eid icht Geen schnabbels voor Marline Bijl stem] 17) D ft „Tovenaar van Saburac nieuwe t.v.-jeugdserie K.R.O. start met shows rond Andy Williams klik luister Lenny Kuhr op tournee Bontmantels Dan zeg ik: Kunt u niet beter een goochelaar huren of Gert Timmerman want het kleunwerk is echt niks voor mij .62.44 P.10.15 ÏHOOL gsrapport. prijs. Ontdekking Liedjes van Martine Verkleinwoorden Laag pitje Knullig Computertijdperk Gebed NEDERLAND I.- NEDERLAND II BELGIë (Nederl.) BELGIë (Frans) DUITSLAND I DUITSLAND II: „~^L '*/- elf, ene 16 ilENT er u e van ver niet ver- iderlandse rlei - hoek te letten: ip verzoek norgens te et faillissement van ia Francisca Jacoba een, echtgenote van les Christianus Ma- ius, wonende te Bre- affelaarstraat 110, is le Rechter Commis- epaald, dat ndiening der schuld leringen moet plaats Den uiterlijk op 2 rt 1970 erificatievergadering worden gehouden op dag 17 maart 1970 iet Gerechtsgebouw sr. itor IV. G.A. Kousemaker, arinastraat 17 bis, la. pten >ek wetenschap- uit een hoog- ike medewer- erzamelen en het uitvoeren berekeningen, ïakeld bij het tratieve werk- :an correspon- e zijn van het belangstelling :id te zijn een volgen. iheden is niet icht aan het iken, likte auto's 11850-26755 DIAGNOSE-TEST id no. 1! B.-keuringsrapport i verkocht. Dat is iesprijs staat in het io. 3! re prijsklasse: >.U., Simca, Austin personenauto's, en brengen U weer zekerheid van A-Z 'inanciering mogelijk DE STEM VAN VRIJDAG 2 JANUARI 1970 1-26755. (Van onze showredactie) AMSTERDAM Als ze de dochter van de heer Trom was ge weest (wat God in zijn alles omvattende wijsheid gelukkig bijtijds verhoedde) zou onvermijdelijk het moment zijn gekomen, waarop hij met een mengeling van trots en vaderlijke achterdocht had uitge roepen: „Het is een bijzonder kind. En dat is het". Hij had dan ook nog het grootste gelijk van de wereld gehad, want de carrière van ranke, asblonde Martine Bijl is inderdaad van een weerbarstig, eigenzinnig soort, dat nauwelijks kleurt bij de ijzersterke succes- stories, die de vaderlandse topartiesten op gezette tijden aan de fans opbiechten. De impressario's, platenbonzen en zaalverhuurders verdringen zich niet op de eindeloze trap, die van muis grijze Jan v. Eyckstraat in Amster dam naar de ouderlijke étagewoning leidt en de post. die haar moeder 's- morgens glimlachend op het rookta feltje legt, blijkft doorgaans beperkt tot een handvol rekeningen en voor delige weekaanbiedingen van de su permarkt om de hoek. Aan de wan den van de huiskamer en de salon hangen ook geen bustefoto's, waarop men de gevierde zangeres ontwaart, terwijl ze doende is Charles Azna- vour een klapzoen op zijn ingevallen linkerwang te geven. Tevens is bij de opstelling van het loodzware meu bilair geen rekening gehouden met een prijzenkast, een plank voor de fan-mail en een spijker, waaraan haar eerste gitaar, compleet met de verkleurde linten hangt. Op die manier wordt elk gesprek met Martine Bijl een verstilde ge- beurtenis, waarin de betrekkelijkheid van het aards gesappel centraal staat. De courante reclamekreten, die an dere zangeressen moeiteloos uitsto ten! „Nou ik geloof, dat mijn laatste elpee wel de grote kraker gaat ma ken. Dat zegt Gijs ook. Gijs zegt: „Je hebt een paar ijzersterke num mers Truus. Dat vreten ze") zijn op eens vervangen door doodvoorzichti ge vraagtekens achter elke volzin. Terwijl ze het leven gulzig inha leert via de filter van steeds nieu we mentholsigaretten, meldt ze van uit vaders leunstoel, dat het langza merhand tijd wordt om bewegings- lessen te nemen. Zeg nou zelf, Wille- ke Alberti heeft er ook zoveel baat bij gevonden. „De ellende is alleen, dat ik me zo weinig beweeg", zegt ze, „ik ga gewoon staan en dan begin ik". Vanavond van 20.40 tot 21.10 uur via Nederland I kan men ge. durende dertig minuten kijken, maar vooral luisteren naar Mar tine Bijl. Martine zingt dan: „Grote mensenland", „Lazare en Cecilie", „Frederiekje", .Manne tje vrouwtje", „Nameloze", „Kin deren van toen", „Weet je nog wel mijn Aemstel" en samen met André van den Heuvel het door Henk van der Molen ge schreven duet „Pappie". De gast André van den Heuvel brengt ook nog het liedje „Beest achtig" ten gehore. De muzikale leiding van dit programma heeft Henk van der Molen. De produktie en regie be rusten bij John Schelfhout. Ze schenkt haar gast een bemoe digende glimlach, die in de verte doet denken aan een ongemeen jonge Marlène Dietrich. Ze produceert daar bij ook nog een passend bruin geluid dat de gelijkenis verder afrondt. Is het eigenlijk geen ongehoorde tijds- verspilling om zo'n vrouw te vra gen. hoe ze nou met zingen begon nen is? Hoe is het nou allemaal begonnen Martine? Waarachtig, ze blijkt toch de be schikking te hebben over een water dichte ouverture voor een peilsnelle loopbaan Zeventien-jarige gymna siumleerlinge, enige dochter van een Amsterdamse huisarts en grote fan van An Silvestre, springt op het to neel van de school en zingt twee liedjes (tussentijds dompertje van Martine: „Ik zag er uit als een schuw, bevend vogeltje, maar dat gaf geen bliksem, want ze klapten toch wel. Het waren immers mensen van je eigen school. Die laten je heus niet afgaan") En zie, wat gebeurt er. Wie zit er stom toevallig in de zaal en is razend enthousiast? Je houdt het niet voor mogelijk, maar hij is het wel degelijk: de goe de kennis van Ben Levi, in hoogst eigen persoon. Hij komt na afloop ademloos aansnellen en belooft een ontmoeting met Ben zelf. die op dat moment nog een platenmaatschappij op dwergvoeten aan de praat houdt. Ben heefi ook jaren een rubriek bij de AVRO gehad, waarin hij kersver- Se Franse schijfjes draaide en Ben kan het dus weten. Ben belt inderdaad op en zit korte tijd later tegenover Martine En daar blijft het niet bij. Ben luistert ook, Ben is op zijn beurt enthousiast en laat gelijk een eepee- 'je persen Die Ben. Korte tijd later wordt zijn platenmaatschappij geli quideerd. Dan komt Willem. Willem van de vuist, Willem van de carnavalsschla gers. Zeg maar Duys. Duys heeft zijn oortjes heel toevallig ook niet in zijn zak en staat eveneens aan het hoofd van een eigen platenmaatschappij. Hij laat een handvol king-size schij ven dooi Martine volzingen en lan- eeert haar als ambassadrice van de verkleinwoorden. Ze zingt over het mos van het bloemendaalse bos en 'aat zich ook over andere zegenin gen van het vaderlandse struweel niet onbetuigd Naast het hemellichaam van Willem stijgt haar ster bevre digend en het wachten is nu alleen nog op de definitieve doorbraak. Kor te tijd later wordt zijn platenmaat schappij geliquideerd. Zeg nu zelf: als dit geen spek is voor de bek der carrièrebouwers, dan kan heel Nederland de lier wel in de knotwilg nangen. Dan is het gedaan met de jonge sopraan en de ouwe alt Kenners voorspellen dan ook, Dat Martine Bijl zich nu een weg naar de top zal bevechten. Wie zwaait daar reeds met de vette Duitse con tracten, wie kijkt daar reikhalzend naar haar vanuit de controlekamer der Bavaria-studio in München, wel ke Vlaamse guit is bereid om haar een ere-plaats te geven in zijn festi val van luisterliedjes? Vergeet het maar jongens. Berg de serpentmes maar weer op en stuur de fanfare naar huis, want Martine ziet er geen brood in. Martine zegt: „Weet je wat de pest met mij is? Dat is omdat ik zo ongelooflijk honk vast ben. Ik vind Holland een zalig land. Ais er mogen iemand aan de deur klopt met een enorm contract voor Duitsland, dan stuur ik hem door naar Corry Brokken. Voor mij hoeft het allemaal niet. Ik weet nu al zeker, dat ik me ongelooflijk naar zou voelen, als ik in het buitenland moest optreden. Die paar keer in Bel gië zijn eigenlijk al te veel geweest. Als ik dar weer over de grens kwam en ik zag die fijne, rechte wegen in dat vlakke land weer, voelde ik me pas op mijn gemak. Natuurlijk is Nederland in zijn diep ste wezen een oubollig land. Dit is een volk van hadsiekadee en pak me nog een keer, maar ik heb nog steeds hoop, dat we er boven uit groeien. In elk geval krijgen jonge mensen nu de kans om te bewijzen, dat het ook anders kan. dat het Nederlands wel degelijk een taal is, waarin je fij ne dingen kunt zeggen en zingen. Het Nederlands is alleen niet te pruimen als je hei niet goed gebruikt, als je de Johnny Hoes-toer maakt. Ik ben zelf ontzettend kritisch op mijn repertoire. Ik krijg pakken tek sten thuis, maar wat overblijft, kan in je handpalm. Daarom heb ik zelf ook nog nooit een tekst voor een liedje gemaakt. Ik had tot nog toe gewoon het idee, dat ik het niet kon dat ik net het talent miste om er wat bijzonders van te maken. Ik houd van de gewone spreektaal in de poëzie Van mij hoeft het niet te allitereren En die hele fraaie vond sten mag je er van mij uitlaten. Daar irriteer je op den duur je pu bliek mafr mee. Het kan niet eenvou dig genoeg zijn. Ik weel het. Ik ben bij de mees ten mensen bekend als het meisje, van het lieve kinderlijke werk, dat zal wel komen door mijn opvoeding en mijn karakter. Ik was tot nog toe gewoon niet rijp voor het andere werk. Je merkt dat ook aan mijn tekeningen en mijn verhalen. Van „Elfje, twaalf je" hebben ze gezegd, Martine Bijl: „Het is een bijzonder kind. En dat is het.. dat het te zoetelijk en te irrieel is. Ze zullen wel gelijk hebben, want ik leef inderdaad in een privé wereld je en ik voel me er nog redelijk ge lukkig ook. Vandaar ook, dat een zangeres als An Silvestre me zo aan spreekt. Die onwereldse sfeer in haar liedjes boeit me mateloos. Ik ben ook een tijd fan geweest van Brabra maar die zingt langzamerhand zo vals, dat ze niet meer te pruimen is. Aznavour hoeft voor mij helemaal niet. Dat is een gladde griezel. Ik heb ook geen concrete plannen. Ik sta al vier jaar met mijn platen op een lage pit, er zitten geen waan zinnige toppers tussen, maar ik kan daardoor ook niet mateloos zakken. Ik vind het al heel mooi, als ik het nog een tijdje vol houd, als mijn pla ten wat meehobbelen. Ik houd er niet van om me bij de mensen op te drin gen, om me in allerlei bochten te jvjingen voor het geld. Geld zegt me weinig, ik hoef geen dure sportauto te hebben Ik heb eigenlijk een he kel aan autorijden. Als ik perse zou willen kon ik 's- morgens, 's middags en 's avonds optreden. Je hebt er geen idee van, hoeveel klaverjasverenigingen er nog in Nederland zijn. Maar op het moment, dat ze zeggen: „We heb ben een schnabbel voor je", hoeft het voor mij niet meer. Het idee dat je van schnabbels moet leven, is voor mij al een gruwel. Laat mij nou zin gen, als ik het zelf ook leuk vind. Een keer per week voor een fijn gezelschap is meer dan voldoende. Als ik een manager had, zou hij me waarschijnlijk naar elke feestzaal sturen, die hij vinden kon, maar ik doe het toevallig zelf. Als ze me bel len, vraag ik eerst, waar het voor is. Als ik mijn liedjes moet zingen voor een zaal vol verhitte hoofden achter grote glazen pils, word ik er toch alleen maar verdrietig van. Dan zeg ik: „Kunt u niet beter een goo chelaar huren of Gert Timmerman" want het kleunwerk is echt niks voor mij. Ik zeg- „Meneer, als u mij huurt kunt u uw geld beter gelijk in het water gooien. Want het wordt toch een sof" Toch vind ik het een heerlijk vak. Het is een zenuwe-bedrijf, waar je steeds weer naar uitkijkt. Ik heb ook die waanzinnige angst, dat ik mijn tekst kwijt ben. Het gebeurt nooit maar dat nerveuze gevoel blijft. Voor concurrentie daarentegen ben ik nooit bang geweest. Wat is trou wens concurrentie? Die voel je pas, als je alleen maar aan je eigen cent jes en je eigen kleine belangetjes denkt. Aio je elk moment-van de dag denkt: „Ik moet me waarmaken". Ik hoef niks waar te maken. Ik zing gewoon door, zolang er nog behoef te is aan betere Nederlandse liedjes. Er zijn zoveel manieren, zoveel straat jes waarin je een carrière kunt op bouwen Ik geloof echt niet, dat ie mand in staat is om te bijten". Goed dat weet het vaderland dus ook weer. Het vaderland heeft er te vens recht op om te weten wat de hobbies zijn van Martine Bijl. Wat zullen we nu krijgen. Komaan Mar tine. Vanuit de leunstoel wordt het vol gende bericht aan de samenleving doorgegeven: „Ik weet, dat het knul lig klinkt, maar ik kan het ook niet helpen. Ik borduur. Poppetjes naar een voorbeeld. Ik reproduceer blijk baar graag. Ik vind het nooit erg, als iets niet van mij is, want al in terpreterend geef je er toch weer een nieuwe dimensie aan. Voor mijn nieuwe langspeelplaat heb ik drie vertalingen gemaakt. Dat is dus al vast het begin. Misschien rolt er op den duur ook nog wel eens een eigen tekst uit. Op die langspeelplaat hoor je trou wens een ander geluid, dan je gewend bent. De mensen, die altijd gezegd hebben, dat ik me consequent aan de problemen onttrek, worden nu op hun wenken bediend, 'n Liedje als Koning Middelmaat beeft zelfs iets B-rech- tiaans en hetzelfde gaat ook op voor De geest van de tijd. Ze zijn gemaakt door Henk van der Molen, die de meeste liedjes voor me geschreven heeft. Henk is gelukkig zo- verstan dig geweest om met het ernstige werk te wachten tot het moment, dat ik er met mijn hele hart achter stond. En de rest. Ik ben nu 21. Ik ben nu al blij, dat ik nog niet eens 100 jaar op deze aarde zal moeten bi vakkeren. Dat het met zestig, zeventig jaar bekeken is. Ik heb geen enkele behoefte om de ontwikkelingen van het computertijdperk tot het bittere einde mee te maken. Ik mis daar voor helaas de vereiste geëngageerd heid". LEO THURING. HILVERSUM „De tovenaar van Saburac" is de titel van de nieuwe NOS-jeugdserie, de opvolger van Flo- ris, die op zondag 4 januari van 19.05 tot 19.30 uur in kleur via Ne derland 2 voor het eerst op het scherm komt. Hoofdpersoon in dit dertien afleve ringen tellende feuilleton is Catwea- zle, een eenzame, wat zonderlinge to venaar, die eigenlijk leefde in Enge land van de Noormannen, maar zich zelf per ongeluk de tegenwoordige tijd intovert. Hij staat in de moderne wereld met niets anders dan de kleren die hij droeg, een haveloze mantel, een to verring en een dito mes. Hij ver bergt zichzelf in een verlaten water toren, die hij kasteel Aburac noemt. In de toren ontdekt hij Touchwood, zijn lievelingspad en dat verzoent hem enigszins met het bestaan in de twintigste eeuw, maar zijn belangrijk ste doel in dit leven blijft terug te keren naar zijn eigen tijd. Voor Catweazle bestaat de hele mo derne wereld uit alleen maar tove naars, die om strijd met hem wed ijveren. En hoewel zijn nieuwsgierig heid voortdurend wordt opgewekt, blijft hij zich onbehaaglijk en ont hutst voelen door alles wat er om hem heen gebeurt. HILVERSUM Vandaag start de KRO met een nieuwe serie televisie shows in kleur rondom de Ameri kaanse zanger en entertainer Andy Williams. In dit eerste programma treden als gasten op de Engelse zan geres Pelula Clark, Don Ho en de Amerikaanse beatgroep Blood, Sweat and Tears. De KRO heeft enkele jaren geleden al een reeks Andy Williams-shows op het scherm gebracht. Intussen heeft deze nu 37-jarige zanger een volko men nieuw repertoire opgebouwd Ook de decors, kostuums en keuze van de sketches getuigen van een moderne aanpak. In de volgende shows ontvangt An dy beroemsheden als Tom Jones. Bob Hope, Frank Sinatra en zijn doch ters en vele anderen. De Amerikaan se MCA-televisie is in september met deze nieuwe serie, die 24 afleverin gen telt, begonnen. Andy Williams heeft in Amerika voor al bekendheid gekregen door zijn op treden in de „Tonight Show" van Steve Allan. Later kreeg hij zijn ei gen show bij de ABC-televisie. Hij is dikwijls vergeleken met zijn grote voorganger Perry Como. Een boek over het gebed wordt tegenwoordig niet zo vaak meer ge drukt en uitgegeven. „Gebed en Le ven" is een boek over het gebed, of liever over, hoe mem zou moeten bidden volgens de auteur. Dat is in dit geval een jezuïet die reeds een aantal p-ublikaties over gebed en spiritualiteit, met name geïnspireerd door Ignatius van Loyola, op zijn naam heeft staan. Het boek wordt ingeleid door bisschop Zwartkruis van Haarlem, het heeft een modern taalgebruik (met woorden als „funk- sie", „aksie" en „sisteem"), be leeft sinds november 1968 al zijn vierde druk (waarbij overigens de oplage niet wordt vermeld) terwijl de eerste druk reed® in drie weken wa® uitverkocht, zo deelt de uitge ver, die toegeeft zelf door dit suc ces te zijn verrast, mee. Wij zijn minstens evenzeer verrast door dit succes. Maar wij zijn ook bang dat veel kopers en wc mogen aanne men dat dat niet allemaal jezuïeten zijn na lezing van het boek te leurgesteld zijn. Wij zijn de laatsten om te ontkennen dat de auteur een aantal behartenswaardige dingen zegt over de noodzaak tot meer en intensiever gebed en bezinning, evenmin willen wij de auteur afval len wanneer hij stelt dat bidden „contact" met God een bijbels bidden moet zijn, ervan uitgaande dat hij tot christenen spreekt. Hij laat bovendien uitvoerig zien hoe men met de bijbel kan bidden, daar aan is het 'grootste deel van het boek gewijd. Wat echter bij dit al les ontbreekt, is het waarmaken van deel 2 van de titel: n l. het leven. De gedachten in dit boek gaan niet uit van het dagelijkse leven van van daag, hoewel en dat is erger zowel auteur als uitgever pretende ren van wel. Het is een abstract boek gebleven. Jammer. Dr, Piet Penning de Vries sj, Ge bed en leven (Uitg. De Heraut, Nij megen, f. 7,70). NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT 18.55 JOURNAAL AVRO 19.04 1970 DOEBIDOEOEOE - JAAR (kleur). Showprogram- ma voor de jeuga NOS 20.00 JOURNAAL 20.20 AVRO'S TELEVIZIER 20.40 KIM PHILBY WAS DE DER DE MAN. Documentair spel 22.10 MARTINE BIJL ZINGT NOS 22.40 JOURNAAL TELEAC 22.45 -23.C0 INFORMATIEPRO GRAMMA. Spaans voor be ginners 18.45 DE ^FABELTJESKRANT 18.55 JOURNAAL 19.04 SCALA. Informatief program ma KRO 19.30 HIJ EN ZIJ (kleur). T.v.- serie 20.00 JOURNAAL KRO 20.20 DE ANDY WILLIAMS SHOW (kleur) 21.10 BRANDPUNT 21.50 BONANZA (kleur). T.v.- Western NOS 22.40 JOURNAAL TELEAC 22.45 -22.50 CURSUSINFORMA TIE: Bij leven en welzijn. 16.00 DOCUMENTAIRE FILM 17.15 -17.45 IDEM 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 R.-K. GODSDIENSTIGE UITZENDING 19.30 PROGRAMMAOVER ZICHT 19.45 TAALWENKEN 19.50 CULTURELE RUBRIEK 19.55 MEDEDELINGEN EN WEER BERICHT 20.00 JOURNAAL 20.25 MELODIE VAN WARSCHAU Vrijdag 2 januari HILVERSUM I 402 M NOS: 12.00 Blik op de wereld: po pulair programma over ontwikke lingshulp. Overheidsvoorlichting: 12.30 Uitzending voor de landbouw. NOS: 12.40 Stereo: Lichte grammo foonmuziek. 12.50 Recht e.n slecht, praatje. 13.00 Nieuws. VARA: 13.11 Actualiteiten. 13.20 Stereo: klassie ke symfonische muziek (gr). NOS: 14.00 Stereo: Profiel vain Houston Person: jazzmuziek. 14.30 Van je buren moet je 't maar hebben: ra diowedstrijd tussen Nederlandse en Belgische micro-korfbalteams. 15.00 Stereo: Aspekten van de kamermu ziek: oude- en semi-klassieke mu ziek (opn). 15.45 Toerismo: toeristi sche informatie uit binnen- en bui tenland. VPRO: 16.00 VPRO-Vrijdag gevarieerd programma. (16.00 Nws; 17.55 Mededelingen; 18.00 Nieuws; 18.20 Uitzending De Vrije Gedachte; 19.30 Nieuws). VARA: 21.00 Stereo: Radio Filharmonisch Orkest en so list: klassieke en moderne muziek. 22.30 Nieuws. 22.40 Mededelingen. 22.45 Actualiteiten. 22.55 Stereo: Prettig weekend: licht gevarieerd platenprogramma. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 298 M KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee gevarieerd programma. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelin gen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Actualiteiten; 13.00- 13.05 Raden maar 14.05 Stereo: Musiesta: lichit gevarieerd muziek programma. TROS: 14.45 Concert a la carte: klassiek verzoekplatenpio- gramma. 16.00 Nieuws. 16.03 Disco drive-in: showbusiness op de korrel genomen. 17.15 Sportkompas. 17.45 Actualiteiten. NCRV: 18.00 Stereo: Koorzang: amusementsmuziek. 18.19 Uitz. vam de Anti Revolutionai re Partij. 18.30 Nieuws. 18.41 Actua liteiten. 19.00 Wereldpanorama. 19.10 Stereo: Veel gevraagde gewij de muziek (gr.). 19.40 Wijd als de wereld: wekelijkse internationale oriëntatie in kerk, zending en oecu mene. 19.50 Volksmuziek. 20.05 Op het weekend af: licht platenpro gramma 21.30 Stereo: De stuurlui aan de wal: een uitzending in de se rie Over de grens, een gezamenlijke serie van de NCRV en Radio Bre men. TROS: 22.00 Stereo: lene Miene Muze: nieuws over under ground en westcoast music. 22.30 Nieuws. 22.40 Tsjies plies: amuse mentsprogramma. 23.15 Stereo Toontje later: lichte muziek. 23.4f Actualiteiten. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM III 240 M EN FM VPRO: 12.00 Nieuws. 12.03 Top-30 (13.00 Nieuws) TROS: 14.00 Nieuws 14.03 Lrnx (of los). AVRO: 15.00 Nieuws. 15.03 Muziek Boetiek: licht gevarieerd muziekprogramifis (16.00 Nieuws). 17.00 Nieuws. 17.02 21.35 VOLKSCONCERT 22.00 NIEUWS 22.05 -22.30 WETENSCHAPPE LIJK PROGRAMMA 17.20 17.25 18.40 18.55 19.25 19.30 20.90 29.30 21.50 22.30 NIEUWS DTBERVILLE VOOR DE KLEUTERS INTERVIEWS VOOR DE KLEUTERS LES GALAPIATS, oU Le trésor du chateau sans nom JOURNAAL JEAN-ROCH COIGNET FILMPORTRET JOURNAAL 20.00 JOURNAAL, WEERBE RICHT EN WEERBERICHT VOOR DE WINTERSPORT 20.15 FILMREPORTAGE 21.00 MANNIX (kleur). T.v.-fUm 21.50 JOURNAAL, WEERBE. RICHT EN WEERBERICHT VOOR DE WINTERSPORT 22.05 DIE ECHTEN SEDEMUNDS T.v.-spel 00.05 JOURNAAL 16.55 DUITSE LES 17.25 WEERBERICHT VOOR DE WINTERSPORT 17.30 NIEUWS EN WEERBE. RICHT 17.35 SPORTPROGRAMMA 18.05 ACTUALITEITEN EN MUZIEK 18.40 PAT UND PATACHON T.v.-film 19.10 LUFSSPRÜNGE (kleur) T.v.-film 19.45 NIEUWS, ACTUALITEITEN EN WEERBERICHT 20.15 FERDINAND GRAF VON ZEPPELIN. Documentair spel. Aansl.Nieuws 21.45 FILMREPORTAGE (kleur) 22.30 DAGBOEK UIT DE KATHO LIEKE KERK 22.45 NIEUWS, WEERBERICHT EN WEERBERICHT VOOR DE WINTERSPORT 23.00 FILMPORTRET Radiojournaal. 17.05-18.00 Zingende bougie: gevarieerd platenprogram ma voor automobilisten. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nieuws. 12.03 Gevarieerde muziek. (12.05-12.15 Landbouwkro- niek. 12.40-12.48 Weerbericht, mede delingen en SOS-berichten voor de schippers). 12.55 Buitenlands pers overzicht. 13.00 Nieuws, weerbe richt, mededelingen, dagklapper en SOS-berichten voor de schippers. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Stemmige kamermuziek. 15.00 Nieuws. 15.03 Casinomuziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Griekse folklore. 16.30 Etnische mu ziek. 17.00 Nieuws, weerbericht en mededelingen. 17.15 Jazzplaten. 18.00 Nieuws. 18.03 Popmuziek. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Inter mezzo. 18.35 Verkeerstips. 18.40 Grammofoonmuziek. 18.45 Sportkro niek. 18.52 Taalwenken. 18.55 Gram mofoonmuziek. 19.00 Nieuws, weer bericht, actualiteiten en weerpraat- je. 19.40 Oude muziek. 20.15 Amuse mentsprogramma. 20.30 Gevarieerd programma. (22.00 Nieuws, berich ten en culturele kroniek. 23.00 Nws.) 23.40-23.45 Nieuws. Zaterdag 3 januari HILVERSUM ii 402 M VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 Socialistisch strijd lied. 7.23 Weekeind: jeugduitzending VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nieuws. 8.11 Van de voorpagina. 8.15 Z.O. 135: gevarieerd program ma. (9.35-9.40 Waterstanden) 10.30 Werkgeven en -nemen: programma over arbeid en arbeidsverhoudingen. 10.50 Voor nu en later, lezing. 11.00 Nieuws. 11.03 Wegwijs: tips voo trips en vakantie. 11.10 Goede wijn behoeft geen kras: nieuwe opnamen van jazz- en amusementsmuziek. 11.25 Afrikaanse kroniek. 11.45 Lich te grammofoonmuziek. HILVERSUM n 298 M NCRV: 7.00 Nieuws. 7.11 Het le vende woord. 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor: klassieke muziek (gr.). (7.30 Nieuws 7.32-7.50 Actua liteiten). 8.00 Nieuws. 8.11 Te Deum laudamus: geestelijke liederen (gr). 8.30 Nieuws. 8.32 Stereo: Voor de huisvrouw. 9.00 Theologische ether leergang. 9 35 Gymnastiek voor de huisvrouw. 9.45 Solistenkamer: ge sprek met muzikale illustratie. 10.55 Kunst- en vliegwerk: informatie over aktuele tentoonstellingen. 11.00 Nieuws. 11.03 Wat hopen we voor de kerk in 1970?, lezing. 11.15 Solarium hoostezon programma voor iedereen. 11.55 Mededelingen. HILVERSUM Hl 240 M EN FM KRO: 9.00 Nieuws. 9.02 Djinn: ge varieerd programma (10.00 en 11.00 Nieuws). AMSTERDAM (ANP) De 19-ja- rige zangeres uit Eindhoven, Len ny Kuhr, winnares van het laatste Eurovisie songfestival gaat haar eer ste grote buitenlandse tournee maken. Op 14 februari vertrekt zij samen met haar gitarist Piet Souer naar Frankrijk, waar zij gedurende ander halve maand een veertigtal plaat sen gaat bezoeken. Zij treedt op met de Franse zanger-componist George Brassens. Haar chansons zijn in het Frans vertaald door Pierre Com- en Edy Marnay. (ADVERTENTIE) 0 Een klasse apart omdat we ze zelf maken Dus ook meer service en voordeliger! BREDA. Ginnekenwcg 35, Tel. 36834, ROOSENDAAL: Hoogstraat 32, Tel. 37503.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1970 | | pagina 17