en
Staalkaart van cabaret in 1970
KRO PRAAT OVER
DEMOCRATISERING
GS*
öSfflf mm
Wannes van der Velde: „België is anders, niet achter"
Gratis reizen
3TINGS-
5ERVEN:
en w
kete
tattaai
ROB TOUBER
MAAKT
AMUSEMENT
MAAR
ONVOLLEDIG
OVERZICHT
Persoonlijke aandacht
[fYl EERSTE HOLLANDSCHE
U IJ LEVENSVERZEKERINGS-BANKNV
Moraliserend
VPRO BRENGT
TOCH BRECHT
luister naai*
mm
Wmi* JtNï
Onze sterren
M
W?
•em
radio
televisie
neut
1,00,1
voordelig
uü met NS
Joris Helleputtestr. 15,
01600-48516
DINSDAG 5 JANUARI 1971
van vlees, dus wij pro-
t een bepaalde soort. In
moeten wij namelijk al-
ïg houden met de fabri-
wezen voeren zij een
ness dan een gewone sla-
bijvoorbeeld maar het
vlees. Nu hebben wij in
zoals in de afgelopen
n samenwerking met de
iten, een aparte t.v.-actie
ader het motto „blij met
inland verwijt ons Neder-
ns, en waarschijnlijk niet
onrechte, dat wij alleen
i, wat het laagste in prijs
vlees-reclame succes?
ad doet zich een verande-
in de eetgewoonten van de
en. Hoewel de algemene
mptie iets terugloopt
toenemend op de markt
an gevogelte. Kippen kun-
r een produktieverhoging
dan onze vrij permanente
iel. Daarentegen is er
geen nuchter kalfsvlees,
kalveren worden vrijwel
r de mesterij benut. Toch
van overtuigd, dat er een
behoefte bestond aan de
van onze stichting. Orage-
;ien jaar geleden heeft zich
V's" gevormd, die vooral
:nd is gaan optreden.
nag geloven, dat we ertoe
ijgedragen, vooral de huis-
wat meer vlees-bewust te
Want de mineralen, die
it, spreken toch wel vele
in...".
■ma, voorzitter van de
Voorlichtingsbureau Vlees,
:n en Vleesconserven; pre-
nmissaris van de zuivelco-
2.M.C., lid van de Amster-
ichtkamer enz. enz. heeft
ag met deze stelling afge-
laat onze verslaggever de
ekenen, en vertrekt onmid-
lar de hoofdstad om talrij-
htige veehoudersaffaires af
|.en.
arige stichtingsvoorzitter
p de Koemarkt in Pur-
nog een korte blik op de
nte trots van het Noord-
veehoudersbedrijf. Rijp
slacht. Tussen kop en
liggen honderden kilo's
:hotels vlees".
!»wd! U,| -3IIW
tfai .Bi®.
oitfBetiV,
WIM SONNEVELD
LISELORE GERRITSEN
FRANS HALSEMA
GERARD COX
WAT Bob Rooyens voor de
Duitse teevee doet, doet Rob Tou-
ber voor de Nederlandse. Touber
is in de Nederlandse omroepwe
reld de meest gevraagde regis
seur. Voor alle omroepen, uitge
zonderd de NCRV tot nog toe, zat
hij aan de regietafel. Behalve re
gisseur is hij van de meeste
shows die hij presenteert ook sa
mensteller en producer. Zijn
techniek toont veel overeenkom
sten met die van Bob Rooyens.
Hij maakt namelijk optimaal ge
bruik van de technische moge
lijkheden van het medium. Rob
Touber geniet door zijn vakman
schap en populairiteit het voor
recht free-lance te kunnen wer
ken. Hij hoeft geen rekening te
houden met vaak grillige princi
pes van programmacommissaris
sen, maar kan, voordat hij een
aanbod van een bepaalde omroep
aanvaardt, zijn eigen eisen stel
len. En de aanbiedingen voor pro-
dukties zijn zo talrijk tegenwoor
dig, dat Rob Touber inmiddels zo
ver is dat hij een keuze kan ma
ken.
Zijn regieprestaties werden voor
namelijk verricht bij showprogram
ma's, waarbij hij er altijd blijk van
heeft gegeven meer aandacht te
hebben voor cabaretfiguren dan voor
zangers van levensliederen. Het is
dan ook niet verwonderlijk dat de
AVRO zich juist tot hem wendde
met het verzoek een cabaretteske
terugblik op 1970 te maken.
Voor het Nederlandstalige cabaret
was 1970 geen slecht jaar. Het aan
tal nieuwe shows en het aantal uit-
gebrachtte elpees was groot. Boven
dien kwam er eindelijk weer eens
een doorbraak van verschillende
jongeren. Het is jammer dat deze
laatste categorie in de staalkaart die
Touber van de kleinkunst van 1970
maakte niet voorkomt.
De grote ontdekking van het vorig
jaar, Neerlands Hoop in Bange Da
gen, schittert door afwezigheid in
het rijtje. Het programma dat vana
vond op het scherm komt bevat
eigenlijk alleen maar gevestigde
grootheden, met uitzondering van
Rob van de Meeberg. Deze verwierf
enige bekendheid door een liedje
dat hij in „Het oproer kraait" van
Jaap van der Merwe bracht. Vana
vond zingt hij opnieuw „Als je mij
soms schrijven wou", een protestlied
van een soldaat in de loopgraven op
de Spaanse burgeroorlog.
Haast vanzelfsprekend is ook
Adèle Bloemendaal aanwezig, met
wie Touber zijn eerste grote televi
sieshows maakte.
Een nieuwe hoed en een vers
vogeltje voor een vernieuwde inter
pretatie van het bekendse „Vogeltje
op Nelly's hoed". Een ander num
mer is een duetje van Leen Jonge-
waard en Willeke Alberti in „Biosc-
opium schuiven". Leen doet verder
nog het nummer uit De kleine para
de „Wat kan 't anders zijn?" Twee
nummers van Arristide Bruant wor
den uitgevoerd door respectievelijk
Willem Nijholt („M'n ziel onder de
armen") en Lia Dorana („De mor-
meltjes"). De vertalingen zijn van
de hand van Jaap van de Merwe.
Verder ziet u nog Hetty Blok met
„Drie mandarijnen in de theetuin",
Marius Monkau met Sikalele, een
protestsong tegen de blanken, Frans
Halsema met „Sandra" uit zijn tour
de chant, Frits Lambrechts met zijn
eigen nummer „Aan de muur van
het oude kerkhof", Jenny Arean met
het lieve liedje „Nazomer" en René
Frank met „Molen", de vertaling
van Windmills of your mind. Wim
Sonneveld, die ten slotte ook deel
uitmaakt van deze Nederlandse ster
renparade, werd door Rob Touber
langs het zand en de zee gefilmd.
Het spreekt vanzelf dat in het
kader van veertig minuten televi
sie geen volledig overzicht van
het cabaret van 1970 gegeven kan
worden. Het enige dat van de vo
gelvlucht verwacht mag worden,
is goede ontspanning, want het
programma bevat weliswaar wil
lekeurige maar tevens hoogte
punten van het vorige cabaret-
jaar.
(ADVERTENTIE)
voor elke polishouder
Keizersgracht 174-182, Amsterdam-C, (020) 2217 70
Bijkantoor: Breda, Sophiastraat 20, 01600-38 78 3
HET gehele KRO-personeel komt morgen voor de
derde maal bijeen om zich uit te spreken over de toekom
stige bestuurs- en bedrijfsstructuur van hun omroepver
eniging.
Tijdens hef vorige beraad dait in
augustus van 't vorig jaar te Utrecht
plaatsvond, kwam de meerderheid
van de medewerkers tot de conclusie,
dat de doelstellingen van de KRO
feitelijk in een programmapolitiek
moeten worden verwoord. Dit zal de
eerste taak zijn van een daartoe in
te stellen democratisch discussieplat
form. (lees bestuur, red.)
Het punt hoe het discussieplat
form van de KRO er in principe moet
uit gaan zien wordt ditmaal in de
Utrechtse jaarbeurs besproken aan
de hand van een door de voorbe
reidingscommissie geformuleerd voor
stel.
De commissie zegt daarin, dat ze
dit discussieplatform beschouwt als
de aanzet tot een volledige democra
tisering van het KRO-bedrijf.
De taak van dit „platform" zal be
leidsbepalend en controlerend ter
zake de doelstellingen zijn.
Het beleid wordt opgedragen aan de
medewerkers, onder dagelijkse lei
ding van een directie bestaande
uit hoofden van dienst en een pre
sident-directeur die aan het dis
cussieplatform verantwoording schul
dig zijn.
De leden van de bedrijfsleiding
worden benoemd en ontslagen door
dit discussieplatform. Maar de me
dewerkers hebben op deze benoe
mingen en ontslagen recht van veto,
waarvoor driekwart van de stemmen
van alle medewerkers noodzakelijk
is. Van alle beslissingen van de di
rectie is beroep mogelijk bij het dis
cussieplatform.
Momenteel nemen de KRO-mede-
werkers het standpunt, dat het dis
cussieplatform dient te bestaan voor
eenderde uit medewerkers, eenderde
uit deskundigen die adviseren bij
regelmatig in KRO-programma's aan
de orde komende onderwerpen en
voor eenderde uit vertegenwoordi
gers van wat genoemd wordt „de
consumenten".
(kortom een overheersende invloed
van programmamakers met veron
achtzaming van de economische, fi
nanciële en administratief-bedrijfs-
technische experts in dit miljoenen
bedrijf, red.).
De bevoegdheden, werkwijze en
organisatie van het discussieplatform
zal in een reglement worden vast
gesteld.
Voor de eerste informatie van dit
discussieplatform kiezen alle KRO-
medewerkers op een niet-bindende
voordracht van de programma-ma
kers de deskundigen. De via algeme
ne verkiezingen met vrije kandidaats
stelling gekozen medewerkers-afge
vaardigden kiezen samen met de des
kundigen eenvierde deel van de con
sumentenvertegenwoordigers.
De overige consumentenvertegen
woordigers worden door de KRO-
leden gekozen op basis van een uit
kandidaten van organisaties samen
gestelde lijst volgens groepsvertegen-
woordiging.
Dit betekent dus geen vrije kandi
daatsstelling voor de KRO-leden.
Tenslotte stelt de voorbereidings
commissie opnieuw met teleurstel
ling 'vast, dat aan haar wens middels
een onderzoek duidelijkheid te ver
schaffen over het denkein en de wen
sen van de leden, KRO-begunstigers
en andere consumenten opnieuw niet
is voldaan.
In een uitvoerige toelichting op 't
voorstel inzake het discussieplatform
wordt nog opgemerkt, dat de omroep
wet een typisch voorbeeld is van het
opleggen van een structuur zonder
de belanghebbenden te laten meepra
ten. Er is echter genoeg elan onder
de KRO-medewerkers om een zeer
ingrijpende structuurverandering te
kunnen opbrengen. Men pleit daar
bij voor een geleidelijke procedure,
welke het voordeel heeft, dat ze „bij
gestuurd" kan worden.
VOOR wie nog niet genoeg te lezen
kan vinden over Heintje, Corrie, Wil-
ma, Sjalkie etc. is er weer een nieuw
t'ijdhchrift. Afgelopen weekend lag
het eerste nummer van „Onze Ster- 1
ren" bij de boekhandel. Eindredac- j
teur is Richard Kaan, die zich totnog- i
toe uitsluitend bezighiéld met het
verheerlijken van het vaderlandse ko
ningshuis in het blad „Ons Konings
huis". Het is dus duidelijk dat het
nieuwe tijdschrift op dezelfde opper
vlakkige manier persoonsverheerlij
king nastreeft en rijk hoopt te wor
den aan het sentimentele gevoel van
liefhebbers van het Nederlandse le
venslied. Die liefhebbers zullen, af
gaande op heit eerste nummer, in „On
ze Sterren" veel superlatieven over
hun sterren vinden en weinig infor
matie.
Twee opvallende dingen aan dit
eerste exemplaar. In de eerste plaats
heeft „Onze Sterren" een eigen top
tien van Nederlandse liedjes samen
gesteld. Op die lijst staat Liesbeth
List bovenaan en Herman vam Veen
op de vierde plaats. Over deze ar
tiesten in het verdere nummer ech
ter geen woord, en het ziet er ook
niet naar uit dat er voor deze cate
gorie redactionele ruimte ingeruimd
zal gaan worden. In de tweede plaats
is nu reeds duidelijk hoe ontzettend
inactueel het blad zal zijn. Drie pa
gina's zijn gewijd aan Johnny Jor-
d-aan. Uit het artikel blijkt dat John
ny nog steeds een springlevende ke
rel is, en dat terwijl hij meer dan vier
weken geleden ernstig ziek in het
ziekenhuis werd opgenomen en daar
nu nog steeds vertoeft.
WANNES VAN DER VELDE
is beslist geen nieuweling in het
zangwezen. Bij onze zuiderburen
is hij zoiets als een instituut De
stevige, blonde Brabander geniet
daar een dusdanige populariteit,
dat hij zelfs in Nederland een be
paalde bekendheid geniet. Toch
heeft zijn lied niets met pop of
een algemeen gangbaar chanson
te maken. Wannes van der Velde
„doet" in volksliedjes, die ofwel
geheel orthodox zijn ofwel een
brok oude muziek zijn, voorzien
van een eigen tekst.
„Als je interesse hebt voor het gen
re en je legt je er een beetje op toe,
dan is er een zeer uitgebreid reper
toire. Dan is het niet zo moeilijk ze
te verzamelen. Steeds kom je weer
nieuwe, zeer bruikbare liedjes tegen,
die voornamelijk te halen zijn bij
oude mensen, maar vooral te vinden
in oude bundels. Met name zijn er
heel wat liedjes opgetekend in de
vorige eeuw, de tijd van de romanti
sche Vlaamse beweging".
Van verschillen tussen Vlaams en
Nederland of zo wil Wannes van dei-
Velde niets weten. Wel is hij een
oleiter voor het behoud van dialec
ten. „Ik houd niet zo van het Ne
derlands dialect. Die oude volkslied-
les bezitten vaak een verrassende op
rechtheid. Men kan ze af en toe zelfs
gewaagd noemen en een beetje dub
belzinnig. Maar onder dialect versta
ik toevallig gewoon Nederlands
zelfde zinsbouw en zo. Wel kan men
met een zelfde woord soms iets an
ders bedoelen. Zo zijn er verschillen
tussen praten en spreken. In het
Vlaams is praten een ijle manier van
spreken, zinloos spreken, babbelen.
Spreken is een gedegen gesprek voe
ren.
Wannes van der Velde zegt toch
wel graag in Nederland op te treden.
Als je voorzichtig vraagt of België
op het gebied van show en muziek
eigenlijk niet een beetje een achter
gebleven gebied is wordt Antwerpse
Wannes vrij fel.
„Dat is beslist niet zo. België is
anders en dat wordt vaak negatief ge
ïnterpreteerd. Als je het verschil aan
vaardt ben je er.
Een voorbeeld: overal in Europa
doen grote psychedelische lichtshows
het erg goed. Dat geldt als modern.
Dat hoeft voor mij niet. In Nederland
ziet men zo'n show als „lekker re
laxend, lekker liggen kijken, lekker
sticky roken, weet je wel, en laat
maar aanlazeren, lekker in'.
Watt boeit Wammes vam del' Velde
in de oude liedjes, die hij brengt?
„In die eerste plaats de taal, de oude
dynamiek, de directheid van het
volkslied zonder intellectualisme,
voor iedereen verstaanbaar, maar
met name dat dynamisme spreekt me
aan. Oude liedjes passen im een mo
derne tijd. We leven in een tijd,
waar ailes im past. het is een ver-
warrendie tijd, wel boeiend".
Wammes van der Velde noemt zich
wel geëngageerd. Hij voelt zich di
rect betrokken bij de algemene moei
lijkheden in de wereld, niet iet» bij
zonders, iets loikaails, maar algemene
tendenzen, algemene problemen.
„Nee, ilk zal er niet over gaan zingen.
Wel over het materialisme. Men gaat
er maar mee door de mensen te
bradimwashen, dat is een angstig iets.
Dat is iets van het heden, dat is nog
nooit gebeurd, misschien bij de Ro
meinen. Maar dat blinde materialis
me grijpt me aan. Dat zijm zaken in
het puur menselijke vlak. Die klamp
ik aan. Niet scherp, wel algemeen.
Ik vertrek dan met een toestand bij
oms, die im de hele wereld voorkomt.
Zo is het fascisme een vriend vam
het materialisme. Misschien is het
w-at te zwaar het zo te noemen, maar
het komt er wel op neer".
Kent Wammes vam der Velde zijm
eigen tekortkomingen?
„Misschien klinken mijn teksten te
moraliserend. Dat is misschien een
zwakte, maar je moet het gewoon
kummen doen. Het is een mode im je
idealisme. Je houdt er rekening mee
en gaat gewoon door, in feit, met
moraliseren. Dat mag men gerust een
zwak punt noemen".
Het liefst zingt hij in een kiiedn
theatertje of in een café, een ruimte
waar mensen ongedwongen bij el
kaar zijn en af en toe bereid zijn zijn
werken tie aanhoren.
NEDERLAND I:
NOS
18.45 (kleur) DE WOF.FS EN DE
LAMAARS
18.55 (kleur) JOURNAAL
KRO
19.05 (kleur) DAKTARI
TV-serie voor de jeugd.
NOS
20.00 (kleur) JOURNAAL
KRO
20.21 (kleur) ZOEK TARA CHAP
MAN. Aflevering uit de TV-
serie Mod Squad.
21.11 BRANDPUNT SPECIAL
21.56 (kleur) DE KLOP OP DE
DEUR. TV-feuilleton.
NOS
23.11-23.16 (klem-) JOURNAAL
NEDERLAND II:
NOS
18.45 (kleur-) DE WOEFS EN DE
LAMAARS
18.55 (kleur) JOURNAAL
19.05 DEN HAAG VANDAAG
19.10 KUNSTRUBRIEK
AVRO
19.30 TOPPOP. Muzikale show.
NOS
20.00 (kleur) JOURNAAL
AVRO
20.21 PEYTON PLACE
21.10 (kleur) CABARET '70.
21.50 AVRO'S TELEVIZIER -
MAGAZINE
NOS
22.40-22.45 (kleur) JOURNAAL
BELGIë (Nederlands):
17.00-17.55 SCHOOLTELEVISIE
18.00 (kleur) FABELTJESKRANT
18.05 (kleur) CATWEAZLE
18,30 TIENERKLANKEN
19.05 KIJK EN KOOK (kleur)
19.35 CULTUREEL NIEUWS EN
TAALWENKEN
19.43 MEDEDELINGEN
19.45 JOURNAAL
20.10 (kleur) AUDUBON WILD
LIFE THEATRE. TV-serie.
20.35 (kleur) DE BRUG VAN
TOKO-RI. Engelse speelfilm.
22.15 LIBERALE UITZENDING
22.45 JOURNAAL
BELGIë (Frans):
14.00 -14.30 en 15.00 SCHOOL
TELEVISIE
17.35 NIEUWS
17.40 SCHOOLTELEVISIE
18.05 VOOR DE KLEUTERS
18.20 GESPREKKEN MET
ARTIESTEN
18.55 (kleur) VOOR DE KLEUTERS
19.00 (kleur) OMER PACHA.
19.30 MEDEDELINGEN
19.38 WEERBERICHT
19.45 JOURNAAL
20.10 LE TARTUFFE. Blijspel.
22.15 INTERVIEW
22.55 JOURNAAL
DUITSLAND I:
20.00 (kleur) JOURNAAL EN
WEERBERICHT
20.15 (kleur) FILMREPORTAGE
21.00 (kleur) DER SCHLACHTER.
22.40 (kleur) JOURNAAL,
COMMENTAAR EN
WEERBERICHT
DUITSLAND II:
19.45 (kleur) NIEUWS, ACTUALI
TEITEN EN WEERBERICHT
20.15 (kleur) CUBA LIBRE AUF
EIS. Reportage. Aansluitend:
Nieuws in het kort.
21.00 INVASION VON DER WEGA.
TV-film.
21.50 (kleur) INFORMATIES EN
MENINGEN UIT HET
CULTURELE LEVEN
22.35 (kleur) NIEUWS EN
WEERBERICHT
22.45-23.35 (kleur) GESCHICHTEN
AUS MEINEM ALTER. Film.
DE WEDUWE van Bertold Brecht,
Helene Weigel, heeft de VPRO alsnog
toestemming gegeven, het voor tele
visie bewerkte stuk „De Zeven Dood
zonden van de Kleine Burgerman"
van Brecht en Weil uit te zenden.
Op 22 oktober werd de uitzending
op het laatste moment door de wedu
we van Brecht verboden, omdat naar
haar mening de teksten gemoderni
seerd en aangepast waren. In brieven
aan Helène Weigel hebben Brecht-
vertalers Gerrit Kouwenaar, Bert
Voeten en Karei Muller, alsmede de
cineast Joris Ivens duidelijk gemaakt,
dat het hier om een misverstand
moest gaan. Maar eerst toen de VPRO
de door haar gemaakte televisiebe
werking van „De Zeven Doodzonden"
in Oost-Berlijn had laten zien aan
een zaakwaarnemer van mevrouw
Helène Weigel, kreeg men bericht
van de weduwe van Brecht, dat er
geen bezwaar meer bestond tegen
de uitzending.
De VPRO zal het stuk nu op 28
januari op het scherm brengen.
(ADVERTENTIE)
2 januaridagen
op uw 65+kaart
Kies de dinsdag, woensdag,
donderdag of zaterdag die
u past.
Van 5 t/m 30 januari 1971.
3-maandslcaart f 20.»
echtpaar f 30.»
jaarhaart f 50.»
echtpaar f 75.»
Legitimatie en pasfoto
vereist.
HILVERSUM I 402 M EN FM
KRO: 12.00 (S) Van twaalf tot
twee: gevar. progr. (12.22 Wij van
het land; 12.26 Meded t.b.v. land- en
tuinb.; 12.30 Nws; 12.41 Actual.;
13.00 Raden maar...,quiz). 14.05
Schoolradio. 14.30 (S) Pizzicato:
rauz. middag-magazine. (16.00-16.02
Nws). Overheidsvoorl.: 17.00 Aru
baanse harpmuz. door Tony Thijs-
sen. Produktie en pres.: Raymundo
Debrot. KRO: 17.10 Voor de kinde
ren. 17.15 Hai jeugdprogr. Politie
ke Partijen: 18.19 Uitzending van de
Politieke Partij Radikalen. KRO:
18.30 Nws. 18.41 Actual. 19.00 (S)
Licht ensemble met solisten. 19.45
Evangelie zonder masker, lezing.
20.00 Mixtuur: Mod. muz. (opn.).
20.35 Ons Kind - onze school, peda
gogisch progr. 20.50 Amadeus-kwar-
tet: klassieke muz. (gr). 21.30 Ba-
bel: kunstkroniek. 22.25 Overwe
ging. 22.30 Nws. 22.40 Den Haag
vandaag. 22.50 Kontekst: magazine
waarin op de dingen wordt doorge
praat. 23.15 (S) Sticker: licht
pl.progr. 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM II 298 M EN FM
AVRO: 12.30 Overheidsvoorl.:
Uitz. voor de landb. 12.40 Knipper
licht: Radioverkeersmagazine. 13.00
Nws. 13.11 Radiojournaal. NOS:
13.30 Spiegel van België: muz. en
nws. van onze zuiderburen. 14.00
Bobthema's en Swingsessions: jazz
uit de jaren 1935-1955. 14.30 Ro
strum of composers 1970: Intern,
forum met mod. muz. uit Australië.
15.00 Van ta-ta tot totale taal: rubr.
over het leven in de taal. AVRO:
15.10 Muz.middag met om 16.00
Nws. 17.30 Trefpunt: discussierubr.
voor actuele zaken. 17.55 Meded.
18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal,
18.25 (S) Licht ensemble met zang
soliste. 18.55 (S) Big Band Beat:
Dansorkest The Skymasters met
mod. muz. 19.25 Paris vous parle.
19.30 Nws. 19.35 Vanavond: gevar.
progr. 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.43
Radiojournaal. NOS: 22.55 (S) Sig
naal, muz. van eigen tijd. 23.35 Ho
rizon: volksmuz. uit Iran. 23.55-24.00
Nws.
HILVERSUM III 240 M EN FM.
13.00 Nws. 13.03 De Eddy Becker
Show. (14.00 Nws.). 15.00 Nws.
15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.03-
18.00 Mix: 120 minuten rijp en
groen op alle toeren (17.00 Nws.).
BRUSSEL NEDERLANDS 324 M
12.00 Nws, meded. en SOS-ber.
12.08 Landbouwkroniek. 12.15 Dins-
daguoek 12.55 Buitenlands pers-
overz. 13.00 Nws. en schouwburg-
progr. 13.20 Dansmuz. 14.00 Nws.
14.03 Radio Selfservice. (15.00 en
16.00 Nws.). 17.00 Nws. 17.15 Progr.
v. oudere luisteraars. 17.55 Weeg
schaal. 18.00 Nws. 18.03 Verz.pl. v.d.
soldaten. 18.28 Paardesportuitsl.
18.30 Verkeerswenken. 18.45Sport.
18.55 Taalwenken. 19.00 Nws. 19.40
Intermezzo. 19.45 Syndicale kroniek.
19.55 Intermezzo. 20.00 Gram. 22.00
Nws. en de 7 Kunsten. 22.20 Jazz-
muz. 23.00 Nws. 23.05 Kamermuz.
23.40-23.45 Nws.
Woensdag 6 januari
HILVERSUM I 402 M EN FM.
NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende
woord. 7,16 (S) Op het eerste
geh.: klassieke muz. (gr). (7.25
Horen en zien, 7.30 Nws, 7.32-7.50
Hier en Nu: Actual.). TROS: 8.00
Nws. 8.11 Als dat zou kunnen:
verz.pl.progr. (8.30-8.32 Nws. 9.00-
9,10 Gymn. v. de huisvr.). 9.35 Voor
de kleuters. 9.50 Vier eeuwen muz.,
muz. lezing. 10.15 Voor de vrouw.
11.00 Nws. 11.30 Aktua-Magazine:
Nws, nieuwtjes, report., commentaren
en muz. 11.55 Meded.
HILVERSUM II 298 M EN FM.
VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend-
gymn. 7.20 Dag woensdag!.- muz. en
inform. (7.33 Van de voorpagina).
VPRO: 7.54 Dezë dag. VARA: 8.00
Nws. 8.11 Actual. 8.23 (S) Dag
woensdag (vervolg). 9.00 VARA-ra-
dioweekblad voor de woensdagoch
tend: gevar. progr. met om 9.35
Waterstanden; om 10.45 Voor de
kleuters; om 11.00 Nws; om 11.03
Koffiepauze.
HILVERSUM m 240 M EN FM
AVRO: 9.00 Nws. 9.02 Van meet
af aan...: lichte platen. 10.00 Nws.
10.03 Radiojournaal. 10.06 Arbeids
vitaminen: populair verzoekplaten-
programma (11.00 Nws.).
(ADVERTENTIE)
Sr
-
Het inzet bureau voor
tijdelijke kantoorkrachten in
BREDA is verhuisd
van kasteeiplein naar
waar mevrouw de Pater u
gaarne alle inlichtingen
verstrekt hoe u het beste uw
inproduktieve uren kunt vullen
en er nog geld mee verdienen
ook.