DE PROESTENDE PIANIST
ACHTER TOON HERMANS
IS HET LACHEN VERGAAN
Govert wacht nog steeds
Toon
Kinder-televisie is volwassen ÜS
1
>1
kijk naar
Wrak
luister naar
Lucky
Luke:
in de
rechter
De
Dromen-
diefstal
ifSl
Jaargetijden
NEDERLAND I
NEDERLAND II
BELGIë (Nederl.)
BELGIë (Frans):
DUITSLAND I:
DUITSLAND II:
r
SUSKE
en WISKE
20
DE STEM VAN DINSDAG 18 NOVEMBER 1969
Zo tekende Toon zijn grote vriend
Goof.
(Van onze showredactie)
DEN HAAG Govert van Oest
lacht niet meer, althans niet
meer elke avond. Twintig jaar
lang reisde hij met de one-man-
shows mee als de proestende pia
nist achter Toon Hermans. Hij
schaterde het uit om de moppen
van de meester en Toon ging
prat op zulk een grage lacher.
Wat zou Toon geweest zijn zon
der zijn Mediterranée, zijn bal
lonnetjes en de stoel van zijn zus
ter? Meermalen heeft Toon het
onverbloemd tegen Goof gezegd:
„Goof, je bent zoveel als een
meubelstuk. We kunnen niet bui
ten elkaar". Toch is het nu plot
seling afgelopen. Toon ging met
zijn show naar Gent en Antwer
pen en nam twee andere pianis
ten mee. Govert zit nog steeds
te wachten op een telefoontje
van Toon. Officieel is er nooit
een punt gezet achter de mede
werking. Niet begrijpend zit
Goof zijn tijd te doden in zijn
Haagse huis aan de Isingstraat,
waarvan Toon zei, toen hij er
eens kwam: „Mooie naam, I sing-
street."
Het is net als een tram, die plot
seling stilstaat, dan schiet je naar
voren. Zo heeft Govert van Oest de
ze moedwillige verlating aangevoeld.
Hij weet nog precies, wanneer hij
voor het laatst is opgetreden met
Toon. Dat was op 19 november van
het vorige jaar in Eindhoven. Het
staat in de plaatselijke krant, die be
waard wordt bij de grote hoop pro
gramma's van shows, die Goof heeft
volgepropt met muzikale monument
jes. Op die stapel rusten ook ge
schenkboeken van Toon en foto's met
opschriften: „Voor Goof, ik weet
geen betere" en „Voor Govert, de
voortreffelijke vakman" en „Voor
mijn eminente vleugeladjudant Go
vert, de man waarmee ik niet alleen
goed, maar ook bijzonder prettig sa
menwerk. In dank, Toon Hermans."
Govert van Oest heeft in de loop
der jaren al die papieren herinnerin
gen in een kartonnen doos gestopt en
verder geen tijd gehad om er zich
vaak in te vermeien. Hij moest weg,
door het hele land heen. achter de
grote meester aan, gieren om diens
grappen. Dat heeft hij altijd oprecht
gemeend. Als tweede man in een
show moet je natuurlijk niet achter
de piano gaan zitten alsof het je niet
interesseert. Je moet de eerste man
achtergrond geven. Je lacht, dat
hoort erbij. Maar Goof vindt Toon
zo'n grandioze vent, dat hij er niet
om uitgelachen kwam. Een keer is
Goof zelfs proestend achter de piano
vandaan gelopen. Snikkend van ple
zier verdween hij in de gordijnen met
een zakdoek voor zijn mond. Dat
heeft Toon niet leuk gevonden en dat
heeft Govert dan ook nooit meer ge
daan. Dat vindt Govert een duide
lijke zaak. Je moet niet belangrijker
willen zijn dan de eerste man. Op
hem dient alle aandacht te vallen.
Dit incident is natuurlijk al lang
vergeten en vergeven. En speelt he
lemaal geen rol in wat er nu is ge
beurd Ja, Goof geeft toe. dat hij
kortgeleden tegen Toon heeft ge
zegd, dat hij het wel eens wat rus
tiger aan wilde doen. Hij werd uit
eindelijk ook al 62 Maar daar heeft
hij niet mee bedoeld, dat hij ermee
op zou houden. Natuurlijk niet. Daar
was trouwens geen enkel misverstand
over, want Toon zei toen, dat ook hij
na toe was aan een stukje rust. Dat
zijn ongeveer de laatste woorden ge
weest. Govert is na die laatste avond
gewoon naar huis gegaan. Normaal
kreeg hij na verloop van tijd een te
lefoontje van Toon om weer eens te
komen praten over het nieuwe pro
gramma. Govert werd wel ongerust,
toen de rinkel van de telefoon steeds
langer uitbleef, maar wie denkt er
nu aan, dat trouwe Toon Je na 20
jaar samenwerking gewoon vergeet.
Govert wil er geen drama van ma
ken, maar het was natuurlijk niet
niks, toen hij op een goede dag las,
dat Toon wel eens een andere sound
in zijn show wilde en dat hij daarom
twee andere pianisten had genomen,
Cor Cools en Rinus van Galen, beste
collega's, hoor, maar een andere
sound?
Zodoende dwalen de gedachten van
Govert nu terug. Naar het grijze ver
leden zijn bioscoopwerk in de crisis
jaren na zijn opleiding aan het Kon.
Conservatorium, zijn begeleiding van
Josephine Baker, Mistinguet, Johan
Heesters, Nap de la Mar, Richard
Tauber en Lucienne Boyer,
Later naar Sleeswijk en het Thea
ter Plezier van Floris Meslier. Daar
stond toen een conferencier, een jon
geman, die met een praatje het pu
bliek tussen de bedrijven door bezig
hield. Govert had nooit van hem ge
hoord, maar stond ook met zijn oren
te klapperen, toen deze jongeling eens
vijf kwartier aan een stuk het pu
bliek bezighield, dat niet bijkwam
van het lachen. Toon Hermans.
Annie van Oest, de vrouw van Go
vert zegt: „We hebben hem nog ge
kend als een knulletje, een gezellig
jong" en zij laat een foto van een
heel jonge Toon zien. Dit knulletje
is later Goofs grote meester gewor
den. Dat begon in 1955 met de eerste
one man-show „Voor u. Eva". Goof
begeleidde Toon niet alleen op de
piano, maar ving hem ook helemaal
op voor het componeerwerk en het
arrangeren van de muziek. In Toon
zelf welden de melodietjes op, die
Goof op schrift vastlegde, vervol
maakte, er leuke loopjes in weefde
en vooral harmoniseerde, waarvoor
hij een speciale opleiding heeft ge
had. Dat deed hij ook voor Toons
mislukte film „Moutarde van Son-
aansee". Tot lang na Tien-Toon droeg
Govert door heel Nederland de mu
zikale sleep van Toon, maar ook ver
daarbuiten, in Hamburg, München,
Wenen en zelfs Canada.
Waarom hebben Toon en Goof het
zo lang met elkaar uitgehouden?
Enkel en alleen omdat Govert geheel
overeenkomstig zijn persoonlijke op
vattingen buiten het werk om nooit
contact heeft gezocht met Toon. Hij
is nooit in diens kleedkamer ge
weest. Ook niet bij hem thuis. En el
ke avond na afloop van de show,
waar ook in het land. zei Goof niet
meer dan: Dag Toon. Al dat per
soonlijk nagepraat op de vlotte toer
van jongens onder elkaar is allemaal
niks gedaan, vindt Goof. Het gaat
om de artistieke samenwerking,
waarover Cor v. d. Lugt Melsert
schreef in een recensie: „Pianist Go
vert van Oest verstaat de kunst van
het actieve meedoen met de artiest.
Dat stempelt hem zelf tot een ar
tiest."
En toch bestaat Goof nu ineens
niet meer voor Toon. Rond de jaar
wisseling was er nog een brief met
de allerhartelijkste wensen voor het
nieuwe jaar en in april kwam er nog
een brief van Toon, dat hij er iets
voor voelde om samen met Goof
een jubileumvoorstelling te geven,
maar deze mocht niet het karakter
hebben van een afscheid. Onlangs
liet Toon weer van zich horen. Goof
moest maar eens naar het Hilton-
hotel in Amsterdam komen om wat
uit te praten. Maar daags tevoren
kreeg Govert een telefoontje van
Toons manager: De afspraak kon
niet doorgaan. Er zou wel een finan
ciële regeling getroffen kunnen wor
den Govert van Oest heeft het ge
voel aan het lijntje gehouden te zijn.
Hij heeft twintig jaar allerlei aanbie
dingen afgeslagen om voor Toon te
kunnen blijven werken. Dat doet hij
nu nog. „Ik blijf wachten op Toon",
zegt hij. „Als hij wil, ga ik onmid
dellijk weer aan het werk".
Govert moet natuurlijk wel zijn el
lende kwijt. Hij liet een caravan op
de Veluwe zetten. Hij en zijn vrouw
kochten fietsen. Ze hadden het in
geen twintig jaar gedaan, maar het
ging goed en in de vrije natuur kwam
hij weer helemaal tot rust. De vra-
Govert van Oest: nu lachen om de
herinneringen.
gen bleven. Heeft Rietje Hermans,
de vrouw van Toon, die ook de regie
van de huidige show voor haar reke
ning heeft genomen Toon ertoe over
gehaald om met andere pianisten in
zee te gaan? Wie zal het zeggen, zo
lang Govert het juiste antwoord niet
weet?
Govert van Oest heeft Toon mee
geholpen om het publiek aan het la
chen te krijgen en te houden. Dit te
weten schenkt hem diepe bevredi
ging. Maar hij wil weer het creatieve
werk doen zoals hü altijd voor Toon
gedaan heeft. „En ik ben een theater,
man, een drentelman. Ik kan niet
elke avond thuis zitten". Govert van
Oest zet uit zijn verzameling een
operaplaat op, waarvan de parelende
zang en muziek stereo opruist uit
geluidszuilen in de verschillende hoe
ken van de huiskamer. Op de Veluwe
is het te koud geworden om er ver
getelheid te zoeken van zijn pijn om
het gemis Daarom schept hij de
theatersfeer driedimensionaal in zijn
eigen huiskamer. Maurice Chevalier
hield het 25 jaar uit met zijn eigen
pianist.
En daarom zou nu voor Goof het
mooiste geluid zijn, opwekkender dan
welke muziek ook, de lelijke rinkel
van de telefoon; telefoon van Toon.
(Van onze showredactie)
HILVERSUM Zo slecht als
het vaak gaat met de televisiese
ries, die de vaderlandse omroe
pen voor hun volwassen kijkers
op de buis zetten, zo florissant
gaat het met de kinderseries.
„Ja zuster, nee zuster" is daar een
voorbeeld van en vergeet ook de
Fabeltjeskrant niet. Allebei top
pers en dat niet alleen voor het
jeugdige publiek. Bij dit alles is
nu ook Oebele gekomen, een
KRO-produktie, waarvoor deze
omroep vorig jaar Bram van Er-
kel benaderde.' Een amusant kin
derprogramma was de opdracht
en Van Erkel schiep het kleine
dorpje Oebele en samen met pro
ducer René Sleven en componist
Joop Stokkermans toog hij aan
het werk.
„Oebele" is nu aan zijn tweede
seizoen bezig. Iets waarvan bovenge
noemde Oebele-mensen niet hadden
durven dromen. „Oebele" bleek een
voltreffer met twee grammofoonpla
ten vol Oebele-liedjes en een Edison-
toekenning.
Dat succes is voor een niet onbe
langrijk deel te danken aan de twee
hoofdpersonen uit Oebele, Koen de
Graaf en Aagje Ritsema, respectie-
en Wieteke van Dort.
Willem Nijholt, nu acteur bij de
'Nederlandse Comedie, vindt Oebele
daarom zo interessant, omdat het
hem als acteur de gelegenheid geeft
weer eens ander werk te doen. Door
dat je zo vaak moet switchen van
het grote toneel naar zo'n serie en
daarna weer ander werk, vermijd je
het gevaar dat je op routine gaat
werken.
Willem Nijholt (Koen) en Wieteke van Dort (Aagje) die „Oebele" presenteren.
Naast het werk in Oebele heeft
Nijholt nu ook nog een rol gekregen
in een Duitse televisiefilm waarin hij
een popidool gaat spelen, zodat hij
zijn mening over het vele afwisse
lende werk, dat een acteur zo nodig
heeft, in praktijk kan brengen.
Naast Willem Nijholt als Koen
slaat Wieteke van Dort als Aagje.
Nijholt en Wieteke hebben al meer
naast elkaar gestaan en wel in „Ro
meo en Julia", dat het Nieuw Rot
terdams Toneel een vorig seizoen
heeft uitgebracht, maar dit werk in
Oebele is heel wat anders. „Vaak
vragen collega's van mijWaarom
doe je dat nou? Ik snap niet wat je
in zo'n kinderserie ziet. Maar dan
ben ik het niet met ze eens. Ik ge
loof dat het spelen in een kinder
stuk net zo belangrijk is als het spe
len voor volwassenen. Misschien
komt dat door mijn tijd, die ik bij
Arena/Nieuwe Komedie heb door
gebracht, maar ik heb altijd ge
merkt dat kinderen reuze kritisch
zijn. Je moet tegen kinderen niet
proberen om een gemaakt toontje
aan te slaan, want dat hebben ze zo
door. Daarom is iedereen in Oebele
velijk gespeeld door Willem Nijholt
zo gewoon en dat is het fijne, daar
van."
Wieteken van Dort zou graag meer
televisiewerk willen doen, „als dat
maar niet zou inhouden, dat ik mijn
werk voor het theater er voor zou
moeten opgeven, want dat zou ik niet
willen. Maar televisie is zo heel an
ders en ik geloof, dat als Oebele
eens zou stoppen, dat ik dat werk
zou missen. De hele sfeer is zo ge
weldig en de teamgeest is zo anders
dan bij een groep."
Dan verklapt ze ook nog, dat ze
oorspronkelijk opgeleid is voor kleu
terleidster. „Vandaar misschien m'n
liefde voor de kinderen en de serie
waar ik in zit. Ik begrijp echt niet,
dat sommige mensen op de kinder
series neerzien. Ik zou het dolgraag
willen blijven doen."
De auteur Peter Bischel heeft
In Duitsland een nogal enthousiaste
pers gehad. In 1965 kreeg hij zelfs
de toenmaals nogal waardevol ge
achte Preis der Gruppe 47. „Zonder
zijn proza experimenteel te doen zijn
benadert Bischel de grenzen der taal"
werd er geschreven. Het komt ons
enkele jaren later bij deze in het Ne
derlands vertaalde roman „De jaar
getijden" wel wat overtrokken voor.
De methodiek van beschrijven, waar
in een wel zeer verholen analyse,
leunt aan tegen de NR-technieken;
hetgeen voor ons betekent een nog
al vermoeiende eentonigheid. Kienin-
ger, de fictieve hoofdfiguur woont op
een huurkamer. Hij is een van de
vele saaie, lekke, gescheurde, afge
schilderde dingen van het huis. De
bijna onwrikbare dingen. Er leven
mensen rondom hem; er leven men
sen in de wereld. Of beter, ze zijn
er, doen automatisch wat er te doen
is en gaan dood. Jaar(getijde) in.
jaar(getijde) uit. Alleen een vakantie
in Spanje en zijn verliefheid op een
Engelse doorkruisen het leefschema,
dat met een uiterste precisie wordt
vastgelegd. De korte staccato's van
deze duidelijke onduidelijkheid han
gen als los zand aan elkaar en zijn
te weinig interessant voor de lezer
om zelf creatief met zijn geest de hi
aten in te vullen. Ontegenzeggelijk
bereikt Bichsel daarmee wel de dui
ding van een morbide sfeer; een
waas waarin men zich als lezer on
zeker voelt blijven hangen. Wie zich
daarmee tevreden wil stellen en ken
nis wil nemen van deze schrijver zal
zich mogelijk toch thuis voelen in het
eentonige ritme van deze jaargetij
den.
Peter Bichsel: De Jaargetij
den (Meulenhoff editie f. 8.90).
HENK EGBERS
NOS/NOT
10.45 VERKENNEN EN ONTDEK
KEN
11.10 ACTIVITEITEN VAN DE
NEDERLANDSE KERKEN
„Het zout in de pap".
11.35 NOTRE VILLE
12.00 SLUITING
NOS
18.50 DE FABELTJESKRANT
(kleur)
19.00 JOURNAAL
KRO
19.07 DE DWAZE WERELD VAN
TOMMY COOPER
Tommy in het Engelse leger.
19.32 VERSLAG OP DINSDAG
20.00 JOURNAAL NOS
20.20 GUSTAV HEINEMANN EN
ZIJN MOEILIJKE VADER
LAND
Het licht op de Duitse presi
dent Gustav Heinemann in
een programma van Henk
Neuman en Joost Tholens
21.10 DE WREKERS (kleur)
Met Patrick Macnee als John
Steed en Diana Rigg als Em
ma Peel
22.00 MUSIC, MUSIC, MUSIC
Show onder muzikale leiding
van George Mitchell.
22.45 JOURNAAL
22.50 APOLLO 12. (kleur)
De laatste gebeurtenissen rond
de maanvlucht van de Apollo
12.
TELEAC
23.00 SCHAKEN VOOR BEGIN
NERS
NOS
18.50 DE FABELTJESKRANT
19.00 JOURNAAL
19.03 SCALA
AVRO
19.30 PEYTON PLACE
20.00 JOURNAAL NOS
20.20 STRANGE REPORT (kleur)
Strange steekt zich in een
broeinest op een universiteit.
21.10 THIS IS TOM JONES (kleur)
Zang van de vroegere bouw
vakker Tom Jones, nu een van
de rijkste mannen in Engeland
22.00 AVRO'S TELEVIZIER
22.50 JOURNAAL NOS
14.05-15.50 en 17.55-18.55 SCHOOL
TELEVISIE
18.55 ZANDMANNETJE
19.00 TIENERKLANKEN
19.30 ALLEDAG
19.50 KEURIG FRANS
19.52 ZOEKLICHT
19.57 MEDEDELINGEN
20.00 NIEUWS
20.20 CLIFF IN SCHOTLAND
20.50 HET HART
21.35 EUROVISIE
Opera van Pergoiesi
22.15 VERGEET NIET TE Ltl
22.45 NIEUWS
14.00, 14.30, 15.00 en 17.50 SCBft
TELEVISIE
18.15 ETINCELLES
18.30 SCHOOLTELEVISIE
18.55 LA PENSéE ET LES B
MES.
19.25 VOOR DE KLEUTERS
19.30 UNE FEMME a AIMER
20.00 JOURNAAL
20.30 LIEFDADIGHEIDSOPROfi
20.40 LE POINT DE LA MéDEn
21.40 SEPTIèME ART: CEL:
SAC
23.40 JOURNAAL
20.00 JOURNAAL EN WEER.
BERICHT
20.30 EEN PLAATS VOOR Dm
21.15 REPORTAGE VAN DE
CDU-PARTIJDAG
21.35 ALTERSGENOSSEN
Tv-spel
23.05 JOURNAAL EN WEER.
BERICHT
15.50 MIDDEN TUSSEN DE
LEEUWEN (kleur)
In de Afrikaanse wilde
16.45 APOLLO 12 (kleur)
17.30 JOURNAAL EN WEER
BERICHT
17.35 WAGEN 54 BITTE MILJ
Tv-serie. „Die Höhere
rechtigkeit"
18.05 DIE DREHSCHEIBE
18.40 ALGaUER BOEREN.
BRUILOFT (kleur)
19.10 YAO (kleur)
Tv-serie. „Zakaros' piafl
19.45 HEUTE
Nieuws, gevolgd door b
weerbericht
20.15 DER SPORT-SPIEGEl
21.00 IHR AUFTRITT, AL f
22.05 HANDELSWAAR: ZEE
HEID
22.50 JOURNAAL EN WEER
BERICHT
Het ma
verkeer
rijdt,
meer a;
noten.
21.10 uur KRO - De nieuwe „wreekster" Linda Thorson en haar vM®
Dinsdag 18 november
HILVERSUM 1 402 M
Overheidsvoorlichting: 12.30 Uit
zending voor de landbouw. AVRO:
12-40 Toppers van toen (gr.) 13.00
Nws. 13.11 Radiojournaal N.O.S.:
13.30 Spiegel van België: muziek en
nieuws van onze zuiderburen 14.00
Stereo: Klein Chanson 14.30 Jazz uit
het historisch archief. AVRO: 15.00
N ederlandse Componistenportretten
Stem Dresden (1881-1957) 16.00 Nws.
16.02 Inleiding tot muziekbegrip,
muzikale lez. 16.25 Belgisch klari-
nettenkwartet: moderne muz. 16.45
Land der muzen: kunstkroniek 17.15
Stereo: Jazz Spectrum 17.55 Med.
18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal 18.25
Lichte orkestmuz. met zangsolist
18.50 Paris vous parle 18.55 Voor de
kinderen 19.00 Trefpunt: discussieru
briek voor actuele zaken 19.30 Nws.
19.35 Vanavond: vrolijkheid, muz.,
act. en wetenswaardigheden 22.00
Gonk: satirisch programma. 22.30
Nws. 22.38 Med. 22.40 Radiojournaal
N.O.S. 22.55 Zin - Tuig: kunstkroniek
(afl. 4) 23-55-24.00 Nws.
HILVERSUM 2 298 M
KRO: 12.00 Van twaalf tot twee:
gev. progr. (12.22 Wij van het land;
12.26 Med. t.b.v. land- en tuinbouw;
12.30 Nws. 12.41 Act.; 13.00 Raden
maar14.00 Conciliepostbus 14.05
Schoolradi0 14.30 Pizzicato: muzi
kaal middag-magazine (16.00 Nws
17.00 Overheidsvoorlichting: Johan
nes van den Bosch, commissaris-
generaal voor de Nederlandse West-
indische bezittingen in de 19e eeuw.
Spr. F. J. van Wel 17.10 Voor de
jeugd 18.00 Stereo: Metropole Or
kest: amusementsmuz. 18.19 Uitzen
ding van de Katholieke Volkspartij
18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Stereo'
Licht ensemble met solisten 19.40
Conciliepostbus (herhaling) 19.45 Wie
is in Godsnaam Jezus Christus?, lez
20.00 Klassieke en moderne kamer-
muz. (opn.) 20.45 Uitgeschakeld?:
een reeks beschouwingen over ou
der worden en ouderdom 21.00 Ste
reo Radiofilharmonisch orkest:
moderne muziek. 21.30 Babel: anti
kunst (sub)cultuur 22.25 Overweging
22.30 Nws. 22.38 Parlement 22.45
De zingende kerk: muzikale lez.
23.00 Kontekst: magazine waarin op
de dingen wordt doorgepraat 23.30
Stereo: Jazzkwartet 23.55 Nws. N-O.-
S.: 24.00-08.30 Apollo 12: i?]
van de landing op de maai
HILVERSUM 3 240 M Bfl
VARA: 13.00 Nws. 13.03 KJ
cker Show (14.00 Nws.) Wj
15.03 Drie-Draai 16.00 Nfl]
Mix: 120 minuten rijp f.J
(17.00 - 17.02 Nws-) 18.00
BRUSSEL NEDERLANDS»
12.00 Nws. 12.03 Gev
Weerber. en SOS-berichten
schippers) 12.55 Buitenla®]
overzicht 13.00 Nws.,
dagklapper en SOS-berichtej»
schippers 13.20 Tafelmuz- H.y
14.03 Schoolradio (15-00-W'ï
16.00 Nws. 16.03 BeursbenctfJ:
Muziek voor orkest 1 <-™T
weerber., mededelingen fflfe
18.03 Popmuziek 18.28 Paa™,.
uitsl. 18.30 Franse les- J
muziek 18.35 Wegwijs
Lichte muz. 18.45 Sportte" >1
Taalwenken 18-55 Lichte J
Nws., weerber. en act. 10 1
muz. 19.45 BeroepsbeM®.
de Middenstand 19.55 Gra
muziek. 20.000 Grammof"1
kroniek. 22.00 Nws., benei™» «1
tureel nws. 22.15 Gev. 0
Nws.) 23.40 Nws. 23.45-23»'
van de zeeschepen.
Woensdag 19 noveij
HILVERSUM 1 402
VARA: 7.00 Nws. en
nastiek 7.20 Socialistisct
7.23 Stereo: Lichte gramm®
(7.30-7.35 Van de voorpaE
O: 7.54 Deze dag- VARA-
8 11 Act. 8.20 Stereo:
mofoonmuz (8.30-8.35
ten thuis, praatje voor de n
9.00 Stereo: Klassieke ff"
muz. (gr.) 9.35 Waterstand»
Schoolradio 10.00 Licnte.
foonmuz. 10.30 Voor de r?,j
Nws. R.V.U.: 11-02 Bronnen
nealogisch onderzoek, o,.
Kruimel. VARA: 11-32 S>»
derne muz. (gr.).
HILVERSUM 2 298
N.O.S. 00.00 Apollo L' 'f
van de landing rp de1®
8.36 Luister uit en thuis, w
tenprogramma voor de
(8-30-8.32 Nws.) (9.00-9;
tiek voor de huisvrouw
de kleuters 9-45 Van l®85 tot I
ALS u een wat „ernstiger" aan
duiding zoekt voor „slecht in de
slappe was zitten", verwijzen we u
naar het negentiende eeuwse equi
valent in dit genre: „Ik zit ijzig
„Je kunt geen goede ideeën in
ands hoofd doen plaatsvinden,
je dat hoofd er eerst afschiet
Mahatma Gandhi
hei
Pek
dan
met
kos'
blai
een
L
nen
wor
zacl
rooc