NIS SCH Nog geen behoefte aan Nederlandstalig toneel Don Camillo en Peppone TIE HAGE 1PIOENE OTTO DIJK CONSTATEERT MISNOEGD: Eerste grammofoonplaat van Koewachts zangeresje Joop Koopman stopt met gesproken portretten kijk Blubber Bijzonderbei d Toekomst Meteen plaat vindt iedereen z'n draai Noordierse voor Engeland naar Songfestival Goej Volk NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: BEEKSE safariparken VRIJDAG 31 JULI 1970 Die wijzen op de jeugd Volendam-team. Op de ie fysieke hardheid en cuüm dat door het ver- Klaas Karregat is ont- ister naar Pe Mühren, n bestuurslid van Volen- die vier keer heen en ten wij in Volendam goed dat de eredivisie ijk zal zijn. Wij zijn nu laar een dorpsclubje dat net de geldbuidel kan als Ajax, Feijenoord of is voor ons dan ook geen ls wij eruit raken. Het :n schande betekenen als honderduizenden guldens ngekpcht en dan degra- Nu bestaat onze enige n aankoop dan nog wel grote aanhalingstekens ïateurdoelman Fred Man vij een heel bruikbare eper zien. Voor het s ons spelersmateriaal als vorig seizoen. Alleen natuurlijk Klaas Karre- 5-jarige veteraan die vo- reeds gestopt was met maar tijdens het seizoen jestuur gesmeekt was om :eren heeft er nu defini- jnt achter gezet. rr arregat In Volendam „De genoemd zegt zelf: „Die naar de eredivisie was afscheid dat ik me kon iovendien had ik alS di- m een plastic-fabriek met i personeel trouwens ge- te doen." Wie zijn plaats :men, moet worden uitge- de oefenwedstrijd. Er hillende kandidaten, zo- Tol bijgenaamd „Stijn" of (bijgenaamd „Kip") of kker. Feit blijft wel dat satie van de verdediging de eredivisie problemen ren: „Al ben ik blij dat Jan Ruiter in elk geval gebleven. Al zouden we ils hij eventueel verkocht ns elftal met die ontvan- Eersom voor het eerst in iedenis van Volendam ïbben versterkt. Het is er ;ekomen. Voor Jan Ruiter te forse transfersom ge- de buurt van de 400.000 terwijl bovendien zijn ke eisen vrij hoog lagen, r blijft dus. Hans Croon nee. Er blijven zonder dat genoeg met het talent- .endam, dat echter nog vijzen mee te kunnen de eredivisie. En besluit Klaas Zwarthoed laco- ;h, als we degraderen, re toch weer mee in de e eerste divisie en als we promoveren houden we t feestje aan over ook". KEETIE HAGE foor vijfde maal titeL OORN (ANP) -rji wielrenster Keetie Hage oorn voor de vijfde ds kampioene achtervolg»» i. Op de Apeldoornse «ilc versloeg zij in ae Bella Hage zo verple" deze reeds na acht ron lopen en uit de baan w ndeerd. „it werd Truus Smulders en vierde de plaatseM* Hennie Hondeveld. 1. Keetie Hage dijk) de drie kilometer Bella Hage (Den Haagh mulders 4.33.4; 4. He (Apeldoorn) 4.41.0. IS ER eigenlijk behoefte aan een Nederlandse toneelschrijfkunst Het antwoord op die vraag kan Jcort zijnnee. Dat schrijft Otto Dijk, toneelschrijver en drama turg bij het Groot Limburgs To neel, in de laatste aflevering van het tijdschrift Ons Erfdeel. Hij jegt deze bewering als volgt uit die behoefte zou in eerste instan tie moeten bestaan bij een schare schrijvers en er zijn slechts wei nig auteurs die de eigenaardige behoefte gevoelen zich in drama tische vorm uit te drukken. Dit aantal zal zich ook niet zo gemak kelijk uitbreiden, aangezien zij werken voor een gebied, waarin de behoefte aan toneel sowieso tanende is. Otto Dijk vervolgt: Het is nu een maal veel eenvoudiger het kant en Hare produkt uit het buitenland te importeren. Aangezien werken een straf is, is het natuurlijk onzin om je meer werk op de hals te halen dan strikt noodzakelijk is. En wat in het buitenland al is gedaan, dat hoeft niet nog eens een keer hier te worden gedaan. Wat zullen toneel spelers zich druk maken over het to- neelrijp maken van stukken uit eigen taalgebied? Ze zouden er trouwens de tijd niet voor hebben, want het toneel is hier tenslotte alleen maar een voorstellingenfabriekje dat bin nen het'raam der seizoenen première op première moet zien te bakken ten einde er voorstelling op voorstelling op voorstelling uit te kunnen draaien. En het publiek dan?, vraagt Dijk zich af. Het publiek dat doorgaans onze schouwburgen bevolkt wil voor namelijk toneel in de meest vol maakte vorm; d.w.z. in een perfectie die grenst aan die van de film. Het publiek is consumptief is nu een maal zo opgevoed en mist de creativiteit om „werktheater" te kunnen waarderen. Zolang de ver houding toneel als producent-publiek als consument blijft bestaan (wat wijst op gemakzucht en onmacht aan beide zijnden) zolang zal er geen be hoefte zijn aan eigentijds Nederlands talig toneel. Otto Dijk somt vervolgens een aantal (vermeende) oorzaken op, die men hier in toneelkringen hoort over de theatercrisis. Hij constateert dat daarbij steeds vanuit de produ cent-consument-situatie wordt ge dacht. Als voorbeeld van een onbe schaamd commercieel denker noemt hij Dimitri Frenkel Frank, die in Avenue bijvoorbeeld „De twee we zen" aanprijs als commerciee, toneel (nb. Ton Lutz schijnt Avenue te le zen want, zoals bekend, staat voor het komende seizoen het stuk „De twee wezen", als commerciële uits- smijter voor 't Globe-consumerende publiek op het programma). Wat is toneel eigenlijk, vraagt Otto Dijk zich af. Hij is dan getroffen door een stem uit het publiek, die zei: wat ik thuis niet kan doen en niet durf te zeggen, maar wat toch écht heel diep in mij leeft, dat zou ik graag op het toneel zien en horen, zodat ik een schok krijg. Wat ik voor mijzelf niet helder weet te formuleren dat zou ik op toneel hel der geformuleerd willen zien, zodat ik om mezelf kan lachen of huilen. Volkstoneel dus?? Jawel, zegt Dijk, maar niet op basis van de exploitatie der valse sentimenten waarmee dat begrip wordt omringd, maar op ba sis van zeer elementaire gevoe lens en keuken zonder spruit jeslucht, een kamer zonder boenwas, een hoer zonder romantiek ik noem maar wat eerder een kille blootlegging van de maatschappelij ke mechanieken dan een meelijwek kende tekening van de ellende door mechanieken veroorzaakt. Een van Dijks conclusies is dat er een schrijverstheater nodig is, waar niet de acteur die nu duidelijk is vastgelopen in zijn techniek, het hoogste woord voert, maar waar de acteur samen met de schrijver zoekt naar het nieuwe theater. Daarbij zullen een fors aantal miskleunen genoteerd kunnen worden. So what, aldus Otto Dijk in Ons Erfdeel. George De Bock maakt debuut in „showbiz" (ADVERTENTIE) KOEWACHT Jij bent niet lief voor mij" en „Zonne kind": dat zijn de titels van een grammofoonplaat, die het 22-jarige Koewachtse zangeresje George de Bock (of ficiële naam Georgette) deze week in één van de Ant werpse studio's van Belga-Phone heeft gemaakt. De zwar te schijf zal nog voor 10 augustus in België op de markt worden gebracht en misschien daarna nog in Nederland. Voor George de Bock betekent deze eerste opname een debuut in de gecompliceerde wereld van de „show-biz". Rooit eerder gezongen, weinig gerepeteerd en toch een „snelle" plaatopname: dat is het „won der" George de Bock. Of het in derdaad een „show-unicum" is zal nog moeten blijken als de nieuwe plaat eenmaal is uitge bracht. De platenbonzen in Ant werpen hebben er blijkens de uit latingen van het Koewachtse zan geresje alle vertrouwen in. Vorig jaar stelden ze George een plaatopname in het vooruitzicht, na- ..meneer" Daniëls in België ken nis met haar had gemaakt. Maanden lang lieten de Belgen niets meer van zich noren, totdat in januari van dit jaar het verzoek kwam foto's op te sturen in verband met een eventuele Plaatopname. Meneer Daniëls zorgde 'oor een aardige compositie, Willy Lustenhouwer schreef er teksten bij en George kreeg de opdracht te gaan repeteren. „Ideaal was het niet." weet ze te (ADVERTENTIE) Ben platenbon is altijd raak is,- 7.SO io,- IS,- ZO,- 35,- vertellen. „Ik kreeg een cassettere corder mee naar huis met daarop pianobegeleiding van „meneer" Da niëls. Zo moest ik oefenen. Maar ja, een orkest was het niet. Voor de Bel gische platenbonzen bleek het weinig verschil te maken. Na een paar da gen haalden ze de Koewachtse naar België, lieten haar een paar keer voorzingen en zetten de liedjes op de band, voordat George er goed en wel erg in had. Het nam alles bij elkaar nauwelijks meer dan een paar uur in beslag. Dezelfde avond nog ging het technisch materiaal naar de perserij en vermoedelijk op dit moment aan schouwen de eerste exemplaren het (Belgische) levenslicht. George laat er haar hoofd wijselijk niet door op hol brengen. „Laat komen wat ko men wil," is haar heimelijke devies. Als deze eerste plaat van de Koe wachtse een succes wordt mag dat zonder meer een bijzonderheid heten. Muziekles heeft George, behalve voor accordeon, nooit gehad. Spraak- of zanglessen vonden de Belgische op name-technici en producers niet no dig. Dat George nog nooit op de plan ken heeft gestaan en nimmer in het openbaar heeft opgetreden was al evenmin een bezwaar en enkele uur tjes repeteren werd meer dan vol- George de Bock (artiestennaam: België? doende geacht. De Belgen maken er geen probleem van; „Lukt het de eerste keer niet, dan proberen we ge woon opnieuw," vertelt George. Con tracten zijn er niet gemaakt, maar dat staat inmiddels wel vast. De enige keer dat George op een Bühne heeft gestaan was tijdens een talentenjacht, eveneens in België, want de Koewachters zijn sterk op dit buurland georiënteerd. Het is dan ook niet verwonderlijk, dat George haar geluk hier «beproeft. „Bij de talentenjacht werd ik ach tergesteld op de mannelijke deelne mers", vertelt de zangeres-in-spe. „Ik was het enige meisje". Mag dan intertijd die „jacht" naar haar gevoel geen bijster geweldig succes zijn ge weest, ze heeft er in ieder geval de contacten met de Belgische platen- Gertje Brug): Gouden toekomst in magnaten aan overgehouden. En als het even meezit zullen die contacten haar ongetwijfeld geen windeieren leggen, want het genre waarin George zich wil bekwamen, is voor menig ander debutantje een goudmijn ge bleken. „Het zijn een bolero en een fox, die op de plaat zijn gezet," weet ze te vertellen. „Ik heb er geen idee van hoe de nummers zullen aanslaan. In Koewacht wachten verschillende mensen met spanning af. Als de plaat op 10 augustus uitkomt, krijg ik verschillende exemplaren. Die zal ik ter kennismaking in de omgeving verspreiden". !°L°W4 toor ee De Italiaanse acteur Gino Cervi en zijn Franse collega Fernandel blazen even uit tijdens de opnamen n'euiue Don Camillofilm onder de titel „Don Camillo, Peppone en de jeugd van tegenwoordig" Wat de toekomst betreft vertelt George: „Ik weet niet wat ik daar van moet verwachten. Ik heb dit nog nooit meegemaakt; we weten niet zo goed hoe het allemaal gaat. Bel ga-Phone ziet er in ieder geval iets in". De plaatopname zelf was voor de Koewachtse uiteraard een hele belevenis. Niet iedereen krijgt de kans om voor een batterij microfoons zijn muzikale zegje te doen. „Ik had het me heel anders voor gesteld. Ze hadden me tevoren bang gemaakt. U weet wel: De gehele dag alleen in zo'n klein eng „kotje" zit ten. Het is me veel meegevallen. Ik was er al om tien uur, maar mocht pas om kwart voor twee gaan zingen. Al die tijd heb ik moeten wachten. Het eerste liedje heb ik slechts twee maal hoeven zingen en toen stond het meteen goed op de band. Het tweede duurde wat langer, omdat ik inmiddels nerveuzer was geworden". Al is tot nog toe alles voorspoedig gegaan, George loopt liever niet vooruit op de zaken. Ze heeft wel haar toekomstdromen. „Ik hoop er mijn beroep nog eens van te kun nen maken", geeft ze eerlijk toe. Voorlopig blijft ze nog in Hulst wer ken op een postorderbedrijf. Ze hoopt alleen op speciale faciliteiten van haar baas, als zich onverhoopt de gelegenheid zou voordoen om eens een keertje op te treden. „Ik denk," zegt George de Boek tenslotte, terwijl de kanarie in de huiskamer van de familie De Bock haar muzikaal begeleid, „dat u, als er het plaatje eenmaal is, wel kritiek zal krijgen. Ik ben bang dat ze me anders zullen gaan zien. De mensen denken zo gauw dat je ze niet meer ziet staan als je wat succes hebt. Maar ik ben van plan om niet te ver anderen. Voor mij blijft het alle maal hetzelfde." TON VERLIND. (Van onze rtv-redactie) HILVERSUM -- Na tien jaar stopt VARA-medewerker Joop Koopman met het lezen van de gesproken portretten, die de VARA-radio iedere woensdagmiddag uitzendt. Sinds en kele maanden is Joop Koopman chef van de afdeling gevarieerde pro gramma's van de VARA-televisie. Hij wil zich geheel concentreren op zijn nieuwe taak. Ruim vijfhonderd keer heeft Joop Koopman, altijd „live", de tekst van gesproken portretten gelezen. LONDEN (AP) De BBC heeft de 23-jarige Noordierse Clodagh Rodgers gekozen tot Britse verte genwoordigster voor het Eurovisie songfestival, dat op 3 april volgend jaar in Dublin wordt gehouden. De Britse televisie-kijkers zullen mogen uitmaken welk van de 19 bedjes die voor haar geselecteerd zijn, in Du blin zal worden gezongen DE N.V, Uitgeversmaatschappij „De Pelgrim" in Eindhoven heeft een tweede druk uitgegeven van het boekje „Goej Volk", een hand vol verhaaltjes in streektaal van een auteur die zich, kennelijk naar zijn geboortedorp, Lodewijk van Woensel noemt. Het boekje ver meldt niet wanneer de eerste druk is verschenen, maar aangezien het voorwoord nog ondertekend is door Antoon Coolen zaliger gedachtenis lijkt het niet waarschijnlijk, dat het weggevlogen is. Ook Coolen moet, toen hij zijn inleiding op „Goej Volk" schreef, wel gevoeld hebben, dat het afzetgebied voor streektaalverhaaltjes niet zo bijster groot is. Hij geeft trouwens zelf ook de beperkingen aan die een schrijver in streektaal (Coolen spreekt ten onrechte van een dia lect) zich oplegt. Door alle kunst grepen die een auteur als Van Woensel moet toepassen om te kunnen opschrijven wat hij eigen lijk letterlijk wil zeggen, is de tekst maar moeilijk leesbaar. Dat maakt het lezen van zo'n ver- halenbundeltje al onaantrekkelijk. In het geval van „Goej Volk" komt er nog bij, dat de schrijver weinig te vertellen heeft. De ver haaltjes hebben nauwelijks een pointe. Het zijn weinig meer dan wat herinneringen, hier en daar komisch, die het misschein veel beter zouden doen als ze echt ver teld werden, bijvoorbeeld op een grammofoonplaat. In het slotver haaltje „Den bestseller", op zich een zuur stukje proza, vervalt de schrijver in een kwaal waaraan veel streektaalschrijvers lijden: hij onderschat de intelligentie van zijn lezers en doet alsof het gebruik van streektaal een kwestie van taalarmoede is. Terwijl zijn boekje juist het tegenovergestelde zou moeten aantonen. TOON KLOET „Goej Volk", Lodewijk van Woen sel, uitgeversmaatschappij „De Pel grim", Eindhoven, 3,90. NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL 19.04 TIJD EN EEUWIGHEID Een film in de vierde dimen sie 19.32 CLOSE UP Gesprek met zomaar een chris ten 19.43 KOORZANG KRO 20.00 (kleur) JOURNAAL NOS 20.20 (kleur) KATJA De veelbelovende jonge zange- geres Kat ja Ebstein 20.50 (kleur) PARAGUAY EN ZIJN ONBEKENDE DICTATOR Whicker en zijn medewerkers laten u vanavond een van de minst bekende landen van Zuid-Amerika zien 21.35 BONANZA Afl. „Sterven in de duisternis" 22.25 WERELD MUZIEKCON COURS Het Wereld Muziekconcours te Kerkrade. Uitgezonden wordt een concert door het Limburgs Symphonie Orkest. Uitgevoerd wordt: Rococo-variaties voor cello en orkest van Tschai- kowsky 22.45 JOURNAAL NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL 19.04 (kleur) VRIJ UIT Programma over het wel en wee van de buitenrecreatie. Het hoofdonderwerp van van avond behandelt het probleem van de milieuhygiëne AVRO 19.30 SPORTPROGRAMMA Internationale tenniskampioen schappen van Nederland 20.00 (kleur) JOURNAAL NOS 20.20 (kleur) SPORTPROGRAMMA Vervolg Internationale Tennis kampioenschappen van Neder land 21.45 WERELD MUZIEKCONCOURS In het Limburgse Kerkrade 21.55 UIT AVRO'S TELE-ARCHIEF Een blik in de ingeblikte t.v.- programma's van tenminste tien jaar geleden. Men ziet o.a. Willy Walden, Piet Muyselaar, Johnny Ray en Guus Oster 22.55 JOURNAAL NOS 19.20 ZANDMANNETJE 19.25 LUCEAT 19.55 MEDEDELINGEN EN DE WEERMAN 20.00 JOURNAAL 20.25 ZIET U ER WAT IN? Een kijkje in de t.v.-program- ma's van .het komende week einde 20.30 DON CAMILLO IN MOSKOU Comedie van Luigi Comencini met Ferdinandel en Gino Cer vi 22.15 CONCERT Het Orkest van de Italiaans- Zwitserse Radio o.l.v. Leopold Stokowski 22.35 JOURNAAL 18.35 JOURNAAL 18.40 BABILLARD ET FOLICHON- NE Voor de kleuters 18.55 AFFICHES Gesprekken met mensen uit de grote en de kleine kunst 19.25 MUSTI Voor de kleintjes 19.30 TEVA, OPéRATION GAUGUIN 20.00 JOURNAAL 20.30 LE JUGE DE MALTE Toneelstuk van Denis Marion 22.00 TRISTAN UND ISOLDE Opera van Wagner uitgevoerd door het Groot Rtb-shymfonie- orkest en Rtb-koor o.l.v. An- dré Vandernoot 23.05 JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.15 (kleur) DE ANGSTIGE ZAAK Film, waarin naar voren komt welke vorderingen er gemaakt zijn bij het onderzoek naar )rfiTilcpr 21.00 (kleur) REPORTAGE UIT BONN 21.25 (kleur) HET ZEVENDE ZIN TUIG 21.30 (kleur) DE SCHUILPLAATS T.v.-film uit de detectieve-se- rie „Twen Police" 22.15 (kleur) JOURNAAL Aansluitend weerbericht 22.30 HET EINDE VAN EEN LICHTGEWICHT T.v.-spel van Michael Kehl- mann 0.10 (kleur) JOURNAAL 19.45 (kleur) HEUTE 20.15 DE DOOD VAN AFGE VAARDIGDE JEAN JAURèS Documentair spel van Hellmut Andics en Werner Murawski 21.50 GANGSTERS ZONDER RE VOLVER (kleur) Reportage over oplichters met een witte boord 22.35 (kleur) DAGBOEK UIT DE KATHOLIEKE KERK 22.50 (kleur) JOURNNAAL Aansluitend: weerbericht 23.05 (kleur) MONTREUX 70 De Benny Hill-show Vrijdag 31 juli HILVERSUM I 402 m NOS: 12.00 Blik op de wereld: populair progr. over ontwikkelings hulp. Overheidsvoorl.: 12.30 Kleine re klassen. Vraaggesprek van Ad Hazewinkel met de staatssecr. van Onderwijs en Wetenschappen mr. J. H. Grosheide. NOS: 12.40 Stereo: Lichte grammofoonmuz. 12.50 Recht en slecht, praatje. 13.00 Nws. VA RA: 13.11 Actualit. 13.20 Stereo: Klass. orekstwerken (gr.). EO: 14.00 Ruimte: Radiomagazine met 1. Zin gend getuigen: gewijde muz. (gr.) 2 Instrumenten van God 3 Meer dan een lied: geschiedenis van een be kend lied 4 Actueel nws over zen ding en evangelisatie 5 Overden king. NOS: 15.00 Stereo: Aspecten van de kamermuz.: klass. en mod. muz. 15.45 Toerismo: toeristische inf. uit binnen- en buitenl. VPRO: 16.00 VPRO-Vrijdag: commentaren, reportages, interviews en muz. (16.00 Nws. 17.55 Meded. 18.00 en 19.30 Nws.) VARA: 21.00 Stereo: Die Wiener Solisten: klass. muz. 22.20 Russische muz. (gr.) 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Actualit. 22.55 Stereo: Serenade in blue: licht gevar. pl.progr. 23.5524.00 Nws. HILVERSUM H 298 m KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee: gev. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinb. 12.30 Nws. 12.4112.50 Actu alit. 13.0013.05 Raden maar 14.00 De zee om 11.02 uur, hoorspel. 14.30 Lichte grammof.muz. in stereo. TROS: 14.55 Stereo: Concert a la carte: verz.pl.progr.: klass. muz. 16.00 Nws. 16.03 Disco-Drive-In: de showbusiness op de korrel genomen. 17.30 Sportkompas. NCRV: 18.00 Stereo: Bussumse koorvereniging. 18.30 Nws. 18.41 Actualit. 19.00 We reldpanorama 19.10 Veel gevraagde gewijde muz. 19.40 Wijd als de we reld: wekelijkse intern, oriëntatie in kerk, zending en oecumene. 19.50 Van vrijers en vrijsters: Ned. Folklo ristische muz. door het Ned. Kamer koor en leden van het Concertge bouworkest. 20.05 Stereo: The sound of musical: musicalfragmenten 21 10 Stereo: Metropole-orkest met zang solisten en licht kwartet. TROS: 22.00 Aktua: radiomagazine met re portages, commentaren en muziek. 22.30 Nws. 22.40 De Beyaerd-llier, eabaretprogramma. 23.10 Apollo XXI, fantastische ruimtevaart mys terie 28.30 Stereo: Midnight special: lichte grammof.muz. 23.5524.00 Nws. (13.00 Nws) TROS: 14.00 Nws. 14.03 Suzie Cream Cheese. AVRO: 15.00 Nws. 15.03 Muz. Boetiek. (16.00 Nws.) 17.00 Nws. 17.02 Radiojourn. 17.0518.00 Zingende bougie: gev. pl.progr. voor automobilisten. BRUSSEL NEDERLANDS 324 in 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr (12.4012.48 Weerber, meded. en SOS-ber. voor schippers.) 12.55 Bui tenlands persoverz. 13.00 Nws., weer ber., dagklapper, meded. en SOS- ber. voor schippers. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Kamermuz. 15.00 Nws. 15.03 Casinomuz. 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Volksmuz 16.40 Volksmuz. uit India. 17.00 Nws., weerber., meded. 17.15 Licht muz.progr. 18.00 Nws. 18.03 Verz.- progr. 18.28 Paardesportuitslagen 18.30 Mandolinemuz. 18.39 Wegwijs wezen. 18.40 Lichte muz. 18.45 Sport 18.52 Taalwenken. 18.55 Praatje 19.00 Nws., weerber. en weerpraatje 19.30 Oude muz. 20.00 Muz.progr 21.00 Klankbeeld. 21.45 Literair progr. 22.00 Nws. en ber. 22.10 Kleinkunstmagazine 23.00 Nws 23.15 Liedjesprogramma 23.4023.4b Nws Zaterdag 1 augustus HILVERSUM I 402 m VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek 7.20 Socialistisch strijd lied 7,23 Weekend: jeugdprogram ma VPRO: 7.54 Deze dag VARA: 8.00 Nws. 8.11 Van de voorpagina 8.15 Stereo: Z.O. 135: gevarieerd progr. (9.359.9.40 Waterstanden) 10.30 Stereo: Lichte grammof.muz. 11.00 Nws. 11.03 Goede wijn behoeft geen kras: nieuwe opnamen van jazz- en amus.muz. 11.25 Afrikaanse kroniek 11.45 Met naald en slinger: oude grammofoonplaten. HILVERSUM U 298 m NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor: klass. muz. (gr.). (7.25 Ho ren en zien; 7.30 Nws. 7.327.50 Hier en Nu: actualiteiten). 8.00 Nws 8.11 Stereo: Te Deum Laud,a- mus: gewijde muz. (gr.). 8.30 Nws. 8.32 Touringclub: vkantietips en in formaties. 8.45 Lichte grammofoon muz 9.00 Theologische etherleer gang 9.35 Gymnastiek voor de huis vrouw 9.45 Stereo: Grand Gala du Disque Classique: een keuze uit de platen. 11.00 Nws. 11.03 Stereo: Klass. kamermuz. (gr.) 11.15 Solari um: een hoogtezonprogramma voor iedereen. 11.55 Meded. HILVERSUM Hl 240 m en FM kan. KRO: 9.00 Nws. 9.02 Djinn, gev. VPRO: 12.00 Nws. 12.03 Top-30. progr. (10.00 en 11.00 Nws.) HILVERSUM III 240 m en FM kan. (ADVERTENTIE) VVIELRJE ^n van de vele vertederende ervaringen die u opdoet /^\n I" °Jz,e boeteldierenhoek, waar uw kinderen naar hartelust kunnen I Jr~' knuffelen en spelen met geitjes, lammetjes, biggetjes, konijntjes VXI en andere hartveroverende jonge dieren. |/-\/"\ I Of bezoek het dierenrama. Maar blijf er niet te hjfïlingw! cn véél meer te genieten in ons ontspanningsparadijs! ontspamingsparadijs

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 13