Documentaire jaren '20 en '30 Zwart-wit-camera's worden niet meer geproduceerd tü(ö)W Een volledig Elvis-album Filmportret dr. Spock BEAUTY kijk naar Kinderarts vecht onvermoeibaar tegen onrecht radio televisie Ontoereikend Rode cijfers Utrecht DONDERDAG 14 JANUARI 1971 «ft .8: 8 j> ->« DE twintiger en dertiger jaren zijn het onderwerp van een documentaire in zes delen die de VPRO vanavond uitzendt. Het grootste deel van de Nederlandse bevo'king heett de periode voor de tweede wereldoorlog meegemaakt. Hoe het politieke, culturele en sociale leven er nu uitziet stamt in niet geringe mate uit wat er tussen 1927 en 1940 in cadans van die tijd is gedacht, tot stand gebracht, verloren gegaan, gestreden, geleefd en geleden. De documeniaire gaat vooral in op de relatie die er bestaat tussen onze dagen en de Roaring Twenties. Samenstellers Hans Keller, Aad Nuis, Pieter Verhoeff en Rudolf de Jong presenteren dus meer dan iets wat voor velen jeugdsentiment is. Facetten die wezenlijk zijn voor onze samenleving en die overeenkomen met de twintiger jaren zijn bijvoorbeeld: geloof in welvaart, toenemende luxe, doorbreking van vele taboes (sex, charlestons, kleding etc.), verande ring positie van de vrouw en een dynamisch amusement. HOEWEL slechts enkele pro centen van de Nederlandse be volking over een kleurentele visietoestel beschikken, maakt de vervaardiging van kleuren- programma's zowel in tv- studio's als op film een storm achtige ontwikkeling door. De situatie is thans zo, dat de fa brikanten van Othicon-buizen voor zwart-wit-camera's aan de binnen- en buitenlandse tv- organisaties hebben meege deeld, dat ze de produktie van deze buizen zullen staken, en zich geheel gaan toeleggen op de vervaardiging van de Plumbicons voor kleuren-tv- camera's. Dit betekent voor Hilversum, dat steeds meer tv-studio's ge schikt moeten worden gemaakt voor het uitzenden van produkties in kleur. Ook de nieuwe repor tagewagens worden geheel voor kleurenuitzendingen ingericht. In het omroepkwartier komen bin nenkort de laatste twee van de zes nieuwe tv-studio's gereed voor kleuren-tv. Daarna begint de NOS met de vervanging van de zwart-wit appa ratuur en de aanpassing van de regie- en controlekamers in studio Vitus te Bussum, waarna in het najaar ook studio B, eveneens Bus sum, volgt. Een en ander houdt in, dat met ingang van het zomerseizoen 1972 alle t.v.-studio's in kleur zullen wer ken. Een uitzondering hierop vor men de noodstudio van de NOS in Den Haag en studio Bellevue te Amsterdam. Laatstgenoemde studio blijft nog in zwart-wit werken, aan gezien over vier jaar het tijdelijk huurcontract afloopt en niet meer zal worden verlengd. Deze volledige overschakeling van zwart-wit naar kleur in de beide Bussumse studio's betekent onder andere, dat vele rubrieken en klei nere programma's, welke daar tot nu toe werden vervaardigd, straks circa 30 procent duurder zullen wor den. As begin april studio Vitus voor zes maanden wordt gesloten, zullen de actualiteitenrubrieken van de omroepen, welke tot dusverre uit Vitus werden uitgezonden, naar Stu dio 5 te Hilversum verhuizen. „Brandpunt", „Hier en Nu", „Tele- vizier" en „Achter het Nieuws" worden dan, evenals nu bij het NOS-journaal het geval is, in kleur gepresenteerd. Dit alles stelt de programmalei ders van de diverse omroepen voor grote financiële problemen. Immers het materiaal voor deze actualitei tenrubrieken bestaat voor 2/3 uit gefilmde reportages. Ook al gebruikt men hiervoor 16 mm-materiaal, dan betekent het nog, dat de reeds vorig jaar vastgestelde budgetten voor de ze rubrieken ontoereikend zijn en met minstens enkele tonnen moeten worden verhoogd. Hoewel sinds 1969 elke omroep voor een bepaald aantal zenduren van de 149 per jaar een toeslag krijgt voor kleurenuitzendin- gen, blijkt thans dat de toendertijd opgestelde prognose geen gelijke tred heeft kunnen houden met de nieuwe ontwikkeling. De mogelijkheid bestaat, dat van de nieuwe camera's het kleursignaal wordt uitgeschakeld en het t.v.-pro- gramma dus uitsluitend in zwart-wit wordt vertoond Dit houdt in dat de kostbare outfit van de NOS onge bruikt blijft. Een onbevredigende si tuatie. Ook kan men zich voorstel len, dat de presentatie van actuali teiten uit de studio in kleur ge schiedt, terwijl de gefilmde reporta ges in zwart-wit worden weergege ven. Tenslotte en dat lijkt de meest logische situatie, kunnen zowel de studio- als de gefilmde produkties in kleur worden vertoond. Het college van programmaleiders heeft nu aan de raad van beheer van de NOS voorgesteld, om voor wat de uitzendingen van actualitei tenprogramma's der omroepen be treft, een lijn vast te stellen en te beslissen of zij in zwart-wit of in kleur zullen geschieden. Bovendien vragen de zendgemachtigden een extra financiële tegemoetkoming in dit of het volgende begrotingsjaar. Voorts leert de praktijk van de afgelopen maanden, dat de prijzen van de in het buitenland aangekoch te produkties, welke nu voor 90 procent in kleur worden geleverd, minstens 15 procent in prijs zijn gestegen. Vooral in Amerika valt een toenemende prijsverhoging te constateren. De financiële experts bij de Hilversumse omroepwereld zullen zich tot het uiterste in moe ten spannen om dit jaar niet in de rode cijfers te geraken. Of dit ge lukken zal, valt te betwijfelen, ge zien de nog steeds stijgende posten voor lonen, honoraria en andere kos ten. De financiële noodkreet die NOS-voorzitter Schüttenhelm in zijn nieuwjaarsrede weer eens slaakte w»rdt door de recente ontwikkelin gen rood onderstreept. EEN BESPREKING VAN het verzamelalbum van „good old" Elvis Presley moet eigenlijk be ginnen en eindigen met kritiek op de prijs. Het uit vier lang speelplaten bestaande album (met 50 gouwe ouwen) plus een fotoboek kost namelijk maar liefst 78 gulden. De Nederlandse Elvis-Presleyfan- club heeft stevig geprotesteerd te gen de belachelijk hoge prijs. Te meer, daar de vier elpees ook los in de handel verkrijgbaar zijn en dan 19,50 gulden kosten. Het enige, dat je bij een cassette dus cadeau krijgt, is de verpakking en het fotoboek. Inelco geeft zelf toe, dat het prijsbe leid uit de hand gelopen is, maar die fout ligt in het buitenland en met name Duitsland waar het album geperst wordt en dientenge volge ook de prijs wordt bepaald. Of de Nederlandse firma nu hoog of laag springt, de prijs is en blijft 78 gulden. Afgezien van de (veel) te hoge Prijs, is het album meer dan belang wekkend. Immers, meer dan woor den en ellenlange biografieën ooit vermogen, geven Elvis' platen een beeld van zijn carrière, tenminste vanaf het moment, dat RCA het nodige in de melk te brokkelen had. Immers, Elvis begon in de zomer van 1954 met de single „That's all right" voor de onbeduidende Sun Records Company. De ijzelingwek- kende sprong, die Elvis door deze opname in de platenwereld maakte, was voor het wat amateuristisch ge leide bedrijfje nauwelijks bij te be nen. Vandaar, dat de directie genoe gen nam met een fikse afkoopsom en RCA zich verder ging bezighou den met de jeugdige knaap, die ruim zestien jaar lang een der be langrijkste plaatsen in de popwereld zou bezetten. Het feit, dat hij door I °e Engelse tieners werd geko-zen als Populairste zanger van 1970 is het bewijs, dat hij nog steeds appelleert aan de smaak van het. jeugdige pu bliek. Elvis' eerste echte grote hit, Heart break hotel", bracht een omme keer in de Amerikaanse platenwe reld teweeg. De rock 'n roll, die al sluimerde binnen de hitgelederen, ontwaakte ineens en ging de platen- en amusementsmarkt beheersen. Toen Elvis in 1958 zijn dienstplicht moest vervullen, leek een sprookjes carrière ineens wreed verstoord te worden. De singles die tevoren wa- UTRECHT is geen stad, die een naam heeft a la Amsterdam. Ze be hoort zo'c beetje tot het tweede plan. „Hoe kan het komen dat in Utrecht zeker geen stad van warme na turen, gloeiende zielen, vurige tem peramenten of dwarse vernieuwings- geesten de literatuur toch enige decenniën lang zo sterk, en in zulk een genuanceerde vorm, gebloeid heeft?" (pag. 6), vraagt Wouter Paap, de knusse zonder wanklank vertel lende schrijver van dit aardige boek je (79 bladzijden) vol foto's, vol wei nig opzienbarend nieuws over schrij vers aie een tijd in Utrecht hebben gewoond en geschreven. Er zijn maar heel weinig echte „inheemsen" on der. Enkele bekenden van de be sproken schrijvers: Jan Engelman, Gabriël Smit, Marsman, Slauerhoff, Nijhoff, Bloem, Vestdijk, Koolhaas en Vroman. De laatste staat op een familiefoto afgedrukt, als jongen van een jaar ol zeventien. Een pracht fo to. Ik heb er verschillende malen grijnzend naar gekeken. WIM HUYSKENS. Wouter Paap: „Literair leven in Utrecht tussen de beide wereldoorlo gen". (A. W. Bruna Zoon, 1970 Prijs 7,50.) (ADVERTENTIE) ren opgenomen en tijdens zijn diensttijd werden gereleased, ver mochten nauwelijks te imponeren. Zijn jaloerse concurrenten voerden het hoogste woord. Totdat de „Pel vis" op 4 maart 1960 afzwaaide en zijn eerste elpee „Elvis is back" als vanouds een miljoenen verkoop haal de. Toch was Elvis veranderd. Niet alleen qua uiterlijk, ook qua reper- tire-opvatting. De wilde rock-'n- roll-periode is voorgoed achter de rug. Sterke hits als „Don't be cruel", „Hounddog", Jailhouse rock", „Hard headed woman", „I want you, I love you" vormden nog slechts herinne ringen aan een tijd van gillende gitaren, opzwepend ritme en een zich hees schreeuwende jongeman. De nieuwe periode werd ingeluid met „It's now or never". Afgezien van enige „antieke" invloeden, was dit nummer een duidelijke vinger- wijziging in de richting van de smartlap. Een liedjestype. dat de Elvis van na 1960 tot het zijne maak te. Elvis' succes loog er opnieuw niet om. Geruggesteund door een haast abnormaal aantal rolprenten, scoorde hij de ene hit na de andere. Toen de Beatles zich in '63 aandienden als de grote verlossers van de vastgelopen popwereld, bleek Elvis' succes nog maar een kwestie van tijd. Even nog kon hij de race met de newcomers volhouden (tot „Crying in the cha pel" - april 1965), maar spoedig moest ook hij afhaken. Zijn „If I can dream" in '68 deed de hoop herleven op een nieuw Elvis-herstel, maar het duurde toch nog tot april '69 vóór hij met „In the ghetto" nieuwe hitsuccessen in de wereld veroverde. Sindsdien is het hem op nieuw voor de wind gegaan mede door zijn „Singer"-show en kon hij in januari '70 met „Kentucky rain" zijn vijftigste gouden single verwelkomen. Het Elvis-album Iaat ze allemaal horen. Van „Heartbreak hotel" tot „Kentucky rain" toe. Compleet met all* tussenliggende hits. CVK-IKOR zendt vanavond een door de BBC vervaardigd filmportret van dr. Benjamin Spock uit. „Baby- en kinderverzorging" door dr. Benjamin Spock is een boek, dat in gezinnen over de gehele wereld naast de bijbel op de plank staat. De Amerikaanse kinderarts Spock heeft na znn pensioen de zorg van de ge neratie, die mede met hulp van zijn boen is opgegroeid, niet laten varen. Hij reist de universiteiten rond als vredesapostel en staat op de barrica des tegen de verwording van de Amerikaanse mentaliteit. Terwijl buiten een meisje loopt met een bord, waarop staat: „Spock helpt de vijand, terwijl onze jongens sterven" zegt de kinderarts aan het begin van dit filmportret: „De eerste steen van mijn leven in de misdaad was, dat ik gehoor gaf aan de oproep, om in verzet te komen tegen onwet tig gezag Toen ik overwoog, om die oproep te ondertekenen, zei mijn vrouw: ik zou één ding van je willen weten: denk je dat er kans op is, dat de regering je laat vervolgen?" Hoewel dr. Spock toen dacht, dat ze zo dwaas niet zouden zijn, is het wél gebeurd. De rechtszaak tegen hem en zijn vredesactie heeft miljoenen Ame rikanen des te sterker bepaald bij de vraag, wat er met de regering aan de hand kan zijn, die een 66-jarige kin derarts achter de tralies wil zetten. Dr. Spock is opgegroeid in een pu riteins Amerikaans milieu. Hij heeft zien van het puritanisme bevrijd, maar la er wèl van overtuigd, dat de geloofscrisis en het verval van het godsgeloo* mede oorzaken zijn van de zorgelijke situatie, waarin de mens heid zich bevindt. Sedert 1962 is hij zeer actiet in de vredesbeweging en sindsdien is hij steeds radicaler ge worden in zijn kritiek op de westerse maatschappij in het algemeen en die van de Verenigde Staten in het bij zonder. Dr. Spock houdt vol, dat Ame rika al een politie-staat is en ziet de oorlog in Vietnam als een direct ge volg van de veranderingen, die zich in oe Amerikaanse mensen hebben voltrokken Met het verval van gods dienstig besef zijn, aldus Spock, ook idealisme en waardigheid verloren gegaan. Sociologie en psychologie overtuigen ons er langzamerhand van, dat mensen alleen maar een dier soort zijn en zich dus ook zodanig gedragen Hij is echter niet een oude, verontrustp man, die zi.ch in een hoek je oeklaagt, maar hij legt duizenden kilometers af, om actie te voeren en vooral de jongere generatie te be moedigen Zijn optimisme is geba seerd op het groeiend aantal enthou siaste jonge mensen, die er niet tegen opzien voor hun principes geslagen te worden Daarom heeft hij de lot gevallen van zijn oude dag met de jeugd verbonden: een goed vervolg op zij:, boek over „Baby- en kinder verzorging", waarmee hij zoveel ouders over de gehele wereld al eer der een goed inzicht heeft gegeven. VANAVOND ruimt de VPRO op nieuw zendtijd in voor cineastisch werk van Johan van der Keuken. Beauty is zijn laatste film, waarin hij het idee doortrekt dat hem in alle films bezighoudt. Hoe de mensheid naar zijn eigen vernietiging toewerkt. De vernietiging van de natuur, het gevangen zetten van zich zelf. Viet nam, schedelmetingen, volkstellin gen, Dat zijn de ervaringen van San tiago, de held. Johan van der Keuken: „De film gaat ovei een man een neger die een onderzoek instelt naar de werkelijkheid, naar de wereld waarin hij leeft. Een verkeerd gekozen uit gangspunt brengt hem echter op het steeds nauwere pad van geweldda digheden, Geweld, waarvan hij zelf de oorzaak is, maar dat hij steeds uit wist, omdat het niet naar buiten mag koraen. De kijker moet zelf aan de hand van de beelden zijn eigen verbin dingen maken. Men hoeft heus niet alles te begrijpen, als er maar een brok zekerheid wordt losgeweekt Johan van der Keuken. eindredactie hans maas - FC NEDERLAND I: NOS 10.45 SCHOOLTELEVISIE 10 45 Notre ville (les 7), 11.10: Pauze, 11.35: Luisterend naar... het jodendom (les 1), 12.00: Sluiting, 14.25: Iet wiet wijt.... de wereld (les 6). 14.50 SLUITING 18.45 (kleur) DE VVOEFS EN DE LAMAARS 18.55 (kleur) JOURNAAL VPRO 19.04 BETTY BOOP 19.10 (kleur) BE GLAD Muziekprogramma 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.20 WAS ER NOG WAT? Reacties op het nieuws 20.30 „COME CLEAN" Film met Laurel en Hardy 20.50 DE JAREN '20 EN '30 Begin van een serie van zes afleveringen over het politie ke, culturele en sociale leven in Nederland in de twintiger en dertiger jaren. 21.30 (kleur) BEAUTY Film van Johan van der Keuken 22.00 WHO INVITED US Programma over een lange reeks Amerikaanse interventies 22.30 (kleur) JOURNAAL TELEAC 22.35 DAMMEN VOOR BEGINNERS (les 17) 23.05 SLUITING NEDERLAND II: NOS 18.45 (kleur) DE WOEFS EN DE LAMAARS 1855 (kleur) JOURNAAL 19.05 DEN HAAG VANDAAG 19.10 VAN GEWEST TOT GEWEST 19.50 TIPS VAN HET NATIONAAL BUREAU VOOR TOURISME 20.00 (kleur) JOURNAAL TROS 20.20 (kleur) DE ZEVEN ZEEëN Aflevering: „De Rode Zee". 21.10 (kleur) WEGWEZEN Quiz voor autorijdende echt paren. 21.40 (kleur) LIEFDE OP Z'N AMERIKAANS Eerste twee afleveringen van een nieuwe serie korte vrolijke televisiefilms 2210 WAAR GAAT HET OM? Sal Tas geeft zijn visie op en- Kele actuele problemen. CVK-IKOR 22.20 (kleur) DR. BENJAMIN SPOCKS ZORG VOOR DE MENS TELEAC 23.00 ONZF LANDBOUW NU EN STRAKS (les 10) 23.30 SLUITING BELGIë (Nederlands) 14.00 -15.55 SCHOOLTELEVISIE 17.00 SCHOOLTELEVISIE 18 00 (kleur) DE FABELTJES KRANT 18.05 (kleur) Dr. DOOLITTLE 18.30 19.05 1925 19.40 19.43 19.45 20.19 20.25 21.10 22.00 22.40 22.45 Tekenfilmreeks voor de jeugd JONGER DAN JE DENKT HOREN EN ZIEN POLITIEKE TRIBUNE De Christelijk Volkspartij. HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS MEDEDELINGEN NIEUWS EUROPA NU (kleur) PORTRAIT OF A LADY Tv-ieuilleton in zes afleverin gen naar de gelijknamige ro man van Henry James. HORIZON (kleur) PREMIèRE De nieuwe films van de week NIEUWS -23.15 BASKETBALL Samenvattende reportage van de wedstrijd Racing Mechelen- Simmenthal Milaan. BELGIë (Frans): 14.00 14 30 en 15.00 SCHOOL TELEVISIE 17.35 NIEUWS 17 40 SCHOOLTELEVISIE 18.10 (kleur) L'ECRAN MAGIQUE Programma voor de kleuters 18.25 POPSHOP 18.55 (kleur) BABAR Programma voor de kleuters 19.00 UNË AUTRE VIE 19.30 HET UITGAANSLEVEN 19.45 JOURNAAL 20.10 LA MORT AU BOUT DU FIL Drama geregisseerd door Sidney Pollack 21.40 (kleur) LE CARROUSEL AUX IMAGES 22.25 QC'EST-CE LA TVA? BTW-cursus 11. Kappers 23.05 JOURNAAL DUITSLAND I: 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht 2015 (kleur) RECHT OF ONRECHT (1) Af!' „De zaak Hetzel". Docu mentair spel van A. Stemmle 21.45 (kleur) PRO EN CONTRA 22 35 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: commentaar en weerbericht 22.40 SLUITING DUITSLAND II: 19.45 (kleur) HEUTE Journaal, actualiteiten en weerbericht 20. L5 PIET AUF HOHER SEE Een groot Duits passagiers schip vormt het decor voor een muzikale show met talrijke sterren. Aansluitend kort nieuws 21.45 OOST-WEST-RONDE 22.50 DE GOUDEN CAMERA 1970 Reportage van de prijs uitreiking 22.45 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht en wintersportberichten 22.50 SLLITING (ADVERTENTIE) in ziiverwerK, norioges, 7 \~7 cassettes, gouden sieraden, fjPOJ/mWïl A. tafelgerei, mineralen Ak. w edelsteenkundige f.g.a. diamantexpert g.i.a, lijnbaan 92 oostzeedijk 155 - rotterdam Donderdag 14 januari HILVERSUM I 402 m en FM NCRV: 12.00 Los-Vast: gevarieerd progr. (12.26 Meded. t.b.v.- land- en tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41 Hier en Nu: actualit.; 12.58 Rebus). 14.05 Schoolradio. 14.30 C en W. rubriek. 15.00 Geref. middagdienst. NOS: 15.30 Meer over minder: De stem v.d. sprekende minderheid. (16.00 16.02 Nws.). NCRV: 17.30 NCRV en Bloc; actueel programma m. muzikale illustratie. (18.3018.41 Nws.) 19 00 NCRV-Kinderkoor m.m.v. De Speel- groep 1£ 15 Kerkorgelconcert: klass muz. 19.45 (S) Muz. v. Het Leger des Heils. 20.00 Radio Actief: gevar progr. (Om 22.20 Avondoverden king; 22.30 Nws. 22.38 Den Haag vandaag). 23.5524.00 Nws. HILVERSUM II 298 m en FM AVRO: 12.30 Sportrevue. 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 (S) Alt en piano: klass. liederen. 13.55 (S) Karakteristieke combinaties: ou de kamermuz. (opn.). 14.30 't Is historisch progr. over geschiedenis. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.03 Land der Muzen: kunstkro niek. 17.00 AVRO's Toppop. 17.30 O: jongerenprogr. 17.55 Meded. 18.00 Nws, 18.11 Radiojournaal. 18.20 Uitz. v.d. PSP 18.30 (S) Licht ensemble met zangsolist. 18.55 (S) Jazz Spec trum: oude en mod. jazz. 19.25 Ge sproken brief. 19.30 Nws. IKOR: 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19 40 Mens en Bijbel 19.50 Oecumene.' Hoe lang nog...?, gesprek. AVRO: 20.05 (S) Residentie ork. m zangso liste: klass. muz 21.20 Het verhoor van Lucellus, hoorspel. 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.43 Radiojourn 22.55 (S) Dichter bij de muziek: nwe chansons. 23.20 (S) Muz. zonder po dium (VI): een serie uitz. over elektronische muz. 23.5524.00 Nws HILVERSUM III 240 m en FM VPRO: 12.00 Nws. 12.03 Joost mag het weten: licht pl.progr. en de Tip- Parade. 13.00 Nws. 13.03 De Felix Meurders Show. 14.00-18.00 KRO- op-Drie: pop-mixture. (15.00, 16.00 en 17.00 Nws.) BRUSSEL NEDERLANDS 324 m 12.00 Nws., meded. en SOS-ber. 12.08 Intermezzo. 12.15 Donderdag- boek 12.55 Buiten! persoverz. 13.00 Nws. en schouwburgprogr.'s. 13.20 Dansmuz. 14.00 Nws. 14.03 Lichte muz. (15.00 en 16.00 Nws.) 17.00 Nws. en meded. 17.15 Voor oudere lu'steraars 17 55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03 Verz.p! voor soldaten. 18.28 Paardesportber. 18.30 Ver- keerswenken. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 19.00 Nws. en actualit. 19.40 Lichte muz. 19.45 Politieke uitz. 19.55 Intermezzo. 20.00 Operet teconcert. 22.00 Nws. en De Zeven Kunsten. 22.20 Jazzmuz. 23.00 Nws. 23.05 Nwe Kamermuz. 23.40-23.45 Nws. Vrijdag 15 januari HILVERSUM 1 402 m en FM KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 (S) Badinerie: klass. en mod. muz (gr.) (7.30 Nws.; 7.32- 740 Actualit.; 8.00-8.10 Nws.). 8.25 Overweging 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. (9.00-9.10 Gymnastiek voor de huisvrouw). 9.40 Schoolradio 10 00 Aubade: mod. en klass. muz. (gr 11.00 Nws. 11.03 Voor de zie ken. 11.55 Meded HILVERSUM II 298 m en FM AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 Dag met een gaat je: lichte grammof muz. en reporta ges. (8.00 Nws.; 8.11 Radiojourn. 8.30 De groenteman.) NOS: 9.00 In tern. spectrum: mod. en klass. muz. (opn.). (9.35 Waterstanden.) AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Ar beidsvitaminen: populair verz.pl.- progr. (1100 Nws.). 11.30 (S) Rot terdams Philharmonisch Koperensem ble: oude en mod. muz. 11.55 Beurs- ber HILVERSUM III 240 m en FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show. 10.00 Nws. NCRV: 10.03 Muz. bij de koffie. (11.00 Nws.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1971 | | pagina 21