'uist luis ITEUR- ERKERS Nederlandse lied in België geïnventariseerd Toneelsupermarkten voor groot achterland 'Blue Mink ^voor VARA bovenste beste onderzetters GRATIS spaar alle 12 klik EUROPA'S GROOTSTL KABELBAAN DE HOOP [NEUZEN e mannelijke en lijke administra rachten ijk personeel ijk en ilijk personeel polijsters MET d timmerlieder vlechters Geschiedenis Festival Programma Luisterliedjes Publiek-jury Namen NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans); DUITSLAND I: DUITSLAND II: 1 1r"*V 7V J I I I— zilverstrand, ponyfarm, hertenkamp en het VRIJDAG 17 JULI 1970 STRAAT 21-23 'L. 01140-2644 KAAI 34 TEL.01178-421 i deling Machinefabriek [wij voor direct [leiding heeft genoten en i "heeft vervuld of vrijstelling legen, verzoeken wij U con- |;men met IRSONEELSZAKEN 4 - Tel. 01150-7940 ledige indiensttreding wegens opleiding, alsmede enige leid vereist. ng tot Anodiseur. fdeling en expeditie. Ang van polijstautomaten de sociale voorzieningen, ihten aan lingsindustrie, Nieuwe dorit t efoon 01608 - 4355. EEKEL, Tel. 01830- 3567 i 417 vraagt vow direct HOOG LOON De zotte situatie, waarbij de ver enigde toneelkunstenaars en de Vereniging van Nederlandse To neelgezelschappen (de directies) niet tot een eigen oordeel over toekomstplannen konden komen en de hele zaak vrijblijvend op het ministerieel bureau deponeerden, is min of meer achterhaald. Al thans Toneelgroep Centrum, waar van directeur Egbert van Paridon tevens voorzitter is van de Vereni ging van Toneelkunstenaars, heeft alsnog een concreet alternatief ge steld. Alternatief enerzijds voor de bestaande situatie. Alternatief an derzijds voor het meest vérstrek kende toekomstplan, dat niet al leen door de acteurs maar nu ook door de verzamelde schouwburgdi recteuren is verworpen. Het plan namelijk om per 1 september 1971 alle bestaande groepen op te hef fen; alle spelers in één pot te brengen met gegarandeerd mimi- mumloon, en dan iedere regisseur die een ideetje voor een fijn stuk heeft, of iedere toneelleider die een langerlopend ideetje voor be speling van een bepaalde streek of stad heeft, een aanvrage om subsi die en de benodigde spelers t.e laten indienen. Even terzijde wat kritiek op dit ogenschijnlijk simpel plan. Het maakt alle spelers tot staatsambte naar in werkelozezorg. Alleen wie voor een goedgekeurd project wordt aangevraagd of wie een t.v.- tje doet, krijgt „speelloon". Of dat bevredigend is?... De overheid, en met name de lagere overheid (streek of stad), wordt hiermede op wel erg bepalende wijze inge schakeld in kunstbeleid. Immers, een idee dat die overheid niet zo leuk lijkt, krijgt geen subsidie en dus geen kans. En juist die lagere overheden, met in de provincie steeds klagender directeuren van niet-exploitabele schouwburgen die gemeentebezit zijn, zal maar al te genegen zijn het een kassucces be lovende commerciële blijspelletje te verkiezen boven de man die aanbiedt Richard III, deel I en deel II, verbonden door een Sha- kespeareaanse maaltijd, in roulatie te brengenMaar ook op hoog niveau van het departement zou de macht te aanzienlijk worden. En aangezien niet ingewijde ambtena ren de menselijke neiging bezitten om eerder dat te kiezen wat men kent dan andersom, zouden op voorhand de projecten van de Gu- zen Osters en de Tons Lutzen méér kans van subsidie krijgen dan de ideeën van de jonge onbe kende regisseurs of toneelleiders, waarvoor bedoeld „nationale pot- plan" de weg wilde vrij maken. En zo zaten er nog verder pittige voetklemmen in bedoeld plan. Het nieuwe alternatief van Eg- bert van Paridon, in moderne stijl met zowel zijn stichtingsbestuur als met zijn gehele artistieke en technisch personeel doorgesproken, draait in wezen de klok terug naar het moment, dat het huidige Ne derlandse toneelbestel in de maak was. Centrum constateert enerzijds dat die nationale-pot-plannen te hachelijke gevolgen zouden heb ben, maar dat anderzijds het nu werkende systeem nooit helemaal een eerlijke kans heeft gehad om optimaal te werken. Dat kwam door de regeringsvoorwaarde, dat de groepen alleen subsidie konden krijgen als ze „in doublure" speel den (twee of drie stukken op één avond in verschillende plaatsen). Met die voorwaarde wilde de rege ring de groepen dwingen tot maxi male spreiding over standplaats en provincie. Maar het betekende te gelijk: te grote gezelschappen; veel te veel premières en dus noodge dwongen vaak een keuze van stuk ken waar men niet geheel achter stond; afjakkeren van de spelers, zowel door het aantal premières als door de verre en vermoeiende reizen (voor vaak slechts een zeer matig bezette zaal in de regio); en het veel te snel moeten afvoeren van stukken die het goed doen (dus" te geringe afschrijving op montage). Centrum zegt: geef één jaar de kans op beter functioneren van het nu bestaande systeem. Neem de doublure-voorwaarde weg. Laat eik gezelschap slechts 300 voorstel lingen geven (nu gemiddeld 450!), waarvan 225 in eigen stad (Nederl. Comedie bijv.) of in eigen regio (Theater, Globe, enzovoort), en 75 „op reis" daarbuiten. Maar die reisvoorstellingen dan alleen naar plaatsen, waar blijkens de praktijk zo'n gezelschap goodwill heeft, een „eigen publiek". Niet meer de ver plichting om met het Rotterdams Toneel naar Groningen te gaan als ze daar eigenlijk alleen warm lo pen voor de Haagse Comedie, en zovoort. Een plan, waar de schouwburgdirecties van sommige kleinere steden doodongelukkig mee zullen zijn, omdat ze buiten de bespeling zullen gaan vallen. Maar dat verdriet is tamelijk chauvinistisch natuurlijk, want economisch en organisatorisch is ook in de kunst de concentratie op „supermarkten", op theaters die een ruim achterland bedienen, even noodzakelijk als in de krui denierswereld. In het buitenland is het allang zo, dat alleen die thea ters worden benut, die tot 100 ion uit de omtrek via busondernemin gen het publiek naar het centrum van de regio trekken. En voor het overige is het plan van Centrum, als er dus klaarblijkelijk ondanks een heel seizoen van discussies, tomaten etc, geen duidelijk verbe tering brengend voorstel op tafel kan komen, misschien wel het meest wijze woord. Wijs vooral, omdat het een overbruggende proefperiode brengt, waarin de kleinere schouwburgen kunnen „wennen" aan andere noodzakelij ke bespeling dan door de grote Nederlandse toneelgroepen. Want daar gaan we, alle protest ten spijt, ook in Nederland onlosmake lijk naar toe. C. NICOLAI 0 Dimitri van Toren l|(Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM „Blue Mink", >g genoteerd in de hitparade met citing Pot", is morgen de groep die een belangrijk aandeel vormt in twee rechtstreeks uit te zenden VA- RA-programma's: het radioprogram ma „Open Huis" en de televisie- itzending „Zo maar een zomera- md". In „Open Huis" zal de groep om geveer 19.00 uur voor de micro foon optreden, om vervolgens naar levisiestudio I te vertrekken, te neinde daar om plm. 21.30 uur voor era en microfoon te verschijnen. De Engelse popgroep „Blue Mink" is samengesteld uit het zangduo Made line Bell (We shall overcome) en Roger Cook plus enkele soul musici. 'Vooral „Melting Pot", maar ook „Good morning freedom" hebben hen grote roem gebracht. „Zo maar een zomeravond", als Itijd gepresenteerd door Koos Pos- a, brengt naast Blue Mink o.a. iprovisaties door Henk Molenberg, ■iselotte Beekmeyer en Berend udewijn, een optreden van de agse cabaretier Paul van Vliet, de jongleur Michael de Waiter en Ron nie Tober. De schrijver Jan Wolkers middelpunt in „Zo maar een (Van onze kleinkunst redacteur) HEIST-DUINBERGEN (België). Woensdag om tien uur 's morgens begint in de Belgische badplaats Heist-Duinbergen het zesde jaarlijkse Humorfestival, door de organisators aan gekondigd als een bundeltje humor, relativiteit- ontspanning, cultuur, kleinkunst, „geest", satire en kritiek. Een wat weidse benaming, die we gevoeglijk kunnen vertalen met de term „kleinkunstfestival 1970". Tot en met 28 juli zal Heist- Duinbergen geheel in de ban zijn van de (Nederlandstalige) kleinkunst. (ADVERTENTIE) dan een annonce in de krant rstaand vignet. 1 waarin u gaat adverteren in zijn bezit), iten dan dat het e werkkrachten gaat. 567 Nederlanders ziin bejaard. aard. dubro onderzettei met uw sterrenbeeld e Stichting Ideële Reclame Een festival zonder grote na men, een festival ook waarvoor de naam cabaret eigenlijk te groot is, omdat alleen het Neder landstalige chanson, door Jules de Corte voor het eerst luisterlied genoemd, vertegenwoordigd is. Niettemin een festival dat zeer belangrijk is omdat Heist dienst doet als graadmeter van het Ne derlandse en Vlaamse lied met een kleine k. Typerend hierbij is vooral dat het steeds België moet zijn dat deze inventarisatie van Nederlandse kleinkunst moet maken. Een tiental jaren geleden was de situatie in de Nederlandstalige kleinkunst nog min of meer over zichtelijk. Er waren slechts de toen al grote drie: Wim Kan, bijgestaan door zijn vrouw Corry Vonk; Toon Hermans, die zich om ringde met een steeds wisselende groep debutanten, en Wim Sonne- veld, in zijn shows steeds bijgestaan door een aantal toen reeds bekende artiesten als Hetty Blok, Lia Dorana en Conny Stuart. Inmiddels is de situatie in zoverre veranderd, dat we weliswaar de na men van deze grootmeesters nog steeds tegenkomen, maar dat zij alle drie in de loop der jaren definitief tot het establishment zijn gaan be horen. De eens zo geëngageerde Wim Kan heeft zichzelf de meeste giftanden onderhand uitgetrokken, Toon Hermans is van een spontane tot een Amerikaans-gepolijste clown geëevolueerd en Wim Sonneveld bleef wat hij altijd is geweest: een bekwame maar gladde entertainer, wiens grootste talent is gelegen in het steeds weer aantrekken van de juiste, veelbelovende medewerkers. Dan hebben we de „kleine" caba retiers: Sieto Hoving's Tingeltangel; het cabaret Pepijn met Paul van Vliet en Liselore Gerritsen; Henk E sink die het met zijn Kopermolen een respectabele tijd heeft uitgehou den voor de Nederlandse radio; Seth Gaaikema met zijn uitgebreide one- man-shows; Herman van Veen's Harlekijn en tenslotte nieuwkomer Rients Gratama, die nu ook al op de avondvullende show3 is overgegaan. het programma genomen. Slechts in „De Waag" te Haarlem, „De Buyte- laair" te Made en „Zodiac" te Am sterdam worden regelmatig luister liedjes op het programma genomen. Daarmee hebben we het wel gehad. In Vlaanderen vinden de Nederlands talige artiesten een veel beter ar beidsterrein. Niet voor niets gaan steeds meer Nederlandse kleinkun stenaars in Noord-Brabant of België wonen. Vooral de laatste jaren heeft het woordje „kleinkunst" in België en specifiek in Vlaanderen een bijna magische klank gekregen. Aan de meer romantische zijde van het Nederlandse cabaret-leven vinden we het baanbrekende werk van Ramses Shaffy. Het Shaffy- chantant met Liesbeth List en het trio Louis van Dijk bewees, dat ook Nederland nog wel warm kan lopen voor eigentijdse liedjes, of liever; chansons in de eigen taal. Van deze tendens maakte Martine Bijl en in mindere mate Herman van Veen (met Leonard Cohen's Suzanne) gretig gebruik. Een in Nederland minder gewaar deerd aspect van de kleinkunst is het luisterlied, het individuele chan son. Het is een niet te loochenen feit. dat de namen van de (meren deels jonge) kunstenaars die zich uiten in__ het Nederlandstalige lied, in België beter bekend zijn dan in Nederland zelf. In ons land wordt nu eenmaal weinig kleinkunst op i Jules de Corte met zijn vaste begeleidsters Juist vanwege die steeds stijgende belangstelling voor het Nederlandse lied, (de controverse tussen de twee Belgische taalgebieden zal daaraan wellicht ook niet vreemd zijn ge weest) begon men te Heist zes jaar geleden wel brood te zien in een jaarlijkse kleinkunstmanifestatie. Onwillekeurig dringt zich dan de vergelijking op met het sonfgestival in het nabijgelegen Knokke. Nog afgezien van het feit, dat men het Knokkefestiva! voornamelijk kan zien als een prachtige truc van Casi no-directeur Gustave Nellens, die aan dat evenement een onbetaalbare reclame voor zijn zaak overhoudt, is „Knokke" grotendeels een mondaine aangelegenheid. Het Humorfestival wordt georga niseerd door het provinciebestuur West-Vlaanderen, het Ministerie voor Nederlandse kuituur, het com- misariaait-generaal voor toerisme en meer officiële en semi-officiële in stellingen, waarbij natuurlijk vooral het gemeentebestuur van Heist- Duinbergen moet worden genoemd. Niettegenstaande al deze mede werking blijft het festival veel een voudiger van opzet dan het gebeu ren te Knokke. Weliswaar doet de afdeling Nederlandse uitzendingen van de BRT ook een duit in het zakje, maar vanuit Nederland bij voorbeeld, wordt er weinig of geen aandacht aan de zaak besteed. Belgische kust de avondprogram ma's. In de loop van de week komen beurtelings drie Belgische en drie Nederlandse ploegen aan bod. Iedere ploeg treedt twee avonden op; één maal met een „gewoon" programma en eenmaal met een speciaal pre mièreprogramma. De Vlaamse ploegen staan onder leiding van respectievelijk Piet Theys (met als ster Louis Ver- beeck), Jan Geysen en Nico Albert Mertens. In de laatste ploeg treden o.a. op de ook in Nederland bekende Hugo Raspoet en het duo Miek en Roel. De Nederlandse ploegen worden geleid door Peter Blanker (met o.a. Dimitri van Toren, Marianne Del- gorge en Dick Poons), Jules de Cor te (met Ivo de Wijs) en Nico Knap per (met o.a. Lenny Kuhr). sel, maar ook uit Nederland Ramses Öhafty, Liesbeth List, Rikkert Zuider- veld, Elly Nieman of Martine Bijl; namen die op een kleinkunstfestival toch eigenlijk niet mogen ontbreken. Van de andere kant is het een zeer verheugend teken, dat in iedere ploeg minstens één debutant is op genomen. Op het programma komen heel wat bekende namen voor. Toch is het opvallend, dat velen van de werkelijk „groten" ontbreken. Zo missen we b.v. uit België een Wan nes van de Velde en Jef van Nuyt- Tijdens de avondprogramma's zal het aanwezige publiek zelf als jury moeten optreden. Uit ieder program ma kiest men het beste nummer, en de op deze wijze door het publiek gekozen nummers komen in de fina le, die op dinsdag 28 juli om half negen zal worden gehouden. Ook een jury bestaande uit vertegen woordigers van de pers, zal een afzonderlijke keuze maken. Tenslotte kan 's avonds na de programma's nog worden nagekaart in „De Schuur" die voor deze gele genheid tot „Grinniktent" is omge doopt. In deze grinniktent wordt iedere avond nog een afwisselend programma geboden, bestaande uit satire, kolder, folksongs en cabaret. De festiviteiten in Heist begonnen 30 juni met de opening van de wereldkartoenale; een expositie in „De Schaapstal" die tot etod augus tus is te bewonderen, de tentoonstel ling omvat werk van 200 grafici uit 30 landen, gewone cartoons, tijdkri- tische tekeningen, sportspotprenten en humoristische gebruiksgrafiek. De bekroonde deelnemers ontvingen voor 7.000 gulden aan prijzen. Het Humorfestival zelf begint woensdag 22 juli om tien uur met een talentenjacht. De manifestaties zijn in drie delen te onderscheiden; In wat met Vlaamse expressie wordt genoemd „De middagen van de kleinkmist", (vanaf elf uur 's mor gens in „De Schuur") kan men, buiten de reeds genoemde talenten jacht ontmoetingen bijwonen van de Belgische kleinkunstenaar Miel Cools met collega's uit andere taal gebieden als Terry Gould, Ernie Vann en Richard Mey. Om half negen's avonds beginnen in de grote zaal „Ravelingen" zo genoemd naar een zandbank voor de Miek en Roel NOS 18.25 TOUR DE FRANCE Samenvatting van de 21e etappe van Bordeaux naar Tours 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL AVRO 19.04 (kleur) EEN KLAARLICHTE DAGDROOM Kindermusical, geschreven en gecomponeerd door Rienk Ratsma en Istvan Koning. Bewerkt en uitgevoerd door de Mavo voor Ballet en Muziek te Rotterdam 20.00 (kieur) JOURNAAL NOS 20.20 (kleur) DIT IS TOM JONES Als gasten: Hermans Hermits, Davy Jone3, Rich Little, Mireille Mathieu en Nancy Wilson 22.50 JOURNAAL NOS NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL 19.04 (kleur) VRIJ UIT Het NOS-programma over het wel en wee van de recreatie. Met tips voor de vrijetijds activiteiten. KRO 19.30 (kieur) DE DEBBIE REYNOLDS SHOW Afl. „Swinging Debbie". 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.20 (kleur) POLITIE NEW YORK Wie is „HIJ"? 20.45 (kleur) GRAAF CARL GUSTAV VON ROSEN Portret van een vechtende pacifist, die als vlieger opkomt voor de kleine bedreigde landen. 21.30 SONGFESTIVAL KNOKKE 1970 EUROPA-USA Vanavond een extra uitzending met de „super-finale", na de officiële wedstrijd voor zang voordracht om de Europa beker. In dit programma zullen vijf Europese solisten uitkomen tegen vijf Amerikaanse solis ten. 23.00 JOURNAAL 23.05 (kleur) UITTOCHT Samenvatting van de directe reportage, die enkele Duitse televisiestations eerder deze avond gezamenlijk brachten, over de verkeersdrukte, ver oorzaakt door honderdduizen den Westduitsers, die vandaag met vakantie gaan. 15.05-15.35 RONDE v. FRANKRIJK 19.20 ZANDMANNETJE 19.25 LUCEAT 19.55 MEDEDELINGEN EN DE WEERMAN 20.00 NIEUWS 20.20 RONDE VAN FRANKRIJK 20.30 Y MANANA! Kolderfilm van Emile Degelin 21.30 EUROPESE BEKER VOOR ZANGVOORDRACHT TE KNOKKE Superfinale rechtstreeks vanuit het Casino 23.00 NIEUWS 15.05-15.35-16.35 TOUR DE FRANCE 18.35 NIEUWS 18.40 BABILLARD ET FOLICHONNE Voor de kleuters 18.55 AFFICHES Interviews over actualiteiten 19.25 PLUM PLUM Voor de kleuters 19.30 TéVA OPéRATION GAUGUIN 20.00 JOURNAAL Tussen 20.20-20.30 Filmverslag Tour de France 20.30 LES HUSSARDS Tv-spel van Pierre-Aristide Bréal, gespeeld door het gezel schap Jacques Fabbri 22.15 LE CARROUSEL AUX IMAGES Nieuwe films, gepresenteerd door Sélim Sasson 23.00 JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend weerbericht 20.15 (kleur) MÜNCHEN 1972 In deze film wordt een beeld gegeven van de voorbereidin gen voor de Olympische Spe len en wordt de vraag gesteld- „Hoe moet men dit tweede Olympische dorp zien? Is het een koddig miijoenendorp of een blikvanger van de Bonds republiek? 21.00 (kleur) REPORTAGE UIT BONN 21.25 (kleur) HET ZEVENDE ZINTUIG 21.30 (kleur) DE MAN ZONDER GEHEUGEN Tv-film uit de serie Mannix 22.15 (kleur) JOURNAAL Aansluitend weerbericht 22.30 TOUR DE FRANCE 22.40 HOTEL IPHIGENIE Spel naar een theaterstuk van Michael Vinaver 0.35 (kleur) JOURNAAL 19.45 (kleur) HEUTE Journaal, actualiteiten en weerbericht 20.15 CLAUS GRAAF STAUFFENBERG Documentair spel van Hang Wiese Aansluitend kort nieuws 21.45 (kleur) DE KAAL- GESCHORENEN 22.30 (kleur) DAGBOEK UIT DE KATHOLIEKE KERK 22.45 (kleur) JOURNAAL Aansluitend weerbericht 23.00 HETE KOST IJSKOUD GESERVEERD Vrijdag 17 juli HILVERSUM I 402 m NOS: 12.00 Blik op de wereld: populair progr. over ontwikkelings hulp. Overheidsvoorlichting. 12.30 Uitz. voor de landbouw. NOS: 12.40 Stereo: Dansmuz. (gr.). 12.50 Recht en siecnt, praatje. lo.OO Nws. VARA 13.11 Actualit. 13.20 Stereo Semi- klass. muz. (gr.) E.O. 14.00 Ruimte: Radiomagazine met 1 Zingend getui gen, gewijde muz. (gr.); 2 Instru menten van God; 3 Meer dan een lied: geschiedenis van een bekend lied; 4 Actueel nws over zending en evangelisatie; 5 Overdenking. NOS 15.00 Aspecten van de kamermuz.: mod. en oude kamermuz. (opn) 15.45 Toerismo: toeristische informa tie uit binnen- en buitenland. VPRO 16.00 VPRO-Vrijdag: gev. progr. (16.00 Nws. 17.55 Meded. 18.00 Nws. Tussen 19.0019.30 nabeschouwing Tour de France; 19.30 Nws.) VARA 21.00 Openingsconcert Intern. Orgel- concours Haarlem (opn.) 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Actualit. 22.55 Stereo: Serenade in blue: licht gev. pl.progr. 23.5524.00 Nws. HILVERSUM H 298 m KRO: 12.00 Stereo: van twaalf tot twee: gev. progr. (12.22 Wij van het land. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws. 12.41 Actualit. 13.0013.05 Raden maar 14.00 De Profiteur, hoorspel. TROS 14.55 Sto- reo: Concert la carte: klass. verz.pl.progr. 16.00 Nws. 16.03 Dis- co-drive-in: de showbusiness op de korrel genomen. 17.30 Sportkompas. NCRV: 18.00 Stereo: Koorzang. 18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu: actualit., met verslag IBM schaaktoernooi in A'dam. 19.00 Wereldpanorama. 19.10 Veel gevraagde gewijde muz. (gr). 19.40 Wijd als de wereld: wekelijk se intern, oriëntatie in kerk, zending en oecumene. 19.50 Van vrijers en vrijsters: Ned. folkloristische muz. 20.05 Stereo: The sound of musical: musicalfragmenten. 21.10 Stereo- Metropole Orkest m. zangsolisten met als intermezzo licht instr. kwin tet. (gr.). TROS: 22.00 Aktua: radio magazine m. reportages, kommenta- rai en muz. 22.30 Nws. 22.40 De Beyaerd-Hier: cabaretprogr. 23.10 Apollo XXI: ruimtevaart-mysterie 23.30 Stereo: Midnight Special: licht inuz.progr. 23.5524.00 Nws HILVERSUM III 240 m en FM kan. VPRO: 12.00 Nws. 12.03 Top-30. NOS: 13.00 Nws. 13.03 Radio Tour de France: Popmuz. en reportages Tour de France. (14.00, 15.00 en 16.00 Nws.) AVRO: 17.00 Nws. 17.02 Radiojournaal. 17.0518.00 Zingende bougie: gev. pl.progr. voor automo bilisten. BRUSSEL NEDERLANDS 324 m 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr. (12.4012.48 Weerber., meded. en SOS-ber. voor schippers.) 12.55 Bui- tenl. persoverzicht. 13.00 Nws., weerber., dagklapper, meded. en SOS-ber. voor schippers. 13.20 Lich te muz. en reportages Ronde van Frankrijk. (14.00, 15.00 en 16.00 Nws. 16.03 Beursber.) 17.00 Nws, weerber. en meded. 17.15 Jazzprogr. 18.00 Nws. 18.03 Verz.progr. voor soldaten. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Lichte muz. 18.35 Verkeers- wenken. 18.40 Lichte muz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lich te zang. 19.00 Nws., weerber. en weerpraatje. 19.30 Oude muz. 20.00 Muz.progr. 21.00 klankbeeld. 21.45 Literair progr. 22.00 Nws. en berich ten. 22.10 Kleinkunstmagazine. 23.00 Nws. 23.15 Liedjesprogr. 23.40 23.45 Nws. Zaterdag 18 juli HILVERSUM I 402 m VAR/v: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 Socialistisch strijd lied. 7.23 Weekeind: jeugdprogr. VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nws. 8.11 Van de voorpagina. 8.15 Stereo: Z.O. 135: gev. progr. (9.35 9.40 Waterstanden). 10.30 Stereo: Promenade Orkest m. solist: amus.- muz. 11.00 Nws. 11.03 Goede wijn behoeft geen kras: nwe opn. van jazz- en amus.muz. 11.25 Afrikaanse kroniek. 11.45 Met naald en slinger: oude grammof.pl. HILVERSUM II 298 M NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor: klass muz (.Gr.) (7.25 Ho ren en zien; 7.30 Nws. 7.327.50 Hier en Nu: actualit.) 8.00 Nws. 8.11 Te Deum Laudamus: gewijde muz. (gr.). 8.30 Nws. 8.32 Touringclub: informatie en tips voor vakantie. 8.45 Stereo: Lichte grammof.muz. 8.55 Stereo: Promenade Orkest m. zaïn-iiiiR' fl.Sü Gymnastiek Y-oor de huisvrouw. 9.45 Stereo: Grand Gala du Disque Classique: een keuze uit platen van de afgelopen tien jaar. 11.00 Nws. 11.03 Visie, lezing (II). 11.15 Stereo: Nat. Jeugdcorps v.d. Ned Federatie van Chr. Muziekbon- den (opn.). 11.55 Meded. HILVERSUM III 240 M EN FM KRO: 9.00 Nws. 9.02 Djinn: gev. progr. (10,00 en 11.00 Nws,). (ADVERTENTIE) Drie kwartier lang zweeft u boven Nederlands grootste ontspanningsparadijs: 420 ha met - - - kinderspeelweiden, heidetuinen, een bra- 0 DAATOTr bantse kermis, waterorgel, speeltuin, 2 km I i—i beroemde leeuwenpark met 53 leeuwen m en jachtluipaarden in de vrije natuur. Kunt u intussen bedenken wat u de rest van de dag gaat doenl P|_[_ l/Or safaripark en PulZixOu ontspanningsparadijs RPDl^CM tussen tilburg

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 21