Brandpunt vernieuwt zich IN DE HOLTE VAN JE ARM Wij A Song c JONGEREN MAKEN DE TRADITIONELE UITZENDING |PBiB" Beste luisterresultaat alleen met gespecialiseerde zender luister naar luke lucky Herinneringen In augustus festival in Bïlzen NEDERLAND I NEDERLAND II BELGIë (Nederlands) BELGIë (Frans) DUITSLAND I DUITSLAND II I Derde elpee va Prikkel draad 0ver de Prairie WOENSDAG 5 AUGUSTUS 1970 (Van onze radio- en tele visieredac. tie) HILVERSUM Brandpunt, de actualiteitenrubriek van de KRO, zal in het nieuwe winterseizoen in een iets gewijzigde vorm op het scherm verschijnen. Op de dinsdagavond zullen uitsluitend zogenaamde „specials" wor den uitgezonden, uitzendingen die slechts aan één onderwerp zijn gewijd. Daartoe behoort ook de rubriek „Vanavond in Nieuwspoort". Op de andere uitzendavond van Brandpunt, afwisselend de vrijdag of zaterdag, verschijnt de rubriek in de traditionele vorm op het scherm. Jacques Grijpink Ad Langebent De terugkeer van „Brandpunt Buitenspel" is op dit moment nog niet zeker. Voor deze sportrubriek is in het zendschema geen aparte tijd uitgetrokken, al is men het er bin nen de KRO-programmaleiding over eens dat het zonde zou zijn als deze rubriek zou verdwijnen. Misschien dat de gewone Brandpunt-aflevering eens per maand op zaterdagavond voor Brandpunt Buitenspel het veld moet ruimen, maar de beslissing daar over is nog niet genomen. De redacteuren die al geruime tijd bij Brandpunt zitten, Ed van Wes- terloo, Ad Langebent en Aad van den Heuvel, zullen zich komende winter in hoofdzaak met de specials gaan bezighouden. De scheidslijn is echter niet zo streng getrokken dat deze oud-gedienden nooit me-er in de gewone Brandpunt te zien zullen zijn. Handen vol Jacques Grijpink, eindredacteur van Brandpunt, verwacht echter dat ze aan de vervaardiging van de specials hun handen zo vol zullen hebben dat ze aan niets anders meer zullen toekomen. Voor hemzelf geldt hetzelfde. Zijn werk als eindredacteur neemt al z'n tijd in beslag, hij denkt er zelfs over z'n mede-presentatie van de Nieuwspoort-uitzending stop te zetten. Grijpink: „Je bent de hele week bezig met die programma's, je houdt te weinig tijd over om daar naast nog iets anders te doen. Ik houd wel m'n aandeel in de teksten, maar dat is een heel andere zaak". Commentaren De mogelijkheid bestaat dat Jac ques Grijpink zelf de hoofd-com- mentaren zal uitspreken. Dat zal echter weinig voorkomen om de eenvoudige reden dat Brandpunt zelden commentaren geeft. Mocht hij het doen, dan heeft dat iets te maken met het feit dat de gewone Brandpunt uitsluitend door de jon gere garde wordt bemand. Dat zijn Charl Schwietert. Han van der Meer, Willibrord Frequin, Fons Pe ters en Felix Huizinga. Cameraman regisseur Piet Kaart zal zich in hoofdzaak met de specials bezighou den. Wim van Baarle blijft van bei de uitzendingen de regie voor zijn rekening nemen. Een niet onbelangrijke wijziging is dat Brandpunt nog maar 25 minu ten op z'n hoogst een half uur zal duren. Dat heeft iets te maken met een nieuwe bedrijfslijn binnen de KRO. Perschef Van der Knaap: „Brandpunt, documentaires, in het algemeen gesproken, alle program ma's die van de kijkers grote aan dacht vereisen, mogen komende winter niet langer dan een half uur duren. Wij zijn van mening dat het effect van dergelijke uitzendingen bij beperkte duur groter zal zijn. Ik geloof dat zelf ook. Met een docu mentaire van vijftig minuten bereik Aad van den Heuvel je niet zoveel als met twee pro gramma's van een half uur". Jacques Grijpink: „Deze nieuwe regeling legt ons beperkingen van de mogelijkheden op, dat ligt voor de hand. Hoe dat zal uitpakken kan ik nu echt nog niet zeggen. Het doet natuurlijk niets af van ons principe. We willen relevante achtergrondin formatie geven daarin zit onze optie. Het geven van informatie waarvan we het belangrijk vinden dat de mensen het weten". Ruimer verband Over de opzet van de specials zegt Grijpink: „We behandelen daarin de actualiteit in ruimer verband dan in de gewone uitzendingen. Laat ik een voorbeeld noemen. Noord-Ierland. Ik zou me kunnen voorstellen dat we daaraan een special zouden wijden, maar dan echt aan de achtergron den. Deze uitzendingen zullen altijd een sterke binding met de actuali teit hebben. Natuurlijk, er moet im mers een duidelijk verschil zijn met gewone documentaires". Als voordeel van de specials op de dinsdagavond ziet Jacques Grijpink dat de actualiteitenrubrieken iets meer over de hele week zijn ver spreid. In de huidige situatie krijgen de kijkers op de eerste twee dagen van de week vier volledige rubrie ken voorgeschoteld, een opeenhoping waarmee Grijpink verre van geluk kig is. Een en ander neemt overi gens niet weg dat er ook dinsdag een gewone, al of niet extra, Brand punt-uitzending zal zijn, zodra de actualiteit dat eist. Tot de reeks specials zullen vijf ad zes uitzendingen behoren die, vooruitlopend op de verkiezingen van volgend jaar, fundamentele on derwerpen zullen behandelen die met het oog op de verkiezingen van het grootste belang zijn. Bijvoor beeld vragen als: wat denkt men van defensie, hoe vindt men dat de nrioriteiten zullen liggen bij de ver deling van de begrotingsgelden, en onderwerpen als ontwikkelingshulp, onderwijs, milieuverontreiniging. Dat zijn de zaken die in deze uit zendingen aan de orde zullen ko men. Grijpink: „Deze uitzendingen zul len gebaseerd zijn op verantwoord wetenschappeliik onderzoek. We zijn op het ogenblik in bespreking met verschillende mensen van uni versiteiten, zodat ik op dit moment nog niet kan zeggen wie wat gaat doen. Een ding is we] zeker. We gaan niet meer barometertje spelen, dus met voorspellingen over hoe men zal gaan stemmen. Daar zullen we ons hooguit zijdelings eens mee bezighouden. Hoofdzaak is diepgaan de informatie die wetenschappelijk volledig verantwoord zal zijn". AMSTERDAM In de Haagse Koninklijke Schouwburg zal 29 september de première plaatsvinden van het blij spel „In de holte van je arm", van de schrijver Dimitri Frenkel Frank. Het stuk zal gespeeld worden door de acteurs- schtparen Ton van Duinhoven-Ina van Faassen en Guus Hermus - Bep Dekker. Van links naar rechts bij de toneel- naquette: Dimitri Frenkel Frank, decorbouwer Keith Norman, Ton van Duinhoven, Ina van Faassen, Guus Hermus, Bep Dekker en regisseur Adrian Brine OF Marcel Proust in het dorpje Combray wel zo'n gelukkige jeugd heeft doorgebracht als ons op de omslag van zijn roman „Combray" wordt gesuggereerd, betwijfelen wij sterk. Toegegeven: Marcel Proust de ik-figuur in het boek weet op meesterlijke wijze de wat vreemde- melancholieke sfeer te tekenen, die het dorp beheerst en hij is daardoor duidelijk geboeid. Dat blijkt b.v. uit de wijze waarop hij een oud ge brandschilderd raam in het dorps- (Van onze showredactie) BILZEN In Bilzen (Belgisch Limburg) wordt voor de zesde ach tereenvolgende keer een festival met zowel pop als jazz gehouden. Het festijn heeft plaats op 21, 22 en 23 augustus. Dit jaar staat het festi val in het teken van de „vrijheid". Vaststaat, aldus de organisators dat de volgende artiesten komen: Ten Years After, Golden Earring, The Kinks, Alan Price, Arthur Con- ley, MC 5, Black Sabbath en Arthur Brown. Van de jazz-vedettes is Diz- zie Gilespie de meest bekende. kerkje beschrijft. Maar de auteur is onmiddellijk minder gelukkig, wan neer hij op zoek is naar herinnerin gen aan het huis en zijn bewoners, temidden waarvan hij zijn jeugd doorbracht. We maken dan kennis met de gegoede, maar stomvervelen de bourgoisie, waar alles zijn vaste plaatsje heeft en tradities tot de alledaagse gewoontetjes toe heilig zijn. Men proeft telkens weer dat de auteur in dit milieu, waar de sma keloze eenvormigheid en verveling afdruipt, met zijn fantasieën geen kanten uit kan, tenzij naar zijn ka mer, waar hij dromen kan wat hij wil. Marcel Proust baarde in 1913 met de romancyclus „Du cöté de chez Swann", waarvan „Combray' het eerste deel is, nogal opzien als inspirator van vernieuwingen in de literatuur. Dat is begrijpelijk, want zijn opmerkingsgave en zijn schrij verstalent zijn onmiskenbaar. Toch is „Combray" een boek, dat zich moeizaam laat lezen vanwege ellen lange zinnen en tussenzinnen, die soms een halve pagina beslaan. Het komt ons voor dat de vertaler C. N. Lijsen de oorspronkelijke tekst wat teveel op de voet heeft willen vol gen tot schade van de leesbaarheid. H.S. Combray" door Marcel Proust. Uitgave: De Bezige Bij-Meulen- hoff Amsterdam Prijs 14,50. (Van onze redacteuren) HILVERSUM - BREDA Vorige week is Hilversum weer eens van een paar rapporten bevallen. Het eerste heeft betrekking op de pro grammering van Hilversum III, het tweede bevat beschouwingen op grond van luisterdichtheid-metingen over de belangstelling van luisteraarsgroepen voor de verschillende programmasoorten. Beide werkstukken dragen weinig nieuws aan, maar in het tweede rapport, vervaardigd door de afdeling Studie en Onderzoek van de NOS, lijken elementen voor te komen die gevaarlijk zijn voor de toekomstige ver scheidenheid en kwaliteit van de radioprogramma's van de Neder landse omroep. Het rapport over Hilversum 3 is voornamelijk technisch. Het karak ter van de lichte-muziek-zender wordt niet aangevochten, ten hoog ste de programmalse he vorm. Zo is het wel interessant te vernemen dat een deel van de werkgroep die zich met dat probleem heeft beziggehou den minder enthousiast is voor een voortzetting van een programma-op bouw zoals tijdens de Tour de Fran ce het geval was. Een dergelijke vorm zou een „snelle programma- slijtage in de hand werken". Wij geloven dat deze samenstel lers er goed aan zouden doen de pra'ktijk van stations als Radio- Luxemburg en Europe Numéro Un beter te bestuderen. De overige aan bevelingen, waarvan de wens tot een aparte nieuwspresentatie voor Hilversum 3 de belangrijkste en de zinnigste is, zijn bekend. Men wil er een non-stop-station van maken en de zendercapaciteit vergroten. Het is niet duidelijk hoe dat la etste te verwezenüjken is zonder in conflict te komen met internationale over eenkomsten (zie ons blad van don derdag 30 juli j.L). Het rapport van de eigen NOS- onderzoekafdeling over de belang stelling van het luisterend publiek is gevaarlijk, omdat het door de veelheid van de daarin opgestelde cijfers gemakkelijk verleidt tot de gedachte dat juist de potentiële klanten voor de Arbeidsvitaminen of Moeders wil is wet niet aan hun trekken komen. Bovendien wordt de indruk gewekt dat men versteld staat van het feit dat verstrooiings programma's meer luisteraars trek ken dan het Concertgebouw of een experimenteel klankbeeld. Het heeft er de schijn van dat men in Hilver sum denkt er zijn tien miljoen po tentiële luisteraars en die moeten ook allemaal en liefst allemaal tegelijk worden bereikt. Dat laat ste is alleen al onmogelijk omdat we niet allemaal tegelijk kunnen luiste ren, als men b.v. met de arbei ders in continubedrijven rekening houdt. Ontwikkeling Veel bedenkelijker is dat er een zeker verband wordt gelegd tussen ontwikkelingsniveau en programma belangstelling. Waarom anders zo uitdrukkelijk vermelden dat 75 pro cent van het radiopubliek niet meer dan lager onderwijs gevolgd door een beroepsopleiding heeft genoten? Er zijn academici die Bach en Bou- lez wel nooit uit elkaar zullen leren houden en voor wie alle praatpro gramma's worst zijn, al was het maar omdat ze zelf voortdurend aan het woord blijven. Juist mensen met minder opleidingskansen zijn vaak het meest geïnteresseerd in het ge sproken woord, omdat zij op die wijze toch hun ontwikkeling kunnen aanvullen. En de liefde voor goede muziek is al helemaal aan geen klasseprivileges gebonden. Het is niet uitgesloten dat dit rapport door sommigen en niet alleen programmasamenstellers in Hilversum, maar ook door bepaalde radio- en showpublicisten ge bruikt zal worden om een verdere verschuiving ten gunste van de lich te muziek te bepleiten. Ietwat over trokken als men weet dat van de 299 wekelijkse zenduren van de binnenlandse omroep er deze week 144 met amusement voornamelijk van muzikale aard werden ge vuld. Dat is ruim twintig uur per dag. Allerlei gemengde programma's met veel muziek, zoals voor bejaarden en jongeren of toeristische mélanges, zijn daarbij nog niet eens meege teld. Wanneer de hooggeroemde, niet-bestaande doorsnee-luisteraar dus toch niet aan zijn trekken meent te komen, is er iets mis met de programma-opbouw en dart is nu juist al van heit zendtijdenbesluit van 1930 af de zwakke kant van de Nederlandse omroep. Een paar voorbeelden uit zeer ve le. Op zaterdagmorgen lopen ander half uur lang de volstrekt gelijk soortige programma's Z.O. 135 (Hil- naast élkaar. Wie geen trek in de naast elkaar. Wie gen trek in de Cursus Bijbelvertalen of de gymnas tiek voor de huisvrouw heeft, moet tot kwart voor tien wachten voor hij een brok serieuze muziek kan ho ren. Luisteraars die in de ether de weg weten, zijn dan allang uitgewe ken naar BBC 3. Die geeft, als er maar geen cricket is, de hele zater dag door een heerlijk gevarieerd muziekprogramma. In het zuiden van het land kan men bovendien op de serieuze FM-programma's van de Belgische omroep afstemmen. Op zaterdagmiddag na het nieuws van 13 uur is het van 't zelfde programma een pak: vliegende schijven voor militairen een jeugd- uurtje en de lol van Hilversum 3, Wie op z'n vrije zaterdag aan wat steviger kost toe is, wijke uit naar het buitenland. In de late zaterdaga vond: plaatjes, plaatjes en nog eens plaatjes op de ene, sport op de andere zender. Waar blijf je, als je trek hebt in een rustig stukje ka mermuziek? Bij de Fransen, de Bel gen, de Duitsers desnoods. Toegegeven moet worden dat het op zondag voor de liefhebbers van het luimige genre vaak dezelfde si tuatie is op de „grote" Hilversums, maar die kunnen tenslotte altijd nog uitwijken naar Hilversum 3 of Radio- Veronica. Maar als je op zondag middag niet van klassiek houdt, geen belangstelling voor sport hebt en ook geen gastarbeider bent, ben je ook gedwongen je heil bij Radio- Verondca, BBC 1 of 2 dan wel de Vlaamse gewestelijke omroep te zoeken. Veertig Woensdagmiddag tussen vier en vijf is er ook zo'n leuke keuze mogelijkheid. Er is een programma1 voor A.O.W.-ers, voor de tieners en op drie één dat aangekondigd staat met de naam van Cees van Zijtveld. Dat lijkt ook iets voor tieners of twenners. Maar nou ben je veertig en je wilt toch iets uit Hilversum horen: waar blijven ze nou? Sinds VPRO-Vrijdag hebben we op die dag ook al zulke aardige alternatieven gekregen. Op Hilver sum 1 vijf uur geklessebes over van alles en nog wat. Wat in het begin een leuk initiatief leek, is al lang verworden tot een vermoeiend ma niertje. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de VPRO-maandag, waar de waardering voor goede muziek wordt vertaald in erdoor-heen-klet- sen en wegdraaien van grammofoon platen. Maar naast vijf uur praten op vrijdag staat op Hilversum 2 tenminste twee en een half uur spre ken. En dan hebben we de tekst- en muziekprogramma's Disco-drive-in en The sound of musical geen Nederlandse vertaler voorhanden ze ker nog zeer bescheiden gewaar deerd wat het aandeel van het ge sproken woord betreft. Zenderkleuring Dit hele brokkelige en onsamen hangende programmabeeld kan pas radicaal worden veranderd, als er eens gekozen wordt voor efficiency in het bevredigen van luisteraarsbe hoeften. Dat heeft met percentages belangstellenden geen moer te ma ken. Negentig procent minnaars varn lichte muziek kunnen toch bediend worden met één programma op één zender. Die negentig procent houdt namelijk van precies dezelfde soort muziek, zoals diezelfde negentig percent ook terug te vinden is in De Efteling of aan het Zandvoortse strand en niet in het Van Abbemu seum of Hotel Britannia. Voor die andere tien percent moet er ook een zender zijn, dat is duide lijk. De oplossing is dus daft Hilver sum 1, 2 en 3 herkenbaar worden gespecificeerd naar praatprogram ma's op de ene lichte muziek op de andere en serieuze muziek op de derde zender. Waarbij aangetekend dient te worden dat kerkdiensten en sport bij het gesproken woord thuis- Het zal eveneens duidelijk zijn horen, omdat de muziekkranen on onderbroken behoren te stromen, dat de eigen identiteit der omroep verenigingen alleen in de gesproken programma's tot uitdrukking kan komen. In die sector beantwoorden ze aan het doel, waarvoor ze werden opgericht. Voor een plaatje van The Beatles zomin als voor de Vijfde van Van Beethoven maakt het enig verschil of ze onder socialistische dan wel protestants-christelijke dan wel rooms-katholieke signatuur wor den aangeboden. JOOP BARTMAI 17.0» 17.35 18.45 18.55 19.04 CVK 19.30 20.00 20.20 20.25 22.15 22.40 22.45 NCRV KIJKKAST Reportage vanuit het centrum van Jongensstad '70, een uniek kamp in Ommen SLUITING NOS PIPO DE CLOWN JOURNAAL (kleur) PUFFENSTUF Afl. .Witchieppoe wil filmster worden" IKOR-KRO/RKK KENMERK Informatie over kerk en sa menleving NOS (kleur) JOURNAAL (kleur) STICHTING SOCU- TERA Filmpje over ontwikkelings samenwerking GETUIGE A CHARGE Naar een toneelstuk van Aga tha Christie heeft Billy Wilder in 1957 de film .Getuige a charge" gemaakt STUDIO SPORT Waarin o.a. een voorbeschou wing op de komende voetbal competitie JOURNAAL SLUITING NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL NCRV 19.04 SCHEEPSJONGENS VAN BONTEKOE 19.11 TRANSATLANTISCH TREFPUNT Ontmoetingen met mensen, dieren en dingen van over de oceaan 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.20 JOSé FELICIANO „Veel liefs uit het stadion". Indrukken van het optreden van José Feliciano in het Olympisch stadion in Amster dam op 29 mei j.l. 21.05 SPEL ZONDER GRENZEN De deelnemende Nederlandse teams zijn de zes finalisten uit Dubbel Zeskamp, aangevuld met de ploeg van Aalten 22.20 CONCERT „Het duurt niet lang meer" en „Nu is de dag ten einde" wor den in bewerkingen van ver schillende componisten in de Ned. Herv. Kerk te Broek in Waterland uitgevoerd 22.25 JOURNAAL NOS 22.30 SLUITING 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 JEVANJONG 19.55 MEDEDELINGEN EN DE WEERMAN 20.00 JOURNAAL 20.25 PLEASE, SIR! T.v.-feuilleton 20.50 GAGS a GOGO Filmklucht 21.05 SPEL ZONDER GRENZEN Serie internationale spelpro- gramma's. Het 5de spel heeft plaats te Cardiff 22.20 GASTPROGRAMMA Het vrije woord: Het Huma nistisch Verbond 22.50 JOURNAAL 17.25 JOURNAAL 17.30 FEU VERT Gevarieerd programma voi de jeugd 18.55 RAYONS X Lucien Froidebise spreekt oi Le Pays Gaumais 19.25 BéBé Antoine Voor de kleuters 19.30 LE SIXIèME SENS (1) Naar de roman van Eoj Boussinot 19.55 FESTIVALNIEUWS 20.00 JOURNAAL 20.30 SERVICE DES AFFAIRES CLASSéES Politieserie naar het werk va Roy Vickers. Afl.: Coffre au Souvenirs" 21.05 JEUX SANS FRONTIèRES (Spel zonder grenzen), rj Cardiff 22.20 THE RAILRODDER Komische documentaire mei Buster Keaton 22.45 JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend weerbericht 20.15 ERFENIS VAN DE VEF DEELDHEID (kleur) Hoe staan de jonge Duitse tegenover het „Duitse vraag stuk" 21.05 SPEL ZONDER GRENZEN (kleur) Internationaal treffer I tussen steden uit verschillen; landen. Vandaag in een oud burcht in Cardiff in Wales 22.20 (kleur) JOURNAAL Aansluitend weerbericht 22.40 DRIJFHOUT Uitspraken van een 24-jarige Film van Rainer Hagen 23.25 WERELDKAMPIOENSCHAP PENTATHLON 23.45 (kleur) JOURNAAL 19.45 HEUTE kleur) Journaal, activiteiten en weet bericht 20.15 (kleur) ZDF MAGAZIN Aansluitend: kort nieuws 21.00 (kleur) DROOMVERHAAL T.v.-film van Ruth Kerry ei Wolfgang Glück naar een ge geven van Arthur Schnitzler 22.15 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht 22.25 HIROSHIMA - DOOD IN DF ZOMER Een Japanse documentaire Hiroshi Ogawa (herhaling) 23.00 SLUITING Pr HET buitenland hebber de naam voor een dubb op de eerste rang te willenf ten. De Nederlandse vaka reizigers verlangen wel het te, maar trekken zure gezic] als het op betalen aankomt. gen ze. Thuis zijn wij heel anders, I vormen we een kooplustig je en hebben vooral voor hii tijk comfort miljoenen over. precies te zijn: 10 jaar gele gaven wij 300 miljoen uit elektrische huishoudelijke aj raten; dit jaar gaan we er [miljoen aan besteden en in zal het 1100 miljoen worde)) MARLéNE DIETRICH speelt t avond één van de hoofdrollen de film Getuige a charge, ge mi naar een toneelstuk van Agi Christie. Via Nederland 1 om i voor half negen. Woensdag 5 augustus HILVERSUM I 402 m VARA: 12.00 Stereo: Hallo Vol luk!: licht amusementsprogramma met muziek. 12.54 Voor het platte land. 13.00 Nieuws. 13.11 Actualitei ten. 13.25 Een avond aan zee met Paul van Vliet, cabaretprogramma. 13.45 Gesproken portret. 14.00 Stereo Licht instrumentaal octet met zangsoliste. 14.40 Stereo: De maan, hoorspel. 15.15 Way-out: teksten, muziek en andere geluiden van ge- nerzijds. 16.00 Nieuws. 16.03 Socië teit: Zestig minuten voor boven de zestig. NOS: 17.02 Onder de groene linde: oude liedjes. 17.20 Toerismo: toeristische informatie uit binnen- en buitenland. VARA: 17.40 Stereo: Viool en piano: moderne muziek. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Stereo: Klink Klaar - zonder nonsens. 19.30 Nieuws. 19.35 Buitenlands weeko verzicht. 19.45 Stereo: Licht vocaal en instrumentaal ensemble met zangsolisten. 20.10 Stereo: VARA- Dansorkest en solisten. 20.40 Ko mag het zeggen, gesprekken. 21.15 Stereo: Metropole- orkest: amuse mentsmuziek. 21.45 Country en Wes tern muziek. 22.00 Literaire herinne ringen. 22.30 Nieuws. 22.38 Medede lingen. 22.43 Actualiteiten. 22.55 Stereo: Moderne muziek (gr.) 23.55- 24.00 Nieuws. HILVERSUM H 298 m KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee: gevarieerd programma. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelin gen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 -12.50 Actualiteiten; 13.00-13.05 Raden maar 14.00 Zonder drempelvrees: gesprekken met kinderen. NCRV: 14.10 Klassie ke orkestmuziek (gr.) 15.00 In 't zilver: programma voor oudere luis teraars. 16.00 Nieuws. 16.03 Voor de jeugd. 17.00 Stereo: Twien-Popradio voor t(w)ieners. 17.50 Overheids voorlichting. Onderweg: verkeers technische maatregelen bij ongeval len. Samenstelling en presentatie: Cees van Maasdam. 18.00 Stereo: Strictly Country Style: country and western rubriek. 18.30 Nieuws. 18.41 Actualiteiten. NOS: 19.00 Stereo: Lichte grammofoonmuziek. MORE LE HERBEWAPING: 19.10 Me vrouw van Beuningen 90 jaar, le zing. NOS: 19.20 Programma voor blinden en slechtzienden. 19.30 Hen ry Wood Promenade Concert: Engels kamerorkest, BBC-koor en solisten: klassieke en moderne muziek. In de pauze: plm. 20.25 Het omroepschap, reportage. 22.15 Geen onderdaan maar burger: een reeks uitzendingen over de staatkundige vorming. 22.30 Nieuws. 22.38 Cosa NOStra - ook uw zaak. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM IH 240 m en FM AVRO: 12.00 Nieuws. 12 03 Zet 'm op met vakantie: vrolijk platenpro- gramma. (13.00 Neiuws; 13.03-13.06 Radiojournaal). 14.00 Nieuws, 14.03 Gimmick: platenprogramma. 15.01 J Nieuws. 15.03 Arbeidsvitaminen; pi- pulair verzoekplatenprogramma, 16.00 Nieuws. 16.03-18.00 Licht pla tenprogramma. (17.00 Nieuws: 17.02-17.05 Radiojournaal). BRUSSEL VLAAMS 324 m. 12.00 Nieuws. 12.03 Muziekpro gramma. (12.40-12.48 Weerbericht, I mededelingen en SOS-berichtes 1 voor schippers;. 12.55 Buitenlands j persoverzicht. 13.00 Nieuws, weer bericht, mededelingen, dagklapper en SOS-bèrichten voor schippers. 13.20 Tqfelmuziek. 14.00 Nieuws 14.03 Concertmuziek. 15.00 Nieuws i 15.03 Schoolkoren. 15.15 Voor i kinderen. 16.00 Nieuws. 16.03 Beurs- berichten. 16.09 Folkloristisch pro gramma. 17.00 Nieuws, weerberich- ten en mededelingen. 17.15 Lichte muziek. 18.00 Nieuws. 18.03 Ver zoekplaten voor soldaten. 18.20 Le kenmoraa] en -filosofie. 18.50 Lichts j muziek. 18.55 Taalwenken. I9-' Nieuws en weerbericht. 19.40 Lichts muziek. 20.00 Operetteconcert. Nieuws en berichten. 22.10 Lichts I muziek. (23 00 Nieuws) 23.40-23.45 Nieuws. Donderdag 6 augustus HILVERSUM I 402 m AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Och tendgymnastiek. 7.20 Stereo: Lichts grammofoonmuziek. 8.00 Nieuws 8.11 Radiojournaal. 8.20 Stèren Lichte grammofoonplaten. (8 30-83* De groenteman8.50 Morgenwij ding. 9.00 Stereo: Klassieke kamer muziek (opn.) 9.35 Waterstanden 9.40 Waar zijn onze kinderen geble ven: programma rondom jongeren en hun vakantie. 10 00 Voor M kleuters. 10.10 Arbeidsvitamine' (gr.) (11.00-11.02 Nieuws.) l'-31 Rondom 12, programma voor vrouw. (11.55 Beursberichten) HILVERSUM H 298 m KRO: 7.00 Nieuws 7.11 Het 1® vende woord. 7.16 Stereo: Badinerte klassieke muziek (gr.) ("3" Nieuws; 7.32-7.40 Actualiteiten 7.50-7.55 Overweging; 8.00-8J Nieuws). 8.11 Voor de jeugd: infjf matieprogramma voor 'de vakan» j 8.30 Nieuws. 8.32 Touringclub: formatieprogramma en tips voor vakantie. 8.45 Voor de huisvrouw (9.00 Gymnastiek voor de huis vrouw). NOS: 10.00 Wat heeft Goed verkocht, maar tameli, onbekend is de Engelse groep mily. En dat is zo zo vreen want de groep heeft ooit eens e single op de een of andere hitli gehad. Men beperkt zich tot 1 1 tabriceren van zeer goed do wrochte elpees, waarop een rui; soort muziek staat. Niet direct ha rock, maar toch „gedreven" steeds zeer enthousiast. Family was in het Kraling dos, en had ook daar de wind n. mee. Optreden na de Byrds w uiteraard vrij ondankbaar en to net nog begon te stortregenen, vi 11ro™en velen naar de tenten. X. senen die achterbleven waren n i aï®nvolhouders, maar wat I olijk ook uiterst benieuwi I Oh' Benieuwd hoe zanger Rog napman, He man met de mer waardigste stem van heel Europ ei er „live" van af zou brengen „n Hat is zeker niet tegengevr I was een bevestiging v at °p de elpees al was beloof w a doll's hous en Fami J antertamment waren er twee i I verrassende muziek. a.elPee van Family A song j. I e?'t al evenveel fraais. O 3 twee nieuwe leden (Jol m SCHIET M kind?: Pedagogische rubriek. -- Stereo: Muziek uit de Barok. jy<u 11.00 Nieuws. 11.03 Voor de zl"e 11.55 Mededelingen. HILVERSUM III 240 m en FM k» NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 TeW. van weggeweest: muziek van to voor luisteraars van nu. Zzzoef: een instrumentaal W gramma, 10.00 Nie u.s. 10.03 Muz' bij de koffie. (11.00 Nieuws.) 10.2'

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 12