EEN DAME UIT DE PROVINCIE PRATEN CRT MS! MAURICE CHF VAT TER KIJKKIJK NAAR MONTREUX kiik luister naar IK MOET WAARDIG OPSTAAN ZONDER ONDER DE TAFEL TE ROLLEN FjFie met wit haar STEM] vanaf 53 90 Moderne mensen ventileren óók de woonkamer TERIM La Wally en natuurlijk met'nitho ventilatoren DE STEM VAN MAANDAG 2 MAART 1970 ieter? Houdt u ervan als r u gebouwd lijkt te zijn?| een thuis voor het en worden momenteel uwd. Ze zullen in de claar zijn. Ze onder-één- 1 Dat geeft meer pi het huis. ner heeft een chte ruime kamer. 1 huis nog 4 imers, centrale en bij het huis ■age. Alles goed degelijk e prijs die agt af f57.115.- nog - rijkssubsidie snciering is )0%vande prijs. rustig over praten, nsdagavond in Assche, euzen.tel.011 - 21 lOO uur. en en de financierings- daar geheel vrijblijvend gelegenheid om te komen rcumentatie bij indse Gemeenten ss.Tel. 01100-7741. iranderig gevoel schoon uit. En snel. Philishave 1970 is sft een hoog elijks ZENDEN REACTIES NDERDEN KLEINTJES MAURICE CHEVALIER Maurice nam de uitdaging gretig aan. Hij gooide het op een akkoordje met de dood en sprak de laatste res ten van zijn vitaliteit aan. „Ik moet waardig opstaan, zonder onder tafel te rollen", werd zijn devies, „het lot staat me niet toe om oud te wórden. Mijn hart is nog steeds in feeststem ming. Nog even en dan vertrek ik weer naar een ander amfi-theater, vlak bij Boston. Vier avondvoorstel lingen, dan vliegen we over een week naar Orly, hoera, bravo". Terwijl hij zijn armen heft, besluipt de aarzeling hem alweer: „Er zjjn twee wezens in mij. Het ene is harts tochtelijk, werkzaam en enthousiast. Het andere is nederig, verlegen en denkt nuchter. Het tweede heeft me geholpen om mijn leeftijd zonder be slissende ramp te bereiken. Ik heb geen reden en geen mogelijkheden meer om mijn instincten te volgen, waaraan ik als jong artiest gemak kelijker gehoor gaf. Ze zouden me nu via de schande en het verdriet naar de onherroepelijke nederlaag voe ren". De bijna tachtigjarige Maurice heeft het tijdens zijn monstertournee door Amerika en Europa steeds te kwaad met zijn leeftijd. Elke dag op nieuw bemerkt hij dat de marge tus sen roem en vergetelheid kleiner wordt. Hij klampt zich als een dren keling vast aan zijn publiek, aan de critici, die hun wierookvaten in zijn richting zwaaien. „Na bijna een uur onder de schijnwerpers te hebben ge staan, voel ik de spanning van de avond. Door de herhaalde spiertrek- kingen merkte ik, dat ik me meer en meer op het avondwerk moest con centreren, zonder me overdag ook maar enige psychische of lichamelij ke spanning te kunnen veroorloven. Zo moet het, als ik de tachtig wil ha len, zoals ik heb besloten. Het pleit is al bij voorbaat gewonnen, als mijn gezondheid, mijn spieren me niet meer dwars zitten. Krampen, ang sten al 45 jaar kom ik ze steeds weer te boven en de strijd tussen oen en mij zal, zolang ik niet neer val, voort blijven duren". En voort gaat hij. Deze week in Beverley („Het was zo schitterend, 'Jat ik door het gelukkige gevoel in hoofd en hart weinig heb geslapen"), volgende week in de mondaine Fran se badplaats Deauville. „Je wordt meegesleept door het ritme van deze charmante jonge en schitterende we reld, die aan het oude paard, dat ik per slot van rekening ben, de eer be wijst het uit te nodigen. Het oude paard wordt van alle kanten beke ken, gefotografeerd, aangeklampt. We houden er van dat ze van ons houden. In feite heb ik altijd gewerkt om dit prachtig resultaat te breiken: uitdeler te zijn van zon, optimisme en liefde". In de onverbiddelijke nadagen van zijn triomf, ontpopt Maurice Cheva lier zich als een gulzige genieter, die niet te verzadigen is. Hij is het mid delpunt van officiële lunches, waar hij de vleierijen van verblindende ta feldames meer op prijs stelt dan de champagne en de paté, hfj schudt op recepties onvermoeibaar' de handen van bewonderaars. („Ik dank mijn ster, die me in staat heeft gesteld om de meest dynamische tachtiger van de wereld te mogen zijn. Hoera that's showbusiness"). Hij turft de dierbaren, die hem in steeds sneller tempo ontvallen, hij koketteert met het briefje, dat een meisje in de zak van zijn smoking laat glijden: „Mon sieur Chevalier u bent een geweldige man. U zult nooit oud worden. U zult alleen maar mooier worden", ,,'t Kan naief lijken", noteert hij, „maar woorden als deze tonen aan, hoe ik nog steeds in staat ben om de harten van de jongeren te winnen. En dat zonder tamtam". Nog steeds zijn de zalen uitver kocht, als hij met zijn strooien hoed het podium opdanst en zijn fans de Kansas City, San Francisco, Denver eerste grijns schenkt. Los Angelos, (Colorado.). Het kan niet op. „Mijn one man show blijft voor mij het uur van de waarheid al dat andere, de huldigingen en recepties horen eigen lijk nietb ij mij. Ik voel me dan op gewonden als een boer in een mon daine wereld. De blabla van de gro ten, de ijdelheid, die ten onder gaat in de duivelse dans van de eekhoorns die verloren zijn, staan me tegen en maken me verlegen". En voort gaat hij. Het vlietuig voor Washinton staat alweer klaar. „Ik begin te voelen, hoe zwaar dit tach tig jaren tournee is en hoeveel het eist van het beetje energie, dat ik nog overheb. Je blijft fenomeen zo lang je lot je dat toestaat. De groot ste beroemdheden hebben altijd door slijtage aan glans ingeboet. Soms, vaak zelfs, zijn ze jammerlijk versla gen". Maar Maurice denkt er niet aan om op te geven. Nog twaalf steden. „Mijn benen doen pijn. Het is in elk geval beter dan ze helemaal niet meer te hebben. Na dit tournee zal ik voor de concertzalen over de hele wereld dood zijn". Hij vindt het een gruwelijk vooruitzicht dat hij probee te overspelen met het lef van de volksjongen. Philadelphia, de Philharmonic Haal in New York, Albany, Midland (Mi chigan). Nog steeds is de gouden cirkel van het succes niet verbroken. „Mijn geheugen gedraagt zich als vanouds en geen enkele kwaal van een oud mannetje an tachtig ver stoort deze voorsteUingen vol liefde. Op naar Stockholm ouwe jongen. Doorgaan en bewijzen, dat je hart nog géén chirurgische vervanging nodig heeft. Dit is de plaats die ik toch maar veroverd heb, voordak ik mijn laatste buiging maak. Ik moet met mijn leeftijd en mijn stijl, die door slijtage bijna verdwenen is, het Londen van de Beatles trotseren. Zal het de grote avond worden of de be treurenswaardige veldslag. Ik bid tot God, ik bid tot La Louque. Vanavond ben ik op weg naar het unieke, edele einde of naar de gewone man die zegt: „ach nee, Maurice, nu is het wel genoeg". Ik word bang bij de ge dachte dat mijn oude motor weieens verroest zou kunnen zijn en dat me een ernstig manekement overkomt. Geplaagd door darmstoornissen en een hardnekkige leverkwaal danst hij zo naar het onherroepelijke slot applaus. „Vadertje Maurice klimt nog steeds omhoog. Ik heb zin om bij mijn terugkeer de grootste chirurg van Frankrijk op te zoeken om me een nieuwe lever, een blaas, een her senmassa en een aureooltje van een heilige vor zuivere gedachten te laten aanmeten". Het theatre des Champs-Elysées betekent voor hem het eindstation na een triomftocht van tienduizenden kilometers. „Op naar het abatoir of de apotheose" HILVERSUM v.l.n.r. Nick Ricolet, Hans Tiemeyer en Jules Rooyaards in een scène uit het toneel- „Een dame uit de provincie" dat de VARA vanavond via Ned. 2 op het scherm zal brengen. i (Van onze showredactie) ROTTERDAM Maurice Chevalier, de grijze eminentie van het Franse chanson, de overjarige volks- I jongen uit Menilmontant, de missionaris van de allerlichtste muze, heeft zichzelf de geestelijke striptease van het eeuwig afscheid nemen willen besparen en eind 1968 vrijwillig een punt achter zijn zestigjarige zangerscarrière gezet. Hij hing zijn legendarische strooien hoed aan de hoge wilg van de herinnering en I werd de vlijtige notulist van zijn eigen successen, angsten en vliesdunne toekomstverwachtingen. In zijn I eerste boek „La Louque" volgde hij met een hart vol nostalgie het spoor terug naar zijn jeugd, zijn eerste applaus, de voorzichtige roem, de internationale erkenning. In zijn nieuwe dagboek, dat hij de titel „schoffie met wit haar" meegaf, inventariseert hii minutieus en met een traan in het oog de vette buit, die h(j nog op de drempel van zijn leven heeft binnengehaald. Nog een keer wilde hij het zout van de roem proeven, nog een keer de intense vreugde van de massale bewondering meemaken. Met de vliegen de haast van de ouderdom stortte hij zich twee jaar geleden in zijn „tachtig jaar jubileum tournee", een triomftocht langs honderden zalen, stadions, recepties en soirees. Hij wist, dat het een kwestie was van d'r op of d'r onder, hij kon alles in een klap verliezen, hij kon in dit geprolongeerde afscheidsuur slechts winnen, wat hij al lang had: erkenning, sympathie en balsem voor zqn ijdelheid. vraagt hij zich af. „Ik sprak mezelf toe. Niet breken, mon petit Mome. Huil vooral niet. Wees kalm, maar waardig. Een paar tellen was mijn stem omfloerst. De ontroering, de adem, die niet meer op gang kon ko men. En aan het einde, zeker, u leest het goed, stond de zaal weer op om tien minuten lang te schreeu wen en de handen naar me uit te strekken. Ik trok me innerlijk ver scheurd los van wat 62 jaar lang mijn bestaansrecht en mijn werk had gevormd. Ik wil niet het risico lo pen, dat zo'n carrière alsnog wordt vernield. Voor geen enkele prijs." Maurice Chevalier, die vrijdag ere gast was op het Grand Gala du Dis- que zal niet meer optreden. „Ik neu rie tegenwoordig aUeen nog maar in de badkamer en dan doe ik de deur op slot", zei hij beslist, toen hij vo rige week, 81 jaar oud, maar vitaal en in onberispelijk grijs pak, op Schip hol aankwam. Sinds zijn afscheid in het théatre des Champs-Elysées in oktober 1968 heeft hij nooit meer op de planken gestaan. „Ik mis het to neel en het publiek", zegt hij. „Maar ik kan het ze op mijn leeftijd niet meer aandoen. De mensen, die naar me zouden kijken zouden in hun ach terhoofd angstig denken: zou 't van avond eindelijk met hem gebeuren?" In plaats van zingen schrijft Mauri ce Chevalier nu boeken. Een van de redenen van zijn verblijf in Neder land is dan ook de introductie van zijn bij Bruna uitgegeven 10e werk, getiteld „Schoffie met wit haar". In Frankrijk gaat inmiddels zijn elfde boek binnenkort ter perse. Het heet „De gedachten van Momo" dit laatste het koosnaampje, dat de Pa- rijse lieverdjes Maurice naroepen, wanneer hij door de straten wandelt. .Tussen de 70 en 80 jaar ben ik als artiest nog vooruit gegaan", zegt de man, die in het begin van de der tiger jaren Hollywoods meest popu laire filmster was. „Maar na je 80- ste kun je alleen nog aehteruitboe- ren. Daarom ben ik gaan schrijven. Ik wil in mijn boeken dezelfde din gen zeggen als in mijn chansons, want de dialoog met mijn publiek wil ik gaande houden. Ik wil de mensen een beetje vertellen over vreugde, liefde, moed, werken en zonneschijn. De dingen kortom, die ik in mijn car rière heb meegemaakt. Ik heb nooit een opleiding gehad, ik heb alles zelf geleerd. Ik wil, dat mijn arbeid als auteur een aanmoediging is voor al le arme jongemannen ter wereld, die geen kansen krijgen. Voor Maurice Chevalier is na zijn Parijse troef de betovering voorgoed gebroken. De artiest, die het eeuwige leven scheen te be zitten, verbande zichzelf als klui zenaar naar zijn landgoed even (Van onze radio- en t.v.redacteur) HILVERSUM De NOS-jfizending voor het concours om de gouden roos van Montreux, dat van 23 tot en met 30 april wordt gehouden,' bestaat uit een compilatie van enkele afleverin gen van heiNCRV-programma „Kijk- kjjk", dat door Ruud Keers en Jan Fillekers werd samengesteld en door Kees van Maasdam wordt gepresen teerd. Buiten mededinging wordt inge zonden een compilatie van enkele door de Vaira-televisie uitgezonden „Hadimassa"-programma's van regis seur Dimitri Frenkel Frank. Neder land zal in de internationale jury van het concours worden vertegenwoor digd door Warry van Kampen als voorzitter van de NOS-werkgroep amusement. buiten Parijs. Hij ruilde z'n strooi en hoed voor een pen en vult zijn lange dagen met de wee> moed van wat zojuist nog was en nooit meer terugkomt. „Ik word een beetje bang bij de gedachte dat ik in de toekomst nooit meer de warmte van een vriendschap pelijke zaal zal krijgen. Alleen de vlam zelf blijft nog over om me brandend te houden, al is het maar een waakvlam. Ik heb wer kelijk last van liefdesverdriet. Ik heb een prachtige liefdesgeschie denis tussen het publiek en mij afgebroken. Toch is het beter vijf minuten te vroeg op te houden dan een minuut te laat. Op 81- jarige leeftijd is er geen reden meer om grappig te willen blijven, Je hebt al moeite genoeg om je zelf te laten lachen. Vergelijk je lot van grijsaard maar eens met dat van tal van anderen. Je bent schandalig bevoordeeld. Mijn le venseinde moet mijn hoogste pres tatie worden en ik kan daarin pas slagen als ik de demonische gees ten, die me al te vaak belaagd hebben, weet te vernietigen. Ik wil zonder droefheid afglijden naar de laatste buiging. En vooral soepel. Ik zing niet meer maar ik loop wel voortdurend te neuriën, Met mijn vulpen blijf ik in con tact met mijn vriend, het publiek. Wens me maar geluk, beste vriend". Graag gedaan Maurice. In de inmiddels omvangrijke serie opera-sets heeft Decca de keus laten vallen op La Wally van Alfredo Cata- lani. Noch de opera noch de maker er van zijn erg bekend. Maar dat hoeft aan de kwaliteit uiteraard niets af te doen. Bij het beluisteren van de platen wordt het echter weldra duidelijk, waarom Catalini en zijn La Wally niet tot grote roem zijn gekomen. Ca talans, vier jaar voor Puccini in 1854 in hetzelfde Lucca geboren, is een componist van „tussen de wal en het schip". De roemruchte periode Ver di leek afgesloten en de „nieuwlich ter" Puccini zou weldra komen en daar tussenin zag Catalani geen kans een „eigen geluid" te laten horen. Af en toe wat Verdiaans, dan weer wat dat „van Puccini zou kunnen zijn", maar nooit of te nimmer zal men kunnen zeggen, „dat zou wel eens van Catalani kunnen zijn". Toch is de opera alleszins het be luisteren waard. Het werk kent onte genzeggelijk fraaie melodieuze mo menten en het heeft bovendien dat moet gezegd worden een gedegen orkestpartituur- Het verhaal gaat over een onge lukkige liefde, temperamentvolle toestanden, die spelen in de koude sfeer van besneeuwde bergen. Even lijkt het erop dat er alsnog een hap py end komt, maar nauwelijks heb ben de geliefden elkaar gevonden of de „hij" valt in een ravijn te pletter. De ongelukkige „zij" stort zich in haar wanhoop ook naar beneden. Solisten als Renate Tebaldi, Mario del Monaco en Justino Diaz schitte ren in het vocale gedeelte, daarbij subliem ondersteund door het Coro lirico di Torino en het orkest van de opera var. Monte Carlo. Het geheel staat onder de bekwame leiding van Fausto Cieva. M. VAN BIJNEN La Wally, opera van Catalani met o.a. Renate Tebaldi en Mario del Monaco, Decca SET 394-6. NEDERLAND I: NOS/NOT 10.45 WALTER AND CONNIE 11.10 NOTRE VILLE 11.35 JOHN BULL 12.00 SLUITING NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT (kleur) 18.55 JOURNAAL NCRV 19.04 SCHEEPSJONGENS VAN BONTEKOE Aldus de titel van een boek van Johan Fabricius, waaruit Coen Flink verder vertelt. 19.13 JEUGDHERINNERINGEN (kleur) Het zesde en laatste deel van een serie met het verhaal over de vreugden en het verdriet van een kind naar het werk van de schrijver Ion Creanga. 19.30 BRENG EENS EEN ZONNETJE In Treslong te Hilversum zin gen Rien van Nujnien en Bert van Dongen liedjes uit de ou de doos voor bejaarden. 20.00 JOURNAAL NOS 20.20 TWEEKAMP Quiz tussen studenten van Ne derlandse universiteiten en Hogescholen onder leiding van Kick Stockhuyzen. 20.45 BOMBEY EN ZOON De eerste aflevering van een serie van dertien door Hugh Leonard, gebaseerd op een werk van Charles Dickens. 21.10 EXPLORATIE NOORDZEE Documentaire film over de daling van de visstand in de Noordzee. 22.00 AURORA'S BRUILOFT (kleur) Een balletuitvoering van het Royal Ballet in Covent Gar den te Londen, waarbij als so listen optreden de wereldbe roemde danseres Dame Mar- got Fonteyn en David Blair. 22.35 COLLEGIUM MUSICUM JUDAICUM Joodse liederen met begelei dende teksten van Hans Croi- 22.45 JOURNAAL NOS TELEAC 22.50 METHODIEK VAN DE BUR GERSCHAPSVORMING 23.20 SLUITING NEDERLAND II: NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT (kleur) 18.55 JOURNAAL 19.04 SCALA VARA 19.30 CORONATION STREET 20.00 JOURNAAL NOS 20.20 HIER IS LUCY (kleur) 20.45 EEN DAME UIT DE PROVINCIE In deze komedie van Iwan Toergenjev worden de rollen vertolkt door Rick Nicolet, Jules Royaards, Hans Tiemey er, Hang Hoekman, Mimi Boesnach, Robert Borremans en Henk Admiraal. 22.00 ACHTER HET NIEUWS 22.40 JOURNAAL NOS 22.45 SLUITING BELGIë Nederlands 14.05—15.50 SCHOOLTELEVISIE 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 SPORTTRIBUNE 19.20 WOOBINDA 19.45 HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS 19.50 ZOEKLICHT 19.55 MEDEDELINGEN EN DE WEERMAN 20.00 NIEUWS 20.25 FILMTRIBUNE Het proces van Oscar Wilde. 22.30 LEEDS UNITED Reportage over het Engelse voetbalelftal, dat uitkomt te gen Standard Luik ie de kwartfinales om de Europese Beker voor Landskampioenen. 23.00 NIEUWS BELGIë (Frans): 14.00, 14.30 en 15.00 SCHOOL TELEVISIE 18.10 NIEUWS 18.15 MA PETITE SOEUR COQUINE 18.30 AFFICHES Gesprekken met mensen uit de grote en de kleine kunst. 19.00 ANTENNE-SOIR 19.25 PLUM PLUM 19.30 SPORTPROGRAMMA 20.00 JOURNAAL 20.30 SITUATION 70 De verkoop van grammofoon platen in België. 21.00 LA NOUVELLE cQUIPE 21.50 SIGNES DES TEMPS Wekelijkse culturele kroniek. 22.50 JOURNAAL DUITSLAND I: 20.00 JOURNAAL 20.15 PANORAMA 21.00 ALLES OF NIETS (kleur) 21.45 HET TELEVISIESPEL OP MAANDAG 22.50 JOURNAAL, MET COMMEN TAAR EN WEERBERICHT DUITSLAND II: 17.30 JOURNAAL EN WEERBERICHT 17.35 ONZE KLEINE SHOW 18.05 DIE DREHSCHEIBE 18.40 GOED GEVRAAGD IS HALF GEWONNEN (kleur) Raadselspel met Hans Rosen thal waarin echtgenoten tegen elkaar strijden. 19.10 JUNGER HERR AUF ALTEM HOF (kleur) 19.45 HEUTE 20.15 DE LÜNEBURGER HEIDE Aansluitend Kort Nieuws 21.00 DE KLEINE CAESAR Amerikaanse speelfilm uit '31. 22.20 JOURNAAL EN WEERBERICHT 22.30 FILMFORUM (kleur) Programma over oorlogsfilms op de Amerikaanse televisie. 23.00 SLUITING Maandag 2 maart HILVERSUM 1 402 M Vf'RO: 12.00 VPRO-Maandag: ge varieerd progr. (13.00 Nws.; 14.25 Schoolradio) NOS: 15.00 Stereo: Lichte orkestmuz. (gr.) AVRO: 15.30 Oude kamermuz. (opn.) 16.00 Nws. 16.03 Caribia: Muz. uit Suriname en de Nederlandse Antillen 16.30 Voor de jeugd 17.30 Brabant Journaal 17.55 Med. 18.00 Nws. 18.11 Radiojour naal 18.25 Ik verbind u door, praat je 18.30 Stereo: Promenade-orkest radiokoor en zangsolisten: amuse- mentsmuz. 19.30 Nws. R.V.U.: 19.35 25 jaar: Belgisch-Nederlands Cultu reel Accoord: Wat er is bereikt en nog gedaan zal moeten worden op cultureel terrein door G. H. L. Schou ten met medewerking van ande ren. NOS: 20.05 Uitgeversconcentra ties en persvrijheid: interviews met journalisten en uitgevers. NVSH: 22.10 Sextant, radiomagazine van de NVSH. NOS: 22.30 Nws. 22.40 Med. 22.55 Stereo: Metro's Midnight Mu sic: licht muz. programma met Me- tropole-orkest, Trio en solisten 23.55- 24.00 Nws. HILVERSUM 2 298 M NCRV: 12.00 Los-Vast: gev. progr. (12.05 Lezenswaardigheden; 12.21 Voor boer en tuinder; 12.26 Med. t. b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41 Act.) 14.05 Schoolradio 14.30 Stereo: Pianoduo: semi-klassieke muz. 15.00 Gereformeerde middag- dienst. NOS: 15.30 Zoeklicht op Ne derland: informatie over Noord-Bra bant, afgewisseld met muz. (16.00- 16.02 Nws.) 17.20 Overheidsvoorlich ting: Wetenschappelijke samenwer king in het Caribisch gebied. Vraag gesprek van Raymundo Debrot met prof. dr. H. R. Hoetink 17.30 Voor de kleuters 17.45 Voor de jeugd 18.00 Stereo: Meisjeskoor en licht instru mentaal sextet 18.19 Uitzending van de Partij van de Arbeid: Socialis tisch bekeken. 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Literama: radiokrondek over boeken, schrijvers en toneel 19.15 Stereo: klassieke gewijde muziek (gr.) 19.45 Stereo: Promenade Or kest met zangsolist: amus. muziek 20.25 Op de man af, pr. 20.30 Ste reo: Radio Kamerorkest en solist: klassieke en moderne muz. 21.26 Ste reo: Lichte gr.-muz. 21.50 Stereo: Licht ensemble met zangsolisten 22.20 Overdenking 22.30 Nws. 22.40 Voorrang: een artistiek voorkeurs programma 23.30 NCRV-Vocaal en semble: moderne koorwerken 23.55 - 24.00 Nws. HILVERSUM 3 240 M EN FM TROS: 12.00 Nws. 12.03 Jam-On-Ra- dio KRO: 13.00 Nws. 13.03 Act. 13.08 Rond met 'n gaatje: licht muziek programma 14.00 Nws. 14.03 Holster: pop- en countrymuz. (15.00 Nws.) 16.00 Nws. 16.03 lORRRrrr: popma gazine 17.07 - 18.00 Draaijijofdraai- ik: verzoekplatenprogr. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Gev. muz. (12.03 Landbouwkroniek 12.40 Weerbericht, med. en SOS-berichten voor de schip pers) 12.55 Buitenlands persover zicht 13.00 Nws., weerber. dagklap per en beursber. 13.20 Tafelmuziek 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio 15.00 Nws. 15.03 Schoolradio 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Voor de zieken 17.00 Nws., weerber. en med. 17.15 Blues, negrospirituals en gospel songs 18.00 Nws. 18.03 Voor de sol daten 18.30 Amusementsmuz. 18.45 Sport 18.52 Taalwenken 18.55 Lichte muz. 19.00 Nws., weerber. en act. 19.40 Amusementsmuz. 20.00 Opera kroniek 23.00 Nws. 23.10 Oude muz. 23.40 Nws. 23.45-0.30 Uitzending voor de zeelieden. Dinsdag 3 maart HILVERSUM 1 402 M AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym nastiek 7.20 Stereo: Lichte grammo- foonmuz. 8.00 Nws. 8.11 Radiojour naal 8.20 Stereo: Lichte gr.muz. (vervolg) (8.30-8.33 De groenteman) 8.50 Morgenwijding NOS: 9.00 Uitge breide reportage of herhaling NOS- programma 9.35 Waterstanden 9.40 Muz. uit de Middeleeuwen en Re naissance (opn.) AVRO: 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.) (11.00-11.02 Nws.) 11.30 Rond om 12: programma voor de vrouw (11.55 Beursberichten). HILVERSUM 2 298 M NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het leven de woord 7.16 Op het eerste gehoor: klassieke muz. (stereo) (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws. 7.32-7.50 Act.) 3.00 Nws. 8.11 Gewijde muz. (gr.) 8.30 Nws. 8.32 Stereo: Voor de huis vrouw) 9.35 Schoolradio 10.00 Tek sten in soorten, lez. 10.15 Stereo: Aria's v. Mozart (gr.) 11.00 Nws. 31.03 Ferdinand Huyck, seriehoor spel 11.24 Voor de zieken 11.55 Med. HILVERSUM 3 240 M EN FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voor de pep (10.00 Nws.) 11.00 Nws. 11.03 Een opvallend vrolijk gev. vi site. (ADVERTENTIE)

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 5