AUTOVERKOOP NAAR ABSOLUUT RECORD
Ruim 400.000 nieuwe auto's
RENS
<e dagen.
gevoel
financiën
economie
KAHN (I)
PENSIOEN
SLUITINGEN
ter
ake
KAHN (II)
RESULTATEN
OLIE
ECONOMIE
KRANTEN
ERINGSBEDRIJF
IA YENS
CHOCOLADE
PROCENTEN
E
TSTUKJES
TBOMEN
F en Zn.
VERLICHTING
RSTPLATEN
1VDIO T.V.
ELEKTRA
ly Bogaert
OOK ZOEKT...
RS
ANP-beurs
overzicht
Technisch herstel
voor hoofdfondsen
Amsterdamse effectenbeurs
1917
traat 3 hulst
13 terneuzen
AffRDAG 12 DECEMBER 1970
daarom sterker gebundeld moeten
worden". Aldus minister Bakker
(Verkeer en Waterstaat) op de ha-
vengildebijeenkomst van de ver.
De Amsterdamse Haven.
DE Amerikaanse futuroloog Her
man Kahn (foto) meent gouden
itrgen te zien in de Franse econo-
lie. Bond 1980 zal Frankrijk per
loofd van de bevolking meer pro-
toeren dan West-Duitsland. „Het
luchtledige in het hart van Europa
geen vacuüm meer", aldus
ahn. De Amerikaan vindt dat het
icrstel van de Franse economie te
lanken is aan het laten varen van
lloze tradities, een meer rationele
ipak en een scherpere concur-
mtie. „De stuwkracht van West-
mitsland is thans geen probleem
eer", aldus Kahn.
ER wordt een bedrijfspensioen
fonds voor werknemers in de de
tailhandel ingesteld. Naar schatting
zullen 50.000 werknemers onder
dit fonds gaan vallen. Er zal voor
de pensioenvoorziening 5,6 procent
premie moeten worden opgebracht,
waarvan de werkgevers 4,6 pro
cent en de werknemers één pro
cent te dragen krijgen. Er wordt
naar gestreefd deelneming ver
plicht te stellen, ook voor de on
dernemers in de detailhandel.
HET confectiebedrijf Norwo n.v.
te Noordwolde zal per 1 januari de
poorten sluiten. Oorzaak: een te-
ZWEEDS JALOEZIEËN
e fabriek. Meet Zelf
uw voordeel. In diverse
ren.
ALUMINIUM en
STALEN
ZONNESCHERMEN
HERMAN Kahn voorziet tevens
Jen grote opkomst van China, dat
Jich tegen 1980 opgewerkt kan
(ebben tot een „grote tussen-
fcacht" van het formaat Engeland,
frankrijk of West-Duitsland. Ja-
lan zal zich volgens Kahn
Jpwerken tot een „superstaat" op
Économisch, financieel en technisch
(ebied. Het wordt geen „super
macht" als Rusland en Amerika.
Japanse handel zal zich volgens
le Amerikaan gaan richten op Eu-
Topa. De VS hebben momenteel de
rrootste Japanse invoer.
kort aan personeel. Er werken 15
personen met een volledige dag
taak en vijf voor halve dagen. Dat
waren er aanvankelijk 55 tot 60.
De Britisch Aircraft Corporation
heeft als reactie op het besluit van
de Britse regering het iuchtbuspro-
ject van de maatschappij niet te
steunen, 870 werknemers ontsla
gen.
maanden van 1970 t.o.v. de over
eenkomstige periode van 1969 dui
delijk gestegen. De dalende trend
in het verbruik lijkt te zijn omge
bogen. Ook de export van chocola
de vertoont een stijging". Aldus
voorzitter Savrij Droste van de
Nederlandse cacao- en cacaopro-
duktenvereniging.
De haven van Amsterdam ia op
weg naar een nieuw record. Het
geconsolideerde omzet over 1970 30
jaar 22.6 miljoen ton (een stijging
van 14,6%).
De n.v. koninklijke fabrieken
V.b Alex Adam verwacht dat de
geconsolideerde omzt over 1970 30
procent hoger zal uitkomen. Een
beter resultaat wordt verwacht.
Veneta (tapijten, Hilversum),
heeft een sterk teleurstellend re
sultaat geboekt: 0,4 milj. winst te
gen 1,2 milj. vorig jaar. De per
spectieven blijven gunstig.
CHEVRON zal in de loop van de
volgende week een boring beginnen
bij het dorp Terwispel. Het is de
eerste boring in Zuid-Friesland
van Chevron.
oon 01140-2788
„ONDERLINGE concurrentie
lissen Nederlandse zeehavens is
lit de tijd. Internationaal bezien
lan ons land "ouwelijks in afzon
derlijke have lieden worden in-
ideeld. De buitenlandse acquisitie
foor de Nederlandse havens zal
SIJTHOFF Pers n.v. zal een bod
uitbrengen op de aandelen van n.v.
dagblad Het Binnenhof en n.v. De
Leidsche Courant. Tussen directies
en commissarissen van beide be
drijven is hiertoe overeenstemming
bereikt. Een statutaire bepaling
maak het mogelijk dat Het Bin
nenhof en De Leidsche Courant
het eigen karakter behouden.
„HET chocoladeverbruik in Ne
derland is in de eerste negen
In het Westduitse economische
beleid geldt de bezorgdheid niet
meer alleen stabilisering van de
prijzen, maar ook het waarborgen
van een passende groei, een grote
werkgelegenheid en een handha
ving van voldoende bereidheid tot
investeren. Dat is bekendgemaakt
na de „top-conferentie" tussen mi
nister Schiller van economische
zaken en vertegenwoordigers van
werkgevers en werknemers.
(Van een onzer verslaggevers)
AMSTERDAM In het nu bijna verstreken jaar zijn er in
Nederland meer nieuwe personenwagens verkocht dan in enig
ander jaar. De totale verkoop zal dit jaar de 400.000-grens
overschrijden. Opvallend is dat de verkoop in de eerste zes
maanden van het jaar aanzienlijk hoger was (invloed van de
vakantie) dan in de periode van juli tot en met december.
Tot en met 30 juni werden er 229.748 nieuwe wagens verkocht tegen
200.852 in dezelfde periode van 1969. In het tijdvak 1 juli31 decem
ber zullen het er waarschijnlijk 170.000175.000 zijn.
Tien jaai geleden, in 1960, bedroeg
de totale jaarverkoop 100.000 nieuwe
wagens Vorig jaar bedroeg de totale
verkoop 350.000 stuks, 15.000 meer
dan in 1968 en dit jaar weer ruim
50.000 nieuwe wagens meer dan in
1969.
Opel, dat, vorig jaar Volkswagen na
èen elfjarige „regeringsperiode" van
de terste plaats verdrong, voert ook
nu de „top-tien" aan. Opel komt roy
aal boven de 50.000 en wijst met
een duidelijke marge Ford naar de
tweede plaats Veruit het meest ver
kochte model bij Opel is de Kadett,
met ruim 60 procent van de totale
verkoop Ford zal waarschijnlijk het
jaar afs'u'ten met een totale verkoop
die tussen de 47.000 en 48.000 ligt.
Bij Ford zijn de Escort en de Capri
veel gevraagde modellen.
Fiat zal afsluiten met een totale
verkoop die schommelt tussen de
44.000 en 45.000 stuks. Bij Fiat zijn
de 850- en 128-modellen de meest
verkochte wagens. Vooral de vraag
naar de 128 is bijzonder groot. Merk
waardig is dat de Fiat 500, de „ka-
bouier" in de Fiat-vloot, het in Ne
derland niet (meer) doet.
v.w.
draagt momenteel 8,8 procent en mis
schien zit de 9 procent er zelfs nog in.
Citroén komt op een totale verkoop
van ca 35.000 wagens, maar liefst
15.000 meer dan vorig jaar en 20.000
stuks meei dan in 1968. Citroen le.
verde tot. er met einde november bij
na 19 000 „Eenden" af en ruim 10.000
Dyanes.
Renault, vorig jaar nog zevende,
schuift naar alle waarschijnlijkheid
een plaatsje op en zal met een totale
afzet in ons land van rond 34.000
stuks beslag leggen op de zesde
plaa,:s Dat is ca. 12.000 stuks meer
dan in 1969
DAF maakte een fikse buiteling.
Vorig jaar stond het enige echte Ne
derlandse merk nog op de vijfde
plaats, dit jaar moeten de Gebr. Van
Doorne genoegen nemen met een
achtste plaats. Haalbaar voor DAF
zal dit jaar een afzet zijn van circa
26.000 wagens, evenveel als in 1969.
Het rijtje van de meest verkochte
merken in 1970, uitgedrukt in (ver
wachte) prorenten:
Volkswagen dus op de vierde
plaats. Het totale aantal verkochte
VW's zal dit jaar waarschijnlijk iets
boven de 40.000 komen, waarmee VW
ruim 6000 stuks zal achterblijven bij
de omzet van 1969. Het marktpercen-
tage van VW kreeg in de zeer sterk
stijgende markt een gevoelige knauw.
Tegen een percentage van 13,3 in 1969
zal het dit jaar uitkomen op rond
10 procent. Bij VW is de kever nog
altijd het meest gevraagde en ver
kochte model. De prijsverhoging van
9,4 procent heeft het merk geen goed
gedaan
Na deze grote vier komt Citroén,
de grote verrassing van dit jaar. Het
Franse merk sprong van de achtste
plaats in 1969 naar de vijfde dit jaar.
Het marktaandeel van Citroen be-
1976
1969
13,5
13,9
10,9
11,4
4. VW
9,8
13,3
5,8
6,4
8,4
8,2
6,8
8. DAF
6,5
7,4
4.4
3,3
In aantallen was de volgorde eind
november als volgt:
1970
1969
43.187
46.806
44,745
36.637
4. V.W
38.500
42.667
34.511
18.655
6. Renault
33.016
20.608
31.969
21.802
23,677
17.390
10.727
Achilles 11 te Belize; Algol 10 vn
Hamburg nr Rotterdam; Algorab 11
te Santos; Ameland 10 dw kp San
Juan nr Pte Noire; Ancospray 10 vn
Galvestonbay nr Amuaybay; Area
10 vn Singapore nr Pladju; Ares 11
te Guayaquil; Aristoteles 11 te Am
sterdam verw; Atlantic Star 10 vn
Liverpool nr New York; Bovenkerk
11 te Antwerpen; Capulonix 10 te
Kharg eil; Carbotiger 11 te Kopen
hagen verw; Ceres 11 vn Amster
dam nr Kingston; Chevron Amster
dam 10 te Punta de Palmas; Che
vron Delfzijl 10 te Rotterdam; Cop-
pename 10 vn Napels nr Koper;
Daphne 10 dw Dover nr Novoros-
sisk; Domburgh 10 vn Rotterdam nr
Harwich; Ganymedes 10 vn Rotter
dam nr Bremen; Gooiland 10 vn
Santos nr Pto Alegre; Gulf Hansa 10
vn Bantry nr Milfordhaven; Gulf
Italian 10 dw Colombo nr Mena al
Ahmadi; Gulf Swede thv San Tho
me nr Cabinda; Hercules 10 vn Bre
men nr Hamburg; Hilversum 10 vn
Mobile nr Houston; Hollandsbrink
10 vn Tilbury nr Jamaica; Houtman
11 te Khorrsamshar verw; Kaap
Hoorn lOvn Shellhaven nr Rotter
dam; Katsedijk 10 vn Rotterdam nr
Bremen; Kelletla 10 dw Madagascar
nr Colombo; Kenia 11 te Geelong;
Lion of Judah 11 te Assab verw;
Macoma 10 dw Sabang nr Mena al
Ahmadi; Madison Lloyd 11 te Mar
seille verw; Merseylloyd 10 te Bal
boa; Moerdijk 10 te Londen; Pool
ster 10 vn Gravesend nr Casablanca;
Schelde Lloyd 10 te Bremerhaven;
Schiekerk 10 vn Singapore nr Hong-
Kong; Sepia 11 te Tranmere; Si-
monskerk 10 te Bremen; Sinon 10
vn Rotterdam nr Piraeus; Sirara 11
vn Cayenne nr Fort de France; Slo-
terkerk 11 te Durban; Straat Fiji 11
te Port Elizabeth verw; Straat Fus-
liimi 10 te Yokohama; Straat Torres
11 tein anker Muscat; Tanamo 10 vn
Baltimore nr Barrios; Theron 10 dw
Cuba nr Houston; Tjipondok 12 ten
anker Dar es Salaam; Utrecht 10 vn
Asuncion 9 45 m no Abrolhos nr
Montevideo, Bastiaan Broere 9 te
Gela, Herta 7 vn Shoreham nr
Plancius 9 te Irvine, Amstelstad 9 te
Yokohama verw, Amstelveen 8 540
nnw vn Fremantle nr Fremantle,
Cinulia 8 50 w vn Vlissingen nr
Stanlow, Dahomeykust 8 250 zzo vn
Abidjan nr Freetown, Doslna 8 110
nno vn Kaap Finisterre nr Bonny,
Kaap Hoorn 9 te Shellhaven, Merwe
Lloyd 8 te Kaapstad, Moordrecht 8
450 zo vn Bermuda nr Rotterdam,
Ondina 8 275 no vn Mogadiscio nr
Ummsaid, Patro 9 vn Las Palmas nr
Perz Golf, Philine 9 verw te Bejaja,
Schie Lloyd 8 te Labuan, Sinouts-
kerk 8 270 no vn Azoren nr Cristo
bal, Sliedrecht 8 300 no vn Mona
Eiland nr Pisco, Stad Utrecht 9 vn
Rotterdam nr Antwerpen, Straat Ie
Maire 8 vn Melbourne nr Fremantle,
Straat Towa 8 150 nnw vn Mossa-
medes nr Pointe Noire, Woensdrecht
8 500 no vn Flores nr Golf van
Mexico.
Annenkerk 10 vn East London 11
te Durban verw, Asterope 10 dw
Landsend nr Antwerpen, Atys 10 vn
Bombay nr Kandia, Banda 10 vn
Amsterdam nr Hamburg, Camitia 10
dw Cherbourg nr Curasao. Chevron
Rotterdam 10 dw Oporto nr Rotter
dam, Congo Kust 10 vn Rouaan nr
Freetown, Copan 10 gibraltar gep nr
Livorno, Coral Maeandra 10 te Rot
terdam, Crania 10 dw Flores Azoren
nr Curasao, Diadema 10 vn Geelong
nr Perz Golf, Diogenes 11 te St.
Thomas venw Ea- 10 dw Southamp
ton nr Torbay, Farmsum 10 p Timor
rtr Dampier, Giessenkerk 11 te Ca
sablanca verw. Hermes 10 te Moen-
go, Hollands Dreef 10 p Kp Finister
re nr Bremen, Ittersum 10 te Am
sterdam, Katelysia 10 te Stockholm,
Koningswaard 10 te Rotterdam,
Laertes 9 vn Amsterdam nr Ham
burg, Leiderkerk 10 te R'dam, Libe-
riakust 11 te Taooradi verw- Loire
Lloyd 10 dw Landsend nr Cristobal,
Madison Lloyd 10 vn Barcelona nr
Marseille, Neder Eems 10 dw Co
lombo nr BelEfwan, Neder Elbe 10
vn Amsterdam nr Kaapstad, Neder
Rijn 10 vn Genua nr Livorno, Phili
ne 10 vn Bejaja nr Triest, Philip-
pia 10 te Zueitina, Radja 8 vn Sas-
sandra nr Le Havre, Schelde Lloyd
10 vn Rotterdam nr Bremerhaven,
Senegal Kust 10 dw Villa Cisneros
nr Le Havre, Serooskerk 10 te Am
sterdam, Steenkerk 10 te Moji,
Straat Clarence 10 vn Sydney nr
Burnie, Straat Clement 9 vn Adelai
de nr Fremantle, Straat Hobart 10 te
Lourenso Marques, Straat Rio 11 te
Yokohama verw, Tjipondok 10 Dar
es Salaam, Togo Kust 10 vn Tema
nr Douala, Waalekerk 10 dw Kaap
stad nr Barcelona, Walcheren 10 dw
Kristiansand nr Narvik, Zafra 10 dw
Kp Blanc nr Mena al Ahmadi
Asuncion 9 210 m no Kp Frio nr
Montevideo, Plancius 10 vn Irvine,
Amstelstad 9 te Yokohama verw,
Amstelveen 9 650 m nw Geraldton
nr Fremantle, Capiluna 9 te Ham
burg. Cinulia 10 te Stanlow verw.
Dahomeykust 11 te Freetown verw,
Diadema 7 te Geelong, Kaap Hoorn
9 te Shellhaven, Koudekerk 10 te
Bremerhaven. Merwelloyd 9 vn
Kaapstad nr Duinkerken, Moor
drecht 9 480 m ozo Bermuda nr
Rotterdam, Nijkerk 10 te Port Eliza
beth, Patro 9 vn Las Palmas nr
Perz. Golf, Philine 9 te Bejaja verw,
Philippia 10 te Zueitina verw,
Queen of Sheeba 9 50 m zzw Kp
Blanc nr Assab, Sinoutskerk 9 180
w Azoren nr Cristoba 1, Sliedrecht
p 9 Mona Eil. nr Pisco, Stad Utrecht
9 60 m o Wight nr Port Arthur,
Straat Johore 10 vn Picton nr Wel
lington, Straat le Maire 9 75 m wzw
Portland nr Fremantle, Straat Towa
9te Pointe Noire, Woensdrecht 9 140
nto Flores nr Golf v Mexico.
-
faillissementen
Opgeheven: A. E. Kriek, Tuin
straat 12, West-Souburg. Wegens ge
brek aan actief.
Surseance van betaling: d.d. 7-12-
1970 is aan A. M. de Jonge, h.o. Fa.
Jac. de Jonge en Zn., aannemersbe
drijf van woning- en utiliteitswer-
ken, Waardekensstraat 43, Biezelin-
ge, voorlopig surseance van betaling
verleend. Het verhoor is bepaald op
16-2-1971 te 10.30 uur. Bewindvoer
der is mr. J. G. van der Burgt,
Klokstraat 3, Goes.
cerstdagen
"i mooi assortiment
rijzen.
onder standaard,
[aten.
ARSEN - HULST -
GROEN ETC.
hij Bloemisterij
ULST - Tel. 01140-2292
105 - Kloosterzandc
lefoon 01148-270
ienen met bijpassende tas
en kinderschoenen
:en de grootste keus
e.
hoenenspecialist
Hulst Tel. 2937
rzegels
AMSTERDAM, 11 dec.
Nadat gisteren verscheidene
fondsen nieuwe dieptepun
ten voor 1970 bereikten en
ook de hoofdfondsen verder
omlaag gleden, heeft zich
vandaag aan het Damrak
een technisch herstel afge
tekend. Allerwegen ging
men over tot dekkingsaan
kopen. Bijzonder overtui
gend was alles nog niet
maar men achtte de wijd
voor een herstel nu aange
broken. Wall Street blijft
maar omhooggaan en hier
van gaat enige stimulans
uit. Hoewel Amsterdam de
laatste maanden een eigen
koers schijnt te varen. In
ieder geval waren alle in
ternationals bij opening ho
ger en hier en daar breid
den de winsten zich later
nog wat uit. Kon. Olie ging
ƒ2,70 hoger van start op
142.80 en liep daarna op
tot 143.10. Akzo, een gulden
hoger op 71.10 begonnen,
trok door tot 11.70 en Uni
lever welk fond; ƒ2 beter
op de markt verscheen liep
op tot 84.90 tegen gisteren
82.50. Philips was ruim 1 be
ter op 47.20. Hoogovens
haalde bij de opening het
interimdividend ad 1.20
meteen in o 70.20. KLM
trok een paar gulden aan
tot 169. Heineken Bier zette
de vaste stemming van de
voorgaande dag door en
opende 2.70 hoger op 210,
gevolgd door 210.50.
In de cultuursector brok
kelde HVA wat af. Scheep
vaart lag verdeeld met voor
H.A.L. een winst van 1 punt
°P 94, terwijl Kon. Boot
aantrok tot 87 (85.60). Nat.
Nederlanden moest nog zes
tig cent prijsgeven op 67.60.
De Groot-Banken verbeter
den, waarbij ABN drie gul
den aantrok tot 244 en Am-
robank ƒ1 tot 52.20. De
staatsfondsenmarkt was
verdeeld.
AKZO
Vg.Bank Ned.
Am.Rott.Bnk.
A'dam-Rubber
Dell «Mij.
Dordtsche Petr.
DordtecheP.pref
Hein.Bel.Beh.
Heineken Bier
HolL*AmerikaLijn
Hoogovens
H.V.A.-MiJen
K.L.M.
Kon. Petroleum
K.N.SM.
Nationftle*Ned.
Ommeren
Philips Gloeil.Q.t
Robeco
Rolinco
Scheepv.tlnle Net)
Unilever
VRIJDAG 11 DECEMBER 1970
lc kolom slotkoerioe vorige beur», 8e kolom koeree» Ie tijdvak beurt
t laten, k at blode»
ion dun, o os dividend
ACTIEVB AANDMJ5N
handel en industrie
70,18
241
51,20
40.2
38.50
864
865
197,75
207,30
93
70.15
57.3
166,25
140,10
85.60
68.16
275
46,10
217,30
168,16
81,90
82.50
72
243,76
52,20
40,1
58,60
880
878
201,50
209,50
94
70,50e
57,7
168,25
143,15
867
68
275
47,40
218,45
169,75
81,90
84,90
At'ilbVk OBLIl.A llfc»
id.'30-1-2.3%
ld.'54-l-2A%
id.'55-1.3
ld.'85-24%
Grtto.3
Ned.'374
Grtbl.'46.S
Ned.Dlr.l.'47.S
Grtb.2 -
N.l.'37-a.S -
OBLIGATIES
gemeenten
6940b
70,60
70,60
77,80
85,60
8340
89,10
70,60
70,70
78,00
85,80
83,00
89,40
sU*tsleittHKen
Ned.25J.'6».t>
101,70
101,60
id.25j.'70.8
101,70
101,60
id.l5j.'70-1.8
100.65
100,70
id.l5j.'70-2.8
100,90
100,95
ld.7j.'69J
103,60
108.40
td.7j.'70.8
102,55
102.40
id.'70-7%
101,20
101,15
id '69.7
J6.60
96,70
id.'66-1.7
93,80
93,70
id.'66-2.7
93.66
93,80
id.'69.7
92.60
92,70
id.'68-1.6
88.80
88.95
id.'68-2.6
88.70
88,80
id.'68-3.6
88,70
88,70
Id '68-4.6
38.70
88.60
id.'66.6%
89.80
89,70
id.'67.6%
87,10
87,00
id.'67.6
86,00
86,00
td.'65-l.ft
87.20
87,10
id'65-2^%
88,70
86,70
Id.'64-1.5%
34.71'
84,65
id.'64-2.3%
84.»
84,10
id.'64.5
81,70
id.'58.4
84,70
34,80
id.'88.4
80,60
80,70
id.'60-1.4
84.20
84,20
id.'60-2.4
79,70
79,70
id.'63.4
77,50
77,50
id '64.4
96,70
96,60
A'dam'47.S
88,00
87,70
id.'46 „8
90,25b
90,50
A'dam'52-1.4%
82,00
BNG7j. 68.8
101,56
101,30
id-Wl-l
03,30
98,»
id.'66-2.7
93,20
93
id.'67-1*2.694
99,90
89,80
id.'66-1*2.6%
89,»
89,40
id«'67.1.6
87,70
87,70
ld.'67.6%
85,70
88,70
id.'57.6
91,00
91,80
M/S54.0
88,40
08,40
Id.'65*2.6
88,40
86,40
ld.'65tl.5%
86.1ft
as
W.'65*1.5%
85,00
85,60
Id.'65.5
89,10
89
id.'58.5%
88,70
88^0
id.'64,5%
83,30
82,90
id.'65.5%
04
88,90
id,'58.5
O
33.90
id.'64*1.5
88,20
02,90
id.'58*l*2*8,4%
81,20
81
id ^0j.'58-59.4
79,30
79
id .25j.'58-1-2-3.4
83,10
82,90
id^5J.'60-2-4-5.4
83,»
82,06
id.'63*4.'03.4
75,»
78
id.'52,4%
91,50
91,70
Rentesp.'52
id.'«7
BNGsp.'C4
ld.'65
id.'66-l
Exp.F.'6€.1
id.'58.5
id.'58.5%
EFM'58-1-2.5
Gruyter'66.7
ld.'65-8.5%
id.'52.5
Midd.Cr.'6S,4%
NBMjtr.66.7
id.'65.5%
Nst.lnv.'65.6%
ld.'63.5%
N.O.bnk.'B8.7
id.'64.6
RMl.D.B/84.5
204,60b 204,50
198.80 199,00
133.80b 134,20
127,50 127,30
129,50 129,20
98,50 98,50
95,50
94.60 94,60
- 96,50
82,00 -
98,80 96,70
98,50 98,20
89,10 89,01
91.00
84,00
92,50
83.10 86,00
76,00 76,50
hypotheekbanken
1 Fr.Gr.H.B.
96,80
96,90
Ned.'59.4%
82.70
82,50
Fr.Gr.DW
86.00
85,10
id.'60.4%
<7,50
77,40
5 Fr.Gr.DV
83.(»
83.05
id.'61.4%
77.00
77,80
4 Fr.Gr.
78.10
id.'63-1.4
76.80
76,80
V'z Fr.Gr.DU
78,10
78,25
id '63-2.4%
76,70
76,80
VA Fr.G.DE.VE
86,00
66,00
id '61.4
80.10
80,20
7 Utr.Hyp.G.
91.60
id.'62.4
79,80
75,80
0 Utr.Hyp.T.
84,60
id.'53.3%
73,60
73,90
3% Utr.Hyp.K-I
67.00
66,10
Staff.!.'4?.,)
66,70
66,60
3 Utr.EEE-E
Ned '51.8
92,80
92,50
1 Weetl.Hyp.B
88»
88,50
id.'53*l-25
80.»
80.»
ft Westl Hyp Jt
84.»
84,60
id.'56.a
78,80
78,70
5 Westl.Hyp .U
83.00
id.'40.3%
66.»
66,50
4Yz Westl Jlyp.T
70,10
76^0
8% WeatUI.N.-O 66,00 65,80
handel Industrie en dit-
S E.N.Sch.A.O.
VA AKZO 1000
4 A.Hcijn '55
7% Blauwh. '66
VA BUuwh. '67
5% Blauwhoed
4% Blauwhoed
5 Blydenstein
6 Bmicro VC
V/z Bredero VB
5 Bredero VB
7% Brit.Petr. '66
Brit.Petr. '85
6 Bijenkort
7. Coop.B.
Coop. 8pa«r
7% CMC'66
fi% CMC'67
6Yj Hopgov.'64
K. Fabr. vh Ales
6 Kon.Z.Ketj.
4% Koudljs
3% Meef.Nd.B.
i Nat.Grondb.
m Nd.Gasu.'69
7% Nd.Gun.'86
Blf, Nd.Gasu.'66
5% Nd.Gasunie
4 Nijma
VA Oev^rGaa
4 Phil.Dir.'51
3% PhiUps'48
8 PEGEM'57
VA FEGEM'58
5 PEGEM'58
4Ya PEGEM'52
8 PEGUS'57
6 PGEM'57
6 PEGEM'64
8% Rott.Rljn
4% Rott.Rljn
Rijn-Scbelde'68
6 Schiphol
5% Scholt.Hon
5% Scholt.Hon.
4% Scholt.-Hon.
4ys Sch.H.'ftl
4% Sch.H.'fiS
Unilever
5 Ver .Glas
5 V.Mach.'58
5 V.Maeh.'63
Het Dorp *67-7
- 86,00
87.00 -
92,50b 92,50
84.50 84,50
84,50b 85,00b
87,00 87,00
73,50
95.00b
96,»
91.10
73,50
82,00
95,00
89,00b
96,45
91,10
101.00 101,00
181,00 181,00b
97,50 97,50
85,00b 85,00b
90,10 90,20
77,00b 77,00b
90.80 90,70
86,00 8740
95,00b 95,00b
- 87,50
95,80 95,60
94,90 :94,90
91,00 90,80
91,80 92,00
83,00 83,00
79,70
95,50
87,30
85,50
84,00
95.90b
96,30
90,00
83,50
93,60
84,70
83,70
88,50
99,00b
93,50b
91,00b
86,30b
87,70
66,00b
86,50
82,00
81,50b
79,70
95,50
87,50
85,80
84,00
95,50
96,10
90,00
86,50
9340
85.00
85,50
83,70
88,50
99,00b
98,50b
91,00b
86,
87.1
86,00b
8640
82,00
82,00b
tQCbtvaart spoorwegen
88,20 8040
92,80 92,80
90,00 89,50
96.50 96,50
IÓ340 102,10
7 KLM 1968
3 KLM ISj.
4% KLM 20j,
4% KLM 1962
Ned.Sp. 15J. '78
4% Ned.Sp.'37
premie obligaties
2»A Alkmaar'56
S A'dam CA'33
2Va A'dun 1951
2Ya A'dam'58 X
VA A'dam'56 II
ZVa A'dara'56 til
VA A'dam'59
3& Breda'54
2% Dordr.*56
VA Eindh.'54
61,60
61,95
126.00
127,95
61,50
72^5
64*50
63,50
70
71,50
71,25
72,00
64,00
63,50
62,00
62,05
63,45
64,30
61,00
60,85
2*A Enschede'54
60,70
61,00
2H Haar'52 I
71,50
VHasg'52 II
71,03
71,95
VA Ned.Rkr.'67
61,10
62,85
2Yt R'dam'52 I
75,00
75,50
ZVz R'dam'52 (I
72.03
73,95
VA R'dam'57
71.50
71,80
ZYi Utrecht'52
09,0
99,30
2*A Z.-Holl.'57
71,85
71,95
2Va Z.-HoU.'59
72,00
72,00
buitenlandse fondsen
5% K.inv.b.TM
82.60
82,25b
5E. in v.b.'65
80.»
80,00b
4 Ys Int .Bank'61
76,00b
76,00b
VA Int.Bank'63
75,00b
75,00b
3y. lntJBank'55
90,00
90,00
3% KJ3.G.'64
86,50
86,60
5% K.S.G.'OJ
86.13
86,20
VA KJS.G. 1000
4% KJS.G.'62
84,»
84,50
4\A K.S.G/61
84.50
84,30
4% België'61
85.40
Tbt Petr.1000'57
104,00b
104,00b
7 All. Brew.
04,50
01,40
VA Cere Hydro
•5,00b
93,00b
PhU.Int.Fin.
il/t No0rw.'55
01,00
afrik*
4 Zd.>Afr.'55 92.40 92,40
convert, obligaties
4% AKZO
IV4% Amalga
5% AMRObk.'69
7 Bk.Onr.Za.
4& Bergh.Pap.
6% Bergosa
3 Berkel
6% Bols L.
5% Boraumij
7 Br.Or.Boom
4% Dr.-Ov.-H.
EU.liitf.Mij. 7%
4% Gelder
1% Gelder-Hel
8% Geveke
5% Glst.Br.'M
5%„GT*M®
%VS Grinten'69
594 Heek
7fe ffólec
VA Homburg
5% Hoogovens
3% Indola
3 tndolaCos.
6 Yz Interlu
6 Invention
4% Kemp.-Beg,
SYt Kluwer'60
8% KIM 1968
3 Lips-Gisp
4% Meelf.NJJ.
VA Moes R.
fi Meteoor
5 Nederborst
Va Ned.Doghl.
VA Nod.Midd.Bk
8 NiJv.Tencate
7443 74,80
106.» 106,40
88,80s 88
108 10T
73,5
90,50 80
VA Philips 1970
4% Philips
5% Pont.Honth.
494 Proost
V/2 Rolinco 106
8% Rolinco
4 Ruhsalf
VA Schok beton
VA Sehuitema
Smit
4% Stokvis
5% TlIk.Watcrl.
91,50
102,50
102,70
89b
«9,50
12»
IS
88.80
88,90
108,50b
10» b
94,50
94,10
91.40
93
108,50
109,30
112
112
103
104
1»
79,10
79.»
76,50
76
87,10
87,15
100
82.50
82b
01,23
•1
84,50
06b
94,80
94,60
83
85,50
127
127
84,70
84,60
92,30
92,50
92.80
92,50
153
153
97,50
98
90
00
88
87,50
■mm
85
85
89b
00
92b
100.»
101b
80
•1
90,80
•1,50
91,80
7 Ver.Glu 118,30
%Yx Ver.Mach.F. 84,80
8 Vihamlj-Butt. 112,50
Wyers 1966 -
AANIUSI.EN
117
84,50
112,50
84,30
AMEV
117
117
Anfas Groep
81b
Ass.Stad Rott.
79
78,50
Bank en Ass.
01,70
82.»
B.OnrJZaken
349 JS
349,5
Cultuurbsnk
101^
101,3
Delta Lloyd
78.»
78,50
E^.Nillmij
129
133,50
66
Kas-Associatle
66
Nat.Inv.B.Pr«
93
98
Ned.Credietb.
37,20
37
Ned.M.-bank
•3,30
95,50b
Slavenburg
208
208,5
id. cert.
Fr.Gr. Hyp. B.C.
334
355
Weal. Ur. H.B.C.
197
196,50
Northw.Pac.Hyp.
tmm
95,5
Id. 2e
93^
culture*
Scheepship.Ned.
Ngombeal
127,30 127
78b 72
handel na Industrie
A.CJF.
201
302AO
Albert Heijn
144.90
149,50
A.H.mij. O.G.
152 b
132A
AJg.Vr.Imp.
153
153
Amalga Hold.
W
55
A'd.Droogd.
119
116
Amst.RlJtuig
139rB
135
Anlem El. nb.
93^
52,8
Amh.Seh.b.e.
125
122
Asselbergs
101,7
100,5
Aut. Screw
113 b
lllb
Aut.Ind.Rott.
2094
306,5
BaUast-Nedam
73.»
72 b
BatJlann.
433
430
Batata M.
96*
Batenburg
201
301 b
Beek v. A.L.
83*
85 a
Beers Zn.
.311
314
Befo b
187
Begemam
118
111
Bensdorp Int.
233
240b
Bergh's A J*
213 b
313 b
B.AJ. 5 pct.p.
84,3 b
Bergoss
138
137'
Berkel Pat.
173 b
172
Bernet NV b
16U
161
BUjd. lOOOnrt
50.3
50,5
Boer Drakk.
290
289
Bols Lucas
138
181b
Borsumij e
1S2
15BA
Braat Bouw.
286,2
m
Brakke Grond.
Bredero V.G.
188^
1»
Bred.V.G. ore
183 b
190
Bredero V.B.
383,5 b
Bred.V.B.nrc
m
383b
Buhr.-Tet.
68,10
67,70
Bijenkorf ntc
350^
355
Idem 6 pet, p.
78,8
78,0
Calve D.A.
Calve D. nre
008
§10
Calve D, ppwd
12S
Ctr Suiker
421
4so
Cham. Unie
148 a
Ciodu-K.A.K.
73a
73
Crane
102
101,8
Cnr.Haod.nrc
160,1
160,5
Dagra NV
138
140
Desaeaux T.
53 AO
62
Dikkers Co.
68
67
Dorp it Co.
153
198,8
Dr.«Ov. Hont
1»
1»
Droge Wol
1»
111
DRU Ko*. P.
Duiker App.
irj
1»
Elsevier
EMBA NV
Enk es NV
E.N.O.T.
Erdal Was
Europa Hot.
Figee H.Mf.
Fokker Kon.
Ford.Ned.
Furness
Gatelle Rijw.
Gelder Zn.
Gelder Zn.p.
Geld. Helens
Gero nb
Geveke A Gr.e,
Giess. Noord
Gist-Bro cades
Goudsmid E.
Grattso's
Grinten
Grofsmederij
Gruyter cp k
Grayter ep B
407
1614
160 a
215
163
400*
142
48
890
84.60
219
118,50
116
83,90
91
125 b
127
84,80
108
90a
4»
Ned. Bontw.
128
133*
163,5 b
137*
NA.tr. e
150
152,1
N. Springst. s
217
NeUe
290a
395
165 b
Netam b
113,5
113
400 a
Niriaf Instr.
107
106
142
49,50
890
Nierstrase
119
119
84,50
N.Eur.Hout
145
215
Norit
110
112,50
1»
Nutrieia
342,5
342
1»
Nyma nrc
28,5
28,5
83 AO
Nijv. t. Cate
60,2
60b
92
Ogem.n.b.
80,50
81
Orens A Kop
228
228
123
Oving
199 a
84a
Pakhoed
60 AO
67,50
107 A
Palemb. Ind.
83
63
162 A
Palthe
79,8
80
236b
Parkhotel
500b
500b
90
PhUips6pct.gbp
15.»
13.»
Pont Houth.
161,5
161,50
Poorter b
130,5
Poreet. Fles
131
Proost A Br.
345
360 b
Hagemetjer
102
104
Radem. Met.
Malberg M.
67
67
Rees lak A Co.
Hat.Texopr.
139
138
Reeuwijk
Hat.Tcxopr.pr.
83,6
85,5
Reinevcid
Hattttm A Bl.
80.10
Rclaa en Co.
Hellingman
325
225 b
Rhefn.KohL
Hero Cons.
331 b
3»
Riva
Bock's MAS.
608
Rohte Jisfc.
Holee NV
133A
133A
Rommcnh.
Holl. Beton
ÓS
69,50
Ruhaak Co.
H. Melksuik.
246
R. Schelde
Homburg
93b
93,30
Sanders Deh.
Hoogenbosch
183
181
Schev. Expl.
Hoogenstraater
47
47
Schokbeton b
Hoolmeljer
108
109
Scholt. Cart.
1HC HoU.
222 b
224
Scholt.-Hon.
Industr. Mij.
335 a
230 a
Schuitema
IBB-Kondor
183
182,90
Schuppen S.
Inter las
3»
3»
Schuttersv.
Int.MulIcr
47 A0
47.»
Simon d.W. b
Int.Gew.Bet.
304
300
Simons' Emb.
Inventum
174
171
Soer. Dr. dok
Jean Heybr.
87 A
250
86
StokvA-1000
Jongoneel
353
Step. Twente
Kemo Com.
168
168
Synres c
Kemp.Be geer
65,50
6SA
267
TabJndi'hU.
Key Booth.
267
leehaAJliar.
Klene Sulk.
199
202
Techn. Unie
Kloos Zonen
170A
178
TUb. Waterl.
Kluwer '<TU
206,30
20B
Tricotbest.
Alex Adam
120 b
1»
Tw. Ka be If.
Kon.Ned.Pap.
150,1
150,5
Ubbink-Davo
K. N. Text, e
26,1
»>1
Udeuh.Steen
Korenschoof
Kondijs ure
1SS
187
Krasnapoisky
51,»
54,50
Unikap
Kon. V.Tapijt
130
127
UnU.7pct. cp
Kwatta Ch.
198
128
10» 6pct. cp
Lsndr
Leidse Wol
Ltodet.-Jac.
UpsAGisp. e
Lijempf
Lijm Delft ure
Macintosh
Matabel
Merlf.NJS. t
Mees'bouw b
Metaverpa b
Meteoor Bet.
Moluicsche
Nosa Pots,
Mul dors fab.
Minnbouwk. e
Noorden Ch.
Norit Gebn.
Nedap N. Ap.
NedcrhoMtV.B.
143 1424
181 b
172,50 17240
110
7940
182 b
80
285*
270
22
6740
104
SIK*
84,50*
160*
19»
56.»
5440
118,3
79,60
180 a
186
80a
280
272
21.9
6749
104*
310*
85
160 b
1734
56,80
Maxwell
150 A0
154
Moeara Enim
23» a
2260
Moeara L-10opr
3560
3550
Moeara winstb
3940
Moeara 4 wb
38» a
3650
132 b 132
150 147
1144 -
114 115,5
178 b 180
1994 198
83 83
685 S 005
isa -
1574
145 143
301 301
289 290
69,8 69,5
mijnbouw en petroleum
scheepvaart
Oostree 1114 111,00
spoor- IQ tramweg-et
Geld .Tram 33,00 33,00
Antill.Br. -
Antili. Verf 1»
El.Mij. Aruba 105
Surin.Brow.
124
105
inv.Ov.i>erv.
4.75
4,75
Shell Can.
33,40
33,40
ACF Industr.
44,75
44,75
Admiral Corp.
8,10
8,30
Allied Chemie.
21,10
21,30
Am.Enka
32,80
33,10
Am .Metal
31,80
31,80
Am.Motors
6A0
6,45
Am.Photo Ed.
10.»
Am.Smelt A R
Am .Stand.
29,75
30
Am.Tel. A Tel.
48,25
48,25
participatlebewtitêA
Alg.F bee
98,»
98,»
Am .Fund 1-5
200
204
Convert©
760
763
Goldmines 1-5
113,»
113.»
H.B.B.
760
760
Holland Fund
567
563
Interbonds
605
60S
Rentef.part.
727
727
Ned.Vastgoed
481
481
B inn.Vastgoed
113
112
Breevast'67
91,10
91
belegging»-tn{j«a
189
188,5
AJI.M.
133,50
133.»
16,10
16
D.I.F.
128
130
157
158
IKA
153
155
160
160
NEFO
65,30
65,10
40,60
39
Ohano
39(1
392
193A
196
Prot.Bel.
117
117
Unl-Invest
61.»
61»
92
92
Unitas
72
72
232
Utilico
U8A0
119
84
84,5
Concentra
292
292
23,5 b
Euro pat .10pb
417
417
110A b 112
Un.Fonds 20 pb
470
472
88A
85,5
Enrunlon lOpb
1209
1210
Finance Union
340
340
64
65
Vaieurop
668
670
1ÓOO 4pct» cp
Utefmehlen
V.«L VUetWern.
Veneco
Veneta
Verslaaf, nb
VerJUScbev.
Ver «Mach.f.
VJS. Ultgev.
VNU Pref.
Ver Touw. e
Veeelvenr.
vihamiJ'Butt.
Vred. Rubb. e
VRG-Pap. gb
Vskaansoord
Wateren G.
Wegener's ure
Wereldhaven
107 b
994
119
91
80.5
52
282 a
115
148
147
66,10
124
18
117
73
159
103
114
92.9
81
5!
281b
108
82
114 a
150
34,9
68
124
18
113
71b
155
•meriks
Wyers
Wijk A Her.
Zaalberg
592 600
113 b 116
544 33
74,80 73.»
418 418
65.40 66,30
123 124
104 104
74 71,9
714 70
Boston Fund
Chemical Fund
Dreyfus
Fidelity Fd.
Investors M.
Japan Fund c
Lehman Corp 0
Manh Fund e
Mass ach
Steadman e
Technolog. Fd.
Value Line
Gevacrt
Petrofina la
Solvay Cie
Union Minière
Mannesman»
Imp. Ind. c
Co.Fin.de Pari»
Pion.Elec.
7,10
18,50
12,10
1540
845
10,75
17,35
4,90
1340
2,60
6.30
540
111
190
1900
147
1940
7,10
18,25
12,25
16,10
8,40
10,75
17,35
5,10
13,40
2,65b
6,30
5,25
UI
210
188,70
1310
140
190 a
147
21
Ampex Corp.
17,85
18,35
Anaconda
20,50
20,50
Ashl.OU Ref.
24,50
24,10
Atch.Top
20
20*
BetfaJ. Steel
21»
20,80
Boeing Comp.
15,10
Burroughs
114
113,»
Chasb. Goth.
6,30
6.»
Chca.Ohio R
Chrysler
28
27,50*
Cities Serr.
47.25
47,95
Colgate
43
45
Col.Gas
32,50
35
Curtiss Wright
11,50
11,40
Dart. Ind.
34
34
Dow Qiem.
72 AO
72
Du Pont
127 AO
128
boltenluriK oblItsUM
AlcSb Alom
Beil.Teleph.
Can. Brew.
Can .Pacific
Husky OU
Imperial OU
Int.Nat Ga»
Int .Nickel
2449 24,50
4640 47,50
7 7
69.00 70,70
14
19.65
10,10
50,10 51
14
19,80
10,10
Eastm. Kodak
Fluor
Ford Motor
Gen .Cable
Gen.Electr.
Gen.Motor
Gen.Telph,
Greyhound
Int.Bus Mach.
lnt.Flav.Fr.
Int. T A T
Jones Laughl.
Kenneeott
Lanvin
Ung r.v.
Litton Ind.
Mart.Marietta
Mc.Don.Gongl.
Montgom.W.
Nat .Can.
Nat.DisteUera
Nat.Steel
North Am.Ph.
Occ.Petr.
OUn Corp.
Penn .Central
Pepsi-Cola
Phill. Petr.
Procter Gam
Radio Corp. A.
Republic Steel
Sears Roebuck
Shell Oil
South Cy
Southern Pac,
Sperry Rand
Standard Br.
Stand NJ,
Studebaker
Son Oil
Tandy Corp
Texaco
Texas lustrum
Transam.Corp
Union Poclf. ti
U.S.Steel
West-Bancorp
Westingh. El
Wooltt'orth
Ballast Ned.
76
76
20,50
22,25
54,75
54,7ft
21
21,75
88.»
89»
78
77»
29 A5
29,50
15,10
14,90
328
328,90
65
64,75
49,10
50,75
10
10
36
37,10
40,75
41»
11»
12
21,15
20,85
16.70
16,25
19
18,75
60
60,25
23»
23,25
15,50
15,25
41,60
41,70
24,1
24,40
21,55
21»
19»
19»
6a
6,40
52»
53,00
29,50
121,25
122
27
27,30
27,25
27,30
75
76
47»
47,50
24
33
24.40
25,60
25»
47
47»
71,15
72»
48.»
47,75
47»
49»
49»
35,05
35,25
81
80b
19
46,40
31
3440
5940
36.10
106,60
1540
46,40
30,50
34.70
69.71
36,60
106.»