Dank zij bemiddeling van de KNWU Suriname neemt zelfstandig deel aan de wereldkampioenschappen BAANCOACH VERWACHT RENDEMENT wk Ik reken op twee medailles Problemen over w.k. volgend jaar chter iten Van voorbereiding \an Doorn: j nummers ENGELSE COACH SHEFn STUNTJES PROBLEEMGEVAL RENDEMENT 55 UNS INZIENS Johan Winkler OVERGANG Hadden we maar meer criteriums door oecl bericht DONDERSLAG 92 tot 80- vatte door peter heerkens vrijdagavond ironieExcelsior Sportpark "De Blauwe Kei" Versukkeling Droomwens 3 mitenland) "oor guerrillastrijders van d de Uruguese rechter van fo Montevideo vrijgelaten. Hi! iffier van de rechtbank vlak ■idat dat bankje in het perk plezierigst in de schaduw stond ik er óók maar zitten naast nóg oudere mannetje dat er al gezegen was. -t nóg oudere mannetje had een t bij zich, de lectuur daan an hem blijkbaar in de peinzende ming gebracht, waarvan zulke n het milde geheim bezitten, laai aan het peinzen willen ze en dan wel eens van de inhond ooral van de conclusies hunner wegingen op de hoogte stellen s ongvraagd, en dat geschiedde nu. et nóg oudere mannetje was door besluit der Tweede Kamer om minimumloon tot f 157,50 per •k te verhogen aan het denken en het rekenen gezet. Meer dan duizend per jaar, zei hij en „ik het indertijd nog niet tot de helft racht!" Dan zal", zei ik, „uw pensioen navenant zijn". 'u, dat gaf hij toe, om vervolgens voorbijgaan van de heren Rooi- k, Veldkamp en Suurhof, vader es uitvoerig te loven. Want zon de A.O.W., waarvan hij dacht hij hadr rechtstreeks aan laatst- oerride te danken had, zou hij het nooit gehaald hebben, herinner mij nog", zei hij met roostige vertedering, „hoe trots vos, toen ik zo'n veertig jaar ge en, of zijn het er al vijftig, ie zekering afsloot die mij op mijn enzestigste die vijftienhonderd ge deerde, die ze me nag altijd •npt uitbetalen. Vijftienhonderd kope guldens van al die dun ens die ik indertijd aan premie aide 'ij zweeg, maar je zag dat hij in izelf nog wat doormopperde. Tot- het nóg oudere mannetje mij in- s vorsend aankeek: Zou daarm niets te doen zijn?" vroeg hij iets van verwachting in z'n Wik Isof ik nu, typisch de man was om in te lichten. ouden ze die verzekeringsmaat- ppijen niet kunnen dwingen om vijjtienhonderd van mij hoe en ze dat ook weer op te ken? Aan te passen? Ik heb er e guldens voor neergeteld, van „harde" van Colijn, weet u nog Jaar in jaar uit 'heb ik dat ge- en wat krijg ik terug? Slechte ens die per stuk hoogstens een rtje waard zijn, een kwartje van haalde mijn schouders op, ik het nóg oudere mannetje weinig geven. En dat hij mij dat niet lijk nam bleek uit de kennelijke ting, waarmee hij die vraag dan r liet voor wat zij waseen t t e vraag. et bleef een tijdlang stil. „Maar", et nog oudere mannetje toen iïl- „overlaatst mijnheer, ben ik ar in Den Haag geweest. Bij' zoon, die het allemaal beter ee- ten heeft dan ik indertijd. En zyn we op de wandeling langs kantoor van mij gekomen non iet van mij, maar van die vijf- onderd, u begrijpt wel wat ik el. Een spliksplinternieuw ge- mijnheer, en een hal, een hal! ien er toch maar eventjes bin- gegaan en omdat mijn zoon ef was hebben ze mij er niet uitge- al keek die portier wel een tje gek, alsof ik zoiets als een lacht individu was. Die hal, mijn- r! Allemaal goud en marmer en eens marmer, een paleis, mijn- r, en paleis!" leer zweeg het nóg oudere man ie een tijdlangalsof hij nog altijb die weelderig aanblik opging. E» i, met iets van een wijze ironie, trom hij zelf moest lachen: lat ik toen tegen mezelf zei? Dat voor zo'n mannetje als ik, met vijftienhonderd gulden, ir een fijn gevoel is, dat ze data lat goud en al dat marmer aan ben overgehouden oen vouwde hij de krant met dat icht over dat minimumloon netjes om met een „dan ga ik maar '■r" te vertrekken. En terwijl K) gzaam wegwandelde, hoorde w v nog voor zich uitmompelen. he nk naar een berustend: uc c. verkeerspolitie en alle Par'c8?' :hten zullen met kleine aPPara),ct ■den uitgrust ter meting vm tid van lawaaiige personenaul - ehtwagens enzovoorts (en on enzovoorts zal men vooral mfietsen moeten verstaan), e campagne heeft tot doe<l.0 rtuigen tot de meest geruist Europa te maken. an al te lawaaiige weggebrui en de nummers worden Q* d, zodat zij kunnen worden opy rrd en beboet. erwacht wordt, dat het „n. van verkeer het maximale DONDERDAG 6 AUGUSTUS 1970 21 (Van onze speciale verslaggever) LEICESTER Gerard Brunings „it Paramaribo (20 jaar van beroep leerling-vlieger en de enige Surina mer die ingeschreven werd vcor hj jereldkampioenschap)is gisteren tet grote zorgenkind van de gNffU-officials geweest. Hij hield van 's morgens vroeg tot 's vonds tegen vijven, toen bonds voorzitter P. van Dijk met een ver- ossende boodschap uit een spoed vergadering met UCI-bonzen kwam: Gerard Brunings mocht starten en lot dan was dat een uiterst onzeke re raak geweest. Zo vol twijfels, dat tij tijdens de trainingsuren iangdu- rif starend in het niets op het mid- jen-terrein zat, dat zijn coach Syd ney Monticeuex een zenuwinstorting „abij leek „Ik kan niet tegen dit soort spanningen," en dat de 0WU-leiders die zich voor deze week ontfermd hebben over de Su rinamer bedrijvig heen en weer lie pen met papieren. En dat alles, om dat Gerard Bruning een startverbod pad gekregen, nadat hij zijn rug nummer al in zijn bezit had en zijn venorger de nodige doorlaatbewij- ren op zak droeg. Het uitgesproken veto kwam als een donderslag bij heldere hemel en de in eerste instantie verant woordelijke man van de eenpersoons- delegatie uit Suriname, Sydney Monticeuex kon de slug nauwelijks verwerken. Hij maakte drukke ge- oaren bij zijn verklaring er niets van te snappen en voelde zich hul peloos en verlaten als vertegenwoor diger van een mini-wielerland in zo'n rij, duur en met comfort omge ven gezelschap als hier in Leicester verzameld is. Daar stond ie dan met zijn ene renner, wiens uitzending 2500 Surinaamse guldens (ongeveer 4500 Nederlandse) gekost had. Zoals het er naar uitzag zou Gerard Bru nings niet kunnen starten op de kilometer tijdrit en de sprint omdat zo ontdekten de officials nadat ze hem de nodige deelnemersbewijzen hadden overhandigd de Suri naamse wielerbond nog geen contri butie betaalde voor dit jaar en even min de statuten instuurde. Monticeuex bleek er, merkwaar dig genoeg, op gerekend te hebben, want uit zijn portemonnee peuterde hij een stortingsbewijs waarop dui delijk te lezen viel dat zijn bond 400 gulden overmaakte. Ondanks dat papiertje, vond coach Monticeuex weinig gehoor en met de moed der wanhoop klampte hij toen de Neder landse officials aan, die eerder deze week Gerard Brunings onder hun hoede namen om hem niet verloren te laten lopen in de drukke interna tionale wielerwereld. Met vier man sterk (voorzitter Van Dijk, chef d'e- quipe Zwartepoorte, sportcommissie- lid Forster en bondsadministrateur Van Baarle) heeft de KNWU-dele- gatie zich aan „de zaak Brunings" gewijd. Er werd tenslotte oen kleine spoedvergadering belegd en tijdens die besp.eking kon KNWU-voorzit ter Van Dijk de Surinamer in het wereldkampioenschap praten. ,,Dat geld bleek een administratieve ver gissing, van de statuten heb ik moe ten beloven mijn best te doen dat ze zo gauw mógelijk komen". Suriname kan voor het eerst in zijn geschiedenis ais zelfstandig wielerland (vroeger ondergebracht bij de KNWU) deelnemen aan het wereldkampioenschap. Gerard Bru nings durft niet te beloven dat dit debuut meteen een medaille zal op leveren. Daarvoor zijn de omstan digheden in Leicester teveel ver schillend van die in Suriname. „In Paramaribo rijd ik op een slechte baan. Er zitten veel gaten in en we moeten zware banden en lichte kammen gebruiken. Hier is de situa tie heel anders, ook wat het klimaat betreft. Wel beter, maar ik weet niet hoe ik die overgang zal verwer ken". Wanneer men weet dat Gerard Brunings op 13 juni van dit jaar in Grenada (Caraibische eilanden) op een gras baan de sprint won met 1.10, dan lijken de vooruitzichten op :en goede prestatie in Leicester niet slecht. „Ik hoop maar dat ik wat presteer, want ik beschouw me hier als propagandist. Ik zie me als pio nier voor de Surinaamse wielersport die er zwak voor staat. Het ont breekt ons aan alles. Voor deze trip hebben we een beroep moeten doen op sponsors en toen ik met twee andere jongens naar Grenada wilde zijn we met intekenlijsten alle win keliers van Paramaribo afgegaan. Een paar dagen voor de wedstrijd stond ik nog te schooien om centen. Maar ze zijn er gekomen. Zeshon derd Surinaamse guldens. Onze bond had ze niet, daarvoor is hij nog te jong. Pas een maand geleden her-opgericht nadat er jaren geen bestuur was". Aan Gerard Brunings de taak dat initiatief te ondersteunen met een goed resultaat in dit wereldkampi oenschap. PETER HEERKENS De amateursprinters Jan Jansen (links) en Peter van Doorn, die op drie nummers staat ingeschreven, draaien rustig hun trainingsrondjes. (Van onze speciale verslaggever) LEICESTER Als chef d'équipe Arie Zwartepoorte zijn gedachten «gaan over de Nederlandse kansen in het wereldkampioenschap op ie taan dat vandaag begint, stelt hq zonder voorbehoud vast dat er redelijke successen inzitten. „Ik ben optimistisch", legt hij uit, „omdat de voorbereiding nooit zo goed was als dit jaar". Arie Zwartepoorte kan er over oordelen, want hij is aan zijn zesde wereldkampioenschap toe. Vijf deed hij er achter elkaar, voor zijn resde sloeg hij een keertje over. „Vorig jaar. Toen was ik het rumoer rond de medische begeleiding in Mexico zo beu, dat ik bedankte. Ik ben lekker gaan vissen". In de balans van zes wereldkampioenschap pen, vindt Arie Zwartepoorte dit toernooi qua voorbereiding en bege leiding de beste indruk maken en daarom ook verwacht hij er zoveel cu-fG t/e/fveer /tet, ««we»"*- IM/ipII toelaatbare decibels zal verlas en bericht van jewelste! worden we van alle onrcoait/c. i die bron van zoveel e j se' mis en zenuwpijnen ver is, poes! i,et sf bericht is wel juistmaar t op Engeland ^els aar waarom kan daar En bij ons niet LEICESTER-ENGELAND Met de aanstelling van Frans ,a's full-time coach is er veel snderd. De conditietraining die ^(zi!n initiatief deze winter voor eerst werd gehouden heeft de goed gedaan. Ze misten dat 6 na w„' er*>- Tweede winstpunt ia. r mÜn mening de voortreffe- hwt Tram®g bi de ploeg. Daar kii.li conditietraining ook toe sia. fa?en' De jongens leerden el- Mat kennen. we konden :(1 2a regelmatig bij elkaar wa- bidda" j 'nSen organiseren en ze •j.,® oe gelegenheid met ons te over hun problemen". J liii Z1'n Preoieze verwachtingen \,j. 7 wereldkampioenschap heeft i-n.w^tepoorte het liever niet. ;«toien beter na deze week »nd£en'i' wimPelt hij af. Enig en U, hem echter bezwij- tayers de verleidinê- »Bij de aties" w op zeer g°ede Pres' jjrti.' wanneer men stayerscoach wierstra hoort is dat opti- JADVERTENTIE) AANVANG 18.30 UUR (R'dam) misme zeker gerechtvaardigd. „Jaap Oudkerk rijdt formidabel. Ik heb hem nog nooit zo in vorm gezien als nu. Alleen: Jaap is nog wat bang na de ernstige val, die hij op de baan van Hilversum maakte. Ik geloof dat die schrik zijn enige zwakke punt is. Kees Stam steekt in super-condi tie. Geweldig. Wat die jongen er voor gedaan heeft is enorm". Waar Arie Zwartepoorte verder successen in ziet is het tandemnum mer, waarop Jan Jansen (aan het stuur) start met Peter van Doorn. „Als ik zo rond me kijk", besluit Jansen die mening, „durf ik gerust te\ zeggen dat we voor de hesten niet onder hoeven te doen. Je weet natuurlijk nooit, want kleinigheden kunnen je breken. Het hangt van de indeling af en wat voor stuntjes je tegen komt. Verder kreeg ik al wel in de gaten dat het goed oppassen geblazen is met het positie kiezen. Je kunt je weinig permitteren vol gens mij. Dat komt omdat de baan eigenlijk te klein is voor een tan demnummer. Als je de kop kwijt bent zal het bijna onmogelijk zijn, denk ik, nog terug te komen op de eerste plaats". In zijn rijtje favorieten, ruimde Arie Zwartepoorte ook plaats in voor sprinter en achtervolger Klaas Balk. Maar die was gistermiddag na de training niet zo erg optimistisch: „Ik heb er geen schrik van", aldus Balk, „maar ik voel wel dat het lastig wordt voor me. We trainden een paar keer op de weg en die is hier nog al golvend. Dat ging in mijn benen zitten en ik krijg het er moeilijk uit. Enfin, we zullen wel zien". Goed genoteerd bij Arie Zwarte poorte, staat ook Peter van Doorn, die van alle Nederlanders het druk ste programma heeft. Hij werd inge schreven op drie onderdelen: sprint, tandem en kilometer tijdrijden. Van Doorn is een merkwaardige coureur, De profstayers Jaap Oudkerk (links), die zijn wereld titel moet verdedigen, en Piet van der Lans maken hun fietsen in orde voor de training. van wie de kenners zeggen dat hij alles in zich heeft om grote presta ties te bereiken, maar die zelf niet goed weet welke kant van de wie lersport hij nu precies uit moet. „Ik beschouw koersen als een hobby", vertelt Peter van Doorn." Het maakt me niks uit wat ik rijd, als ik maar rijd. Een speciaal doel heb ik niet. Ook niet om beroepsrenner te wor den". Peter van Doorn (24 jaar, beroep wegen-onderhoudsmonteur) wandelt dan ook vrij ongecompli ceerd rond in Leicester en die in nerlijke rust kan een goede basis zijn voor succes. Met de opsomming van Arie Zwartepoorte, zou men wellicht de indruk krijgen dat de Nederlandse baanploeg alleen maar kanshebbers telt, doch dat is niet waar. „De achtervolgingsploeg is een pro bleemgeval. Altijd trouwens, want het werken in teamverband valt niet mee, ook al omdat we meestal een beroep moeten doen op wegrenners. Hoe de zorgen dit keer liggen, maakt Arie Zwartepoorte nu liever niet bekend. „We stellen de ploeg op de wedstrijddag pas samen. Ik weet echt nog niet hoe hij er uit zal zien. Tijdens de training van de baan ploeg gistermiddag, bleef reserve Nanno Bakker aan de kant, was Frans van de Ruit (die ook nog een kans maakt naast het starten in de achtervolging) er niet bij en reed Arie Hassink het minst soepel van de vier. Hij nam niet vlot genoeg over in het begin maar kwam later beter op gang. „Of Hassink ver vangen wordt durf ik niet te zeg gen", aldus Arie Zwartepoorte op een desbetreffende vraag. „Hij rijdt niet slecht als je in aanmerking neemt hoe kort hij pas op de baan zit. Arie is een veelbelovende jonge re van wie we in de toekomst nog vee; verwachten". Over zijn stroeve manier van rijden, maakt Arie Has sink zich totaal geen zorgen. „Het komt zeker op tijd goed. Dat voel ik. Een kwestie van even wennen, dan ben ik er helemaal. Aan het wiel rijden is nu eenmaal iets wat je moet leren en ik ben er te kort mee bezig om het nu al foutloos te doen". Arie Hassink is een van de jonge ren die baancoach Frans Mahn aan trok om er de Nederlandse wieier- toekomst op te bouwen. De gemid delde leeftijd (20 jaar) van de ach tervolgingsploeg rechtvaardigde bij de KNWU het verzoek van Malm om het team in te schrijven voor Leicester. Een dure beslissing, maar de voorbereiding op het wereldkam pioenschap kostte In de nieuwe aan pak over het algemeen nogal wat centen. Arie Zwartepoorte: „Met de steun van het NOC en de NSF konden we Frans Mahn aantrekken en tegemoet komen aan zijn wensen bij de voorbereiding. Een dure zaak alles hij elkaar, maar ik geloof ze ker dat het rendement oplevert". Arie Zwartepoorte: „De voorbe reiding en begeleiding zijn nog nooit zo goed geweest. (Van onze speciale verslaggever) LEICESTER Op het UCI-con- gres dat in november in Genève wordt gehouden, zal definitief be slist worden over de organisatievorm van de wereldkampioenschappen wielrennen 1971. Er hebben zich namelijk nogal wat problemen voorgedaan in organisa tieland Zwitserland, waar het onmo gelijk blijkt de weg en baankam- pioenschappen gelijktijdig te organi seren. Het probleem ontstond toen er «een geld op tafel kon komen om de Urlikonbaan op te knappen. De piste heeft hard een beurt nodig, maar de nodige investering is onverantwoord omdat de stadsplanologische dienst het stadion gaat afbreken, en wie voelt er vlak voor de sloop nog voor om 30.000 gulden te besteden aan voorzieningen om een wereldkam pioenschap te organiseren. Met dat gegeven, wilde de Zwitserse bond het Hallestadion (een overdekt com plex) gebruiken, doch in de maand dat de wegkampioenschappen gere den moeten worden (augustus) vindt daar een tentoonstelling plaats. Ten einde raad deed Zwitserland het voorstel aan de UCI de baanwed- strijden in oktober - wanneer het HaÜegebouw wel beschikbaar zou zijn - te laten verrijden. Op de vergaderingen echter, die de wielerautoriteiten in afwachting van de wereldkampioenschappen hielden in het Leicesterse Grand Ho tel, werd daartegen geprotesteerd. Zowel de FICEP (prof sectie van de UCI) als FIAC (amateur afdeling) tekenden verzet aan en de UCI deel de de mening dat een wereldkam pioenschap op deze manier een onno dig dure affaire gaat worden. De door tegenslag geplaagde Zwitsers traden daarop gisteren meteen in contact met de Italiaanse vertegen woordigers en legden hen de vraag voor of de baankampioenschappen dan misschien in augustus in Milaan georganiseerd kunnen worden. Over de onderhandelingen zal pas komen de weken wat bekend worden, waar na de wijziging van het plan ter spra ke en ter goedkeuring komt in de UCI-vergadering te Genève. Met betrekking tot de verdeling van kampioenschappen, werd in Lei- cester nog het volgende (onder voor behoud, want ook hier moet de UCI nog zijn fiat aan geven) besloten: in het Olympische jaar, wanneer er geen amateurkampioenschap van de UCI is, zal Frankrijk de prof-wed strijden organiseren. Voor de baan koos men Marseille, het wegkam- pioenseliap is in Gap. Tsjechoslowa- kije (Praag) krijgt in 1972 het we reldkampioenschap cyclo-cross. P. H.1 (Van onze speciale verslaggever) LEICESTER Zal Engeland het schitterende organisatiewerk, dat verricht is („formidabel", oordeelde KNWU-voorzitter P. van Dijk daar over) voor de wereldkampioen schappen kunnen bekronen met me dailles? Dat is de grote vraag in de industriestad Leicester (277.900 in woners) waar de etalages van de winkels in deze tweede grootste stad in de Midlands met opvallende folders aandacht trekken voor het grootste jaar-evenement van de UCI. Waar ook de imposante vlag van de internationale wielern-unie aan de gevel van het Grand Hotel in het beeld in Granby Straat beheerst en waar rond de wielerbaan aan de rand van de stad, honderden jongens zwerven. Zal de vreugde over de intocht van 's werelds fietsende en regerende wielertop hier gevierd kunnen worden met plaatsen op het erepodium? Coach Norman Sheil zegt voor zichtig dat er minstens twee medail les te halen moeten zijn voor Enge land. Maar vraagt men op welke onderdelen dain trekt hij de schou ders op. „Dat is een moeilijke vraag", spreekt hij met peinzend gezicht. Norman Sheil blijkt daar mee ook weer niet zo zeker van zichzelf, wat hij verklaart met zor gen die hem vergezelden tijdens de voorbereidingstocht op „Leicester Hij had het niet gemakkelijk, de Engelse coach. „Ach", redeneert hij berustend, „eigenlijk heb ik dezelf de problemen gehad die alle coaches op het continent ook meemaken. Er is geen rennerstrek naar de baan. Je moet steeds maar weer zeuren om wegrenners op de piste te krijgen. Maar als ik het goed heb is dat bij u in Nederland niet veel beter". Dat mag dan wel zo zijn, ma&T Engeland zit wat dat betreft wei iets meer in de versukkeling, zoals vorig jaar overduidelijk bleek. Toen kon het voor het eerst in de ge schiedenis niet deelnemen aan de wereldkampioenschappen bij gebrek aan belangstelling. „Dat was inder- iaad een droef dieptepunt", zucht Sheil. „Nu gaat het iets beter. Zoals het zijn moet is het nog lang niet. Ik heb gewoon te weinig keuze. Iedereen trekt hier de weg op en dat zou op zich nog niet zo'n ramp zijn, als ze maar leerden in die wegkoersen. Dait doen ze niet. Onze wegwedstrijden bestaan uit een lang traject en het betekent dat er het grootste deel van de race sloom wordt gereden. Hadden we maar zoveel criteriums ais Nederland. Dait zouuheel wat beter zijn. In een cri terium krijgen de coureurs een ge weldige souplesse. Ze draaien hoge snelheden en dat is een voordeel als ze op de baan komen. Maar criteri ums hebben wij bijna geen. Het ontbreekt er voor aan sponsors. Dus zit ik steeds met de brokken te kijken". Om dat uitzichtloze element er zo veel mogelijk uit te halen, is Nor man Sheil nu begonnen aan een straffe jeugdopleiding. „Ik zou", zegt hij, „uit die groep jongeren makkelijk drie ploegen voor het we reldkampioenschap kunnen maken. Bij wijze van spreken dan, begrijp je. In de praktijk niet. Daarvoor zijn die renners nog niet oud genoeg. Ik leid ze op voor de Olympische Spe len van 1972". Voorlopig sukkelt Sheil dus maar wat aan en of de droomwens van iedere organiserende bond een medailleregen in eigen land vlot in vervulling zal gaan voor Enge land is daarom een vraag die zelfs Sheil moeilijk kan beantwoorden. Hij dacht met het tandempaar Migglestoon-Brockheast over een goede kanshebber te beschikken, maar tijdens de British Empire Ga mes kwam Migglestoon zo ernstig ten val dat hij onmogelijk kan star ten in het wereldkampioenschap. Sheil heeft nu een geheel nieuw tandempaar ingezet (Middlemoore- Hatfield) maar het is de vraag of dat tijdig genoeg op elkaar raakt ingespeeld. De grootste verwachting stelt de Engelse coach aan de ach tervolgingsploeg. „Die is zeer goed. Van hen verwacht ik zeker een medaille. Maar van wie de tweede zou kunnen komen Beryl Burton misschien? De hard fietsende huisvrouw (dochter van 14 jaar) die vijf keer achtervolgings kampioene werd? „Beryl is dit jaar erg ziek geweest", mijmert Norman Sheil. „Ik weet niet precies wat ze kan presteren". Dat vraagt Beryl van zichzelf ook af en daarom be sloot ze in ieder geval niet te star ten in het wegkampioenschap waar in ze twee keer goud haalde. Ook daar gelijkt de kans om te juichen voor de Engelsen dus klein. „Ik sukkelde het hele jaar met blessu res", aldus Beryl Burton over haar opzienbarende beslissing om de weg er dit keer aan te geven. „Ik werd dit jaar wel Brits kampioene, maar dat telde voor mij niet zwaar ge noeg om tevreden te zijn over mijn conditie. Ik concentreer me liever helemaal op de baan" Misschien dat dat Engeland kan helpen aan een medaille die nodig is om de nationale trots van „Leices- ter" compleet te maken PETER HEERKENS

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 15