Albert Mol: boer onder de boeren in Larens landschap Vijf keer „NANA" van Zola DON QUISHOCKING IN ZWARTE GROEF hij belegt in unifonds papier >r uw peri cneester rswaal eerste paal NTS WAS ONZEKER KRO-beraad over toekomst Deelavonden Juffrouw Joop Mercurius blijft tegen omroep-cao Bejaardenhuizen NEDERLAND 1: DUITSLAND I: DUITSLAND II: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): 30 juli j.I. is een onder de kop niet van van- Hierin wordt o.m. van >men erchaos ;n". Hi jesteld self is >oot roor t protest enige jaren ge- gevallen toen hot Hilversum 3 ging -'-st van de Ne- Radio Nordsee vreemd aan, want overtreder van de 'eenkomst tegen de tegen wat ene onjuiste voorstelling derland heeft zich met het in gebruik nemen ngte voor Hilversum 3 den aan bedoelde golf. komat (Conventie en 1951). daarvan voorgeschre- i inzake het overleg anden zijn nauwgezet ïen. Zoals wellicht be- iit overleg met zich dat wij de 240 meter 6 uur niet mogen ioofd Pers- en Publici- .T.). heeft Nederland de in de genoemde golfleng- tst aangewezen proce- Maar het blijft de respecteren van de :ht doet aan de geest rag. Het gaat immers eling van golflengten d, waarbij aan Neder- lwaardige golven (402 en het medegebruik jolf 188 meter werden Als iedereen onder artikel 8 ging hande een golflengteverdeling Verder valt niet in te van de mogelijkheden 8 uitsluitend gebruik voor Hilversum UI. ook niet voor Radio- eerder bestond dan of voor omroepvere- t eigen-zender-aspira iing van uw interview Klijn, Bayings sr. en noemen K., B. sr., B augustus, zouden wij kanttekeningen willen le volgende uitspraken n voornoemd gesprek, je zoon nou eens met risje thiuskomt; B. jr.: n zo kunnen dan wel maar ik zou niet wil- iochter met een zwarte sr.: Ach ze horen niet narkt, geel bij geel en irt zeg ik maar; en de king van B. sr.: Dait is .westie van provocatie kont over straat gaan ook nog willen dat ze ■raken zijn gemaakt die een invloedrijke den bij de brouwerij ijzers te Breda en als grote inbreng hebben dat gevoerd wordt lusementsleven op da semde stuk wordt m.L ruk gewekt, dat deze veel mogelijk van hun lijkheid willen ont- te suggereren dat er :n beleid mogelijk is dat zij hun verant- afschuiven naar de rwijl zij doordat zij de icties in vele gevallen 11e mogelijkheden toe dan ook tot de conclu- lede door hun zwaar le uitspraken waarin van een causaal ver afwijkend gedrag van n het feit dat zij ge- den, maar dat het ptuïtieve discriminatie hen niet wordt ver- zelfs wordt goedge- timuleerd, dat zij een ncompetenitie tlentoon id. ongeloofwaardig dat eze functie zo'n laag bereiken en zo gren- ubliek kunnen onder endien rijst bij mij de it ook mensen die er ijk voor zijn, dat pan- oormalige Zuid en dat sche Courant nog niet resp. nog steeds leeg- aar bestaat er alleen in de financiële sfeer een geweldige arro- .■eda en haar inwoners, voceert zelfs met ziJn l. en M. DE BRUYN. DINSDAG 18 AUGUSTUS 1970 verslaggeefsters). De burge- Reimerswaal, mr. c- 1 donderdag 20 au* paal slaan van de de tweede bouW' de ge* AAL zal 3te van (Van onze correspondent) LAREN Albert Mol, Keizers gracht, AmsterdamAlbert Mol, op een boerderij aan een landweg, in 't Achterhoekse La ren Twee totaal verschillende werelden. In Amsterdam valt Al- bert nauwelijks op; hij is komiek onder tal van andere komieken. Maar hoe gaat dat in de buurt schap, waar hij nu al weer drie jaar woont? Wat moet een rare artiest rit dat lichtzinnige Amsterdam b ons doen? Wat heeft zo'n vreemde vo gel hier eigenlijk te zoeken? j „Welnee", zegt de populaire schrijver en televisie-artiest dodelijk serieus. „Er is hier niet één sterve ling te vinden, die mij zo zou bena deren. De mensen hier zijn geweldig vriendelijk, behulpzaam en tolerant. Misschien vind je dat wantrouwen wel op de Veluwe, maar hier ten oosten van de IJssel is daar geen sprake van". En daarom zit Albert Mol, wiens artistiek talent vooral de laatste ja ren de erkenning kreeg die het ver dient, ten oosten van de IJssel. Mid den tussen de diepgroene weilanden. Midden tussen de loeiende koeien, ver van Amsterdam, ver van de te levisiestudio's in Bussum. ,Ik woon hier praktisch het hele jaar door. Voor eventualiteiten heb mijn huis aan de Keizersgracht aangehouden, maar dat is gewoon bit tere noodzaak in verband met mijn werk. Het wonen in Amsterdam maakt me stapel mesjogge. Je wordt daar knettergek van de her rie, de woonkazernes en het verkeer. Op de boerderij vind ik rust en stil te, absuluut noodzakelijke dingen voor een man als ik, die altijd te veel wil doen". Albert Mol, danser en choreograaf van origine, toneelspeler, t.v.-komiek, schrijver van onverbiddelijk bestsel lers, is een ongrijpbare figuur. Bij ons weten is nog niemand er ooit in geslaagd een enigszins acceptabel „portret" van Albert te vervaardi gen. Hij springt van de hak op de tak, brengt eigenlijk voortdurend een „one-man"-show.Niet met opzet, om tegenover de bezoeker te laten zien hoe goed hij wel toneel kan spe len, maar gewoon omdat-ie zo is. Hij is „gek" van nature en behoort wat dat betreft tot een groepje uit verkorenen, waartoe ook bijvoorbeeld Adèle Bloeniendaal gerekend mag worden. Albert heeft dan ook grenzeloze bewondering voor deze artieste. Trots vertelt hij, dat het „voor 98 procent" zeker is, dat Adèle in de verfilming van zijn boeken „Wat zien ik" en „Haai- van boven" (notities van het Amsterdamse hoertje Blon de Greet) de hoofdrol speelt. De op namen beginnen volgend jaar mei. In ons land is er maar één die deze rol kan spelen, zoals de schrijver het graag zou willen: en dat is Adèle. Albert Mol voelt zich zeer nadruk kelijk lid van de gemeenschap in zijn omgeving. Tevreden kan hij te rugzien op zogenaamde „deelavon den", buurtbijeenkomsten op de deel van zijn boerderij, die bij het La- rense plattelandsleven horen als koei en bij grasland. Wél, denkt de bezoeker, Albert zal dan wel tot ieders genoegen in vlot Amsterdams voordragen uit eigen werk. „Ben je gek", schiet hij uit, „denk je dat die mensen daar op zitten te wachten. Stuk voor stuk hebben ze mijn boeken thuis, of in het gunstigste geval misschien ook wel die plaat, waarop ik met Hetty Blok, voorlees uit Blonde Greets memoires. „Nee, we kletsen gewoon maar wat, ik over mijn werk en zij over hun bedrijven. Dat is toch geweldig. En als ze zin hebben, komen ze ge woon effe langs. Een beetje praten óver het weer, over de koeien, de varkens enzovoorts". Albert is ongrijpbaar, moeilijk te plaatsen. Hij werkt er zelfs trouwens hard aan mee om dat image te ver sterken. Neem bijvoorbeeld de knet tergekke titel van zijn nieuw boek dat grotendeels in de voormalige varkensstal van de boerderij wordt gewrocht: „Juffrouw Joop z'n moe der Veel wil Albert er om com merciële redenen (begrijpelijk) niet over zeggen, maar dit boek wordt geen voortzetting van de Blonde Greet-cyclus. Het had een aardige trilogie kunnen worden, maar Albert zag dat niet zo zitten. Iets anders dus, maar wel gek, minstens zo gek als de voorgaande twee. „Juffrouw Joop z'n moeder" schijnt in elk geval „ook wel een vie zerik" te zijn, naar Albert plech tig meedeelt. Maar dat is louter zelfspot, want hij weet dat zeer ve le Nederlanders hem voor een vieze rik verslijten. Om dit soort kortzich tigheid maakt de Larense amateur- boer zich niet druk. Trouwens: had hij al niet gezegd, dat het ten oosten van de IJssel allemaal anders is? En dat heus niet, omdat zijn bezoe kers een krant in de hoek van Ne derland representeren. Eind augustus komt er een nieuwe plaat van Albert Mol op de markt, waarop hij een serie dolgekke verha len over eigen ervaringen vertelt, deels in Amsterdams dialect, deels in gewoon Nederlands. Als Albert Mol, in zijn zucht naar een perfect resultaat, 't op zijn boerderij ook niet meer ziet, is verstoken van inspiratie, stapt hij zijn erf van een halve bunder groot op en duikt desnoods in zijn eigen groentetuin, onder het wa kend oog van buurmans koeien, die zich aan het prikkeldraad staan te vergapen. Want de beesten staan af en toe wél vreemd te kijken naar zo'n aparte boer (Van onze RTV-redacteur) HILVERSUM Vanavond be ginnend en voorts op de dinsda gen 25 augustus, 1 en 8 september a 'oensdag 9 september brengt te A.V.R.O.-televisie een feuille ton in vijf delen, gesitueerd in de tweede helft van de negentiende eeuw, naar de gelijknamige ro man „Nana" van Emile Zola, be werkt door Robert Muller, op het therm. i" kwam uit omstreeks 1880 als w negen van Zola's twintigvoudi ge romancyclus „Les Rougon-Mac- piart" waarin hij het leven be drijft van Anna Coupeau, de doch- ff van een wasvrouw en een alcoho- ische vader. Wanneer ze furore Makt als hoofdrolspeelster in het "ik „De Blonde Venus" is Nana, het publieke vrouwtje, het gesprek van de dag in de Parijse society. Dit succes is niet zo zeer te danken aan haar talent voor toneel of zang, maar aan haar uiterlijk. De dag na de première van „De Blonde Venus" wordt Nana thuis be zocht door een stroom van bezoekers. Onder de bezoekers bevindt zich graaf Muffat en zijn schoonvader, die om een liefdadige donatie verzoe ken. Nana vraagt Fauchery, kunst criticus van het blad „Figaro", graaf Muffat op het feest te brengen dat zij zal geven. Dit feest wordt gefi nancierd door Steiner, de bankier. Nana is woedend als graaf Muffat niet op het feest verschijnt. Stei ner biedt haar een landhuis en een jaargeld aan, op voorwaarde dat ze zijn maïtresse wordt. Nana accepteert, maar is vast be sloten graaf Muffat op de knieën te krijgen. In het landhuis leidt Nana inmiddels een frivool leventje. Zij ontvangt wie ze wil en begint zelfs een verhouding met de jeugdige George Hugon, die door haar optre den in verrukking is gebracht. Maar haar doel is en blijft graaf Muffat, de kamerheer van de keizerin. Daar toe zijn alle middelen goed. Nana neemt in deze feuilleton uit naam van het volk wraak op de overheer sende klasse. De rol van Nana wordt ln deze B.B.C.-produktie gespeeld door de Engelse actrice Katharina Schofield. Veel van het werk van Zola wordt door literaire critici naar het archief verwezen omdat de actualiteit ont breekt. Niettemin blijven er een aan tal romans over die boeien en die onze aandacht volledig waard zijn, boeken, die men sociale studies zou kunnen noemen, waarin Zola scher pe aanvallen doet op de luchtharti ge parasieten in onze samenleving, op de verworden adel, op arbeiders, die hun heil zoeken in de drank, op uitbuiters van de werkende mens. De invloed van Zola is onbetwist baar groot. Vrijwel alle romanschrij vers na hem, hebben iets van hem overgenomen, al zijn ze zich dat niet altijd bewust. Zola heeft ons ge leerd de harde realiteit onder ogen te zien en de moed te hebben deze te beschrijven. Door hem zijn we al len cynischer geworden maar ook eerlijker. Zola was niet alleen realist, maar ook idealist. Hij preekt een nieuw socialistisch evangelie en droomt van een wereld waarin de vreugde van de arbeid de vrede zal brengen Voor alle mensen. Hij wilde dat steeds meer mensen op deze wereld gelukkig zouden worden en al zijn werkkracht en talent heeft hij ge bruikt in de strijd voor het proleta riaat tegen de heersende sociale on rechtvaardigheid. woningen in - De gezamen* heb- :rswaal louwverenigingen gelegenheid een bU" ?.gd in hotel Oeste** ■ke. SREDA. Nederlands jongste waretgroep - op - de - plaat, Don icking is in tegenstelling tot de andere cabaretgezelschappen uit Amsterdam afkomstig en is j'ar ook bewust niet begonnen met s' Seven van voorstellingen. Met mndering van Fred Florusse, die Eindhoven woont en werkt, zijn de P andere leden van Don Quishoc- echter Neerlandici in de hoofd wet echtpaar George en Anke is inmiddels afgestudeerd, ter- Jacques Klöters en Pieter van „Palen nog met him studie bezig It. Voor een jonge groep heeft Don whocking al een indrukwekkende "'it: winnaar van het Delftse -nten Cabaret 1968, verschillen- 'tptredens voor radio en t.v. en «slotte, in mei van dit jaar een op- Wet Lurelei-theater te Am- Nam. 1 tas april j.l. vonden in het at Tingel-Tangel de live-opna- Plaats voor een eerste LP, sim- nTn"on Quishocking genaamd. ttnM waaroP deze groep zich in (tlap méér dan waar maakte; sche mengelinS van doldrieste «P eigentijdse satire. Opvallend afSewisseld met vlijm- j. p' name de presentatie van An- Etoio ot' die als cabaretière een 6 toekomst tegemoet lijkt te y°k de muzikale ondersteuning i/kter van Empelen is het ver- fosï Waard. Het bewijs dat er in hno i audse kleinkunst nog zeker s talent aanwezig is, lijkt met de- wel geleverd. P.D. J QUISHOCKING PHILIPS "I'S (STEREO). Op de voorgrond zittend Groot en Fred Florusse, Anke Groot. Verder v.l.n.r.: Pieter van EmpelenJaques Klöters, George (Van onze rtv-redacteur) HILVERSUM De laatste jaren van de Nederlandse Televisie Stich ting (NTS) zijn gekenmerkt door een gevoel van onzekerheid, vooral ver oorzaakt door het feit, dat het in werking treden van de omroepwet een aantal malen werd uitgesteld. Deze onzekerheid heeft doorgewerkt, zowel in het bedrijf als op het be stuursvlak. Dit schrijft E.A. Schuttenhelm, voorzitter van de NOS en oud-voor zitter van de voormalige NTS in het onlangs verschenen laatste jaarver slag van de NTS. In mei van het af gelopen jaar is de NTS met de NRU overgegaan in de Nederlandse om roep stichting. De heer Schuttenhelm stelt in het verslag, dat de op 1 januari 1969 in werking getreden wet op de omroep bijdragen geen uiteindelijke oplos sing zal kunnen bieden, dit gezien de verdere ontwikkeling bij de radio en televisie en de onzekerheid omtrent het kosten- en prijspeil. HILVERSUM (KNP) Naar aan leiding van de vorig jaar verschenen KRO-brochure „De toekomst als uit daging", zulien KRO-medewerkers zich op 26 en 27 augustus opnieuw beraden over de vormgeving en doel stelling van de katholieke radio in de komende tijd. Een eerste beraad daarover heeft reeds vorig jaar plaats gehad. Het KRÖ-bestuur heeft aan allerlei groepen en deskundigen om een in breng gevraagd. Ook iedere KRO- begunstiger heeft gelegenheid ge had zijn mening naar voren te bren gen. Het inzicht van de mensen die bij de KRO werken zal bij de uitein delijke oordeelsvorming van meer gewicht zijn HILVERSUM (ANP) Een voor stel van het bestuur van de algeme ne bond Mercurius, om de omroep- CAO voor 1970 alsnog te onderteke nen, is tijdens een vergadering in Hil versum door de leden afgewezen. Met 55 tegen 25 stemmen en twee onthoudingen werd besloten, de om roep-cao niet te ondertekenen. Xn de daartoe aangenomen motie werd te vens gesteld, dat Mercurius na de tot standkoming van de cao wel dient deel te nemen aan het overleg met de werkgevers over de kwestie van de arbeidstijden. Deze zaak was voor Mercurius het breekpunt van de onderhandelingen, omdat de werkgevers een arbeids tijdverkorting voor het overgrote deel van het personeel wilden kop pelen aan een arbeidstijdverlenging voor enkele tientallen radio-technici. Voor Mercurius was deze arbeidsver- lenging onaanvaardbaar. Nu de cao door Mercurius niet is ondertekend, bestaat formeel de mo gelijkheid, dat de bond niet aan de volgende onderhandelingen zal mogen deelnemen. De aangekondigde staking zal vol gens het Mercuriusbestuur voorlopig gèen doorgang vinden. DE NEDERLANDSE bevolking „veroudert" snel. Eind 1899 telde Nederland op een bevolking van goed 5 miljoen zielen 300.000 men sen van 65 jaar of ouder. Eind 1968 waren het er 1.536.000 op een bevol king van 12,8 miljoen zielen. In 68 jaar van 6 naar 10 procent. Slechts een klein deel van deze oudere landgenoten woont in verzorgingste huizen. Zij vormen een heel kwets bare groep. Hun verzorging vraagt kostbare voorzieningen. Steeds ster ker wordt de noodzaak dat die te huis-bejaarden het zijn er nu zo'n 100.000 door deskundigen worden „begeleid". Er zijir daarvoor cursus sen gegeven. De voornaamste ele menten van zulke cursussen zijn neergelegd in het boekje „menselij ke verhoudingen, psychologie van bejaarden in verzorgingstehuizen". Een nieuwe studie (deel 3) in de serie „gerontologie en geriatrie" die reeds enkele opvallend goede stu dies bevat. De auteurs, deskundigen bij uit stek, die in Nijmegen cursussen ge ven, verstrekken voor zij aan him omvangrijke onderwerp beginnen algemene gegevens over de bejaar den in ons land. Daarna behandelen zij zonder zich in details te begeven de opnemingsprocedure, de opname in het tehuis, de rollen van de bewoner van het verzorgingstehuis, de ervaring in de omgang met be jaarden. de problematiek van ge zondheid en ziekte, dood en het sterven. Vooral over dat laatste on derwerp maken de auteurs nuchtere opmerkingen. „Sterven is menselijk en een ernstige zaak. Het is de afsluiting van een leven. Gelegen heid om afscheid te nemen van de overledene hoeft niet vermeden te worden. Het kan een middel zijn om sommige bewoners over de schrik heen te helpen. De zekerheid dat je ook bij het sterven geholpen wordt en dat je juist dan niet aan je lot wordt overgelaten zou voor vele be woners een fraai resultaat kunnen zijn van goede menselijke verhou dingen in het verzorgingstehuis". Alleen reeds om die slotbeschou wing hoort dit boekje in het bezit te zijn van allen die met bejaarden beroepshalve omgaan of in verzor gingstehuizen werken. JACQUES LEVIJ. Dr. J. M. A. Muiwichs en drs. 3. F. J. Janmaat. „Menselijke verhou dingen" (serie: gerontologie en geri atrie", uitg.: Dekker en v. d. Vegt, 116 pag., f 9,50). 15.30 15.40 16.10 18.45 18.55 19.04 19.30 20.00 20.20 21.05 21.50 22.40 22.45 AVRO (kleur) MAGIC BALL (kleur) CAPE KENNEDY Gezien door een twaalfjarige jongen (kleur) HIT UIT DOEBXEDOE NOS PIP O DE CLOWN JOURNAAL AVRO (kleur) VADERS TEGEN WIL EN DANK „Liefde op 't eerste gezicht" (kleur) WAT NU MR. DEEDS?" Afl. „De .onechte' mr. Deeds" Longfellow komt in een moei lijke situatie terecht wanneer hij een prachtige tuba wil ko pen bij de „Bank van lening" (kleur) JOURNAAL NOS PEYTON PLACE Elliot Carson's aanval op John Fowler in de krant veroor zaakt een averechtse reactie in Peyton Place. (kleur) NANA Televisiefeuilleton gesitueerd in de tweede helft van de ne gentiende eeuw naar de gelijk namige roman van Emile Zola. Afl. „De actrice" AVRO'S TELEVIZIER- MAGAZINE JOURNAAL SLUITING 22.00 AMUSEMENTS PROGRAM MA 22.30 JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht 20.15 (kleur) WAT BEN IK? Vrolijk beroepen raden 21.00 TAFEL VOOR EEN PERSOON 23.05 (kleurt JOURNAAL MET Commentaar Aansluitend: weerbericht 19.45 (kleur) HEUTE Journaal, actualiteiten en weerbericht 20.15 CSSR 70 Reportage over Tsjechoslowa- kije. Aansluitend: kort nieuws 21.00 (kleur) DE INVASIE VAN WEGA Afl.: „Herkomst onbekend" 21.50 (kleur) ASPEKTE Informaties en meningen uit het culturele leven 22.35 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht 18.45 18.55 19.04 19.30 20.00 20.20 21.00 21.50 22.55 23.00 NOS PIPO DE CLOWN JOURNAAL KUNSTSIGNALERING KRO MUZIEK IN VRIJE TIJD De Christelijke Muziekvereni ging De Bazuin uit Uithuizen speelt onder leiding van Bert Kosmeier. (kleur) JOURNAAL BRANDPUNT (kleur) ANDY WILLIAMS SHOW Met als gasten Sid Caesar, Dusty Springfield en Jo Anne Worley NAAKT DOOR DE HEL Japanse televisiefeuilleton. Vijfde aflevering JOURNAAL NOS SLUITING 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 JONGER DAN JE DENKT Nabeschouwing over voeding 19.55 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.25 ZOEKLICHT 20.30 ZOMERDAGDROOM Een romantisch blijspel in drie bedrijven van Georg Axelrod 22.05 OPENBAAR KUNSTBEZIT „Affiches" door Henri de Toulouse-Lautrec 22.15 JOURNAAL 18.35 NIEUWS 18.40 POUM Voor de kleuters 18.55 R.-K. GODSDIENSTIGE UITZENDING 19.25 MUSTI Voor de kleuters 19.30 LE SIXIèME SENS Feuilleton van Louis Gros- pierre, naar de roman van Roger Boussinot 20.00 JOURNAAL 20.30 ZIZI JEANMAIRE Filmportret 21.00 SéLECTION Documentair informatief programma (ADVERTENTIE) Daardoor heeft hij zich met weinig geld verzekerd van deelname in vrijwel alle be langrijke, dynamische Duit se wereldconcerns, feggfc Dat kunt u opkl Vraagt u eens Inlichtingen. UNIFONDS TESSELSCHADESTHAAT12 AMSTERDAM TEL 020 -16 0011 UI 241 Dinsdag 18 augustus HILVERSUM I 420 M Overheidsvoorlichting: 12.30 In tijd van nood AVRO: 12.40 Toppers van toen (gr.) 13.00 Nws. 13.11 Ra- diojourn. NOS: 13.30 Spiegel van Beigië: Muziek en nws. van onze zuiderburen 14.00 Stereo: Promena de Matinee: Omroep orkest van de Beierse Omroep met solist en het Zagreb Jazz-kwartet AVRO: 15.10 Amerikaanse muz. van onze eeuw (VIII), muzikale lezing 15.35 Oude instrumenten uit het privé-bezit van de klavecinist Gustav Leonhardt, muzikale lezing 16.00 Nws. 16.03 Kwispel, quiz 16.10 Vamos a escu- char (VIII): serie programma's over Spanje en zijn muz. 16.35 Nwe. grammofoonplaten met toelichting 17.30 Trefpunt: discussie-rubr. voor act. zaken 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn. 18.25 De Johan Willem Friso Kapel 19.00 Stereo: jazz Spectrum: oude en mod. jazz 19.30 Nws. 19.35 Vanavond: gavar. progr. 22.00 „O" - een rondje radio 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.40 Radi ojourn. NOS: 22.55 Stereo: Muz. van deze eeuw (opn.) 23.25 Horizon: Een Santursolo uit Perzië 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 298 M KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee, gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land en tuinbouw: 12.30 Nws.; 12.41 Act.; 13.00-13.05 Raden maar14.00 Stereo: Musiesta: licht muz.progr. (opn.) 14.30 Pizzicato: muzikaal middag-magazine (16.00 Nws.) 17.00 Overheidsvoorlichting: Surinaamse luchtpost: Afzender: Tjark Petzoldt - Paramaribo 17.10 Voor de kinde ren 17.15 Hai!: jeugdprogr. 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Stereo: Lichte muz. (opn.) 20.00 In uitgesteld rea- lis: II. De Muziekweken van Boeda pest: mod. muz. 21.30 Babel: kunst kroniek 22.25 Overweging 22.30 Nws. 22.38 parlementsoverz. 22.50 De zingende kerk: muz. in de litur gie 23.05 Stereo: Lichte gr.-muz. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM IH 240 M EN FM 13.00 Nws. 13.30 Ekspres: licht platenprogr. 14.00 Nws. 14.03 De Eddy Becker Show 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai 16.00 Nws. 16.03-18.00 Mix: 120 minuten rijp en groen op alle toeren (17.00-17.02 Nws.). BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr. (12.40-12.48 Weerber., meded. en SOS-ber. voor schippers) 12.55 Bui- tenl. persoverz. 13.00 Nws., weer ber., meded., dagklapper en SOS- ber. voor schippers 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Vocale- en kamer- muz. (15.00 Nws.) 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Tarantella, Rachma ninoff 16.15 Progr. voor de oudere luisteraars 17.00 Nws., weerber. en meded. 17.15 Jazz en chanson 18.00 Nws. 18.03 Verz.platen voor de sol daten 18.28 Paardesportuitsl. 18.30 Franse taalwenken 18.32 Vocale muz. 18.35 Wegwijs wezen 18.40 Muzikaal intermezzo 18.52 Taalwen ken 18.55 Lichte muz. 19.00 Nws. en weerber. 19.30 Ork. Caravelli 19.45 Syndicale kroniek 19.55 Or. muz. 20.00 Werken van Beethoven 22.10 Lichte muz. (23.00 Nws.) 23.40 Nws. 23.45-23.55 Ligging van de zeesche pen. Woensdag 19 augustus HILVERSUM I 420 M VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn. 7.20 Socialistisch strijdlied 7.23 Stereo: Lichte gr.muz. en infor matie (7.33-7.38 Van de voorpagina) VPRO: 7.54 Deze dag VARA: 8.00 Nws. 8.11 Act. 8.20 Stereo: Lichte gr.muz. en informatie (8.35-8.40 Van alle markten thuis, praatje voor de huisvrouw; 9.05 Stereo: Uit eigen huis: studio-opn.) 9.35 Waterstanden 9.40 Jeugduitz. 10.00 Stereo: Lichte gr.muz. 10.50 Voor de kleuters 11.00 Nws. 11.03 Voor de vrouw. HILVERSUM n 298 M NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor: klas. muz. (gr.) (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws.; 7.32-7.50 Hier en Nu: act.) TROS: 8.00 Nws. 8.11 Als dat zou kunnen: verz.platenprogr. (8.30-8.32 Nws.; 9.00-9.10 Gymnastiek voor de huisvrouw) 9.30 Voor de kleuters 9.45 Stereo: Geschikt voor U!: klas. muz. (gr.) 10.15 Voor de vrouw 11.00 Nws. 11.03 Aktua: act. 11.55 Meded. HILVERSUM Hl 240 M EN FM NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Zing, zing, zing!: lichte vocale muziekjes 10.00 Nws. 10.03 Mengelmuze: nieuw ver schenen langspeelplaten, voorzien van kritisch commentaar EO: 11.00 Nws. 11.03 Gospelsound: een progr. boordevol muz., speciaal voor longe mensen.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 7