ELSIE Coronation Street: „Eeuwig' CAREL SWINKELSDE LAATSTE DICHTER? kijk naar luister naar natrëna Zomeravond 9 WOENSDAG 28 OKTOBER 1970 23 ■^Nuookinlitetnes Met kans op gtatis fk WkdD.K V^9|5]E*^K ^VCHIÉOA*^-; The oldest end most populir Apcnlif in Hollsnd j Drink ic straight and I where passible sctve j 1 from an icc cold boute s svjjwN -ssv; Het lekkere zoetmiddel, zonder bijsmaak. calorievrij zoet Goed zeg... lekker zoetzeg.- natuurlijk Natrena! oatgert^ *-«vJ i fB1-ri Toen de tv-vriend van het knapste meisje in de tv-serie „Coronation Sreet" uit de gunst van de kijkers raakte, wachtte een groep mannen de acteur bui ten de studio's op en dreigde hem af te ranselen „Als je onze Elsie niet met rust Iaat". Toen Elsie Tanner, alias de welgevormde actrice Pat Phoe nix, met haar Amerikaanse sol daat trouwde, berichtten kijk- sters aan de tv-uiaatschappij dat rij haar mooiste hoeden hadden gedragen om getuige te zijn van de gebeurtenis. De acteur Peter Adamson, de voormalige gezel van Elsie op het scherm, dronk rustig een con sumptie in een bar toen een man naar hem toekwam, hem vertelde dat hij zich teveel liet gelden in de serie en hem een flinke tik op zijn neus gaf. „Coronation Street" aanvan kelijk bedoeld voor 13 weken en door een Britse tv-criticus be schreven als „het zeldzaamste verschijnsel in de Britse volks cultuur" beleefde zijn 1000ste episode en nadert zijn tiende ver jaardag. Het marathon-verhaal over het le ven in een morsige achterbuurt er gens in het noorden van Engeland is sentimenteel, emotioneel en mense lijk. Het wordt gevolgd door 25 miljoen mensen bijna de helft van de bevolking van het land van wie velen er zo in opgaan, dat de gedachtengang van het verhaal wer kelijkheid voor hen wordt. Het is het grootste succesverhaal van de Britse tv. „We zijn precies op de goede tijd begonnen", verklaarde producer Harry Kershaw" een tijd, waarin tv- series van de soort waren, waarin de enige problemen van de held waren waar hij zijn Maserati kon laten repareren of welk meisje hij die avond mee uit zou nemen. „Plot seling konden de kijkers een uitzen ding zien waarin de problemen alle daags waren zoals die van henzelf". Naar „Coronation Street" wordt gekeken in Canada, Nederland, Griekenland, en Singapore, in Hong Kong lopen de Chinese „onder schriften" verticaal over het scherm. Thailand heeft de serie gekocht en Sierra Leone eveneens. In Australië is de belangstelling zo groot dat een van de stations het program vijf dagen per week uit zendt en toen aan een groep Austra liërs die een wereldreis maakte werd gevraagd wat zij het eerst wilden zien tijdens hun kort opont houd in Engeland antwoordden zij: „Coronation Street". De serie heeft werk verschaft aan 1.000 karakterspelers plus 3.000 figuranten en de gewone sterren rijk gemaakt. „Hoe langer Coronation Street loopt, hoe sterker het wordt" zei Kershaw. Vraag de Granada-tv-maatschap- pij, die het program heeft gecreëerd, hoelang de serie nog zal lopen en het antwoord zal luiden: „altijd". FOTO BOVEN: Coronation Street Arthur Leslie als Jack Walker en Doris Speed als Airnie Walker. In aanwezigheid van koningin Elizabeth is in Londen de wereldpremière gegeven van de film „Waterloo". Deze kwam tot stand door Italiaans - Russische samenwerking onder regie van Sergei Bondartsjock. Op 12 november komt de film. naar Amsterdam. Hier een scène van Napoleon (Rod Steiger) tegenover maarschalk Ney (Dan 0'Herlthy). (ADVERTENTIE) Kees van Langeraad, regisseur-sa mensteller van het NOS-programma „Video", zal in verband met een controverse over de inhoud van deze rubriek niet meer meewerken aan dit t.v.-programma. Op last van het hoofd van de programmastaf bij de NOS-televisie, de heer Carel Enke laar neemt de redactie van Video het werk van de heer Langeraad over, omdat de NOS grote waarde hecht aan deze tweewekelijkse t.v. rubriek. De Amsterdamse componist Lex van Delden is tot voorzitter be noemd van het Genootschap van Ne derlandse Componisten waarvan hij secretaris was in de plaats van Jan Mul, die om gezondheidsre denen deze functie heeft moeten neerleggen. Op zaterdag 31 oktober de eerste uitzending van de quiz „Klasse- werk". In vier voorronden zuUen telkens drie schoolklassen elkaar ontmoeten. De klassen moeten een gezamenlijke prestatie leveren, d.w.z. drie leerlingen plus de onder wijzerfes) krijgen een serie vragen te beainitwooirden; twee leerlingen moeten een behendigheidswedstrijd spelen; weer anderen moeten impro viseren op een opgegeven thema, terwijl weer anderen een creatieve prestatie moeten leveren. In de eer ste voorronde doen mee de St.-Jo- zefschool uit Dein Haag, de r.-k. basisschool De Wegwijzer uit Didam en de Nicolaas Maasschool uit Am sterdam. Louis Malie heeft op basis van een door hem zelf, in samenwerking met Jean-Paul Rappeneau, geschre ven scenario een film gemaakt, die kennelijk geïnspireerd is op het le ven en de carrière van Brigitte Bar dot. Er zijn in ieder geval overeen komsten te ontdekken tussen de hier vertelde geschiedenis van het danseresje Jili, dat fotomodel en la ter filmster wordt, en de loopbaan van Bardot. De rol van Jill wordt door BB zelf vertolkt, hetgeen een merkwaardig effect oplevert. Hoe wel niet doorlopend overtuigend is „Vie privée" toch een interessante film geworden en zeker écn van de belangrijkste, waaraan Bardot heeft meegewerkt. (Ned. 1, 20.35 uur). Deze bespreking van het werk van Carel Swinkels is het resultaat »an vergissingen, die te aardig zijn om uit deze recensie te worden weggestreept. Wie is Carel Swin kels? Hij studeerde letteren en wijs begeerte, was actief in de studen- fenpersverrichtte journalistiek werk, beeft waarschijnlijk veel vrienden, woont in het Brabantse Nuland, schrijft gedichten en verha len en is bijna vijftig jaar. Nog meer over hem? Ik kan me beter afvragen wat voor soort werk hij maakt. Daar kreeg ik enig vermoe ten van, toen ik zijn dichtbundel »Jan met liet visoog-Condé-Het va derland' (Ambo 1970. Prijs vijf gul- oen) gelezen had. A's ik zijn gedichten zou moeten omschrijven, dan zo: de aarde is een Plat vlak. Ze ligt erbij in een hoek van 180 graden. Er wonen mense- "op. Noch aan hen noch aan haar valt iets geheimzinnigs af te lezen, ooms gebeurt er iets met de mens °P aarde: een mededeling wordt net -Jets meer'. Een kleine ontroering. ue aarde vormt een hoek van 179 Men. Bijna niets, maar het is wel >e2i!e' bundel bevalt me. Omdat 'k het een daad van eenvoudige vechtvaardigheid vind dat een re- oensent een werk van een schrijver j oespreekt met voorkennis van zijn eerder verschenen boeken, besloot |k een briefje naar Carel Swinkels 'e. schrijven met het verzoek mij .),n vroegere publicaties ter lezing Mt te lenen. Ik kon onmogelijk op andere manier aan die publika- i 'os komen: uitverkocht. Hij stuurde i ™c, vergezeld van een vriendelijke ne£, de gevraagde boeken, die op 'O achterflap van de dichtbundel ormeld stonden, t.w. „Floris en de .^mannen' en „De laatste dich- Het bleek verhalend proza te Jn, en geen, zoals ik ten onrechte acht poëzie. De titels hadden mij ?eze onjuiste veronderstelling bh t i.Maar ondanks Hie Vergissing boi proza van genoemde boe- n verwant aan de poëzie. lMs ïS en He muzemannen' in vor J j uitgeverij Het Spectrum schenen, is een verhailenibumdel. staan 10 korte verhalen in die evenzovele jeugdherinneringen zijn van de jongen Floris Booyaard. Wie zweverige, al te vage verha len in „Floris en de muzemannen' verwachtte te lazen, koimit bedrogen uilt. De nuchtere, zakelijke vertellers- toon overheerst, die soms door een kleine natuurbeschrijving of door een droom wordt doorbroken. Hot proza van Swiinikeds en dit geldt ook voor de novelle „De laat ste dichter' (De Bezige Bij 1965) blijkt, althans voor mij als lezer verwend met technisch veel knappe re verhalen, minder goed in staat zakelijke verhaalgegevens en droom verhalen op natuurlijke en' geloof- waardige wijze in elkaar over te laten vloeien. Er komen mij te veel spaties en te plotselinge overgangen in deze verhalen voor. Opzet van de schrijver, bang in herinneringen te veel fantasie weig te stoppen? Of is het gewoon schrijftechnische on macht? Voor mij lijdt ook „De laat ste dichter' aan technische gebre ken: heden en verleden lopen niet geloofwaardig genoeg in elkaar over. Andere schrijvers hebben dat vak kundiger gedaan. De hoofdpersoon in „De laatste dichter', Cornelis Speelman, een of ficiële cultuurspreider in Benelux- verband, is van mening dat er te genwoordig geen dichters meer zijn. Hij schrijft een verslag over iemand die volgens hem de laatste dichter was: Bertus Milaar, tijdens de oor log agent-provocateur, verrader en SS-boef. Deze schurk heeft zijn vriend, de verzetsstrijder Jan Hovi- us, dood laten knuppelen in een concentratiekamp.. Speelman werd samen met Hovius gepakt, toen zij tijdens de oorlog de Belgische grens trachtten te passeren. Ze werden gescheiden van elkaar in een gevan genis opgesloten, waar Bertus Mi- laar, zich voor medegevangene uit gevend, gegevens over Hovius en diens verzetsbeweging van Speel man aan de weet trachtte te komen. Soms had Bertus Milaar een noëti- sehe bui en dam beschreef hij de natuur. Er is een beul, een Judas. In zijn persoon wordt de „banaliteit van het kwaad" (Hannah Arendt) geïllus treerd, maar opvaUend genoeg be kent Speelman dat diezelfde banali teit ook in hem aanwezig is, als een van zijn vrienden zegt dat Judas in ons allen schuilt. Merkwaardig ge noeg is ook dat Speelman dezelfde soort poëtische ontboezemingen af scheidt als Bertus Milaar. En de lezer schudt achterdochtig het hoofd, wanneer hij leest dat Speelman het concentratiekamp waar Hovius is doodgebloed, bezoekt (in het heden) en dan van de gids, die er rondlei dingen verzorgt, het onmenselijke einde van Hovius verneemt. Dat lijkt zeer onwaarschijnlijk. En toch, een heel andere gedachte komt bij de lezer op: de brokkelig heid van het verhaal, een technisch tekort, heeft een functie, komt voort uit de compositie van het verhaal, mits de volgende veronderstelling juist is Cornelis Speelman is een gebrekkige schrijver en hij verdraait feiiten. Hij is zeüf SS-beul Bertus Mi- 1-aiair. Er zijin een hoop concrete ge gevens uit de novelle te lichten, die in deze richting wijzien. Jan Elemans besprak „De laatste dichter' carel Swinkels stuurde mij deze bespreking. Elemans vindt de figuur Bertus Milaar te bedacht, te veel constructie. „Op de een of an dere manier misstaat Milaar in deze overigens gave novelle'. Jan Sle- mans heeft ongelijk. Redenerend vanuit zijn veronderstelling dat Speelman de verrader Bertus Milaar kan zijn, dan moet Millaar bininien het verhaal misstaan, dian is Milaar een constructie die binnen het verhaal functioneert, omdat hij door de gebrekkig schrijvende Cor nelis Speelman in het leven is ge roepen en dus ook nooit in werke lijkheid heeft bestaan als Bertus Milaar, maar wel als Cornelis Speel man Samenvattend: aanvankelijk vond ik de gedichten van Swinkels aardig en zijn proza weinig overtuigend, beperkt. Ik herlas de gedichten. Ze hieven me sympathiek. Ik herlas het proza. „Floris en de muzemannen' bleef een beperkt verhalenbundeltje, maar t.a.v. „De laatste dichter' moest ik genuanceerder zijn. Deze novelle lijkt mij geschreven door iemand die zijn grenzen kent, maar die toch, met opzet gebruik makend van zijn beperkte schrijfcapacitei- ten, een goed verhaal heeft weten te maken. Elke schrijver heeft zijn be perkte mogelijkheden. Kunst is dat hij ondanks die beperktheid en met behulp van die beperktheid toch een overtuigend verhaal schrijft. Dat is Carel Swinkels gelukt in „De laatste dichter'. Maar mocht mijn veron derstelling (Milaar - Speelman) niet door de auteur zijn „bedoeld', dan valt m.i. de novelle als een tech nisch gebrekkig verhaal door de mand. WIM HUYSKENS. DAT Pierre Dubois een goed vertel ler en fijn stilist is bewijst met zijn laatste roman, vond in een kleine stad", waarin hij zijn Caseol (De Ontmoeting) op nieuw opvoert. Geen opzienbarend verhaal, dat zich tegelijkertijd af speelt in een kasteel aan de Loire, in Saumur en in de herinnering van de auteur. Het opzienbarende schuilt in de constructie van het boek, waarin gebeurtenissen, plaatsen en personen onafhankelijk van elkaar schijnen te spelen en toch weer samenvloeien. Dubois noemde het boek een cap- pricio, een grillig gevormd muziek stuk. De grilligheid tracht de auteur wat te ondervangen door de hoofd stukken telkens te merken met a, b en c, maar het blijft allemaal wat warrig. Cascol, de auteur in het boek, verwoordt het aardig met: „Hij wil teveel tegelijk. Hij wil zich uitdrukken, vorm geven aan wat hem bezighoudt en hij wil op het zelfde ogenblik, dat de dingen vorm krijgen in wat hij doet. Hij wil leven, geleefd worden en boven dat leven uit dat leven doorzien en be wijzen dat hij het doorziet. Maar hij kan niet anders bewijzen dan door te schrijven". Dat is auto-biogra fisch. De ontmoeting met Elisabeth De Duitse vrouw (waaraan je nog veel vanuit een oorlogsverleden kunt ophangen) is vers twee, wanneer hij tenslotte tot de conclu sie komt: „Maar het kan niet slagen, omdat schrijven altijd een duur ver onderstelt en nooit tegelijkertijd kan suggereren, welke stijlmiddelen en trucjes daarvoor ook worden ge bruikt". HENK EGBERS Pierre H. Dubois: Zomeravond in een kleine stad (Nijgh van Ditmar f 9.90). NEDERLAND I: NCRV 17.00 DAAR KOMT EEN LEEUW AANVLIEGEN (2) (kleur) 17.35 SLUITING NOS 18.45 DE WOEFS EN DE LAMAARS (kleur) 18.55 JOURNAAL (kleur) 19.04 DEN HAAG VANDAAG 19.09 PREMIèRE Programma over filmkijken en filmmaken CVK-IKOR-KRO/RKK 19.30 KENMERK Wekelijkse informatierubriek over kerk en samenleving NOS 20.00 JOURNAAL (kleur) VVD 20.20 POLITIEKE UITZENDING NOS 20.30 STICHTING SOCUTERA Filmpje over de sociaal pedagogische zorg voor zwakzinnigen 20.35 PRIVé-LEVEN (kleur) Franse film uit 1962 van Louis Malle met o.a. Brigitte Bardot en Marcello Mastroianni 22.15 STUDIO SPORT 22.40 WET-STRIJD Spel, waarmee men zijn kennis van recht en wet kan toetsen 23.10 JOURNAAL NOS (kleur) 23.15 SLUITING NEDERLAND II: NOS 18.45 DE WOEFS EN DE LAMAARS (kleur) 18.55 JOURNAAL (kleur) NCRV 19.04 EDDY READY GO (kleur) NOS 20.00 JOURNAAL (kleur) 20.20 DE KLEINE ZIELEN Herhaling vaai deze uit tien afleveringen bestaande serie naar de romancyclus „De boe ken der kleine zielen" van Louis Couperus. 21.20 TOKIO, De 51STE VULKAAN (kleur) 22.00 MEMOR-BOEK Tv-serie over de geschiedenis van het leven der joden jn Nederland. Dit eerste deel kreeg als titel mee: „De duistere middeleeuwen". 22.05 NOS JOURNAAL (kleur) 22.10 SLUITING BELGIë (Nederlands) 17.30 JEVANJONG 19.30 19.35 19.45 19.50 19.55 20.00 20.25 21.10 21.55 22.45 22.50 ZANDMANNETJE OPENBAAR KUN (BEZIT HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS ZOEKLICHT Cultureel nieuws MEDEDELINGEN EN DE WEERMAN JOURNAAL MAN IN METROPOLIS PANORAMA WOJECK Afl.: „Uw moeder, een lieve vrouwe..." JOURNAAL SLUITING BELGIë (Frans) 15.15 SCHOOLTELEVISIE 16.40 JOURNAAL 16.45 FEU VERT Gevar. progr. v. d. jeugd 18.20 SURVOL Kopenhagen 18.50 PLUM - PLUM Voor de kleuters 18.55 MIROIR 2000 Tv-serie 19.25 CONTACTS Tips voor weggebruikers 19.30 JOURNAAL 20.00 CLIN D'OEIL Met Marion, Stéphane Stee man, Greatest Show on Earth, Mireille Mathieu e.a. 20.45 CE PAYS EST a VOUS 22.20 JOURNAAL 22.25 SLUITING DUITSLAND I: 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend weerbericht 20.15 JAREN IN RUSLAND Aflevering uit de serie „Oost en wpst" 21.00 WIE DRIE MAAL LIEGT (kleur) 21.45 OLIVIA (kleur) Show van Olivia Molina, die als gasten ontvangt: Eugen Cicero, Milo Pavlovic en Leo Wright. Verder werken mee: Die Sunnies en Cornels en het SFB-dans orkest o.l.v. Paul Kuhn 22.40 JOURNAAL (kleur) Aansluitend weerbericht DUITSLAND II: 19.45 HEUTE (kleur) Aansluitend weerbericht 20.15 ZDF-MAGAZIN (kleur) 21.00 DRIE DAGEN VOOR ALLERZIELEN (kleur) Tv-spel van Detlef Muller 22.25 JOURNAAL (kleur) HILVERSUM 1 402 M EN F.M. KRO: 12.00 (A) Van twaalf tot twee: gev. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Med. t.b.v. land- en tuin bouw 12.30 Nws. 12.41 Act. 13.00 Raden maar, quiz) 14.00 Huisbezoek, pastoraal gesprek NCRV: 14.10 (S) Bolsjoi Theater Orkest; amuse- mentsmuz. (gr.) 15.00 In 't Zilver: progr. voor oudere luisteraars 16.00 Nws. 16.03 Voor de kleuters 16.15 Voor de jeugd 16.30 (S) Jeugdland: gev. jeugdprogr. 17.30 NCRV en Bloc: actuele kroniek met muzikale illustratie Overheidsvoorlichting: 17.50-18.00 samenwerken met ont wikkelingslanden 18.30-18.41 Nws.) NOS: 19.00 Openbaar Kunstbezit. Morele Herbewapening 19.10 Al is de toestand ernstig, er is hoop, lez. NOS: 19.20 Leert de school leven?, discussie 19.50 Programma voor blinden en slechtzienden 20.00 Avondconcert: Om 20.00 (S) Omroep orkest: semi-klassieke muz.; Om 21.00 ((S) Instrumentaal ensemble: oude muz.; Om 21.30 (S) Saxofoon en piano; moderne muz. Om 22.00 Muziek in het museum: muziek op authentieke oude instrumenten 22.30 Nws. 22.38 Med. 22.43 Cosa Nostra ook uw zaak 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM 2 298 M EN F.M. VARA: 12.00 (S) licht ensemble met zangsolisten 12.25 (S) Natio nale Brassband finale van Groot Brittannië 13.00 Nws. 13.11 Act. 13.25 Speelruimte; programma met o.a. gesproken portret, muz., hoor spel en reportages (16.00-16.02 Nws.) NOS: 17.02 Oude liedjes 17.20 UNESCO-rapport. VARA: 17.40 Ne derlanders maken muziek: de Natio nale Brassband 17.55 Med. 18.00 Nws. 18.11 Act. 18.20 Uitzending van de Katholieke Volksparij 18.30 (S) Klink Klaar zonder Nonsens 19.30 Nws. 19.35 Buitenlands weeko verzicht 19.45 (S) Tango Rumba Or kest met zangsolisten 20.10 (S) Me lodieën Expres: licht muziekprogr. 20.30 (S) Metropole Orkest: amuse- mentsmuz. 20.55 Vragenvuur: be kende Nederlander beantwoordt vragen van jonge mensen 21.10 Het oproer kraait: rebelse liedjes van altijd en overal 21.40 Lichte gram- mofoonmuz. 22.30 Nws. 22.38 Act. 22.50 (S) Serenade: oude en moder ne muz. (opn.) 23.55-24.00 Nws, HILVERSUM 3 240 M EN F.M. AVRO: 12.00 Nws. 12.03 Zet 'm op: een vrolijk platenprogr. (13.00 Nws. 13.03 - 13.06 Radiojournaal) 14.00 Nws. 14.03 Gimmick: een dui delijk herkenbaar platenprogramma 15.00 Nws. 15.03 Arbeidsvitaminen: populair verzoekplatenprogr. 16.00 Nws. 16.03-18.00 Lichte platen (17.00 Nws. 17.02-17.05 Radiojour naal). BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muziekprogr. (12.40-12.48 Weerber., med. en SOS- berichten voor schippers) 12.55 Bui tenlands persoverzicht 13.00 Nws., weerber., med., dagklapper en SOS- beriebten voor schippers 13.20 Ta- felmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio 14.25 Amusementsmuz. 14.30 Voor de kinderen 14.50 Wedstrijd Radio- schoolkoor 1970 (15.00 Nws.) 15.15 Voor de kinderen 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten 16.09 Folklore 17.00 Nws., weerber. en med. 17.15 Jazz- muz. 17.55 Weegschaal 18.00 Nws. 18.03 Verzoekplaten 18.20 Lekenmo- raal en -filosofie 18.50 Sport 18.57 Taalwenken 19.00 Nws., weerber. en act. 20.00 Operette-fragmenten 19.45 Informatief progr. 19.55 Lichte muz. 20.00 Operette-fragmenten 22.00 Nws., ber. en De Zeven Kunsten 22.20 Lichte muz. (23.00 Nws.) 23.40-23.45 Nws. (ADVERTENTIE) Voor slechts enkele centen méér per glas genietU van een jonge jenevervan wereldklasse: DE KUYPER EXPORTJENEVER Donderdag 29 oktober HILVERSUM I 402 m en FM. KRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Het le vende woord. 7.16 Badinerle: klas sieke en moderne muziek (gr). (7.30 Nieuws; 7.32-7.40 Actualiteiten; 8.00-8.10 Nieuws). 8.25 Overweging. 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de huis vrouw. (9.00-9.10 Gymnastiek voor de huisvrouw; 9.35-9.40 Waterstan den). NOS: 10.00 Wat heeft dat kind? pedagogische kroniek. 10.20 (S) muziek uit de Barok (opn). KRO: 11.00 Nieuws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen. HILVERSUM n. 298 m en FM. AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Och tendgymnastiek. 7.20 Stereo: Dag met een plaatje: lichte grammofoon- muziek. 8.00 Nieuws. 8.11 Radio journaal. 8.20 (S) Dag met een plaatje (vervolg). (8.30-8.33 De groenteman.) 8.50 Morgenwijding. 9.00 (S) Radiophilharmonisch or kest: klassieke muziek. 9.40 School radio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen: populair verzoek- platenprogramma. (11.00 Nieuws.) 11.30 Rondom 12: programma voor de vrouw. (11.55 Beursberichten.). HILVERSUM m 240 m en FM. NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Flits een instrumentaal programma. 9.30 Muziek bij de koffie. (10.00 en 11.00 Nieuws).

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 9