De volmaakte sof van wereldtheaterdag BOEKENBAL HEET NE LEZERSFEEST Eva als zangeres f kijk naar Güi iter Grass houdt inleiding mkm Gedeelte Zaanse buurt in Arnhem weer open Chaplin gevraagd voor filmrol ^VAJORICA uitzending E.O. QppersQcodemie Paren de jam voor mannen ZWAARDEMAKER PARELS-BIJOUX bij gerenommeerde zaken NEDERLAND I: NEDERLAND II; in 53 landen BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: DE STEM VAN DONDERDAG 26 MAART 1970 De negende Wereldtheaterdag zou gevierd moeten worden op 27 maart 1970. Aldus besloot in Parijs het secretariaat-generaal van het hij de Unicef ondergebrachte In ternationaal Theater Instituut, dat zowel in de westerse wereld als achter het ijzeren gordijn in vrij wel alle landen een nationaal cen trum heeft. Maar klaarblijkelijk bezat men in Parijs geen kalender waaruit zou blijken dat 27 maart Goede Vrijdag is: een feestdag voor christenen van alle soorten, waarop niet het theater, maar de Kerk de hoofdrol speelt. Sterker, waarop in de meeste landen de schouwburgen zelfs gesloten blij ven. In Nederland is er van de twaalf gesubsidieerde gezelschap pen slechts één, Toneelgroep Stu dio, die in haar eigen (Amster damse) theater op 27 maart een voorstelling geeft. Alle andere groepen treden niet op, zoals ook op eerste paasdag. Dat was dan sof nummer één. Het Nederlands Centrum van het ITI trachtte dit op te vangen door de betrokken toneelwereld te vragen de Wereldtheaterdag te vieren op zaterdag 21 maart. Dat werd sof nummer twee. Want alleen Toneel groep Theater zette, traditiege trouw, die viering op zijn speel plan. Op de 21e met een gratis voorstelling van een „meespeel- spel" in het kleine Theater aan de Rijn; met een gratis voorstelling van hun lichtvoetig kassucces „Het Vergeetboek" in de Arnhem se Stadsschouwburg op de 26e, om dat op de 21e die schouwburg be zet was. Alle overige gezelschap pen speelden op de 21e gewoon, zonder feest, zonder gratis toegang, zonder de speciale propagandisti sche bijkomendheden waarin We reldtheaterdag juist wil voorzien De opzet immers is, dat in alle theaters van de aangesloten landen niet alleen op die ene avond de jaarlijks door een groot theaterfi guur geschreven boodschap zou worden voorgelezen, maar ook dat men „open huis" zou houden, gra tis voorstellingen bij voorkeur zo wel 's middags als 's avonds; een maaltijd of alleen een borreluurtje, waarbij publiek en spelers vrije lijk met elkaar zouden verkeren en discussiëren; speciale voorstel lingen in of voor scholen, om de jeugd te interesseren; enzovoorts. Maar Nederland is vanaf het be gin een slecht meespeler geweest in die Wereldtheaterdagen. Men heeft weliswaar bij sommige groe pen wel eens voor de voorstelling de Internationale Boodschap voor gelezen. Men heeft wel eens, inci denteel, iets aan gratis toegang gedaan. Maar behalve in Arnhem heeft men het meestal gauw weer vergeten, al was het maar omdat men over zo'n gratis voorstelling tóch vermakelijkheidsbelasting moest betalen (want zo zijn we wel in Nederland: vermaak moet betaald). Een miskleun dus, die negende Wereldtheaterdag in Nederland. En dat, terwijl het ditmaal gekozen thema alle aanleiding zou hebben gegeven om er enthousiast tegen aan te gaan staan: „Het theater en het onderwijs moeten nauwe betrekkingen aanknopen, van de basisschool tot en met de universi teit. Maar theater mag niet wor den onderwezen als een lesje lite ratuur, daarvoor is het te veel een levend ding" Aldus het motto. Aldus een prikkel om op deze We reldtheaterdag inderdaad nauwe betrekkingen aan te knopen met het onderwijs. De derde sof zat in de Bood schap. Die kwam ditmaal van Rus sische hand: van de beroemde componist (vooral van opera en ballet) Dmitri Sjostakowitsj. Een duf en ouderwets stuk proza, vol verheven kreten over de creatieve intelligentsia die de dorst naar kennis en het menselijk streven naar schoonheid moet bevredigen. Een dermate duffe Boodschap, dat het Bestuur van het Nederlands Centrum van het ITI in een zeer boze brief aan het secretariaat-ge neraal te Parijs heeft doen weten dat men unaniem twijfelt of men voortaan nog wel kan meedoen als Parijs zó wereldvreemd reageert. Met name wijst men er op dat de inhoud van de Boodschap een tota le kortsluiting demonstreert met de situatie waarin het Nederlandse theater zich bevindt en waarin ook de meeste andere landen zich be vinden. Waarmee men dan uiter aard doelt op het in de westerse wereld, maar even goed bijvoor beeld in Tsjechoslowakije of Polen, waarneembare streven naar een nieuw soort toneel en vooral naar een nieuwe verhouding tussen kun stenaar, zijn kunst, en zijn pu bliek. Drievoudige sof dus. Plus de eer ste echte vechtpartij met De To maat. Want een van de leiders van deze toneel-activisten had een te- gen-Boodschap opgesteld, die hij ongevraagd (niet op de 21e, maar op de 20e) wilde gaan voorlezen in het avant-garde-theatertje van de Haagse Comedie. Hij werd echter door publiek en een toneelmeester hardhandig verwijderd voor hij zijn Grote Boodschap mocht doen. Wat dan sneu was, omdat daardoor het publiek niet voor de historie kon vastleggen wat De Tomaat er van vindt. Ik citeer: „Er valt deze dagen een enorm geknoei te con stateren aan de artistieke smaak door het geboefte van de kunst".. dat zal je dan maar even gezegd worden, ook al is het amper goed Nederlands. Ik citeer verder: „Wij creatieve revolutionairen moeten alles in het werk stellen het niet te stillen streven van de mens naar louter schoonheid, definitief de grond in te boren"Einde citaat. En aan u en mij om uit te zoe ken, waar we dan in vredesnaam met onze onstilbare dorst naar harmonie en schoonheid heen moe ten. Niet naar Sjostakowitsj, die deze dorst erkent maar afdoet met voltooid verleden tijden. Niet naar Tomaat, die ons deze dorst ver biedt. Terug in de Kerk? Misschien dat het Internationaal Instituut toch wel terecht Wereldtheaterdag op Goede Vrijdag plaatste. C. NICOLAÏ (Van onze kunstredactie) AMSTERDAM Ondanks allerlei ongenoegens met schrijvers etc. gaat de Boekenweek dit jaar (nog) door, van 4 tot en met 11 april. Weliswaar speelt „het" feest zich af in Amsterdam, maar plaatselijk zijn er hier en Jaar activiteiten. Het gratis boekenweek-boek is er weer („Kasteel in Ierland" van Jan Gerhard Toonder) en als activiteit is „Het Boek van de Maand" aangekondigd; een waardevol boek voor minder dan de helft van de prijs. Het eerste boek van de maand is „Weerklank van Anne Frank". Het traditionele Boekenbal is om gedoopt in „Lezecisfeast". Dat is toegankelijk voor de prijs van een duur boek ril. f 20,-. In de Amstelhal RAI brengt Pieter Groot de versie ringen aan, waarvoor hij in zijn Am sterdamse atelier al druk bezig is. Op vrijdag 3 april om 21 uur kunnen de lezers in zijn entourage dan feest gaan vieren. Deze kermis wordt op geluisterd door o.a. Swinging Soul Machine, Herman Schoonderwalt Se lection, Toni Boltini, De Strodorpers, Feike Boschma een kegefllbaam, speel zaal, films, sneltekenaar, klaagmuur etc. Voorafgaand aan dit feest wordt er gesproken over literatuur en po litiek o.l.v. W. Brugsma. Bij gebrek aan Nederlandse schrijvers worden inleidingen gehouden door Mary Mac Carthy en Güniter Grass. Het boekenweekgeschenk is vanaf 4 april in de boekhandel verkrijg- l tul m<H lapril Rel rond eerste (Van oinze radio- en t.v.redacteur) HILVERSUM De zangeres Caroline Kaart, echtgenote van "isseur Willy van Hemert, ft zich met een aangetekend ^rtlven gericht tot de directie de Evangelische Omroep, nn verbiedt zjj deze jonge ™i-«nroep om op vrijdag- 3 april aanstaande een r® te vertonen van haar op- 'Men op 9 februari jl. in de "we Doelen te Rotterdam. k.M t^riof hier een liefdadig- «,-dseoncert ten bate van Biafra. «ns dit concert werden film- Vwm1611 §emaakt- De cineast te» w ^at hier Stng om een j? fatsen ten behoeve van de „,u'i een voor mevrouw Van onbekende omroeporga- «tie. Ook werd haar nog ge- aSd of zij in God geloofde. ®geaen anders deze filmflit- toet door de E.O. konden gebruikt. dj, 413 blijkt dat de E.O. dit o» fn" ï°°r een belangrijk deel pij11® heeft vastgelegd en deze zonder medeweten van hJar?uw Van Hernert en zonder ietaioaarvoor eei1 honorarium te bii a op vrÜ dagavond 3 april terste t.v.-uitzending wil m Vertonen. Mevrouw Van ert heeft de leiding van de 4™4eUjk gemaakt, dat ze 'ijken door dergelijke prak- - en zonder meer een uit- ■R van het filmmateriaal 1 terbiedt. ADVERTENTIE) Rotterdam loorjaar 31 mr*. 1970 De titel van het boek is al even openhartig als de inhoud: tien echt paren spelen in deze roman mee en hun wederzijdse betrekkingen wor den in dit bijna 500 pagina's dikke boek uitvoerig uit de doeken gedaan. Het zijn voornamelijk de erotische relaties, waarom het hier gaat met als centrale figuur de jonge aanne mer Hanema, die een pathologische aandacht voor andermans vrouw heeft. Die „ziektegeschiedenissen" worden zeer uitvoerig en nauwkeurig uit de doeken gedaan en op het eer ste gezicht is men geneigd te den ken dat het de Amerikaanse auteur John Updike er alleen om te doen is tegemoet te komen aan een bepaalde ongezonde nieuwsgierigheid, die hij bij zijn publiek veronderstelt. We moeten toegeven dat Updike inderdaad geen blad voor de mond neemt, zelfs het meest intieme bena dert hij zonder schroom. Maar al de ze toestanden (meestal zeer nauw keurig omschreven) benadert hij op een droge bijna verslagmatige wijze, waardoor hij de erotische kant van de zaak als het ware neutraliseert. Gaandeweg ervaart men ook dat het Updike er vooral om te doen is de drijfveren achter dit erotische gedrag te analyseren, waarbij opvalt dat hij een enorme kijk op vrouwen heeft. Zijn visie brengt hij wat breedspra- kerig maar wie eenmaal aan dit boek begonnen is, leest het uit, al is het dan misschien niet in één ruk. Die aandacht wordt beloond doordat men in contact komt met de haarscherpe analyse van de vele figuren uit zijn roman, al beseft men tenslotte wel dat deze belichting wat eenzijdig is uitgevallen. De haast feilloze vertaling is van Frans Bjjlsma. J. MARTENS John Updike: Paren (Meulen- hoff, Amsterdam - t 18,50). baar (gratis) bij aankoop van mi nimaal f 7,50. Het boek heeft een winkelwaarde van f 5,50. Toonder, die in '39 debuteerde met de roman „Een man zet door" schreef een boekje over Ierland, groen eiland van ruïnes, aardige Kelten, geloof en bij geloof, waarin een parabel van men selijk falen wordt geplaatst. Een nieuwe a'ctiviteit is het Boek van de Maand. De eerste keuze is ge vallen op Weerklank van Anne Frank Hoe ver Annes stem doorgedrongen is tot in alle uithoeken van de we reld en hoe overstelpend de Weer klank is op haar woorden; bèwijst dit boek. Ongeveer 120 foto's waarvan vele in kleur en waaronder voor het eerst de authentieke foto's van alle acht onderduikers uit het Achterhuis en enige onbekende foto's van de kleine Anne, van het Achterhuis, nu het Anne Frankhuis (170.000 bezoekers per jaar uit de gehele wereld), de omslagen van het Dagboek in de ver schillende vertalingen, foto's van het toneelstuk en de film. „Weerklank" bevat ook vele uitin gen van kunstenaars: beeldhouwwer ken, penningen, een muziekblad uit een Requiem. Interessant, boeiend en soms ontroerend zijn ook de ve le gedichten, tekeningen, opstellen en brieven van kinderen en volwassenen Naast de inleiding van Otto Frank en die van Mrs. Eleanor Roosevelt, die de Amerikaanse uitgave van „Het Achterhuis" een wereldver spreiding gaf, zijn verder opgenomen een authentieke brief van John F. Kennedy, waarin hij de betekenis van Anne uiteenzet, artikelen van Drs. H. van Praa'g, voorzitter van de Anne Frankstichting, van Prof. Jan Romein, van Prof. L. de Jong, van handschriftdeskundigen en bij dragen van vele anderen. Zij doen ons het bijzondere van dit eenvoudige maar na haar dood wereldbekend ge worden meisje, beter begrijpen en waarderen. De oplage van dit boek bedraagt 40.000 exemplaren. De speciale prijs is gedurende de maand april f 7,90. Daarna gaat deze uitgave f 16,50 kosten. Bij de plaatselijke activiteiten, die officieel geboekstaafd staan bij het Collectief Propaganda apparaat wordt voor deze streek alleen nog vermeld de boekenweekavond op 10 april in de Tilburgse schouwburg. Ruim 20 schrijvers en schrijfsters zullen hun boeken verkopen. Daarna boekenbal met versieringen in de zaal door het „Duvelkot". (ADVERTENTIE) TIJDELIJK 1.25 NEEMT VAKER zonder kleurstof en conserveermiddel De Spaanse Eva Gloria Lopez gaat de populariteit die ze door middel van de Teleac-cursus Spaans heeft gekregen aanwenden om succes te krijgen in de meer consumptieve sector. Hier is zij te zien tijdens de opname van de eerste grammofoonplaat die bij de teeveecursus gemaakt is maar die ook op de markt zal verschijnen. De liedjes zijn van Tony Eyck. (ADVERTENTIE) ARNHEM Hard wordt gewerkt aan herstel en wederopbouw van de Zaanse buurt van het Nederlands openluchtmuseum in Arnhem, dat op 26 maart weer wordt geopend. De bezoekers zullen voorlopig echter de noordelijke helft der Zaanse buurt die in de nacht van 8 op 9 januari door brand is verwoest, moeten mis sen. De brandschade aan de voorge vels van het koopmanshuls, het zgn. Goedej aarshuis, is inmiddels vrijwel geheel hersteld. Besloten is ook het hoekhuis uit Krommenie te herbou wen. Daarmee is reeds een begin gemaakt op grond van de in vroege re jaren door het museum vervaar digde doeumentatletekeningen en met gebruik van het gespaard ge bleven gedeelte van het fraaie snij werk. Ter vervanging van wat verlo ren ging, zullen om dit hoekhuis, evenals vroeger, enkele andere ge bouwen worden gegroepeerd. 1 ROE (AP) De Italiaanse film regisseur Federico Fellini heeft de Brit Charles Chaplin, die hij „de grootste clown aller tijden noemt", een rol aangeboden in zijn eerste televisiefilm die zal gaan over het circus en clowns. Fellini is deze week al aan het fil men-gegaan in de kostelijke tuinen van de Sovjet-ambassade in Rome, en in het pietepeuterige stationnetje van Vaticaanstad. Chaplin is nog niet op zijn aanbod ingegaan. De nieuwe film, die 55 minuten draaitijd heeft is, aldus Fellini, „een terugkeer naar de jeugd". In bepaalde scènes die in het cir cus spelen zullen zijn vrouw, de ver maarde actrice Giulietta Masina, de Zweedse Anita Ekberg en de Itali aanse komiek Alberto Sordi optre den. Maar nu zoekt hij, en hoopt hij, Chaplin voor die rol te krijgen, een „ongewone acteur" voor de laatste scènes, waarin een clown een testa ment voor een stervend circus voor leest. (ADVERTENTIE) NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT (kleur) 18.55 JOURNAAL VPRO 19.04 IDEOLOGIE Object no. 1.169.... objeot no. 1.170Dynamopolis. DesoriëntatieInformatie over het tot stand komen van een programma. De samen stellers van dit programma zijn: Frank Bouman, Rien Hagen en Ton Hasebos. 20.00 JOURNAAL NOS 20.20 BERICHTEN UIT DE SAMENLEVING 20.35 SPEL ZONDER WOORDEN (kleur) Dit tv-spel vain Samuel Becket kwam tot stand met medewer king van de Toneelgroep The ater. Onder regie van René Lobo en Rob van der landen treden als personen voor het voetlicht Carol Linssen en Onmo Molenkamp. 21.00 MENSEN IN CHINA (kleur) De Volksrepubliek China wordt bewoond door 750 mil joen mensen. Hun dagelijks leven is vastgelegd in deze documentaire vain Wolfgang Weber. 22.00 TRANSIT (kleur) Een show van de veertigjarige entertainer Ra-imond Devos. In Frankrijk verwierf hij vooral naam door zijn kunst van de woordgrapjes. Maar hij doet nog veel meer: liedjes zingen en zelfs kam. men hem zien rond rijden op éénwielige fietsjes. Een veelzijdige one- mam-show kan men wel zeg gen. 22.30 JOURNAAL NOS 22.35 SLUITING 14.05- 18.55 19.00 19.35 19.50 19.52 19.57 20.00 20.25 22.15 18.45 18.55 19:04 19.30 20.00 20.20 20.40 21.00 22.20 22.25 NOS DE FABELTJESKRANT (kleur) JOURNAAL SCALA VAN GEWEST TOT GEWEST JOURNAAL TROS TROS-TOTO Mary Schuurman vervolgt haar reeks televisiespelen, waarbij zij de kijkers weer in de gelegenheid stelt maximaal duizend gulden te verdienen. OURO PRETO (Meur) Een documentaire vain de in 1730 in Ouro Preto geboren Braziliaanse beeldhouwer An tonio Francisco Lisboa. De „krombenige", zoals zijn tijd genoten hem noemden, wordt beschouwd als de grootste beeldhouwer, die Brazilië ooit heeft gekend en velen verge lijken hem' met Miëhelafigelo. EIN MANN GOTTES Gefilmd tv-spel van de Franse musicus, toneelschrijver en wijsgeer Gabriël Marcel, die vorig jaar werd onderscheiden met de Erasmusprijs van de Fondaition Européenn-e Cultu- rélle. In het spel wordt een karaktertekening gegeven van een predikant, wiens vrouw tijdens hun huwelijk een mis stap beging. JOURNAAL NOSI CVK/IKOR EEN ZONDAGSFILM VAN EEN DORPSPASSIE (kleur) Het lijden en sterven van Je zus van Nazareth, verbeeld door de bevolking van de En gelse dorpen Lytchett Minster en Upton in Dorset. 22.50 SLUITING -15.15 SCHOOLTELEVISIE ZANDMANNETJE JONGER DAN JE DENKT POLITIEKE TRIBUNE De Volksunie (V.U.) KEURIG FRANS ZOEKLICHT MEDEDELINGEN NIEUWS DE LAATSTE OP HET SCHAVOT Film van Philippe Agostini, naar de roman van Gertrude von Le Fort. PREMIèRE De nieuwste films van de week, gepresenteerd door Jo Röpcke. 22.55 NIEUWS 18.10 NIEUWS 18.15 VOOR DE KLEUTERS 18.30 CINéMA POUR LES JEUNES 18.55 LA PENSéE SOCIALISTE Uitzending van het Instituut Emile Vandervelde 19.25 VOOR DE KLEUTERS 19.30 LA GUERRE ET LA PAIX Feuilleton naar Tolstoi 19.55 CONTACTS Voor veilig verkeer 20.00 JOURNAAL 20.30 BALLADE POUR UN CHIEN Psychologische studie 22.20 LE CARROUSEL AUX IMAGES Nieuwe films, gepresenteerd door Sélim Sasson 23.00 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL EN WEERBERICHT 20.15 BEZOEK TEGEN TIEN UUR Tv-spel van Rolf Schneider 21.25 PRO EN CONTRA 22.10 JOURNAAL MET COMMEN TAAR EN WEERBERICHT 22.30 CONCERT Uitgevoerd dooi het kameror kest van de Saarlandse-omroep 23.15 JOURNAAL 16.05 URSULA, OF HET LEVEN ZONDER WAARDE Zweedse documentaire film van Reni Mortens en Waiter Marti 17.25 WEERBERICHT VOOR DE WINTERSPORT 17.30 JOURNAAL EN WEERBERICHT 17.35 FILMNIEUWS 18.05 DIE DREHSCHEIBE 18.40 IK EN PARIJS Tv-serie van Hélène Misserly 19.10 HET KLEINE TV-SPEL De kunst van het trouwen 19.45 HEUTE 20.15 HET GOUDEN SCHOT (kleur) Internationale show met Vico Torriani. Aansluitend: KORT NIEUWS 21.45 BALANS Informaties en meningen uit het bedrijfsleven 22.30 JOURNAAL EN WEERBERICHT Aansluitend: Weerbericht voor de wintersport Donderdag 26 maart HILVERSUM I 402 M AVRO: 12.30 Sportrevue 13.00 Nws. 13.11 Radiojourn. 13.30 Stereo: 't Muzikantenuur: 1. Radiokameror kest: mod muz.; 2. Radiokoor: ou de gewijde liederen 14.30 't Is histo risch: progr. over geschiedenis 15.00 Voor de zieken 16.00 Nws. 16.03 Ste reo: De wereld van de opera: be schouwingen over de opera Der Freisohütz van Weber 17.00 Tussen 10-plus en 20-min: lichte grammo- foonmuz. voor de tieners 17.30 „O" - een rondje radio 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn. Politieke Partij: 18.20 Uitz. van de Boeren Partij AVRO: 18.30 Stereo: licht in strumentaal ensemble (18.40 Kwis- pel, quiz) 18.55 Voor de kinderen 19.00 Stereo: Big Band Beat: The Skymasters met solist: mod. muz. 19.25 Gesproken brief 19.30 Nws. IKOR( 19.35 Kerk veraf en dichtbij 19.40 Lijden, dood en opstanding: notities vanuit antieke en eigentijd se godsdiensten AVRO: 20.05 Stereo: Omroeporkest en zangsolisten: ope raconcert 21.00 Het onweer, hoor spel 22.00 Stereo: Omroep-orkest en solist: mod. muz. 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.40 Radiojourn. 22.55 Ste reo: Melodietjes en datjes: combo met solisten 23.20 Stereo: Mens, mu ziek materie (XI): Muziek uit de tijd der Renaissance 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM H 298 M NCRV: 12.00 Hij die weet wat lij den is, lezing 12.05 Los-Vast, gevar- progr. (12 26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw, 12.30 Nws. 12.41 Act.; 12.50 Passiestonde) 14.00 Stereo: The Kilima Hawaiins Show 14.30 Klas. en mod. kamermuz. (opn.) 15.00 Her vormde studiodienst NOS: 15.30 Meer over minder: een progr. met meer informatie over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden (16.00-16.02 nws) NCRV: 17.45 Sportact. 18.00 Stereo: Tijd vrij voor muz. in wije tijd: radiocompetitie koren en korpsen 18.30 Nws. 18.41 Act. 19 00 Spektrum: maatschappe lijke vraagstukken worden nader be licht 19.15 Stereo: Leger des Heils- kwartier 19.30 Kerkorgelconcert: klas. muz 20.00 Ferdinand Huyck (deel 24), seriehoorspel 20.24 Stereo: lichte grammofoonmuz. 20.30 Stereo: Golgotha, oratorium voor solisten, gemengd koor, orkest en orgel, Frank Martin (.gr.) 22.00 Klas. or- kestmuz. (gr.) 22.20 Avondoverden- king 22.30 Nws. 22.40 Onvoorzien ge- var. orogr 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III 210 M EN FM NOS: 12.00 Nws. 12.03 Popslick: lichte platen KRO: 13.00 Nws. 13.02 Act. 13.08 Rond met 'n gaatje: licht platengrogr. 14.00 Nws. 14.03 Hol ster: pop- en countrymuz. (15.00 Nws.) 16 00 Nws. 16.03 lORRRrrr...: popmagazine 17.00 Nws. 17.02 Act. 17.07-18.00 Draaijijofdraaiik: verz.- platenprogr. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz. (12.40-12.48 Weerber., meded. en SOS-oer voor de schippers) 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nes., weer ber., meded. dagklapper en SOS-be- richten - voor de schippers 13.20 Ta- felmuz. 14.00 Nws. 14.03 Musical- fragmenten 15.00 Nws. 15.03 Symfo nische muz 16.00 Nws. 16.03 Beurs- ber. 16.09 Negrospirituals 16.15 progr. voor oudere luisteraars 17.00 Nws.. weerber en meded. 17.15 Jazzkro- niek 18.00 Nws. 18.03 Popmuz. 18.28 Paardesportuitslagen 18.30 Katho liek - godsdienstige uitz. 19.00 Nws., weerber. en act. 19.40 Intermezzo 20.30 Hoorspel 21.40 Casinomuz. 22.00 Nws. ber. en De Zeven Kun sten 22.20 Gevar. muz. (23.00 Nws.) 23.40-23.45 Nws. Vrijdag 27 maart AVRO' 7 00 Nws. 7.10 Ochtend gymnastiek 7.20 Lichte grammo foonmuz. en reportages (8.00 Nws.; 8.10 Radiojourn.; 8.30 De groente man) IK GR: 9.00 Morgengebed NOS: 9.45 Stereo: Radiokoor: klas. liederen AVRO: 10.00 Voor de kleu ters 1010 Arbeidsvitamenen (gr.) (11.00-11.02 Nws.) 11.30 Negrospiri tuals (opn 11.55 Beursber. HILVERSUM H 298 M KRO: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord 7.15 Stereo: Badinerie: klas. muz. (gr) (7.30 Nws.; 7.32 Act.; 7.50 Overweging; 8.00-8.10 Nws.) 8.30 Nws 8.32 Voor de huisvrouw (9.00-9 10 Gymnastiek voor de huis vrouw) 9.40 Oude gewijde muz (gr.) 10.30 Stereo: Aubade: klas, gewijde muz. 1100 Nws. 11.02 Voor de zie ken 11.54 Bericht Vastenaktie 11.55 Meded HILVERSUM IH 240 M EN FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show (10.00 Nws.) NOS: 11.00 Nws. 11.02 De Felix Meurders Show.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 27