letty kosterman vindt televisie een grote vleesmolen
«De radio raakt
steeds meer in"
Sint Pieter als filmster
stëmI
rerkers
PHILIPS
kl|k naar
f
DNING
ngeboden
&PAND
ïwoning
AN HECKE
werkend kok
eheerder
lienst
louw
J
Vleesmolen
Feestje
Human-interest'
Singing swinging
NEDERLAND I
NEDERLAND II:
BELGIë (Nederl.):
BELGIë (Frans)
DUITSLAND I
DUITSLAND II
DUN VAN HAAR OF KAAL?
DE STEM VAN MAANDAG 16 FEBRUARI 1970
i gelegen moderne
bev. 4 slaapk., badk.
iken.
•ht.
114 bureau v.d. blad.
|oude gedeelte van de
)e bedrijfsvloeropper-
i2 en boven ca. 120 m2.
17303 bureau van dit
tot beheer
|n en snelgroeiend he-
i vooral in de randstad.
Ie van instellingen en
ontwikkeling van be-
eer daarover,
n Hecke met de dienst-
ste opdrachtgeefster in
n nog enkele funkties
intwerpen wisseldienst-
gorden met de verzor-
naaltijden voor ca. 1250
Mie keukengroep.
(ienst-rooster voorname-
ae-werkzaamheden ver-
het horecabedrijf en
ftievermogen heeft om
de taak te verrichten.
afwisselend kantine- en
Jen zal verrichten.
ttiieden na telefonische
G. A. H. M. Peters, die
I bereikbaar is in Hotel
J, tel. 01140-3455, of bij
>tterdam, afdeling Per-
te laten voorlichten
ndaal voor u zijn.
[komstmogelijkheden
'rodukten In vele
nauwelijks bij te
sector zowel in
|ieid en
ert u gemakkelijk i
betalen (óók tijdens
sr en op dat punt
Lirloon, maar een
spaarregeling met
vakantietoeslag,
j eens een
|een voor uzelf,
I jeugdcursussen
zeel meer.
nmen praten,
iteren.
Isoneelzaken
en elke dinsdag-
i komen binnenlopen,
en.
te maken voor
tg schriftelijke
s>ersoneelzaken
1920 en vraag naar
Zend deze op
aal.
ird met post-
fig Personeel-
te
(Van onze showredactie)
AMSTERDAM Op weg naar Hellenburg 37 een functionele
woondoos, die voorlopig nog onzichtbaar blijft in de versteende tuin
stad Buitenveldert welt spontaan de gedachte op, of het eigen
lijk nog wel zin heeft om te gaan praten over het televisieprogram
ma „Opmaat". Nu de VARA dit ondergeschoven kind wreed de nek
heeft omgedraaid, is het voorgenomen loflied immers gedoemd
een grafrede te worden in het bijzijn van de treurende nabestaan
den. Is het in dat geval niet beter om het bezoek te laten vallen en
te volstaan met bloemen?
Achteraf blijkt pas, dat de bewo
ners van Hellenburg 37 de doodklap
alweer aardig te boven zijn. Ze zijn
het er wel over eens, dat de VARA
de samenstellers van Opmaat wat
meer tijd hadden moeten gunnen.
„We zochten nog naar de definitie
ve vorm, toen we al te horen kre
gen dat het niet meer hoefde. Dat is
natuurlijk sneu". Is dat al het com
mentaar?
Letty Kosterman kijkt aandachtig
naar haar man, die vanaf de bank
cursief aan de nabeschouwing deel
neemt. „Akkoord", zegt ze, „op de
avonden, waarop vroeger Opmaat op
het scherm kwam, willen we ook nog
wel eens een protestje laten horen.
Wij zijn fanatieke televisiekijkers,
soms denk ik wel eens: we zijn er aan
naar huis, omdat over vijf minuten
Farce Majeur begint. Als de omroep-
ster nu 's woensdags zegt dat het
komt, schreeuwen we met zijn twee-
en: „Wij willen Opmaat, Wij willen
Opmaat. Dat lucht lekker op".
„Opmaat was te kort", stelt haar
man somber vast, „je kon nergens
diep op ingaan. Dat vind ik een groot
bezwaar".
„Ho ho", zegt ze, „als je dat zo
zegt, denkt meneer meteen, dat me
vrouw Kosterman erop gebrand was
om haar licht te laten schijnen op de
betere echtscheidingsvoorwaarcjen en
de adoptiebepalingen. En op dat
punt heb ik juist zo goed als geen
eerzucht. Ik vind, dat je voor zulke
onderwerpen erg veel mee moet bren
gen, ik laat het graag over aan spe-
verslaafd. Dan rijden we als gekken cialisten als Hedy d'Ancona en Jean-
Ik ben gek op spelletjes
ne van Munster. Die weten er ten
minste zinnige dingen over te vertel
len".
Terzijde vanaf de bank: „Letty
zoekt het meer in de richting van
een personality-show" Zoiets als Wil
lem Duys doet." „Willem Duys", roept
ze verbijsterd, ze kauwt enkele secon
den op de naam en spuwt hem dan
korzelig op de salontafel. „Ik ben geen
geen witzenverteller. Als ik een leu
ke bak ga vertellen, wordt het een
droefenis. Ik zoek het liever in de in
timiteit, ik houd van een program
ma met warmte".
Ik ben ijdel, maar anders dan de meeste vrouwen
Had Opmaat de voorgeschreven
temperatuur?
Ze denkt na. Is inmiddels devoot
op een kinderlijk laag rotankrukje
aan het voeteneinde van haar onder
vrager gaan zitten. „Luister", zegt ze
„televisie is in feite een grote vlees
molen. Bij de radio ken je iedereen,
daar is de intimiteit een vanzelfspre
kende zaak. Ik zou de radio dan ook
voor geen goud willen missen. Bfj te
levisie liggen de zaken heel anders.
Daar lopen tien, twintig mensen om
je heen. Mensen met draadjes in hun
oor, die onbegrijpelijke dingen zeg
gen. Dat maakt de kans op paniek
groter. Als ik tussen de repetities
voor Opmaat in de kantine een kop
koffie ging drinken, dacht ik: „Waar
om knikt die man zo vriendelijk
nqar me?". Ik wist niet eens, dat hij
in hetzelfde programma zat".
De gasten hadden dat gevoel nog
sterker. Die kwamen met grote blau
we paniekogen de studio binnen en
werden aan hun lot overgelaten. Ik
heb het ook tegen de regisseur ge
zegd. Ik zei: „Rinus, dat loopt fout".
We hadden in Opmaat altijd een los-
makertje. Een jongen met een gek
ke eend. De vrouw met de neus, die
kwamen van heinde en verre en voel
den zich in die vreemde wereld van
(Van onze showredactie)
VATICAANSTAD Zij heeft meer
dan 100 pausen overleefd. Haar af
metingen zijn 13408,8 bij 21153 bij
13746,5 centimeter en met zulke af
metingen is het een wonder, dat zij
pas nu een sterrol in een film gaat
spelen.
Zij zal bij haar debuut in een titel
rol voor de camera's enigszins wor
den gesteund door haar vrienden en
medesterren, sir Ralph Richardson,
Dirk Bogarde, Orson Welles en
Edith Evans.
„Zij" is de basiliek van Sint Pie
ter, op een na de grootste kerk van
de christenheid. Voor het eerst in
de geschiedenis heeft het Vaticaan
toestemming gegeven haar van ho
ven tot onder te filmen.
Om het normale leven in de
enorme basiliek niet te ontwrich
ten zullen de strijklichten van de
camera's zes weken lang geduren
de de nacht onder de beroemde,
door Michelangelo gebouwde koe
pel oplaaien nadat de bronzen deu
ren 's middags om zes uur zijn ge
sloten.
„Wij zullen haar filmen van on
der tot boven van het vermeen
de gebeente van Sint Petrus in de
ingewanden van de kerk tot het
kruis op de top van de koepel", ver
telde Harry Rasky, een Amerikaan
die onlangs een dergelijke film over
Westminster Abbey in Londen
waarmee hij een t.v.-prijs heeft ge
wonnen heeft geregisseerd. Ter
wijl sir Ralph zal optreden als gids,
zal de film de geschiedenis van het
gebouw natrekken. De titel van de
film, die een speelduur van ander
half uur zal hebben, luidt: „Op de
ze rots
Welles, een lichamelijk imposan
te man zal de veeleisende rol spe
len van Michelangelo, die in de
16e eeuw de bouw leidde en zelf
het gewelf van de Sixtijnse kapel
schilderde. Bogarde zal optreden in
de rol van prins Bonnie Charlie, een
van de drie koningen uit het huis
Stuart, die in de crypte begraven
zijn en Edith Evans zal koningin
Christina van Zweden zijn, die af
stand deed van haar troon om zich
aan de kerk te wijden.
Honderden filmproducenten heb
ben de laatste 15 jaar het hoofd
gestoten tegen de Vaticaanse bu
reaucratie bij hun pogingen om de
basiliek te filmen. Zelfs Hollywood
heeft het vorige jaar nul op het re
kest gekregen en Anthony Quinn
moest voor „Shoes of the Fisher
man" tot paus worden gekozen in
een Sixtijnse kapel van karton.
Hoe komt het dat Rasky en de
onafhankelijke Amerikaanse pro
ducer Stanley Abrams zijn ge
slaagd, waar anderen hebben ge
faald
Volgens Abrams heeft hun ver
langen de conceptie, groei en ge
schiedenis van de basiliek te ver
tolken in menselijke termen het
Vaticaan voor het project gewon
nen. De Vaticaanse autoriteiten
hebben altijd geaarzeld toneelspel
op hun gebied toe te staan en daar
om heeft Abrams het in een docu
mentaire gezocht.
Hij heeft er de nadruk op gelegd,
dat de acteurs niet zouden spelen
en geen kostuums of grime zouden
hebben, die afbreuk zouden doen
aan de geschiedenis.
de televisie doodongelukkig. In een
van de uitzendingen had ik een man
uit Hoogeveen, die zijn fluit kwam de
monstreren. Zijn zelfgemaakte fluit
je, dat hij in grauw papier uit Dren
te naar Hilversum had gebracht. Die
man stapt uit de trein en denkt er
niet over om een taxi naar de studio
te nemen, dat doet hij in Hoogeveen
ook niet. Hij gaat dus lopen en komt
buiten adem in de studio waar de
floormanager meteen twee grote
blauwe kringen om zijn voeten tekent
Die man komt na een paar uur ont
redderd bij me en zegt: „Mevrouw
Kosterman. Luistert dat nauw. Mag
ik niet uit die kringen als ik op mijn
fluitje blaas?".
Begrijp je, die man is volledig in
de war, voordat hij een noot gebla
zen heeft. Die krijgt tussen de mid
dag een uitsmijter in de kantine en
voor de rest moet hij met zijn poten
in die kringen blijven staan. Ga op
die manier maar eens een lekker
ontspannen programma maken".
In afwachting van een nieuwe kans
om de buis te annexeren, heeft ze
zich nu weer teruggetrokken in het
veilige radio-bastion, waar ze drie
programma's moeiteloos aan de praat
houdt. „Voor mij is elke uitzending
een feestje", bekent ze. „Als ik za
terdags voor dag en dauw in de au
to stap, heb ik altijd het gevoel, dat
ik naar een party ga. Neem Z.O.-135,
dat gaat life de lucht in en ik moet
dus om zes uur op. Dat Itfkt een on
christelijke tijd, maar je went er aan
als Z.O. straks is afgelopen, sta ik
waarschijnlijk zaterdags toch om zes
uur op.
Ik vind life-programma's zalig.
Naar Z.O.-135 luisteren zo'n miljoen
mensen en die heb je allemaal om
je heen. Als je bezig bent. Je weet,
dat er kerels in pyjama's tussen zit
ten, mensen die een beschuitje sme
ren. Mensen die op je rekenen. Dat
hele gekeutel werkt ongelooflijk in
spirerend.
In dat zaterdagmorgenproigramma
kan ik een hoop van mezelf kwijt. Je
moet voortdurend alert zijn, je moet
de zaak plezierig houden. Ik ben een
perfectioniste, ik houd van mijn ei
gen taal, ik heb er ontzettend de pest
in als er iets fout gaat. Toch ben ik
nooit echt bang. Ik ben alleen plezie
rig gespannen en dat duurt tot na de
uitzending. Dan komt de reactie: ik
voel me laveloos en zou spontaan op
de grond kunnen gaan liggen ronken.
Ik geloof, dat ik mijn angst gewoon
opzout.
Dan doe ik ook nog Plaats Gevon
den. Je trekt dan het land in en
praai met een zaal vol mensen. De
plaatselijke amateurs zetten hun bes
te beentje voor. Je kletst met een
man die een hoop van zijn stad weet.
Ja, wat kan ik daar in kwijt? Mis
schien mijn „Luman-interest". Je
komt in aanraking met mensen, die
je in je eigen leven nooit tegen komt.
Ik vind, dat zulke ontmoetingen erg
nuttig zijn, want je loopt bij radio en
televisie voortdurend het gevaar, dat
je alles beoordeelt vanuit je eigen
Goodse club. In Hilversum en Amster
dam wordt de wereld gemaakt vin
den zij en daarbuiten is alles waar
deloos. Ik heb zelf een hoop kritiek
op die incrowd-mentaliteit. Ik vind
het ook verloren tijd om in de Jonge
Haan met de mensen uit het vak kar
nemelk te drinken en te zwetsen.
Maar als je dan de moeite neemt om
de provincie in te trekken, zijn de re
acties meestal bedroevend. Met Z.O.-
135 hebben we het geprobeerd. Je
ging dan naar Den Bosch en de VA
RA stuurde wat mensen mee, die
vragen, konden beantwoorden. Weet
je wat je dan kreeg? Een man, die
vroeg waar Herman Wigbold zat en
als je het had uitgelegd bleek zijn e-
nige probleem het vullen van zijn
VARA-aansteker te zijn. Ik heb zelf
een vrouw te woord gestaan, die
vroeg of ik verstand had van opberg-
mappen. Ze had er een voor haar ra-
diogids en de rug was losgegaan. Als
je zo'n reactie hoort, denk je toch:
„Wat doe ik hier eigenlijk?".
Volgt een snelle onthulling van de
Utrechtse cabaretgroep, waar ze in
de vijftiger jaren met handgemaak
te liederen schitterde. „Op een gege
ven moment heb ik me aangemeld
voor een auditie van de oprechte au
teur. Ik wilde wel eens van een an
der horen, wat ik kon, want zelf vond
ik het lang niet zo slecht. Ik heb het
gebracht tot de landelijke finale en
daarna kreeg ik van het komische
duo Van der Zee-Lugtenburg het aan
bod om voor de AVRO te gaan wer
ken. Ik vond het al lang prachtig. Ik
was onderwijzeres maar dat lustte ik
niet meer. Ik had het alleen gedaan
vanwege de korte werkdagen en voor
de rest vond ik er geen moer aan.
Na vier uur 's middags begon mijn
leven pas, dan kwam het toneel, het
cabaret. Ik kreeg van de AVRO 2000
gulden per jaar en voor dat geld heb
ik tientallen programma's gemaakt
en gepresenteerd. Achteraf zeg je:
„Het is een schandalige fooi". Maar
ik moest toch zo nodig? Als ik als
kind naar de radio luisterde dacht ik
al: „Het moet geweldig zijn om met
andere mensen dingen te bedenken,
die worden uitgezonden".
En de ijdelheid, hoe zit het daar
mee?
„Ik ben ijdel", geeft ze toe, „maar
anders dan de meeste vrouwen. Niet
doorzichtige glamorous-toer van
„meid, wat zie je er mooi uit". Ik
vind het jofeler, als ze zeggen: „Dat
heb je op een intelligente manier aan
gepakt". Ik ben ijdel op een manier
die ik zelf niet vervelend vind".
Na een kort gewetensonderzoek:
om bekijks te hebben. Daar ben je
„Natuurlijk vind ik het ook geweldig
vrouw voor. Ik was een van de eer
sten in Nederland die een maxi-jas
had. Ik ga in de Bijenkorf met opzet
niet met de lift, want dan kan ik niet
in mijn maxi-jas van de trap af schrij
den. Dat is een kunst apart.
Weet je wat ik ook fijn vind. Om
een broekpak aan te trekken en op
een klein wit fietsje door Buitenvel
dert te scheuren. En goeie sieraden
en mutsen, dat is het ook wel. Neen,
laten we het er maar op houden, dat
ik ijdel ben. Ik zou een enorme trut
zjjn als die dingen me koud lieten".
Ze noemt zich ook een „typisch
VARA-vrouwtje". Ik voel me geluk
kig bij die omroep. Dat is een kwes
tie van engagement. Het is je hou
ding tegenover de dingen in de we
reld. Of klinkt dat te dik. Schrap het
dan maar weer. Zet maar, dat er bij
de VARA geen benauwde kliekjes-
sfeer hangt".
Feit is, dat ze onder de vleugels
van de kraaiende haan, pas reële
kans heeft gekregen. Ze heeft repor
tages en interviews gemaakt en toen
Bert Garthoff definitief terugkeerde
naar zijn zondagse dauwtrappers,
nam ze de walmende fakkel van „Dit
is uw leven" over. Daarna volgde Ro
tonde, de voorloper van Z.O.-135.
waarmee de VARA een geslaa,
aanval deed op het KRO-feestneuzen
programma Djinn.
En dan natuurlijk de hartelijke ra
dio-spelletjes, waarin ze landelijke
vermaardheid heeft gekregen. Ze
geeft het stralend toe: „Ik ben gek
op spelletjes. Een rubriek als „Ver
haal halen" doe ik erg graag. We
krijgen dan de laatste twee regels
van een verhaal en moeten de rest
reconstrueren. Je kunt er alles in
kwijt. Je moet je hersens laten wer
ken, je moet gevoel voor de taal heb
ben en een flinke dosis humor kun
nen opbrengen. Het is alleen jammer
dat er zo weinig mensen naar luis
teren.
Toch ben ik ervan overtuigd, dat
de radio ook nu nog enorme kansen
heeft. Je merkt het trouwens om je
heen: de radio raakt steeds meer in,
Alleen de tijd waarop ernaar geluis
terd wordt, verschuift. Vroeger was
alles geconcentreerd op de avonden,
nu op de dag. Ik denk er ook niet
aan om de radio los te laten. Ik wil
wel een televisie-programma, een
personality-show van een uur met
een fijn team van medewerkers. Ik
houd er niet van om verantwoorde
lijkheid alleen te dragen. In de groep
heb ik de meeste lol".
Terwijl van de plaat, waarop Ja
mes Last bewerkingen van Neder
landse volksliedjes laat horen, al
zo'n 200.000 exemplaren zijn verkocht
moet Freddy Golden met 500 ver
kochte exemplaren genoegen nemen.
„Een verzameling van Nederlandse
volksliedjes in moderne stijl" noemt
Artone, onder welk label die plaat
werd uitgebracht deze verzameling.
Die ball-room-achtige „moderne stijl"
is echter nogal saai. We horen dan
maar liever de liedjes in oude stijl,
En dan ook liefst gezongen; dat
zoemkoor op de achtergrond werkt
hoogst irritant. En dan staat er nog
op de achterkant van de hoes (op de
voorkant ontstellend en wel, u raadt
het nooit: een meisje op klompen en
in mini en nog een molen toe): „A
truly enjoyable set, wich should ap
peal to a wide variety of listeners in
many countries". We vrezen het erg
ste voor Paul Visser, die deze „li
ner notes" aanbracht.
Swinging and swinging; a med
ley of Dutch folk-songs in modern
style, Freddy Golden met koor en
orkest. Artone Stereo MDJS-3189.
JAN HÜSKEN
NOS-NOT
10.45 WALTER AND CONNIE
11.10 NOTRE VILLE
11.35 JOHN BULL
12.00 SLOTTING
NOS
18.45 DE FABELTJESKRANT
(Kleur).
18.55 JOURNAAL
NCRV
19.04 SCHEEPSJONGENS VAN
BONTEKOE
Coen Flink vervolgt zijn ver
haal naar het boek van Johan
Fabricius.
19.13 JEUGDHERINNERINGEN
(Kleur). Het vierde deel van
een serie van zes afleveringen
met het verhaal over een
schoolkind, gebaseerd op het
werk van de Roemeense
schrijver Ion Creanga.
19.30 BRENG EENS EEN ZON
NETJE
Liedjes van Rien van Nunen
en Bert van Dongen voor be
jaarden.
20.00 JOURNAAL NOS
20.20 HIER EN NU
20.45 TWEEKAMP
21.10 ALMA MATER
22.40 PSALTER
De voordracht in dit program
ma in woord en toon la van
Julien Schoenaerts.
22.45 JOURNAAL NOS
TELEAC
22.50 CURSUSINFORMATIE
23.20 SLUITING
NOS
18.45 DE FABELTJESKRANT
(Kleur)
18.55 JOURNAAL
19.04 SCALA
VARA
19.30 CORONATION STREET
Vervolg van de serie, waarin
een karakteristiek wordt gege
ven van gewone mensen in
hun doen en laten in een gewo
ne straat.
20.00 JOURNAAL NOS
20.20 HIER IS LUCY (Kleur)
Lucy als klant van een mode
zaak, waarin haar dochter
haar eerste baan als verkoop
ster heeft gevonden.
20.45 SCHURKEN IN SMOKING
22.15 ACHTER HET NIEUWS
22.55 JOURNAAL NOS
23.00 SLUITING
14.05-15.50 SCHOOLTELEVISIE
18.55 ZANDMANNETJE
19.00 SPORTTRIBUNE
19.20 WOOBINDA, DIERENARTS
„De kampioen"
19.45 HIER SPREEKT MEN NE-
DERLANDS
19.50 ZOEKLICHT
20.00 NIEUWS
20.25 MANNENJACHT
Speelfilm
21.60 DE PRINS EN DE BEER
Kort sprookje, opgevoerd door
de Poppenpantomime uit
Praag.
22.05 GASTPROGRAMMA
De Katholieke gedachte
22.35 NIEUWS
14.00 14.30 EN 15.00 SCHOOLTELE
VISIE
18.10 NIEUWS
18.15 VOOR DE KLEUTERS
18.30 AFFICHES
Gesprekken met mensen uit de
grote en de kleine kunst
19.00 ANTENNE-SOIR
Waalse actualiteiten
19,25 VOOR DE KLEUTERS
19.30 SPORTPROGRAMMA
20.00 JOURNAAL
20.30 LES WALLONS
Een portret van Marie-Claire
Lambert
21.00 LA NOUVELLE eQUIPE
21.50 SIGNES DES TEMPS
Culturele kroniek
22.50 JOURNAAL
20.00 JOURNAAL EN WEERBE
RICHT
20.15 MONITOR
21.0C EEN LIED VOOR AMSTER
DAM (Kleur)
21.45 TV-DISCUSSIE
22.30 JOURNAAL, COMMENTAAR
EN WEERBERICHT
22,50 LIEFDE EN TOORN
(Kleur). Italiaans-Franse
speelfilm
0.30 JOURNAAL
17.30 JOURNAAL EN WEERBE-
RICHT
17.35 ONZE KLEINE SHOW
18.05 DIE DREHSCHEIBE
18.40 SENSATIE TUSSEN HEMEL
EN AARDE (KLEUR)
19.10 JUNGER HERR AUF ALTEM
HOF
(Kleur). „Nachtwacht".
19.45 HEUTE
20.15 GEZONDHEIDSMAGAZINE
21.00 DE ENGEL DES VERDERFS
22.35 JOURNAAL EN WEERBE-
RICHT
22.45 NOORDELIJKE WERELD
KAMPIOENSCHAPPEN
SKIëN
23.30 SLUITING
Maandag 16 februari
HILVERSUM I 402 M
VPRO: 12.00 VPRO-Maandag: ge
varieerd programma. (13.00 Nieuws;
14.25 Schoolradio) NOS: 15.00 Stereo:
Lichte orkestmuziek (gr). AVRO:
15.30 Stereo: Gelders Kamermuziek-
ensemble: klassieke en moderne mu
ziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Canta Ame
rica: lichte muziek uit Latijns Ame
rika. 16 30 Voor de jeugd. 17.30 Bra
bant journaal. 17 55 Mededelingen.
18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal.
18.25 Ik verbind u door .praatje.
18.30 Parade: strijdkrachtenprogram
ma. 19.30 Nieuws. R.V.U.: 19.35 On
derwijs en verandering door J. Huus-
ses, met medewerking van anderen.
NOS: 20.05 De positie van het toneel:
discussie. NVSH; 2210 Sextant, radio
magazine van de NVSH. NOS: 22.30
Nieuws. 22.40 Mededelingen. AVRO:
22.43 Radiojournaal. NOS: 22.55 Ste
reo: Metro's Midnight music: licht
muziekprogramma door Metropole
orkest. trio en solisten. 23.55-24.00
Nieuws.
HILVERSUM H 298 M
NCRV: 12.00 Los-vast, gevarieerd
programma (12.05 Lezemswaaidighe-
den; 12.21 Voor boer en tuinder;
12.26 Mededelingen t.b.v. land- en
tuinbouw, 12.30 Nieuws; 12.41 Actua
liteiten) 14.05 Schoolradio. 14.30 Ste
reo: Sopraan en piano: moderne
liederen. 15.00 Hervormde middag-
dienst. NOS: 15.30 Zoeklicht op Ne
derland: informatie over Zuid-Hol
land, afgewisseld met muziek. (16.00-
16.02 Nieuws.) 17.20 Overheidsvoor
lichting: De eerste gouveneur-gene-
raal van de Westindiën, De Cantzlaer
NCRV: 17.30 Voor de kleuters. 17.45
Voor de jeugd. 18.00 Stereo: Meisjes
koor en licht instrumentaal sextet.
18.19 Uitzending van de Partij van de
Arbeid. 18.30 Nieuws. 18.41 Actuali
teiten. 19.00 Literama: radiokroniek
over boeken, schrijvers en toneel.
19.15 Stereo: Gewijde muziek (gr.).
19.45 Stereo: Promenade orkest.
20.30 A.K.V. Sprekershoek: brieven
met op- en aanmerkingen over de
hervormde kerk. 21.00 Stereo: Klas
sieke kamermuziek (gr.). 22.20
Avondoverdenking. 22.30 Nieuws.
22.40 Voorrang: artistiek voorkeurs-
programma. 23.30 Vers in het gehoor
voordracht en muziek. 23.55-24.00
Nieuws.
HILVERSUM Hl 240 M EN FM
TROS: 12.00 Nieuws. 12.03 Lynx
(of Los). KRO: 13.00 Nieuws. 13.03
Actualiteiten. 13.08 Rond met 'n
gaatje: licht muziekprogramma.
14.00 Nieuws. 14.03 Holster: pop- en
countrymuziek. (15.00 Nieuws) 16.00
Nieuws 16.03 lORRRrrr: popmaga
zine, 17 00 Nieuws. 17.02 Actualiteiten
17.07-18.00 Draaijijafdraaiik: verzoek
platen.
BRUSSEL NEDERLANDS 324 M
12.00 Nieuws. 12.03 Gevarieerde
muziek. (12.08 Landbouwkroniek.
12.40 Weerbericht, mededelingen en
SOS-berichten voor de schippers).
12.55 Buitenlands persoverzicht 13.00
Nieuws, weerbericht, dagklapper en
beursberichten. 13.20 Tafelmuzlek.
14.00 Nieuws. 14.03 Schoolradio.
(15.00-15.03 Nieuws). 16.00 Nieuws.
16.03 Beursberichten. 16.09 Program
ma voor de zieken. 17.00 Nieuws,
weerbericht en mededelingen. 17.15
Blues, negrospiritual» en gospelsongs
18.00 Nieuws. 18.03 Popmuziek. 18.30
Lichte muziek. 18.45 Sport. 18.52
Taalwenken. 18.55 Grammofoonmu-
xiek. 19.00 Nieuws, weerbericht en
actualiteiten. 19.40 Lichte muziek.
20.00 Operakroniek. 22.00 Nieuws, be
richten en De Zeven Kunsten. 22.20
Gevarieerde muziek. 23.00 Nieuws.
23.10 Gewijde muziek. 23.40 Nieuws.
23.45-0,30 Uitzending voor de zeelie
den.
Dinsdag 17 februari
HILVERSUM I 402 M
AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtend
gymnastiek 7.20 Stereo: Lichte gram-
mofoonmuziek. 8.00 Nieuws. 8.11 Ra
diojournaal. 8.20 Stero: Lichte gram-
mofoonmuziek. (8.30-8.33 De Groente
man), 8.50 Morgenwijding. NOS: 9.00
Uitgebreide reportage of herhaling
NOS-programma. 9.35 Waterstanden.
9.40 Muziek uit de Middeleeuwen en
Renaissance (opn.). AVRO: 10.00
Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvita
minen (gr.). (11.00-11.02 Nieuws).
11.30 Rondom 12: programma voor
de vrouw. (11.55 Beursberichten).
HILVERSUM n 298 M
NCRV: 7.00 Nieuws. 7.11 Het leven
de woord 7.16 Op het eerste gehoor:
stereo: klassieke muziek (gr.). (7.25
Horen en zien; 7.30 Nieuws; 7.32-7.50
Actualiteiten.) 8.00 Nieuws. 8.11 Ge
wijde muziek (gr.). 8.30 Nieuws. 8.32
Stereo: Voor de huisvrouw. (9.00-9.10
Gymnastiek voor de huisvrouw.) 9.35
Schoolradio. 10.00 Teksten in soorten
godsdienstige lezing. 10.15 Stereo:
operettemuziek (gr.). 11.00 Nieuws.
11.03 Ferdinand Huyck (deel 18), se
riehoorspel. 11.25 Voor de zieken! ca.
11.55 Mededelingen.
HILVERSUM Hl 240 M EN FM
VARA- 9.00 Nieuws. 9.02 Plaatjes
voor de pep. (10.00 Nieuws.) 11.00
Nieuws. 11.03 Een opvallend vrolijk
gevarieerde visite.
(ADVERTENTIE)
Ook UW haargroei ken thons verbeterd worden I
Om ie groeien heeft hot haif
voeding nodig. Deze voeding
ken hot heer uitfluitend uit
het blood betrokkon.
KS Haartinctuur veroor*
zeakt een gezonde on lang
aanhoudende bloedtoovoer
naar de haarwortels, waar
door deze weer voldoende
voeding uit het bloed kunnen
On ««taMcfcappéttyl
tiaargroalmlddat la
«arhrijgbaar bij afO«
«Kakar», draglita* M
«paelaataaha*.
i
betrokkenen het groelprocee
opnieuw kan beginnen.
Bovendien bevel K5 heartlnc-
tuur de vitamine K5, die do
oorzeken ven rooivormlng be-
itrljdt en do rommendo wer
king ven baclerltn Op de haar
groei opheft en dut nieuw*
haargroei mogelijk maakt.
Na een «eek verdwijnt
alle root. Na 3 weke»
houdt de haaruitval op, bl)
voortgezet gebruik vindt
nieuwe heenfroo! plaat*
IMPORttURi NCO. PHAftMACtWtnCHi INOUSTIMf. MtttUN