r Bob Rooyens lanceert wilde beat-explosie op t.v.-scherm Popmuziek is een roes en dus moet er in het beeldritme ook roes VERONICA ACHTER BIJ HILVERSUM 3 Burt Bacharach-avond Heintje-film onderscheiden radio televisie LETTEN MAAL r'ordichtheid' bij Hilversum 3 KL: naar alle waarschijnlijkheid te 'Geschichte' Schuimklopper invention laat u kiezen... elektrische boven of onderdeken! NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: Vlinderspel - i DINSDAG 29 DECEMBER 1970 1■mmbhohh de plaats waar je je j bt doorgebracht doet je sk al ben je er in geen t. En dus heeft zo'n op eens zo belangrijk be <i geboortestad mij meer n het u misschien zal in Haarlem ineens ge- \n van de klokken van de i ie daar sinds mensenheu-j elk uur, elk halfuur en heel even met een paar onmuziek de tijd aange- je halverwege het kwar- ook nog heel even een ikketik hoorde, die je er I rde dat de tijd nu een- in te nimmer stilstaat, miners, blijkbaar ook, zo- erhand iedereen, nerveus o het hysterische af, dul-1 \ns niet meer. Ze spreken Ishinder erger (volgens ie van de overvliegende dgen, en aan die geluids- et nu maar eens een eind heb ik vrij dicht bij die, md. Het raam van mijn' er keek over de bomen ■acht op de toren van de looier uitzicht heeft geen er in al de huizen waar I mde mij geboden. Ik wil- ik weer, zoals toen, voor am kon staan: op zo'n late het daglicht bijna ge- bomen langs de gracht .de wind die uit de niet re zee kwam aangewaaid,' e verkeer van die gen haast zonder gerucht', ir het volle uur zou slaan, heldere en sonore klink-' het carillon. inder heet dat nu, erger waai van straaljagers, ierend aan stukken scheu-1 tien, dat carillon, stil In- die klokken! ■I er geen ogenblik aan of nneer de volkswil dat be- wel zal gebeuren. Maar als overal elders in deze wereld, blijkbaar ook in ek geworden zijn, simpe!- ■dinair gek, doet me, heel ijn sentimentele hart, toch r altijd nog eens heen wil- om nog één keer rond tei or de oude straten en langs' racht, maar nu och, wat BOB ROOYENS, de bezeten beeldenstormer op vader landse en Duitse buizen, is weer een paar weken in ons land geweest en dat zal men merken. Rooyens heeft wei nig van de rustige tv-regisseur, die in rimpelloze regel maat zijn plaatjes oplepelt en met voldoening vaststelt, dat het zo goed is. Nee, Rooyens rispt op. Hij is een kei hard kind van zijn tijd en scheurt met een razend ritme over het scherm. x Dat zal men opnieuw gewaar worden morgenavond tus sen zeven en acht op Nederland 2. De AVRO heeft hem spek-naar-zijn-bek toegeworpen door hem de aanmaak te gunnen van een beatshow, die als een sterrenrijk vuur werk de ether in moet. Tien Nederlandse popgroepen zullen hiervoor het muzikale kruit aandragen, onder wie Shocking Blue, Golden Earring en Tee Set. Dit moet een tv-programma als een explosie worden onder de titel „Beat behind the Dikes". dag dat ïk dat bericht over aarlemse geluidshinder los, het ontroerende boekje in lat de herinnering wil k' :den aan iemand die, als velenook mijn vriend' Klijnde dominee van de ir. boekje is een keus gedaan iderden en honderden arti* totoespraken en preken, die vermoeibaar leven lang met m blijmoedigheid geschre- houden heeft. ;l van het boekje „Nooit merel zoals toen(een ttu- i Boekencentrum uit Ben 7i d ik in het boekje zelf bo* ekst van een artikeltje dat zn nog dominee in Aalten, rugkeer uit het Amersfoort' centratiekamp geschreven z ze op die avond dat Raute \tie zou komen, aangetreden „een grauwe carré van sta*' koolveld van kale koppM twintig rijen van twintig ,ur lang moesten ze onbe in de houding staan, zm' toen, ineens, was er af zen merel, die begon te zin' vrije vogel boven gevang j rukje", dat hij later daarovf en heeft, was „volop KVl en mannelijk, gelovig i zelfs in het gezicht van getuigenis van iemand stuk te krijgen. t staat er nóg iets heel W in dat boekje: de tekst die de dominee van Aan hog vóór zijn gevangennawu a heeft toen de klokken door de Duitsers gei'0 een ontroerende, heel V1' preek, waarin Klijn die 9 lokken vaarwel zei en ze I lankte: omdat zij in de mf acht wakend hadden uns I >r het slapende dorp, o» en nacht de grote en W san aller leven hadden dat ze er met hun Popsmaakmaker Joost de Draayer leeft in zijn Hilversumse Red Bul let-bunker dit ei uitgebroed ein het I in het nest vain de AVRO gedepo neerd. Joost, die om dein brode de Dutch Sound exporteert naar alle I uithoeken van de "wereld, drijft visi- lonair voort op successen als Venus I en Back Home en beluistert in het "ige Hollandse snarenspel op- I nieuw dingen waarin een klein land 1 Stoot kan zijn. Wat is Mariska Ver- es minder dan Kaat Mossel en waar om Piet Hein wel in de geschiede- oekjes en Robbie van Leeuwen terwijl zij toch beiden scheeps- [Mmgen puur goud ons land hebben j liMengebracht? Deze gedachte sloeg aan bij AVRO- [Programmahoofd Ger Lugtenburg en toen Rooyens in die dagen toch leven over kwam wippen uit Duits land zei hij: „Zeg Bob, becijfer eens |wt dat moet gaan kosten". Maar :T mei n**" -;r. j,,,»!- ij hadden gehoord. WV g ie niet missen, zei de dom ten in die afscheidsdiensj^ 'een. Het zal zo stil zijn als ge er niet me®r.,zjJ„reesi ritroerende, persoonlijke t en ook toen al „volop A i;j] is dood, maar tic too" an jJ leven en dat hij dan „e ise Havo ook zo'n W>K :ov houden nu .«jeti die door een vijand u> ,c0A maar over klokken die burgers werden stilg°z DE GEMIDDELDE luisterdicht- l'eid van de radiozender Hilversum i is in het derde kwartaal van dit ITO gestegen tot 6,7 procent. In het 'e kwartaal bedroeg dit percen- 1 5,6 en in het tweede 5,4. De ■Sornjddelde luisterdichtheid van ra 's veronica daalde daarentegen van I' Procent in het eerste kwartaal l a 5,8 procent in het tweede tot 5 Weent in het derde kwartaal. (1 JWcent is 90.000 luisteraars boven I» jaar) pw en ander blijkt uit het derde i, rpichtheidsonderzoek dat dit ;5 m opdracht van de NOS is gevoerd in de periode van 27 «Wember t-m 10 oktober. daling van de luisterdichtheid J?"1'0 Veronica en de stijging 1 die van Hilversum 3, zijn blij ft» -e meting niet veroorzaakt ^'dentele gebeurtenissen, L,r 'raden op alle dagen van de ,tn weken op, waarin de metin- werd uitgevoerd. Zo was vol- ».J. "e meting de gemiddelde luis- lliiiiiif i d van Hilversum 3 in het E7 '°B van negen tot twaalf uur .Procent en die van Veronica 5,2 C»t Van twaalf tot twee be- L:" ae luisterdichtheid resp. 6,4 PUr 7» en 4'3 van twee uur tot vi^f if t Procen,; en 5 procent en van 'tot zes uur 8,2 procent voor Jjrsum 3 tegen 5,2 procent voor De oorzaak van de stijging van de [["den gezicht in twee programma- Rooyens werkt niet op een koopje. Hij denkt in heit groot en zijn on stuimige schermutselingen vreten decors en materialen, die in de mal lemolen van snelle beeldwisselingen worden doorgedraaid. Na een snel kladje kwam Bob alleen hiervoor al op 30.000 gulden. De AVRO vond de helft al teveel. Er zijn ook dingen waarin een klein land klein ifl. Een maandje nadien hing Rooyens aan de lijn vanuit Duitsland. Laat Bob dan geen blijkijker zijn van nature, hij is wel een doorzetter. Hij heeft destijds Johnny en Rijk als Paar Apart in Duitsland gepousseerd door met een film van hen onder zijn arm de deuren bij de Duitse t.v. plat te lopen. Hij bezit bovendien een ongetemde werkdrift. Toen hij twee jaar geleden de persprijs in Montreux kreeg voor de Liesbeth List-show haalde hij die 's avonds even op, reed dezelfde nacht nog terug en stond 's morgens weer in de studio. Zo ook nu. Na nul op het request bij Lugtenburg verscheen hij de volgende dag al bij Bavaria en de Duitse WDR. Zij telden drie ton neer als de AVRO wilde mee doen. En de AVRO wilde wel, want het zat juist virar dagen met een lege, gereserveerde NOS-studio, om dat het geplande t.v.-spel „Wat doe je met zo'n lijk?" van .Leo Derks kwam te vervallen. Kul that»- tctoren- Ten eerste de ver- pOs ng van het vee' beluisterde lk,;sllor'-Programma „Langs de van Hilversum 1 of 2 naar Hilversum 3 waar het thans een van de meest beluisterde programma's is. Als tweede faktor wordt genoemd de afgelopen zomer tijdens de Tour de France periode toegepaste formu le waar bij vier discjockey's dage lijks gedurende drie weken tussen een en vijf uur elk op een vast urenprogramma presenteerde. Ook de grote publiciteit, welke Hilver sum 3D tengevolge daarvan kreeg in een luisterdichtheid voor deze zen der, welke veel hoger was dan daar voor. Vastgesteld werd dat deze stij ging voor een deel ten koste gegaan is van de belangstelling voor radio Veronica. Wellicht hebben deze drie weken de luistergewoonten van een aantal luisteraars zodanig beïnvloed, dat zij ook daarna meer naar Hilver sum 3 zijn blijven luisteren. Wat betreft de luisterdichtheid van de overige Hilversumse zenders blijkt uit de meting in het derde kwartaal een grote belangstelling te bestaan voor de 'rechtstreekse uit zending op de AVRO-VARA-VPRO- zender voor de voetbalwedstrijd Feijenoord-Ut Arad welke woensdag 30 september (van 14.00 tot 16.00 uur) werd gespeeld. De luisterdicht heid bedroeg toen 18 tot 22 procent tegen normaal op dit tijdstip 1 a 2 procent. In de avond van 30 september deed zich de zeldzame situatie voor, dat de radio het monopolie had van de directe uitzending van twee voet balwedstrijden, namelijk AjaxTi rana en PSVGottwaldov van 20.00 tot 22.00 uur op de KRO-NCRV- TROS-zender. De luisterdichtheid was twee uur lang circa 16 procent. Normaal zou dit niet meer dan 1% procent zijn geweest. In drie weken tijd heeft Rooyens de produktie voor dit stuk Holland se muziekpnomotie in elkaar ge stampt. Wij zijn een ondernemend volkje h^eft hij gedacht. Dat wezen ook de geschiedenisboeken uit, die hij heeft mogen lenen van de heer Lugtenburg. „Holland Beat - Hol land macht Geschichte" gaat de show op z'n Duits heten. In vliegende vaart wierp Bob heel de vaderlandse historie in een note- dop in zijn draaiboek, maar daarmee had hij niet meer dan een funda- m«ntje gelegd onder het eigenlijke gebeuren in deze show, die wordt gedragen door tien Nederlandse popgroepen met hun internationale toppers. Shocking Blue stort zich met verve op Venus, Golden Earring blijft op eigen bodem met Back Home, Tee Set adoreert Belle Amie. Sandra en Andres Pray Together, Blue Plannet staat op I'm Going, Eartlh and Fire houden het bij Ruby is the One, Shoes vliegen uit met Osaka, Eksepsions tellen tot The Fifth, Dizzy Mans Band mint eigen werk en Amsterdam Lucy. De dan- sera en danseressen van Robert Kaesen werpen er in klederdracht een brok wervelende couleur locale tegen aan. Dit alle9 wordt gespeeld over de band van de play back. De scènes zijn te ingewikkeld gecon strueerd dan dat daarbij ook nog eens met overgave gemusiceerd kan worden. De kijker komt al in adem nood als hij dit ziet, laat staan als je in deze popscène bent ingebouwd. Al het werk van Rooyens draagt een eigen stempel. Hij barst van de ideeën en weet de techniek naar zijn hand te zetten. Zijn beelden zijn heftig .eigentijds en door nie mand te imiteren, ook al staan ze over zijn schouders heen mee te turen als hij zich terugtrekt in de montagekamer, waar het eigenlijke werk moet gebeuren. Hij heeft voor de Duitse WDR onder de titel „Man ner, Wir Kommen" de Dolle Mina- affaire uit de doeken gedaan in zo'n beweging van beelden, dat onze Leen Timp hem met open armen tegemoet is getreden: hij was er kapot van. De AVRO heeft dit werkstuk intussen al overgenomen en komt er in februari mee op het scherm. Rooyens is inderdaad de man, die in de t.v. een volkomen ander me dium heeft gezien dan film, een ver gissing die in het begin veel is ge maakt. Met de film kan men niet meer dan een reeks prentjes maken en die in een zinvolle volgorde tot een verhaal componeren, dat ook door zijn vorm kan aanspreken. Maar de t.v.-camera werkt elektronisch, het beeld is opgebouwd uit punten en lijnen, een wonderlijk weefwerk. Elk beeld vormt een patroon, dat men naar eigen inzicht duizendvoudig kan variëren. Rooyens is onrustige regie verweten, maar wat hij in we zen doet is beelden opbouwen, af breken en weer opbouwen tot al die patronen samengeweven het karak ter en d-e sfeer dragen van hetgeen men te zien krijgt. Op sommigen maakt hij de indruk een schuim- -klopper te zijn, maar hij is een be speler van het netvlies. Hij richt zijn beelden naar het ritme van de mu ziek. Hij laat de zaak draaien en wentelen en puurt uit de schijnbare verwardheid van zijn beelden de essentie van wat hij wil laten zien. Bob Rooyens zelf is weinig spraakzaam. „Wat ik te zeggen heb, kan men op het scherm zien. Ik erken geen wetmatigheid. Alles kan. alles mag, naar dat het invalt. Beel den zijn geen woorden. Popmuziek ia een roes en als je muziek wil uitbeelden moet je roes in de beel den hebben. Ik ben er om de arties ten te gidsen door beelden heen, die de intentie moeten tonen waarmee zij staan te werken. In mijn draai boek staan altijd zeer summiere aanwijzingen, omdat een show wat de regie betreft onder het werken door uitgroeit tot wat het uiteinde lijk wordt, een persoonlijk authen tiek werkstuk, dat maar door één man gemaakt kan zijn en dat ook niet herhaalbaar is, ook door mij niet. En over onrust in mijn werk gesproken, is men dan vergeten, dat ik vroeger ook de Vuist van Duys maakte? Wat ik wil is een creatief werkstuk, maar dan zo, dat de kij' ker de artiest in zijn omgeving her kent, waarbij ik alle mogelijkheden mag uitbuiten, die de elektronische techniek mij te bieden heeft". Om 21.10 uur op Nederland vana vond een show rond het Amerikaan se muzikale genie Burt Bacharach. Niemand kan met zekerheid voor spellen of een bepaalde melodie po pulair wordt of niet, zelfs de com ponist niet.... Burt Bacharach echter heeft zoveel „hits" op zijn naam staan, dat het moeilijk is ze te tellen. Begonnen als pianist-begelei der van vele beroemdheden, waar onder Mariene Dietrich, legde hij zich later toe op het componeren en arrangeren van melodieën. Dat hij ook als zanger en tv-persoonlijkheid zijn mannetje weet te staan, kunt u zien in dit programma waarin hij de lieftallige en talentvolle gasten Dus ty Springfield, Mireille Mathieu en Juliet Prowse ontvangt. Begeleid door het orkest van Jac Parnell brengen zij: „Aliie" Always Something There tot Remind me" (Burt Bacharach), „Knowing when to leave" (Dusty Springfield), „I'm coming Home" (Mireille Mathieu), „Bond Street", „San José" (Juliet Prowse), „A House is not a Home" (Burt Bacharach en Dusty Springfield), een medley van Beatle-melodieën door Burt Bacha rach, Dusty Springfield, Mireille Mathieu en Juliet Prowse. Produkte: Gary Smith en Dwight Hemion. eindredactie hans maas (ADVERTENTIE) Da's fantastisch! Bovendien nog extra veilig, want Inventum dekens hebben een trafo voor veilige zwakstroom, v.a. f. 110.- u kunt er op rekenen! KRO 14.30—16.25 (kleur) VACANTIE- PROGRAMMA NOS 18.45 (kleur) DE WOEFS EN DE LAMAARS 18.55 (kleur) JOURNAAL KRO 19.04 (kleur) DAKTARI Tv-serie voor de jeugd. NOS 20.00 (kleur) JOURNAAL KRO 20.20 (kleur) LIEFDE Aflevering 14 uit de tv-serie Mod Squad. 21.10 BRANDPUNT SPECIAL 21.35 (kleur) DE KLOP OP DE DEUR KRO/RKK 22.35 HIER EN DAAR EEN MAROKKAAN Documentaire film. NOS 23.25—23.30 (kleur) JOURNAAL NOS 18.45 (kleur) DE WOEFS EN DE LAMAARS 18.55 (kleur) JOURNAAL 19.04 KUNSTRUBRIEK AVRO 19.30 TOPPOP Popshow voor de jeugd, NOS 20.00 (kleur) JOURNAAL AVRO 20.20 PEÏTON PLACE 21.10 (kleur) EEN AVONDJE MET BURT BACHARACH Muzikale show. 22.00 AVRO'S TELEVIZIER- MAGAZINE NOS 22.50—22.55 (kleur) JOURNAAL 16.00 VLAAMSE LIEDJES 17.00—17.50 ALLEEN OP DE WERELDZEEëN Documentaire film. 18.50 ZANDMANNETJE 18.55 TIENERKLANKEN 19.25 VOOR DE VROUW 19.50 FRANSE TAALWENKEN 19.52 CULTUREEL NIEUWS 19.57 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.25 DE MIST 21.35 DE WERELDBEKER VOETBAL 1970 22.25 LITERAIR PROGRAMMA 23.00 NIEUWS 17.10 L'ÏLE AU TRéSOR Jeugdserie. 18.00 NIEUWS 18.05 CULTUREEL PROGRAMMA VOOR KINDEREN 18.20 INTERVIEWS 18.50 VOOR DE KLEUTERS 18.55 OMER PACHA 19.25 WEERBERICHT 19.30 JOURNAAL 20.00 LE FAUSSAIRE d'ARGENTEUIL Speelfilm. 21.25 CULTURELE KRONIEK 22.25 JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL EN WEERBERICHT 20.15 (kleur) PROGRAMMA OVER ROOFKATTEN 21.00 (kleur) UNTERNEHMER 22.40 (kleur) JOURNAAL, COM MENTAAR EN WEER BERICHT 19.45 (kleur) NIEUWS, ACTUALI TEITEN EN WEERBERICHT 20.15 (kleur) 1970 SIGNALE FÜR EIN NEUES JAHRZEHNT 21.00 (kleur) DEPARTMENT S 21.50 (kleur) 1970 SIGNALE FÜR EIN NEUES JAHRZEHNT 22.20 (kleur) NIEUWS EN WEER BERICHT 22.35—24.00 ABSCHIED VON GESTERN Film. Dinsdag 29 december HILVERSUM I 402 M EN FM KRO: 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevarieerd programma. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelin gen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Actualiteiten; 13.00- 13.05 Raden maar....). 14.05 School radio. 14.30 (S) Pizzicato: muzikaal middag-magazine. (16.00-16.02 Nieuws). Overheidsvoorlichting: 17.00 Nieuws uit de Nederlandse Antillen. Spreker: H. L. Braam. KRO: 17.10 Voor de kinderen. 17.15 Hai!: jeugdprogramma. Politieke partijen: 18.19 Uitzending van de Partij van de Arbeid. KRO: 18.30 Nieuws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 (S) Licht ensemble met solisten. 19.45 Evangelie zonder masker, le zing. 20.00 Turandot, opera van Bu- soni (opn). 21.15 Infelice - de brie ven van Franz Kafka aan Felice Bauer. 22.25 Overweging. 22.30 Nieuws. 22.40 Den Haag vandaag. 22.50 Kontekst: magazine waarin op de dingen wordt doorgepraat. 23.15 (S) Sticker: licht muziekprogram ma. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II 298 M EN FM AVRO: 12.30 Overheidsvoorlich ting: Uitzending voor de landbouw. 12.40 Knipperlicht: radio verkeers- magazine. 13.00 Nieuws. 13.11 Radio journaal. NOS: 13.30 Spiegel van België: muziek en nieuws van onze zuiderburen. 14.00 Jazz uit het historisch archief. 14.25(S) Kameror- orkest Pieter Hellendael en solist: klassieke muziek. 15.00 Van ta-ta tot totale taal: een rubriek over het leven in de taal. AVRO: HET volgens de auteur, Henri Char- rière, autobiografische verhaal „Pa pilion" bezit alle eigenschappen van een lijvige schelmenroman. Vijfhon derd bladzijden lang is het avontu ren geblazen, waarin barre ontberin gen, moord en doodslag, maar ook idyllische tafereeltjes elkaar in bon te opeenvolging afwisselen. Charriè- re zegt 't allemaal zelf beleefd te hebben: de hel van de Franse straf kolonie Cayenne en het Duivelsei land en zijn na zeventien jaar ge slaagde pogingen om daaruit te ont snappen. Men kan een merkwaardi ge parallel trekken met de boeken van Weinreb: evenals deze acht ook Charrière zich onschuldig veroor deeld en speelt de verteller de rol van de ridder zonder vrees of blaam. Voeg daarbij de op een blijkbaar fabelachtig geheugen steu nende gedetaileerde schrijftrant en ook de rellen na de verschijning van hun boeken en de gelijkenis tussen beide autobiografen is com pleet. „Papillon" - het koosnaampje uit de onderwereld dat de schrijver dierbaar is - is thans een graag geziene gast in de Parijse salons. JOOP BARTMAN (Henri Charrière: Papillon, verta ling Yves van Domber; Meulenhoff, Amsterdam ƒ22,50). 15.10 Muziekmiddag, waarin o.m.: 15.10 (S) De wereld van de opera: beschouwingen over opera's; 16.00 Nieuws; 16.03 Toonaangevende figu ren uit onze muziekwereld; 16.35 Kerkorgelconcert met moderne mu ziek; 17.11 (S) Kamerkoor. 17.30 Toppers van toen (gr). 17.55 Mede delingen. 18.00 Nieuws. 18.11 Radio journaal. 18.25 (S) Licht orkest met zangsolist. 18.50 Amateurs musice ren: Fanfare-orkest. 19.25 Paris vous parle. 19.30 Nieuws. 19.35 Vanavond, gevarieerd programma. 22.30 Nieuws. 22.38 Mededelingen. 22.43 Radiojournaal. NOS: 22.55 (S) Zin- Tuig nr. 2: kunst buiten het Neder landse taalgebied. 23.55-24.00 Nieuws HILVERSUM Hl 240 M EN FM VARA: 13.00 Nieuws. 13.03 De Eddy Becker Show. (14.00 Nieuws). 15.00 Nieuws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nieuws. 16.03 Mix: 120 minuten rijp en groen op alle toeren. (17.00 Nieuws). 18.00 Einde uitzending. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nieuws. 12.03 Muziekpro gramma. (12.40 Weerbericht en SOS-berichten voor de schippers). 12.00 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nieuws, weerbericht, medede lingen, schouwburgprogramma's en SOS-berichten voor de schippers. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Casinomuziek. (15.00 Nieuws). 16.03 Beursberichten. 16.09 Licht muziekprogramma. 16.30 Voor oude re luisteraars. 17.00 Nieuws, weer bericht en mededelingen. 17.15 Jazz muziek. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nieuws. 18.03 Verzoekplaten voor soldaten. 18.28 Paardesportberichten. 18.30 Franse taalwenken. 18.32 Lich te muziek. 18.35 Verkeerswenken. 18.40 Lichte muziek. 18.45 Sport. 18.55 Lichte muziek. 19.00 Nieuws, weerbericht en actualiteiten. 19.40 Kerstmis in U.S.A. 20.00 Kamermu ziek. 22.00 Nieuws, berichten en De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte mu ziek. (23.00 Nieuws). 23.45-23.55 Ligging zeeschepen. Woensdag 30 december HILVERSUM I 402 M EN FM NCRV: 7.00 Nieuws. 7.11 Het le vende woord. 7.16 (S) Op het eerste gehoor: klassieke muziek (gr). (7.25 Horen en zien; 7.30 Nieuws; 7.32-7.50 Hier en nu: actualiteiten). TROS: 8.00 Nieuws. 8.11 Luister uit ..en thuis: verzoekplatenprogr. voor de militairen. 9.35 Voor de kleuters. 9.50 Vier eeuwen muziek, muzikale lezing. 10.15 Voor de vrouw. 11.00 Nieuws. 11.03 Aktua-Magazine: nieuws, nieuwtjes, reportages, commentaren en muziek. 11.55 Mededelingen. HILVERSUM II 298 M EN FM VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Och tendgymnastiek. 7.20 (S) Dag woensdag!: muziek en informatie, (ca. 7.33 Van de voorpagina). VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nieuws. 8.11 Actualiteiten. 8.22 (S) Dag woensdag (vervolg). 9.00 VA- RA-radioweekblad voor de woesdag- ochtend: gevarieerd programma met om 9.35 waterstanden; ca. 10.45 Voor de kleuters; 11.00 Nieuws; 11.03 Koffiepauze: programma voor de vrouw. HILVERSUM m 240 M EN FM AVRO: 9.00 Nieuws. 9.02 Van Meet af aan....: lichte platen. 10.00 Nieuws. 10.03 Radiojournaal. 10.06 Arbeidsvitaminen: populair verzoek- platenprogramma. (1100 Nieuws). DE tweede film van het Neder landse zangidool Heintje, „Ein Herz geht auf Reisen" is in München met het „Gouden Scherm" onderschei den. Deze onderscheiding wordt toe gekend aan films, die binnen twaalf maanden na de première minstens drie miljoen bezoekers trekken. Het „Gouden Scherm" werd door Heintje zelf in ontvangst genomen. Op vragen of hij aan een carrière als fiilmster denkt antwoordde de ook door onze oosterburen vereerde Nederlander: „Ik blijf zanger".

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 19