(Niet te vergelijken met de
perfekte konfektie van de Duitsers.
De mooie carrosserieën van deltalianen.
De revolutionaire ontwerpen van de Fransen.
Het groot comfort vande Amerikanen
endepienterheidvaneen Daf.)
kinder
Banv
DES
C
SCHERPE
Districtskinc
ands
in
IINISTER DEN TOD!
iDERZOEKT
VPR0-U1TZENDING
British Leyland is desondanks
één der grootste auto-industrieën van
Europa en een prominente op de wereld
ranglijst
Hoe maken ze die positie aan de
top waar? Antwoord: door in de eerste
plaats auto's te bouwen. Geen vervoer
middelen, maar automobielen van so
lide klasse met een zeer eigen stijl. Per
sonalities.
Zelfs de kleine mini's blijven in
dividualisten. Kijk naar een Austin Maxi,
een Jaguar E-type, een Triumph 2.5 P.I:
absoluut 1970 en toch proefje dat stuk
ingebouwde auto-traditie. En dat geldt
net zo zeer voor Rover, Morris en MG.
Het enige wat je hen zou kunnen ver
wijten is hun arrogantie.
Gevolg van een glanzend hou
ten dashbord? British Leyland blijft ei
genzinnig. En met succes. Dat bewijzen
de nieuwe modellen Stag enToledo.
Een kwestie van karakter. British
Leyland bouwt geen auto's mikkend op
een bepaalde groep of inkomenklasse,
maar bepaalde mensen gebruiken hun
stemrecht en kiezen een auto uit het
park van British Leyland. De service van
gentlemen is hun deel. Want British
Leyland houdt
z'n belofte. Een
man een man, een
woord een woord. In de
nieuwe organi
satie is veel ge-
perfektioneerd.
British TWs
Leyland Nederland
is er door centralisatie
in geslaagd de leveringen te versnellen.
Eén van de grootste auto-expor
teurster wereld heeft een vuist gemaakt.
De enorme know-how is gebundeld. In
de research-centra brandt het licht dag
en nacht. British Leyland is zeer wakker.
(En het laatste mag u als een un
derstatement lezen.)
De eigenzinmgsie
auto-industrie vanEurop
heet British Leyland.
Ze bouwen uitsluiten
V
persoonlijkheden.
AUSTIN/MORRIS 1300
ROVER 2000 TC
|l0e jaargang no. 165.
editie voor
EEELAND
lirecteur: Dr. W. A. J. M. Hark
loofdredacteur: L. Leijendekker
foofdkantoor: Breda, Reigerstr.
ëlefoori 22341, Postgiro 11141
ANTOREN: GOES, KLOKSTRA/
(Van een onzer verslasgevers)
MIDDELBURG De district ki
erarts van de stichting Zeeuw
uisraad is, zo blijkt uit het z
verschenen jaarverslag v:
i organisatie waarin het Groe
is, het Oranje-Groene Kruis
Wit-Gele Kruis samenwerke
istig bezorgd over de gevar<
i milieuvervuiling voor ongeb
m en zeer jonge kinderen.
De algemene luchtverontreinigii
(Van onze reda
SCHIPHOL/MALTA/GEI
heeft de regio Europa va
(W.H.O.) het gebruik van
Zij heeft dit gedaan op de
Malta.
Deskundigen, die in opdrachl
jaar in acht landen een onderzi
gekomen „dat zij die liberalisatie
propageren ofwel onvoldoende g<
huana en hasjiesj ofwel deze geva
Dr. Kaprio, directeur van de
Europa, drukte als zijn mening
,dat zij die zeggen dat marihuana
gevaarlijk is, even onverantwoo
lijk handelen als zij die beweren,
iemand kan gaan autorijden ondei
vloed va* alcohol".
SSn de zitting op Malta het
voor Nederland deelgenomen sta
iecretaris dr. R. J. H. Kruisinga
Sociale Zaken en Volksgezomdheh
de directeur-generaal van de vo
gezondheid, dr. P. Siderius. Zij c
den gistermiddag bij hun terugkc
BRITISH LEYLAND NEDERLAND, GOUDA
AUSTIN - JAGUAR-TRIUMPH - LEYLAND - MG - MORRIS - ROVE
I Zeelandica Nehalennia.
Pagina 3.
Grote plannen voor Hansweert
Pagina 7.
De textielbonden willen van
daag een beslissing over d<
ƒ400,-. Pagina 17.
Kracht door vrede: het nieuwe
politieke credo van Nixon voot
het Middellandse-Zeegebied.
Pagina 9.
Drs. R. van den Heuvel, ee.
van onze medewerkers vooi
kerkelijke zaken, geeft zijn visie
op het gebeuren in de Amster
damse studentenparochie. Pa
gina 9.
De taalstrijd en de Brusselse
antiekbeurs. Pagina 11.
an Janssen waarschijnlijk
woensdag al uit het ziekenhuis
Pagina 12.
Avro-voorzitter jaloers op de
NOS. Pagina 14.
'Tan onze parlementaire redactii
mDEN HAAG Minister Den T<
'Defensie) is in actie gekomen i
aanleiding van een radio-uitzen»
van de VPRO op vrijdag j.I. Da
verd een reportage uitgezonden
""•gelijkheden tot sabotage in hei
rÜÜ" Onder meer werd met milita
«"sproken over het vullen van l
«uietanks met water, het doen
ier 'n de benzine, het laten I.
fnz n van de motoro,'e van
f^anister Den Toom heeft giste
Baandag) de geluidsband van
lta2endinS afgeluisterd en is in
bin getrei^en met deskundigen
en buiten zijn ministerie,
vneer met deskundigen van Ji
ïencL" beslissing heeft hij nog