NIS
SCH
Nog geen behoefte aan Nederlandstalig toneel
Don Camillo en Peppone
TIE HAGE
1PIOENE
OTTO DIJK CONSTATEERT MISNOEGD:
Eerste grammofoonplaat van Koewachts zangeresje
Joop Koopman
stopt met
gesproken
portretten
kijk
Blubber
Bijzonderbei d
Toekomst
Meteen plaat
vindt iedereen z'n draai
Noordierse voor
Engeland naar
Songfestival
Goej Volk
NEDERLAND I:
NEDERLAND II:
BELGIë (Nederlands):
BELGIë (Frans):
DUITSLAND I:
DUITSLAND II:
BEEKSE safariparken
VRIJDAG 31 JULI 1970
Die wijzen op de jeugd
Volendam-team. Op de
ie fysieke hardheid en
cuüm dat door het ver-
Klaas Karregat is ont-
ister naar Pe Mühren,
n bestuurslid van Volen-
die vier keer heen en
ten wij in Volendam
goed dat de eredivisie
ijk zal zijn. Wij zijn nu
laar een dorpsclubje dat
net de geldbuidel kan
als Ajax, Feijenoord of
is voor ons dan ook geen
ls wij eruit raken. Het
:n schande betekenen als
honderduizenden guldens
ngekpcht en dan degra-
Nu bestaat onze enige
n aankoop dan nog wel
grote aanhalingstekens
ïateurdoelman Fred Man
vij een heel bruikbare
eper zien. Voor het
s ons spelersmateriaal
als vorig seizoen. Alleen
natuurlijk Klaas Karre-
5-jarige veteraan die vo-
reeds gestopt was met
maar tijdens het seizoen
jestuur gesmeekt was om
:eren heeft er nu defini-
jnt achter gezet.
rr
arregat In Volendam „De
genoemd zegt zelf: „Die
naar de eredivisie was
afscheid dat ik me kon
iovendien had ik alS di-
m een plastic-fabriek met
i personeel trouwens ge-
te doen." Wie zijn plaats
:men, moet worden uitge-
de oefenwedstrijd. Er
hillende kandidaten, zo-
Tol bijgenaamd „Stijn" of
(bijgenaamd „Kip") of
kker. Feit blijft wel dat
satie van de verdediging
de eredivisie problemen
ren: „Al ben ik blij dat
Jan Ruiter in elk geval
gebleven. Al zouden we
ils hij eventueel verkocht
ns elftal met die ontvan-
Eersom voor het eerst in
iedenis van Volendam
ïbben versterkt. Het is er
;ekomen. Voor Jan Ruiter
te forse transfersom ge-
de buurt van de 400.000
terwijl bovendien zijn
ke eisen vrij hoog lagen,
r blijft dus. Hans Croon
nee. Er blijven zonder dat
genoeg met het talent-
.endam, dat echter nog
vijzen mee te kunnen
de eredivisie. En besluit
Klaas Zwarthoed laco-
;h, als we degraderen,
re toch weer mee in de
e eerste divisie en als we
promoveren houden we
t feestje aan over ook".
KEETIE HAGE
foor vijfde maal titeL
OORN (ANP) -rji
wielrenster Keetie Hage
oorn voor de vijfde
ds kampioene achtervolg»»
i. Op de Apeldoornse «ilc
versloeg zij in ae
Bella Hage zo verple"
deze reeds na acht ron
lopen en uit de baan w
ndeerd. „it
werd Truus Smulders
en vierde de plaatseM*
Hennie Hondeveld.
1. Keetie Hage
dijk) de drie kilometer
Bella Hage (Den Haagh
mulders 4.33.4; 4. He
(Apeldoorn) 4.41.0.
IS ER eigenlijk behoefte aan een
Nederlandse toneelschrijfkunst
Het antwoord op die vraag kan
Jcort zijnnee. Dat schrijft Otto
Dijk, toneelschrijver en drama
turg bij het Groot Limburgs To
neel, in de laatste aflevering van
het tijdschrift Ons Erfdeel. Hij
jegt deze bewering als volgt uit
die behoefte zou in eerste instan
tie moeten bestaan bij een schare
schrijvers en er zijn slechts wei
nig auteurs die de eigenaardige
behoefte gevoelen zich in drama
tische vorm uit te drukken. Dit
aantal zal zich ook niet zo gemak
kelijk uitbreiden, aangezien zij
werken voor een gebied, waarin
de behoefte aan toneel sowieso
tanende is.
Otto Dijk vervolgt: Het is nu een
maal veel eenvoudiger het kant en
Hare produkt uit het buitenland te
importeren. Aangezien werken een
straf is, is het natuurlijk onzin om
je meer werk op de hals te halen
dan strikt noodzakelijk is. En wat in
het buitenland al is gedaan, dat
hoeft niet nog eens een keer hier te
worden gedaan. Wat zullen toneel
spelers zich druk maken over het to-
neelrijp maken van stukken uit eigen
taalgebied? Ze zouden er trouwens
de tijd niet voor hebben, want het
toneel is hier tenslotte alleen maar
een voorstellingenfabriekje dat bin
nen het'raam der seizoenen première
op première moet zien te bakken ten
einde er voorstelling op voorstelling
op voorstelling uit te kunnen draaien.
En het publiek dan?, vraagt Dijk
zich af. Het publiek dat doorgaans
onze schouwburgen bevolkt wil voor
namelijk toneel in de meest vol
maakte vorm; d.w.z. in een perfectie
die grenst aan die van de film. Het
publiek is consumptief is nu een
maal zo opgevoed en mist de
creativiteit om „werktheater" te
kunnen waarderen. Zolang de ver
houding toneel als producent-publiek
als consument blijft bestaan (wat
wijst op gemakzucht en onmacht aan
beide zijnden) zolang zal er geen be
hoefte zijn aan eigentijds Nederlands
talig toneel.
Otto Dijk somt vervolgens een
aantal (vermeende) oorzaken op, die
men hier in toneelkringen hoort
over de theatercrisis. Hij constateert
dat daarbij steeds vanuit de produ
cent-consument-situatie wordt ge
dacht. Als voorbeeld van een onbe
schaamd commercieel denker noemt
hij Dimitri Frenkel Frank, die in
Avenue bijvoorbeeld „De twee we
zen" aanprijs als commerciee, toneel
(nb. Ton Lutz schijnt Avenue te le
zen want, zoals bekend, staat voor
het komende seizoen het stuk „De
twee wezen", als commerciële uits-
smijter voor 't Globe-consumerende
publiek op het programma).
Wat is toneel eigenlijk, vraagt Otto
Dijk zich af. Hij is dan getroffen door
een stem uit het publiek, die zei:
wat ik thuis niet kan doen en niet
durf te zeggen, maar wat toch écht
heel diep in mij leeft, dat zou ik
graag op het toneel zien en horen,
zodat ik een schok krijg. Wat ik
voor mijzelf niet helder weet te
formuleren dat zou ik op toneel hel
der geformuleerd willen zien, zodat
ik om mezelf kan lachen of huilen.
Volkstoneel dus?? Jawel, zegt Dijk,
maar niet op basis van de exploitatie
der valse sentimenten waarmee dat
begrip wordt omringd, maar op ba
sis van zeer elementaire gevoe
lens en keuken zonder spruit
jeslucht, een kamer zonder boenwas,
een hoer zonder romantiek ik
noem maar wat eerder een kille
blootlegging van de maatschappelij
ke mechanieken dan een meelijwek
kende tekening van de ellende door
mechanieken veroorzaakt.
Een van Dijks conclusies is dat er
een schrijverstheater nodig is, waar
niet de acteur die nu duidelijk is
vastgelopen in zijn techniek, het
hoogste woord voert, maar waar de
acteur samen met de schrijver zoekt
naar het nieuwe theater. Daarbij
zullen een fors aantal miskleunen
genoteerd kunnen worden. So what,
aldus Otto Dijk in Ons Erfdeel.
George De Bock maakt
debuut in
„showbiz"
(ADVERTENTIE)
KOEWACHT Jij bent niet lief voor mij" en „Zonne
kind": dat zijn de titels van een grammofoonplaat, die
het 22-jarige Koewachtse zangeresje George de Bock (of
ficiële naam Georgette) deze week in één van de Ant
werpse studio's van Belga-Phone heeft gemaakt. De zwar
te schijf zal nog voor 10 augustus in België op de markt
worden gebracht en misschien daarna nog in Nederland.
Voor George de Bock betekent deze eerste opname een
debuut in de gecompliceerde wereld van de „show-biz".
Rooit eerder gezongen, weinig
gerepeteerd en toch een „snelle"
plaatopname: dat is het „won
der" George de Bock. Of het in
derdaad een „show-unicum" is
zal nog moeten blijken als de
nieuwe plaat eenmaal is uitge
bracht. De platenbonzen in Ant
werpen hebben er blijkens de uit
latingen van het Koewachtse zan
geresje alle vertrouwen in.
Vorig jaar stelden ze George een
plaatopname in het vooruitzicht, na-
..meneer" Daniëls in België ken
nis met haar had gemaakt. Maanden
lang lieten de Belgen niets meer van
zich noren, totdat in januari van dit
jaar het verzoek kwam foto's op te
sturen in verband met een eventuele
Plaatopname. Meneer Daniëls zorgde
'oor een aardige compositie, Willy
Lustenhouwer schreef er teksten bij
en George kreeg de opdracht te gaan
repeteren.
„Ideaal was het niet." weet ze te
(ADVERTENTIE)
Ben platenbon
is altijd raak
is,- 7.SO io,- IS,- ZO,- 35,-
vertellen. „Ik kreeg een cassettere
corder mee naar huis met daarop
pianobegeleiding van „meneer" Da
niëls. Zo moest ik oefenen. Maar ja,
een orkest was het niet. Voor de Bel
gische platenbonzen bleek het weinig
verschil te maken. Na een paar da
gen haalden ze de Koewachtse naar
België, lieten haar een paar keer
voorzingen en zetten de liedjes op de
band, voordat George er goed en wel
erg in had. Het nam alles bij elkaar
nauwelijks meer dan een paar uur in
beslag. Dezelfde avond nog ging het
technisch materiaal naar de perserij
en vermoedelijk op dit moment aan
schouwen de eerste exemplaren het
(Belgische) levenslicht. George laat
er haar hoofd wijselijk niet door op
hol brengen. „Laat komen wat ko
men wil," is haar heimelijke devies.
Als deze eerste plaat van de Koe
wachtse een succes wordt mag dat
zonder meer een bijzonderheid heten.
Muziekles heeft George, behalve voor
accordeon, nooit gehad. Spraak- of
zanglessen vonden de Belgische op
name-technici en producers niet no
dig.
Dat George nog nooit op de plan
ken heeft gestaan en nimmer in het
openbaar heeft opgetreden was al
evenmin een bezwaar en enkele uur
tjes repeteren werd meer dan vol-
George de Bock (artiestennaam:
België?
doende geacht. De Belgen maken er
geen probleem van; „Lukt het de
eerste keer niet, dan proberen we ge
woon opnieuw," vertelt George. Con
tracten zijn er niet gemaakt, maar
dat staat inmiddels wel vast.
De enige keer dat George op een
Bühne heeft gestaan was tijdens een
talentenjacht, eveneens in België,
want de Koewachters zijn sterk op
dit buurland georiënteerd. Het is
dan ook niet verwonderlijk, dat
George haar geluk hier «beproeft.
„Bij de talentenjacht werd ik ach
tergesteld op de mannelijke deelne
mers", vertelt de zangeres-in-spe.
„Ik was het enige meisje". Mag dan
intertijd die „jacht" naar haar gevoel
geen bijster geweldig succes zijn ge
weest, ze heeft er in ieder geval de
contacten met de Belgische platen-
Gertje Brug): Gouden toekomst in
magnaten aan overgehouden. En als
het even meezit zullen die contacten
haar ongetwijfeld geen windeieren
leggen, want het genre waarin George
zich wil bekwamen, is voor menig
ander debutantje een goudmijn ge
bleken.
„Het zijn een bolero en een fox,
die op de plaat zijn gezet," weet ze
te vertellen. „Ik heb er geen idee van
hoe de nummers zullen aanslaan. In
Koewacht wachten verschillende
mensen met spanning af. Als de
plaat op 10 augustus uitkomt, krijg
ik verschillende exemplaren. Die zal
ik ter kennismaking in de omgeving
verspreiden".
!°L°W4
toor
ee De Italiaanse acteur Gino Cervi en zijn Franse collega Fernandel blazen even uit tijdens de opnamen
n'euiue Don Camillofilm onder de titel „Don Camillo, Peppone en de jeugd van tegenwoordig"
Wat de toekomst betreft vertelt
George: „Ik weet niet wat ik daar
van moet verwachten. Ik heb dit nog
nooit meegemaakt; we weten niet
zo goed hoe het allemaal gaat. Bel
ga-Phone ziet er in ieder geval iets
in". De plaatopname zelf was voor
de Koewachtse uiteraard een hele
belevenis. Niet iedereen krijgt de
kans om voor een batterij microfoons
zijn muzikale zegje te doen.
„Ik had het me heel anders voor
gesteld. Ze hadden me tevoren bang
gemaakt. U weet wel: De gehele dag
alleen in zo'n klein eng „kotje" zit
ten. Het is me veel meegevallen. Ik
was er al om tien uur, maar mocht
pas om kwart voor twee gaan zingen.
Al die tijd heb ik moeten wachten.
Het eerste liedje heb ik slechts twee
maal hoeven zingen en toen stond
het meteen goed op de band. Het
tweede duurde wat langer, omdat ik
inmiddels nerveuzer was geworden".
Al is tot nog toe alles voorspoedig
gegaan, George loopt liever niet
vooruit op de zaken. Ze heeft wel
haar toekomstdromen. „Ik hoop er
mijn beroep nog eens van te kun
nen maken", geeft ze eerlijk toe.
Voorlopig blijft ze nog in Hulst wer
ken op een postorderbedrijf. Ze hoopt
alleen op speciale faciliteiten van
haar baas, als zich onverhoopt de
gelegenheid zou voordoen om eens
een keertje op te treden.
„Ik denk," zegt George de Boek
tenslotte, terwijl de kanarie in
de huiskamer van de familie De
Bock haar muzikaal begeleid,
„dat u, als er het plaatje eenmaal
is, wel kritiek zal krijgen. Ik ben
bang dat ze me anders zullen
gaan zien. De mensen denken zo
gauw dat je ze niet meer ziet
staan als je wat succes hebt. Maar
ik ben van plan om niet te ver
anderen. Voor mij blijft het alle
maal hetzelfde."
TON VERLIND.
(Van onze rtv-redactie)
HILVERSUM -- Na tien jaar stopt
VARA-medewerker Joop Koopman
met het lezen van de gesproken
portretten, die de VARA-radio iedere
woensdagmiddag uitzendt. Sinds en
kele maanden is Joop Koopman chef
van de afdeling gevarieerde pro
gramma's van de VARA-televisie. Hij
wil zich geheel concentreren op zijn
nieuwe taak. Ruim vijfhonderd keer
heeft Joop Koopman, altijd „live",
de tekst van gesproken portretten
gelezen.
LONDEN (AP) De BBC heeft
de 23-jarige Noordierse Clodagh
Rodgers gekozen tot Britse verte
genwoordigster voor het Eurovisie
songfestival, dat op 3 april volgend
jaar in Dublin wordt gehouden. De
Britse televisie-kijkers zullen mogen
uitmaken welk van de 19 bedjes die
voor haar geselecteerd zijn, in Du
blin zal worden gezongen
DE N.V, Uitgeversmaatschappij
„De Pelgrim" in Eindhoven heeft
een tweede druk uitgegeven van
het boekje „Goej Volk", een hand
vol verhaaltjes in streektaal van
een auteur die zich, kennelijk naar
zijn geboortedorp, Lodewijk van
Woensel noemt. Het boekje ver
meldt niet wanneer de eerste druk
is verschenen, maar aangezien het
voorwoord nog ondertekend is door
Antoon Coolen zaliger gedachtenis
lijkt het niet waarschijnlijk, dat
het weggevlogen is. Ook Coolen
moet, toen hij zijn inleiding op
„Goej Volk" schreef, wel gevoeld
hebben, dat het afzetgebied voor
streektaalverhaaltjes niet zo bijster
groot is. Hij geeft trouwens zelf
ook de beperkingen aan die een
schrijver in streektaal (Coolen
spreekt ten onrechte van een dia
lect) zich oplegt. Door alle kunst
grepen die een auteur als Van
Woensel moet toepassen om te
kunnen opschrijven wat hij eigen
lijk letterlijk wil zeggen, is
de tekst maar moeilijk leesbaar.
Dat maakt het lezen van zo'n ver-
halenbundeltje al onaantrekkelijk.
In het geval van „Goej Volk"
komt er nog bij, dat de schrijver
weinig te vertellen heeft. De ver
haaltjes hebben nauwelijks een
pointe. Het zijn weinig meer dan
wat herinneringen, hier en daar
komisch, die het misschein veel
beter zouden doen als ze echt ver
teld werden, bijvoorbeeld op een
grammofoonplaat. In het slotver
haaltje „Den bestseller", op zich
een zuur stukje proza, vervalt de
schrijver in een kwaal waaraan
veel streektaalschrijvers lijden: hij
onderschat de intelligentie van zijn
lezers en doet alsof het gebruik
van streektaal een kwestie van
taalarmoede is. Terwijl zijn boekje
juist het tegenovergestelde zou
moeten aantonen.
TOON KLOET
„Goej Volk", Lodewijk van Woen
sel, uitgeversmaatschappij „De Pel
grim", Eindhoven, 3,90.
NOS
18.45 PIPO DE CLOWN
18.55 JOURNAAL
19.04 TIJD EN EEUWIGHEID
Een film in de vierde dimen
sie
19.32 CLOSE UP
Gesprek met zomaar een chris
ten
19.43 KOORZANG
KRO
20.00 (kleur) JOURNAAL NOS
20.20 (kleur) KATJA
De veelbelovende jonge zange-
geres Kat ja Ebstein
20.50 (kleur) PARAGUAY EN ZIJN
ONBEKENDE DICTATOR
Whicker en zijn medewerkers
laten u vanavond een van de
minst bekende landen van
Zuid-Amerika zien
21.35 BONANZA
Afl. „Sterven in de duisternis"
22.25 WERELD MUZIEKCON
COURS
Het Wereld Muziekconcours te
Kerkrade. Uitgezonden wordt
een concert door het Limburgs
Symphonie Orkest. Uitgevoerd
wordt: Rococo-variaties voor
cello en orkest van Tschai-
kowsky
22.45 JOURNAAL
NOS
18.45 PIPO DE CLOWN
18.55 JOURNAAL
19.04 (kleur) VRIJ UIT
Programma over het wel en
wee van de buitenrecreatie.
Het hoofdonderwerp van van
avond behandelt het probleem
van de milieuhygiëne
AVRO
19.30 SPORTPROGRAMMA
Internationale tenniskampioen
schappen van Nederland
20.00 (kleur) JOURNAAL NOS
20.20 (kleur) SPORTPROGRAMMA
Vervolg Internationale Tennis
kampioenschappen van Neder
land
21.45 WERELD
MUZIEKCONCOURS
In het Limburgse Kerkrade
21.55 UIT AVRO'S TELE-ARCHIEF
Een blik in de ingeblikte t.v.-
programma's van tenminste
tien jaar geleden. Men ziet o.a.
Willy Walden, Piet Muyselaar,
Johnny Ray en Guus Oster
22.55 JOURNAAL NOS
19.20 ZANDMANNETJE
19.25 LUCEAT
19.55 MEDEDELINGEN EN DE
WEERMAN
20.00 JOURNAAL
20.25 ZIET U ER WAT IN?
Een kijkje in de t.v.-program-
ma's van .het komende week
einde
20.30 DON CAMILLO IN MOSKOU
Comedie van Luigi Comencini
met Ferdinandel en Gino Cer
vi
22.15 CONCERT
Het Orkest van de Italiaans-
Zwitserse Radio o.l.v. Leopold
Stokowski
22.35 JOURNAAL
18.35 JOURNAAL
18.40 BABILLARD ET FOLICHON-
NE
Voor de kleuters
18.55 AFFICHES
Gesprekken met mensen uit de
grote en de kleine kunst
19.25 MUSTI
Voor de kleintjes
19.30 TEVA, OPéRATION GAUGUIN
20.00 JOURNAAL
20.30 LE JUGE DE MALTE
Toneelstuk van Denis Marion
22.00 TRISTAN UND ISOLDE
Opera van Wagner uitgevoerd
door het Groot Rtb-shymfonie-
orkest en Rtb-koor o.l.v. An-
dré Vandernoot
23.05 JOURNAAL
20.00 (kleur) JOURNAAL
20.15 (kleur) DE ANGSTIGE ZAAK
Film, waarin naar voren komt
welke vorderingen er gemaakt
zijn bij het onderzoek naar
)rfiTilcpr
21.00 (kleur) REPORTAGE UIT
BONN
21.25 (kleur) HET ZEVENDE ZIN
TUIG
21.30 (kleur) DE SCHUILPLAATS
T.v.-film uit de detectieve-se-
rie „Twen Police"
22.15 (kleur) JOURNAAL
Aansluitend weerbericht
22.30 HET EINDE VAN EEN
LICHTGEWICHT
T.v.-spel van Michael Kehl-
mann
0.10 (kleur) JOURNAAL
19.45 (kleur) HEUTE
20.15 DE DOOD VAN AFGE
VAARDIGDE JEAN JAURèS
Documentair spel van Hellmut
Andics en Werner Murawski
21.50 GANGSTERS ZONDER RE
VOLVER (kleur)
Reportage over oplichters met
een witte boord
22.35 (kleur) DAGBOEK UIT DE
KATHOLIEKE KERK
22.50 (kleur) JOURNNAAL
Aansluitend: weerbericht
23.05 (kleur) MONTREUX 70
De Benny Hill-show
Vrijdag 31 juli
HILVERSUM I 402 m
NOS: 12.00 Blik op de wereld:
populair progr. over ontwikkelings
hulp. Overheidsvoorl.: 12.30 Kleine
re klassen. Vraaggesprek van Ad
Hazewinkel met de staatssecr. van
Onderwijs en Wetenschappen mr.
J. H. Grosheide. NOS: 12.40 Stereo:
Lichte grammofoonmuz. 12.50 Recht
en slecht, praatje. 13.00 Nws. VA
RA: 13.11 Actualit. 13.20 Stereo:
Klass. orekstwerken (gr.). EO: 14.00
Ruimte: Radiomagazine met 1. Zin
gend getuigen: gewijde muz. (gr.) 2
Instrumenten van God 3 Meer dan
een lied: geschiedenis van een be
kend lied 4 Actueel nws over zen
ding en evangelisatie 5 Overden
king. NOS: 15.00 Stereo: Aspecten
van de kamermuz.: klass. en mod.
muz. 15.45 Toerismo: toeristische
inf. uit binnen- en buitenl. VPRO:
16.00 VPRO-Vrijdag: commentaren,
reportages, interviews en muz.
(16.00 Nws. 17.55 Meded. 18.00 en
19.30 Nws.) VARA: 21.00 Stereo:
Die Wiener Solisten: klass. muz.
22.20 Russische muz. (gr.) 22.30
Nws. 22.40 Meded. 22.45 Actualit.
22.55 Stereo: Serenade in blue: licht
gevar. pl.progr. 23.5524.00 Nws.
HILVERSUM H 298 m
KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot
twee: gev. progr. (12.22 Wij van het
land; 12.26 Meded. t.b.v. land- en
tuinb. 12.30 Nws. 12.4112.50 Actu
alit. 13.0013.05 Raden maar
14.00 De zee om 11.02 uur, hoorspel.
14.30 Lichte grammof.muz. in stereo.
TROS: 14.55 Stereo: Concert a la
carte: verz.pl.progr.: klass. muz.
16.00 Nws. 16.03 Disco-Drive-In: de
showbusiness op de korrel genomen.
17.30 Sportkompas. NCRV: 18.00
Stereo: Bussumse koorvereniging.
18.30 Nws. 18.41 Actualit. 19.00 We
reldpanorama 19.10 Veel gevraagde
gewijde muz. 19.40 Wijd als de we
reld: wekelijkse intern, oriëntatie in
kerk, zending en oecumene. 19.50
Van vrijers en vrijsters: Ned. Folklo
ristische muz. door het Ned. Kamer
koor en leden van het Concertge
bouworkest. 20.05 Stereo: The sound
of musical: musicalfragmenten 21 10
Stereo: Metropole-orkest met zang
solisten en licht kwartet. TROS:
22.00 Aktua: radiomagazine met re
portages, commentaren en muziek.
22.30 Nws. 22.40 De Beyaerd-llier,
eabaretprogramma. 23.10 Apollo
XXI, fantastische ruimtevaart mys
terie 28.30 Stereo: Midnight special:
lichte grammof.muz. 23.5524.00
Nws.
(13.00 Nws) TROS: 14.00 Nws. 14.03
Suzie Cream Cheese. AVRO: 15.00
Nws. 15.03 Muz. Boetiek. (16.00
Nws.) 17.00 Nws. 17.02 Radiojourn.
17.0518.00 Zingende bougie: gev.
pl.progr. voor automobilisten.
BRUSSEL NEDERLANDS 324 in
12.00 Nws. 12.03 Muz.progr
(12.4012.48 Weerber, meded. en
SOS-ber. voor schippers.) 12.55 Bui
tenlands persoverz. 13.00 Nws., weer
ber., dagklapper, meded. en SOS-
ber. voor schippers. 13.20 Tafelmuz.
14.00 Nws. 14.03 Kamermuz. 15.00
Nws. 15.03 Casinomuz. 16.00 Nws.
16.03 Beursber. 16.09 Volksmuz
16.40 Volksmuz. uit India. 17.00
Nws., weerber., meded. 17.15 Licht
muz.progr. 18.00 Nws. 18.03 Verz.-
progr. 18.28 Paardesportuitslagen
18.30 Mandolinemuz. 18.39 Wegwijs
wezen. 18.40 Lichte muz. 18.45 Sport
18.52 Taalwenken. 18.55 Praatje
19.00 Nws., weerber. en weerpraatje
19.30 Oude muz. 20.00 Muz.progr
21.00 Klankbeeld. 21.45 Literair
progr. 22.00 Nws. en ber. 22.10
Kleinkunstmagazine 23.00 Nws
23.15 Liedjesprogramma 23.4023.4b
Nws
Zaterdag 1 augustus
HILVERSUM I 402 m
VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend
gymnastiek 7.20 Socialistisch strijd
lied 7,23 Weekend: jeugdprogram
ma VPRO: 7.54 Deze dag VARA:
8.00 Nws. 8.11 Van de voorpagina
8.15 Stereo: Z.O. 135: gevarieerd
progr. (9.359.9.40 Waterstanden)
10.30 Stereo: Lichte grammof.muz.
11.00 Nws. 11.03 Goede wijn behoeft
geen kras: nieuwe opnamen van
jazz- en amus.muz. 11.25 Afrikaanse
kroniek 11.45 Met naald en slinger:
oude grammofoonplaten.
HILVERSUM U 298 m
NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende
woord. 7.16 Stereo: Op het eerste
gehoor: klass. muz. (gr.). (7.25 Ho
ren en zien; 7.30 Nws. 7.327.50
Hier en Nu: actualiteiten). 8.00
Nws 8.11 Stereo: Te Deum Laud,a-
mus: gewijde muz. (gr.). 8.30 Nws.
8.32 Touringclub: vkantietips en in
formaties. 8.45 Lichte grammofoon
muz 9.00 Theologische etherleer
gang 9.35 Gymnastiek voor de huis
vrouw 9.45 Stereo: Grand Gala du
Disque Classique: een keuze uit de
platen. 11.00 Nws. 11.03 Stereo:
Klass. kamermuz. (gr.) 11.15 Solari
um: een hoogtezonprogramma voor
iedereen. 11.55 Meded.
HILVERSUM Hl 240 m en FM kan.
KRO: 9.00 Nws. 9.02 Djinn, gev.
VPRO: 12.00 Nws. 12.03 Top-30. progr. (10.00 en 11.00 Nws.)
HILVERSUM III 240 m en FM kan.
(ADVERTENTIE)
VVIELRJE ^n van de vele vertederende ervaringen die u opdoet
/^\n I" °Jz,e boeteldierenhoek, waar uw kinderen naar hartelust kunnen
I Jr~' knuffelen en spelen met geitjes, lammetjes, biggetjes, konijntjes
VXI en andere hartveroverende jonge dieren.
|/-\/"\ I Of bezoek het dierenrama. Maar blijf er niet te
hjfïlingw! cn véél meer te genieten in
ons ontspanningsparadijs!
ontspamingsparadijs