SWINGLE SINGERSVERFRISSEND Geëerd wegens poging tot wellustig gedrag klik naar Iél 1 lik ^1 mj luister Het meest absurde avontuur van Frank Zappa Nederlandse kunst in Amerika De schaduw DONDERDAG 6 AUGUSTUS 1970 «ET IS a' weer een jaar of zeven releden dat de Swingle Singers op- Ln baarden met hun eerste Bach- jaat. Ze zijn doorgegaan en hun originele monier van zingen werd zo vertrouwd, dat het langzamerhand a[s een maniertje op je af komt. Het blijft knap, geestig en wat je maar wilt, Toch zijn we nieuwsgierig of deze groep muzikaal het zolang zal uithouden als bijvoorbeeld Les Com pagnons. De bakermat van deze Sin- vers is ook Frankrijk, maar de lei- L Ward Swingle mag Amerika zijn land" noemen. Dat hij zijn zeven mede-singers uiteindelijk ook muzikaal naar dit land zou brengen is dus niet verwonderlijk. Het is een American Look gewor den, maar de gezichtshoek blijft de barokke Bachperiode, waarin zij ge start zijn. Met de muzikale ingre diënten, tradities, technieken uit die tijd benaderen ze op deze plaat het latere Amerikaanse lied. Ward Swingle maakte aldus arrangemen ten van Negro Spirituals (Little Da vid, Jeshua e.a.), patriotische liede ren' (Yankee Doodle e.a.) country dansen (College Hornpipe e.a.) En dan nog een hele kant met uitsmij ters uit Porgy and Bess en een Staphan Forster medley. Om met een voorbeeld te demon streren wat Swingle met zijn beken de methode doet: When the Saints go marchin in wordt gezongen als fuga. Zo opzienbarend is het alle maal niet, maar wanneer men nog steeds plezier beleeft aan deze ei genzinnige muzikale kundigheid van de Swingle Singers is deze plaat een verfrissende noot in hun repertoire. Wanneer u deze plaat aanschaft, draai dan de plaat helemaal; ons exemplaar was een beetje met de Franse slag gemaakt. Swingle Singers: American Look (Philips S 6311007) HENK EGBERS Fatts Opgelet. Op deze plaat de allerbe kendste pianist uit de vroege jazzge schiedenis Fatss Walter. Zijn aller eerste solo's, opgenomen in de 20er jaren in New York, zijn nu ver krijgbaar omdat pianorollen, die on vindbaar waren, teruggevonden wer den. Deze transcripties vormen een dankbare aanvulling van het oeuvre van deze pianist, die als eerste erin slaagde jazzhits te creëren. Dat was in de jaren dat hij als begeleider van de blueszangeressen Alberta Hunter en Sarah Martis optrad. Het blijft een genoegen te luiste ren naar zijn muzikaal technisch kunnen, waarbij linker- en rechter hand hun „solistische" kwaliteiten demonstreren. Zijn kwaliteiten wa ren bovendien veelzijdig. Deze plaat bevat populaire songs-melodieën als Your time now en Snake hips (Spencer Williams), muzikale revu es als Tain't Nobody's Biz-ness If I do en Sqeezr me; verder nummrs als Nobody but my baby, Got to Cool, 18th Street Strut e.a. Een leve^ dige en fijna plaat en kostbaar do cument dat bewijst hoe hij school heeft gemaakt. Youngy Fatts Waller (Bovema- Archive of Jazz 8 - BYG 529058) H. E. Gein De naam van Ad van der Gein heeft nauwelijks een nadere om schrijving. Op deze plaat is volop te genieten van zijn pianospel, gese condeerd door een ritme-sectie. In een honkytonkie stijl komen er al lerlei bekende melodieën aan de or de als Marconi mamho, Vilia lied, Bossa Noga, Elf Song, Song of Swe den (14 stuks). Met een opgewek'e lichtvoetigheid toont hij zijn vak manschap in een stijl, die genoeglijk onderhoudend is. Zo maar muziek. Met Ad van der Gein in de cocktail corner (Bovema-lmperial Sc 054- 24168). H. E. Overzicht Als je een liefhebber bent van avantgardistiseh cabaret als dat van „Neerlands hoop in bange dagen", zal je dat waarschijnlijk niet zijn van Johnny Jordaan. Zo zal iemand die de voorkeur geeft aan The She- perds vermoedelijk niet warm te krijgen zijn voor Hans Dulfer en Ritmo Naturel en een bewonderaar van organist Stef Meeder niet voor The Green River Jass Band. Mis schien nog wel voor Jules de Corte, Jetty Paerl, Lou Bandy en Bob Scholte. Niettemin staan al deze artiesten en nog mser (Annemarie Oster, Rients Gratama, Reginald Dixon, Relié Frank Ad v.d. Gein en Chiel Montagne) allemaal bij elkaar op één I.p. Het is dan ook een overzicht uit nieuw verschenen l.p.'s Het zijn stuk voor st.uk goede nummers, het moet alleen wel je smaak zijn. Wij geven persoonlijk de voorkeur aan het cabaret en aan de jazz. Imperial Voorjaarsprogramma 1970. Stereo PR-IM 1. H. E Kathe Voor zover nog niet ontdekt, let dan op de debuut-plaat van de En gelse Kathe Green, dochter van John Green (Body and Soul en I cover the Waterfront). Ontdekt als een simpel meisje met een gitaar, die eigen liedjes schrijft, is ze uitge groeid tot een professionele vorm. Duidelijk wordt o.m. dat Engeland niet zijn beste zangers naar „het" songfestival stuurt. Onder goede lei ding is haar boeiende stem ontwik keld tot een krachtig en uiterst ge nuanceerd geluid. Op deze plaat staan 15 liedjes, simpel, maar in dringend van tekst en fijn van ex pressie. Een talent met sterke indi vidualiteit. John Cameren schreef er uitste kende arrangementen bij, die echter een beetje over-done zijn en heim wee oproepen naar de momenten, waarop haar gitaarspel op de voor grond treedt. Toch een fijne plaat, waaraan mensen als Peter Sellers en David Frost aanbevelingen meege ven. De eerste vergelijkt haar met talenten als Leonard Cohen, Laura Nyro, Joan Baez e.d. H. E Kathe Green run the length of your wildness (Decca-Deram-SMI. 1039) LONDEN Frank Zappa is de leider van de Mothers of Invention, berucht in Amerika en in Europa geëerd als de groep die groteske rock and roll muziek op een fijne ma nier brengt. Zappa was de eerste musicus die een dubbel album maakte met een doorlopend thema (voor de Beatles en Bob Dylan) met Freak Out dat in 1965 opgenomen is. Zijn nieuwe werk, 200 Motels, is onlangs in Los Angeles metZubin Mehta gerepeteerd en zal door de VPRO als een twee uur durende uitzending opgenomen worden in de cember. Ik heb Zappa de afgelopen twee jaar verscheidene ben gesproken. Het is me duidelijk geworden dat hij een precies waarnemer is van extreme en absurde dingen die men in Amerika kan ervaren. „Wat het meest absurde is dat me ooit overkomen is? O, beslist toen ik geëerd werd vanwege een poging om pornografie te bedrijven en van wege liederlijk en wellustig gedrag. Hebt u dat verhaal nooit gehoord?" En hij vertelt het verhaal en dit verhaal, zoals hij het vertelt, is ook een verslag van de muziek die hij de afgelopen vijf jaar met de Mothers of Invention gemaakt heeft. Iemand heeft eens gezegd dat de beste analyse van een beschaving in ie asbak gevonden kan worden. Dat was waarschijnlijk een archeoloog, want dat is het werkterrein van archeologen. Ook van Frank Zappa. Maar hij hoeft de binnenplaatsen van Amerika niet af te gaan om de vuilnisbakken te vinden. Ze zijn overal hoog opgestapeld. En in 1963 at hij inderdaad op 22-jarige leef tijd in Cucamonga, Californië, in een vuilnisbak. Cucamonga bestond uit een gara- 8e, ijzerwinkel, drankwinkel, een bank, café, school, kerk en de opna mestudio van Paul Buff op Archi bald Avenue 8040. Paul was failliet en Frank, die 1500 dollar aan een film had overgehouden, had de zaak opgekocht. Hij had ook wat decors gekocht jan de F. K. Rochette Studios die failliet waren gegaan. Voor 50 dollar kocht hij dingen die 500 dollar waard waren. Ze waren vier meter boog en iedereen dacht dat die niet verplaatst konden worden. Marsmannetjes Frank heeft ze naar Cucamonga gesleept. „Voor de mensen die daar woonden, moet het wel geweest zijn 01 er Marsmannetjes aankwamen", zegt Frank. Grinnikt sardonisch. Men begon te werken aan de enige film die er gemaakt kon worden, waarbij logischerwijs de rare decors gebruikt moesten worden: „Captain Beefhart versus The Grunt People" (het zit logisch in elkaar, geloof mij maar op mijn woord, want je heibt een half uur nodig om het uit te leggen). Dus Frank Zappa werd de Movie King van Cucamonga. De opnamen waren aan geen tijd gebonden, omdat hij zijn eigen stu dio had. maar geen geld. Negen maanden lang at hij pindakaas, aard appelpuree, koffie en honing. Che misch was ik beslist veranderd", zegt Frank. De aardappelen en de koffie werden gestolen uit een vrachtwagen van de bloedbank die voorbijkwam. (De vrachtwagen van de bloedbank? -„Yeah", zegt Frank). Omdat hij hard geld nodig had, formeerde Frank een trio: gitaar, bas en drums. Meestentijds speelden ze blues en speelden regelmatig in een club. „The Saints and The Sin ners" in een stad vlakbij. Dit was de landstreek waar de druiven ge plukt werden. „Stel je voor", zegt Frank, „we speelden „In de Mid night Hour" voor een gehoor dat uit Mexicaanse werklieden bestond, met als verder amusement vier gogo- danseressen in zwarte netkousen" en gadegeslagen door een politieagent, op zaterdag twee omdat er dan moeilijkheden verwacht werden. Gezelschap Op een goeie dag deed een van de politieagenten in de club een serieus verzoek. Zou Frank geïnteresseerd zijn in het maken van trainingsfilms voor het San Bernardino Vice Squad? Frank had bandopnamen in totaal tachtig uur gevarieerd ge zelschap vrienden, homo's, handels reizigers, ambtenaren en kantoor meisjes en dacht dat deze opnamen de politie konden laten zien met wat voor mensen ze in het werkelijke le ven te doen zouden krijgen. Als daar bij films vertoond zouden worden. Hij draaide sommige banden voor hen af. Bh, Scène uit de controversionele naaktrevue Oh, Calcutta, geschreven door Kenneth Tynan, die in hoofdstad wordt opgevoerd. De revue heeft tegenstrijdige meningen opgeroepen bij leidende critici en uit de toneelwereld. Nog een man kwam naar de Ar chibald Avenue. Hij vertelde dat hij wat „hete banden" wilde voor een feestje met handelaren in gebruikte auto's. Kon Frank hem voor 100 dollar helpen? Zeker, zei Frank, waarom niet? Dus hij ging met een vriendin de studio in en kreunde en steunde voor 'n microfoon en daar na knipte Frank er het gelach uit. De man kwam weer en vroeg of de banden klaar waren? Ja, zei Frank. En fotografen en politieagen ten dromden in de studio samen, handen omhoog, tegen de muur enz. Een politieagent zond de hele gang van zaken via een polsradio uit naar een wagen die buiten geparkeerd stond. Frank werd met geboeide handen naar buiten geleid. Toen hij in de gevangenis het proces af wachtte, kwam er iemand op bezoek die hem vertelde dat hem 20 jaar in een inrichting te wachten stond. „Dat vond ik zo leuk niet", zegt Frank. Het bleek dat die persoon het codenummer van de tenlastelegging verkeerd overgenomen had; „Lie derlijk en wellustig gedrag" staat een sub-paragraafje verder dan „aanranding van een kind onder de 14 jaar". Dit bleek later. Frank kreeg tenslotte een proef tijd van drie jaar en een van de voorwaarden was dat hij niet samen mocht zijn met een ongehuwd meis je onder de 21, behalve in de aan wezigheid van een „competente vol wassene". Confessions Er gaan zeven jaar voorbij en we bevinden ons in het Hilton Hotel in Rome. Frank is het boek „The Con fessions" van Aleister Crowley aan het lezen. Ik sla het boek op blad zijde 223 open. Crowley schrijft: „Californië werkte op mijn zenu wenal enige tijd liep ik met het idee rond een lyrisch gedicht te schrijven, waarin alles in de wereld in detail gevierd zou worden". Dat komt heel dicht bij wat Zappa met zijn nieuwe werk, 200 Motels, wilde doen. Hij nam het voor mij door, speel de op zijn Gibson elektrische gitaar. Het is een documentaide over het leven van een rock and roll ster die van het ene concert naar het andere reist, van het ene land naar het andere, als een cassette van een tape-recorder, waarvan de stekker in het stopcontact-dat-publiek-heet gestopt wordt. Het leven is een ver snelde versie van het leven van een reizend zakenman: auto, vliegtuig, auto, hotel, auto, gebeurtenis, auto, hotel, auto, vliegtuig. Geoffrey Cannon van de Guar dian interviewt de vader van de Mothers of Invention, de Cuca monga Movie King, geëerd van wege een poging om pornografie te bedrijven en vanwege lieder lijk en wellustig gedrag, geeste lijk vader van een elektrische documentaire over het leven van een rock and roll ster. „It's just another Sealed tuna sandwich In the rack On your way To gate 46" De stad is een sandwich. Het einddoel is een kamer met inge bouwde televisie, 200 Motels zal centraal staan in de Europese tour nee die deze herfst gemaakt gaat worden. Erbij betrokken is ook een koor dat uit 48 leden bestaat en een orkest, een verteller, een sopraan, 11 dansers, vier gebarenspelers en een dwerg (of „een overtuigend goede pop"). Blues De muziek moet het thema van elke song versterken, eerder dan er een contrast mee vormen. „What the road ladies do to you" wordt als een langzame, schuifelende blues ge speeld. „Het moet als John Mayall klinken", zegt Frank, die in lachen uitbarst als hij zingt: „Don't it ever get sad when you go on a 30 day tour Got nothin' but promotors and groupies to love you And a pile of laundry by the hotel door." Maakt de Nederlandse televisie zich geen zorgen over sommige van de songs die nogal-eh-raak zijn? „Nee", zegt Frank. Zolang het „kunst" is bestaat er geen enkel probleem. En in ieder geval is er een koor van 48 man en een orkest. „Natuurlijk is het artistiek, wat be doel je?", en Frank grijnst. (Copyright The Guardian-De Stem) OAKLAND (ANP) In het Cali fornia College of Arts and Crafts in Oakland (Californië), zal van 8 au gustus tot eh met 6 september een tentoonstelling „Dutch art today" worden gehouden. Zevenendertig werken van twintig moderne Nederlandse kunstschilders van de Cobra-periode tot en met de allerjongste generatie werden bijeengebracht door de Amerikaan Benjamin Bernstein, van de Quaker Storage Company te Philadelphia, Hij werd bij het samenstellen van de collectie geadviseerd ooor mr. E. L. L. de Wilde, directeur van het Stedelijk Museum in Amsterdam. „Dutch art today" zal ook te zien zijn in New Mexico, Florida, Michi gan, Tennessee, Wisconsin, Illinois en Colorado WIE EEN verloren uurtje wil vullen met een vlot leesbaar, gezellig en tegelijk ook nog spannend verhaal kan rustig grijpen naar de pocket in de Zwarte Beertjes-reeks: „De Schaduw en de Duitse dame". Er wordt een Frans oud-minister om zeep gebracht en als de grote speur der zich er mee gaat bemoeien, blijkt al gauw alles te draaien om een louche huwelijksbureau in Wiesbaden, dat er knap uit de klui ten geschoten jongedames op uit stuurt om welgestelde heren op leef tijd, die de leegte in hun bestaan zouden willen vullen, te chanteren. Met zijn stalen alpinopet, schoenen met ingebouwde messen en zijn las so bindt de Schaduw welgemutst de strijd aan en ontmaskert op de hem eigen ontwapenende wijze de hele bende. De humor is met gulle hand door het verhaal gestrooid, dat geen moment zijn spanning verliest. Wie deze pocket niet leest mist niets, maar voor een paar uurtjes plezieri ge ontspanning van harte aanbevo len. Havank/Terpstra: „De Schaduw en de Duitse dame". Uitgave: Bruna Zoon Utrecht Antwerpen. Zwarte Beertjes 1547. Prijs f 2,75. NEDERLAND I: NOS 15.30 VAKANTIEPROGRAMMA 15.30 Zang en dans uit Honga rije (in kleur); 15.55 De vlie gende schotel; 16.15 Puffen- stuf. (kleur) 16.35 SLUITING NOS 18.15 WERELDKAMPIOENSCHAP PEN WIELRENNEN TE LEICESTER (kleur) 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL TROS 19.04 (kleur) JAM Vanavond o.a. Gerry Monroe, September, Gallery en Taj Manhal 19.31 (kleur) DE WERELD WAAR IN WIJ LEVEN Afl. „De weerkijkers". De fas cinerende en raadselachtige problemen rond de waarnemin gen van het weer zijn onder werp van deze film 20.00 (kleur) JOURNAAL NOS 20.20 (kleur) ZIE ZO ZOMER Met medewerking van o.a. Lenny Kuhr, de vocal group The Rowdies uit Enschede en de Engelse zanger Ralph Mac- Tell 21.20 kleur) DE KAMPIOENEN Afl. „Zelfmoord en gros" 22.10 „GEWOON IETS ANDERS" De Griekse zangeres Dora Jan- nakopoulou zingt Braziliaanse melodieën 22.35 JOURNAAL NOS NOS 22.40 (kleur) WERELDKAMPIOEN SCHAPPEN WIELRENNEN TE LEICESTER 23.10 SLUITING NEDERLAND II: NOS PIPO DE CLOWN JOURNAAL VAN GEWEST TOT GEWEST TIPS VAN HET NATIONAAL BUREAU VOOR TOERISME 20.00 (kleur) JOURNAAL VPRO BERICHTEN UIT DE ZOMER (kleur) KUNSTENAARS PORTRET VAN JAAP BOOTS Een portret van de anderhalf jaar geleden onverwacht over leden Bergense kunstenaar Jaap Boots ONAANTASTBAAR Al Seegers en Joe Kulac pro beren in deze aflevering „De organisatie" na de veroordeling van Al Capone de macht over te nemen DE WERELD VAN PETER VOS Een programma over de men sen en de beesten van de teke naar Peter Vos JOURNAAL NOS SLUITING 18.45 18.55 19.04 19.49 20.20 20.45 20.55 21.40 22.25 23.30 BELGIë (Nederlands): 14.55 WERELDKAMPIOENSCHAP WIELRENNEN OP DE BAAN Rechtstreekse reportage van uit Leicester (Engeland) van de finale 1 km tegen het hor loge 16.45 SLUITING 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 DE WERELD WAARIN W1 LEVEN. De insekten 19.57 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.25 ZOEKLICHT 20.30 HIGH CHAPARRAL „Het leger des heils" 21.20 VOORDAT DE BOM VIEL... In deze film worden de be slissende gebeurtenissen die aan het werpen van de eerste atoombom zijn voorafgegaan gereconstrueerd. Herhaling n.a.v. de verwoesting van Hiro shima 25 jaar geleden 22.40 WERELDKAMPIOEN SCHAPPEN WIELRENNEN OP DE BAAN Samenvattende reportage van uit Leicester (Engeland) 22.55 JOURNAAL BELGIë (Frans): 18.40 NIEUWS 18.45 MA PETITE SOEUR COQUINE Voor de kleuters 19.00 A LA DéCOUVERTE DU SPORT Het werken met halter3 19.25 MUSTI Voor de kleintjes 19.30 LE SIXIèME SENS (2) Feuilleton 20.00 JOURNAAL 20.30 TU M'AS SAUVé LA VIE Comedie van Sacha Guitry 21.50 LE CARROUSEL AUX IMAGES 22.30 JOURNAAL DUITSLAND I: 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht 20.15 DOOD NA MIDDERNACHT (kleur) tv-spel van Jürgen Gütt 21.40 (kleur) De geëmigreerde bom Een documentaire over de ge volgen van de uitvinding van de atoombom 22.25 JOURNAAL MET COMMEN TAAR (kleur) Aansluitend: weerbericht DUITSLAND II: 19.45 (kleur) HEUTE Journaal, actualiteiten en weer bericht 20.15 ANNIE GET YOUR GUN (kleur) Musical van Irving Berlin 22.00 OOST-WEST-RONDE 22.45 JOURNAAL (kleur) Aansluitend weerbericht Donderdag 6 augustus HILVERSUM I, 402 m. AVRO: 12.30 Modern platteland. 12.35 Sportrevue. 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 Stereo: 't Muzi kantenuur I. Pianorecital: klass. en mod. muz.; II. Sopraan en piano: klass. liederen. 14.30 Reiservaringen. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.03 Land der Muzen: kunstkro niek. 17.00 Sans Rancune: pl. pro gramma met gesprekken. 17.30 Voor de jeugd. 17.55 Med. 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. 18.30 Stereo: Lichte orkestmuz. en licht instru mentaal trio. 19.00 Jeugd en ritme: licht kwintet met solisten. 19.25 Ge sproken brief. 19.30 Nws. IKOR: 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Mens en Bijbel: gesprekken over de liturgie. 19.50 Theologische notities. AVRO: 20.05 Stereo: Radio Symfo nie-orkest van Berlijn met solist (opn.): mod. en klassieke muz. 21.45 Omroep Mannenkoor: klassieke lie deren 22.00 003: cabaretprogramma. 22.30 Nws. 22.38 Med. 22.40 Radio journaal. 22.55 Utrechtse Studenten Zigeuner orkest. 23.15 Uit het land van de rijzende zon: hedendaagse Japanse koorwerken (opn). 23.55- 24.00 Nws. HILVERSUM H 298 m. NCRV: 12.00 Los-Vast, gevar. pro gramma. (12.26 Med. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws.; 12.41 Act.). 14.00 Stereo: The Kilima Hawaiians Show. 14.30 Stereo: Debutanten - Hobo, piano en pianorecital: klassie ke en moderne muziek. 15.00 Zen dingsdag van de Ger. Zendingsbond in de Ned. Herv. kerk. Een samen vattende reportage van de bijeen komst van vandaag. NOS: 15.30 Ski- vatoon: informatie over nieuwe langspeelschijven. (16.00 Nws.). Tussen 16.00 en 17.00 uur kan het programma onderbroken worden voor reportage van het wereldkam pioenschap wielrennen op de baan voor profs en amateurs in Leicester. 16.15 Meer over minder: een pro gramma met meer informatie over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden. NCRV: 17.45 Hier en Nu - Sportactualiteiten. 18.00 Tijd vrij voor muziek in vrije tijd: A. Dameskoor; B. Stereo: Accordeon orkest. 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Stereo: Lichte grammofoonmuz. (Tussen 17.45-18.00 Wereldkampi oenschap wielrennen op de baan voor profs en amateurs in Leices- ter.). 19.15 Stereo: Leger des Heils- kwartier (gr.). 19.30 Ontvoerd!: een radiospel voor de zomeravond. 21.00 Wereldkampioenschap wielrennen op, de baan voor profs en amateurs in Leicester. 21.10 De jeugd op ei gen wieken, serie-hoorspel. 21.39 Stereo: Grammofoonmuz. 21.45: Ste reo: Orgelrecital: klassieke muz. 22.15 Wereldkampioenschap wielren nen op de baan voor profs en ama teurs in Leicester. 2.20 Avondover- denking. 22.30 Nws. 22.40 Vakantie toeslag: een programma met actuele informatie over alle facetten van het toerisme. 23.15 Stereo: Jazz-Time. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III 240 m. en F.M. NOS: 12.00 Nws. 12.03 Radio Nor- ding Helgoland: popmuz. KRO: 13.00 Nws. 13.03 Waarom niet: ontspan nend lunchpi;;i amma. 14.00 Nws. 14.03 Holster: pop- en countrymu- ziek. 15.00 Nws. 15.u3 Holster (ver volg). 16.00 Nws. 16.03 lORRRrrrr....: popmagazine. 17.00 Nws. 17.02-18.00 Draaijijofdraaiik: verzoekplatenprogramma. BRUSSEL VLAAMS 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Muz. programma (12.40-12.48 Weerbericht, med. en SOS-berichten voor schippers). 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws., weerbericht, beursberichten en dagklapper. 13.20 Tafelmuz. 14.00 NWS. 14.03 Symfonische muz. 15.00 Nws. 15.03 Casinomuz. 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Lichte muz. 16.15 Voor oudere luisteraars. 17.00 Nws., weerbericht en med. (Tussen 17.00 en 17.30 Flitsen We reldkampioenschappen Wielrennen te Leicester.). 17.15 Lichte muz. 18.00 Nws. 18.03 Verzoekplaten voor sol daten. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Franse taalwenken. 18.55 Lich te muz. 19.00 Nws. en weerbericht. 19.30 Lichte orkestmuz. 20.00 Open baar Kunstbezit. 20.10 Boekbespre king. 20.24 Hoorspel. 21.00 Concert. (In de pauze: Liederenrecital. 22.00 Nws. en berichten.) 22.50 Lichte muz. (23.00 Nws.). 23.40-23.45 Nws. Vrijdag 7 augustus HILVERSUM I, 402 m. Avro: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym nastiek. 7.20 Lichte grammofoonmuz. en reportages. (8.00 Nws.; 8.11 Ra diojournaal; 8.30 De groenteman). NOS: 9.00 Internationaal Spectrum: oude en mod. muz. (opn.). (9.35-9.40 Waterstanden). AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.). (11.00-11.02 Nws.). 11.30 Hor lepiep: volksmuz. uit Polen. 11.55 Beursberichten. HILVERSUM II 298 m. KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Badinerie: klas sieke muz. (gr.). (7.30 Nws.; 7.32 Act.; 7.50 Overweging; 8.00-8.10 Nws.) 8.30 Nws. 8.32 Touringclub: informaties en tips voor de vakantie. 8.45 Voor de huisvrouw. (9.00 Gym nastiek voor de vrouw). 9.45 Wie is in godsnaam Jezus Christus, lezing. 10.00 Aubade: klassieke muz. (opn.). 11.00 Nws. 11.03 Voor do zieken. 11.55 Med. HILVERSUM III 240 m. en F.M. VARA: 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show. (10.00 Nws.). NOS: 11.00 Nws. 11.03 Radio Nordland Helgoland: popmuz. iifes W. i i& 4 •Mfr T, "i|\ m. A VICTOR E. VAN VRIESLAND is vanmiddag de gast van Karei de Graaf in het radioprogramma Sans Rancune. Hilversum l var vijf uur tot half zes.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 7