letty kosterman vindt televisie een grote vleesmolen «De radio raakt steeds meer in" Sint Pieter als filmster stëmI rerkers PHILIPS kl|k naar f DNING ngeboden &PAND ïwoning AN HECKE werkend kok eheerder lienst louw J Vleesmolen Feestje Human-interest' Singing swinging NEDERLAND I NEDERLAND II: BELGIë (Nederl.): BELGIë (Frans) DUITSLAND I DUITSLAND II DUN VAN HAAR OF KAAL? DE STEM VAN MAANDAG 16 FEBRUARI 1970 i gelegen moderne bev. 4 slaapk., badk. iken. •ht. 114 bureau v.d. blad. |oude gedeelte van de )e bedrijfsvloeropper- i2 en boven ca. 120 m2. 17303 bureau van dit tot beheer |n en snelgroeiend he- i vooral in de randstad. Ie van instellingen en ontwikkeling van be- eer daarover, n Hecke met de dienst- ste opdrachtgeefster in n nog enkele funkties intwerpen wisseldienst- gorden met de verzor- naaltijden voor ca. 1250 Mie keukengroep. (ienst-rooster voorname- ae-werkzaamheden ver- het horecabedrijf en ftievermogen heeft om de taak te verrichten. afwisselend kantine- en Jen zal verrichten. ttiieden na telefonische G. A. H. M. Peters, die I bereikbaar is in Hotel J, tel. 01140-3455, of bij >tterdam, afdeling Per- te laten voorlichten ndaal voor u zijn. [komstmogelijkheden 'rodukten In vele nauwelijks bij te sector zowel in |ieid en ert u gemakkelijk i betalen (óók tijdens sr en op dat punt Lirloon, maar een spaarregeling met vakantietoeslag, j eens een |een voor uzelf, I jeugdcursussen zeel meer. nmen praten, iteren. Isoneelzaken en elke dinsdag- i komen binnenlopen, en. te maken voor tg schriftelijke s>ersoneelzaken 1920 en vraag naar Zend deze op aal. ird met post- fig Personeel- te (Van onze showredactie) AMSTERDAM Op weg naar Hellenburg 37 een functionele woondoos, die voorlopig nog onzichtbaar blijft in de versteende tuin stad Buitenveldert welt spontaan de gedachte op, of het eigen lijk nog wel zin heeft om te gaan praten over het televisieprogram ma „Opmaat". Nu de VARA dit ondergeschoven kind wreed de nek heeft omgedraaid, is het voorgenomen loflied immers gedoemd een grafrede te worden in het bijzijn van de treurende nabestaan den. Is het in dat geval niet beter om het bezoek te laten vallen en te volstaan met bloemen? Achteraf blijkt pas, dat de bewo ners van Hellenburg 37 de doodklap alweer aardig te boven zijn. Ze zijn het er wel over eens, dat de VARA de samenstellers van Opmaat wat meer tijd hadden moeten gunnen. „We zochten nog naar de definitie ve vorm, toen we al te horen kre gen dat het niet meer hoefde. Dat is natuurlijk sneu". Is dat al het com mentaar? Letty Kosterman kijkt aandachtig naar haar man, die vanaf de bank cursief aan de nabeschouwing deel neemt. „Akkoord", zegt ze, „op de avonden, waarop vroeger Opmaat op het scherm kwam, willen we ook nog wel eens een protestje laten horen. Wij zijn fanatieke televisiekijkers, soms denk ik wel eens: we zijn er aan naar huis, omdat over vijf minuten Farce Majeur begint. Als de omroep- ster nu 's woensdags zegt dat het komt, schreeuwen we met zijn twee- en: „Wij willen Opmaat, Wij willen Opmaat. Dat lucht lekker op". „Opmaat was te kort", stelt haar man somber vast, „je kon nergens diep op ingaan. Dat vind ik een groot bezwaar". „Ho ho", zegt ze, „als je dat zo zegt, denkt meneer meteen, dat me vrouw Kosterman erop gebrand was om haar licht te laten schijnen op de betere echtscheidingsvoorwaarcjen en de adoptiebepalingen. En op dat punt heb ik juist zo goed als geen eerzucht. Ik vind, dat je voor zulke onderwerpen erg veel mee moet bren gen, ik laat het graag over aan spe- verslaafd. Dan rijden we als gekken cialisten als Hedy d'Ancona en Jean- Ik ben gek op spelletjes ne van Munster. Die weten er ten minste zinnige dingen over te vertel len". Terzijde vanaf de bank: „Letty zoekt het meer in de richting van een personality-show" Zoiets als Wil lem Duys doet." „Willem Duys", roept ze verbijsterd, ze kauwt enkele secon den op de naam en spuwt hem dan korzelig op de salontafel. „Ik ben geen geen witzenverteller. Als ik een leu ke bak ga vertellen, wordt het een droefenis. Ik zoek het liever in de in timiteit, ik houd van een program ma met warmte". Ik ben ijdel, maar anders dan de meeste vrouwen Had Opmaat de voorgeschreven temperatuur? Ze denkt na. Is inmiddels devoot op een kinderlijk laag rotankrukje aan het voeteneinde van haar onder vrager gaan zitten. „Luister", zegt ze „televisie is in feite een grote vlees molen. Bij de radio ken je iedereen, daar is de intimiteit een vanzelfspre kende zaak. Ik zou de radio dan ook voor geen goud willen missen. Bfj te levisie liggen de zaken heel anders. Daar lopen tien, twintig mensen om je heen. Mensen met draadjes in hun oor, die onbegrijpelijke dingen zeg gen. Dat maakt de kans op paniek groter. Als ik tussen de repetities voor Opmaat in de kantine een kop koffie ging drinken, dacht ik: „Waar om knikt die man zo vriendelijk nqar me?". Ik wist niet eens, dat hij in hetzelfde programma zat". De gasten hadden dat gevoel nog sterker. Die kwamen met grote blau we paniekogen de studio binnen en werden aan hun lot overgelaten. Ik heb het ook tegen de regisseur ge zegd. Ik zei: „Rinus, dat loopt fout". We hadden in Opmaat altijd een los- makertje. Een jongen met een gek ke eend. De vrouw met de neus, die kwamen van heinde en verre en voel den zich in die vreemde wereld van (Van onze showredactie) VATICAANSTAD Zij heeft meer dan 100 pausen overleefd. Haar af metingen zijn 13408,8 bij 21153 bij 13746,5 centimeter en met zulke af metingen is het een wonder, dat zij pas nu een sterrol in een film gaat spelen. Zij zal bij haar debuut in een titel rol voor de camera's enigszins wor den gesteund door haar vrienden en medesterren, sir Ralph Richardson, Dirk Bogarde, Orson Welles en Edith Evans. „Zij" is de basiliek van Sint Pie ter, op een na de grootste kerk van de christenheid. Voor het eerst in de geschiedenis heeft het Vaticaan toestemming gegeven haar van ho ven tot onder te filmen. Om het normale leven in de enorme basiliek niet te ontwrich ten zullen de strijklichten van de camera's zes weken lang geduren de de nacht onder de beroemde, door Michelangelo gebouwde koe pel oplaaien nadat de bronzen deu ren 's middags om zes uur zijn ge sloten. „Wij zullen haar filmen van on der tot boven van het vermeen de gebeente van Sint Petrus in de ingewanden van de kerk tot het kruis op de top van de koepel", ver telde Harry Rasky, een Amerikaan die onlangs een dergelijke film over Westminster Abbey in Londen waarmee hij een t.v.-prijs heeft ge wonnen heeft geregisseerd. Ter wijl sir Ralph zal optreden als gids, zal de film de geschiedenis van het gebouw natrekken. De titel van de film, die een speelduur van ander half uur zal hebben, luidt: „Op de ze rots Welles, een lichamelijk imposan te man zal de veeleisende rol spe len van Michelangelo, die in de 16e eeuw de bouw leidde en zelf het gewelf van de Sixtijnse kapel schilderde. Bogarde zal optreden in de rol van prins Bonnie Charlie, een van de drie koningen uit het huis Stuart, die in de crypte begraven zijn en Edith Evans zal koningin Christina van Zweden zijn, die af stand deed van haar troon om zich aan de kerk te wijden. Honderden filmproducenten heb ben de laatste 15 jaar het hoofd gestoten tegen de Vaticaanse bu reaucratie bij hun pogingen om de basiliek te filmen. Zelfs Hollywood heeft het vorige jaar nul op het re kest gekregen en Anthony Quinn moest voor „Shoes of the Fisher man" tot paus worden gekozen in een Sixtijnse kapel van karton. Hoe komt het dat Rasky en de onafhankelijke Amerikaanse pro ducer Stanley Abrams zijn ge slaagd, waar anderen hebben ge faald Volgens Abrams heeft hun ver langen de conceptie, groei en ge schiedenis van de basiliek te ver tolken in menselijke termen het Vaticaan voor het project gewon nen. De Vaticaanse autoriteiten hebben altijd geaarzeld toneelspel op hun gebied toe te staan en daar om heeft Abrams het in een docu mentaire gezocht. Hij heeft er de nadruk op gelegd, dat de acteurs niet zouden spelen en geen kostuums of grime zouden hebben, die afbreuk zouden doen aan de geschiedenis. de televisie doodongelukkig. In een van de uitzendingen had ik een man uit Hoogeveen, die zijn fluit kwam de monstreren. Zijn zelfgemaakte fluit je, dat hij in grauw papier uit Dren te naar Hilversum had gebracht. Die man stapt uit de trein en denkt er niet over om een taxi naar de studio te nemen, dat doet hij in Hoogeveen ook niet. Hij gaat dus lopen en komt buiten adem in de studio waar de floormanager meteen twee grote blauwe kringen om zijn voeten tekent Die man komt na een paar uur ont redderd bij me en zegt: „Mevrouw Kosterman. Luistert dat nauw. Mag ik niet uit die kringen als ik op mijn fluitje blaas?". Begrijp je, die man is volledig in de war, voordat hij een noot gebla zen heeft. Die krijgt tussen de mid dag een uitsmijter in de kantine en voor de rest moet hij met zijn poten in die kringen blijven staan. Ga op die manier maar eens een lekker ontspannen programma maken". In afwachting van een nieuwe kans om de buis te annexeren, heeft ze zich nu weer teruggetrokken in het veilige radio-bastion, waar ze drie programma's moeiteloos aan de praat houdt. „Voor mij is elke uitzending een feestje", bekent ze. „Als ik za terdags voor dag en dauw in de au to stap, heb ik altijd het gevoel, dat ik naar een party ga. Neem Z.O.-135, dat gaat life de lucht in en ik moet dus om zes uur op. Dat Itfkt een on christelijke tijd, maar je went er aan als Z.O. straks is afgelopen, sta ik waarschijnlijk zaterdags toch om zes uur op. Ik vind life-programma's zalig. Naar Z.O.-135 luisteren zo'n miljoen mensen en die heb je allemaal om je heen. Als je bezig bent. Je weet, dat er kerels in pyjama's tussen zit ten, mensen die een beschuitje sme ren. Mensen die op je rekenen. Dat hele gekeutel werkt ongelooflijk in spirerend. In dat zaterdagmorgenproigramma kan ik een hoop van mezelf kwijt. Je moet voortdurend alert zijn, je moet de zaak plezierig houden. Ik ben een perfectioniste, ik houd van mijn ei gen taal, ik heb er ontzettend de pest in als er iets fout gaat. Toch ben ik nooit echt bang. Ik ben alleen plezie rig gespannen en dat duurt tot na de uitzending. Dan komt de reactie: ik voel me laveloos en zou spontaan op de grond kunnen gaan liggen ronken. Ik geloof, dat ik mijn angst gewoon opzout. Dan doe ik ook nog Plaats Gevon den. Je trekt dan het land in en praai met een zaal vol mensen. De plaatselijke amateurs zetten hun bes te beentje voor. Je kletst met een man die een hoop van zijn stad weet. Ja, wat kan ik daar in kwijt? Mis schien mijn „Luman-interest". Je komt in aanraking met mensen, die je in je eigen leven nooit tegen komt. Ik vind, dat zulke ontmoetingen erg nuttig zijn, want je loopt bij radio en televisie voortdurend het gevaar, dat je alles beoordeelt vanuit je eigen Goodse club. In Hilversum en Amster dam wordt de wereld gemaakt vin den zij en daarbuiten is alles waar deloos. Ik heb zelf een hoop kritiek op die incrowd-mentaliteit. Ik vind het ook verloren tijd om in de Jonge Haan met de mensen uit het vak kar nemelk te drinken en te zwetsen. Maar als je dan de moeite neemt om de provincie in te trekken, zijn de re acties meestal bedroevend. Met Z.O.- 135 hebben we het geprobeerd. Je ging dan naar Den Bosch en de VA RA stuurde wat mensen mee, die vragen, konden beantwoorden. Weet je wat je dan kreeg? Een man, die vroeg waar Herman Wigbold zat en als je het had uitgelegd bleek zijn e- nige probleem het vullen van zijn VARA-aansteker te zijn. Ik heb zelf een vrouw te woord gestaan, die vroeg of ik verstand had van opberg- mappen. Ze had er een voor haar ra- diogids en de rug was losgegaan. Als je zo'n reactie hoort, denk je toch: „Wat doe ik hier eigenlijk?". Volgt een snelle onthulling van de Utrechtse cabaretgroep, waar ze in de vijftiger jaren met handgemaak te liederen schitterde. „Op een gege ven moment heb ik me aangemeld voor een auditie van de oprechte au teur. Ik wilde wel eens van een an der horen, wat ik kon, want zelf vond ik het lang niet zo slecht. Ik heb het gebracht tot de landelijke finale en daarna kreeg ik van het komische duo Van der Zee-Lugtenburg het aan bod om voor de AVRO te gaan wer ken. Ik vond het al lang prachtig. Ik was onderwijzeres maar dat lustte ik niet meer. Ik had het alleen gedaan vanwege de korte werkdagen en voor de rest vond ik er geen moer aan. Na vier uur 's middags begon mijn leven pas, dan kwam het toneel, het cabaret. Ik kreeg van de AVRO 2000 gulden per jaar en voor dat geld heb ik tientallen programma's gemaakt en gepresenteerd. Achteraf zeg je: „Het is een schandalige fooi". Maar ik moest toch zo nodig? Als ik als kind naar de radio luisterde dacht ik al: „Het moet geweldig zijn om met andere mensen dingen te bedenken, die worden uitgezonden". En de ijdelheid, hoe zit het daar mee? „Ik ben ijdel", geeft ze toe, „maar anders dan de meeste vrouwen. Niet doorzichtige glamorous-toer van „meid, wat zie je er mooi uit". Ik vind het jofeler, als ze zeggen: „Dat heb je op een intelligente manier aan gepakt". Ik ben ijdel op een manier die ik zelf niet vervelend vind". Na een kort gewetensonderzoek: om bekijks te hebben. Daar ben je „Natuurlijk vind ik het ook geweldig vrouw voor. Ik was een van de eer sten in Nederland die een maxi-jas had. Ik ga in de Bijenkorf met opzet niet met de lift, want dan kan ik niet in mijn maxi-jas van de trap af schrij den. Dat is een kunst apart. Weet je wat ik ook fijn vind. Om een broekpak aan te trekken en op een klein wit fietsje door Buitenvel dert te scheuren. En goeie sieraden en mutsen, dat is het ook wel. Neen, laten we het er maar op houden, dat ik ijdel ben. Ik zou een enorme trut zjjn als die dingen me koud lieten". Ze noemt zich ook een „typisch VARA-vrouwtje". Ik voel me geluk kig bij die omroep. Dat is een kwes tie van engagement. Het is je hou ding tegenover de dingen in de we reld. Of klinkt dat te dik. Schrap het dan maar weer. Zet maar, dat er bij de VARA geen benauwde kliekjes- sfeer hangt". Feit is, dat ze onder de vleugels van de kraaiende haan, pas reële kans heeft gekregen. Ze heeft repor tages en interviews gemaakt en toen Bert Garthoff definitief terugkeerde naar zijn zondagse dauwtrappers, nam ze de walmende fakkel van „Dit is uw leven" over. Daarna volgde Ro tonde, de voorloper van Z.O.-135. waarmee de VARA een geslaa, aanval deed op het KRO-feestneuzen programma Djinn. En dan natuurlijk de hartelijke ra dio-spelletjes, waarin ze landelijke vermaardheid heeft gekregen. Ze geeft het stralend toe: „Ik ben gek op spelletjes. Een rubriek als „Ver haal halen" doe ik erg graag. We krijgen dan de laatste twee regels van een verhaal en moeten de rest reconstrueren. Je kunt er alles in kwijt. Je moet je hersens laten wer ken, je moet gevoel voor de taal heb ben en een flinke dosis humor kun nen opbrengen. Het is alleen jammer dat er zo weinig mensen naar luis teren. Toch ben ik ervan overtuigd, dat de radio ook nu nog enorme kansen heeft. Je merkt het trouwens om je heen: de radio raakt steeds meer in, Alleen de tijd waarop ernaar geluis terd wordt, verschuift. Vroeger was alles geconcentreerd op de avonden, nu op de dag. Ik denk er ook niet aan om de radio los te laten. Ik wil wel een televisie-programma, een personality-show van een uur met een fijn team van medewerkers. Ik houd er niet van om verantwoorde lijkheid alleen te dragen. In de groep heb ik de meeste lol". Terwijl van de plaat, waarop Ja mes Last bewerkingen van Neder landse volksliedjes laat horen, al zo'n 200.000 exemplaren zijn verkocht moet Freddy Golden met 500 ver kochte exemplaren genoegen nemen. „Een verzameling van Nederlandse volksliedjes in moderne stijl" noemt Artone, onder welk label die plaat werd uitgebracht deze verzameling. Die ball-room-achtige „moderne stijl" is echter nogal saai. We horen dan maar liever de liedjes in oude stijl, En dan ook liefst gezongen; dat zoemkoor op de achtergrond werkt hoogst irritant. En dan staat er nog op de achterkant van de hoes (op de voorkant ontstellend en wel, u raadt het nooit: een meisje op klompen en in mini en nog een molen toe): „A truly enjoyable set, wich should ap peal to a wide variety of listeners in many countries". We vrezen het erg ste voor Paul Visser, die deze „li ner notes" aanbracht. Swinging and swinging; a med ley of Dutch folk-songs in modern style, Freddy Golden met koor en orkest. Artone Stereo MDJS-3189. JAN HÜSKEN NOS-NOT 10.45 WALTER AND CONNIE 11.10 NOTRE VILLE 11.35 JOHN BULL 12.00 SLOTTING NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT (Kleur). 18.55 JOURNAAL NCRV 19.04 SCHEEPSJONGENS VAN BONTEKOE Coen Flink vervolgt zijn ver haal naar het boek van Johan Fabricius. 19.13 JEUGDHERINNERINGEN (Kleur). Het vierde deel van een serie van zes afleveringen met het verhaal over een schoolkind, gebaseerd op het werk van de Roemeense schrijver Ion Creanga. 19.30 BRENG EENS EEN ZON NETJE Liedjes van Rien van Nunen en Bert van Dongen voor be jaarden. 20.00 JOURNAAL NOS 20.20 HIER EN NU 20.45 TWEEKAMP 21.10 ALMA MATER 22.40 PSALTER De voordracht in dit program ma in woord en toon la van Julien Schoenaerts. 22.45 JOURNAAL NOS TELEAC 22.50 CURSUSINFORMATIE 23.20 SLUITING NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT (Kleur) 18.55 JOURNAAL 19.04 SCALA VARA 19.30 CORONATION STREET Vervolg van de serie, waarin een karakteristiek wordt gege ven van gewone mensen in hun doen en laten in een gewo ne straat. 20.00 JOURNAAL NOS 20.20 HIER IS LUCY (Kleur) Lucy als klant van een mode zaak, waarin haar dochter haar eerste baan als verkoop ster heeft gevonden. 20.45 SCHURKEN IN SMOKING 22.15 ACHTER HET NIEUWS 22.55 JOURNAAL NOS 23.00 SLUITING 14.05-15.50 SCHOOLTELEVISIE 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 SPORTTRIBUNE 19.20 WOOBINDA, DIERENARTS „De kampioen" 19.45 HIER SPREEKT MEN NE- DERLANDS 19.50 ZOEKLICHT 20.00 NIEUWS 20.25 MANNENJACHT Speelfilm 21.60 DE PRINS EN DE BEER Kort sprookje, opgevoerd door de Poppenpantomime uit Praag. 22.05 GASTPROGRAMMA De Katholieke gedachte 22.35 NIEUWS 14.00 14.30 EN 15.00 SCHOOLTELE VISIE 18.10 NIEUWS 18.15 VOOR DE KLEUTERS 18.30 AFFICHES Gesprekken met mensen uit de grote en de kleine kunst 19.00 ANTENNE-SOIR Waalse actualiteiten 19,25 VOOR DE KLEUTERS 19.30 SPORTPROGRAMMA 20.00 JOURNAAL 20.30 LES WALLONS Een portret van Marie-Claire Lambert 21.00 LA NOUVELLE eQUIPE 21.50 SIGNES DES TEMPS Culturele kroniek 22.50 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL EN WEERBE RICHT 20.15 MONITOR 21.0C EEN LIED VOOR AMSTER DAM (Kleur) 21.45 TV-DISCUSSIE 22.30 JOURNAAL, COMMENTAAR EN WEERBERICHT 22,50 LIEFDE EN TOORN (Kleur). Italiaans-Franse speelfilm 0.30 JOURNAAL 17.30 JOURNAAL EN WEERBE- RICHT 17.35 ONZE KLEINE SHOW 18.05 DIE DREHSCHEIBE 18.40 SENSATIE TUSSEN HEMEL EN AARDE (KLEUR) 19.10 JUNGER HERR AUF ALTEM HOF (Kleur). „Nachtwacht". 19.45 HEUTE 20.15 GEZONDHEIDSMAGAZINE 21.00 DE ENGEL DES VERDERFS 22.35 JOURNAAL EN WEERBE- RICHT 22.45 NOORDELIJKE WERELD KAMPIOENSCHAPPEN SKIëN 23.30 SLUITING Maandag 16 februari HILVERSUM I 402 M VPRO: 12.00 VPRO-Maandag: ge varieerd programma. (13.00 Nieuws; 14.25 Schoolradio) NOS: 15.00 Stereo: Lichte orkestmuziek (gr). AVRO: 15.30 Stereo: Gelders Kamermuziek- ensemble: klassieke en moderne mu ziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Canta Ame rica: lichte muziek uit Latijns Ame rika. 16 30 Voor de jeugd. 17.30 Bra bant journaal. 17 55 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal. 18.25 Ik verbind u door .praatje. 18.30 Parade: strijdkrachtenprogram ma. 19.30 Nieuws. R.V.U.: 19.35 On derwijs en verandering door J. Huus- ses, met medewerking van anderen. NOS: 20.05 De positie van het toneel: discussie. NVSH; 2210 Sextant, radio magazine van de NVSH. NOS: 22.30 Nieuws. 22.40 Mededelingen. AVRO: 22.43 Radiojournaal. NOS: 22.55 Ste reo: Metro's Midnight music: licht muziekprogramma door Metropole orkest. trio en solisten. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM H 298 M NCRV: 12.00 Los-vast, gevarieerd programma (12.05 Lezemswaaidighe- den; 12.21 Voor boer en tuinder; 12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw, 12.30 Nieuws; 12.41 Actua liteiten) 14.05 Schoolradio. 14.30 Ste reo: Sopraan en piano: moderne liederen. 15.00 Hervormde middag- dienst. NOS: 15.30 Zoeklicht op Ne derland: informatie over Zuid-Hol land, afgewisseld met muziek. (16.00- 16.02 Nieuws.) 17.20 Overheidsvoor lichting: De eerste gouveneur-gene- raal van de Westindiën, De Cantzlaer NCRV: 17.30 Voor de kleuters. 17.45 Voor de jeugd. 18.00 Stereo: Meisjes koor en licht instrumentaal sextet. 18.19 Uitzending van de Partij van de Arbeid. 18.30 Nieuws. 18.41 Actuali teiten. 19.00 Literama: radiokroniek over boeken, schrijvers en toneel. 19.15 Stereo: Gewijde muziek (gr.). 19.45 Stereo: Promenade orkest. 20.30 A.K.V. Sprekershoek: brieven met op- en aanmerkingen over de hervormde kerk. 21.00 Stereo: Klas sieke kamermuziek (gr.). 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nieuws. 22.40 Voorrang: artistiek voorkeurs- programma. 23.30 Vers in het gehoor voordracht en muziek. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM Hl 240 M EN FM TROS: 12.00 Nieuws. 12.03 Lynx (of Los). KRO: 13.00 Nieuws. 13.03 Actualiteiten. 13.08 Rond met 'n gaatje: licht muziekprogramma. 14.00 Nieuws. 14.03 Holster: pop- en countrymuziek. (15.00 Nieuws) 16.00 Nieuws 16.03 lORRRrrr: popmaga zine, 17 00 Nieuws. 17.02 Actualiteiten 17.07-18.00 Draaijijafdraaiik: verzoek platen. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nieuws. 12.03 Gevarieerde muziek. (12.08 Landbouwkroniek. 12.40 Weerbericht, mededelingen en SOS-berichten voor de schippers). 12.55 Buitenlands persoverzicht 13.00 Nieuws, weerbericht, dagklapper en beursberichten. 13.20 Tafelmuzlek. 14.00 Nieuws. 14.03 Schoolradio. (15.00-15.03 Nieuws). 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Program ma voor de zieken. 17.00 Nieuws, weerbericht en mededelingen. 17.15 Blues, negrospiritual» en gospelsongs 18.00 Nieuws. 18.03 Popmuziek. 18.30 Lichte muziek. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Grammofoonmu- xiek. 19.00 Nieuws, weerbericht en actualiteiten. 19.40 Lichte muziek. 20.00 Operakroniek. 22.00 Nieuws, be richten en De Zeven Kunsten. 22.20 Gevarieerde muziek. 23.00 Nieuws. 23.10 Gewijde muziek. 23.40 Nieuws. 23.45-0,30 Uitzending voor de zeelie den. Dinsdag 17 februari HILVERSUM I 402 M AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtend gymnastiek 7.20 Stereo: Lichte gram- mofoonmuziek. 8.00 Nieuws. 8.11 Ra diojournaal. 8.20 Stero: Lichte gram- mofoonmuziek. (8.30-8.33 De Groente man), 8.50 Morgenwijding. NOS: 9.00 Uitgebreide reportage of herhaling NOS-programma. 9.35 Waterstanden. 9.40 Muziek uit de Middeleeuwen en Renaissance (opn.). AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvita minen (gr.). (11.00-11.02 Nieuws). 11.30 Rondom 12: programma voor de vrouw. (11.55 Beursberichten). HILVERSUM n 298 M NCRV: 7.00 Nieuws. 7.11 Het leven de woord 7.16 Op het eerste gehoor: stereo: klassieke muziek (gr.). (7.25 Horen en zien; 7.30 Nieuws; 7.32-7.50 Actualiteiten.) 8.00 Nieuws. 8.11 Ge wijde muziek (gr.). 8.30 Nieuws. 8.32 Stereo: Voor de huisvrouw. (9.00-9.10 Gymnastiek voor de huisvrouw.) 9.35 Schoolradio. 10.00 Teksten in soorten godsdienstige lezing. 10.15 Stereo: operettemuziek (gr.). 11.00 Nieuws. 11.03 Ferdinand Huyck (deel 18), se riehoorspel. 11.25 Voor de zieken! ca. 11.55 Mededelingen. HILVERSUM Hl 240 M EN FM VARA- 9.00 Nieuws. 9.02 Plaatjes voor de pep. (10.00 Nieuws.) 11.00 Nieuws. 11.03 Een opvallend vrolijk gevarieerde visite. (ADVERTENTIE) Ook UW haargroei ken thons verbeterd worden I Om ie groeien heeft hot haif voeding nodig. Deze voeding ken hot heer uitfluitend uit het blood betrokkon. KS Haartinctuur veroor* zeakt een gezonde on lang aanhoudende bloedtoovoer naar de haarwortels, waar door deze weer voldoende voeding uit het bloed kunnen On ««taMcfcappéttyl tiaargroalmlddat la «arhrijgbaar bij afO« «Kakar», draglita* M «paelaataaha*. i betrokkenen het groelprocee opnieuw kan beginnen. Bovendien bevel K5 heartlnc- tuur de vitamine K5, die do oorzeken ven rooivormlng be- itrljdt en do rommendo wer king ven baclerltn Op de haar groei opheft en dut nieuw* haargroei mogelijk maakt. Na een «eek verdwijnt alle root. Na 3 weke» houdt de haaruitval op, bl) voortgezet gebruik vindt nieuwe heenfroo! plaat* IMPORttURi NCO. PHAftMACtWtnCHi INOUSTIMf. MtttUN

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 5