AUTOVERKOOP NAAR ABSOLUUT RECORD Ruim 400.000 nieuwe auto's RENS <e dagen. gevoel financiën economie KAHN (I) PENSIOEN SLUITINGEN ter ake KAHN (II) RESULTATEN OLIE ECONOMIE KRANTEN ERINGSBEDRIJF IA YENS CHOCOLADE PROCENTEN E TSTUKJES TBOMEN F en Zn. VERLICHTING RSTPLATEN 1VDIO T.V. ELEKTRA ly Bogaert OOK ZOEKT... RS ANP-beurs overzicht Technisch herstel voor hoofdfondsen Amsterdamse effectenbeurs 1917 traat 3 hulst 13 terneuzen AffRDAG 12 DECEMBER 1970 daarom sterker gebundeld moeten worden". Aldus minister Bakker (Verkeer en Waterstaat) op de ha- vengildebijeenkomst van de ver. De Amsterdamse Haven. DE Amerikaanse futuroloog Her man Kahn (foto) meent gouden itrgen te zien in de Franse econo- lie. Bond 1980 zal Frankrijk per loofd van de bevolking meer pro- toeren dan West-Duitsland. „Het luchtledige in het hart van Europa geen vacuüm meer", aldus ahn. De Amerikaan vindt dat het icrstel van de Franse economie te lanken is aan het laten varen van lloze tradities, een meer rationele ipak en een scherpere concur- mtie. „De stuwkracht van West- mitsland is thans geen probleem eer", aldus Kahn. ER wordt een bedrijfspensioen fonds voor werknemers in de de tailhandel ingesteld. Naar schatting zullen 50.000 werknemers onder dit fonds gaan vallen. Er zal voor de pensioenvoorziening 5,6 procent premie moeten worden opgebracht, waarvan de werkgevers 4,6 pro cent en de werknemers één pro cent te dragen krijgen. Er wordt naar gestreefd deelneming ver plicht te stellen, ook voor de on dernemers in de detailhandel. HET confectiebedrijf Norwo n.v. te Noordwolde zal per 1 januari de poorten sluiten. Oorzaak: een te- ZWEEDS JALOEZIEËN e fabriek. Meet Zelf uw voordeel. In diverse ren. ALUMINIUM en STALEN ZONNESCHERMEN HERMAN Kahn voorziet tevens Jen grote opkomst van China, dat Jich tegen 1980 opgewerkt kan (ebben tot een „grote tussen- fcacht" van het formaat Engeland, frankrijk of West-Duitsland. Ja- lan zal zich volgens Kahn Jpwerken tot een „superstaat" op Économisch, financieel en technisch (ebied. Het wordt geen „super macht" als Rusland en Amerika. Japanse handel zal zich volgens le Amerikaan gaan richten op Eu- Topa. De VS hebben momenteel de rrootste Japanse invoer. kort aan personeel. Er werken 15 personen met een volledige dag taak en vijf voor halve dagen. Dat waren er aanvankelijk 55 tot 60. De Britisch Aircraft Corporation heeft als reactie op het besluit van de Britse regering het iuchtbuspro- ject van de maatschappij niet te steunen, 870 werknemers ontsla gen. maanden van 1970 t.o.v. de over eenkomstige periode van 1969 dui delijk gestegen. De dalende trend in het verbruik lijkt te zijn omge bogen. Ook de export van chocola de vertoont een stijging". Aldus voorzitter Savrij Droste van de Nederlandse cacao- en cacaopro- duktenvereniging. De haven van Amsterdam ia op weg naar een nieuw record. Het geconsolideerde omzet over 1970 30 jaar 22.6 miljoen ton (een stijging van 14,6%). De n.v. koninklijke fabrieken V.b Alex Adam verwacht dat de geconsolideerde omzt over 1970 30 procent hoger zal uitkomen. Een beter resultaat wordt verwacht. Veneta (tapijten, Hilversum), heeft een sterk teleurstellend re sultaat geboekt: 0,4 milj. winst te gen 1,2 milj. vorig jaar. De per spectieven blijven gunstig. CHEVRON zal in de loop van de volgende week een boring beginnen bij het dorp Terwispel. Het is de eerste boring in Zuid-Friesland van Chevron. oon 01140-2788 „ONDERLINGE concurrentie lissen Nederlandse zeehavens is lit de tijd. Internationaal bezien lan ons land "ouwelijks in afzon derlijke have lieden worden in- ideeld. De buitenlandse acquisitie foor de Nederlandse havens zal SIJTHOFF Pers n.v. zal een bod uitbrengen op de aandelen van n.v. dagblad Het Binnenhof en n.v. De Leidsche Courant. Tussen directies en commissarissen van beide be drijven is hiertoe overeenstemming bereikt. Een statutaire bepaling maak het mogelijk dat Het Bin nenhof en De Leidsche Courant het eigen karakter behouden. „HET chocoladeverbruik in Ne derland is in de eerste negen In het Westduitse economische beleid geldt de bezorgdheid niet meer alleen stabilisering van de prijzen, maar ook het waarborgen van een passende groei, een grote werkgelegenheid en een handha ving van voldoende bereidheid tot investeren. Dat is bekendgemaakt na de „top-conferentie" tussen mi nister Schiller van economische zaken en vertegenwoordigers van werkgevers en werknemers. (Van een onzer verslaggevers) AMSTERDAM In het nu bijna verstreken jaar zijn er in Nederland meer nieuwe personenwagens verkocht dan in enig ander jaar. De totale verkoop zal dit jaar de 400.000-grens overschrijden. Opvallend is dat de verkoop in de eerste zes maanden van het jaar aanzienlijk hoger was (invloed van de vakantie) dan in de periode van juli tot en met december. Tot en met 30 juni werden er 229.748 nieuwe wagens verkocht tegen 200.852 in dezelfde periode van 1969. In het tijdvak 1 juli31 decem ber zullen het er waarschijnlijk 170.000175.000 zijn. Tien jaai geleden, in 1960, bedroeg de totale jaarverkoop 100.000 nieuwe wagens Vorig jaar bedroeg de totale verkoop 350.000 stuks, 15.000 meer dan in 1968 en dit jaar weer ruim 50.000 nieuwe wagens meer dan in 1969. Opel, dat, vorig jaar Volkswagen na èen elfjarige „regeringsperiode" van de terste plaats verdrong, voert ook nu de „top-tien" aan. Opel komt roy aal boven de 50.000 en wijst met een duidelijke marge Ford naar de tweede plaats Veruit het meest ver kochte model bij Opel is de Kadett, met ruim 60 procent van de totale verkoop Ford zal waarschijnlijk het jaar afs'u'ten met een totale verkoop die tussen de 47.000 en 48.000 ligt. Bij Ford zijn de Escort en de Capri veel gevraagde modellen. Fiat zal afsluiten met een totale verkoop die schommelt tussen de 44.000 en 45.000 stuks. Bij Fiat zijn de 850- en 128-modellen de meest verkochte wagens. Vooral de vraag naar de 128 is bijzonder groot. Merk waardig is dat de Fiat 500, de „ka- bouier" in de Fiat-vloot, het in Ne derland niet (meer) doet. v.w. draagt momenteel 8,8 procent en mis schien zit de 9 procent er zelfs nog in. Citroén komt op een totale verkoop van ca 35.000 wagens, maar liefst 15.000 meer dan vorig jaar en 20.000 stuks meei dan in 1968. Citroen le. verde tot. er met einde november bij na 19 000 „Eenden" af en ruim 10.000 Dyanes. Renault, vorig jaar nog zevende, schuift naar alle waarschijnlijkheid een plaatsje op en zal met een totale afzet in ons land van rond 34.000 stuks beslag leggen op de zesde plaa,:s Dat is ca. 12.000 stuks meer dan in 1969 DAF maakte een fikse buiteling. Vorig jaar stond het enige echte Ne derlandse merk nog op de vijfde plaats, dit jaar moeten de Gebr. Van Doorne genoegen nemen met een achtste plaats. Haalbaar voor DAF zal dit jaar een afzet zijn van circa 26.000 wagens, evenveel als in 1969. Het rijtje van de meest verkochte merken in 1970, uitgedrukt in (ver wachte) prorenten: Volkswagen dus op de vierde plaats. Het totale aantal verkochte VW's zal dit jaar waarschijnlijk iets boven de 40.000 komen, waarmee VW ruim 6000 stuks zal achterblijven bij de omzet van 1969. Het marktpercen- tage van VW kreeg in de zeer sterk stijgende markt een gevoelige knauw. Tegen een percentage van 13,3 in 1969 zal het dit jaar uitkomen op rond 10 procent. Bij VW is de kever nog altijd het meest gevraagde en ver kochte model. De prijsverhoging van 9,4 procent heeft het merk geen goed gedaan Na deze grote vier komt Citroén, de grote verrassing van dit jaar. Het Franse merk sprong van de achtste plaats in 1969 naar de vijfde dit jaar. Het marktaandeel van Citroen be- 1976 1969 13,5 13,9 10,9 11,4 4. VW 9,8 13,3 5,8 6,4 8,4 8,2 6,8 8. DAF 6,5 7,4 4.4 3,3 In aantallen was de volgorde eind november als volgt: 1970 1969 43.187 46.806 44,745 36.637 4. V.W 38.500 42.667 34.511 18.655 6. Renault 33.016 20.608 31.969 21.802 23,677 17.390 10.727 Achilles 11 te Belize; Algol 10 vn Hamburg nr Rotterdam; Algorab 11 te Santos; Ameland 10 dw kp San Juan nr Pte Noire; Ancospray 10 vn Galvestonbay nr Amuaybay; Area 10 vn Singapore nr Pladju; Ares 11 te Guayaquil; Aristoteles 11 te Am sterdam verw; Atlantic Star 10 vn Liverpool nr New York; Bovenkerk 11 te Antwerpen; Capulonix 10 te Kharg eil; Carbotiger 11 te Kopen hagen verw; Ceres 11 vn Amster dam nr Kingston; Chevron Amster dam 10 te Punta de Palmas; Che vron Delfzijl 10 te Rotterdam; Cop- pename 10 vn Napels nr Koper; Daphne 10 dw Dover nr Novoros- sisk; Domburgh 10 vn Rotterdam nr Harwich; Ganymedes 10 vn Rotter dam nr Bremen; Gooiland 10 vn Santos nr Pto Alegre; Gulf Hansa 10 vn Bantry nr Milfordhaven; Gulf Italian 10 dw Colombo nr Mena al Ahmadi; Gulf Swede thv San Tho me nr Cabinda; Hercules 10 vn Bre men nr Hamburg; Hilversum 10 vn Mobile nr Houston; Hollandsbrink 10 vn Tilbury nr Jamaica; Houtman 11 te Khorrsamshar verw; Kaap Hoorn lOvn Shellhaven nr Rotter dam; Katsedijk 10 vn Rotterdam nr Bremen; Kelletla 10 dw Madagascar nr Colombo; Kenia 11 te Geelong; Lion of Judah 11 te Assab verw; Macoma 10 dw Sabang nr Mena al Ahmadi; Madison Lloyd 11 te Mar seille verw; Merseylloyd 10 te Bal boa; Moerdijk 10 te Londen; Pool ster 10 vn Gravesend nr Casablanca; Schelde Lloyd 10 te Bremerhaven; Schiekerk 10 vn Singapore nr Hong- Kong; Sepia 11 te Tranmere; Si- monskerk 10 te Bremen; Sinon 10 vn Rotterdam nr Piraeus; Sirara 11 vn Cayenne nr Fort de France; Slo- terkerk 11 te Durban; Straat Fiji 11 te Port Elizabeth verw; Straat Fus- liimi 10 te Yokohama; Straat Torres 11 tein anker Muscat; Tanamo 10 vn Baltimore nr Barrios; Theron 10 dw Cuba nr Houston; Tjipondok 12 ten anker Dar es Salaam; Utrecht 10 vn Asuncion 9 45 m no Abrolhos nr Montevideo, Bastiaan Broere 9 te Gela, Herta 7 vn Shoreham nr Plancius 9 te Irvine, Amstelstad 9 te Yokohama verw, Amstelveen 8 540 nnw vn Fremantle nr Fremantle, Cinulia 8 50 w vn Vlissingen nr Stanlow, Dahomeykust 8 250 zzo vn Abidjan nr Freetown, Doslna 8 110 nno vn Kaap Finisterre nr Bonny, Kaap Hoorn 9 te Shellhaven, Merwe Lloyd 8 te Kaapstad, Moordrecht 8 450 zo vn Bermuda nr Rotterdam, Ondina 8 275 no vn Mogadiscio nr Ummsaid, Patro 9 vn Las Palmas nr Perz Golf, Philine 9 verw te Bejaja, Schie Lloyd 8 te Labuan, Sinouts- kerk 8 270 no vn Azoren nr Cristo bal, Sliedrecht 8 300 no vn Mona Eiland nr Pisco, Stad Utrecht 9 vn Rotterdam nr Antwerpen, Straat Ie Maire 8 vn Melbourne nr Fremantle, Straat Towa 8 150 nnw vn Mossa- medes nr Pointe Noire, Woensdrecht 8 500 no vn Flores nr Golf van Mexico. Annenkerk 10 vn East London 11 te Durban verw, Asterope 10 dw Landsend nr Antwerpen, Atys 10 vn Bombay nr Kandia, Banda 10 vn Amsterdam nr Hamburg, Camitia 10 dw Cherbourg nr Curasao. Chevron Rotterdam 10 dw Oporto nr Rotter dam, Congo Kust 10 vn Rouaan nr Freetown, Copan 10 gibraltar gep nr Livorno, Coral Maeandra 10 te Rot terdam, Crania 10 dw Flores Azoren nr Curasao, Diadema 10 vn Geelong nr Perz Golf, Diogenes 11 te St. Thomas venw Ea- 10 dw Southamp ton nr Torbay, Farmsum 10 p Timor rtr Dampier, Giessenkerk 11 te Ca sablanca verw. Hermes 10 te Moen- go, Hollands Dreef 10 p Kp Finister re nr Bremen, Ittersum 10 te Am sterdam, Katelysia 10 te Stockholm, Koningswaard 10 te Rotterdam, Laertes 9 vn Amsterdam nr Ham burg, Leiderkerk 10 te R'dam, Libe- riakust 11 te Taooradi verw- Loire Lloyd 10 dw Landsend nr Cristobal, Madison Lloyd 10 vn Barcelona nr Marseille, Neder Eems 10 dw Co lombo nr BelEfwan, Neder Elbe 10 vn Amsterdam nr Kaapstad, Neder Rijn 10 vn Genua nr Livorno, Phili ne 10 vn Bejaja nr Triest, Philip- pia 10 te Zueitina, Radja 8 vn Sas- sandra nr Le Havre, Schelde Lloyd 10 vn Rotterdam nr Bremerhaven, Senegal Kust 10 dw Villa Cisneros nr Le Havre, Serooskerk 10 te Am sterdam, Steenkerk 10 te Moji, Straat Clarence 10 vn Sydney nr Burnie, Straat Clement 9 vn Adelai de nr Fremantle, Straat Hobart 10 te Lourenso Marques, Straat Rio 11 te Yokohama verw, Tjipondok 10 Dar es Salaam, Togo Kust 10 vn Tema nr Douala, Waalekerk 10 dw Kaap stad nr Barcelona, Walcheren 10 dw Kristiansand nr Narvik, Zafra 10 dw Kp Blanc nr Mena al Ahmadi Asuncion 9 210 m no Kp Frio nr Montevideo, Plancius 10 vn Irvine, Amstelstad 9 te Yokohama verw, Amstelveen 9 650 m nw Geraldton nr Fremantle, Capiluna 9 te Ham burg. Cinulia 10 te Stanlow verw. Dahomeykust 11 te Freetown verw, Diadema 7 te Geelong, Kaap Hoorn 9 te Shellhaven, Koudekerk 10 te Bremerhaven. Merwelloyd 9 vn Kaapstad nr Duinkerken, Moor drecht 9 480 m ozo Bermuda nr Rotterdam, Nijkerk 10 te Port Eliza beth, Patro 9 vn Las Palmas nr Perz. Golf, Philine 9 te Bejaja verw, Philippia 10 te Zueitina verw, Queen of Sheeba 9 50 m zzw Kp Blanc nr Assab, Sinoutskerk 9 180 w Azoren nr Cristoba 1, Sliedrecht p 9 Mona Eil. nr Pisco, Stad Utrecht 9 60 m o Wight nr Port Arthur, Straat Johore 10 vn Picton nr Wel lington, Straat le Maire 9 75 m wzw Portland nr Fremantle, Straat Towa 9te Pointe Noire, Woensdrecht 9 140 nto Flores nr Golf v Mexico. - faillissementen Opgeheven: A. E. Kriek, Tuin straat 12, West-Souburg. Wegens ge brek aan actief. Surseance van betaling: d.d. 7-12- 1970 is aan A. M. de Jonge, h.o. Fa. Jac. de Jonge en Zn., aannemersbe drijf van woning- en utiliteitswer- ken, Waardekensstraat 43, Biezelin- ge, voorlopig surseance van betaling verleend. Het verhoor is bepaald op 16-2-1971 te 10.30 uur. Bewindvoer der is mr. J. G. van der Burgt, Klokstraat 3, Goes. cerstdagen "i mooi assortiment rijzen. onder standaard, [aten. ARSEN - HULST - GROEN ETC. hij Bloemisterij ULST - Tel. 01140-2292 105 - Kloosterzandc lefoon 01148-270 ienen met bijpassende tas en kinderschoenen :en de grootste keus e. hoenenspecialist Hulst Tel. 2937 rzegels AMSTERDAM, 11 dec. Nadat gisteren verscheidene fondsen nieuwe dieptepun ten voor 1970 bereikten en ook de hoofdfondsen verder omlaag gleden, heeft zich vandaag aan het Damrak een technisch herstel afge tekend. Allerwegen ging men over tot dekkingsaan kopen. Bijzonder overtui gend was alles nog niet maar men achtte de wijd voor een herstel nu aange broken. Wall Street blijft maar omhooggaan en hier van gaat enige stimulans uit. Hoewel Amsterdam de laatste maanden een eigen koers schijnt te varen. In ieder geval waren alle in ternationals bij opening ho ger en hier en daar breid den de winsten zich later nog wat uit. Kon. Olie ging ƒ2,70 hoger van start op 142.80 en liep daarna op tot 143.10. Akzo, een gulden hoger op 71.10 begonnen, trok door tot 11.70 en Uni lever welk fond; ƒ2 beter op de markt verscheen liep op tot 84.90 tegen gisteren 82.50. Philips was ruim 1 be ter op 47.20. Hoogovens haalde bij de opening het interimdividend ad 1.20 meteen in o 70.20. KLM trok een paar gulden aan tot 169. Heineken Bier zette de vaste stemming van de voorgaande dag door en opende 2.70 hoger op 210, gevolgd door 210.50. In de cultuursector brok kelde HVA wat af. Scheep vaart lag verdeeld met voor H.A.L. een winst van 1 punt °P 94, terwijl Kon. Boot aantrok tot 87 (85.60). Nat. Nederlanden moest nog zes tig cent prijsgeven op 67.60. De Groot-Banken verbeter den, waarbij ABN drie gul den aantrok tot 244 en Am- robank ƒ1 tot 52.20. De staatsfondsenmarkt was verdeeld. AKZO Vg.Bank Ned. Am.Rott.Bnk. A'dam-Rubber Dell «Mij. Dordtsche Petr. DordtecheP.pref Hein.Bel.Beh. Heineken Bier HolL*AmerikaLijn Hoogovens H.V.A.-MiJen K.L.M. Kon. Petroleum K.N.SM. Nationftle*Ned. Ommeren Philips Gloeil.Q.t Robeco Rolinco Scheepv.tlnle Net) Unilever VRIJDAG 11 DECEMBER 1970 lc kolom slotkoerioe vorige beur», 8e kolom koeree» Ie tijdvak beurt t laten, k at blode» ion dun, o os dividend ACTIEVB AANDMJ5N handel en industrie 70,18 241 51,20 40.2 38.50 864 865 197,75 207,30 93 70.15 57.3 166,25 140,10 85.60 68.16 275 46,10 217,30 168,16 81,90 82.50 72 243,76 52,20 40,1 58,60 880 878 201,50 209,50 94 70,50e 57,7 168,25 143,15 867 68 275 47,40 218,45 169,75 81,90 84,90 At'ilbVk OBLIl.A llfc» id.'30-1-2.3% ld.'54-l-2A% id.'55-1.3 ld.'85-24% Grtto.3 Ned.'374 Grtbl.'46.S Ned.Dlr.l.'47.S Grtb.2 - N.l.'37-a.S - OBLIGATIES gemeenten 6940b 70,60 70,60 77,80 85,60 8340 89,10 70,60 70,70 78,00 85,80 83,00 89,40 sU*tsleittHKen Ned.25J.'6».t> 101,70 101,60 id.25j.'70.8 101,70 101,60 id.l5j.'70-1.8 100.65 100,70 id.l5j.'70-2.8 100,90 100,95 ld.7j.'69J 103,60 108.40 td.7j.'70.8 102,55 102.40 id.'70-7% 101,20 101,15 id '69.7 J6.60 96,70 id.'66-1.7 93,80 93,70 id.'66-2.7 93.66 93,80 id.'69.7 92.60 92,70 id.'68-1.6 88.80 88.95 id.'68-2.6 88.70 88,80 id.'68-3.6 88,70 88,70 Id '68-4.6 38.70 88.60 id.'66.6% 89.80 89,70 id.'67.6% 87,10 87,00 id.'67.6 86,00 86,00 td.'65-l.ft 87.20 87,10 id'65-2^% 88,70 86,70 Id.'64-1.5% 34.71' 84,65 id.'64-2.3% 84.» 84,10 id.'64.5 81,70 id.'58.4 84,70 34,80 id.'88.4 80,60 80,70 id.'60-1.4 84.20 84,20 id.'60-2.4 79,70 79,70 id.'63.4 77,50 77,50 id '64.4 96,70 96,60 A'dam'47.S 88,00 87,70 id.'46 „8 90,25b 90,50 A'dam'52-1.4% 82,00 BNG7j. 68.8 101,56 101,30 id-Wl-l 03,30 98,» id.'66-2.7 93,20 93 id.'67-1*2.694 99,90 89,80 id.'66-1*2.6% 89,» 89,40 id«'67.1.6 87,70 87,70 ld.'67.6% 85,70 88,70 id.'57.6 91,00 91,80 M/S54.0 88,40 08,40 Id.'65*2.6 88,40 86,40 ld.'65tl.5% 86.1ft as W.'65*1.5% 85,00 85,60 Id.'65.5 89,10 89 id.'58.5% 88,70 88^0 id.'64,5% 83,30 82,90 id.'65.5% 04 88,90 id,'58.5 O 33.90 id.'64*1.5 88,20 02,90 id.'58*l*2*8,4% 81,20 81 id ^0j.'58-59.4 79,30 79 id .25j.'58-1-2-3.4 83,10 82,90 id^5J.'60-2-4-5.4 83,» 82,06 id.'63*4.'03.4 75,» 78 id.'52,4% 91,50 91,70 Rentesp.'52 id.'«7 BNGsp.'C4 ld.'65 id.'66-l Exp.F.'6€.1 id.'58.5 id.'58.5% EFM'58-1-2.5 Gruyter'66.7 ld.'65-8.5% id.'52.5 Midd.Cr.'6S,4% NBMjtr.66.7 id.'65.5% Nst.lnv.'65.6% ld.'63.5% N.O.bnk.'B8.7 id.'64.6 RMl.D.B/84.5 204,60b 204,50 198.80 199,00 133.80b 134,20 127,50 127,30 129,50 129,20 98,50 98,50 95,50 94.60 94,60 - 96,50 82,00 - 98,80 96,70 98,50 98,20 89,10 89,01 91.00 84,00 92,50 83.10 86,00 76,00 76,50 hypotheekbanken 1 Fr.Gr.H.B. 96,80 96,90 Ned.'59.4% 82.70 82,50 Fr.Gr.DW 86.00 85,10 id.'60.4% <7,50 77,40 5 Fr.Gr.DV 83.(» 83.05 id.'61.4% 77.00 77,80 4 Fr.Gr. 78.10 id.'63-1.4 76.80 76,80 V'z Fr.Gr.DU 78,10 78,25 id '63-2.4% 76,70 76,80 VA Fr.G.DE.VE 86,00 66,00 id '61.4 80.10 80,20 7 Utr.Hyp.G. 91.60 id.'62.4 79,80 75,80 0 Utr.Hyp.T. 84,60 id.'53.3% 73,60 73,90 3% Utr.Hyp.K-I 67.00 66,10 Staff.!.'4?.,) 66,70 66,60 3 Utr.EEE-E Ned '51.8 92,80 92,50 1 Weetl.Hyp.B 88» 88,50 id.'53*l-25 80.» 80.» ft Westl Hyp Jt 84.» 84,60 id.'56.a 78,80 78,70 5 Westl.Hyp .U 83.00 id.'40.3% 66.» 66,50 4Yz Westl Jlyp.T 70,10 76^0 8% WeatUI.N.-O 66,00 65,80 handel Industrie en dit- S E.N.Sch.A.O. VA AKZO 1000 4 A.Hcijn '55 7% Blauwh. '66 VA BUuwh. '67 5% Blauwhoed 4% Blauwhoed 5 Blydenstein 6 Bmicro VC V/z Bredero VB 5 Bredero VB 7% Brit.Petr. '66 Brit.Petr. '85 6 Bijenkort 7. Coop.B. Coop. 8pa«r 7% CMC'66 fi% CMC'67 6Yj Hopgov.'64 K. Fabr. vh Ales 6 Kon.Z.Ketj. 4% Koudljs 3% Meef.Nd.B. i Nat.Grondb. m Nd.Gasu.'69 7% Nd.Gun.'86 Blf, Nd.Gasu.'66 5% Nd.Gasunie 4 Nijma VA Oev^rGaa 4 Phil.Dir.'51 3% PhiUps'48 8 PEGEM'57 VA FEGEM'58 5 PEGEM'58 4Ya PEGEM'52 8 PEGUS'57 6 PGEM'57 6 PEGEM'64 8% Rott.Rljn 4% Rott.Rljn Rijn-Scbelde'68 6 Schiphol 5% Scholt.Hon 5% Scholt.Hon. 4% Scholt.-Hon. 4ys Sch.H.'ftl 4% Sch.H.'fiS Unilever 5 Ver .Glas 5 V.Mach.'58 5 V.Maeh.'63 Het Dorp *67-7 - 86,00 87.00 - 92,50b 92,50 84.50 84,50 84,50b 85,00b 87,00 87,00 73,50 95.00b 96,» 91.10 73,50 82,00 95,00 89,00b 96,45 91,10 101.00 101,00 181,00 181,00b 97,50 97,50 85,00b 85,00b 90,10 90,20 77,00b 77,00b 90.80 90,70 86,00 8740 95,00b 95,00b - 87,50 95,80 95,60 94,90 :94,90 91,00 90,80 91,80 92,00 83,00 83,00 79,70 95,50 87,30 85,50 84,00 95.90b 96,30 90,00 83,50 93,60 84,70 83,70 88,50 99,00b 93,50b 91,00b 86,30b 87,70 66,00b 86,50 82,00 81,50b 79,70 95,50 87,50 85,80 84,00 95,50 96,10 90,00 86,50 9340 85.00 85,50 83,70 88,50 99,00b 98,50b 91,00b 86, 87.1 86,00b 8640 82,00 82,00b tQCbtvaart spoorwegen 88,20 8040 92,80 92,80 90,00 89,50 96.50 96,50 IÓ340 102,10 7 KLM 1968 3 KLM ISj. 4% KLM 20j, 4% KLM 1962 Ned.Sp. 15J. '78 4% Ned.Sp.'37 premie obligaties 2»A Alkmaar'56 S A'dam CA'33 2Va A'dun 1951 2Ya A'dam'58 X VA A'dam'56 II ZVa A'dara'56 til VA A'dam'59 3& Breda'54 2% Dordr.*56 VA Eindh.'54 61,60 61,95 126.00 127,95 61,50 72^5 64*50 63,50 70 71,50 71,25 72,00 64,00 63,50 62,00 62,05 63,45 64,30 61,00 60,85 2*A Enschede'54 60,70 61,00 2H Haar'52 I 71,50 VHasg'52 II 71,03 71,95 VA Ned.Rkr.'67 61,10 62,85 2Yt R'dam'52 I 75,00 75,50 ZVz R'dam'52 (I 72.03 73,95 VA R'dam'57 71.50 71,80 ZYi Utrecht'52 09,0 99,30 2*A Z.-Holl.'57 71,85 71,95 2Va Z.-HoU.'59 72,00 72,00 buitenlandse fondsen 5% K.inv.b.TM 82.60 82,25b 5E. in v.b.'65 80.» 80,00b 4 Ys Int .Bank'61 76,00b 76,00b VA Int.Bank'63 75,00b 75,00b 3y. lntJBank'55 90,00 90,00 3% KJ3.G.'64 86,50 86,60 5% K.S.G.'OJ 86.13 86,20 VA KJS.G. 1000 4% KJS.G.'62 84,» 84,50 4\A K.S.G/61 84.50 84,30 4% België'61 85.40 Tbt Petr.1000'57 104,00b 104,00b 7 All. Brew. 04,50 01,40 VA Cere Hydro •5,00b 93,00b PhU.Int.Fin. il/t No0rw.'55 01,00 afrik* 4 Zd.>Afr.'55 92.40 92,40 convert, obligaties 4% AKZO IV4% Amalga 5% AMRObk.'69 7 Bk.Onr.Za. 4& Bergh.Pap. 6% Bergosa 3 Berkel 6% Bols L. 5% Boraumij 7 Br.Or.Boom 4% Dr.-Ov.-H. EU.liitf.Mij. 7% 4% Gelder 1% Gelder-Hel 8% Geveke 5% Glst.Br.'M 5%„GT*M® %VS Grinten'69 594 Heek 7fe ffólec VA Homburg 5% Hoogovens 3% Indola 3 tndolaCos. 6 Yz Interlu 6 Invention 4% Kemp.-Beg, SYt Kluwer'60 8% KIM 1968 3 Lips-Gisp 4% Meelf.NJJ. VA Moes R. fi Meteoor 5 Nederborst Va Ned.Doghl. VA Nod.Midd.Bk 8 NiJv.Tencate 7443 74,80 106.» 106,40 88,80s 88 108 10T 73,5 90,50 80 VA Philips 1970 4% Philips 5% Pont.Honth. 494 Proost V/2 Rolinco 106 8% Rolinco 4 Ruhsalf VA Schok beton VA Sehuitema Smit 4% Stokvis 5% TlIk.Watcrl. 91,50 102,50 102,70 89b «9,50 12» IS 88.80 88,90 108,50b 10» b 94,50 94,10 91.40 93 108,50 109,30 112 112 103 104 1» 79,10 79.» 76,50 76 87,10 87,15 100 82.50 82b 01,23 •1 84,50 06b 94,80 94,60 83 85,50 127 127 84,70 84,60 92,30 92,50 92.80 92,50 153 153 97,50 98 90 00 88 87,50 ■mm 85 85 89b 00 92b 100.» 101b 80 •1 90,80 •1,50 91,80 7 Ver.Glu 118,30 %Yx Ver.Mach.F. 84,80 8 Vihamlj-Butt. 112,50 Wyers 1966 - AANIUSI.EN 117 84,50 112,50 84,30 AMEV 117 117 Anfas Groep 81b Ass.Stad Rott. 79 78,50 Bank en Ass. 01,70 82.» B.OnrJZaken 349 JS 349,5 Cultuurbsnk 101^ 101,3 Delta Lloyd 78.» 78,50 E^.Nillmij 129 133,50 66 Kas-Associatle 66 Nat.Inv.B.Pr« 93 98 Ned.Credietb. 37,20 37 Ned.M.-bank •3,30 95,50b Slavenburg 208 208,5 id. cert. Fr.Gr. Hyp. B.C. 334 355 Weal. Ur. H.B.C. 197 196,50 Northw.Pac.Hyp. tmm 95,5 Id. 2e 93^ culture* Scheepship.Ned. Ngombeal 127,30 127 78b 72 handel na Industrie A.CJF. 201 302AO Albert Heijn 144.90 149,50 A.H.mij. O.G. 152 b 132A AJg.Vr.Imp. 153 153 Amalga Hold. W 55 A'd.Droogd. 119 116 Amst.RlJtuig 139rB 135 Anlem El. nb. 93^ 52,8 Amh.Seh.b.e. 125 122 Asselbergs 101,7 100,5 Aut. Screw 113 b lllb Aut.Ind.Rott. 2094 306,5 BaUast-Nedam 73.» 72 b BatJlann. 433 430 Batata M. 96* Batenburg 201 301 b Beek v. A.L. 83* 85 a Beers Zn. .311 314 Befo b 187 Begemam 118 111 Bensdorp Int. 233 240b Bergh's A J* 213 b 313 b B.AJ. 5 pct.p. 84,3 b Bergoss 138 137' Berkel Pat. 173 b 172 Bernet NV b 16U 161 BUjd. lOOOnrt 50.3 50,5 Boer Drakk. 290 289 Bols Lucas 138 181b Borsumij e 1S2 15BA Braat Bouw. 286,2 m Brakke Grond. Bredero V.G. 188^ 1» Bred.V.G. ore 183 b 190 Bredero V.B. 383,5 b Bred.V.B.nrc m 383b Buhr.-Tet. 68,10 67,70 Bijenkorf ntc 350^ 355 Idem 6 pet, p. 78,8 78,0 Calve D.A. Calve D. nre 008 §10 Calve D, ppwd 12S Ctr Suiker 421 4so Cham. Unie 148 a Ciodu-K.A.K. 73a 73 Crane 102 101,8 Cnr.Haod.nrc 160,1 160,5 Dagra NV 138 140 Desaeaux T. 53 AO 62 Dikkers Co. 68 67 Dorp it Co. 153 198,8 Dr.«Ov. Hont 1» 1» Droge Wol 1» 111 DRU Ko*. P. Duiker App. irj 1» Elsevier EMBA NV Enk es NV E.N.O.T. Erdal Was Europa Hot. Figee H.Mf. Fokker Kon. Ford.Ned. Furness Gatelle Rijw. Gelder Zn. Gelder Zn.p. Geld. Helens Gero nb Geveke A Gr.e, Giess. Noord Gist-Bro cades Goudsmid E. Grattso's Grinten Grofsmederij Gruyter cp k Grayter ep B 407 1614 160 a 215 163 400* 142 48 890 84.60 219 118,50 116 83,90 91 125 b 127 84,80 108 90a 4» Ned. Bontw. 128 133* 163,5 b 137* NA.tr. e 150 152,1 N. Springst. s 217 NeUe 290a 395 165 b Netam b 113,5 113 400 a Niriaf Instr. 107 106 142 49,50 890 Nierstrase 119 119 84,50 N.Eur.Hout 145 215 Norit 110 112,50 1» Nutrieia 342,5 342 1» Nyma nrc 28,5 28,5 83 AO Nijv. t. Cate 60,2 60b 92 Ogem.n.b. 80,50 81 Orens A Kop 228 228 123 Oving 199 a 84a Pakhoed 60 AO 67,50 107 A Palemb. Ind. 83 63 162 A Palthe 79,8 80 236b Parkhotel 500b 500b 90 PhUips6pct.gbp 15.» 13.» Pont Houth. 161,5 161,50 Poorter b 130,5 Poreet. Fles 131 Proost A Br. 345 360 b Hagemetjer 102 104 Radem. Met. Malberg M. 67 67 Rees lak A Co. Hat.Texopr. 139 138 Reeuwijk Hat.Tcxopr.pr. 83,6 85,5 Reinevcid Hattttm A Bl. 80.10 Rclaa en Co. Hellingman 325 225 b Rhefn.KohL Hero Cons. 331 b 3» Riva Bock's MAS. 608 Rohte Jisfc. Holee NV 133A 133A Rommcnh. Holl. Beton ÓS 69,50 Ruhaak Co. H. Melksuik. 246 R. Schelde Homburg 93b 93,30 Sanders Deh. Hoogenbosch 183 181 Schev. Expl. Hoogenstraater 47 47 Schokbeton b Hoolmeljer 108 109 Scholt. Cart. 1HC HoU. 222 b 224 Scholt.-Hon. Industr. Mij. 335 a 230 a Schuitema IBB-Kondor 183 182,90 Schuppen S. Inter las 3» 3» Schuttersv. Int.MulIcr 47 A0 47.» Simon d.W. b Int.Gew.Bet. 304 300 Simons' Emb. Inventum 174 171 Soer. Dr. dok Jean Heybr. 87 A 250 86 StokvA-1000 Jongoneel 353 Step. Twente Kemo Com. 168 168 Synres c Kemp.Be geer 65,50 6SA 267 TabJndi'hU. Key Booth. 267 leehaAJliar. Klene Sulk. 199 202 Techn. Unie Kloos Zonen 170A 178 TUb. Waterl. Kluwer '<TU 206,30 20B Tricotbest. Alex Adam 120 b 1» Tw. Ka be If. Kon.Ned.Pap. 150,1 150,5 Ubbink-Davo K. N. Text, e 26,1 »>1 Udeuh.Steen Korenschoof Kondijs ure 1SS 187 Krasnapoisky 51,» 54,50 Unikap Kon. V.Tapijt 130 127 UnU.7pct. cp Kwatta Ch. 198 128 10» 6pct. cp Lsndr Leidse Wol Ltodet.-Jac. UpsAGisp. e Lijempf Lijm Delft ure Macintosh Matabel Merlf.NJS. t Mees'bouw b Metaverpa b Meteoor Bet. Moluicsche Nosa Pots, Mul dors fab. Minnbouwk. e Noorden Ch. Norit Gebn. Nedap N. Ap. NedcrhoMtV.B. 143 1424 181 b 172,50 17240 110 7940 182 b 80 285* 270 22 6740 104 SIK* 84,50* 160* 19» 56.» 5440 118,3 79,60 180 a 186 80a 280 272 21.9 6749 104* 310* 85 160 b 1734 56,80 Maxwell 150 A0 154 Moeara Enim 23» a 2260 Moeara L-10opr 3560 3550 Moeara winstb 3940 Moeara 4 wb 38» a 3650 132 b 132 150 147 1144 - 114 115,5 178 b 180 1994 198 83 83 685 S 005 isa - 1574 145 143 301 301 289 290 69,8 69,5 mijnbouw en petroleum scheepvaart Oostree 1114 111,00 spoor- IQ tramweg-et Geld .Tram 33,00 33,00 Antill.Br. - Antili. Verf 1» El.Mij. Aruba 105 Surin.Brow. 124 105 inv.Ov.i>erv. 4.75 4,75 Shell Can. 33,40 33,40 ACF Industr. 44,75 44,75 Admiral Corp. 8,10 8,30 Allied Chemie. 21,10 21,30 Am.Enka 32,80 33,10 Am .Metal 31,80 31,80 Am.Motors 6A0 6,45 Am.Photo Ed. 10.» Am.Smelt A R Am .Stand. 29,75 30 Am.Tel. A Tel. 48,25 48,25 participatlebewtitêA Alg.F bee 98,» 98,» Am .Fund 1-5 200 204 Convert© 760 763 Goldmines 1-5 113,» 113.» H.B.B. 760 760 Holland Fund 567 563 Interbonds 605 60S Rentef.part. 727 727 Ned.Vastgoed 481 481 B inn.Vastgoed 113 112 Breevast'67 91,10 91 belegging»-tn{j«a 189 188,5 AJI.M. 133,50 133.» 16,10 16 D.I.F. 128 130 157 158 IKA 153 155 160 160 NEFO 65,30 65,10 40,60 39 Ohano 39(1 392 193A 196 Prot.Bel. 117 117 Unl-Invest 61.» 61» 92 92 Unitas 72 72 232 Utilico U8A0 119 84 84,5 Concentra 292 292 23,5 b Euro pat .10pb 417 417 110A b 112 Un.Fonds 20 pb 470 472 88A 85,5 Enrunlon lOpb 1209 1210 Finance Union 340 340 64 65 Vaieurop 668 670 1ÓOO 4pct» cp Utefmehlen V.«L VUetWern. Veneco Veneta Verslaaf, nb VerJUScbev. Ver «Mach.f. VJS. Ultgev. VNU Pref. Ver Touw. e Veeelvenr. vihamiJ'Butt. Vred. Rubb. e VRG-Pap. gb Vskaansoord Wateren G. Wegener's ure Wereldhaven 107 b 994 119 91 80.5 52 282 a 115 148 147 66,10 124 18 117 73 159 103 114 92.9 81 5! 281b 108 82 114 a 150 34,9 68 124 18 113 71b 155 •meriks Wyers Wijk A Her. Zaalberg 592 600 113 b 116 544 33 74,80 73.» 418 418 65.40 66,30 123 124 104 104 74 71,9 714 70 Boston Fund Chemical Fund Dreyfus Fidelity Fd. Investors M. Japan Fund c Lehman Corp 0 Manh Fund e Mass ach Steadman e Technolog. Fd. Value Line Gevacrt Petrofina la Solvay Cie Union Minière Mannesman» Imp. Ind. c Co.Fin.de Pari» Pion.Elec. 7,10 18,50 12,10 1540 845 10,75 17,35 4,90 1340 2,60 6.30 540 111 190 1900 147 1940 7,10 18,25 12,25 16,10 8,40 10,75 17,35 5,10 13,40 2,65b 6,30 5,25 UI 210 188,70 1310 140 190 a 147 21 Ampex Corp. 17,85 18,35 Anaconda 20,50 20,50 Ashl.OU Ref. 24,50 24,10 Atch.Top 20 20* BetfaJ. Steel 21» 20,80 Boeing Comp. 15,10 Burroughs 114 113,» Chasb. Goth. 6,30 6.» Chca.Ohio R Chrysler 28 27,50* Cities Serr. 47.25 47,95 Colgate 43 45 Col.Gas 32,50 35 Curtiss Wright 11,50 11,40 Dart. Ind. 34 34 Dow Qiem. 72 AO 72 Du Pont 127 AO 128 boltenluriK oblItsUM AlcSb Alom Beil.Teleph. Can. Brew. Can .Pacific Husky OU Imperial OU Int.Nat Ga» Int .Nickel 2449 24,50 4640 47,50 7 7 69.00 70,70 14 19.65 10,10 50,10 51 14 19,80 10,10 Eastm. Kodak Fluor Ford Motor Gen .Cable Gen.Electr. Gen.Motor Gen.Telph, Greyhound Int.Bus Mach. lnt.Flav.Fr. Int. T A T Jones Laughl. Kenneeott Lanvin Ung r.v. Litton Ind. Mart.Marietta Mc.Don.Gongl. Montgom.W. Nat .Can. Nat.DisteUera Nat.Steel North Am.Ph. Occ.Petr. OUn Corp. Penn .Central Pepsi-Cola Phill. Petr. Procter Gam Radio Corp. A. Republic Steel Sears Roebuck Shell Oil South Cy Southern Pac, Sperry Rand Standard Br. Stand NJ, Studebaker Son Oil Tandy Corp Texaco Texas lustrum Transam.Corp Union Poclf. ti U.S.Steel West-Bancorp Westingh. El Wooltt'orth Ballast Ned. 76 76 20,50 22,25 54,75 54,7ft 21 21,75 88.» 89» 78 77» 29 A5 29,50 15,10 14,90 328 328,90 65 64,75 49,10 50,75 10 10 36 37,10 40,75 41» 11» 12 21,15 20,85 16.70 16,25 19 18,75 60 60,25 23» 23,25 15,50 15,25 41,60 41,70 24,1 24,40 21,55 21» 19» 19» 6a 6,40 52» 53,00 29,50 121,25 122 27 27,30 27,25 27,30 75 76 47» 47,50 24 33 24.40 25,60 25» 47 47» 71,15 72» 48.» 47,75 47» 49» 49» 35,05 35,25 81 80b 19 46,40 31 3440 5940 36.10 106,60 1540 46,40 30,50 34.70 69.71 36,60 106.»

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 15