98 TWEE OPRECHTE SMARTLAPPEN VAN CREMER T HET NEDERLANDS SUCCES IN OBERHAl SEN P0K0N ïtedosan LIKDOORNS STENTE A. Struyk jtbrood! jammer jal en Politiek Zwartjes EUROVISIE SONGFESTIVAL 71 of eelt? voor slechts f2.85 weer lopen zonder pijn! 24 DE STEM VAN DONDERDAG 23 APRIL 1970 XHA. CHOCOLADE REPEN melken puur 6 stuks Jrervaring is gewenst, rijn meerdere dames |i,eve verwerking van jde, zullen ook tele- emers tot haar taak lire arbeidsvoorwaar- Ihten aan: Directie ut. kan telefonisch con- loop - algemeen ver- |ó20 - 4325. JATUURSTEEN llTAIR Het lijkt o£ sommige mensen niets kunnen doen zonder op voorhand al dik in de publiciteit te geraken, Jan Cremer bijvoorbeeld. Sinds zijn eerste „onverbiddelijke best seller" als een al of niet aanstoot gevende schelmenroman (Ik, Jan Cremer I) is bij dankbaar doelwit gebleven van de ietwat op sensatie uitzijnde journalistiek. Zelfs zijn vertrek naar de U.S.A. in 1964 heeft hem bepaald niet van de kranten kolommen verdreven. En nu hij weer eens even terug was om de première bii te wonen van zijn twee eenakters bij Toneelgroep Studio, was het weer volop raak. Al eerder ook. Want gretige be richten brachten al weken geleden het publiek in kennis van het feit, dat er ruzie was over die stukken; dat actrices weigerden er in mee te doen omdat ze zich niet wilden lenen tot wat Het Literaire Genie van hen verwachtte; dat men een extra-krachtje moest huren die wèl bereid bleek poedelnaakt te pa raderen; dat men na een tijdje re peteren één eenacter toch maar liet vallen en er de eerder geschre ven Late Late Show voor in de plaats nam. Enzovoort. Het vervelende van dit soort pu bliciteit is, dat er hoger verwach ting wordt gewekt dan de zaak zelf vaak rechtvaardigt. Toon Her mans in de zaal, speciaal overge komen. The Incrowd, in de zaal. Zelfs de waardige Paul Steenber gen, bij wie Jan twaalf jaar gele den op het decoratelier stond, was aanwezig met de duidelijke be reidheid zijn oren te laten tuiten. Dan dooft het licht op De Woeste Berijder Van Zware Motoren En Lichte Vrouwen met zijn aanhang, en staat hij geestelijk, als auteur, genadeloos te kijk op de planken. En dan kan het knap tegenvallen. Althans veel meer dan eigenlijk rechtvaardig is. Want als je al die hoelala er om heen wegdenkt en gewoon, alsof je niet weet met welke mythologische literaire god heid je te maken hebt, de twee korte stukken op je af laat komen in de overigens perfecte interpre tatie van regie en spelers, dan zit je gewoon heel geamuseerd bii het avantgardistische Studio te kijken maar kluchten die thuishoren bij Beppie Nooy en haar Rooie Sien. Oprechte smartlappen zonder dure pretentie, een mengeling van Po- tasch en Perlemoer met De Klokke- luider van de Notre Dame, pittige revue-sketches waarin soms flauwe clichés staan maar soms ook lek kere malle invallen met een pittige ondertoon van kritiek. Gewoon recht op en neer volkstoneel op moderne toer van volstrekt onver bloemd taalgebruik op het gebied van sex en bijbehorende organen. Schokkend? In het geheel niet. Wamt zelfs heit verhaal van de gum- miwarenfabrikant, die in een motel wel eens scheef zou willen gaan (Oklahoma Motel), of het verhaal van het gefrustreerde typisch Ame rikaanse, echtpaar, dat alleen op za terdagavond en dan nog plichtma tig aan de liefde doet (The Late Late Show), si in niets anders dan een goedmoedige, licht spottendt anecdote van een in wezen erg ver- legen en lieve jongen, die een tikje kwajongensachtig zijn indrukken weergeeft van een reisje naar Ame rika en wat daar alzo opvalt aan slogans, spuitbussen, gefrustreerd - heden, nep-service, etc. Gewoon studentikoos toneel, waar het alle maal niet zo psychologisch en dra matisch diep verantwoord hoeft te zijn en waar dus Indianen en SS'ers even 'vanzelfsprekend en weinig zeggend dwars door de scène lopen als een hupse blote zus. Gewoon goed in dialogen neergezette kol der, met hartstocht gespeeld en mooi mal opgesierd in decor (van Jan zelf) en gebruikte attributen. Waarbij de super-de-super-sand- wiches en het voortdurend gebruik van tientallen spuitbussen voor tientallen doeleinden werken als de bekende repeteergrap uit de Amerikaanse shows. Nee, de schokgolf die de onver bloemde erotische schelmenstreken van Jan Cremer .teweegbracht, is allang achternaald. We zijn in thea ter en zelfs in de bioscoop de pe riode te boven dat bedscènes op vielen en dat het „nieuw" was als dingen bij de volksmond werden genoemd. En na Hoera Amerika, van de dramaturgisch zoveel be gaafder en dieper reikende Van Ittalie, kijk je van déze Hollandse kritiek op de gaten in het hemd van het Vrijheidsbeeld bepaald niet op. Daarvoor is het te goedmoedig en eigenlijk een beetje te burger lijk. Maar méér schijnt Grote Jan ook zelf niet te willen. De pretentie komt van anderen en van de publi citeit. Hij zelf wil slechts „Het Volk terugbrengen naar Het Thea ter", en dat doet hij ongegeneerd met de middelen van de middel eeuwse boer. Misschien zat hij dus met zijn stukken "bij de verkeerde toneelgroep. Maar aan de andere kant, als zijn stukken werkelijk als volkse boert waren opgevoerd, zouden ze wellicht door de mand zijn gevallen als te grof of te oubol lig. Want het grote talent van Shi- reen Stroker en vooral Marius Crans, in de hoofdrollen in beide eenacters, gaf er nu net dat Buster Keaton-achtige aan, dat vooral die Late Late Show een lekker mee- lachtertje maakte. Op dat gebied heeft de Nederlandse auteur meest al niets te bieden (behalve dan Eli Asser op t.v. met zijn vijfpotige Schaep». Laten we dus Jan Cremer ontdaan van onnutte publiciteit, ge woon als een aanwinst beschouwen. C. NICOLAï. N.B. De tekst van The Late Late Show en Oklahoma Motel is verkrijgbaar als Zwart Beertje (uiig. Bruna) no. 1322. OBERHAUSEN Op het grootste filmfestival voor korte films: de „Internatio nale Kurzfilmtage Oberhau- sen", dat vorige week voor de zestiende maal werd gehou den, hebben de Nederlanders een goede indruk achtergela ten. Terwijl trommels, span doeken, manifesten en rode vlaggen het decor vormden voor demonstraties, agitato ren, alternatieve voorstellin gen en „Bratwursf'-etende bezoekers werden meer dan tweehonderd korte films ge projecteerd, die meedongen naar de in totaal 38.000 DM aan prijzen en premies, die de zes juries te verdelen had den. Oberhausen heeft niet alleen het grootste festival voor korte films, maar sinds het uitvallen van het festival in Knokke, ook het meest „avant-gardistische". De organisatie begint een aantal maanden voor het eigenlijke fes tival met de voorselectie van de diverse in te zenden films. In ieder land wordt een commissie ingesteld, die uit de aangeboden films een keuze maakt. Dit jaar waren dat er meer dan 1350. Voor de eerste keer waren daar ook de Latijns-Amerikaanse lan den bij. Parallel aan het eigen lijke festival was een serie voor stellingen geprogrammeerd, die een beeld gaven van tien jaar film op Cuba na de revolutie van Fidel Castro. Deze retro spectieve bestond uit 12 speel films, 26 korte films en 11 week- journaals. Oberhausens burgemeester Luise Albertz is, evenals vorig jaar, op vakantie als in de „Stadthalle" het iestival begint. De bezoekers uit de hele wereld krijgen ais openings ceremonie het door de Joegoslaaf Nedeljko Dragie, ie opdracht van het festival, vervaardigde teken - iilmpje „Weg zum Nachbarn" ge projecteerd. De eerste avond komt voor reke ning van de Joegoslaven, omdat zij vorig jaar de beste landenbijdrage leverde. Daarna komen de inzen dingen uit Italië en de Verenigde Staten. De tendens, die het hele iestival zal kenmerken, begint zich nu reeds af te tekenen. Behalve de zelfexpressie van de makers door middel van het medium film, dringt het politieke pamflet, de propagan da- en agitatiefiim zich sterk op de voorgrond. Studentenopstanden, Zwarte Pamtarbewegingen, politie acties, guerrilla-activiteiten, klas senstrijd, maatschappijkritiek, oor logshandelingen, bloedi ge revoluties en partij-propaganda dreigen het iestival te gaan overheersen. Kort- wat op Cinestad in Neder- *d niet te vinden was, is er wel 'n Oberhausen. Het is dan ook volkomen in de njn der verwachting, diat reeds de volgende dag de roep om democra tisering klinkt. De internationale Pk' onc*er yoorzitterschap van de oubaan Santiago Alvarez, wordt ter verantwoording gedaagd. Hoewel de prijzen door de festi j-leiding worden omgedoopt tot '."^"toedigingspremies", laat een eeaeelte van de filmens weten, dat och niet als melkkoeien en prijs- fj,ren aan een keuring wensen te onderwerpen. „Stuur die 40.000 Jr.maar terug naar de industrie" i Jj er geroepen. „Betaal onze II hmf 611 vefHlijflcosten en de film- stejr ervan" luidt een amider voor- ri»™ a?dere groep van de aanwe- I end we^ aa'n een oordeel I ]ur,frwerPen',maar dain moeten de I h™;aVerga<*erin,§en openbaar ge- I n 7en vvorden. Dit voorstel wordt I mm! emUnM1® gebracht en aangeno- I EM-t gedeelte van de jury wei nig' ze met deze opdracht leMi»*"? daig^oeht. De festival- ng belooft om nieuwe richtlij- Een beeld van de grote zaal tijdens de zestiende Kurzfilmtagein Oberhausen. nen te ontwerpen voor de volgende jaren, die tegen het einde van het festival ter discussie zullen worden gesteld. De jury is gered en zet zijn werk zaamheden voort. Het Joegoslavi sche jurylid is de enige, die zich terugtrekt. De Russische regisseur Anaitol Koloschin verklaart: „We móeten niet de wens om een goede film te willen maken in de toekomst stimuleren, maar juist deze films bevorderen." Kunstenaar en filmer Carmen D'Avino uit New York, eveneens lid van de jury vindt het onzin om d'e tendens, dat kunst po litiek gericht moet zijn te steunen. „Ik geef alleen een esthetische en technische beoordeling" licht hij toe. Voorzitter Alvarez kan het niet na laten te verklaren, dat hij het hier mee niet eens is: „Om een goed artiest te zijn moet men ook poli tiek geëngageerd zijn. De beste ar tiest op Cuba is dan ook Fidel Cas tro." De projectieschermen vullen zich weer met tanks, guerrillastrijders en massabijeenkomsten. De com mentators lijken zich, in hun taal gebruik, veelal tot een zaal vol kin deren té richten. Het geweld loopt van de ene film in de andere over, alsof er geen nieuwe begonnen is. Een honderdtal jongeren verdrin gen zich intussen in de hal. Zij trachten, gewapend met rode vlag gen de organisators over te halen hen tot de projectiezaal toe te la ten. Daar de films niet aan de keu ring werden aangeboden, moest de minimum leeftijd op achttien jaar worden gesteld. Verfrissend worden tegen deze achtergronden de inzendingen van Engeland, Canada en Nederland er varen. Schoonheid en technische perfectie prevaleren hier. Het ex periment wordt daarbij niet ge schuwd. Er wordt duidelijk ge streefd naar een verdere vervolma king van het medium film zelf. De mens als individu met eigen gevoe lens wordt weer centraal gesteld. De communicatie- en integratiepro blemen worden met de gevoeligheid die kunstenaars eigen is, met aan dacht voor details gepresenteerd. Hieraan is ongetwijfeld ook het succes, dat de Nederlander Frans Zwartjes in Oberhausen ten deel valt te danken. Gedurende vier da gen wordt hij achtervolgd door be wonderaars, kribici, radio- en tele visiereporters en verhuurders. Bij zijn aankomst krijgt hij te horen, dat hij wordt uitgenodigd om zijn films gedurende de maand septem ber in de cinematheek van het Mu seum of Modern Art te New York te komen vertonen. Amos Vogel, die hem hiervoor inviteert voegt er aan toe: „Er zijn slechts weinig ori ginele filmers op een bepaald mo ment in de wereld werkzaam en jij bent er een van." De volgende dag is de zaal tot op de laatste vierkante decimeter be zet, als in het Belgisch-Nederlandse programma de vier films van Frans Zwartjes vertoond warden. Het pu bliek is zeer aandachtig en reageert met een bevrijdende lach als daar voor aanleiding is. Het applaus klinkt dan ook als een donderslag in een berglandschap. De Duitse te levisie maakt een interview en be sluit de 18 minuten durende film „Spare Bedroom" uit de serie „Home Sweet Home" uit te zenden. De volgende verrassing, die Zwartjes te verwerken krijgt is een bericht uit Nederland. Hierin wordt bekendgemaakt, dat hij de cultuur prijs van de provincie Noord-Bra bant zal krijgen. Op de laatste dag in Oberhausen mag hij een van de prijzen van de FIPRESCI-jury, dat is de internationate jury van film critici, in ontvangst komen nemen voor zijn totale inzending. Tenslot te krijgt hü nog een eervolle ver melding van de organisators van de Kurzfilmtage. Ook de andere Nederlandse in zendingen laten, over het algemeen, een goede indruk achter. De Am sterdamse graficus Jean Paul Vroom heeft veel succes met „Dinner". De Bredanaar Jac Verheul oogst veel succes met zijn, door gokkastdeco- ratdes en krantenfoto's, in beeld ge brachte Vietraamprotest: „Gokhal". Iets gematigder reageert de zaak op de reeds door de NOS uitgezonden film van Jan Wiegel: „De klas". Opvallend in dit festival is het bijna geheel ontbreken van het sex-element. Slechts in de voorstel lingen, die buiten mededinging wor den gegeven, is dit element aanwe zig. Veel films, voornamelijk die met een politieke strekking, blijken niet meer op naam van één regisseur te staan, maar warden gemaakt door een collectief. Veelal zijn de makers afkomstig uit workshops en coöpe raties. De film „Cuba-Sommer '68" is een voorbeeld van zo'n „regiecol lectief". Een groep studenten gaat op Cuba werken. Er worden came- ra'g meegenomen otn deze gebeurte nis en de maatschappijstructuur van het eiland in beeld te brengen. Aan het eind van het festival wor den dan dus toch de geldprijzen verdeeld. De drie hoofdprijzen van elk 5000 DM gaan naar de groep „Cine Liberation" uit Argentinië voor de film „Oclas Populadeo", naar de Berlijner Horst Swab voor „Maulwürfe der Revolution" en naar Manfred Voss uit München voor „St'adtführer". De filmregisseurs, -producen ten, -auteurs, -journalisten, -pe dagogen en geïnteresseerde be zoekers kunnen voldaan het, wat burgemeester Luise Albertz in haar bedankbriefje noemt: „Mekka van de korte film", ver laten. De organisators gaan zich buigen over een nieuwe struc tuur van de „17de Kurzfilmtage 1971". MAARTEN VAN ROOIJEN (ADVERTENTIE) gebruik Terpsichore De laatste jaren doet zich het merkwaardige feit voor, dat uit gerekend in de tijd van de elek tronische muziek de belangstel- ding voor de hele oude muziek «terk aan het toenemen is. Uit musea wordt de oudste vorm van musiceren uit stoffige archie ven weggehaald. De platenmaat schappij Musiue Royale is in dit kader met een verbluffend goede l.p. op de markt gekomen. Dansen uit de vroege barok van Micha el Praetorlus (1571-1621), Melchior Frank (1580-1639), Valentin Haus- manm (die rond 1611 in nog onbe kende ouderdom is overleden) en Johann Hermann Schein (1586- 1630) worden er op uitgevoerd door het Collegium Terpsichore o.l.v. Fritz Nezmeyer en het en semble Musica Antigua uit We nen o.l.v. René Clemencic. Deze muziek heeft geen speciale instru mentale bezetting meegekregen. Dat was in die tijd niet de ge woonte. Er i3 zelfs muziek bij die als aanduiding heeft „zu singen und spielen auf allerley Instru menten" Toch zullen deze uitvoeringen weinig verschillen van de oor spronkelijke. Dat heeft men dan met name te dahken aan Prae- torius, die de wijze van musiceren is die tijd in boekvorm duidelijk heeft gemaakt. Het kost veel tijd om heden ten dage aan het juiste instrumentarium te komen, maar steeds meer gezelschappen, waar onder zeker de ensembles van de- re plaat slagen er grandioos in Het is heerlijke vitale muziek, prettig en afwisselend van ritme met een voor die tijd ongelooflijk fraaie klankkleur. Terpsichore, dansen uit de vroege barok van Praetorius, Frank, Hausmann en Schein. (Mu- sique Royale 199020). het vertrouwde plantenvoedsel H. P. BENDIEN N.V- NAARPEN (van onze radio- en t.v.-redacteur) HILVERSUM De programma commissie van de E.B.U. (Europian Broadcasting Union) heeft tijdens haar vergadering in Helsinki, beslo ten ook het volgend jaar op 20 maart in Ierland een eurovisiesong- festival te houden. De twaalf landen welke in Amsterdam aan dit liedjes festijn hebben deelgenomen, waren in principe bereid om in 1971 ook weer mee te doen. De Ierse televisie zal bij de voorbereidingen zich laten adviseren door de NOS-staf, die door de 86 gedelegeerden alle lof kreeg toegezwaaid voor de uitste kende organisatie van het recente festival te Amsterdam. NEDERLAND I: NOS-NOT 10.45 NAAR HET VOORTGEZET ONDERWIJS 3. 11.10 NOTRE VILLE. 14 11.35 SLUITING NOS-NOT 14.00 KIJK, ALS JE TEKENT ZIE JE MEER 9. De glazenwasser. 14.25 IET WIE5 WIJT.. DE WE RELD 7. Ik ben lid, jij bent lid. 14.50 SLUITING NOS 18.55 DE FAEBLTJESKRANT 19.00 JOURNAAL VPRO 19.04 CONCERT VOOR JONGE MENSEN. Dirigent-componist Leonard Bernstein besteedt vanavond aandacht aan de Finse compo nist Jean Sibelius 20 00 (kleur): JOURNAAL met weerbericht. 20.20 BERICHTEN UIT DE SA MENLEVING 20.30 FRAUEN IM OSTEN. Documentaire over de positie van de wouw in de Oostblok landen. 21.15 (lclcur) - TRANSIT Optreden van de Engelse pop- folk zanger Ralph Mac Tel] 21.45 (kleur) OP EIGEN KRACHT 22.30 JOURNAAL TELEAC 22 35 BIJ LEVEN EN WELZIJN 23.05 SLUITING NEDERLAND II: NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT 19 00 JOURNAAL 19.04 SCALA 19.30 VAN GEWEST TOT GEWEST 20.00 (kienr) - JOURNAAL met weerberichten TROS 20 20 (kleur) WOODHOUSE SPE CIAAL De eerste John Woodhouse. show speelt zich af in zijn ei gen droomkasteel, hoog op een bergpiek 20.40 10.32 Een Nederlandse film met in de voornaamste rollen o a Linda Christian. Erie Schneider, Bob de Lange en Wim van den Brink. CVK-IKOR 22.20 TOT ONZE DIEPE DROEF HEID (3). .Veilig in Jezus' armen". Als iemand zijn man, vrouw, kind verliest, zijn vader of zijn moeder - hoe reageert hij daar op, en hoe reageert zijn om geving? 22.50 JOURNAAL 22.55 SLUITING BELGIë (Nederlands): 14.05 15.10 SCHOOLTELEVISIE 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 JONGER DAN JE DENKT 19.35 POLITIEKE TRIBUNE De Volksunie (V.U-) 19 50 KEURIG FRANS 19.52 ZOEKLICHT 19.57 MEDEDELINGEN 20 00 NIEUWS 20 25 MARCUS WELBY Tv-feuilleton met Robert Young, James Brolin en Ele na Verduge (16de afl.) 21.15 MENSWETENSCHAPPEN Gezag in de opvoeding (1) 22.05 PREMIèRE De nieuwe films van de week 22-45 NIEUWS. BELGIë (Frans): 14.00 15 30 SCHOOLTELEVISIE 17.45 NIEUWS 17.50 SCHOOLTELEVISIE 18.15 VOOR DE KLEUTERS 18.30 SCHOOLTELEVISIE 18.55 LA PANSéE SOCIALISTE 19.25 VOOR DE KLEUTERS 19.30 LA ROUTE Feui'leton 19.55 CONTACTS De veiligheid op de weg 20.00 JOURNAAL 20 30 DéLJT DE FUITE Detective-film 22.00 LE CARROUSEL AUX IMA GES Nieuwe films 22.45 JOURNAAL DUITSLAND I: 20.00 JOURNAAL (kleur) 20.15 EEN BUTLER IN AMERIKA Amerikaanse speelfilm uit 1934 21.45 INDIAêS GRENS TEGEN MAO (kleur) Reportage van Gisela Bonn 22.30 JOURNAAL MET KOMMEN- TAAR (kleur) DUITSLAND II: 19.45 HEUTE (kleur) Nieuws, aktualiteiten en weer bericht. 2015 DER GOLDENE SCHUSS 21.45 DIALOOG Klaus Harpprecht geeft een portret van aktuele personen. 22.30 JOURNAAL Donderdag 23 april HILVERSUM 1 402 M AVRO: 12.30 Sportrevue. 13.00 Nws 13.11 Radiojournaal. 13.30 Stereo: 't Muzikamtenuur: I. Bariton en piano: moderne liederen; II. Strijkkwartet: moderne muziek. 14.30 't Is historisch programma ovei geschiedenis. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.03 Stereo: De wereld van de opera: be schouwing over de opera Cardillac van Hindemith. 17.00 Tussen lOpius en 20min: lichte grammofoonmuz. voor de tieners 17.30 „O" een rond je radio. 17.55 Med. 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. Politieke Partij: 18.20 Uitzending van de Boeren Partij. AVRO: 18.30 Stereo: Licht instrumen taal ensemble. (18.40 Kwispel quiz). 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Stereo: Big Band Beat: The Sky- masters: amusementsmuziek. 19.25 Gesproken brief. 19.30 Nws. IKOR: Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Zin van geschiedenis en toekomst, gesprek. AVRO: 20.05 Stereo: Residentie-or kest on solist: klassieke en moderne muz. 21.40 Geen partij voor tevrede nen, hoorspel, (herh. v. 17.3.1966). 22.30 Nws. 22.38 Med. 22.40 Radio journaal. 22.55 Stereo: Melodietjes en datjes: combo met solisten. 23.20 Stereo: Mens, muziek, materie (XIII) muziek uit de tijd der Renaissance 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 298 M NCRV: 12.00 Los-Vast, gev. progr. (12.26 Med. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws.; 12,41 Act.). 14.00 Stereo: The Kilima Hawaiians Show 14.30 Stereo: klassieke kamermuziek (gr.) 14.45 Stereo; pianorecital: klassieke muziek. 15.00 Hervormde middag- dienst. NOS: 15.30 Meer over minder; informatief programma over mensen en dingen die minder op de voor grond hreden. (16.00-16.02 Nws.) NCRV: 17.45 Hier en nu: sportaktu- aliteiten. 18.00 Tijd vrij voor muziek in vrije tijd: nabeschouwing over de gehouden radio-competitie. 18 30 Nws 18.41 Act. 19.00 Spektrum: maat schappelijke vraagstukken nader be licht. 19.15 Stereo: Leger des Heils- kwartier. 19.30 Kerkorgelconcert: klassieke en moderne muz. 20.00 Ferdinand Huyck (deel 28), een se riehoorspel. 2022 Stereo; lichte grammofoonmuz. 20.30 Radio Actief, gevarieerd programma (22,20 Avond overdenking; 22.30 Nws. 22.33-22.45 parlementair overzicht.) 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM ni 240 M EN FM NOS: 12.0C Nws. 12.03 Pop-slick: licht platenprogramma. KRO: 13.00 Nws. 13.03 Rond met 'n gaatje: licht gevarieerd platenprogramma. 14.00 Nws. 14.03 Holster: pop. en country- muziek. (15.00 Nws.) 16.00 Nws. 16.03 lORRRaaa: popmagazine 17.00 Nws. 17.02-18.00 Draaijijofdraaiik: verzoekplatenprogramma BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz. (12.40- 12.48 Weerbericht, med. en SOS-be- richten voor de schippers). 12.55 Bui tenlands persoverzicht. 13.00 Nws., weerber., med. üagklapper en SOS- berichten voor de schippers. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. (15.00-15.03 Nws.) 15.30 Beursberichten. 16.09 Pianomuziek. 16.15 Programma voor oudere luiste raars. 17.00 Nws., weerbericht en med. 17.15 Jazzmuz. 18.00 Nws. 18.03 Popmuz. voor de soldaten. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Franse les. 18.33 Grammofoonmuz. 18.35 Wegwijs wezen. 18.40 Lichte muziek, 18.45 Sportkroniek. 18.52 Taalwenken. 18.55 Grammofoonmuz. 19 00 Nws.. weerbericht en act. 19.40 Intermezzo (ADVERTENTIE) 19.45 Politieke uitzending. 19.55 Lich te muziek. 20.10 Boekbespreking 20.25 Lichte muziek. 20.30 Hoorspel. 21.28 Promenadeconcert. 22.00 Nws., berichten en De zeven kunsten. 22.20 Gevar. muz. (23.00 Nws.) 23.40-23.45 Nws. Vrijdag 24 april HILVERSUM H 402 M AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym nastiek. 7.20 Lichte grammofoonmuz. (8.00 Nws.; 8.11 Radiojournaal; 8.30 De Groenteman). NOS: 9.00 Interna tionaal Spectrum: Oude en moderne muz. (opn.). (9.35-9.40 Waterstanden) AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.) (11.00-11.02 Nws.). 11.30 Stereo: Kerkorgelconcert klassieke en moderne muz. 11.55 Beursberichten. HILVERSUM II 298 M KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Stereo: Badinerie: klas sieke en semi-klassieke muziek (gr.) (7.30 Nws.; 7.32 Act.; 7.50 Overwe ging; 8.00-8.10 Nws.) 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. (9.00-9.10 Gym nastiek voor de huisvrouw.). 9.40 Schoolradio. 10.00 Stereo: Aubade: moderne muziek (opn.). 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken. 11.54 Bericht SUS-Aktie. 11.55 Med. HILVERSUM 1H 240 M EN FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker show. (10.00 Nws.) NOS: 11.00 Nws. 11.03 De Felix Meurdess (ADVERTENTIE) kennismaking Wajang blijft ook p gewoon verkrijgbaar in het bekende gouden pakje. Altijd smeerbaar, ook so uit de koel&ast.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 21