BRT op bezoek bij Magda Jansens Opnieuw John Wayne lenberg de Israël erina over sex STRAWBS IN MIDWEEK luister naar „Zienswijze5 op occultisme et twee maten WV van v kabinet' laa tregel ART FARMER BIJ KOOS POSTEMA Bekeerling Baldwin NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): FRANKRIJK (Rijssel): DUITSLAND I: DUITSLAND II: FRANKLIN THEE onzer verslaggevers). „Heel wat joden zijn i met het politieke zio- e vrucht daarvan, de Voor sommige van hen ip staat onverenigbaar van het joodse gelooj. b ben vooral oog voor jegens derden waarop ,'iteiijJc werd gebouwd, kan ik niet anders dan en gevoelens delen", de exegeet Lucas H. liet voorwoord van zijn een Israël zonder gren- f 12,50), een „nadere ïijn sympathie voor het ■rzet die hij eerder o.a. had doen blijken, terzamelt allereerst veel eitenmateriaal en me ierde n over de voorge- an de staat Israël, zijn ftstandkoming en zijn dlenberg ten onrechte •echtraardiging vanuit cloof. Daarop sluit een fuming aan van de hui- en een eventueel alter- \Palestina: een „jederale, [istisch socialistische wordt voorgestaan door ;che joodse en Arabische ;ens een verklaring van de visie van El Fatach. lïenberg hier naar mijn Jral doet is een zekere \isering van het feno- de joodse staat, die op Here manier, namelijk in 'anen, gestalte heeft ge- Theodoor Herzl destijds Zo'n kritische benade- lig; men behoeft de bou te staat Israël niet voor 1 te zien, en harde feiten lisch behandeld worden. mentele bezwaar tegen is echter, dat het op te weinig aandacht een ander hard feit: de beslissende impuls die loolging onder Hitier aan ren van de joodse staatsi- li heeft- Irg geeft wel toe (p. 176) I semitsme „een afschuwe- luïct is van het christen- en niet van de Arabi- 1), maar verwerpt het _5 joodse tegenmaatregel. [rijst natuurlijkwat de j 1 zijn mening dan beter j hnen doen, maar daarop L geen rechtstreeks ant- Hendeel, hij lijkt er eer- heigd het „afschuwelijke enigszins te verdonkere- de zaak om te draaien: list de zionist zijn, die vervolgers na te praten lestaan m een niet-joodse lij opvat als een „pro- 179). Irottenberg, die hier het lleem tussen aanhalings- I Bedoelt hij daarmede te 1 het dus eigenlijk niet Aar hoe rijmt hij dat dan fkenning van het bestaan lgers, en met zijn eigen fchuwelijk bijprodukt?" J zijn er vele tijden en leest waarin joden in vre- I met niet-joden hebben Men, en zij zijn er nog. De lorie van het jodendom Ir aan dat die vrede nooit lis geweest, en ook niet I Vroeg of laat. Het zio- Tm ook ontstaan uit een Jtisroe, dat „de jodenvrees Ise erfelijk achten als I al 2000 jaar wordt door- wigeneeslijk". fcrg verwijt de zionisten Mme, maar het is op feiten len wat heeft hij er dan plaats te bieden? Lijden Of kunnen de joden zich |>este assimileren met hun en hun eigen identiteit I een vraagteken achter Jen? Maar dan vraag ut I larom hij de Arabische niet hetzelfde advies integendeel hun „proces ale bewustwording" prijst falestijnen bewondert wat I joden afwijst, meet naar Jig met twee maten. GJ°. loek is dan ook in fe'te 1 eenzijdig pamflet, een Igrijpelijke reactie op on tijdigheden, maar 9een lage tot een constructieve WOENSDAG 3 FEBRUARI 1971 DE BRT brengt vanavond een bezoek aan de op dit ogenblik 86-jarige, en nog steeds actieve toneelspeelster Magda Jans- sens. Deze indertijd naar Ne derland gevluchte actrice heeft in de loop van haar car rière vele sappige verhalen aan de Nederlandse pers ver teld. De toneelliefhebber is dan ook op de hoogte van de belangrijkste feiten uit haar leven; hij (zij) weet dat Mag da Janssens het meest geleerd heeft bij de groep Royaards, de prettigste maar ook de on plezierigste herinneringen ('40-'45) bewaard aan Bergen op Zoom, enz. In het interview van vanavond gaat zij vooral in op de tegenstelling tussen het toneel van vroeger en het toneel van vandaag. Zij laat onder meer het volgende horen; Is er veel veranderd tegen vroeger? Heel veel natuurlijk. Er zijn nu ook heel veel jonge mensen met ta lent hoor, gelukkig wel, maar het wordt zo vaak op de verkeerde ma nier gebruikt. Het is een geweldig moeilijk vak. Je moet elke avond maar weer in de huid van een ander kruipen. MIDWEEK bevat vanavond film- bijdragen van kijkers, die met een door „Midweek" ter beschikking ge stelde camera werkten. De 14-jarige Kudolf Gessel maak te een documentair filmpje over zijn geboortestad Utrecht. Verder komt het kunstrijden op de schaats ter sprake, waarbij de Nederlandse kampioene van vorig jaar Lia Does, dit dit jaar onverwacht tweede is ge worden, vertelt wat er eigenlijk alle maal bij onze sport komt kijken. Voorts is deze uitzending: nieuw tjes en muziek van de Britse Groep The Stawbs. The Stawbs afkorting van The strawberries bestaan twee jaar. Ze hebben met hun nummer „The man who called himself Jesus" tri omfen gevierd in de Elisabethhal in Londen en mogen gezien de snelheid waarmee zij in topnoteringen zijn terechtgekomen, wel op nog meer suc ces rekenen. In Nederland zijn ze nog niet bekend. Maar de platenmaat schappij Ariola die hier hun nieuwste lp „Just a collection of antiques and curios" uitbrengt, weet te melden dat Rick Wakeman (21) de organist die pas bij de groep is, net zo goed speelt als ex-Nice-organist Kedth Emerson, die zelfs tijdens de repetities naar Rick komt luisteren. De sound van eerst alleen maar aardige, lieve jongens met dito folkmuziek ver anderde in volumineuzer muziek. Lei der Dave Cousins (28) heeft goede hoop op een carrière in de muziek en heeft als het niet mocht lukken, nog ahijd zijn universitaire graad in de "is- en natuurkunde achter de hand. Het hele toneel is erg veranderd De stukken van nu zijn vaak funest. Al die schuttingwoorden, dat is toch niet nodig. De mensen moeten zich amuseren of er op een of andere manier iets van mee kunnen nemen, maar bij de hedendaagse stukken blijven de mensen gewoon thuis. En ze hebben gel'ijk, tenslotte gaan ze uit om te genieten. Het Belgische toneel staat er ook niet al te best voor. De goede ac teurs trekken allemaal naar Neder land. Er worden in België ook veel stokken in een seizoen gespeeld. Drie weken, dan weer een nieuw stuk, dat is ook gekkenwerk. En toch was België vroeger zo'n prachtig toneel- lanid Maar ja, de kunst verliedert zo'n beetje. De mensen kankeren ook allemaal zo verschrikkelijk tegen woordig. Zeker in het artiestenleven. Het zijn natuurlijk vooral de onte vredenen die dat doen, maar ze sle pen iedereen mee. De mensen, en dan nog vooral zij die weinig talent hebben, zijn nooit tevreden." Van deze generatie zegt zij echter ook; „Er is groot talent onder de jonge tonelisten, maar zij zijn fysiek niet zo sterk als ik. Als we 's avonds na de voorstelling in de bus naar huis gaan, slapen de meeste jongelui na korte tijd in. Zij zijn uitgeput. Ik heb daar geen last vam. Maar ze werken heel hard, ze houden echt van hun vak. Wat ik op hen aan te merken heb is, dat ze zo slordig spreken. Misschien komt dat door het levenstempo." Mijn lievelingsstuk? „Ik heb alles bij elkaar meer dan vijfhonderd rollen gespeeld, ik zou niet weten welke rol me het liefste was. Ik heb toneel spelen nooit als iets individueels gezien, maar als iets dat je deed met het hele en semble. Iedere rol hoe klein ook heb ik tot in de finesses probe ren te brengen. Mijn vroegere vrienden? Saalborn. hij was een geweldenaar; Tournière, hij was lief, heel lief. Gobau, Elias van Praag... Vrienden van deze tijd? Ik heb ze bij tientallen en daar ben ik gelukkig onder. Het houdt je fris. Televisie? Anders dan toneel, maar even goed boeiend. Het stelt andere eisen. Je gebaar moet soberder zijn: je mimiek moet het maken. Je mist het applaus, maar je krijgt wel lieve brieven." Magda Janssens als Charlotte de Cordaye. |T (ANP) De vakbe- van het na de verkie21". •:il te vormen kabinet J >isen dat de „fel bestr tnwijs gekarakteriseerde pgel ongedaan zal wor lit in een door het liur van het NVV uitg 6 liring waarin wordt ge Vit de vakbeweging I in discussies „die ken komende verkiezmgsstrj [Het verbondsbestuur j let daarom gewenst [met nadruk te verwijf ocedure rond het actieP ■de drie vakcentrales. Rld zal worden in h° v"- Itieke partijen in hu".„aen ligramma's de opyattmê^ likbeweging, neergelegd Irogram, delen. ?ad ra<ü0Pr°gramma Sex, dat de ?ARA vanavond om 21.10 wear uit- ctidt, confronteert meningen over e beleving van seksualiteit. Twee ^eer van Prominente •Merlanders uit de theaterwereld: abaretière Jasperina de Jong en de talt-6 actr'ce Sara Heyblom. Verder w Lien Dreese een inleiding uitspre- .«n> over een nieuw exemplaar uit de ^literatuur: „striptease thuis". In- 'ïewer Willem Ruis ging voor JASPERINA DE JONG kuikensefcser Schimmel in Wenetm bij Apeldoorn. Voor luisteraars die niet schrikken van tegen de normen in druisende wensen, is er een dame die openhartig haar idee van eigen sexbeleving ten beste geeft. AMERIKA'S supercowboy en su- perpatroot John Wayne is vanavond te zien in „The man who shot Li berty Valance". De ware western- liefhebber zal enkele weken geleden al wel via de BRT naar deze film gekeken hebben. Voor degenen die de rolprent nog niet kennen hier geen korte inhoud omdat dat de spanning eruit zou halen, maar wel de vermelding dat het om een van de betere films in het genre gaat. Alle eigenschappen die een western moet hebben heeft deze door John Ford vervaardigde produktie: span nend verhaal, sfeer, en veel snel heid. Zoals gewoonlijk speelt John Wayne weer de rol van de goede, vaderlandslievende voorvechter voor rust en orde. Deze rol heeft hij al 250 keer met succes gespeeld. Over wegend in westerns, enkele keren ook in oorlogsfilms (o.a. in het pro- Vietnam-epos „The Green Berets"). Ondanks dan het niet best gaat in de Amerikaanse filmindustrie is John Wayne de enige acteur die nog steeds voor elke film een honorari um van 1 miljoen dollar plus een percentage van de exploitatieop brengst ontvangt. In het dagelijks leven is John Wayne een vreselijk conservatieve republikein (die o.a. de campagne van Barry Goldwater steunde), een grootgrondbezitter in Arizona en een man die elke kans waarneemt om zijn vaderlandsliefde te tonen. In de film van vanavond is James Stewart tegenspeler van John Way^ ne. ASTROLOGIE en vele vormen van occultisme, zoals spiritisme en theo sofie, komen zowel in West-Europa als in Amerika steeds meer in de be langstelling. Magische handelingen en parapsychologische verschijnselen worden mèt het occultisme in het al gemeen echter ook door een groot aantal mensen als strijdig met de Bij bel en het moderne denken be schouwd. Vanavond wordt in het programma „Zienswijze" niet over een vorm van occultisme gepraat, maar is het uitgangspunt van de dis cussie gesteld in tegenstellingen tus sen occultisme, c.q. kosmisch denken, en het christelijke geloof, waarbij het moderne, rationele denken weer een eigen inbreng heeft. Mevrouw Mellie Uyldert, die cur sussen in astrologie en kruidenge- neeskunde geeft, is een propagandiste voor een meer open en intuïtief den ken. Zij is van mening, dat men in plaats van het ver doorgevoerde ra tionele denken meer ruimte moet ge ven voor het occulte. Ds. G. van 't Woud wijst op grond van de Bijbel alles af, wat met occcltisme heeft te maken. Drs. L. Pannekoek, docent psychologie en parapsychologie aan de rijksuniversiteit van Utrecht, maakte een diepgaande studie van occulte verschijnselen. Drs. H. Ver hoog, wetenschappelijk ambtenaar aan de rijksuniversiteit te Leiden, is bioloog èn aanhanger van de theosofi sche leer. Hij erkent het occulte, maar brengt dit ook in verband met de bètha-wetenschappen. Deze vier genoemde personen, met zeer uiteenlopende opvattingen over het gestelde onderwerp, zullen onder leiding van Jack van Belle van ge dachten wisselen over de vraag: „Is het occultisme niet in strijd zowel met de Bijbel als met het moderne denken?". GAST van Koos Postema op Neder land 2 20.20 uur, is de befaamde Art Farmer, bespeler van trompet en flugelhorn. Farmer is een vrij zeld zame muzikant. In plaats van tech niek te gebruiken om emotie te ver tolken, gebruikt hij emotie om tech niek te vertolken. Hij besteedt zorg aan toon en timbre, is geen achter- grondmuzickblazer, heeft geen vi brato en men hoort nauwelijks het inzetten van tonen hij glijdt van toon tot toon. "Iet feit dat hij altijd wat in de schaduw van Miles Davis is geble ven, doet Art Farmer hoegenaamd niets. Hij heeft klassieke muziek gespeeld met het Filharmonisch Or kest van New York, liet rock-and- roll-klanken uit zijn trompet schet teren en mierzoete amusementsmu ziek. BEKEERLINGEN lijken verleden tijd: de kerken lopen eerder leger dan voller. Des te opmerkelijker is het dat het boek „God bestaat, ik heb hem ontmoet", waarin een Fransman verslag doet van zijn be kering to-t het katholieke geloof zo'n dertig jaar geleden, nu (in Frankrijk) zo goed verkocht wordt. Het is dan ook een boeiend verbaal, wars van de ouderwetse apologetiek en ge schreven door een vakman: colum nist van Le Figaro. M. VAN BIJNEN André Frossard, God bestaat, ik heb hem ontmoet de ervaring en de belevenis van een modern atheïst (Uitg. Lannoo-Utrecht f 9,90). 'ervi leze uitzending ook op bezoek bij de A eindredactie hans maas DE Amerikaanse negerschrijver en strijder voor gelijke burgerrechten, James Baldwin is in >de loop der jaren pessimistisch geworden over het lot, niet zo zeer van de negers, maar van de hele Verenigde Staten. In een bundel goedgeschreven essays uit de jaren 1954-1961 („Niemand kent mijn naam") voorspelt hij de strijd van de negers zoals die voor een deel ook is gevoerd. Hij bepleit daarin echter ook een gezamenlijke oplossing van het rassenprobleem in de VS door gelijkgestemde progres sieve blanken en zwarten. Hij ziet dit nog als de beste oplossing maar portuin gelooft nu (blijkens recente uiitlatin- gen) dat de prijs in mensenlevens nu nog hoger zal zijn, dan hij aan vankelijk dacht. „Er is in Amerika niets veranderd, behalve dan dat de blanken de prijs verhoogd hebben, en zo hoog dat steeds minder kleur lingen bereid zullen zijn die prijs te betalen. Dat brengt alles waar wij en de blanken op hopen, in gevaar. Het brengt de toekomst van die beschaving in gevaar", zo zei hij onlangs in een interview. Hoe ern stig Baldwin de situatie ziet, beseft men helemaal goed wanneer men in zijn boek „Niemand kent mijn naam" leest hoe donker hij het des tijds al inzag. Nog een uitspraak van Baldwin: „De aanwezigheid van een man als Nixon in het Witte Huis is een grote ramp" en „Wat mensen die de macht hebben nooit begrijpen is dat de mensen die geen macht hebben, vastbesloten zijn je te overleven, je te weerstaan, en als ze moeten, je te doden". J. LANDMAN James Baldwin, Niemand kent mijn naam (Uitg. A. W. Bruna en zoon, Utrecht f 11,-.). „EEN van de grootste schrijvers van onze tijd" en „Deze geniale roman" twee kreten op de omslag- van dit boek. Joh O'Hara zal wel langer zijn dan twee meter en wat onder „geniaal" verstaan moet wor den weet ik niet meer na het lezen van dit boek. Heel terecht is de eerste zin van het boek „Men voelt het, als je probeert iets te zijn dat je niet bent. Dan volgt er een inleidend gewauwel (over de mid denperiode van de man en de men selijke verwachtingspatronen) op bet verhaal over Hubert Ward „de filmster. En geen enkele beroerling zal hem dat kunnen afnemen. Och, het is wel een aardig verhaal meer ook niet over een vent in Amerika, die vanuit het niets op duikt en via een derderangs toneel- groepje in de filmwereld van Holly wood terechtkomt. Ellebogen, vrou wen, mislukkingen, image-building, succes etc, al deze ingrediënten ge ven wel een beeld van een vervlo gen wereldje in deze filmstad. Koel bloedig chanterend verbeurt Ward zich aan deze wereld. „Hij was een schavuit, die zijn middenperiode be leefde als een degelijk mens, slechts duurzaam voor hel tijdvak dat (het huwelijk met) Nina er zorg voor droeg dat degelijkheid hem gerief bracht en eindigend toen Nina hem beu werd". „Thans moeten we deze geschiedenis beëindigen", is een van de volzinnen op het eind. Dat doen we dan ook maar. Een boek om te lezen als je je gruwelijk verveelt en weinig gezeur aan je kop wilt hebben. HENK EGBERS John O'HaraDe Fortuinzoeker (Uitg. A. J. Luitingh f 9,90). NOS 10.45 SCHOOLTELEVISIE 10.45: Kijk, als je tekent zie je meer (les 9), 11.10: Walter and Connie (les 18), 11.35: Van Wilson tot Nixon (les 1). 12.00 SLUITING AVRO 17.00 ORDERS ZIJN ORDERS 17.20 (kleur) KOALA Filmpje over de koala, de grap pige klimmer van Australië. 17.35 SLUITING NOS 18.45 (kleur) FABELTJESKRANT 18.55 (kleur) JOURNAAL 19.05 DEN HAAG VANDAAG 19.10 (kleur) PREMIèRE Programma over film kijken en film maken. CVK-IKOR-KRO/RKK 19.30 KENMERK Informatierubriek over kerk en samenleving. 20.00 (kleur) JOURNAAL PSP 20.21 POLITIEKE UITZENDING PSP NOS 20.31 TREKKING STAATSLOTERIJ 20.36 (kleur) STICHTING SOCUTERA Het werk van jonge Nederlan ders in ontwikkelingslanden. 20.41 DE MAN, DIE LIBERTY VALANCE DOODDE Speelfilm van John Ford. 22.35 ZIENSWIJZE Discussieprogramma over oc cultisme. 23.25 (kleur) JOURNAAL 23.30 SLUITING NOS 18.45 (kleur) FABELTJESKRANT 18.55 (kleur) JOURNAAL VARA 19.05 MIDWEEK Film-bijdragen van kijkers en muziek van de Britse groep „The Strawbs". 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.21 (kleur) KOOS POSTEMA OP WOENSDAG 2 In de studio worden, gasten ontvangen uit de actualiteit en het amusement. 21.45 ACHTER HET NIEUWS HIRO 22.05 HIRO-MAGAZINE O.a. een programma over hel pers in nood op en bij de zee. NOS 22.25 (kleur) JOURNAAL 22.30 SLUITING 17.30 19.20 19.25 19.35 19.40 19.45 20.10 20.50 JEVANJONG (kleur) FABELTJESKRANT OPENBAAR KUNSTBEZIT FRANSE TAALWENKEN EN CULTUREEL NIEUWS MEDEDELINGEN EN WEER BERICHT NIEUWS (kl.) EUROPESE KAMPIOEN SCHAPPEN KUNSTRIJDEN OP DE SCHAATS TE ZURICH Rechtstreekse reportage van een gedeelte van de wedstrijd vrije figuren voor paren. TEN HUIZE VAN MAGDA JANSENS 21.40 (kl.) EUROPESE KAMPIOEN SCHAPPEN KUNSTRIJDEN OP DE SCHAATS 22.15 SPORT 23.00 NIEUWS 14.30 SCHOOLTELEVISIE 16.40 NIEUWS 16.45 FEU VERT Gevarieerd programma voor de jeugd. 18.20 BIBLIOTHèQUE 18.55 (kleur) BABAR Voor de kleuters. 19.00 SEULE a PARIS Tv-serie. 19.30 OMNIUM Sportmagazine. 19.45 JOURNAAL 20.10 (kleur) PISTE Variété-programma van Jos van der Valk. 20.55 PODIUM Varna vond: „Le Massacre des Innocents". 21.55 (kl.) EUROPESE KAMPIOEN SCHAPPEN KUNSTSCHAAT SEN Vanuit Zurich. Vrije figuren paardansen. 23.45 JOURNAAL 19.45 JOURNAAL 20.10 MEDEDELINGEN 20.15 UNE AUTRE VIE Feuilleton. 20.30 LA CAMERA INVISIBLE 21.20 LES CENT LIVRES DES HOMMES 22.10 MUZIEKPROGRAMMA 23.00 EUROPESE KAMPIOEN SCHAPPEN KUNSTRIJDEN OP DE SCHAATS TE ZURICH 23.25-23.40 JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht. 20.15 (kleur) IN HET BRANDPUNT 21.00 (kleur) NIEUWE VERKEERS REGELS 21.05 (kleur) EUROPESE KAM PIOENSCHAPPEN KUNST SCHAATSEN Reportage van de Kür voor pa ren, vanuit Zürich. Dit pro gramma wordt om plm. 22.30 onderbroken voor: Journaal, commentaar en weerbericht. 23.45 SLUITING 19.45 (kleur) HEUTE Journaal, actualiteiten en weerbericht. 20.15 (kleur) ZDF-MAGAZIN Informaties en meningen over actualiteiten. Aansluitend: kort nieuws. 21.00 (kleur) EN DE GEHELE WERELD KIJKT TOE Amerikaanse televisiefilm. 22.30 (kleur) JOURNAAL Aansluitend; weerbericht er commentaar. 22.45 (kleur) DE MAGISCHE DRIEHOEK In een documentaire zal aan getoond worden, dat de Bonds regering de economische poli tiek zo goed mogelijk tracht te leiden. 23.30 SLUITING Woensdag 3 febr. HILVERSUM I 402 M EN F.M. KRO: 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevarieerd programma. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelin gen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Actualiteiten; 13.00- 13.05 Raden maar....). 14.00 Huisbe zoek: pastoraal gesprek. NCRV: 14.10 (S) Promenade-orkest: moder ne muziek. 15.00 In 't zilver; pro gramma voor oudere luisteraars. 16.00 Nieuws. 16.03 Voor de kleu ters. 16.15 Voor de jeugd. 16.30 (S) Jeugdland: gevarieerd jeugdpro gramma. 17.30 NCRV en Bloc: actu eel programma met muzikale illus tratie. (Overheidsvoorlichting: 17.50- 18.00 Samenwerking met ontwikke lingslanden; 18.30-18.41 Nieuws). NOS: 19.00 Openbaar Kunstbezit. 19.10 Uitzending van de Orde van Vrijmetselaren. NOS: 19.20 Close- Up: documentaire. 19.50 Programma voor blinden en slechtzienden. 20.00 (S) Woensdagavond - muziekmaga- zine: nieuws, reportages, interviews en commentaren over muziek, als mede klassieke en moderne muziek. 22.30 Nieuws. 22.38 (S) Cosa Nostra - ook uw zaak. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM n 298 M EN F.M. VARA: 12.00 (S) Licht ensemble met zangsolisten. 12.25 (S) Brass band Magazine. 13.00 Nieuws. 13.11 Actualiteiten. 13.25 Speelruimte, ge varieerd programma met om ca, 13.45 Gesproken portret; ca. 14.00 Operettewereld; ca. 14.35 Kinder koor; ca. 14.50 De andere comparant, dialoog; ca. 15.40 Een grote naam van nu: profiel in muziek; 16.00 Nieuws; 16.03 In mijn tijd, gesprek; ca. 16.30 In de Toonzaal: muziekpro gramma voor de jeugd. 17.02 NOS: Onder de groene linde: oude liedjes. 17.20 NOS: Unesco-Magazine. VA RA: 17.40 Nederlanders maken mu ziek: harmonie-orkest. 17.55 Mede delingen, 18.00 Nieuws. 18.11 Actua liteiten. 18.20 Uitzending van de Ka tholieke Volks Partij. 18.30 CS) Klink Klaar, zonder nonsens. 19.30 Nieuws. 19.35 (S) Tango-rumba-or kest en zangsolisten. 20.05 (S) Melo dieën Expres: licht orkest, vocale ensembles en solisten. 20.25 (S) Me- tropole Orkest met zangsoliste. 20.55 Vragenvuur: een bekende Nederlan der beantwoordt vragen van jonge mensen. 21.10 Sex: een maandelijkse magazine. 21.40 (S) Stereo-Pop. 22.30 Nieuws. 22.38 Mededelingen. 22.43 Actualiteiten. 22.55 (S) Sere nade: moderne kamermuziek (opn.) 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM III 240 M EN F.M. AVRO: 12.00 Nieuws. 12.03 Zet 'm op: vrolijk platenprogramma. (13.00 Nieuws. 13.03-13.06 Radiojournaal). 14.00 Nieuws. 14.03 Gimmick: lichte platen. 15.00 Nieuws. 15.03 Muziek Boetiek. 16.00 Nieuws. 16.03-18.00 Lichte platen. (17.00 Nieuws; 17.02- 17.05 Radiojournaal). BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nieuws, mededelingen en SOS-berichten. 12.08 Intermezzo. 12.15 Woensdagboek. 12.55 Buiten lands persoverzicht. 13.00 Nieuws en schouwburgprogramma's. 13.20 Dansmuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Schoolradio. 14.30 Voor de jeugd. 14.50 Koorzang, 15.15 Voor de kin deren. 16.00 Nieuws. 16.03 Lichte muziek. 17.00 Nieuws en mededelin gen. 17.15 Muziekprogramma. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nieuws. 18.03 Verzoekprogramma. 18.15 Lekenmo- raal en -filosofie. 18.45 Sport 18.55 Taalwenken. 19.00 Nieuws en actua liteiten. 19.40 Keurig Frans. 19.42 Lichte muziek. 20.00 Promenade- concert. 22.00 Nieuws en De Zeven Kunsten. 22.20 Concert. 23.00 Nieuws. 23.05 Muziekprogramma. 23.40-23.45 Nieuws. Donderdag 4 febr. HILVERSUM I 402 M EN F.M. KRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Het le vende woord. 7.16 (S) Badinerie: klassieke en amusementsmuziek (gr.). (7.30 Nieuws; 7.32 Actualitei ten; 8.00-8.10 Nieuws). 8.25 Overwe ging. 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de huisvrouw. (9.00-9.10 Gymnastiek voor de huisvrouw). NOS: 10.00 Wat heeft dat kind?, pedagogische lezing. 10.20 (S) Muziek uit de Barok (opn.). KRO: 11.00 Nieuws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen. HILVERSUM II 298 M EN F.M. AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Och tendgymnastiek. 7.20 (S) Dag met een plaatje (gr.) 8.00 Nieuws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 (S) Dag met een plaatje (vervolg). (8.30-8.33 De groenteman.) 8.50 Morgenwijding. 9.00 (S) Radiokamerorkest en solis te: klassieke muziek. 9.35 Water standen. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen: populair verzoekplatenprogramma. (11.00 Nieuws.) 11.30 Rondom 12: programma voor de vrouw. (Om 11.55 Beursberichten.). IIHjVERSUM III 240 M EN F.M. NCRV: 9.00 Nieuws. 9.03 Zing, zing, zing: lichte vocale muziek. (10.00 Nieuws). EO: 11.00 Nieuws. 11.03 De muzikale fruitmand: ver zoekplaten voor zieken. (ADVERTENTIE) Verstopping? Neem [Samenstelling op Zuivere kruidenbasis -

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1971 | | pagina 11