WENNEKES receptioniste van platen maatschappij Phonogram's programma buro in Hil versum vraagt verwon derd: „Komt U voor Bou- dewijn de Groot? Dat lijkt me sterk. Hij is er niet. Volgens mij zit-ie in Amsterdam. Thuis of zo. Heeft U een afspraak ge maakt? Ja? Voor twee uur vanmiddag? Daar snap ik niks van. Bo heeft een keu rige Plionogram-agenda, warin hij netjes al zijn af spraken noteert. Ik kan me niet voorstellen, dat hij U is vergeten. Moment. Ik klim even in de telefoon. Gaat U intussen hier maar even zitten, dan zullen we zorgen voor een lekker kopje thee". Boude wijn blijkt inderdaad thuis te zitten. Heeft de week tevoren een hele middag op de heren zitten wachten en toen is er niemand komen opdagen, verdomme. De te lefoniste gooit het op een communicatie-stoornis en zegt: Kom nou maar. Ik u heren hier wel even bezig". Dik drie kwartier wachten. J1J. lefoniste Christine meldt zich in die tijd half pngend en spelend Neder- nd- De resterende helft wordt door haar bazen aan gevraagd. Seth Gaaikema, Conny Vink, de Jacksons, etc Alleen met Gerard Cox wil 5e?n telefonisch con tact tot stand komen wordt om dui delijkheid gevraagd: „Juf- ^e heer Cox, cee-oo- ms, in Rotterdam doet tahie- auwau. Heeft-ie zijn reke- ?ina i"et betaald of zo? Kunt ™g fe,feVne".UltZOeken en te" blijkt midden in dan Stuizing te zitten. Hoe lï™ r?OUdew'in komt op agen. Glimlacht verlegen fn zegt: „Kom, we gaan b0" het zo'i'm' Sorry hoor' dat ik harf L g gegaan is, maar grootstegro Df \ezers van bet bkm N?derlandse tiener- Wad, Muziek Expres, heb- Groot, |Sozei?°tnteWijn de dri<* i 4 en tot nummer lairsti wfj rPt]e van popu" En aft Nederlandse zangers. faar PVarWijl het bijna 2 wijn 3?eren ?s dat Doode- gebiertl^t ?p muzikaal Tegenwn S^°pya ds deed. loondir°°frdlg 15 hij keuriS in schannl? L van Pfatenmaat- ducer n;? j?nogram als pr0" nnn.,ï' boge plaats op de moet Phem hebben? 1012181 verw°nderd WeetTija:f'Verrek' °f kon'ri er(* er niet warm -iets geazneg?hfhl0f' ja?". Meer niet 3lS "°h bogernoterinrg,laarthijdandie BoUfdewyn de Groot: „Ja, herinnering S len zijn de moet nie?gl" n°f sterk" Je een 7 vergeten, dat bii groep Nede^likael^k- grote n°g steeds n/=t tongeren de kast P te° van miJ m aan, dat 5aan' En ik neem en toe nn» g1r°ep mij 20 af naald Wt nl -eens onder de geloof ff T?. 1S- logisch, 1K- Dr is ook veel iM vraag né speelplat niet hoe vertegen maatscha dan eens ren te hc voor een langstelli „Voor de succesvol maakt ht nen. W weer iets Nijgh. M dat zie i! Waarom Boudewij best naar gewoon s je gitaar lerlei moi dorpjes nooit van mm WÊÊÊIÊÊ

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1971 | | pagina 24