SCHEVENINGEN IS NIET MEER IN LOU kijk naar luister naar Onkel Lou: „Het volgend jaar kom ik grootser dan ooit terug5' Uw Kunstgebit Wellaform vetvrij 1.75 Wellaform vet 1.75 Wellaform dry 2.25 NEDERLAND I: NEDERLAND fl: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: Sensationeel ,Uitkniepsels' Te belangrijk Op de stoelen Pesterijen Ludiek verzet 16 DINSDAG 1 SEPTEMBER 1970 18 voor normaal haar voor extra droog haar vetvrij op alkoholbasis (ADVERTENTIE) NOS 10.15 SCHOOLTELEVISIE Met presentatie van de ker ken; John Buil en Europa. 11.35 SLUITING 14.00 KIJK, ALS JE TEKENT ZIE JE MEER 14.25 SLUITING NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL KRO 19.04 BRUINTJE BEER (kleur) Bruintje Beer en de zigeuners 19.08 DAKTARI (kleur) Afl.: „De geur van de angst". 20.00 JOURNAAL NOS (kleur) 20.20 BRANDPUNT 21.00 ANDY WILLIAMS SHOW (kleur) met als gasten Donald O'Connor. Thelma Houston en The Osmond Brothers. 21.50 NAAKT DOOR DE HEL Aflevering 7 22.55 JOURNAAL NOS 23.00 SLUITING NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL 19.04 KUNSTSIGNALERING Wegwijzer in de actualiteit van de kunst AVRO 19.30 WAT NU MR. DEEDS (kleur) Afl.: „Het Goedendag verschijnsel". 20.00 JOURNAAL NOS (kleur) 20.20 PEYTON PLACE 21.05 NANA (kleur) Afl. 3: „Het slachtoffer". Nana gaat samenwonen met Fontan. Het loopt echter helemaal an ders dan zij had gedacht. 21.50 AVRO's TELEVIZIER MAGAZINE 22.40 JOURNAAL NOS 22.45 SLUITING 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 DE MAROLLEN Filmreportage over een Brus selse volkswijk 19.58 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.25 ZOEKLICHT 20.30 DE 51e VULKAAN Portret van Tokio, stad van superlatieven, van conflicten tussen oud en nieuw. 21.20 INCIDENT IN HET ARCHIEF Tv-spel van Rudolf Bruyn, dat de bureaucratisering van de moderne tijd tot het uiterste doorvoert. 22.15 OPENBAAR KUNSTBEZIT 22.25 JOURNAAL 18.30 JOURNAAL 18.35 HIPPOLYTE ET SES AMIS Voor de kleuters, 18.55 KATHOLIEKE GODSDIEN STIGE UITZENDING 19.25 BéBé ANTOINE Voor de kleintjes 19.30 NANOU (5) Tv-serie 20.00 JOURNAAL 20.30 PISTE Gevarieerd programma van de KRO-tv 21.15 AUJOURD'HUI - 25 ANS APRèS Programma gewijd aan de capitulatie van Japan 22.25 LÊ FRANCOPHONISSIME 22.25 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht 20.15 HAIFISCHBAR (kleur) 21.00 DE MEISJES VAN ROCHEFORT (kleur) Franse speelfilm uit 1967 23.00 JOURNAAL (kleur)' Aansluitend: commentaar en weerbericht 19.45 HEUTE (kleur) Journaal, actualiteiten en weerbericht 20.15 PLUS ACHT MILJOEN MENSEN (kleur) Noteringen over het gebrek aan ruimte in Nederland. Aansluitend: kort nieuws. 21.00 DE INVASIE VAN WEGA (kleur) Afl.: „De reis naar Utopia". 21.50 ASPEKTE (kleur) Informaties en meningen uit het culturele leven 22.35 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht 22.45 NACHTSTUDIO (kleur) Scènes uit het dagelijks leven, gefilmd door de kinderarts dr. Hans von Lünke. 23.25 SLUITING (Van een onzer verslaggevers) SCHEVENINGEN. Het is een bittere pil voor alle goeddoor- regen Duitsers, die in Schevenin- gen zijn blijven hangen en nu op de valreep hun braadworst eten onder de stervende zomerzon. Het is ook een wrede slag voor alle inheemse hossers, die avond aan 'avond naar de feesttent op de 'Boulevard oprukten om daar de onversneden vreugde uit de hou ten vloer te stampen. Zondag avond waren ze nog met 1200 ge trouwen samengestroomd rondom het zwakke podium, waar Onkel Lou zijn dubbelgebeide dijenklet sers en zijn puntgave potpourri's over de verhitte koppen uitstrooi de. En weer greep men elkaar bij de schouders en weer verbroeder den Duitsers en Nederlanders op de stampende maat van „héla, hola", en „Janus pak me nog een keer". Om elf uur precies kwam het definitieve einde: nog éénmaal bor relde een hartverscheurend gekwaak uit de tuba's, nog éénmaal riep de muzikale rattenvanger zijn zwetend volk op om in een ordeloze proces sie door de tent te trekken. Het leek op dat moment alsof men adem genoeg had om tot het ochtendgloren door te dansen, maar helaas: de vreugde aan Neerlands smalle kust is altijd een kwestie van politiever- gunningen, waarin nauwkeurig om schreven staat, tot hoever bet volk kan gaan. Voor Onkel Lou was de sluitings tijd aanvankelijk bepaald op één uur 's nachts, maar vermoeide buurtbewoners, die in hun sponden synchroon lagen mee te steigeren op de decibellen van 'de feesttent, klaagden hun nood bij de plaatselij ke politie en zorgden ervoor, dat het klokje van gehoorzaamheid voor On kel Lou al om elf uur 's avonds zijn verzadigingspunt bereikte. „Een pu re schande", stelt Van Burg alsnog vast, „hier in Scheveningen is het toerisme steeds het kind van de rekening. Duitsland heeft de naam dat het dichtgeplakt is met „Verbo ten", maar mijn God, hier kunnen ze er ook wat van. Ik wilde ezeltjes door Scheveningen laten lopen met bor<: n op hun rug: „Ik ga niet naar Ome Lou". Dat is toch een vrolijke noot voor de badplaats nietwaar? Nou vergeet het maar rustig, want de heren vonden weer een verorde ning die het reclame maken via ezeltjes verbiedt. Weet je, wat het ons gekost heeft, dat we al om elf uur op moesten houden met het orkest? Anderhalve ton. Dank u wel beleefd. En de man, die de grootste bek had gegeven tegen de politie heeft zijn huis de hele zomer ver huurd voor 1000 gulden en zelf woonde hij in het kippenhok in de tuin. Dat zijn dan de mensen, die het toerisme in Scheveningen helpen bevorderen". Toch is hij bij het opmaken va"n de ein-V koning geen verbitterd mens. „We hebben waanzinnig ge draaid", zegt hij smakkend, „ik wil bescheiden zijn, ik wil de zaak niet overtrekken, maar dit was toch wel sensationeel, dit was overweldigend. Noem mij één zaak in Schevenin gen, oio dvond aan avond uitver kocht is geweest? En dat twee maanden lang. Ik had hier elke dag elfhonderd, twaalfhonderd mensen. De helft Duitsers, de helft Neder landers. Het is beslist niet waar, dat mijn tent er één was van Deutsch- land, Deutschland über alles. Ik kan wel zeggen, dat er geen Duitser in Scheveningen is geweest die niet bij Onkel Lou is binnengewipt. In Duitsland is Onkel Lou even bekend als Coca Cocla. In Duitsland ben ik een begrip. Ik ben drie jaar op de Duitse televisie geweest, maar mijn populariteit bij de oosterburen stijgt nog steeds. Mijn succes boy, is in creasing. En weet je waarom? Om dat ik de herausgeschmiessese ben. Ik ben de underdog, die in de ogen van het volk op een oneerlijke wijze is weggejaagd, omdat hij de brutali teit had om te hertrouwen met een jongere vrouw. Het Duitse volk zegt: „Na also. Als Lou daar trek in heeft, moet hij het vooral doen". Dat zegt het volk En toevallig hebben ze in al die jaren geen vervanger voor Onkel Lou kunnen vinden. Er is geen andere artiest, die in een tent overeind blijft". Duitsland stond er met grote letters. .Mammie heeft de knipsels allemaal thuis. Als je geïnteresseerd bent, wil ze ze wel even halen. Dat is een kleine moeite." Naast hem knikt een kleine, zwart harige vrouw nadrukkelijk. Ze wordt door Onkel Lou exclusief aangesproken met „mammie" en krijgt van de meester af en toe een vaderlijk kneepje in de bovenarm. „Lou ïst fenomenaal," zegt ze zuch tend, „wir haben thuis die uitkniep- sels, honderden uitknipsels. Als u die ziet, weet u gelijk, dat Lou van alles kan. Lou ist ein grosser Show- master. Heute spielt hij in een tent, morgen in ein musical. Zo komt er van A nach B. Lou heeft gezongen, Lou heeft die operette gedaan, Lou heeft in Zirkussen gespielt. Voor mij ist das ein bewijs, dat man ook ohne teevee kann existieren'. Onkel Lou palet een zakdoek en veegt het eerlijk werkmanszweet van zijn ro ze voorhoofd. Hij heeft in de laatste vijfentwintig jaar geen dag vakantie gehad, zegt gulzig, dat de arbeid voor hem al een feest is. „Ik was maandag even in Berlijn voor de eerste besprekingen van Sweet Cha rity". Op 18 oktober gelit es los. Dan beginnen we met die musical in het Theater des Westens. Daarna Oos tenrijk tot eind november en dan weer terug naar Duitsland. Waar schijnlijk Miinchen, Frankfurt en Hamburg. Ik speel de rol van Vitto- rio Vidal, een Italiaanse zanger op zijn retour. In de tekst staat op een gegeven moment „Ein abgetagelten Filmheld". Daar hebben ze op mijn verzoek van gemaakt „Ein abgeta gelten Bildschirmheld'. Ik ben gek op zelfspot. Humor is mijn grootste wapen. Er wordt van mij altijd geroeperi, dat ik de vrou wen kus, maar mijn God, dat is gewoon het gevolg van 30 jaar Fran se opvoeding. Ik ben niet anders geleerd dan een kusje links en een kusje rechts. Weet je, wat ik in één van mijn televisieprogramma's heb gedaan? Ik kwam op en gelijk werd er een kooi over me heen gegooid. En op de spijlen stond. „Gevaarlijk. Kust". Dat is humor. Dat is zelfspot. In Berlijn was ik gelijk frontpagi nanieuws. Lou van Burg terug in Aan zijn tafeltje in het midden van de lege feesttent heeft zich inmiddels een ernstig gebrilde heer gemeld, die hevig geïnteresseerd in de opstallen van Lou's vermaakpa- leis is. „Je moet eens achter gaan kijken", adviseert Lou, „daar ligt nog een hoop bruikbaar spul. Kijk ook gelijk even naar de pleetjes. Misschien is dat ook nog wat voor je". Hij wijst stralend naar de buffet ten en roept op oorlogssterkte: „Dit is toch zeker een geweldige tent, dit is toch het einde. Toen hij nog niet was aangekleed dacht ik: Hoe ma ken we hier een succes van?, maar met die leuke buffetten en die heer lijke plakkaten is het toch een feest. Er zijn mensen geweest, die hebben geroepen: Lou is op z'n retour. Lou heeft zich verlaagd om in een tent te gaan staan. Mnar wat wil je, dit- idee is opgekomen als buikpijn en toen zaten alle zalen in Schevenin gen al vol. Snip en Snap in het Circus, Paul van Vliet in de Kur- zaal, Wim Kan in het Paviljöen. <?ertel mij maar eens, waar ik een ander endroit had gevonden, waar ik twee maanden continu kon staan. Het spijt me, maar ik vind dat geklets. Voor mij is er geen verschil tussen een vast huis en een tent. Als er maar mensen zijn, als er maar leven is. Ik heb een jaar in de grootste Duitse circussen gestaan en ik heb er heerlijk gewerkt. Ik wil bescheiden blijven, maar ik wil wel dit zeggen: Toen ze wisten dat ik de 23e augustus naar Berlijn moest voor Sweet Charity, hebben ze stad en land afgebeld voor een vervan ger. Alle impresario's hebben ze aan de lijn gehad, maar het resul taat was rien. Ik zal je zeggen, hoe dat komt. Er zullen in Nederland best artiesten zijn, die in een tent kunnen werken. Maar ze willen het niet. Ze voelen zich te belangrijk, te groot. Ik zing hier een mooi Frans liedje, sourire la vie. En gelijk ratelen er zes kisten bier de ijskast in. Dat maakt, mij niks. Ik zing rustig door. Ik heb hier in de hoek een bruloftsgezel- schap van 30 man. Die mogen rustig dwars door mijn nummer „Lang zul len ze leven" zingen, de tent is groot genoeg. Laat ze maar blèren. Hier gaat het om de gezelligheid en niet om het artistieke geweten van ome Lou. Zo is dat. Ik ben geen man, die zijn cover kwijt is, als iemand in de zaal kucht. Ik zeg: „Laat ze hun gang maar gaan". Een leuke polonaise, een beetje hossen, een spelletje tussen een Duits kop peltje en een Hollands stelletje. Dat vind ik geweldig. Ik zeg: Duitsers en Nederlanders kunnen beter met elkaar drinken, dan op elkaar schie ten. Ze mogen doen en laten wat ze willen, als ze zich maar niet gaan. uitkleden. Geen striptease bij ome Lou, want het moet gezellig blijven. Van de week brengt een ouvreuse een servetje op het toneel. Of ik even mijn handtekening wil zetten voor een paar bezoekers. Nou heeft Lou al meer met die bijl gehakt. Ik draai het servetje om en ik zie, dat ze er op hebben gezet: zes bier, zeg Onkel Lou is zondag zelf vast begonnen met het verwijderen pan de reclameborden. Het tijdperk Van Burg is wat 1970 betreft afgesloten. Pasen 1971geht is wieder los, Mensch. memaar". Die ouvreuse brengt het servetje terug en ik hoor een home risch gelach. Begrijp j;e, zo moet je je mensen aanpaaken. Ik ga ook in het begin van de avond langs alle tafel tjes om kennis te maken met mijn publiek. Vinden ze fijn. Onkel Lou een hand geven. Ik klop eens op een schouder en ik zeg: „Alles naar wens. Het bier koud. De vrouwtjes warm?" Dan zit gelijk de stemming er in. Er is in die twee maanden ook niet één bezoeker geweest, die tij dens een Duitse* conference riep: „Hé vader, kun je niet in je moers taal praten?" Ze begrepen donders goed, dat het een echte internationa le zaak was. Dat echte vreugde geen grenzen kent. Laten de Nederlandse collega's dan maar zeggen: „Hij ken niks". Laten ze hun schouders maar opha len en roepen: Lou van Burg, kan dan nou wel wat wezen? Ik heb bewezen, dat ik een tent met 1200 mensen op de stoelen krijg. Ik weet ook wel, dat ik geen ijzersterke cabaretteksten breng, dat ze van mij geen pointes hoeven te verwachten. Dat laat ik graag over aan mijn gewaardeerde collega's uit de klein- kunstsector. Ik heb bij de première van Wim Kans programma in Sche veningen bloemen laten bezorgen bij het Kurhaus en ik kreeg een snoezi ge brief terug. Die wordt ingelijst en in mijn kamer gehangen. Daar kun je op rekenen. Hij schreef: „Ik kan u het best bedanken met een mopje, dat ik elke avond vertel. De ene Hagenaar zegt tegen de andere. Weet jij nou, waarom Lou van Burg 's avond^ al om elf uur op moet houden?". Zegt de ander: „Omdat het binmengebeuren buiten te heu- ren is". Dat vind ik ijzersterk. Paul van Vliet heeft ook een grap over mij, maar die vind ik minderwaardig. Hij zegt: „Lou van Burg heeft op de Boulevard een tent, waarin hij zijn vrienden ontvangt. Dan moet hij ze wel uit Beieren halen, want hier heeft hij ze niet". Kijk, dat vind ik misselijk. Ik heb gelijk het affiche van zijn programma laten overplak- ken met een reclame van Boldoot, Hij rook gelijk een stuk frisser." De aannemer is ondertussen van zijn inspectietocht teruggekomen en zegt, dat hij niet ontevreden is, „Heb je ook nog wat aan die plee tjes?", vraagt Lou nadrukkelijk. De aannemer knikt tevreden. Hij zou het wel denken. Lou glimlacht en legt zijn hand op de bovenarm van mammie. „Weet je wat ik het mooi ste vind?", zegt hij. „Als je voelt, dat zo'n zaal in beweging komt. Dat die honderden gaan trillen. Ik sta dan op het toneel en ik denk: Nou moet Van der Glas erin. Dat is de oerbekende potpourri met „hela hola houd er de moed maar in" en „hoe- perdepoep zat op de stoep". Dan gaan ze langzaam staan, ze springen op de stoelen, ze grijpen elkaar bij de arm en hossen door de tent. Dat is een geweldig moment. Iedereen is dan gelijk. Jong en oud. arm en rijk vormen een grote familie. Dit is ook de enige tent in Neder land, waar ze staande hebben gezon gen: „Ik heb u lief mijn Nederland". Dit is de enige plaats in Europa, waar jongeren met de tranen in hun ogen zongen: „Waai- de blanke top der duinen". Ik zweer het je. Ik heb in die twee maanden ongelooflijk veel jeugd in mijn tent gehad en ze waren zonder uitzondering razend enthousiast. Daar kan, Scheveningen het voor lopig mee doen. Onkel Lou slaat op deze zondag nog eenmaal een dam pende krater van vertier. De laatste polonaises worden gedraaid, de laat ste meezingers golven over de Kar- toffelnsalat. Om elf uur komt het einde. De Lausluben van de Tiroler Kapel stappen beheerst uit hun vetleren broeken en buiten worden de borden met de naam van Onkel Lou van de tent gewricht. Van Burg zelf is dan reeds in zijn grij ze droomslee op weg naar Berlijn, op weg naar nieuwe musicalsuc cessen. Maandagmorgen weten voorbij gangers, dat Onkel Lou nicht mehr da ist. Het is duidelijk dat de zomer definitief voorbij is. Scheveningen is niet meer in Lou. (ADVERTENTIE) zit de gehele dag stevig op zijn plaats! Thans is het niet meer nodig, dat Uw kunst gebit bij het sprekerreten, lachen of niezen losschiet of verschuift. Een weinig Dentofix- poeder op de gebitsplaat, en deze onge makken bestaan voor U niet meer; Dento- fix geeft U een ongekend gevoel van zeker heid en welbehagen. Aangenaam en hygië nisch in het gebruik. Tevredenheid gegaran deerd. Verkrijgbaar in discrete, neutrale plastic flacons, prijs f. 2,60, bij apotheken en drogisterijen. Onkel Lou: „Ze springen op de stoelen, ze grijpen elkaar bij de arm en hosen door de tent. Dat is een geweldig moment. Jong "en oud. arm en rijk, vormen één grote familie." Daarom kom ik volgend jaar nog grootser terug. We beginnen met Pasen in een vast gebouw midden in Scheveningen. Het dichtstbijzijnde huis ligt 100 meter verder en ik hoop dus verschoond te blijven van alle kleine pesterijen. Ik word nu nog steeds elke nacht opgebeld door een waanzinnige, die roept: „Vuile moordenaar". Goed, die man is gek, maar je bent toevallig wel klaar wakker. Ik hoop dat ze in Schevenin gen eindelijk zullen inzien, dat ik een attractie breng, waar de hele badplaats wat aan heeft. Ik sta hier niet alleen voor mezelf. Ik sta hier toevallig ook, omdat ik niet wil, dat Scheveningen naar de bliksem gaat". DE SOCIALE strijd is in volle gang. Een constatering die mogelijk nogal wat verwondering en tegen spraak wekt. Immers, de algemene opvatting is dat wij juist zo'n naar volmaaktheid zwemende sociale-ze- kerheid-gemeenschap hebben opge bouwd. Maar het verzet, vooral van jonge ren, tegen de consumptie-maatschap- pij, tegen de verspilling van pro- duktie-capaeiteit, tegen de agressivi teit van leugenachtige reklame, te gen de roof van levensruimte en het bederf van het leefmilieu, tegen ma nipulatie van wetenschappelijk on derzoek, is een nieuwe sociale strijd. In die revolutie, minder is het beslist niet, wordt gebruik gemaakt van uiterst doeltreffende speelse wapens, die ontsproten zijn aan de rijke fantasie van de voormannen van die beweging. Beter gezegd: stroming. Een van die voormannen is Constant Nieuwenhuys. Hij heeft zijn visie van de Nieuwe Baby Ion, zoals hij dat in woord en geschrift heeft gepropageerd gebundeld. Dit „opstand van de homo ludens" is een lezenswaardig boekje, wat aan de dure kant, dat vergezichten opejnt op een beweging die veelal met wordt begrepen. De auteur verdui delijkt de denkwereld van de nieu we revolutionairen uit de westerse welvaart-maatschappij. Hij prikkelt tot geestelijk verzet tegen stellingen die niet altijd worden gedekt door diepgaande kennis van sociale strukturen en historische achter gronden. Hij slaagt er echter ook in begrip te wekken voor veel dat die protest-generatie beroert en voor ac ties die op zichzelf soms wat kin derachtig aandoen, doch die gevoed wórden door denkbeelden die onge twijfeld logisch voortvloeien uit de westerse humanitaire traditie. JACQUES LEVIJ CONSTANT. „Opstand van de ho mo ludens". (Uitg.: Paul Brand, 147 pag., f 12,90). Dinsdag 1 september HILVERSUM I 402 M en FM AVRO: 12.30 Overheidsvoorlich ting: Uitzending voor de landbouw. 12.40 Toppers van toen (gr.) 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. NOS: 13.30 Spiegel van België: muziek en nieuws van onze zuiderburen. 14.00 Stereo: Promenade Matinee door het BBC Concert Orchestra met solisten. AVRO: 15.10 Amerikaanse muziek van onze eeuw, muzikale lezing. 15.35 Oude instrumenten uit het pri- vé-bezït van de klavicinist Gustav Leonhardt. 16.00 Nieuws. 16.03 Kwisspel, quiz. 16.10 Vamos a Eschuchar: serie programma's over Spanje en zijn muziek. 16.35 Stereo: Nieuwe grammofoonplaten met toe lichting. 17.30 Trefpunt: diskussie- rubriek voor aktuele zaken. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal 18.25 Stereo: Prome nade-orkest: amusementsmuziek. 19.00 Stereo: Jazz Spectrum: oude en moderne jazz. 19.30 Nieuws. 19.35 Vanavond, gevarieerd pro gramma. 22.00 0-een rondje radio. 22.30 Nieuws. 22.38 Mededelingen. 1 22.40 Radiojournaal. NOS: 22.55 Ste reo: Muziek van deze eeuw. 23.35 Horizon: contrasten in de Japanse kunstmuziek. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM n 298 M en FM KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee: gevarieerd programma. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelin gen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Actualiteiten; 13.00- 13.05 Raden maar..) 14.05 Schoolra dio. 14.30 Pizzicato: muzikaal mid dagmagazine. (16.00 Nieuws). 17.00 Overheidsvoorlichting: Surinaamse Luchtpost. Afzender Tjark Petz- holdt, Paramaribo. 17.10 Voor de kinderen. 17.15 Hai!: jeugdprogram ma. 18.19 Uitzending van de Politie ke Partij Radikalen. 18.30 Nieuws. 18.41 Actualiteiten. 19.00 Stereo: Ei gen fabrikaat: lichte muziek uit de KRO-produkties. 19.40 Bloeien waar je gezaaid wordt: serie programma's over godsdienst-onderricht op scho len. 20.00 Stereo: In uitgesteld re lais: Buitenlandse festivals - I Con cert! di Lugano. 21.30 Babel: kunst kroniek. 22.25 Overweging. 22.30 Nieuws. 22.38 Parlementsoverzicht. 22.50 De zingende kerk: muziek in de liturgie, 23.10 Stereo: Lichte grammofoonmuziek. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM IH 240 M en FM VARA: 13.00 Nieuws. 13.03 Ek- spres. licht platenprogramma. 14.00 Nieuws. 14.03 De Eddy Becker Show. 15.00 Nieuws. 15.03 Drie- draai. 16.00 Nieuws. 16.03-18.00 Mix: 120 minuten rijp en groen op alle toeren. (17.00-17.02 Nieuws). 12.00 Nieuws. 12.03 Muziekpro gramma. (12.10 Tuinbouwkroniek. 12.40 Weerbericht, mededelingen en SOS-berichten voor schippers). 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nieuws, weerbericht, mededelingen, dagklapper en SOS-berichten voor schippers. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Vocale en kamermu ziek. 15.00 Nieuws. 15.03 Vocale en kamermuziek (vervolg)16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Intermezzo. 16.15 Voor oudere luis teraars. 17.00 Nieuws, weerbericht en mededelingen. 17.15 Jazz en chansons. 18.00 Nieuws. 18.03 Ver zoekplaten voor soldaten. 18.28 paardesportuitslagen. 18.30 Franse les. 18.32 Lichte za'ng. 18.35, Ver- keerswenken. 18.40 Lichte muziek. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte zang. 19.00 Nieuws, weerbe richt en actualiteiten. 19.40 Lichte orkestmuziek. 19.45 Syndicale kro niek. 19.55 Evergreens. 20.00 Klas sieke muziek. 22.00 Nieuws, berich ten en De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte muziek. (23.00 Nieuws). 23.40-23.45 Nieuws. Woensdag 2 september HILVERSUM I 402 M en FM VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Och tendgymnastiek. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23 Stereo: Lichte gram mofoonmuziek en informatie. (7.33- 7.38 Van de voorpagina). VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nieuws. 8.11 Actualiteiten. 8.22 Stereo: Lich te grammofoonmuziek en informatie (vervolg). (8.35-8.40 Van alle mark ten thuis, praatje voor de huis vrouw; 9.05 Stereo: Uit eigen huis: studio-opnamen). 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Lichte gram mofoonmuziek. 10.50 Voor de kleu ters. 11.00 Nieuws. 11.03 Voor de huisvrouw. HILVERSUM H 298 M en FM NCRV: 7.00 Nieuws. 7.11 Het le vende woord. 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor: klassieke muziek (gr.) (7.25 Horen en zien; 7.30 Nieuws; 7.32-7.50 Hier en Nu: actu aliteiten.) TROS: 8.00 Nieuws. 8.11 Als dat zou kunnen: verzoekplaten- programma. (8.30-8.32 Nieuws; 9.00- 9.10 Gymnastiek voor de huis vrouw.) 9.30 Voor de kleuters. 9.45 Stereo: Geschikt voor U semi- klassieke muziek (gr.). 10.15 Voor de vrouw. 11.00 Nieuws. 11.03 Actu aliteiten. 11.55 Mededelingen. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M HILVERSUM ni 240 M en FM NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Zing, zing, zing!: lichte vokale muziekjes. 10.00 Nieuws. 10.03 Mengelmuze: nieuw verschenen langspeelplaten, voorzien van kritisch commentaar. EO: 11.00 Nieuws. 11.03 Gospel sound: een programma boordevol muziek, speciaal voor jonge mensen.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 16