GREETJE IS "GREAT
Commerciële
muziek levert
James Last
veel goud op
KDFFIi
HAG V
spaart
hart en
zenuwen
Slik de
pijn weg.
11
Na Duitse carrière
nu grote
successen in Amerika
LYTI5A
Zondagavond
het boek lob
in een nieuwe
benadering
kijk naar
STEHll
luister neer
is
Platen
Nieuwe richting
wint steeds
meer aanhangers
de
êm
Carrière
echte koffiebonen-
COFFEÏNEVRIJ
Kraker
i love
NEDERLAND I
NEDERLAND II
BELGIë (Nederl.)
BELGIë (Frans)
DUITSLAND I
DUITSLAND II
Ï!™PmN\(12-22, Wij van het land;
1230 v N; land- en tuinbouw;
12.30 Nws. 12.41 Act.; 13.00 Raden
ÜN J - V03J- AVR0: 1500
DE STEM VAN VRIjgAg 14 NOVEMBER 1969
33
Av
St&
het.
jarandeert het.
brengt het.
(Van onze showredactie)
HILVERSUM In Amerika waar Greetje Kauffeld inmiddels al
drie t.v.-shows achter de rug heeft, hebben ze wel begrepen dat het
zeer Nederlandse „Greetje" van Margaret-of-zoiets is afgeleid. De
showbiz-mannen waarmee ze daar te maken kreeg, hebben er aar
dige woordspelinkjes op bedacht. De mooiste werd verzonnen door
Joey Bishop. Hij gaf Greetje een foto waar ze allebei opstonden en
schreef erop: „Greetje, you were just great on the show. Gratefully,
Joey". Joey Bishop, het type dat de Engelsen „every inch a gentle
man" noemen, is hier te lande minder bekend omdat zijn t.v.-shows
(nog) niet tot ons buizensysteem zijn doorgedrongen. Maar in Holly
wood doet hij een wekelijkse „Coast to Coast" show die zo om en
nabij dertig miljoen kijkers trekt Greetje Kauffeld heeft in april van
dit jaar drie keer aan een Joey Bishop Show meegewerkt. Om haar
heen zaten musici (orkest Johnny Mann) als Herb Ellis, Ray Brown
en Bob Cooper, om er drie te noemen die al een jaar of twintig aan
de top staan.
-UBELCQULECTIES VAN BEEUWlJK 2
3xzoveel
ck naturel
in handige
■deelflacon.
6.95
Greetje Kauffeld: niet opnieuw „verloren" voor Nederland.
Greetje had haar eigen arrange
menten meegenomen, waaronder die
van Rogier van Otterloo (o a. „Sum
mer Wind"), maar er ontstonden ook
voor „Let there be love", waarvoor
gitarist Herb Ellis in een oogwenk
juweel van een orkestarrangement
in elkaar zette. „Het klikte allemaal
geweldig", zegt Greetje Kauffeld.
Het klikte, ook met het publiek. Dat
betekent, dat Greetje Kauffeld voor
1970 al nieuwe Amerikaanse aanbie
dingen heeft. Het betekende Dij de t.v
opnamen, dat er iedere keer een pro
ducer van grammofoonplaten naar
Greetje kwam luisteren en van haar
inmiddels een complete LH tape
heeft (die nog verkocht moet worden
waarvan een kopieband bij Greetje
thuis op Loosdrecht te beluisteren is.
Hrt betekent niet, dat Greetje na
haar Duitse carrière alweer voor Ne
derland verloren gaat. Als ze zou wil
len kan ze zich direct in Californië
vestigen. Maar haar besluit schijnt
definitief vast te staan: Nederland is
haar basis geworden als centrum
van haar „kind of wold", zoals haar
ndeuiwe LP heet.
Het komt Greetje Kauffeld voor,
dat ze als schoolmeisje voornamelijk
uit oren en stembanden bestond.
„Nee hoor, helemaal geen muzikale
familie; radio en platen, dat waren
de bronnen. Amerikaans en Engels
repertoire dan wel. De beste van de
klas in de Engelse taal, maar o wee
dat „lelijke" Amerikaanse accent"!
Ze heeft geen moeite gedaan om
het weg te werken en ze is de beste
van de klas gebleven. Zonder noe
menswaardige vakles en, zonder noe
menswaardige coaching.
Alles geleerd uit luisteren, oefenen
en praktijkervaring en vooral gelo
ven in jezelf. Via de bekende ama-
teurweg naar de radiomicrofoon, via
de allergewoonste weg bij de Skymas-
ters („In Rotterdam, waar ik woonde
stond 'n oproep in de krant"), via
de gewone weg waar niemand tegen
woordig nog in gelooft een pensachti
ge carrière in Duitsland. Zangeresjes
worden groot: in vier jaar tijd vijfen
twintig singles en vier best-seller L.
P.'s.
Na al die jaren in Keulen, Stutt
gart en München wilde Greetje ei
genlijk „verderop" dat wil zeggen
naar Amerika. Ze had ook het be
kende bezwaar tegen het Duitse t.v.-
bedrijf en ze zegt het een beetje be
droefd en gehinderd: „Het is allemaal
veel te steriel". Ze is in "merika te
recht gekomen en ook in Engeland
wa^r Greetje a) aan avondprogram
ma's van de BBC-radio heeft mee
gewerkt, maar het is plotseling vorig
jaar door een Nederlandse aangele
genheid gekruist.
Greetje Kauffeld werd, in Duits
land, bij monde van Tony Vos door
Phonogram benaderd: Opnamen in
haar geboorteland, waarvan ze de
taal a] haast begon te vergeten.
Greetje is naar Nederland terugge
komen alsof ze niet weg is geweest,
maar: „Het gekke is dat ik het al
tijd precies zo gewenst heb. Ik kan
er als het ware een periode mee
afsluiten, die ik ook als een soort
voorspel heb beschouwd".
De LP „My kind of world" (Decca
EHY 349 001) waarop Greetje Kauf
feld begeleid wordt door het orkest
van Bert Paige bevat vooral „origi
nals in het Engels van o.a. Jimmy
Woode, een grote naam in de jazz
muziek. Woode (41) was van 1955 tot
1959 bassist in het orkest van Duke
Ellington. Hij is nu al jaren ir. Euro
pa en woonde een tijd in Loosdrecht.
Nu woont Woode in Whenen en hij
speelde (en speelt) in vele bekende
orkesten en studio-combinaties. Hij
de auteur van drie nummers van
Groetjes nieuwe LP o.a. van „Dear
Death", door velen als het beste num
mer van de plaat beschouwd.
(ADVERTENTIE)
U drinkt graag koffie maar - heel ver
velend - u krijgt er meestal last van. U
besluit om in het vervolg het koffie
drinken maar te laten. Jammer!
Maar kent u de nieuwe richting? Drink
Koffie Hag! Dë^beste-Jcoffiebonen, maar
vrij van coffeïne en'andere schadelijke
bestanddelen (de veroorzakers van de
last). Koffie Hag spaart hart, zenuwen,
bloedsomloop en maag, lever en gal. De
dagelijkse verkwikking van een geurig,
pittig kopje koffie behoeft u niet te mis
sen. Drink Koffie Hag. De beste koffie
bonen... maar dan coffeïnevrij.
!ee van
FEBBSBO
-
(Van onz.e showredactie)
AMSTERDAM „Een unicum in
de Nederlandse platenhistorie", zo
noemde het de heer E. Garretsen, di
recteur van grammofoonplatenmaat
schappij Polydor. Hij stak daarmee
de lof op de eigen maatschappij en
op musicus James Last, die presteer
de wat tot nu toe noch Nederlandse
noch buitenlandse artiesten lukte:
Van zijn elpee „James Last op
Klompen", een speciaal voor Neder
land gemaakt album met eigen be
werkingen van bekende Nederlandse
volksliedjes, werden in nog geen
half jaar tijd 145.000 exemplaren
verkocht.
Voor een singletje in Nederlandse
verhoudingen al een astronomisch
getal. De Duitse musicus mocht dan
ook speciaal uit zijn woonplaats Ham
burg overkomen naar Amsterdam om
in de Fietsotheque van het Hilton
een bijzondere gouden plaat in ont
vangst te nemen. De tweede voor
dezelfde elpee. De eerste kon hij al
in mei dit jaar, toen er 25.000 elpees
over de toonbank waren gegaan, aan
zijn muzikale trofeeën toevoegen.
Piet Beishuizen, directeur van de
C.C.G.C., wilde hem dit keer wel de
kostbare erkenning van de platenin
dustrie overhandigen. Hij deed dat
met een verwijzing naar de zwaar
moedige gezichten van de aanwezi
gen, die kennelijk geen van allen in
het bezit waren van „James Last op
Klompen" getuige de opmerking van
de heer Bedshuizen: „De Nederlan
ders zijn zwaarmoedige mensen, maar
als er iemand komt die bewijst dat
wij hier ook vrolijke liedjes hebben,
veranderen ze wel".
Na dit zinnetje waagde niemand het
meer te betwijfelen of James Last
had met zijn sound bijgedragen tot 't
geluk van het Nederlandse volk. Dat
had Last ook niet kunnen dromen
toen hij als negenjarige, omdat hij
zo perfect „Hanssohen Klein" op de
piano kon spelen, naar pianoles
werd gestuurd.
Last maakte een snelle carrière. Op
14-jarige leeftijd ging hij naar het
(ADVERTENTIE)
conservatorium. Zijn lievelingsinstru
ment werd (en is dat nog steeds) de
bas. Drie jaar achtereen, van 1950 tot
1953 werd hij in de Duitse jazzpoll
tot de beste bassist gekozen. Van de
zoete, semi-romantische sound, waar-
Ook later, toen de uitreiking al weer
enige tijd achter de rug was werd
James Last nog verschillende keren
naast zijn trofeeën gezet, wat hij
le minuten achter te laten poseren,
op het zo prettig dansen is voor ve
len, was toen nog weinig te bespeu
ren.
In 1953 richtte hij zijn eerste orkest
op en beklom daarmee snel de amu
sementsladder. In Nederland op zijn
klompen.
De prijs van het Nederlandse
volksgeluk: een glanzende gouden el
pee een blauw fluwelen achtergrond
met daarboven een gouden lauwer
krans; dat alles nog eens gevat in
een gouden lijst. En dat was nog niet
alle goud wat er blonk. Ook van de
elpee „James Last In Concert" ble
ken meer dan 45.000 exemplaren ver
kocht te zijn en ook dat aantal bleek
ruim voldoende voor een gouden
plaat, opnieuw tegen blauw fluweel
en in gouden lijstje, maar zonder
lauwertak. Voor de fotografen waren
de voorwerpen mooi genoeg om er
James Last en Piet Beishuizen enke-
zich glimlachend liet welgevallen,
hoewel hij even tevoren had verkon
digd, dat hij zich niet graag laat fo
tograferen. Hij had ook gezegd mets
te hebben vermoed van wat hem in
Amsterdam te wachten had gestaan.
Als hij dat wel geweten had had hij
niet de afspraak met zijn vrouw ge
maakt om bij de vijfde gouden plaat
zijn baardje af te scheren. En dit was
de vijfde. Gelukkig wil het donker
blonde vrouwtje wel wachten tot de
tiende. Geen erg grote geruststelling
want als het goud in hetzelfde tem
po als nu blijft binnenstromen
En wat is volgens James Last zelf
de reden dat hij in Nederland zo po
pulair is? Hij heeft het antwoord
meteen klaar: „Omdat ik commerci
ële muziek maak". Schenkt hem dat
zelf voldoening? Hij denkt na, zegt:
„Ik ben nu veertig jaar oud. Ik heb
ongeveer 25 jaar niet-commerciële
muziek gemaakt en weinig verdiend
Maar de laatste vijf iaar heb ik een
gezin gesticht, daar ben je ook ver
antwoordelijk voor. Ik maak trou
wens niet uitsluitend commerciële
muziek. En ook die niet-commerciële
muziek is hier wel populair. Neder
land is altijd een goede markt ge
weest voor mijn muziek".
Een platenman die dat hoort knikt.
Begin volgend jaar komt Polydor
met een nieuwe Last-sensatie. En in
het persbulletin wordt al „de komen
de kraker" aangekondigd: een elpee
met bewerkingen van internationale
kerstliedjes. Op de hoes staat Last
als een eeuwig lachend kerstman
netje tegen een idyllisch winterland
schap. „Vrolijk Kerstfeest met James
Last". Jawel. Voor het zo commer-
de-gevoelig Nederland.
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM Dramatisch hoog
tepunt der 45ste verjaarsviering van
de NCRV is de vertolking met pu
bliek in Drontens „Meerpaal" van
het bijbelboek Job; gegoten in de
vorm van een klassieke tragedie.
Dinsdagavond beleefde die dramati
sering een indrukwekkende pre
mière. Donderdag, tijdens de vierde
vertolking, werden de bandopnamen
gemaakt, die we zondagavond
programmatisch verpakt tussen „Ar-
gonauten" en „Rembrandt" op het
eerste televisienet kunnen zien.
David Koning, hoofd van de afde
ling drama der NCRV, ziet met deze
vertolking een lang gekoesterde wens
in vervulling gaan. Vaststaat, dat de
NCRV alles heeft gedaan om de ver
vulling van die wens zo perfect te
doen zijn als maar mogelijk is. Os
kar Maurits Mok en met hem Da
vid Koning en Stefan Felsenthal
maakte met de bijbel in de BuDer-
vertaling in de hand een ritmische
bewerking van het bijbelboek, op
grand van een bijna zestig jaar oud
Amerikaans voorbeeld van Horace
M. Kallen.
Sonja Gaskell zorgde voor de mise-
en-scène en de choreografie, Jurriaan
Andriessen voor de muziek, Gerard
Rekers voor de tekst-regie, Loet
Steenbergen voor de produktie.
Marinus Voorberg dirigeert het
NCRV-vocaal-ensemble en het radio-
blazers-ensemble. Essentieel aandeel
In het geheel heeft een groep dan
sers en danseressen. Jan van der
Does zorgde voor een uiterst eenvou
dig decor met indrukwekkende pro
jecties naar psalm-schilderijen van
de uit Rusland afkomstige Fransman
Benn.
Tweevoudig uitgangspunt van de
dramatisering was allereerst zo ge
trouw mogelijk recht doen aan de
tekst van dit wellicht meest raadsel
achtige boek uit het oude testament
en voorts het oorspronkelijk stellig
eveneens gespeelde verhaal duidelijk
te situeren in de tijd van ontstaan,
vermoedelijk circa 700 voor Christus.
De geduldige en vrome Job, die
aan het eind van alle onverdiende el
lende zijn geloof beloond ziet met
verdubbeling van vermogen, huwe
lijks- en levensgeluk, is in deze
rechtstreekse en zuivere benadering
wel definitief verdwenen. Tekst en
handeling stellen op de voorgrond
het gevecht op leven en dood van
Job met zijn God om recht en vooral
om de realiteit van zijn goddelijke
persoonlijkheid in het menselijk be
staan. Consequentie daarvan is, dat
de overbekende, maar zo weinig
werkelijk gelezen Job-figuur, de
mens van 1969 veel nabijer komt.
Juist daarin ligt de verdiensxe van
deze NCRV-produktie. Een verdien
ste, die door de tekstvertolkers over
het algemeen volop glans en reliëf
krijgt. Zeker bij Hans Boswinkel als
Job, Bart Dijkstra als Elifas, Hans
Culeman als Zefar en Carol van Her-
wijnen als Elihu, en iets te gefor
ceerd en te zeer declamerend bij Ger
Smit als Bildad. Vermelden we ook
een magistrale en niettemin verso
berde proloog- en epiloogvoor
dracht van Albert van Dalsum en
die voortreffelijke (letterlijk rond'
gaande) goddelijke stem van Frans
van der Linden.
De vrijwel ronde theaterruimte van
„De Meerpaal" leek voor deze ver
tolking te zijn geschapen. Blijft de
vraag of die indruk ook zondag als
het spel veel plompverlorener in de
huiskamers wordt geserveerd, stand
kan houden.
Mogelijk dat dan de innerlijke dra
matiek het hier en daar verliest van
de veelheid van woorden, die in mi
miek, dans, muziek en koor niet al
tijd volledig weerklank vinden.
De Lp. „Dedicated to the one I
love" van het gitaristen-duo Los May
as blinkt vooral uit door de schit
terende arrangementen. Naast het
virtuoze spel van de gitaristen
dwingt het begeleidingsorkest res
pect af. Het geheel is een uitgeba
lanceerd klankkleurspel, een vera
deming als men dagelijks wordt over
goten met beat-gitarengeweld.
Een plaat voor liefhebbers van
rustige op de Zuidamerikaanse tra
ditie geënte muziek en bijzonder ge
schikt als achtergrondsmuziek. Want
dit geldt voor deze plaat: de muziek
is nergens opdringerig nergens hard
en ruw Los Mayas maken vriende
lijke, maar vooral mooie muziek.
EUGèNE LOOMANS
Los Mayas: Dedicated to the
one I love. (Palette, M.P.B. S 3248).
(ADVERTENTIE)
PLAAT
NOS/NOT
10.45 ALLES OVER GEZONDHEID
11.10 VAN WILSON TOT NIXON
11.35 SLUITING
17.00 APOLLO-12. (kleur)
Reportage van de lancering
van de Apollo-12
17.40 SLUITING
NOS
18.50 DE FABELTJESKRANT
19.00 NIEUWS
(kleur)
VARA
19.07 BELLEVUE (kleur).
Jan Blaaser en Wim de Bie be
lichten enkele facetten van de
kunst.
NOS
20.00 NIEUWS
VARA
20.20 EIGHT MILES HIGH (kleur)
Filmverslag van de Amerikaan
se tournee van de Nederlandse
popgroep The Golden Aerrings
21.30 KONING KLANT
Consumentenvoorlichting.
21.50 ACHTER HET NIEUWS
NOS
22.30 NIEUWS
22.35 APOLLO-12 (kleur).
Reportage van het vluchtver-
loop van de Apollo-12
TELEAC
22.45 HOOFDSTUKKEN UIT PRE
HISTORIE EN VROEGE GE
SCHIEDENIS (5)
23.15 SLUITING.
NOS
18.50 DE FABELTJESKRANT
(kleur)
19.00 NIEUWS
19.03 SCALA. Actualiteitenrubriek,
waarin o.a. tips voor het week
end en verkeersinformatie
NCRV
19.30 SCHEEPSJONGENS VAN
BONTEKOE, Coen Flink leest
voor uit het boek van Johan
Fabricius
19.39 JEUGDLAND. Film over het
radioprogramma „Jeugdland",
dat ter gelegenheid van het
jubileum van de NCRV werd
uitgezonden.
NOS
20.00 NIEUWS
NCRV
20.20 VIJFENVEERTIG. Gevar. pro
gramma. waarin wordt terug
gekeken op 45 jaar NCRV.
22.10 JUBILEUMCONCERT (I).
Eerste gedeelte van het concert
t.g.v. het 45-jarig bestaan van
de NCRV door het Radio Fil-
harmon. Orkest en het Groot
Omroepkoor o.l.v. Henk Spruit
met solistische medewerking
van Herman Krebbers, viool
en Tibor de Machula, cello.
NOS
22.50 NIEUWS
NCRV
22.55 HIER EN NU
23.20 JUBILEUMCONCERT (2).
In dit gedeelte treedt als solist
op Anthon van der Horst, orgel
24.00 SLUITING.
14.05 - 15.50 SCHOOLTELEVISIE
17.55 SCHOOLTELEVISIE
18.55 ZANDMANNETJE
19.00 EEN DOODGEWONE DAG
Programma van de Zwitserse
Tv (S.SR.)
19.30 ZIET U ER WAT IN?
19.45 HIER SPREEKT MEN
NEDERLANDS
19.50 ZOEKLICHT
19.55 MEDEDELINGEN
20.00 NIEUWS
20.25 DIE ENE DAG
Tv-spel van Alain Seymour,
22.20 NIEUWS
22.25—23.1(1 I.FTERAIR FORUM
GESPREK
14.00,
17.45
17.50
18.10
18.15
18.30
19.00
19.25
19.30
20.00
20.30
21.30
22.15
23.00
14.30 en 15.00 SCHOOLTELE
VISIE
NIEUWS
SCHOOLTELEVISIE
NIEUWS
VOOR DE KLEUTERS
SCHOOLTELEVISIE
AFFICHES
Gesprekken met mensen uit de
grote en kleine kunst.
VOOR DE KLEUTERS
UNE FEMME a AIMER (19)
JOURNAAL
MAGIC CITY
Toneelstuk van Ken Taylor
MONOGRAPHIE
EUROVISIE
Vier balletten, opgevoerd door
het ballet van hét Nationaal
Theater van Württemberg.
JOURNAAL
(ADVERTENTIE)
^de snelle en zekere pijnverdrijver^
20.00 JOURNAAL EN WEERBER.
20.15 HEILFABRIEK (kleur)
Het Berlijnse „Klinikum".
21.15 DUBBELSPEL (kleur)
22.05 JOURNAAL EN WEERBER.
22.20 DAS ATTENTAT
23.35 JOURNAAL
15.50 DIE EROBERUNG DES
MEERES. Avonturen in de
diepte.
16.30 START APOLLO (kleur).
17.30 JOURN. EN WEERBERICHT
17.35 DIE SPORTINFORMATION
18.05 DIE DREHSCHEIBE
18.40 DIE VERFLIXTE MONAT
19.10 VIER FRAUEN IM HAÜS
Tv-serie. „Betriebsklima".
19.45 HEUTE
Gevolgd door het weerbeicht.
20.15 AKTENZEICHEN: XY...
ÜNGELÖST.
De politie vraagt om hulp bij
de tv-kijkers.
Aansluitend kort nieuws.
MOMENTA UFNAHME
BERLIN 1926
TAGEBUCH
Uit de evangelische wereld.
AKTENZEICHEN XY
ÜNGELÖST (Vervolg)
ABSCHIED VON OLGA
Vrijdag 14 november
HILVERSUM I 402 M
N.O.S.: 12.00 Blik op de wereld:
informatief progr. Overheidsvoor
lichting: 12.30 Uitzending voor 1 de
landbouw. N-O.S.: 12.40 Stereo:
Lichte orkestmuz. 12.50 Recht en
slecht, praatje 13.00 Nws. VARA:
13.11 Act. 13.20 Voor de middenstand
13.25 Stereo: Klassieke grammofoon-
muz. 14.05 Stereo: Berlijns Filhar
monisch orkest: klassieke muz. (gr.)
N.O.S.: 14.30 De 'andbouw in de mo
derne maatschappij, lez. 15.00 Stereo*
Aspekten van de kamermuz-- klas
sieke kamermuz. (opn.) 15.45 Toeris-
mo: toeristische informatie uit bin
nen- en buitenland VPRO:-Vrijdag
fflennP^T0gr' ü600 Nws" 1755 Med.':
18.00 Nws. 18.20 Uitzending van de
Volkspartij voor Vrijheid en Demo-
kratie 19 30 Nws. VARA 21.00 Stereo
Radio Filharmonisch orkest en solis
te: klassieke en moderne muz. 22.30
Nws. 22-40 Med. 22.45 Act. 22 55 Ste
reo: Prettig weekend: licht platen-
programma 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM 3 298 M
12.00 Van twaalf tot twee, gevari-
Sn^n/r !"'°5 Schoolradio 14.30 Ste
TROS oht gev nuziekpr
1KOS. 15.00 Concert a la carte
verzoekprogr. 16.00 Nws. 16.02 Disco
WM7M tnl rr op de ko"
X'-1D,W'0-S.: Apollc 12, reporta-
ge van de start. Tros: 17.30 Sport-
kompas 17.45 Act. NCRV- 18.00 Kerk
orgelconcert (opn.) oude eri moder
ne muz. 18.30 Nws. 18.41 Act 19 00
Wereldpanorama 19 10 Stereo- Veel
uT^aafde Sewijde muz. (gr) 19 4r
ten. moderne en klassieke muz ir
de pauze om plm 20.40 uur: De cul-
un-tergrnoeundleneenmw\estcoasÜtWSm°„Vs-T
22.30 Nws. 22.40 ^^pTes heb'
TolTeVr°g\arïma 23 15 Stereo
loontje later: lichte grammofoon
muriek 23 45 Aet. 23.55-24 OT Nws
HRVERSUM 3 240 M EN FM
,,y?nR° 12.00 Nws. 12.03 Top-31'
(13.00 Nws TROS: 14.00 Nws 14.03
15.03 Muziek Boetiek: licht gev mu-
ziekprogr. (16.00 Nws.) 17.00 Nws.
17.03 Radiojournaal 17.05-18.00 Zin
gende Bougie: gev. platenprogr. voor
automobilisten.
BRUSSEL NEDERLANDS 324 M
12-00 Nws. 12.03 Gev. muziekprogr.
(12.05 Beroepsbelangen van de land
bouw 12.40-12.48 Weerber., med. en
^pS'hcrichten voor de schippers)
12.55 Buitenland; persoverzicht 13.00
Nws., weerber., dagklapper en beurs
berichten 13.20 Tafelmuz. (15.00-15.03
Nws.) 15.30 Pianoconcert 16.00 Nws
16.03 BeursbericVer 16.09 Pianomu
ziek voor de jeugd 16-30 Etnische
muziek 17.00 Nws., weerber., med.
«oo]azzdT!SC0theek 18-03 Popmuziek
18.28 Paardesportuitslagen 18.30
filmmuziek 18 35 Verkeerstips 18.40
Grammofoonmuz 18.45 Sport 18 52
Taalwenken (herhaling) 18.55 Gr.-
muziek 19.00 Nws. weerber. act- en
Het weer bij ons t9 45 Syndicale kro-
rnek 19.55 Oude muz. 20.15 Grammo
foonmuz. 20.30 Gev. progr. (22.00
Nws., ber en cultureel nws. 23.00
Nws 23,40-23 45 Nws.
Zaterdag 15 november
HïLVFRSUM 1 40? M
V,A?Aé I nn Nw-S en ochtendgym-
7 9s to Socialistisch striidlied
VPRn vtf'n jeugdprogramma.
M o J J öe7e da* VARA 8-00
fvis 11 Van de voorpagina 8.15 Z.-
U 135- gev Drogr (9 35-9 40 Water
standen! 10 30 Stereo: Tan-go rumba
?!'ooStT„en z0nssolisten 1100 Nws.
11.02 Wegwus- tiDS voor 'rips en va
kanties 11 in Lichte grammofoonmu-
iiac^''25 Kroniek Verenigde Naties
45 Stereo- Nationale Brassband
male va„ Grnot Brittannië (opn.)
HILVERSUM 2 298 M
NCRV 7 00 Nws 7 10 Het levende
woord 715 Op het eerste gehoor:
klassieke grammofoonmuz. met nws.
en,..^ch 8 90 Nws 8 11 Stereo* -Jees-
teluke liederen 8 30 Nws 8.32 Voor
ie huisvrouw 9 00 Wat dunkt u van
oer:mAns,theologische etherleergang
M.35 Gvmnsstiek "oor de huisvrouw
Sohstenkamer gesprek met mu
zikale illustraties (Olm 10 25 Klassie-
ke muz uitffpzoeht door dp ga9t in
K ^sten kamp» van *anmorgen)
iu.u'ï Kunst- °n viipewerk* tentoon-
stellmgsappnd? 11 00 Nws 1102 Wat
ïs eigenlijk zonde. lez 11.15 Sola
rium* hoo?f°7onDrogr voor iedereen
nlm. 11.55 Mpd
HILVERSI'M 240 M EN FM
KRO: 9.00 Nws. 9.02 Diinn: gev»
programma (10.00 en 11.00 Nws.).