kan honderd keer jazz zeggen, laar voorlopig blaas ik liever ts ver Diep UVCHE VARA brengt comedie met Cath. Deneuve FTO VOOR VAN LENDE! 'ELLENDAM; Sonsbeek buiten de perken kijk luister naar Vrouwen )orstig Oprechtheid Blow Ben Artis Radioreportage Estudiantes-Feijenoord NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: Dreigend ontslag voor Ben de Jong MAANDAG 20 JULI 1970 e zwemkampioenschappen J rden twee Nederlandse erbeterd. Zij noteerde op leter een tijd van 18.2" Ie record stond eveneens met 19.03.08 en ma,, ntijd op de 800 meter 9.48.6. Het oude record 1 is op haar naam met 9.S7. eerste dag kwam pra_ Lnd de jeugd tot 12 ju beurt. De meest opvaüenj. Ie werd geleverd door de l;l Hansje Bunschoten, dochttf vermaarde Naarden-trainst Inschoten, die liefst drie titel rde. Bij de jongens verovet Pouw van Vechtstreek tvj jenschappen. EN WEBSTER: fen motor, beschikbaar zijn. zone roeiboten zijn ongesch die ingeval van nood i ij een in moeilijkheden vera zwemmer kunnen zijn. le roeibootjes, die er nu I heeft slechts aan de start i mers gezien en moest met |boot worden opgehaald, omij de sterke stroming niet I viel. ,n onze sportmedewerker) INISSE Het tweed» to nale zeehengelconcours gtttfl- rd door de H.S.C. „De Gm a" uit Bruinisse is een put s geworden. Bedroeg hetmhl emers vorig jaar bijna 91, gmiddag gaven niet mintiin sportvissers acte de pis# le noordkust van Schouws© ■trook, die liep van Bruini»» emaire. 12 uur 's middags werdo'- hegels uitgeworpen en uur werd de balans opgafflt bleek toen dat de heer G. via en uit Stellendam het groot# uit het water had gehaald. V# twee zesbaarsen, die de k® Lenden boven bracht deden r van de weegschaal laan. ïalve de eerste prijs (een P' wagen) waren er nog sl re attractieve prijzen zoals utomaat, afwasmachine, 1 t.v.-toestel etcetera. In en er 207 prijzen uil tig korpsen namen aan het cot deel, die allen hun bijdraf 1 ■den aan de organisatie waart* Grevelingen" dankbaar gel»® cte. Bijzonder verdienstelfl' dit concours waren de heer •ouw Van Hoof uit Bruinisse»1 n en nachten in touw waren jg tot in de perfectie te ipen. uitslag was: 1. G. van Le™* Jend-am) 1140 punten; 2. er (Oosterschelde) 1025; 3 M og (Bergen op Zoom) 980; 4 Loon (Bergen op Zoom) «O!* teuvens (Standdaardbuiten) Weesy (Rozenburg) 715; 1 Eekeren (Lepelstraat) 702; 8 J theim (Kloosterzande) 700; 9 J Maarle (Oosterschelde) 650; Martens (Lepelstraat) 645; ran Baart (Amstelveen) 610;» ïrouwers (Halsteren) 605; J3» ikman (Breskens) 600; (Kapelle) 595; 15 G. van «1 (Halsteren) 590; 16 A. ScW iars (Halteren) 575; 17 P. (Sluiskil) 575; 18 C. ScM nlen) 560; 19 W. de Regt (Kf e) 550; 20 H. de Vrieze (OosW 1de) 550; 21 mevr. Van josterzande) 525; 22 J.B.R (Krimpen a. d. IJssel) 525; <oert (Oude-Tonge) 523; 24 sse (Bergen op Zoom) 515; Hol 510 punten. J3TERDAM Wijdbeens en Jet onafscheidelijke hoed staart Ij me wat verbaasd aan. In "laats van de sax een sigaret tus- jen de lippen. Vooralsnog schijnt Ij meer waarde te hechten aan i poes en zijn pilsje dan aan een «prek. Steven Kwint licht een Jetje moeilijk lachend toe, dat (en geen prater maar een blazer „Je moet eigenlijk niet ver- asd opkijken als hij over een iartiertje zegt dat hij slaap Lett. Je kunt eigenlijk beter een beetje met hem over het weer San praten, want aan interviews eft hij een godsgruwelijke he- |L" twintig minuten tijds presteert in Webster het inderdaad om fintig keer „Yes" of „No" te ant- jorden, om twee keer een nieuwe garet op te steken, om drie keer Sn nieuw pilsje in te schenken en verder het stilzwijgen toe te be uren. De enige informatie die hij aet te verstrekken is dat jazz voor Sm een kwestie van blazen is en tt hfj vorige week van de trap is lallen waaraan hij een pijnlijke at heeft over gehouden. Wat hem ireft is dat blijkbaar genoeg, want jtseling staat hij op en verkondigt R hij ondanks zijn zere voet nieu- schoenen wil gaan kopen. De >p op een soepel gesprek is mij aiddels diep in de schoenen ge- ïken, en er zit weinig anders op i in ieder geval nog te proberen een beetje gezellige middag van te! maken. Als ik aanbied hem naar een zaakje te brengen waar je goed kope schoenen kunt krijgen, lacht hij voor het eerst. ln de auto is hij wat spraakzamer. Zijn belangstelling richt zich "nu Knamelijk op kortgerokte Am- tdamse schoonheden. „Kijk, dat Amsterdam. Nergens zulke mooie rftouwen Moet je in Kopenhagen kómen. Elke avond als ik in de TSvoii speel, zie ik niks anders dan flepte bleubellen om me heen. )ie mensen in Amsterdam. Ik hier steeds graag weer naar you see7" 'Jfa enige aandrang van mijn 'kant rtelt hij waarom hij nooit ge luwd is. [„Vrouwen zijn veel te mooi om !e te trouwen. Daar moet je van nieten op het moment, niet in de iwigheid. Net als wanneer ik las. Elke noot is nieuw. Alles staat bij de gratie van het mo- :nt. Ik ook. Zoeken moet je. Rei- i, daar ben ik gek op. Steeds jdeve dingen zien. Het liefst ga ik de trein, daar zit ritme in, you dn de schoenenzaak blijkt toeval- 5 dat Ben Webster dezelfde maat left als ik. „Dat komt goed uit", Jgt hij, „dan kun jij mijn schoenen bor vandaag inlopen. Mijn voet pet me nog teveel pijn. Als ze wat (epeler zijn, kan ik ze vanavond isschien aan". Ben Webster te midden van de portretten die Staven Kwint van hem maakte. iHet café naast de schoenenzaak [lijkt een onoverkomelijke hinder- iis voor Ben. „Het bier is hier veel [eter dan in Kopenhagen. De kroe len trouwens ook. Weet je wat het bier hoort bij mij. Vooral als ik laas. Musicus is een van de meest Prstig makende beroepen die er fjn, you see?". lZolang het gesprek over vrouwen, lank, of Amsterdam gaat, zit Ben lebster duidelijk op zijn praatstoel. Nog steeds denkt hij met groot ple zier aan zijn Amsterdamse jaren terug: „Ik heb hier altijd fijn ge speeld. Met Dick van den Capellen, Martin van Duynhoven en Dan van Golberdinge heb ik bijna overal op getreden. En dan natuurlijk de ses sies, vooral in Paradiso. Ik zal nooit die avond van mijn zestigste ver jaardag vergeten, toen ik daar een taart met zestig kaarsjes aangeboden kreeg. Daarna heb ik een van mijn fijnste sessies geblazen met Hans Dulfer". In die tijd ook stapt Steven Kwint naar Ben Webster toe met de vraag of hij hem mag portreteren. „Ik voelde een sterke verwant schap met de muziek van Ben. Het was voor mij een uitdaging om de emoties die hij in zijn sax wist te stoppen uit mijn penseel proberen te halen. Op de een of andere manier wilde ik een synthese tot stand brengen tussen zijn jazz en mijn schilderkunst". De bezoeken aan het atelier in de Palmstraat waren voor Ben Web ster aanvankelijk een beproeving: „Ik begreep er helemaal niets van. Ik wist alleen dat ik stil moest zitten op een stoel en dat irriteerde me eigenlijk. Pas langzaam maar zeker begon ik door te krijgen waar Steven aan bezig was. De sfeer werd ook steeds meer relaxed. Ik nam mijn tenor mee en speelde wat in zijn atelier. Of ik draaide een paar platen, van Duke of Tatum bijvoorbeeld. Toen ik de portretten zag, besefte ik dat hij een stukje van mijn innerlijk on dat doek had gezet, you see?". Als het wat drukker wordt in het café stelt Ben Webster voor om nog iets te gaan drinken in zijn hotel. Pas op zijn hotelkamer ontdooit hij eindelijk volledig. Het is alsof hij zich nu pas op volledig vertrouwd terrein waant- Het kost weinig moeite de jazz tot onderwerp van gesprek te maken. „Kijk, je hebt gelijk als je zegt dat de functie van de jazz momen teel niet meqr zo belangrijk is als vroeger. We zijn teveel binnen, niet waar. Vroeger moest ik er nog voor vechten om ergens een stuiver te verdienen. Maar de grote voldoening was toen dat je veel meer effect voelde. Je stond veel dichter bij je toehoorders, en je had ook het ge voel dat je wat losporde. Op het ogenblik maken we meer muziek, you see? Betere muziek ook wel. We kunnen nu teren op wat we toen allemaal uitgedokterd hebben. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er tegenwooridg niks meer bijkomt. El ke keer als ik blaas zoek ik weer naar nieuwe wegen. Elke keer is ook weer anders. Dat is juist het mooie van jazz. Je speelt steeds met andere jongens, steeds voor andere mensen. Je blijft vooruit kijken. Al les wal je eerder gedaan hebt, is niet zo belangrijk, daar moet je ook niet bij stil gaan staan. Onbewust zit dat er toch wel in. Wat ik bijvoorbeeld bij de Duke geleerd heb gaat nooit verloren. In de tijd van Duke zat ik met mijn grootste vrienden Coleman Hawkins en Johnny Hodges nachtenlang door te zanikken over wat we maakten. La ter zijn we uit elkaar gegaan. We zijn alle drie een andere kant uitge groeid. Maar toch, de basis is ge woon Duke gebleven". amateurs moeten een a® 105 kilometer overbruggen- t vindt plaats in de LaWl® at, daarna gaan de renners lWj school naar de Kanaaipolder- lie door zijn gekomen ze vw iselpolder weer in de Laur.v at. Een parkoers, dat een len»1. tt van 3,2 kilometer. ,_j. x>r de amateurs rijden de en een wedstrijd over 32 lVf. er. Het comité van tt ook hier zijn uiterste - edaan. Dat blijkt wel uit er niet minder dan 35 inj^ïfa zijn. Frans Verstraeten mlLn line zelf is natuuurlijk de s1^ priet. Verder staan er °-a:M twee aan het vd-Vek fielo, Benny Scheers en ans. „En de avant-garde dan? De jon gens die de traditie verworpen heb ben, die niet meer spelen vanuit de heilige drie-eenhied harmonie- metrum-swing?" „Als het maar oprecht is. Zolang de jongens de boel niet belazeren hebben ze recht om te spelen zoals ze willen. Coltrane is voor mij altijd een enorm voorbeeld geweest. Die Kunst ontmoet kunst. Rechts Ben Webster, links Steven Kwint. (Van onze radio- en t.v.-redacteur) HILVERSUM Vanavond zendt de VARA-televisie van 20.45 tot 22.15 uur de film „Zo heerlijk rus tig" (La vie de chateau) uit. Hoofd rolspeelster in deze komedie is Ca therine Deneuve. In deze film is zij de fraaie echtgenote (Marie) van een saaie kasteelheer en zij wil eigenlijk niets liever dan naar Pa rijs gaan in plaats van het vervelen de leven op het platteland te leiden. Haar echtgenoot ziet er niet veel in en bovendien zijn er praktische be zwaren vanwege de oorlog (het is 1944). Als een compagnie Duitsers op het kasteel ingekwartierd wordt, betekent dat het begin van een reeks merkwaardige gebeurtenissen, waardoor Marie toch haar avontuur krijgt. Jean-Paul Rappeneau, die de film schreef en regisseerde, kreeg voor zijn werkstuk in 1966 de Prix Dellue, de belangrijkste Franse film onderscheiding. BENJAMIN FRANCIS WEB STER, tenorsaxofonist, wordt geboren 27 maart 1909 in Kansas City. Vanaf 1931 speelt hij in de orkesten van Bennie Moten, Andy Kirk, Bennie Carter, en Fletcher Henderson. Van 1940 tot 1943 maakt hij deel uit van het befaamde orkest van Duke Ellington. Sinds 1943 werkt nij vooral met eigen combo's, met name in de cabarets van Ö2nd Street in New York, maar ook met Norman Granz' at The Philharmonic. In 1965 verhuist hij naar Eu ropa en woont twee jaar in Amsterdam. Momenteel zit hij met een eigen kwintet in Kopenhagen. Zijn Amsterdamse periode levert hem vele vrienden, op. Een daarvan is de schilder Steven Kwint, die in 1969 een serie portretten van hem maakt. De enkele keren dat Ben Webster in Nederland komt wipt hij altijd even aan bij Steven Kwint. In een rom melig atelier aan de Palm straat in Amsterdam treffen wij de nog steeds actieve te norist. liep voorop, ijiij durfde iets-te on dernemen en hij heeft gelijk gehad. Alléén opereerde hij vanuit een heel andere background dan ik, you see? Het zelfde geldt '-oor Yusef Lateef. Maar die heeft het wel eeii stuk moeilijker gehad. De mensen den ken dat hij zijn kop kaai heeft geschoren voor de show en dat hij zich omgeven heeft met een immen se batterij instrumenten om ieder een in de war te brengen. Maar ze begrijpen hem gewoon niet. Nie mand heeft door dat hij heel oprecht vanuit zijn religie te werk gaat. En voor de rest wordt er veel te veel capsones gemaakt door figuren die er zelf de ballen verstand van hebben. De mensen die al die mu ziekbladen volschrijven weten het allemaal beter. Zelf kunnen ze nog niet eens een simpele vierkwarter op een trom slaan. Zij denken dat jazz gemaakt wordt met die stomme schrijfmachines van hen. Maar voor lopig heb je toch eerst gewone mu ziekinstrumenten nodig. Ik kan hon derd keer jazz zeggen, maar ik vind blazen toch wel iets belangrijker. Gewoon blazen, keep blowing", you see?" En daarmee is voor Ben Webster de kous af wat betreft de muziek. Nadat hij enkele nieuwe pilsen heeft laten aanrukken, laat hij mij zijn foto-album zien. Er blijken al leen plaatjes van Artis en van kat ten in te staan. „Telkens als ik in Amsterdam kom, ga ik even met mijn fototoes tel naar de Zoo. Dat zijn van die dingen die ik niet kan laten. Net zo min als biljarten, dat kan ik ook niet laten. Kom, ik ga eens beneden kijken of er nog een stootje te maken valt. Hoe is het trouwens met mijn schoenen? Zou ik ze al kunnen proberen? Altijd blijven proberen, you see?". HANS MAAS DAT de inmiddels 6I-jarige Ameri kaanse tenorsaxofonist Ben Webster niet zo'n lange adem meer heeft als dertig jaar geleden zal iedereen dui delijk zijn. Gelukkig begrijpt de oude meester dit zelf ook en op zijn laatste elpee geeft hij dan ook aan zijn kwintetgenoten door lange rust pauzes volop de gelegenheid om er flink op los te improviseren. Dat wil niet zeggen dat Ben Webster zelf niet meer in staat is om te overtui gen. Hij blaast nog steeds zeer res pectabele riedels, heeft nog niets van zijn eigen sound verloren (voor namelijk verkregen dror zijn speci fieke aanzetten en zijn zware riet) en weet vooral de rest te bezielen. In drie van de vier (allemaal ou dere) nummers, zit de oude Ben uitermate relaxed te spelen, daarbij vooral goed ondersteund door het pianoduo Frans Wieringa en Kenny Drew. In de nog steeds niet versle ten traditional „Worksong" gaat de tenor een meesterlijk uitgebalan ceerde dialoog met de bas aan (Niels -Henning). Zelis blijkt uit het nummer The Preacher dat de vin gers van Ben Webster nog zeer snel kunnen zijn. Een verantwoorde uit gave v'ah liet in Nederland nog enigszins actieve jazziabei Catfish H. M. Blow, Ben, Blow. The Ben Webster Quintet. Catfish, Stereo, 5C 054.24259 (Van onze omroepcorrespondent) HILVERSUM De NOS-radio is van plan de voetbalwedstrijd Estu diantes de la Plata - Feijenoord, die woensdag 26 augustus in de Argen tijnse hoofdstad Buenos Aires wordt gespeeld als eerste wedstrijd om de officieuze wereldbeker, rechtstreeks uit te zenden. Uiteraard is het door gaan van deze uitzending sterk af hankelijk van het tot stand komen van goede verbindingen. Wanneer de wedstrijd recht streeks wordt uitgezonden, zal dit radioverslag te horen zijn in de nacht van 26 op 27 augustus tussen 1 en 2.45 uur via Hilversum 2. Ten behoeve van de uitzending zal dan zendtijd worden aangevraagd bij de regeringscommissaris voor de om roep. Verslaggever in Buenos Aires is Dick van Rijn. De uitzending geschiedt in samenwerking met Ra dio Nederland Wereldomroep. Om trent een rechtstreekse t.v.-reporta- ge moeten de onderhandelingen met de betrokken instanties nog worden geopend. ARNHEM „Sonsbeek buiten de perken" Is de naam voor de kunst manifestatie die van 15 mei tot en met 29 augustus 1971 in park Sons beek in Arnhem zal worden ge houden. De kosten voor dit evenement zullen ruim 650.000 gulden bedragen, waar van 233.000 gulden door de gemeen te Arnhem als krediet-garantie zal worden uitgetrokken. De tentoonstelling is een verruim de opzet van „Heden Sonsbeek". de kunstmanifestatie die dit jaar zou worden gehouden, maar door techni sche en organisatorische moeilijkhe den niet kon doorgaan. Meer dan bij deze manifestatie de bedoeling was zal „Sonsbeek buiten de perken" worden afgestemd op de huidige ontwikkelingen, waarbij de nadruk zal worden gelegd op de internatio nale communicatie en informatie op het terrein van de beeldende kun sten. Getracht zal worden door mid del van alle beschikbare communi catiemiddelen een mondiale oriënta tiemogelijkheid voor de kunstenaars, alsmede voor het publiek te schep pen. Het ligt in de bedoeling de toe gang voor iedereen gratis te maken, wat geldt voor alle gehouwen en de gehele openluchttentoonstellimg: On geveer 20 projecten zullen, tegen betalig van de daaraan vebonden kosten, aan gemeentebesturen, mu sea en instellingen in het land wor den aangeboden. NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL (kleur) Aansluitend het weerbericht. VARA 19.04 HIER IS LUCY (kleur) Lucy knapt, als manusje van alles, een karweitje op voor Harry Carter. 19.30 AH-OE-OE-AH Optreden van VARA's Drive- m-discotheek in de „Bastille" te Enschede. Medewerking verlenen o.a. de Engelse groep „The Pretty Things" en de formatie „Amsterdam". 20.00 JOURNAAL NOS (kleur) Aansluitend het weerbericht. 20.20 ACHTER HET NIEUWS 20.45 ZO HEERLIJK RUSTIG Komische speelfilm van Jean- Paul Rappeneau met als plaats van handeling een oud kasteel in Normandië. 22.15 JOURNAAL NOS (kleur) NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL (kleur) Aansluitend het weerbericht. 19.04 DE 21e EEUW (kleur) Documentaire „Ik en Wij". NCRV 19.30 SCHEEPSJONGENS VAN BONTEKOE Coen Flink vervolgt zijn ver haal aan de hand van het ge lijknamige boek van Johan Fabricius. 19.38 DE WETTEN VAN DE WILDERNIS (kleur) Het dierenleven in de wilder nis van Centraal-Afrika. 20.00 JOURNAAL NOS (kleur) Aansluitend het weerbericht. 20.20 SCHOONMOEDERS (kleur) TV-serie, waarin twee vrou wen alles in het werk stellen voorbeeldige schoonmoeders te zijn. 20.45 IK ZIE, IK ZIE Quiz met drie prijzen van 100 gulden. 20.55 MET LIEDJES HET LAND IN Licht gevarieerd liedjespro gramma in „De Meerpaal" te Dronten. Medewerking verle nen Willy Alberti, De Chico's, Conny Vink, Tonny en Jeanet- te Eyck, Tante Leen en John ny Jordaan. Het programma wordt gepresenteerd door Ted de Braak en Dick Passchier. 21.45 MET SPECIALE OPDRACHT (kleur) Aflevering: „De tijdbom". 22.35 EEN HEMEL OP AARDE? In deze serie over monumen tale Duitse kerken staat van avond centraal de kathedraal van Bonn. 22.45 JOURNAAL NOS (kleur) Aansluitend het weerbericht. 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 SPORTTRIBUNE 19.55 MEDEDELINGEN EN DE WEERMAN 20.00 JOURNAAL 20.25 ZIET U ER WAT IN? Voorstelling van de televisie programma's van de komende dagen. 20.30 PLEASE SIR Zesde aflevering „De lieveling van de klas" 21.10 OORLOG EN LIEFDESSPEL Historische comedie van René Clair, met Jean-Pierre Cassel en Philippe Avron. 22.40 JOURNAAL 18.40 NIEUWS 18.45 PETITE ABEILLE Voor de kleuters 19.00 ANTENNE-SOIR Waalse actualiteiten 19.25 PLUM PLUM Voor de kleuters 19.30 SPORTPROGRAMMA 20.00 JOURNAAL 20.30 RANCH L. Western met Susan Strasberg, James Stacy, Wayne Maunder e.a. 21.20 UN ENFANT PARMI TANT D'AUTRES Vanavond: Cambodja 21.45 L'éNIGME JEANNE d'ARC Vanavond: Verloren tijd. 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht 20.15 MONITOR (kleur) Actualiteiten 21.00 INTERNATIONALE HITS NONSTOP (kleur) Opnamen van het muziekfesti val Midem in Canes. 21.45 TELEVISIEDISCUSSIE 22.30 JOURNAAL MET COMMENTAAR (kleur) Aansluitend: weerbericht. 22.50 ADELAIDE (kleur) Frans-Italiaanse speelfilm uit 1968 naar een novelle van Go- bineau. 0.20 JOURNAAL (kleur) 19.45 HEUTE (kleur) Journaal, actualiteiten en weerbericht. 20.15 GEZONDHEIDSMAGAZIN PRAXIS (kleur) Vandaag een bijdrage van Alfred Sehmitt over het stel len van een verkeerde diagno se. Aansluitend: Kort nieuws. 21.00 DE DREIGING (kleur) Frans-Italiaanse speelfilm naar de roman „Les mariolles" van Frédéric Dard. 22.20 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht. Maandag 20 juli HILVERSUM I 402 M VPRO: 12.00 VPRO-Maandag: ge- var. progr. met klas. muz. (13.00 Nws) NOS: 14.45 Een kind uit dui zendenradiodocumentaire over ongehuwde moeders en natuurlijke vaders 15.20 Eurolight: licht muz.- progr. (opr..) AVRO: 16.00 Nws. 16.03 Caribia: Muz. uit Suriname en de Nederlnadse Antillen 16.30 Uit de tent gelokt: vrolijk vakantie- progr. voor en door kinderen 17.30 Brabant Journaal 17.55 Meded. 18.00 Nws. 13.11 Radiojourn. 18.25 Ik ver bind u door..., praatje 18.30 Stereo: Krabbels in de kantlijn: licht muz.- progr. en praatje 19.30 Nws. R.V.U.: 19.35 Monumentenzorg taak van Overheid. Spreker: mr. J. Korf, hoofddirecteur van de Rijksdienst voor Monumentenzorg NOS: 20.05 Stereo: Jazz in Aktie 21.00 Taalbe heersing: basis of barrière. Reeks programma'a over spreken en luiste ren, schrijven en lezen 21.20 De Werkwinkel: licht muz.progr. met jong talent 21.50 Stereo: Lichte gr.muz. 22.00 Gamma van Alpha en Bèta: progr. over recente vorderin gen in de wetenschap 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.55 Stereo: Metro's Midnight Music: licht muz.progr. met het Metropole Orkest, instru mentaal trio en solisten (opn.) 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 298 M NCRV: 12.00 Los-Vast: gevar. progr. (12.21 Voor boer en tuinder; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuin bouw; 12.30 Nws.; 12.41 Act.) 14.00 Stereo: Lichte gr.muz. 14.25 Stereo: Pianorecital: klas. muz. 15.00 Gere formeerde middagdienst NOS: 15.30 Zoeklicht op Nederland: informatie over Utrecht, afgewisseld met muz. (16.00-16.20 Nws.) 17.20 Overheids voorlichting: Surinaamse luchtpost. Afzender: Tjark Petzoldt - Parama ribo NCRV: 17.30 Stereo: Kinder koor en pianobegeleiding: lichte muz. 17.45 Voor de jeugd 18.00 Ste reo: Meisjeskoor en licht instrumen taal sextet 18.19 Stereo: Lichte gr.muz. 18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu: Act.progr. met o.a. reportage IBM-schaaktoernooi EO: 19.00 Wij hebben een woord voor de wereld: veelgevraagde geestelijk muz. 19.20 Reformatie en reveil 19.35 Stereo: Omroeporkest: mod, muz. 20.55 Ste reo: Lichte gr.muz. 22.00 Stereo: Licht ensemble met zangsolisten (opn.) 22.20 Avondoverdenking 22.30 Nws. 22.40 Stereo: Platennieuws 23.30 Stereo: Vocaal ensemble: klas. liederen 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM UI 240 M EN FM TROS: 12.00 Nws. 12,03 Jam-On- Radio KRO: 13.00 Nws. 13.03 Waar om niet?: licht platenprogr. 14.00 Nws. 14.03 Holster: Pop- en coun- trymuz. (15.00 Nws.) 16.00 Nws. 16.03 lORRRrrr...., pop-magazine 17.00 Nws. 17.02-18.00 Draaijijof- draaiik: verz.platen. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr. (12.08-12.15 Onze landbouwkroniek, 12.30 Weerber., meded. en SOS-ber v. schippers) 12.55 Buitenl. perso- verz. 33.00 Nws., weerber,, dagklap per en beursber. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws., 14.03 Symfonische muz. 15.00 Nws. 15.03 Symfonische muz. 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Progr. voor de zieken 17.00 Nws., weerber. en meded. 17.15 Jazzmuz. 18.00 Nws. 18.03 Verz.progr. 18.30 A.B.C. 18.45 Sport 18.52 Taalwenken 18.55 Lichte muz. 19.00 Nws. en weerber. 19.30 Lichte muz. 20.00 Ly rische avond 21.00 Werken van Beethoven 22.00 Nws. en ber. 22.10 Concert 23.00 Nws. 23.10 Psalm 46 23.40 Nws. 23.45-0.15 Uitz. voor de zeelieden Dinsdag 21 juli HILVERSUM I 402 M AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn. 7.20 Stereo: Lichte gr.muz. 8.00 Nws. 8.11 Radiojourn. 8.20 Ste reo: Lichte gr.muz. (8.30-8.33 De groenteman) 8.50 Morgenwijding NOS: 9.00 Uitgebreide reportage of herhaling NOS-progr. 9.35 Water standen 9.40 Muz. uit de Middeleeu wen en Renaissance (opn.) AVRO: 10.00 Voor de kleuters 10.10 Ar beidsvitaminen (gr.) (11.00-11.02 Nws.) 11.30 Rondom 12: progr. voor de vrouw (11.55 Beursber.) HILVERSUM H 298 M NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor: klas. muz. (gr.) (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws.; 7.32-7.50 Act.) 8.00 Nws. 8.10 Stereo: Te Deum Laudamus: klas. gewijde muz. (gr.) 8.30 Nws. 8.32 Touringclub: tips en informatie voor de vakantie 8.45 Gi taarrecital (gram.) Klass. muz. 9.00 Gymn. voor de huisvrouw 9.10 Ste reo: Lichte gr.muz. 9.35 Stereo: Duitse Luchtmachtkapel (opn.) 10.00 Het blijvende Israël, lezing 10.15 Opera-aria's (gr.) 11.00 Nws. 11.03 Stereo: Balletmuz. (gr.) 11.25 Voor de zieken 11.55 Meded. HILVERSUM III 240 M EN FM VARA: 9.00 Nieuws 9.02 Plaatjes visite (12.00 Nws.). 11.03 Een opvallend vrolijke gevar. visite (12.00 Nws.)..HILVERSUM I (Van onze radio- en tv-redacteur) HILVERSUM Tussen de VA RA-televisie en regisseur Ben de Jong is verschil van inzicht ontstaan over het te voeren regiebeleid. De VARA heeft een ontslagvergunning aangevraagd bij het Gewestelijk Ar beidsbureau te Hilversum, waarover nog een beslissing moet worden ge nomen. Indien dit ontslag wordt verleend, zal aan de heer De Jong een ruime ontslagperiode worden gegeven. De heer De Jong verwierf in tele visiekringen grote bekendheid als regisseur van de Rudi Carell-shows. In het afgelopen seizoen was hij belast met de regie van het televi sieprogramma „Een van de acht". ■m

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 11