EEN DAME UIT DE PROVINCIE
PRATEN
CRT
MS!
MAURICE CHF VAT TER
KIJKKIJK
NAAR
MONTREUX
kiik
luister naar
IK MOET WAARDIG OPSTAAN ZONDER ONDER DE TAFEL TE ROLLEN
FjFie met wit haar
STEM]
vanaf 53 90
Moderne
mensen
ventileren óók de
woonkamer
TERIM
La Wally
en natuurlijk met'nitho
ventilatoren
DE STEM VAN MAANDAG 2 MAART 1970
ieter? Houdt u ervan als
r u gebouwd lijkt te zijn?|
een thuis voor het
en worden momenteel
uwd. Ze zullen in de
claar zijn. Ze
onder-één-
1 Dat geeft meer
pi het huis.
ner heeft een
chte ruime kamer. 1
huis nog 4
imers, centrale
en bij het huis
■age. Alles goed
degelijk
e prijs die
agt
af f57.115.-
nog
- rijkssubsidie
snciering is
)0%vande prijs.
rustig over praten,
nsdagavond
in Assche,
euzen.tel.011
- 21 lOO uur.
en en de financierings-
daar geheel vrijblijvend
gelegenheid om te komen
rcumentatie bij
indse Gemeenten
ss.Tel. 01100-7741.
iranderig gevoel
schoon uit. En snel.
Philishave 1970 is
sft een hoog
elijks
ZENDEN REACTIES
NDERDEN KLEINTJES
MAURICE
CHEVALIER
Maurice nam de uitdaging gretig
aan. Hij gooide het op een akkoordje
met de dood en sprak de laatste res
ten van zijn vitaliteit aan. „Ik moet
waardig opstaan, zonder onder tafel
te rollen", werd zijn devies, „het lot
staat me niet toe om oud te wórden.
Mijn hart is nog steeds in feeststem
ming. Nog even en dan vertrek ik
weer naar een ander amfi-theater,
vlak bij Boston. Vier avondvoorstel
lingen, dan vliegen we over een
week naar Orly, hoera, bravo".
Terwijl hij zijn armen heft, besluipt
de aarzeling hem alweer: „Er zjjn
twee wezens in mij. Het ene is harts
tochtelijk, werkzaam en enthousiast.
Het andere is nederig, verlegen en
denkt nuchter. Het tweede heeft me
geholpen om mijn leeftijd zonder be
slissende ramp te bereiken. Ik heb
geen reden en geen mogelijkheden
meer om mijn instincten te volgen,
waaraan ik als jong artiest gemak
kelijker gehoor gaf. Ze zouden me nu
via de schande en het verdriet naar
de onherroepelijke nederlaag voe
ren".
De bijna tachtigjarige Maurice
heeft het tijdens zijn monstertournee
door Amerika en Europa steeds te
kwaad met zijn leeftijd. Elke dag op
nieuw bemerkt hij dat de marge tus
sen roem en vergetelheid kleiner
wordt. Hij klampt zich als een dren
keling vast aan zijn publiek, aan de
critici, die hun wierookvaten in zijn
richting zwaaien. „Na bijna een uur
onder de schijnwerpers te hebben ge
staan, voel ik de spanning van de
avond. Door de herhaalde spiertrek-
kingen merkte ik, dat ik me meer en
meer op het avondwerk moest con
centreren, zonder me overdag ook
maar enige psychische of lichamelij
ke spanning te kunnen veroorloven.
Zo moet het, als ik de tachtig wil ha
len, zoals ik heb besloten. Het pleit
is al bij voorbaat gewonnen, als mijn
gezondheid, mijn spieren me niet
meer dwars zitten. Krampen, ang
sten al 45 jaar kom ik ze steeds
weer te boven en de strijd tussen
oen en mij zal, zolang ik niet neer
val, voort blijven duren".
En voort gaat hij. Deze week in
Beverley („Het was zo schitterend,
'Jat ik door het gelukkige gevoel in
hoofd en hart weinig heb geslapen"),
volgende week in de mondaine Fran
se badplaats Deauville. „Je wordt
meegesleept door het ritme van deze
charmante jonge en schitterende we
reld, die aan het oude paard, dat ik
per slot van rekening ben, de eer be
wijst het uit te nodigen. Het oude
paard wordt van alle kanten beke
ken, gefotografeerd, aangeklampt.
We houden er van dat ze van ons
houden. In feite heb ik altijd gewerkt
om dit prachtig resultaat te breiken:
uitdeler te zijn van zon, optimisme
en liefde".
In de onverbiddelijke nadagen van
zijn triomf, ontpopt Maurice Cheva
lier zich als een gulzige genieter, die
niet te verzadigen is. Hij is het mid
delpunt van officiële lunches, waar
hij de vleierijen van verblindende ta
feldames meer op prijs stelt dan de
champagne en de paté, hfj schudt op
recepties onvermoeibaar' de handen
van bewonderaars. („Ik dank mijn
ster, die me in staat heeft gesteld
om de meest dynamische tachtiger
van de wereld te mogen zijn. Hoera
that's showbusiness"). Hij turft de
dierbaren, die hem in steeds sneller
tempo ontvallen, hij koketteert met
het briefje, dat een meisje in de zak
van zijn smoking laat glijden: „Mon
sieur Chevalier u bent een geweldige
man. U zult nooit oud worden. U
zult alleen maar mooier worden", ,,'t
Kan naief lijken", noteert hij, „maar
woorden als deze tonen aan, hoe ik
nog steeds in staat ben om de harten
van de jongeren te winnen. En dat
zonder tamtam".
Nog steeds zijn de zalen uitver
kocht, als hij met zijn strooien hoed
het podium opdanst en zijn fans de
Kansas City, San Francisco, Denver
eerste grijns schenkt. Los Angelos,
(Colorado.). Het kan niet op. „Mijn
one man show blijft voor mij het uur
van de waarheid al dat andere, de
huldigingen en recepties horen eigen
lijk nietb ij mij. Ik voel me dan op
gewonden als een boer in een mon
daine wereld. De blabla van de gro
ten, de ijdelheid, die ten onder gaat
in de duivelse dans van de eekhoorns
die verloren zijn, staan me tegen en
maken me verlegen".
En voort gaat hij. Het vlietuig voor
Washinton staat alweer klaar. „Ik
begin te voelen, hoe zwaar dit tach
tig jaren tournee is en hoeveel het
eist van het beetje energie, dat ik
nog overheb. Je blijft fenomeen zo
lang je lot je dat toestaat. De groot
ste beroemdheden hebben altijd door
slijtage aan glans ingeboet. Soms,
vaak zelfs, zijn ze jammerlijk versla
gen".
Maar Maurice denkt er niet aan
om op te geven. Nog twaalf steden.
„Mijn benen doen pijn. Het is in elk
geval beter dan ze helemaal niet
meer te hebben. Na dit tournee zal
ik voor de concertzalen over de hele
wereld dood zijn". Hij vindt het een
gruwelijk vooruitzicht dat hij probee
te overspelen met het lef van de
volksjongen.
Philadelphia, de Philharmonic Haal
in New York, Albany, Midland (Mi
chigan). Nog steeds is de gouden
cirkel van het succes niet verbroken.
„Mijn geheugen gedraagt zich als
vanouds en geen enkele kwaal van
een oud mannetje an tachtig ver
stoort deze voorsteUingen vol liefde.
Op naar Stockholm ouwe jongen.
Doorgaan en bewijzen, dat je hart
nog géén chirurgische vervanging
nodig heeft. Dit is de plaats die ik
toch maar veroverd heb, voordak ik
mijn laatste buiging maak. Ik moet
met mijn leeftijd en mijn stijl, die
door slijtage bijna verdwenen is, het
Londen van de Beatles trotseren. Zal
het de grote avond worden of de be
treurenswaardige veldslag. Ik bid tot
God, ik bid tot La Louque. Vanavond
ben ik op weg naar het unieke, edele
einde of naar de gewone man die
zegt: „ach nee, Maurice, nu is het
wel genoeg". Ik word bang bij de ge
dachte dat mijn oude motor weieens
verroest zou kunnen zijn en dat me
een ernstig manekement overkomt.
Geplaagd door darmstoornissen en
een hardnekkige leverkwaal danst
hij zo naar het onherroepelijke slot
applaus. „Vadertje Maurice klimt nog
steeds omhoog. Ik heb zin om bij
mijn terugkeer de grootste chirurg
van Frankrijk op te zoeken om me
een nieuwe lever, een blaas, een her
senmassa en een aureooltje van
een heilige vor zuivere gedachten
te laten aanmeten". Het theatre des
Champs-Elysées betekent voor hem
het eindstation na een triomftocht
van tienduizenden kilometers. „Op
naar het abatoir of de apotheose"
HILVERSUM v.l.n.r. Nick Ricolet, Hans Tiemeyer en Jules Rooyaards in een scène uit het toneel-
„Een dame uit de provincie" dat de VARA vanavond via Ned. 2 op het scherm zal brengen.
i (Van onze showredactie)
ROTTERDAM Maurice Chevalier, de grijze eminentie van het Franse chanson, de overjarige volks-
I jongen uit Menilmontant, de missionaris van de allerlichtste muze, heeft zichzelf de geestelijke striptease
van het eeuwig afscheid nemen willen besparen en eind 1968 vrijwillig een punt achter zijn zestigjarige
zangerscarrière gezet. Hij hing zijn legendarische strooien hoed aan de hoge wilg van de herinnering en
I werd de vlijtige notulist van zijn eigen successen, angsten en vliesdunne toekomstverwachtingen. In zijn
I eerste boek „La Louque" volgde hij met een hart vol nostalgie het spoor terug naar zijn jeugd, zijn eerste
applaus, de voorzichtige roem, de internationale erkenning. In zijn nieuwe dagboek, dat hij de titel
„schoffie met wit haar" meegaf, inventariseert hii minutieus en met een traan in het oog de vette buit,
die h(j nog op de drempel van zijn leven heeft binnengehaald. Nog een keer wilde hij het zout van de
roem proeven, nog een keer de intense vreugde van de massale bewondering meemaken. Met de vliegen
de haast van de ouderdom stortte hij zich twee jaar geleden in zijn „tachtig jaar jubileum tournee", een
triomftocht langs honderden zalen, stadions, recepties en soirees. Hij wist, dat het een kwestie was van
d'r op of d'r onder, hij kon alles in een klap verliezen, hij kon in dit geprolongeerde afscheidsuur slechts
winnen, wat hij al lang had: erkenning, sympathie en balsem voor zqn ijdelheid.
vraagt hij zich af. „Ik sprak mezelf
toe. Niet breken, mon petit Mome.
Huil vooral niet. Wees kalm, maar
waardig. Een paar tellen was mijn
stem omfloerst. De ontroering, de
adem, die niet meer op gang kon ko
men. En aan het einde, zeker, u
leest het goed, stond de zaal weer
op om tien minuten lang te schreeu
wen en de handen naar me uit te
strekken. Ik trok me innerlijk ver
scheurd los van wat 62 jaar lang
mijn bestaansrecht en mijn werk had
gevormd. Ik wil niet het risico lo
pen, dat zo'n carrière alsnog wordt
vernield. Voor geen enkele prijs."
Maurice Chevalier, die vrijdag ere
gast was op het Grand Gala du Dis-
que zal niet meer optreden. „Ik neu
rie tegenwoordig aUeen nog maar in
de badkamer en dan doe ik de deur
op slot", zei hij beslist, toen hij vo
rige week, 81 jaar oud, maar vitaal
en in onberispelijk grijs pak, op Schip
hol aankwam. Sinds zijn afscheid in
het théatre des Champs-Elysées in
oktober 1968 heeft hij nooit meer op
de planken gestaan. „Ik mis het to
neel en het publiek", zegt hij. „Maar
ik kan het ze op mijn leeftijd niet
meer aandoen. De mensen, die naar
me zouden kijken zouden in hun ach
terhoofd angstig denken: zou 't van
avond eindelijk met hem gebeuren?"
In plaats van zingen schrijft Mauri
ce Chevalier nu boeken. Een van de
redenen van zijn verblijf in Neder
land is dan ook de introductie van
zijn bij Bruna uitgegeven 10e werk,
getiteld „Schoffie met wit haar". In
Frankrijk gaat inmiddels zijn elfde
boek binnenkort ter perse. Het heet
„De gedachten van Momo" dit
laatste het koosnaampje, dat de Pa-
rijse lieverdjes Maurice naroepen,
wanneer hij door de straten wandelt.
.Tussen de 70 en 80 jaar ben ik als
artiest nog vooruit gegaan", zegt de
man, die in het begin van de der
tiger jaren Hollywoods meest popu
laire filmster was. „Maar na je 80-
ste kun je alleen nog aehteruitboe-
ren. Daarom ben ik gaan schrijven.
Ik wil in mijn boeken dezelfde din
gen zeggen als in mijn chansons,
want de dialoog met mijn publiek wil
ik gaande houden. Ik wil de mensen
een beetje vertellen over vreugde,
liefde, moed, werken en zonneschijn.
De dingen kortom, die ik in mijn car
rière heb meegemaakt. Ik heb nooit
een opleiding gehad, ik heb alles zelf
geleerd. Ik wil, dat mijn arbeid als
auteur een aanmoediging is voor al
le arme jongemannen ter wereld, die
geen kansen krijgen.
Voor Maurice Chevalier is na
zijn Parijse troef de betovering
voorgoed gebroken. De artiest, die
het eeuwige leven scheen te be
zitten, verbande zichzelf als klui
zenaar naar zijn landgoed even
(Van onze radio- en t.v.redacteur)
HILVERSUM De NOS-jfizending
voor het concours om de gouden roos
van Montreux, dat van 23 tot en met
30 april wordt gehouden,' bestaat uit
een compilatie van enkele afleverin
gen van heiNCRV-programma „Kijk-
kjjk", dat door Ruud Keers en Jan
Fillekers werd samengesteld en door
Kees van Maasdam wordt gepresen
teerd.
Buiten mededinging wordt inge
zonden een compilatie van enkele
door de Vaira-televisie uitgezonden
„Hadimassa"-programma's van regis
seur Dimitri Frenkel Frank. Neder
land zal in de internationale jury van
het concours worden vertegenwoor
digd door Warry van Kampen als
voorzitter van de NOS-werkgroep
amusement.
buiten Parijs. Hij ruilde z'n strooi
en hoed voor een pen en vult
zijn lange dagen met de wee>
moed van wat zojuist nog was en
nooit meer terugkomt. „Ik word
een beetje bang bij de gedachte
dat ik in de toekomst nooit meer
de warmte van een vriendschap
pelijke zaal zal krijgen. Alleen de
vlam zelf blijft nog over om me
brandend te houden, al is het
maar een waakvlam. Ik heb wer
kelijk last van liefdesverdriet. Ik
heb een prachtige liefdesgeschie
denis tussen het publiek en mij
afgebroken. Toch is het beter vijf
minuten te vroeg op te houden
dan een minuut te laat. Op 81-
jarige leeftijd is er geen reden
meer om grappig te willen blijven,
Je hebt al moeite genoeg om je
zelf te laten lachen. Vergelijk je
lot van grijsaard maar eens met
dat van tal van anderen. Je bent
schandalig bevoordeeld. Mijn le
venseinde moet mijn hoogste pres
tatie worden en ik kan daarin pas
slagen als ik de demonische gees
ten, die me al te vaak belaagd
hebben, weet te vernietigen. Ik
wil zonder droefheid afglijden
naar de laatste buiging. En vooral
soepel. Ik zing niet meer maar ik
loop wel voortdurend te neuriën,
Met mijn vulpen blijf ik in con
tact met mijn vriend, het publiek.
Wens me maar geluk, beste
vriend".
Graag gedaan Maurice.
In de inmiddels omvangrijke serie
opera-sets heeft Decca de keus laten
vallen op La Wally van Alfredo Cata-
lani. Noch de opera noch de maker
er van zijn erg bekend. Maar dat
hoeft aan de kwaliteit uiteraard
niets af te doen.
Bij het beluisteren van de platen
wordt het echter weldra duidelijk,
waarom Catalini en zijn La Wally
niet tot grote roem zijn gekomen. Ca
talans, vier jaar voor Puccini in 1854
in hetzelfde Lucca geboren, is een
componist van „tussen de wal en het
schip". De roemruchte periode Ver
di leek afgesloten en de „nieuwlich
ter" Puccini zou weldra komen en
daar tussenin zag Catalani geen kans
een „eigen geluid" te laten horen.
Af en toe wat Verdiaans, dan weer
wat dat „van Puccini zou kunnen
zijn", maar nooit of te nimmer zal
men kunnen zeggen, „dat zou wel
eens van Catalani kunnen zijn".
Toch is de opera alleszins het be
luisteren waard. Het werk kent onte
genzeggelijk fraaie melodieuze mo
menten en het heeft bovendien dat
moet gezegd worden een gedegen
orkestpartituur-
Het verhaal gaat over een onge
lukkige liefde, temperamentvolle
toestanden, die spelen in de koude
sfeer van besneeuwde bergen. Even
lijkt het erop dat er alsnog een hap
py end komt, maar nauwelijks heb
ben de geliefden elkaar gevonden of
de „hij" valt in een ravijn te pletter.
De ongelukkige „zij" stort zich in
haar wanhoop ook naar beneden.
Solisten als Renate Tebaldi, Mario
del Monaco en Justino Diaz schitte
ren in het vocale gedeelte, daarbij
subliem ondersteund door het Coro
lirico di Torino en het orkest van de
opera var. Monte Carlo. Het geheel
staat onder de bekwame leiding van
Fausto Cieva.
M. VAN BIJNEN
La Wally, opera van Catalani met
o.a. Renate Tebaldi en Mario del
Monaco, Decca SET 394-6.
NEDERLAND I:
NOS/NOT
10.45 WALTER AND CONNIE
11.10 NOTRE VILLE
11.35 JOHN BULL
12.00 SLUITING
NOS
18.45 DE FABELTJESKRANT
(kleur)
18.55 JOURNAAL
NCRV
19.04 SCHEEPSJONGENS VAN
BONTEKOE
Aldus de titel van een boek
van Johan Fabricius, waaruit
Coen Flink verder vertelt.
19.13 JEUGDHERINNERINGEN
(kleur)
Het zesde en laatste deel van
een serie met het verhaal over
de vreugden en het verdriet
van een kind naar het werk
van de schrijver Ion Creanga.
19.30 BRENG EENS EEN
ZONNETJE
In Treslong te Hilversum zin
gen Rien van Nujnien en Bert
van Dongen liedjes uit de ou
de doos voor bejaarden.
20.00 JOURNAAL NOS
20.20 TWEEKAMP
Quiz tussen studenten van Ne
derlandse universiteiten en
Hogescholen onder leiding van
Kick Stockhuyzen.
20.45 BOMBEY EN ZOON
De eerste aflevering van een
serie van dertien door Hugh
Leonard, gebaseerd op een
werk van Charles Dickens.
21.10 EXPLORATIE NOORDZEE
Documentaire film over de
daling van de visstand in de
Noordzee.
22.00 AURORA'S BRUILOFT
(kleur)
Een balletuitvoering van het
Royal Ballet in Covent Gar
den te Londen, waarbij als so
listen optreden de wereldbe
roemde danseres Dame Mar-
got Fonteyn en David Blair.
22.35 COLLEGIUM MUSICUM
JUDAICUM
Joodse liederen met begelei
dende teksten van Hans Croi-
22.45 JOURNAAL NOS
TELEAC
22.50 METHODIEK VAN DE BUR
GERSCHAPSVORMING
23.20 SLUITING
NEDERLAND II:
NOS
18.45 DE FABELTJESKRANT
(kleur)
18.55 JOURNAAL
19.04 SCALA
VARA
19.30 CORONATION STREET
20.00 JOURNAAL NOS
20.20 HIER IS LUCY (kleur)
20.45 EEN DAME UIT DE
PROVINCIE
In deze komedie van Iwan
Toergenjev worden de rollen
vertolkt door Rick Nicolet,
Jules Royaards, Hans Tiemey
er, Hang Hoekman, Mimi
Boesnach, Robert Borremans
en Henk Admiraal.
22.00 ACHTER HET NIEUWS
22.40 JOURNAAL NOS
22.45 SLUITING
BELGIë Nederlands
14.05—15.50 SCHOOLTELEVISIE
18.55 ZANDMANNETJE
19.00 SPORTTRIBUNE
19.20 WOOBINDA
19.45 HIER SPREEKT MEN
NEDERLANDS
19.50 ZOEKLICHT
19.55 MEDEDELINGEN EN
DE WEERMAN
20.00 NIEUWS
20.25 FILMTRIBUNE
Het proces van Oscar Wilde.
22.30 LEEDS UNITED
Reportage over het Engelse
voetbalelftal, dat uitkomt te
gen Standard Luik ie de
kwartfinales om de Europese
Beker voor Landskampioenen.
23.00 NIEUWS
BELGIë (Frans):
14.00, 14.30 en 15.00 SCHOOL
TELEVISIE
18.10 NIEUWS
18.15 MA PETITE SOEUR
COQUINE
18.30 AFFICHES
Gesprekken met mensen uit
de grote en de kleine kunst.
19.00 ANTENNE-SOIR
19.25 PLUM PLUM
19.30 SPORTPROGRAMMA
20.00 JOURNAAL
20.30 SITUATION 70
De verkoop van grammofoon
platen in België.
21.00 LA NOUVELLE cQUIPE
21.50 SIGNES DES TEMPS
Wekelijkse culturele kroniek.
22.50 JOURNAAL
DUITSLAND I:
20.00 JOURNAAL
20.15 PANORAMA
21.00 ALLES OF NIETS (kleur)
21.45 HET TELEVISIESPEL OP
MAANDAG
22.50 JOURNAAL, MET COMMEN
TAAR EN WEERBERICHT
DUITSLAND II:
17.30 JOURNAAL EN
WEERBERICHT
17.35 ONZE KLEINE SHOW
18.05 DIE DREHSCHEIBE
18.40 GOED GEVRAAGD IS HALF
GEWONNEN (kleur)
Raadselspel met Hans Rosen
thal waarin echtgenoten tegen
elkaar strijden.
19.10 JUNGER HERR AUF ALTEM
HOF (kleur)
19.45 HEUTE
20.15 DE LÜNEBURGER HEIDE
Aansluitend Kort Nieuws
21.00 DE KLEINE CAESAR
Amerikaanse speelfilm uit '31.
22.20 JOURNAAL EN
WEERBERICHT
22.30 FILMFORUM (kleur)
Programma over oorlogsfilms
op de Amerikaanse televisie.
23.00 SLUITING
Maandag 2 maart
HILVERSUM 1 402 M
Vf'RO: 12.00 VPRO-Maandag: ge
varieerd progr. (13.00 Nws.; 14.25
Schoolradio) NOS: 15.00 Stereo:
Lichte orkestmuz. (gr.) AVRO: 15.30
Oude kamermuz. (opn.) 16.00 Nws.
16.03 Caribia: Muz. uit Suriname en
de Nederlandse Antillen 16.30 Voor de
jeugd 17.30 Brabant Journaal 17.55
Med. 18.00 Nws. 18.11 Radiojour
naal 18.25 Ik verbind u door, praat
je 18.30 Stereo: Promenade-orkest
radiokoor en zangsolisten: amuse-
mentsmuz. 19.30 Nws. R.V.U.: 19.35
25 jaar: Belgisch-Nederlands Cultu
reel Accoord: Wat er is bereikt en
nog gedaan zal moeten worden op
cultureel terrein door G. H. L. Schou
ten met medewerking van ande
ren. NOS: 20.05 Uitgeversconcentra
ties en persvrijheid: interviews met
journalisten en uitgevers. NVSH:
22.10 Sextant, radiomagazine van de
NVSH. NOS: 22.30 Nws. 22.40 Med.
22.55 Stereo: Metro's Midnight Mu
sic: licht muz. programma met Me-
tropole-orkest, Trio en solisten 23.55-
24.00 Nws.
HILVERSUM 2 298 M
NCRV: 12.00 Los-Vast: gev. progr.
(12.05 Lezenswaardigheden; 12.21
Voor boer en tuinder; 12.26 Med. t.
b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws;
12.41 Act.) 14.05 Schoolradio 14.30
Stereo: Pianoduo: semi-klassieke
muz. 15.00 Gereformeerde middag-
dienst. NOS: 15.30 Zoeklicht op Ne
derland: informatie over Noord-Bra
bant, afgewisseld met muz. (16.00-
16.02 Nws.) 17.20 Overheidsvoorlich
ting: Wetenschappelijke samenwer
king in het Caribisch gebied. Vraag
gesprek van Raymundo Debrot met
prof. dr. H. R. Hoetink 17.30 Voor de
kleuters 17.45 Voor de jeugd 18.00
Stereo: Meisjeskoor en licht instru
mentaal sextet 18.19 Uitzending van
de Partij van de Arbeid: Socialis
tisch bekeken. 18.30 Nws. 18.41 Act.
19.00 Literama: radiokrondek over
boeken, schrijvers en toneel 19.15
Stereo: klassieke gewijde muziek
(gr.) 19.45 Stereo: Promenade Or
kest met zangsolist: amus. muziek
20.25 Op de man af, pr. 20.30 Ste
reo: Radio Kamerorkest en solist:
klassieke en moderne muz. 21.26 Ste
reo: Lichte gr.-muz. 21.50 Stereo:
Licht ensemble met zangsolisten
22.20 Overdenking 22.30 Nws. 22.40
Voorrang: een artistiek voorkeurs
programma 23.30 NCRV-Vocaal en
semble: moderne koorwerken 23.55 -
24.00 Nws.
HILVERSUM 3 240 M EN FM
TROS: 12.00 Nws. 12.03 Jam-On-Ra-
dio KRO: 13.00 Nws. 13.03 Act. 13.08
Rond met 'n gaatje: licht muziek
programma 14.00 Nws. 14.03 Holster:
pop- en countrymuz. (15.00 Nws.)
16.00 Nws. 16.03 lORRRrrr: popma
gazine 17.07 - 18.00 Draaijijofdraai-
ik: verzoekplatenprogr.
BRUSSEL NEDERLANDS 324 M
12.00 Nws. 12.03 Gev. muz. (12.03
Landbouwkroniek 12.40 Weerbericht,
med. en SOS-berichten voor de schip
pers) 12.55 Buitenlands persover
zicht 13.00 Nws., weerber. dagklap
per en beursber. 13.20 Tafelmuziek
14.00 Nws. 14.03 Schoolradio 15.00
Nws. 15.03 Schoolradio 16.00 Nws.
16.03 Beursber. 16.09 Voor de zieken
17.00 Nws., weerber. en med. 17.15
Blues, negrospirituals en gospel
songs 18.00 Nws. 18.03 Voor de sol
daten 18.30 Amusementsmuz. 18.45
Sport 18.52 Taalwenken 18.55 Lichte
muz. 19.00 Nws., weerber. en act.
19.40 Amusementsmuz. 20.00 Opera
kroniek 23.00 Nws. 23.10 Oude muz.
23.40 Nws. 23.45-0.30 Uitzending voor
de zeelieden.
Dinsdag 3 maart
HILVERSUM 1 402 M
AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym
nastiek 7.20 Stereo: Lichte grammo-
foonmuz. 8.00 Nws. 8.11 Radiojour
naal 8.20 Stereo: Lichte gr.muz.
(vervolg) (8.30-8.33 De groenteman)
8.50 Morgenwijding NOS: 9.00 Uitge
breide reportage of herhaling NOS-
programma 9.35 Waterstanden 9.40
Muz. uit de Middeleeuwen en Re
naissance (opn.) AVRO: 10.00 Voor
de kleuters 10.10 Arbeidsvitaminen
(gr.) (11.00-11.02 Nws.) 11.30 Rond
om 12: programma voor de vrouw
(11.55 Beursberichten).
HILVERSUM 2 298 M
NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het leven
de woord 7.16 Op het eerste gehoor:
klassieke muz. (stereo) (7.25 Horen
en zien; 7.30 Nws. 7.32-7.50 Act.) 3.00
Nws. 8.11 Gewijde muz. (gr.) 8.30
Nws. 8.32 Stereo: Voor de huis
vrouw) 9.35 Schoolradio 10.00 Tek
sten in soorten, lez. 10.15 Stereo:
Aria's v. Mozart (gr.) 11.00 Nws.
31.03 Ferdinand Huyck, seriehoor
spel 11.24 Voor de zieken 11.55 Med.
HILVERSUM 3 240 M EN FM
VARA: 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes
voor de pep (10.00 Nws.) 11.00 Nws.
11.03 Een opvallend vrolijk gev. vi
site.
(ADVERTENTIE)