USA today ook in De Beyerd T.v.-actie voor nieuw hospitaalschip V ernieuwingsproces komt nu op gang Nu Is het lékker met lékker: Beschuit met aardbeien. luister naar HUIVERINGWEKKENDE REGISTRATIE VAN HET HUIDIGE AMERIKA Programma in De Beyerd BOEK EN PLAAT T.V.-reportages zwemmaratlion POP-FESTIVAL VIA DE RADIO VOORZITTER BIOSCOOPBOND: T Techniek Selectie Medium Cool Oom agent Kijkfilm Jezus NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): „voor mij alléén de béste! ROYAL CROWN COLA DUITSLAND I: DUITSLAND II: F. LUCKY LUKE rikkel- draad over de prairie WOENSDAG 24 JUNI 1970 „We moeten het heden afwijzen in al zijn vormen en een nieuwe toekomst opbouwen", laat Robert Kramer (28) een van de ondergrondse revolutionairen zeggen in zijn film „ICE". Deze gedachte blijft je bij na het zien van de negen films, waarmee de jongste Amerikaanse filmbeweging Cannes bereikt heeft, en gelukkig ook Nederland, waar in 14 bioscopen (ook de Beyerd Studio in Breda) de films vertoond worden in een cyclus van 7 dagen. Het fraaie zomerweer ten spijt, zal nu het publiek zich moeten laten zien, want wat hier geboden wordt is ook voor de niet-film- liefhebber waardevoller dan een vakantiereisje naar de U.S.A., wil hij op de hoogte raken van wat daar ondergronds aan het groeien is. Ieder die probeert mee te denken met onze ontevreden jongere generatie, ieder die zich geëngageerd voelt met het wereldgebeuren, nu en in de komende tien jaar, kan in deze cine-manifestatie zijn achtergrond verrijken om méé te denken en méé te voelen. Déze basis te leggen voor een mondiale mentaliteitsverandering en zo met de camera als wapen een nieuwe wereld helpen opbou wen, is de jongste trend in cineasti sche doelstellingen. Het is een van de facetten van de volwassen-wording van het medium film, logisch voortgekomen uit de positieve verworvenheden van de nouvelle vague (de vrijheid en iden titeit van de filmer) en structureel noodzakelijk in de wereld van van daag (als de wereld rot is, komt dat doordat onze existentie rot is, en als dat zo is, dan kun je je ook als cineast niet onttrekken aan de intrigerende rol die jou in dit living theater is toebedeeld). Door niets te doen kies je al partij. De cineast van vandaag moet zijn talenten in dienst stellen van de „bewustwor ding van het geweten" door de ca mera als wapen te gebruiken: regi stratie, kritiek (desnoods agressief), communicatie. Begonnen bij Joris Ivens en Jean- Luc Godard heeft dit proces in de evolutie van FILM zich soms langs zodanige lijnen ontwikkeld, dat ve len de verzuchting slaken: „Heeft dit nou iets met „film" te maken!" Voor de cineast echter die dit genre filmmaking beoefent is die vraag weinig relevant. Hij bedient zich niet meer van de oude formele „tekens", om de eenvoudige reden dat die tekens de zijne niet meer zijn en niet langer de drager kun nen zijn van zijn conceptie, zijn ideeën. Er worden trouwens, naar zijn smaak, al genoeg „mooie" films gemaakt. Op de tweede plaats geeft de techniek hem zodanige instrumenten in handen dat hij geen FILM meer behoeft te „maken" (iets produceren wat er tevoren niet was), maar is het voor hem voldoende datgene wat er IS en hem om de een of andere reden boeit tot film te maken, domweg vast te leggen en te zeggen: nou mensen, hier heb je 't; kijk ook maar. Belangrijk op te merken is hier, dat de cineast ook zijn publiek voor Feitelijkheden- hieromtrent liggen voor het grijpen. Gewelddadigheid is dagelijks voer voor pers, radio en t.v. Een kind van 14 jaar heeft al 2000 doden gezien, stelt „Medium Cool". Maar de gééstelijke waarde of onwaarde van al die feitelijkhe den zal in een door het filmbeeld ontmaskerd (kunnen) worden door de min of meer bewuste selectie van de filmmaker. Hij moet, zoals Pasolini zegt, een dubbele prestatie leveren: 1. Hij moet het beeld-als-téken uit een chaos van mogelijkheden kiezen en ordenen; 2. Hij moet het zuiver morfologische beeldteken (het beeld zoals het is) zijn eigen individuele draagkracht meegeven. Het wonderlijke, en waardevolle van dit nieuwe filmen is dat je als toeschouwer objectiviteit en subjec tiviteit in elkaar ziet opgaan. Feite lijkheid en betekenis-waarde dek ken elkaar geheel, althans daar waar deze negen films geslaagd mo gen worden genoemd. Wat dit laat ste betreft mogen we zeggen dat de programmering in goede handen is geweest: Huub Bals, Hans Saaltink, De „Henri Dunant", die na tien jaar trouwen diensten vervan gen dient te worden. UTRECHT (ANP) In oktober wordt voor een nieuw hospi taalschip van het Rode Kruis een grote tv-actie gehouden, die tussen de vijf en zes miljoen gulden zal moeten opbrengen. Dit is meegedeeld op de jaarvergadering van het Nederlandsche Roode Kruis in Utrecht. De nu tien jaar in gebruik zijnde Henri Dunant begint volgens voorzitter jonkheer G. Kraijenhoff te oud te worden. De patiënten moeten er voortdurend in bed blijven liggen en bovendien is de gehele accommodatie niet meer up to date. In het nieuwe schip zal het mogelijk zijn de patiënten ook de nodige bewegingsruimte te geven. Volgens de heer Kraijen hoff zijn er uit de sport- en amusementswereld al vele toezeg gingen voor medewerking gedaan. vol is gaan aanzien en dat hij dit niet langer tracht te beïnvloeden tot het denken in zijn straatje d.m.v. vernuftige montage-middelen en identificerende beelden. Op de derde plaats maakt hij de dagelijkse actualiteit tot oorzaak, aanleiding, middel en doel van zijn filmen. De jonge filmer ziet zijn plaats niet naast of boven de maat schappij; hij staat er met beide be nen middenin, is er deel van. Dank zij deze wezenlijke integratie be hoeft hij niet meer op zoek naar een aardig verhaaltje. Hij vindt voldoen de bewogenheid uit zijn confrontatie met de alledaagse werkelijkheid: het leven zelf is zijn film: de met bloed getekende verkeersweg, de politieke zwijnenstal, de opgekropte gevoelens van de kleurling, de naar vrijheid strevende jongeren, de machteloosheid van het individu, de „staat" contra burger, de politieman als eenling en in bataljon, de kracht van het kapitaal, de zwakheid van de geweldloze. Rob du Mée en Ab van Ieperen waren de staalmeesters, die deze indringende serie voor het Holland Festival 1970 hebben uitgekozen. „Medium Cool" van Haskell Wex- ler (48) stelt vooral het geweld aan de kaak, de agressie, waar iedereen aan gewend raakt. Een verpleegster vermaakt zich in haar vrije tijd met het geweld dat anderen het zieken huis in slaat; een dodelijk ongeluk is voor de passant of voor de nieuwsreportage al lang niet interes sant meer; zelfs de t.v. heeft tegen woordig een draaiboek om de zieke maatschappij haar dagelijkse portie sensatie te geven. Het programma van de Ame rikaanse filmcyclus in het kader van het Holland Festival in De Beyerd te Breda ziet er als volgt uit: I. Medium Cool don derdag 25 juni. II Ice vrijdag 26 juni. Ill End of the road zater dag 27 juni. IV King Murray en Some won't go zondag 28 juni. V Law and order en Celebrati on maandag 29 juni. VI Paradi se Now dinsdag 30 juni. Vil America is hard to see woens dag 1 juli. De films I, III, VI en VII beginnen dagelijks om kwart over acht en zaterdags om ze ven uur en om negen uur. De filmserie II, IV en V heeft als aanvangstijden 3 drie uur 's middags en kwart over acht 's avonds. 1 „Ice" van de 28-jarige Robert Kramer, een der oprichters van Newsreel is mij bijgebleven als een der indrukwekkendste films uit de ze cyclus. Het is een welkome aan vulling op Easy Rider. De diepge wortelde overtuiging van jonge mensen die nog nooit hun vuisten gebruikt hebben, maar nu uit noodzaak naar een machinege weer grijpen, wordt door Kramer duidelijk aan het licht gebracht. Te gelijkertijd hun machteloosheid te genover een gevestigde orde, die alleen maar repressief weet op te treden. Kramer raakt hier de wezenlijke problemen van jonge revolutionairen die moeite hebben de fakkel van hun idealisme brandende te houden. Hun slopende twijfels aangaande methoden en resultaten trachten zij te overkomen door te zoeken (zon der veel succes, overigens) naar po sitieve idealen voor een nieuwe we reld. Ze weten wat ze willen vernie tigen, maar beseffen nog niet wat er precies moet worden opgebouwd en komen daar ook niet achter. en het bioscoopbedrijf overwonnen is. Vele bioscopen hebben nu haastig her en der een 16 millimeter-appa- ratuur moeten lenen. Maar wanneer zij de vrij eenvoudige investering voor een definitieve aanschaf aan durven, zullen zij tot een aanzienlijk grotere service aan een bepaald deel van het publiek in staat zijn. Durven zij daarnaast dan in te haken op een groeiend politiek en sociaal-economisch engagement van datzelfde publiek, dan ziet het er naar uit dat het „filmpamflet" een belangrijke rol kan gaan spelen in maatschappelijke veranderingen, en dat dit als communicatie-medium de televisie zal kunnen <">->" heconcur reren. De acteurs, hun spel, hun verhaal zijn in deze film onbelangrijk. Zij vormen slechts een lijn waaraan de tekening van een griezelige, angst wekkende situatie wordt opgehan gen. Hier en daar neigt de film naar de oppervlakkigheid van het medi- um-cool, waarvan de neger opmerkt: „Jij doet je werk voor de belang stellenden, die op een afstand de toestand betreuren, maar niet uit belangstelling voor degenen die het slachtoffer zijn". Wexler is echter op zijn best in die sequenzen, waar zijn agressieve camera de plaats in neemt van de acteurs. „King, Murray" van David Hoff man is een verukkelijke kijkfilm, wijkt, wat onderwerp betreft af van de andere films uit de serie, maar wordt zeker door de cyclus-titel ge heel gedekt Samen met „Law and Order" geeft deze film een, .rijkere nuancering aan de kijk op uSA- Today. Als documentaire is hij uniek in zijn genre. De brute geslaagde verzekerings man Murray S. King die met al zijn lef en zelfingenomenheid een film- over-zichzelf als het hoogtepunt in zijn carrière schijnt te zien, spéélt zichzelf en IS en BLIJFT zichzelf tot het laatste beeld. Het is een moderne Citizen Kane geworden, niet ondanks maar juist door de steeds aanwezige camera. De kin derlijke verwaande pias, die zich hier voor de camera vrijwillig exhi- bitioneert, roept zowel medelijden als walging op. Het is vooral de cameravoering van David Hoffman, die deze man in zijn ware entourage plaatst. Zijn totale achtergrond is typerend voor USA-Today. Tot zover de 35 millimeter films, waarvan de eerste twee wèl, de laatste niet ondertiteld zijn. De overige films zijn op origineel 16 millimeter formaat, en het zou wel eens een interessante ontwikkeling kunnen opleveren, wanneer, dank zij dit Holland Festival, hier de drempelvrees van de filmindustrie Afgezien van „Lauw and Order", een vrij reëel beeld van oom agent, hebben deze 16 millimeter films met elkaar gemeen dat zij de toeschou wer stimuleren tot bewustwording van zijn persoonlijke sociale en poli tieke identiteit. Zij illustreren de stelling van Marcuse, dat de revolu tie al volop bezig is. (Paradise Now, de geruchtmakende film van Shel don Rochlin over The Living Thea tre Berlijn en „The End of the Road" van Aram Avakian en Terry Southern De films demonstreren de groeien de spanningen, waaraan bureaucra tie en-of machtsmisbruik ten grondslag liggen, („America is hard to see" van Emile de Antonio) en de wil van velen om in de voetsporen van John Kennedy en Martin Luther King te bouwen aan een betere toekomst voor waarheid en recht. Zij hebben voor een deel een duidelijk pamflet-achtige stijl, (vooral „Some won't go" over mili taire dienstweigeraars en fragmen ten van „Celebration"). Zij ver schaffen ons de mogelijkheid de re volutionaire veranderingen van onze tijd bij te houden en de achtergron den ervan te doorzien. In ieder geval bieden zij aanzien lijk méér dan wat de Amerikanen noemen „education through commu nication". De zelfherkenning en de herkenning van de wereld om ons heen zijn uiteindelijk het eerste vereiste en de noodzakelijke basis voor democratisering. En het is al tijd nog een hoopvol teken, dat ook deze films uit Amerika komen. Zij verdienen onze volle aandacht. G. O. A. GOOIKER. DE BOEKEN die over Jezus Christus zijn verschenen, met name in deze en de vorige eeuw, zijn niet meer te tellen. Vanuit allerlei ge zichtshoeken hebben zowel gelovi gen als ongelovigen een meer of minder bevooroordeelde visie op Christus of een of meer aspecten van zijn persoon gegeven. Voor ons ligt het boekje „Jezus" (de levens geschiedenis van een religieus ge nie) van de joodse theoloog prof. dr. David Flusser. Hij beperkt zich hier vooral tot de historische mens Jezus, zoals die met name uit de (synoptische) evan geliën van Markus, Mattheus en Lu- kas naar voren komt. Hoewel zijn exegese ongetwijfeld her en der door christelijke theologen zal wor den aangevochten, is het zeer inte ressant te lezen hoe deze knappe joodse geleerde met zijn kennis van de joodse (rabbijnse) literatuur en zijn specifieke visie de jood Jezus heeft beschreven. Het boek is bo vendien mooi en functioneel geïllus treerd. J. LANDMAN (David Flusser, Jezus. XJitg. W. de Haan, Bussum, f8,90) Van de Internationale Zwemmara- thon Utrecht 1970 voor professionals, zal de A.V.R.O.-televisie enige direc te reportages verzorgen. Zij worden uitgezonden via Neder land 1 en wel op de volgende tijden: 11.45 - 12 45 uur: de voorbereiding tot de start, de start zelf en de eerste ronde: 14.00 - 14.30 uur: de situatie na twee uur zwemmen; 16.02-16.10 uur: de situatie na vier uur zwemmen; 17.00 - plm. 17.30 uur: het laatste gedeelte van de marathon en de finish. AMSTERDAM (ANP) Oprui ming van belemmeringen als extra belasting en censuur voor volwasse nen, door de huidige regering voor bereid, zal nu zij veelal door door het buitenland is achterhaald on ontkoombaar zijn, wil niet een ele ment van concurrentie vervalsing in het geheel van de media-ontwikke ling sluipen". Dit merkt de voorzit ter van de Nederlandse Bioscoop bond, de heer J. G. J. Bosman op in het jaarverslag over 1969. In het afgelopen zowel als het daaraan voorafgaande jaar is het vernieuwingsproces van het bioscoop- (Van onze radio- en t.v.-redactie) Vrijdag begint in het Rotterdamse Kralingsebos het openlucht Holland Pop-festival '70. Drie dagen is de Nederlandse radio present: VPRO- Vrijdag rechtstreeks, zaterdag VA- RA's „Dit is het begin" en de KRO- programma's „Zesnegenplus" en „Sjook" en de AVRO sluit op zondag avond met „Super Clean Dream Machine" de rij. Zoals van elk pop festival zal waarschijnlijk ook van dit Kralings festival een film wor den gemaakt. Het aantal groepen waar organisa tor Barry Visser op rekent is niet gering. Om er een paar te noemen: Jefferson Airplane, The Flock, Byrds, Country Joe, Fairport Con vention, Pink Floyd en Pentangle bedrijf op gang gekomen. De voor zitter verwacht, dat de bioscoop zich zal handhaven in het leefpatroon en dat Nederland geen uitzondering zal maken op andere landen. Er zijn thans in ons land 434 bioscopen met 221.659 zitplaatsen in 222 gemeenten. Daar werden in het verslagjaar 2500 films uit 32 landen vertoond De brutorecette bleef na genoeg gelijk aan die van 1968, bij een stijging van de consumptieve besteding met 9.5 procent. De kaart verkoop liep iets minder terug, nl. met 9.5 procent tegen 11.5 procent in 1968. Aan vermakelijkheidsbelas ting werd 18,5 procent van de ont vangsten ofwel f 12.057.000 opge bracht. Het totale bezoekcijfer was in 1969 24.755.000 tegen 27.428.000 in 1968. Met de 18 succesrijkste films dit is circa 5 procent van de totale import werd 27,4 procent (in 1968: 23,3 procent) van de totale recette gemaakt. De titels van deze films zijn in volgorde van de ge maakte ontvangsten: Funny Girl, Jungle Book, Wonder der liefde 2 (Rom.), Wie 't laatst lacht. Gejaagd door de wind, De langste dag, mrs. Robinson's minnaar, Rosemary's Ba by, Techniek der liefdeskunst. Als m'n wagentje eens kon praten. Slag om Engeland, dr. Zhivago, Op vrij ersvoeten, Sound of music, The Wild Bunch, In dienst van hare majesteit, Wonder der Liefde I, en Als adelaars vielen ze aan. Amerika boekte in Nederland een invoerrecord (sinds 1960) met 138 films. 18.45 18.55 19.04 19.09 22.40 22.55 23.20 VARA EEN HELE GROTE Q: Programma voor kinderen die van clowns houden. SLUITING NOS PIPO DE CLOWN JOURNAAL DEN HAAG VANDAAG (kleur) PUFFENSTUF IKOR/CVK/KRO/AKK KENMERK: informatie over kerk en samenleving (kleur) JOURNAAL NOS CHU POLITIEKE UITZENDING NOS HOLLAND FESTIVAL 1970: Een serie directe uitzendingen van eigentijdse voorstellingen onder redactie van Jan Vene- ma. DORP AAN DE RIVIER: Film van Fons Rademakers naar de roman van Anton Coo- len „Dorp aan de rivier" STICHTING SOCUTERA: Ontwikkelingssamenwerking STUDIO SPORT JOURNAAL NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL VARA 19.04 MIDWEEK: Programma om over door te zagen, als je on der de 18 bent. 20.00 (kleur) JOURNAAL NOS 20.20 (kleur) NAND: Een program ma opgebouwd uit scenes en situaties met Nand Buyl in steeds verschillende creaties. 20.55 SIMON CARMIGGELT: Het verhaal: „Nee" uit zijn bun del „We leven nog" 21.00 (kleur) SIGNALEMENT Luigi Nono, de in 1924 geboren Ita liaanse componist 21.40 VERKENNING IN WETEN SCHAP: „Leven op dood spoor" HIRO 22.05 HIRO-MAGAZINE 22.25 JOURNAAL NOS TELEAC 22.30 VAMOS A VER: Les 20. 23.10 SLUITING 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 JEVANJONG 19.55 MEDEDELINGEN 20.00 NIEUWS 20.25 PLEASE-SIR! TV-feuilleton 21.00 SPEL ZONDER GRENZEN 22.15 GASTPROGRAMMA: HET VRIJE WOORD Het Humanistisch Verbond 22.45 NIEUWS 18.35 NIEUWS 18.40 MA PETITE SOEUR COQUINE. Voor de kleuters 18.55 DE SOCIALISTISCHE GEDACHTE 19,25 MUSTI. Voor de kleuters 19.30 LA PRINCESSE DU RAIL 19.55 CONTACTS. Verkeersinformatie 20.00 JOURNAAL 20.30 LA BELLE VIE Comedie van Robert Enrico. 22.05 LA CARRAUSEL AUX IMAGE. Nieuwe films. 22.45 JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.15 (kleur) OPSTAND VAN DE FEDAJIN. De droom van hi bevrijde Palestina 21.05 SPEL ZONDER GRENZEN 22.20 (kleur) REPORTAGE VAN DE FDP-PARTEITAG. 22.35 (kleur) JOURNAAL MET COMMENTAAR EN WEER BERICHT 22.55 REPORTAGE VAN DE P] MOTIE VAN VERSCHILLED DE VOETBALELFTALLEN 19.45 (kleur) HEUTE 20.15 ZDF MAGAZIN 21.00 (kleur) DE WEG NAAR ITALIë. TV-spel 22.15 (kleur) JOURNAAL 22.25 POLITIE, SPORT EN SH01 (ADVERTENTIE) Woensdag 24 juni HILVERSUM I 402 M VARA: 12.00 Stereo: HalloVol luk! licht amusementsprogr. met muz. 12.54 Voor het platteland 13.00 Nws. 13.11 Act. 13.25 Stereo: Klas. pianoconcert (gr.) 13.45 Gesproken portret 14.00 Stereo. Lichte gr.-muz. 14.10 Een spelletje voor speurders, hoorspel 15.15 In de Toonzaal: muz. door en voor de jeugd 16.00 Nws. 16.03 Sociëteit: Zestig minuten voor boven de zestig. NOS: 17.02 Onder de groene linde: oude liedjes 17.20 Toerismo: toeristische informatie uit binnen- en buitenl. VARA: 17.40 Stereo: Radio-Mannenkoor: klas.- en volksliederen 17.55 Meded. 18.00 Nws, 18.11 Act. Politieke Partijen: 18.20 Uitz. van de Pacifistisch Socia listische Partij VARA: 18.3: Stereo: Klink Klaar zonder nonsens 19.30 Nws. 19.35 Buitenl. weekoverz. 19.45 Stereo: Licht vocaal en instrumen taal ensemble met zangsolisten 20.10 Stereo: Vara-Dansorkest en solisten 20.40 Herbert mag het zeggen: inter view met Herb. Joeks 21.15 Stereo: Metropole-orkest amusementsmuz. 21.45 Country en Western muziek (opn.) 22.00 Praten met Mies 22.30 Nws., 22.38 Meded. 22.43 Act. 22.55 Stereo: Viool en piano: klas. en mod. muz. 23.20 Stereo: Tenor en piano: Mod. liederen 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM H 298 M KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot Twee: gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land en tuinb.; 12.30 Nws.; 12.41 Act.; 13.00 Raden maarquiz) NCRV: 14.10 Stereo: Radio-Kamer-orkest: semi-klas. en klas. muz. 15.00 In 't zilver: progr voor oudere luisteraars 16.00 Nws. 16.03 Stereo: Voor de jeugd 17.00 Stereo: Twien-Popradio voor t(w)ieners Overheidsvoorlich ting: 17.50 O en W Zeg 't maar in het Nederlands. Henk Stipriaan im gesprek met drs. A. J. A. van Zoest, leider van de zomercursus voor jon ge buitenlanders NCRV: 18 00 Coun try en Western rubr. 18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu: act NOS: 19.00 Openbaar Kunstbezit. Orde van Vrijmetselaren: 19.10 Kamermuz. NOS: 19.30 Lichte gr.muz. 19.35 Geen onderdaan maar burger: uitz. over de staatkundige vorming van de Nederlander 19.50 Progr voor blinden en slechtzienden 20.00 Ste reo: Holland Festival 1970: 20.00 Magazine met reportages interviews, discussies en perscritieken; 20.15 Portret van Luigi Nono 21.30 Close- Up van een eiland: doc. over West- Berlijn 22.30 Nws, 22.38 Cosa Nostra ook uw zaak: licht muz. progr met reportages en ber. 23.55-24,01 Nws. HILVERSUM Hl FM EN 240 M AVRO: 12.00 Nws. 12.03 Zet op: vrolijk piatenprogr. (13.00 NwtJ 13.03 Radiojoum.) 14.00 Nws. 14.0!| Gimmick, piatenprogr. 15.00 Nwif- 15.03 Arbeidsvitaminen 16.00 Nws» 16.03-18.00 Licht piatenprogr. 17.00 L Nws.; 17.02-17.05 Radiojoum.). BRUSSEL VLAAMS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr. (12,4! - 12.48 Weerber., meded. en SOS' ber. voor schippers) 12.55 Buitenl persoverz. 13.00 Nws., weerber. dagklapper en beursber. 13.20 Tafel muz. 14.00 Nws. 14.03 Orkestmuz, 14.30 Voor de jeugd 14.50 Wedstrijd radioschoolkoor (15.00 Nws.) 15.15 Voor de kinderen 16.00 Nws. 16.0! Beursber. 16.09 Volksliederen 16.3! Wedstrijd radioschoolkoor 17® ,Nws„ weerber. en meded. 17.15 Jazzmuz. 18.00 Nws. 18.30 Voor de soldaten 18.20 Lekenmoraal en -fili- sofie 18.30 Sport 18.55 Taalwenken 19.00 Nws. weerber. en act. 19.40 Lichte orkestmuz. 19.45 Adviezen 20.00 Operetteconcert 22.00 Nws. ber en Dr Zeven Kunsten 22.20 Lichte muz. (23.00 Nws.) 23.40-23.45 Nws. Donderdag 25 juni HILVERSUM I 402 M. AVRO: 7.00j Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Stereo: Lichte gr.muz. 8.00 Nws. 8.11 Radio joum. 8.20 Stereo: lichte gr.muz. (8 308 33 De groenteman) Morgenwijding 9.00 Stereo: Radio Filharmonisch orkest: semi-klas. f muz (opn.) 9.35 Waterstanden Schoolradio 10.00 voor de kleuters! 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.) (11.00- 11.02 Nws.) 11.30 Rondom 12: progr.f voor de vrouw (11.55 Beursber.). HILVERSUM n 298 M KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Stereo: Badinerie: klas, en semi-klas muz. (gr.) (7.30 Nws.; 7.32 Act.; 7.50 Overweging; 8.0! Nws.) 8.30 Nws. 8.32 Voor de huis vrouw (9.00-9.10 Gymnastiek voor de vrouw) NOS: 10.00 Wat heeft dat kind? pedagogische lezing 10.20 Ste reo: Muz. uit de Barok (opn.) KRO: 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken 11.55 Meded. HILVERSU MHI 240 M EN FM NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Terug van weggeweest: muz. van toen voor luisteraars van nu 9.30 Zzzoeff lichte instrumentale muz. 10.00 Nws. 10.03 Muz. bij de koffie (11-® Nws.). JI fiÊüt! Op een proefterrein in Huch toekomstige maanauto. De k het registreren en cor.trolere weerstand bij het overhellen wordt getest, betaat uit een HOU DAT MA TWEE, DE I ENMEEM T «i

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 14