(Niet te vergelijken met de perfekte konfektie van de Duitsers. De mooie carrosserieën van deltalianen. De revolutionaire ontwerpen van de Fransen. Het groot comfort vande Amerikanen endepienterheidvaneen Daf.) kinder Banv DES C SCHERPE Districtskinc ands in IINISTER DEN TOD! iDERZOEKT VPR0-U1TZENDING British Leyland is desondanks één der grootste auto-industrieën van Europa en een prominente op de wereld ranglijst Hoe maken ze die positie aan de top waar? Antwoord: door in de eerste plaats auto's te bouwen. Geen vervoer middelen, maar automobielen van so lide klasse met een zeer eigen stijl. Per sonalities. Zelfs de kleine mini's blijven in dividualisten. Kijk naar een Austin Maxi, een Jaguar E-type, een Triumph 2.5 P.I: absoluut 1970 en toch proefje dat stuk ingebouwde auto-traditie. En dat geldt net zo zeer voor Rover, Morris en MG. Het enige wat je hen zou kunnen ver wijten is hun arrogantie. Gevolg van een glanzend hou ten dashbord? British Leyland blijft ei genzinnig. En met succes. Dat bewijzen de nieuwe modellen Stag enToledo. Een kwestie van karakter. British Leyland bouwt geen auto's mikkend op een bepaalde groep of inkomenklasse, maar bepaalde mensen gebruiken hun stemrecht en kiezen een auto uit het park van British Leyland. De service van gentlemen is hun deel. Want British Leyland houdt z'n belofte. Een man een man, een woord een woord. In de nieuwe organi satie is veel ge- perfektioneerd. British TWs Leyland Nederland is er door centralisatie in geslaagd de leveringen te versnellen. Eén van de grootste auto-expor teurster wereld heeft een vuist gemaakt. De enorme know-how is gebundeld. In de research-centra brandt het licht dag en nacht. British Leyland is zeer wakker. (En het laatste mag u als een un derstatement lezen.) De eigenzinmgsie auto-industrie vanEurop heet British Leyland. Ze bouwen uitsluiten V persoonlijkheden. AUSTIN/MORRIS 1300 ROVER 2000 TC |l0e jaargang no. 165. editie voor EEELAND lirecteur: Dr. W. A. J. M. Hark loofdredacteur: L. Leijendekker foofdkantoor: Breda, Reigerstr. ëlefoori 22341, Postgiro 11141 ANTOREN: GOES, KLOKSTRA/ (Van een onzer verslasgevers) MIDDELBURG De district ki erarts van de stichting Zeeuw uisraad is, zo blijkt uit het z verschenen jaarverslag v: i organisatie waarin het Groe is, het Oranje-Groene Kruis Wit-Gele Kruis samenwerke istig bezorgd over de gevar< i milieuvervuiling voor ongeb m en zeer jonge kinderen. De algemene luchtverontreinigii (Van onze reda SCHIPHOL/MALTA/GEI heeft de regio Europa va (W.H.O.) het gebruik van Zij heeft dit gedaan op de Malta. Deskundigen, die in opdrachl jaar in acht landen een onderzi gekomen „dat zij die liberalisatie propageren ofwel onvoldoende g< huana en hasjiesj ofwel deze geva Dr. Kaprio, directeur van de Europa, drukte als zijn mening ,dat zij die zeggen dat marihuana gevaarlijk is, even onverantwoo lijk handelen als zij die beweren, iemand kan gaan autorijden ondei vloed va* alcohol". SSn de zitting op Malta het voor Nederland deelgenomen sta iecretaris dr. R. J. H. Kruisinga Sociale Zaken en Volksgezomdheh de directeur-generaal van de vo gezondheid, dr. P. Siderius. Zij c den gistermiddag bij hun terugkc BRITISH LEYLAND NEDERLAND, GOUDA AUSTIN - JAGUAR-TRIUMPH - LEYLAND - MG - MORRIS - ROVE I Zeelandica Nehalennia. Pagina 3. Grote plannen voor Hansweert Pagina 7. De textielbonden willen van daag een beslissing over d< ƒ400,-. Pagina 17. Kracht door vrede: het nieuwe politieke credo van Nixon voot het Middellandse-Zeegebied. Pagina 9. Drs. R. van den Heuvel, ee. van onze medewerkers vooi kerkelijke zaken, geeft zijn visie op het gebeuren in de Amster damse studentenparochie. Pa gina 9. De taalstrijd en de Brusselse antiekbeurs. Pagina 11. an Janssen waarschijnlijk woensdag al uit het ziekenhuis Pagina 12. Avro-voorzitter jaloers op de NOS. Pagina 14. 'Tan onze parlementaire redactii mDEN HAAG Minister Den T< 'Defensie) is in actie gekomen i aanleiding van een radio-uitzen» van de VPRO op vrijdag j.I. Da verd een reportage uitgezonden ""•gelijkheden tot sabotage in hei rÜÜ" Onder meer werd met milita «"sproken over het vullen van l «uietanks met water, het doen ier 'n de benzine, het laten I. fnz n van de motoro,'e van f^anister Den Toom heeft giste Baandag) de geluidsband van lta2endinS afgeluisterd en is in bin getrei^en met deskundigen en buiten zijn ministerie, vneer met deskundigen van Ji ïencL" beslissing heeft hij nog

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 16