Bob
Bouber
was ik
maar
niet ZZ
geweest
wybert
Filmcrisis en de televisie drijven
Roberto Rossellini naar Frankrijk
STEM
lil
n
kijk naar
luister naar
IN ITALIë KUN JE NIETS DOEN WAT SERIEUS IS"
T.v. ziek
Jan Blaaser
vervangt
Rien v. Nunen
Streng
Toef de show
Prix Concourt
omstreden
onderscheiding;
I (Van onze kunstredactie)
BOEK
DALET BALSEM
DALET BALSEM
HOESTSIROOP
Vertellei
NEDERLAND I:
NEDERLAND II:
BELGIë (Nederl.)
BELGIë (Frans)
DUITSLAND I:
DUITSLAND II
DE STEM VAN WOENSDAG 19 NOVEMBER 1969
25
De Smurf
legpuzzels
Vier verschillende,
|in leuke kleuren
en grote stukken,
Eén puzzel kost
slechts 50 cent,
ren. Een fantastisch
de Smurf-verzameling,
f 0,95.
De Smurfmobiel
bouwdoos
Een exacte
weergave
van de echte,
Voor een gezellige
de wintermaanden,
ire Smurfgrootte. fV
Z UUR ZAL IN RES:
te GOIRLE, een vei-
:ren enz. enz.
antatellen, fauteuils.
Een partij bijzonder
kleedjes, lopers
Spreien en dekens-
den. Kristal. Aa
5% opgeld. -^PJi
nber van
igint de Veiling-
g
(Van onze showredactie)
AMSTERDAM - De naam Bob
Bouber wordt in dit theatermin-
nend vaderland nog steeds enkel
in verband gebracht met de iet
wat overjarige tienerster ZZ die
met zijn popgroep De Maskers in
de jaren '64-'66 tot een hartstoch
telijk aanbeden idool uitgroeide.
De, nu 33-jarige artiest, gehuwd,
vader van twee kinderen, zegt
daar zuchtend van: „Ik ben nu
nog steeds niet van dat etiket af.
Als ik van tevoren had geweten
hoeveel tijd ik nodig zou hebben
om ZZ weer te doen vergeten,
was ik er beslist nooit aan begon
nen. Maar ach, het is makkelijk
praten achteraf".
Alles is achteraf makkelijk. Zo
heeft Bob Bouber achteraf begre
pen:
dat-ie blij mag wezen reeds 28
lentes te tellen toen hij aan zijn
ZZ-tijdperk begon. „Want als je
achttien bent en de mensen beschou
wen je als een God, dan denk je
ook wat een wonder je bent",
—dat het voor een tienerster op
een gegeven moment volkomen on-
belangrijk is wat hij op het toneel
staat te doen, vergeleken met het
succes -dat hij er voor krijgt. „We
konden spelen wat we wilden, al die
tieners waren altijd even wild en
thousiast. Dat werkte op de duur erg
frustrerend".
dat het succes in de tienerwereld
niks te maken heeft met vakbe
kwaamheid. „De tienerwereld is
volkomen ongenuanceerd. Ik voelde
me al vlug; te oud om. me op dat,
succes blind te staren".
dat 'dé' muziek van zijn Maskers
in feite altijd te hard klonk. „Ik
moest er altijd overheen schreeu
wen; dat was geen zingen meer. Als
ik nu in een café met mensen
praat en ik moet schreeuwen omdat
de jukebox zo hard staat, voel ik
weer die spanning in mijn keel van
toen. Dan vlieg ik dat café uit, daar
kan ik niet meer tegen".
Hij, de jongst telg van het be
roemde theater-geslacht Bouber, be-
greeo dit alles drie jaar geleden en
maakte er een einde aan. „Mijn ge
zin begon er onder te lijden. Er wa
ren periodes dat de politie drie tot
vier keer per week moest uitruk
ken, om het verkeer voor mijn huis
weer op gang te krijgen".
Drie jaar lang bewoog hij zich
achter de schermen van het Neder
landse theater, produceerde hij pla
ten, vertaalde hij buitenlandse lied
jes, schreef hij songs en teksten.
Drie jaar om het etiket kwijt te ra
ken en opnieuw te kunnen beginnen.
Nu zegt hij: „Misschien was het
wel beter geweest om gewoon te blij
ven werken, maar in een ander gen
re. Want ik ben mijn etiket nog
lang niet kwijt. Maar als ik was
blijven doorwerken, had de verande
ring mogelijk ontzaglijk lang ge
duurd. Het publiek wil me als ZZ
en dat is slechts tergend langzaam
en omzichtig te veranderen".
Waarom heeft hij zich al die moei
te aangedaan en is hij niet gewoon
ZZ gebleven?
„Omdat ik toneelschool heb ge
had, op veel audities ben wegge
schopt, omdat ik het vak heb ge
leerd. Dan zie je de onzinnigheid
van zo'n tienersucces".
„Je ziet dan ook wat 'n trieste
zaak het toch is dat zoveel echt ar
tistieke dingen geen droge boterham
opbrengen".
En toch wil hij dat risico lopen,
ondanks dat hij succes had?
„Populaire mensen verdwijnen.
Want succes in het hitwereldje heeft
niks met je vak te maken. Je kunt
op de lange duur een selectief pu
bliek niet bij de neus nemen. Want
wat je ook doet, het blijft een vak.
En dat vak moet je beheersen.
Daarom. Ik ben praktisch geboren
op de planken. Ik ging als jochie
mee naar het theater tijdens de re
petitie. Als ik floot op het toneel,
kreeg ik van mijn grootvader een
enorme klap. Ik leerde dat je disci
pline moet hebben in het theater
vak. Altijd op tijd komen. Mijn opa
wachtte iedere ochtend op de bus;
de bus hoefde nooit op m'n opa te
wachten.... Dat zijn dingen waar je
veel aan hebt. Ik ben er mee opge
groeid, Het theater kan nooit streng
geiioeg zijn".
Bob Bouber heeft de roem terzijde
gelegd en zich drie jaaf lang voor
bereid om opnieuw te beginnen. In
het echte vak. En nu is-ie zover. Nu
heeft hij een eigen cabaretgezel
schapje (Mary Michon, Hans Otjes
en hijzelf, plus een kwartet musici)
dat nu net begonnen is met hun
Toer de Show „Popschuim en Plas
tic" geheten.
De première is al geweest, in sep
tember in Stadskanaal. Bouber: „In
Stadskanaal zei iemand me; ik wist
niet dat je dat ook kon. Zie je nou
hoe moeilijk het is van het verleden
los te komen?"
Het programma Is „jong van op
vatting", en er zitten natuurlijk dui
delijke muzikale pop-invloeden in.
Maar het is een brok theater, be
doeld voor Jan en alleman van el
ke leeftijd. Een theatersnoepje waar
iedereen even aan mag zuigen.
„Niemand boven de dertig kan er
niet tegen".
Wat wil Bob Bouber bereiken van
uit deze show?
Hij zegt: „Wat ik nu doe, is kij
ken hoever ik kan komen. Kijken
waar mijn grenzen liggen in het
vak. Dat ik geen echt lied kan zin
gen, weet ik wel, ik ben geen zan
ger. Maar ik kan wel gekke dingen
zingen, een sfeertje scheppen. Wat
.me nu het meeste boeit, is de confe
rence. Niet de man die moppen op
mekaar stapelt. Voor mij is confe
rence: het publiek laten lachen om
'n stilte die ik bewust ergens maak,
of om 'n woord dat ik op een be
paalde manier zeg. Die mogelijkhe
den tast ik bij mezelf af. Die rich
ting wil ik uit".
Richting one-man-show?
„Nee. Ik werk erg intiem met het
publiek. Na het tweede nummer ga
ik al de zaal in. Die intimiteit, dat
doe ik bewust meer dan wie ook in
Nederland. En ik merk nu, na een
paar voorstellingen al. dat mijn stijl
verandert. Ik ben al veel rustiger
geworden dan eerst".
Je moet het natuurlijk ook treffen
met het publiek dat in de zaal zit.
Bob Bouber: „Het publiek heeft
nooit schuld. Als een voorstelling
mislukt, ligt dat uitsluitend aan je
zelf".
O
PARIJS De Prix Concourt, een
van de hoogste Franse literaire prij
zen, is dit jaar toegekend aan de uit
België afkomstige romancier en
toneelschrijver Felicien Marceau
voor diens roman „Creezy". Mar
ceau is ook de auteur van kassuc
cessen als „Het Ei" en „Goede
soep". In 1955 werd hij onderschei
den met de prix interallié voor zijn
roman „Les élans du coeur".
De Prix Ccncourt is een omstre-
denfoinderscheiding geworden. Onze
Parijse correspondent tekent hierbij
aan: ieder jaar als de juryleden
van> de Concourt de prijswinnaars
voor de literatuur aanwijzen, is er
ruzie. De jaarlijkse prijs heeft in de
loop der jaren veel van zijn beteke
nis verloren. Hij was oorspronkelijk
bedoeld om jonge schrijvers van ta
lent te ontdekken en aan te moedi
gen. Het bekroonde boek wordt na
melijk na de prijsuitreiking als re
gel in een paar honderdduizend
exemplaren verkocht en de schrij
ver kan, als hij wil, een paar jaar
op zijn lauweren gaan rusten. He
laas is er tevoren veel gekonkel. De
juryleden zijn vaak geïnteresseerd
by een uitgeverij en dus niet objec
tief|meer.
Dit jaar is de Concourt prijs toe
gekend aan Félicien Marceau, een
man van 56 jaar, dus niet bepaald
een|jongere, die zou moeten worden
ontdekt en aangemoedigd. Maar er
ger is, dat de prijs werd toegekend
aan een vroegere collaborateur in
de oorlog. Marceau is namelijk
Belg van geboorte, die na de bevrij
ding door de Belgische justitie tot
15 jaar dwangarbeid werd veroor
deeld wegens radiotoespraken on
der de Duitse bezetting.
De verbittering onder de jonge
«ranse schrijvers zal als gevolg
van deze betreurenswaardige be
slissing groot zijn. Op deze manier
graaft de Concourt zijn eigen graf.
ROME (AP) Kwaad, omdat de
Italiaanse staatstelevisie niets doet,
en gefrustreerd door de Italiaanse
filmcrisis heeft regisseur Roberto
Rosellini besloten zijn koffers te pak
ken en naar Frankrijk te verhuizen
om daar te gaan werken. Vorige
week heeft hij zijn ontslag ingediend
als directeur van het beroemde ex
perimentele filmcentrum in Rome,
dat de laatste jaren een nieuwe golf
van jonge filmregisseurs heeft opge
leverd. In zijn ontslagbrief aan de
Italiaanse minister voor toerisme en
ontspanning schreef Rosellini: „In
Italië kan je niets doen wat serieus
is".
De 63-jarige Rossellini vestigde zijn
reputatie met neo-realistische naoor
logse films als „Rome, open stad"
en „Paisa", waarin de problemen
worden behandeld van Italiës her
rijzenis uit de woestenij van het fas
cisme.
De laatste tijd heeft hij er gewerkt
voor de televisie, waar hij een rui
mer publiek hoopte te vinden. Hij
maakte controversiële tv-werken, zo
als „Lodewijk XIV", die hij afschil
derde als een arrogante, verachtelij
ke Franse monarch, en „de hande
lingen van de apostelen", welke
film werd bekritiseerd wegens zijn
„anti-joodse tendens".
schotten te hebben betaald voor
twee films, waarmee Rossellini be
zig was één over het leven van
Socrates en de andere over de Fran
se 17e eeuwse filosoof Blaise Pascal.
Geen enkele andere regisseur bui
tenlands of Italiaans heeft zulke
hechte betrekkingen met de tv als
Rossellini, beweerde de RAI.
Rossellini zegt, dat zijn besluit on
herroepelijk is. Hoewel jongere re
gisseurs zoals Federico Fellini en Mi
chelangelo Antonioni in de plaats
van Rossellini de idolen zijn gewor
den voor vele jonge Italiaanse film
makers, heeft hjj toch grote invloed
gehad op het kweken van nieuw ta
lent. Het experimentiële centrum
heeft regisseurs opgeleverd als Mar
co Bellocchio („China is nabij" en
„Vuisten in de zakken") en Marco
Ferrari („Escalatie"). Zijn vertrek
kan ook de plannen de grond inbo
ren voor een film met Anna Magna-
ni over het leven van Cathérina de
Medici. Dit zou de eerste film zijn
waarin zij samenwerken sinds „Ro
me, open stad", 20 jaar geleden.
Het vertrek van Rossellini sluit een
tijdperk af in de Italiaanse cinema.
De kalende regisseur was eens een
populaire figuur, speciaal tijdens zijn
huwelijk met de Zweedse actrice In-
grid Bergman. Nu zien veile filmcri
tici hem alleen als een symbool van
een vervlogen periode.
Rossellini zegt: „Het feit blijft, dat
ik geen werk in Italië kan vinden.
En aangezien je moet werken om te
leven, ga ik in het buitenland wer
ken".
In Frankrijk waar hij nog steeds
zeer populair is gaat hij films voor
de tv maken.
Rossellini zei in een interview, dat
de tv ziek was. heel erg ziek, en dat
men moest oppassen dat het geen
chronische en onherstelbare ziekte
werd. De bureaucratie had de creati
viteit verstikt.
Zondag sloeg de staatstelevisie
(RAI) terug. Zij beweerde reeds 37
miljoen lire (59.200 dollar) aan voor-
ADVERTENTIE)
Als modieuze schoenen voor U ondra
gelijk zijn door knobbels dan helpt
Zwellingen aan de grote
teen behoeven U niet langer
te kwellen.
Verkwikkende DALET
BALSEM dringt diep
door in de huid, heft de
aandoening opendoet de zwelling vermin
deren, waardoor ook de pijn verdwijnt.
Maak Uw voeten weer pijnloos slank
met de beroemde Franse
bij apotheker en drogist
(Van onze radio- en t.v.-redacteur)
HILVERSUM De dubbele dij
beenfractuur van de t.v.-acteur
Rien van Nunen, zal hem noodzaken
zijn arbeid minstens enige maanden
te staken.
Hij wordt verpleegd in het Diaco-
nessenhuis te Haarlem en hocpt
over twee maanden naar zijn wo
ning te Hillegom te kunnen terugke
ren.
De heer Uijtenbogaert, die de
avonturen van Swiebertje schrijft,
iaat nu de burgemeester met ziekte
verlof gaan en vervangen door de
gemeentesecretaris, welke rol door
Jan Blaaser zai worden gespeeld,
(ADVERTENTIE)
helpt snel - aangename smaak
Ben van Eysselseijn is een rasech
te verteller in een enigszins oude
niet verouderde stijl. Deze roman
is min of meer een „vervolg" op
„Verweerde Stenen", waarin Ayolt
een minder sympathieke rol speelde.
Hij draait nu de rollen om en laat
Ayolt de feiten zelf vertellen. Het
verhaal speelt rond de oude Drentse
havezate »De Rheehorst", in Ber
lijn, in de Kaukasus en aan het hof
van Karl Christian en Caroline van
Nassau Weilburg. Een geromanti
seerd verhaal.
Een tijd, die de onze niet meer ls.
Een roman-schrijfkunst, die uit de
tijd heet te zijn. Echt een verhaal en
een wijze van benaderen, die roepen
om een schouw met knetterend vuur
waarbij een verhaal wordt verteld.
In een tijd, waarin iedereen een open
vuur in zijn huis wil hebben, past
waarschijnlijk weer dit soort boeken.
Bovendien is het geoed geschreven.
„Ik heb heel vroege herinnerin
gen zo begint Ayolt zijn verhaal,
dat vertelt over een zwerversbestaan
doorspekt met zeer menselijke „avon
turen". Een dramatisch goed be
heerste en knap geconstrueerde his
torie.
HENK EGBERS
8Ben van Eysselseijn: Wie pleit
voor Ayolt (üitg. Leopold f 15,50).
NOS/NOT
10.45 ACTIVITEITEN VAN DE
NEDERLANDSE KERKEN
„Het zout in de pap".
11.10 DE SOVJET-UNIE
11.35 WALTER EN CONNIE
In een restaurant
NOS
11.55 APOLLO 12
Rechtstreekse reportage van
de Amerikaanse maanvlucht.
Beelden van de eerste van de
twee maanwandelingen
15.40 SLUITING
KRO
17.00 „WEET JE VEEL"
Quiz over de lagereschool-
kennis
17.25 KIJK ZELF MAAR...
Kinderen maken knutselwerk
jes
17.45 SLUITING
NOS
18.50 DE FABELTJESKRANT
(kleur)
19.00 JOURNAAL
19.07 SCALA
CVK-IKOR-KRO/RKK
19.31 KENMERK
Over kerk en samenleving
20.00 JOURNAAL
20.20 POLITIEKE UITZENDING
BR.
NOS
20.30 STICHTING SOCUTERA
Filmpje over de arbeidsvoor
ziening
20.35 REQUIEM VOOR EEN
ZWAARGEWICHT
Een speelfilm met het verhaal
van een bokser, die genood
zaakt is met zijn sport te
stoppen. In de hoofdrol An
thony Quinn
22.10 „TOONBEELD"
Promenade-orkest met mede»-
werking van het Groot Om
roepkoor
22.50. JOURNAAL
22.55 APOLLO 12 (kleur)
23.10 SLUITING
NOS
18.50 DE FABELTJESKRANT
(kleur)
19.00 JOURNAAL
KRO
19.03 MIK
Uitzending uit „De Meerpaal"
te Dronten
Medewerking o.a. van Gait
Jan Kruutmoes, Lubbert van
Gortel en Drika
20.00 JOURNAAL NOS
20.20 POLITIE NEW YORK (kleur)
Aflevering: „Ontmoeting op
het dak"
20.45 JOHN LENNON'S HONEY
MOON (kleur)
Beatle John Lennon en zijn
Japanse vrouw in het Amster
damse Hiltonhotel
21.25 ZELF DOEN
O.m. tips over het starten van
de auto in de winter
22.05 JOURNAAL NOS
TELEAC
22.10 LEVENDE FILOSOFIE
22.40 SLUITING
11.30-16.00 REPORTAGE
APOLLO 12
16.30 SCHOOLTELEVISIE
17.30 JEVANJONG
19.25 ZANDMANNETJE
19.30 VERGROOTGLAS OP DE
POSTZEGEL
19.45 HIER SPREEKT MEN
NEDERLANDS
19.50 ZOEKLICHT
19.55 MEDEDELINGEN EN DE
WEERMAN
20.00 NIEUWS
20.25 APOLLO 12
21.15 DORIS DAY-SHOW
21.40 PANORAMA
22.15 GASTPROGRAMMA
Het Willemsfonds
22.45 NIEUWS
11.45-15.40 MONDOVISIE
16.55 NIEUWS
17.00 FEU VERT
18.30 BIBLIOTHèQUE
19.00 AUJOURD'HUI
19.55 AKTUALITEITEN EN
JOURNAAL
21.45 APOLLO 12
22.35-23.10 VERGEET NIET TE
LEZEN
23.10 NIEUWS
20.00 JOURNAAL EN WEER
BERICHT
20.15 GEHEIMEN VAN DE ZEE
(kleur)
„Walvis"
21.05 DIE VORLADUNG
(UTOSZEZON)
Hongaarse speelfilm
23.05 JOURNAAL EN WEER
BERICHT
23.10 IK BEN EEN PACIFIST
7.00-8,
10.30
11.00
11.30
15.40
16.05
17.30
18.00
18.30
19.00
19.45
20.00
22.0
22.25
22.30
1.30 APOLLO 12 (kleur)
Landing op de maan
DIE SOZIALWISSEN-
SCHAFTEN
HET NIEUWSTE VAN DE
MAAN (kleur)
APOLLO 12 (kleur)
Werk op de maan
DE JONGEN EN DE HOND
BEGEGNUNG MIT WERTHER
Duitse speelfilm naar Goethes
„Die Leiden des jungen
Werthers"
NIEUW OP DE PLATEN-
MARKT
MOSAIK
TREFFPUNKT U-WAGEN 4
ZDF-MAGAZIN
JOURNAAL EN WEER
BERICHT
DE DOOD VAN EEN
HANDELSREIZIGER
JOHANN SEBASTIAN BACH
JOURNAAL EN WEER
BERICHT
THEATER IN GESPREK
Woensdag 19 november
- HILVERSUM I 402 M
VARA: 12.25 Stereo: Promenade or
kest met zangsoliste: amusements
muziek. 12.54 Voor het platteland.
13.00 Nieuws. 13.11 Actualiteiten.
13.25 Licht orgelconcert. 13.45 Ge
sproken portret. 14.00 Stereo: Operet
teconcert (gr.) 15.15 In de Toonzaal
modern muziekprogramma voor de
jeugd met commentaar. 16.00 Nieuws.
1602 Stereo: Nederlandse chansons
16.20 De schaduwzijde van Carl Orff
muzikale lez. 1610 Stereo: Klassie
ke en moderne muziek (opn.) 17.55
Mededelingen. 18.OO Nws. 18.11 Ac
tualiteiten 18.20 Uitzending van De-
mokraten '66. 18.30 Stereo: Klink
Klaar zonder nonsens. 19.30
Nieuws 19.35 Buitenlands weekover
zicht 19.45 Stereo: Tango Rumba or
kest met zangsolisten. 20.00 Licht in
strumentaal trio 20.30 Stereo: Dans-
orkest en solisten. 20.55 Crematie voor
iedereen mogelijk: gesprekken. 21.15
Fkrp-eye muzikale show. 21.45 Nou,
en actueel satirsch progr. 22.10
Nieuws. 22.38 Mededelingen. 22.43 Ac
tualiteiten 22.55 Stereo: Moderne Au
stralische kamermuziek (gr.) 23.20
Radio Jazz Magazine 23.55-24.00
Nieuws.
HILVERSUM II 298 M.
NCRV: 15.00 In 't zilver: program
ma voor oudere luisteraars. 16.00
Nieuws. 16.02 Stereo: Voor de jeugd
17.00 Stereo: Twien-Popradio voor
t(w)ieners. 17.50 Overheidsvoorlich
ting O W. het wetenseh. on
derzoek van de zee. Vraaggesprek
van Henk van Stipriaan met mevr.
mr. T. F. Groustra de Kat. 18.00
Country en western muziek. 18.30
Nieuws. 18.41 Actualiteiten. NOS:
19.00 Openbaar Kunstbezit. 19.10 Op
voeding van de wieg tot het graf?,
discussie. 19.35 Geen onderdaan maar
burger een reeks uitzendingen over
de staatkundige vorming van de Ne
derlander. 19.50 Programma voor
blinden en slechtzienden. 20.00 Re
portage van het laatste kwartier van
de eerste helft van de voetbalwed
strijd Schotland - Nederland. 20.15
Stereo: Concertgeix uworkest en so
list: klassieke en moderne muziek.
In de pauze: 21.0821.33 Verslag
laatste fase van de voetbalwedstrijd
Schotland - Nederland. Aansluitend:
beschouwing eerste helft voetbalwed
strijd Ajax Ruch Chorzov. 22.15 Na
beschouwing voetbalwedstrijd Ajax-
Ruch Chorzov 22.30 Nieuws. 22-38
Parlementsoverzicht. 22.45 Stereo: X,
een sprong in het duister. 23.55
Nieuws. 24.00 donderdag 10.30 Apollo
12: reportage van de tweede maan-
wandeling.
HILVERSUM Hl 240 M en FM
AVRO: 13.00 Nieuws. 13.02 Radio
journaal 13.03 Zet 'm op: vrolijk pla-
tenprogramma. (14.00 Nieuws) 15.00
Nieuws. 15.03 Arbeidsvitaminen: po-
V erzoekplatenpro gramma.
16.00 Nieuws 16.03 Gimmick: licht
platenprogramma. 18.00 Toppoppolo-
gy: pop- en countrymuziek.
BRUSSEL NEDERLANDS 324 M
12.00 Nieuws. 12.03 Gevarieerde mu
ziek (12.40-12.48 Weerbericht, mede-
dedelingen en SOS-berichten voor
schippers). 12.55 Buitenlands pers
overzicht. 13.00 Nws., weerber., dag
klapper en beursberichten. 13.20 Ta-
felmuziek. 14.00 Nieuws 14.03 School
radio. 14.30 Voor de jeugd. 14.50 Ra-
dioschoolkoor. (15.00 Nieuws). 15.15
Voor de kinderen. 16.00 Nieuws. 16.03
Beursberichten. 16.09 Muziek voor de
jeugd. 16.30 Volksmuziek. 17.00
Nieuws, weerbericht en mededelin
gen, aansluitend: jazzmuziek voor de
jeugd. 18.00 Nieuws 18.03 Popmuziek
18.20 Lekenmoraal en filosofie. 18.50
Sportkroniek. 18.58 Taalwenken. 19.00
Nieuws, weerbericht en actualiteiten.
19.40 Amusementsmuziek. 20.00 Ope
rette-fragmenten. 22.00 Nieuws, be
richten en cultureel nieuws. 22.15 Ge
varieerde muziek- (23.00 Nieuws)
23.40 Nieuws. 23.45-0.30 Uitzending
voor de zeelieden.
Donderdag 20 november
HILVERSUM I 402 M
AVRO: 7,00 Nieuws. 7.10 Ochtend
gymnastiek. 7.20 Stereo: Lichte gram-
mofoonmuziek. 8.n0 Nieuws 8.11 Ra
diojournaal. 8.20 Stereo: Lichte gram-
mofoonmuziek (8.30-8.33 De groente
man) 8.50 Morgenwijding 9 00 Stereo
Klankjuwelen (gr.) 9.35 Waterstan
den 9.40 Schoolradio 10.00 Voor de
kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen,
(gr.) (11.00-11.02 Nieuws) 11.30 Rond
om 12: programma voor de vrouw.
(11.55 Beursberichten)
HILVERSUM II 298 M.
NOS: 00.00 Appollo 12: reportage
van de tweede maanwandeling. 10.30
Stereo: Muziek uit de Barok (opn.)
K.R.O. 11.00 Nieuws 11.02 Voor de
zieken. 11.55 Mededelingen.
HILVERSUM III 240 M en FM
NCRV: 9.00 Nieuws 9 02 Terug van
weggeweest, muziek van toen voor
luisteraars van nu. 9.30 Zzzzoef
licht instrumentaal programma. 10.00
Nieuws. 10.03 Muziek bij de koffie.
(11.00 Nieuws.).
(ADVERTENTIE)
1653
In het huishouden van Jan Steen
wordt niet op een "VLEKJE" geke
ken.
Sinds 1550 gestookt volgens
hetzelfde oude recept.
Een zeer voordelige merkjenever.
ANNO
1550