B
Chevron met F-3IO
voor méér kilometers, extra kracht en... schonere lucht!
BEWIJS
BEWIJS
BEWIJS
BEWIJS
Chevron
lonke
DROS'
VOORAL
STEENBEI
WONING-
Zeeland gematigd
intimistisch over
redesintiatief
van mr. Van Mierlo
Startversneller
pltlE VOOR
EELAND
Vóór gebruik van
Chevron meiFHO
Deze normaal gebruikte auto werd vanwege zijn
sterk vervuilde motor uitgekozen om
F-310 aan een zeer zware test te onderwerpen.
Aan de uitlaat werd een doorschijnende ballon
bevestigd. De motor draaide op benzine zonder F-310.
Onmiddellijk vulde de ballon zich met
vuile uitlaatgassen. Het eindresultaat ziet u boven.
Nó gebruik van
Chevron met F-3IQ
Dezelfde auto, maar nu na
6 maal een volle tank Chevron met F-310
verreden te hebben. De ballon blijft helder en doorschijnend,
omdat de uitlaatgassen nu bijna geen onvolledig verbrande benzine
meer bevatten.We zien het Chevron-embleem. Overtuigend bewijs,
dat de benzine nu vollediger in de motor verbrandt, dus
méér kilometers, extra kracht en schonere lucht voor ons allemaal
De uitlaatgassen van een vuile motor
worden in deze ballon opgevangen.
Er zit nog genoeg verspilde benzine
in om er een bromfiets op te laten
rijden. Maar nadat de wagen 6 maal
een volle tank Chevron met F-310
had verreden, waren de uitlaatgassen
al zoveel schoner, dat de bromfiets
niet eens wilde starten.
Voordat op Chevron met F-310 werd
overgeschakeld zat er zoveel
onverbrande benzine in de uitlaat
gassen van deze wagen met sterk
vervuilde motor, dat deze gewoon
konden worden aangestoken.
Na 6 keer een volle tank Chevron
met F-310 verreden te hebben, wilden
de uitlaatgassen niet meer branden.
Carburateur, gasklephuis en gas-
klep bij gebruik van benzine zonder
(links) en met Chevron met F-310
Ook kleppen vertoonden
een opmerkelijke vermindering
van aanslag na 6 keer een volle tank
Chevron met F-310.
Hoe werkt Chevron benzine met F-310*?
In elke automotor vormt zich in de loop der tijd
aanslag. Deze aanslag, o.a. in de carburateur en
het positieve carter-ventilatie-systeem (P.C.V.)
heeft tot gevolg, dat het benzine-luchtmengsel
naar verhouding te veel benzine bevat. Benzine,
die onverbrand via de uitlaat in de lucht geblazen
wordt. Om van de onnodige luchtverontreiniging
nog maar niet te spreken. Naarmate de vervuiling
van de motor toeneemt, worden steeds meer vuile
stoffen via de uitlaat naar buiten geblazen. Sme
rige zwarte rook is een duidelijke aanwijzing voor j
de vervuilde toestand van de motor. Overigens
zijn de schadelijke bestanddelen van de uitlaat
gassen meestal niet zichtbaar. 1
Uitgebreide proeven met een grote verscheiden-
heid van Europese wagens met vervuilde motoren
toonden aan, dat 6 keer een volle tank Chevron
met F-310 al voldoende is om de onverbrande
koolwaterstoffen drastisch te reduceren. Boven
dien werd een duidelijke vermindering geconsta
teerd van het koolmonoxyde-gehalte in de uit
laatgassen en vuilaanslag in de carburateur.
Dit betekent 'n economischer gebruik van uw
benzine - méér kilometers, extra kracht, schonere
lucht.
Nevenstaande en andere proeven leverden voor
ons het overtuigende bewijs, dat Chevron benzine
met F-310 een vervuilde motor schoner kan makenJ
waardoor deze doelmatiger zal funktioneren. a
Chevron benzine met de nieuwe F-310 toevoeging
maakt vuile carburateurs, inlaatkleppen en posi
tieve carter-ventilatie-systemen (P.C.V.) weer
brandschoon en bestrijdt afdoende de aanslagvor
ming op zuigerveren, kleppendeksels en oliefilters.
In nieuwe auto's houdt Chevron benzine met
F-310 de motor schoon. Hierdoor blijven kracht j
en prestaties gehandhaafd.
F-310 is aan alle Chevron benzines toegevoegd,
zowel aan super als aan normaal. En het kost geen
cent meer! Integendeel, het is goedkoper, want
voor hetzelfde geld krijgt de vuile motor gaande
weg een gratis schoonmaakbeurt, waardoor hij
doelmatiger zal funktioneren. Met méér kilo
meters en extra kracht profiteren wij bovendien
nog mee van de schonere, zuivere lucht.
Vraag bij uw Chevronpomp naar het F-310 boekje
waarin alle proeven uitvoerig beschreven worden.
(Van een oi
ROOSEND AAL/ST1
rers, bouw- en financie
sen - vooral de laatste
e belangstelling voor
PvdA-, KVP- EN
D 66-KRINGEN
CHEVRON PETROLEUM MIJ. (NEDERLAND) N.V
nieuw van
CHOCOLAD
We beweren het
lOe jaargang - no.. 16537
niet alleen
■recteur:
•Lfdredacteur: L. Leijendekker
•"„ofdkantoor: Breda, Reigerstr. 16
E,foon 22341, Postgiro 1114111
Dr. W. A. J. M. Harkx
we bewezen het ook!
s't
^ntoren: goes, klokstraat
-
Zij willen er bouwen en ah
'avoriete plaatsen zijn Roosei
)ij navraag' is gebleken. Maar
lud-Gastel en Hoeven zijn
lat miljoenen wil investeren ii
[elcentra, in trek.
Oorzaken van deze toenemendi
jhelI-Chemie en de ontsluiting v
eedkomen van de Volkerakdam
lergen) hebben westelijk Brabai
ieringsmaatschappijen aantrekkf
Volgende maand beginnen in Roo-
l£ndaal besprekingen tussen het ge-
neentebestuur en de directie van de
(,V. Havenzathe te Rotterdam.
Havenzathe is een doc'nteronderne-
ning van Pakhoed-V,B.N. te Rotter-
lam, die op grote schaal woningen en
rinkels in het ruim vijfenveertig
luizend inwoners tellende Roosen-
laal zou willen bouwen. Volgens on-
e zegslieden zou het hier gaan om
■en project van duizenden buizen.
)e directie van Havenzathe ontken-
e dit echter. De besprekingen die
liniiehkort beginnen hebben volgens
(Van onze verslaggevers)
MIDDELBURG TERNEUZEN
[In Zeeuwse PvdA-, KVP- en D'66
kringen is men over het algemeen
Ifematigd optimistisch over het door
Mr. Hans van Mierlo aangekondigde
I «vredesinitiatief", met de opzet de
opzet drie partijen tot een wer-
i kende eenheid samen te brengen.
In persoonlijke gesprekken met di-
I verse partijprominenten is ons dui
delijk geworden, dat de uitspraak
knooit met de KVP in zee" van de
[PvdA, voor sommigen een drempel
[tussen de partijen heeft opgeworpen.
[Anderzijds blijkt op provinciaal ni-
[veau de verhouding nogal gemoede
lijk. Voor een enkeling zelfs vriend-
J schappelijk.
Een partijstandpunt hebben we
pefaer niet kunnen krijgen. Afde-
lings- en kringbésturen moeten zich
[nog over de laatste ontwikkelingen
beraden.
(ADVER'
Chevron benzines met F3IO
méér kilometers, extra kracht, schonere lucht.
*F-310 handelsmerk voor Polybuteen Amine benzinetoevoeging.
AMSTERDAM (ANP) -
koor de ruim vijftig pro
Jjnt van de automobilis
en. die vooral in de win
er met startmoeilijkheder
'e kampen hebben, schijn
'"'"de van hun lijder
jjjJjH] te zijn. Want er is nn
een de n-v' Aerochem
dochteronderneming
de AKZO een „start
versneller" op de markl
gebracht
kan blij
instituut
oortmidc
tot keui
techniscl
KEMA)
«akoplei
tutomob
en aan
(VAM)
porten i
moeilijkl