GREETJE IS "GREAT Commerciële muziek levert James Last veel goud op KDFFIi HAG V spaart hart en zenuwen Slik de pijn weg. 11 Na Duitse carrière nu grote successen in Amerika LYTI5A Zondagavond het boek lob in een nieuwe benadering kijk naar STEHll luister neer is Platen Nieuwe richting wint steeds meer aanhangers de êm Carrière echte koffiebonen- COFFEÏNEVRIJ Kraker i love NEDERLAND I NEDERLAND II BELGIë (Nederl.) BELGIë (Frans) DUITSLAND I DUITSLAND II Ï!™PmN\(12-22, Wij van het land; 1230 v N; land- en tuinbouw; 12.30 Nws. 12.41 Act.; 13.00 Raden ÜN J - V03J- AVR0: 1500 DE STEM VAN VRIjgAg 14 NOVEMBER 1969 33 Av St& het. jarandeert het. brengt het. (Van onze showredactie) HILVERSUM In Amerika waar Greetje Kauffeld inmiddels al drie t.v.-shows achter de rug heeft, hebben ze wel begrepen dat het zeer Nederlandse „Greetje" van Margaret-of-zoiets is afgeleid. De showbiz-mannen waarmee ze daar te maken kreeg, hebben er aar dige woordspelinkjes op bedacht. De mooiste werd verzonnen door Joey Bishop. Hij gaf Greetje een foto waar ze allebei opstonden en schreef erop: „Greetje, you were just great on the show. Gratefully, Joey". Joey Bishop, het type dat de Engelsen „every inch a gentle man" noemen, is hier te lande minder bekend omdat zijn t.v.-shows (nog) niet tot ons buizensysteem zijn doorgedrongen. Maar in Holly wood doet hij een wekelijkse „Coast to Coast" show die zo om en nabij dertig miljoen kijkers trekt Greetje Kauffeld heeft in april van dit jaar drie keer aan een Joey Bishop Show meegewerkt. Om haar heen zaten musici (orkest Johnny Mann) als Herb Ellis, Ray Brown en Bob Cooper, om er drie te noemen die al een jaar of twintig aan de top staan. -UBELCQULECTIES VAN BEEUWlJK 2 3xzoveel ck naturel in handige ■deelflacon. 6.95 Greetje Kauffeld: niet opnieuw „verloren" voor Nederland. Greetje had haar eigen arrange menten meegenomen, waaronder die van Rogier van Otterloo (o a. „Sum mer Wind"), maar er ontstonden ook voor „Let there be love", waarvoor gitarist Herb Ellis in een oogwenk juweel van een orkestarrangement in elkaar zette. „Het klikte allemaal geweldig", zegt Greetje Kauffeld. Het klikte, ook met het publiek. Dat betekent, dat Greetje Kauffeld voor 1970 al nieuwe Amerikaanse aanbie dingen heeft. Het betekende Dij de t.v opnamen, dat er iedere keer een pro ducer van grammofoonplaten naar Greetje kwam luisteren en van haar inmiddels een complete LH tape heeft (die nog verkocht moet worden waarvan een kopieband bij Greetje thuis op Loosdrecht te beluisteren is. Hrt betekent niet, dat Greetje na haar Duitse carrière alweer voor Ne derland verloren gaat. Als ze zou wil len kan ze zich direct in Californië vestigen. Maar haar besluit schijnt definitief vast te staan: Nederland is haar basis geworden als centrum van haar „kind of wold", zoals haar ndeuiwe LP heet. Het komt Greetje Kauffeld voor, dat ze als schoolmeisje voornamelijk uit oren en stembanden bestond. „Nee hoor, helemaal geen muzikale familie; radio en platen, dat waren de bronnen. Amerikaans en Engels repertoire dan wel. De beste van de klas in de Engelse taal, maar o wee dat „lelijke" Amerikaanse accent"! Ze heeft geen moeite gedaan om het weg te werken en ze is de beste van de klas gebleven. Zonder noe menswaardige vakles en, zonder noe menswaardige coaching. Alles geleerd uit luisteren, oefenen en praktijkervaring en vooral gelo ven in jezelf. Via de bekende ama- teurweg naar de radiomicrofoon, via de allergewoonste weg bij de Skymas- ters („In Rotterdam, waar ik woonde stond 'n oproep in de krant"), via de gewone weg waar niemand tegen woordig nog in gelooft een pensachti ge carrière in Duitsland. Zangeresjes worden groot: in vier jaar tijd vijfen twintig singles en vier best-seller L. P.'s. Na al die jaren in Keulen, Stutt gart en München wilde Greetje ei genlijk „verderop" dat wil zeggen naar Amerika. Ze had ook het be kende bezwaar tegen het Duitse t.v.- bedrijf en ze zegt het een beetje be droefd en gehinderd: „Het is allemaal veel te steriel". Ze is in "merika te recht gekomen en ook in Engeland wa^r Greetje a) aan avondprogram ma's van de BBC-radio heeft mee gewerkt, maar het is plotseling vorig jaar door een Nederlandse aangele genheid gekruist. Greetje Kauffeld werd, in Duits land, bij monde van Tony Vos door Phonogram benaderd: Opnamen in haar geboorteland, waarvan ze de taal a] haast begon te vergeten. Greetje is naar Nederland terugge komen alsof ze niet weg is geweest, maar: „Het gekke is dat ik het al tijd precies zo gewenst heb. Ik kan er als het ware een periode mee afsluiten, die ik ook als een soort voorspel heb beschouwd". De LP „My kind of world" (Decca EHY 349 001) waarop Greetje Kauf feld begeleid wordt door het orkest van Bert Paige bevat vooral „origi nals in het Engels van o.a. Jimmy Woode, een grote naam in de jazz muziek. Woode (41) was van 1955 tot 1959 bassist in het orkest van Duke Ellington. Hij is nu al jaren ir. Euro pa en woonde een tijd in Loosdrecht. Nu woont Woode in Whenen en hij speelde (en speelt) in vele bekende orkesten en studio-combinaties. Hij de auteur van drie nummers van Groetjes nieuwe LP o.a. van „Dear Death", door velen als het beste num mer van de plaat beschouwd. (ADVERTENTIE) U drinkt graag koffie maar - heel ver velend - u krijgt er meestal last van. U besluit om in het vervolg het koffie drinken maar te laten. Jammer! Maar kent u de nieuwe richting? Drink Koffie Hag! Dë^beste-Jcoffiebonen, maar vrij van coffeïne en'andere schadelijke bestanddelen (de veroorzakers van de last). Koffie Hag spaart hart, zenuwen, bloedsomloop en maag, lever en gal. De dagelijkse verkwikking van een geurig, pittig kopje koffie behoeft u niet te mis sen. Drink Koffie Hag. De beste koffie bonen... maar dan coffeïnevrij. !ee van FEBBSBO - (Van onz.e showredactie) AMSTERDAM „Een unicum in de Nederlandse platenhistorie", zo noemde het de heer E. Garretsen, di recteur van grammofoonplatenmaat schappij Polydor. Hij stak daarmee de lof op de eigen maatschappij en op musicus James Last, die presteer de wat tot nu toe noch Nederlandse noch buitenlandse artiesten lukte: Van zijn elpee „James Last op Klompen", een speciaal voor Neder land gemaakt album met eigen be werkingen van bekende Nederlandse volksliedjes, werden in nog geen half jaar tijd 145.000 exemplaren verkocht. Voor een singletje in Nederlandse verhoudingen al een astronomisch getal. De Duitse musicus mocht dan ook speciaal uit zijn woonplaats Ham burg overkomen naar Amsterdam om in de Fietsotheque van het Hilton een bijzondere gouden plaat in ont vangst te nemen. De tweede voor dezelfde elpee. De eerste kon hij al in mei dit jaar, toen er 25.000 elpees over de toonbank waren gegaan, aan zijn muzikale trofeeën toevoegen. Piet Beishuizen, directeur van de C.C.G.C., wilde hem dit keer wel de kostbare erkenning van de platenin dustrie overhandigen. Hij deed dat met een verwijzing naar de zwaar moedige gezichten van de aanwezi gen, die kennelijk geen van allen in het bezit waren van „James Last op Klompen" getuige de opmerking van de heer Bedshuizen: „De Nederlan ders zijn zwaarmoedige mensen, maar als er iemand komt die bewijst dat wij hier ook vrolijke liedjes hebben, veranderen ze wel". Na dit zinnetje waagde niemand het meer te betwijfelen of James Last had met zijn sound bijgedragen tot 't geluk van het Nederlandse volk. Dat had Last ook niet kunnen dromen toen hij als negenjarige, omdat hij zo perfect „Hanssohen Klein" op de piano kon spelen, naar pianoles werd gestuurd. Last maakte een snelle carrière. Op 14-jarige leeftijd ging hij naar het (ADVERTENTIE) conservatorium. Zijn lievelingsinstru ment werd (en is dat nog steeds) de bas. Drie jaar achtereen, van 1950 tot 1953 werd hij in de Duitse jazzpoll tot de beste bassist gekozen. Van de zoete, semi-romantische sound, waar- Ook later, toen de uitreiking al weer enige tijd achter de rug was werd James Last nog verschillende keren naast zijn trofeeën gezet, wat hij le minuten achter te laten poseren, op het zo prettig dansen is voor ve len, was toen nog weinig te bespeu ren. In 1953 richtte hij zijn eerste orkest op en beklom daarmee snel de amu sementsladder. In Nederland op zijn klompen. De prijs van het Nederlandse volksgeluk: een glanzende gouden el pee een blauw fluwelen achtergrond met daarboven een gouden lauwer krans; dat alles nog eens gevat in een gouden lijst. En dat was nog niet alle goud wat er blonk. Ook van de elpee „James Last In Concert" ble ken meer dan 45.000 exemplaren ver kocht te zijn en ook dat aantal bleek ruim voldoende voor een gouden plaat, opnieuw tegen blauw fluweel en in gouden lijstje, maar zonder lauwertak. Voor de fotografen waren de voorwerpen mooi genoeg om er James Last en Piet Beishuizen enke- zich glimlachend liet welgevallen, hoewel hij even tevoren had verkon digd, dat hij zich niet graag laat fo tograferen. Hij had ook gezegd mets te hebben vermoed van wat hem in Amsterdam te wachten had gestaan. Als hij dat wel geweten had had hij niet de afspraak met zijn vrouw ge maakt om bij de vijfde gouden plaat zijn baardje af te scheren. En dit was de vijfde. Gelukkig wil het donker blonde vrouwtje wel wachten tot de tiende. Geen erg grote geruststelling want als het goud in hetzelfde tem po als nu blijft binnenstromen En wat is volgens James Last zelf de reden dat hij in Nederland zo po pulair is? Hij heeft het antwoord meteen klaar: „Omdat ik commerci ële muziek maak". Schenkt hem dat zelf voldoening? Hij denkt na, zegt: „Ik ben nu veertig jaar oud. Ik heb ongeveer 25 jaar niet-commerciële muziek gemaakt en weinig verdiend Maar de laatste vijf iaar heb ik een gezin gesticht, daar ben je ook ver antwoordelijk voor. Ik maak trou wens niet uitsluitend commerciële muziek. En ook die niet-commerciële muziek is hier wel populair. Neder land is altijd een goede markt ge weest voor mijn muziek". Een platenman die dat hoort knikt. Begin volgend jaar komt Polydor met een nieuwe Last-sensatie. En in het persbulletin wordt al „de komen de kraker" aangekondigd: een elpee met bewerkingen van internationale kerstliedjes. Op de hoes staat Last als een eeuwig lachend kerstman netje tegen een idyllisch winterland schap. „Vrolijk Kerstfeest met James Last". Jawel. Voor het zo commer- de-gevoelig Nederland. (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Dramatisch hoog tepunt der 45ste verjaarsviering van de NCRV is de vertolking met pu bliek in Drontens „Meerpaal" van het bijbelboek Job; gegoten in de vorm van een klassieke tragedie. Dinsdagavond beleefde die dramati sering een indrukwekkende pre mière. Donderdag, tijdens de vierde vertolking, werden de bandopnamen gemaakt, die we zondagavond programmatisch verpakt tussen „Ar- gonauten" en „Rembrandt" op het eerste televisienet kunnen zien. David Koning, hoofd van de afde ling drama der NCRV, ziet met deze vertolking een lang gekoesterde wens in vervulling gaan. Vaststaat, dat de NCRV alles heeft gedaan om de ver vulling van die wens zo perfect te doen zijn als maar mogelijk is. Os kar Maurits Mok en met hem Da vid Koning en Stefan Felsenthal maakte met de bijbel in de BuDer- vertaling in de hand een ritmische bewerking van het bijbelboek, op grand van een bijna zestig jaar oud Amerikaans voorbeeld van Horace M. Kallen. Sonja Gaskell zorgde voor de mise- en-scène en de choreografie, Jurriaan Andriessen voor de muziek, Gerard Rekers voor de tekst-regie, Loet Steenbergen voor de produktie. Marinus Voorberg dirigeert het NCRV-vocaal-ensemble en het radio- blazers-ensemble. Essentieel aandeel In het geheel heeft een groep dan sers en danseressen. Jan van der Does zorgde voor een uiterst eenvou dig decor met indrukwekkende pro jecties naar psalm-schilderijen van de uit Rusland afkomstige Fransman Benn. Tweevoudig uitgangspunt van de dramatisering was allereerst zo ge trouw mogelijk recht doen aan de tekst van dit wellicht meest raadsel achtige boek uit het oude testament en voorts het oorspronkelijk stellig eveneens gespeelde verhaal duidelijk te situeren in de tijd van ontstaan, vermoedelijk circa 700 voor Christus. De geduldige en vrome Job, die aan het eind van alle onverdiende el lende zijn geloof beloond ziet met verdubbeling van vermogen, huwe lijks- en levensgeluk, is in deze rechtstreekse en zuivere benadering wel definitief verdwenen. Tekst en handeling stellen op de voorgrond het gevecht op leven en dood van Job met zijn God om recht en vooral om de realiteit van zijn goddelijke persoonlijkheid in het menselijk be staan. Consequentie daarvan is, dat de overbekende, maar zo weinig werkelijk gelezen Job-figuur, de mens van 1969 veel nabijer komt. Juist daarin ligt de verdiensxe van deze NCRV-produktie. Een verdien ste, die door de tekstvertolkers over het algemeen volop glans en reliëf krijgt. Zeker bij Hans Boswinkel als Job, Bart Dijkstra als Elifas, Hans Culeman als Zefar en Carol van Her- wijnen als Elihu, en iets te gefor ceerd en te zeer declamerend bij Ger Smit als Bildad. Vermelden we ook een magistrale en niettemin verso berde proloog- en epiloogvoor dracht van Albert van Dalsum en die voortreffelijke (letterlijk rond' gaande) goddelijke stem van Frans van der Linden. De vrijwel ronde theaterruimte van „De Meerpaal" leek voor deze ver tolking te zijn geschapen. Blijft de vraag of die indruk ook zondag als het spel veel plompverlorener in de huiskamers wordt geserveerd, stand kan houden. Mogelijk dat dan de innerlijke dra matiek het hier en daar verliest van de veelheid van woorden, die in mi miek, dans, muziek en koor niet al tijd volledig weerklank vinden. De Lp. „Dedicated to the one I love" van het gitaristen-duo Los May as blinkt vooral uit door de schit terende arrangementen. Naast het virtuoze spel van de gitaristen dwingt het begeleidingsorkest res pect af. Het geheel is een uitgeba lanceerd klankkleurspel, een vera deming als men dagelijks wordt over goten met beat-gitarengeweld. Een plaat voor liefhebbers van rustige op de Zuidamerikaanse tra ditie geënte muziek en bijzonder ge schikt als achtergrondsmuziek. Want dit geldt voor deze plaat: de muziek is nergens opdringerig nergens hard en ruw Los Mayas maken vriende lijke, maar vooral mooie muziek. EUGèNE LOOMANS Los Mayas: Dedicated to the one I love. (Palette, M.P.B. S 3248). (ADVERTENTIE) PLAAT NOS/NOT 10.45 ALLES OVER GEZONDHEID 11.10 VAN WILSON TOT NIXON 11.35 SLUITING 17.00 APOLLO-12. (kleur) Reportage van de lancering van de Apollo-12 17.40 SLUITING NOS 18.50 DE FABELTJESKRANT 19.00 NIEUWS (kleur) VARA 19.07 BELLEVUE (kleur). Jan Blaaser en Wim de Bie be lichten enkele facetten van de kunst. NOS 20.00 NIEUWS VARA 20.20 EIGHT MILES HIGH (kleur) Filmverslag van de Amerikaan se tournee van de Nederlandse popgroep The Golden Aerrings 21.30 KONING KLANT Consumentenvoorlichting. 21.50 ACHTER HET NIEUWS NOS 22.30 NIEUWS 22.35 APOLLO-12 (kleur). Reportage van het vluchtver- loop van de Apollo-12 TELEAC 22.45 HOOFDSTUKKEN UIT PRE HISTORIE EN VROEGE GE SCHIEDENIS (5) 23.15 SLUITING. NOS 18.50 DE FABELTJESKRANT (kleur) 19.00 NIEUWS 19.03 SCALA. Actualiteitenrubriek, waarin o.a. tips voor het week end en verkeersinformatie NCRV 19.30 SCHEEPSJONGENS VAN BONTEKOE, Coen Flink leest voor uit het boek van Johan Fabricius 19.39 JEUGDLAND. Film over het radioprogramma „Jeugdland", dat ter gelegenheid van het jubileum van de NCRV werd uitgezonden. NOS 20.00 NIEUWS NCRV 20.20 VIJFENVEERTIG. Gevar. pro gramma. waarin wordt terug gekeken op 45 jaar NCRV. 22.10 JUBILEUMCONCERT (I). Eerste gedeelte van het concert t.g.v. het 45-jarig bestaan van de NCRV door het Radio Fil- harmon. Orkest en het Groot Omroepkoor o.l.v. Henk Spruit met solistische medewerking van Herman Krebbers, viool en Tibor de Machula, cello. NOS 22.50 NIEUWS NCRV 22.55 HIER EN NU 23.20 JUBILEUMCONCERT (2). In dit gedeelte treedt als solist op Anthon van der Horst, orgel 24.00 SLUITING. 14.05 - 15.50 SCHOOLTELEVISIE 17.55 SCHOOLTELEVISIE 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 EEN DOODGEWONE DAG Programma van de Zwitserse Tv (S.SR.) 19.30 ZIET U ER WAT IN? 19.45 HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS 19.50 ZOEKLICHT 19.55 MEDEDELINGEN 20.00 NIEUWS 20.25 DIE ENE DAG Tv-spel van Alain Seymour, 22.20 NIEUWS 22.25—23.1(1 I.FTERAIR FORUM GESPREK 14.00, 17.45 17.50 18.10 18.15 18.30 19.00 19.25 19.30 20.00 20.30 21.30 22.15 23.00 14.30 en 15.00 SCHOOLTELE VISIE NIEUWS SCHOOLTELEVISIE NIEUWS VOOR DE KLEUTERS SCHOOLTELEVISIE AFFICHES Gesprekken met mensen uit de grote en kleine kunst. VOOR DE KLEUTERS UNE FEMME a AIMER (19) JOURNAAL MAGIC CITY Toneelstuk van Ken Taylor MONOGRAPHIE EUROVISIE Vier balletten, opgevoerd door het ballet van hét Nationaal Theater van Württemberg. JOURNAAL (ADVERTENTIE) ^de snelle en zekere pijnverdrijver^ 20.00 JOURNAAL EN WEERBER. 20.15 HEILFABRIEK (kleur) Het Berlijnse „Klinikum". 21.15 DUBBELSPEL (kleur) 22.05 JOURNAAL EN WEERBER. 22.20 DAS ATTENTAT 23.35 JOURNAAL 15.50 DIE EROBERUNG DES MEERES. Avonturen in de diepte. 16.30 START APOLLO (kleur). 17.30 JOURN. EN WEERBERICHT 17.35 DIE SPORTINFORMATION 18.05 DIE DREHSCHEIBE 18.40 DIE VERFLIXTE MONAT 19.10 VIER FRAUEN IM HAÜS Tv-serie. „Betriebsklima". 19.45 HEUTE Gevolgd door het weerbeicht. 20.15 AKTENZEICHEN: XY... ÜNGELÖST. De politie vraagt om hulp bij de tv-kijkers. Aansluitend kort nieuws. MOMENTA UFNAHME BERLIN 1926 TAGEBUCH Uit de evangelische wereld. AKTENZEICHEN XY ÜNGELÖST (Vervolg) ABSCHIED VON OLGA Vrijdag 14 november HILVERSUM I 402 M N.O.S.: 12.00 Blik op de wereld: informatief progr. Overheidsvoor lichting: 12.30 Uitzending voor 1 de landbouw. N-O.S.: 12.40 Stereo: Lichte orkestmuz. 12.50 Recht en slecht, praatje 13.00 Nws. VARA: 13.11 Act. 13.20 Voor de middenstand 13.25 Stereo: Klassieke grammofoon- muz. 14.05 Stereo: Berlijns Filhar monisch orkest: klassieke muz. (gr.) N.O.S.: 14.30 De 'andbouw in de mo derne maatschappij, lez. 15.00 Stereo* Aspekten van de kamermuz-- klas sieke kamermuz. (opn.) 15.45 Toeris- mo: toeristische informatie uit bin nen- en buitenland VPRO:-Vrijdag fflennP^T0gr' ü600 Nws" 1755 Med.': 18.00 Nws. 18.20 Uitzending van de Volkspartij voor Vrijheid en Demo- kratie 19 30 Nws. VARA 21.00 Stereo Radio Filharmonisch orkest en solis te: klassieke en moderne muz. 22.30 Nws. 22-40 Med. 22.45 Act. 22 55 Ste reo: Prettig weekend: licht platen- programma 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM 3 298 M 12.00 Van twaalf tot twee, gevari- Sn^n/r !"'°5 Schoolradio 14.30 Ste TROS oht gev nuziekpr 1KOS. 15.00 Concert a la carte verzoekprogr. 16.00 Nws. 16.02 Disco WM7M tnl rr op de ko" X'-1D,W'0-S.: Apollc 12, reporta- ge van de start. Tros: 17.30 Sport- kompas 17.45 Act. NCRV- 18.00 Kerk orgelconcert (opn.) oude eri moder ne muz. 18.30 Nws. 18.41 Act 19 00 Wereldpanorama 19 10 Stereo- Veel uT^aafde Sewijde muz. (gr) 19 4r ten. moderne en klassieke muz ir de pauze om plm 20.40 uur: De cul- un-tergrnoeundleneenmw\estcoasÜtWSm°„Vs-T 22.30 Nws. 22.40 ^^pTes heb' TolTeVr°g\arïma 23 15 Stereo loontje later: lichte grammofoon muriek 23 45 Aet. 23.55-24 OT Nws HRVERSUM 3 240 M EN FM ,,y?nR° 12.00 Nws. 12.03 Top-31' (13.00 Nws TROS: 14.00 Nws 14.03 15.03 Muziek Boetiek: licht gev mu- ziekprogr. (16.00 Nws.) 17.00 Nws. 17.03 Radiojournaal 17.05-18.00 Zin gende Bougie: gev. platenprogr. voor automobilisten. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12-00 Nws. 12.03 Gev. muziekprogr. (12.05 Beroepsbelangen van de land bouw 12.40-12.48 Weerber., med. en ^pS'hcrichten voor de schippers) 12.55 Buitenland; persoverzicht 13.00 Nws., weerber., dagklapper en beurs berichten 13.20 Tafelmuz. (15.00-15.03 Nws.) 15.30 Pianoconcert 16.00 Nws 16.03 BeursbericVer 16.09 Pianomu ziek voor de jeugd 16-30 Etnische muziek 17.00 Nws., weerber., med. «oo]azzdT!SC0theek 18-03 Popmuziek 18.28 Paardesportuitslagen 18.30 filmmuziek 18 35 Verkeerstips 18.40 Grammofoonmuz 18.45 Sport 18 52 Taalwenken (herhaling) 18.55 Gr.- muziek 19.00 Nws. weerber. act- en Het weer bij ons t9 45 Syndicale kro- rnek 19.55 Oude muz. 20.15 Grammo foonmuz. 20.30 Gev. progr. (22.00 Nws., ber en cultureel nws. 23.00 Nws 23,40-23 45 Nws. Zaterdag 15 november HïLVFRSUM 1 40? M V,A?Aé I nn Nw-S en ochtendgym- 7 9s to Socialistisch striidlied VPRn vtf'n jeugdprogramma. M o J J öe7e da* VARA 8-00 fvis 11 Van de voorpagina 8.15 Z.- U 135- gev Drogr (9 35-9 40 Water standen! 10 30 Stereo: Tan-go rumba ?!'ooStT„en z0nssolisten 1100 Nws. 11.02 Wegwus- tiDS voor 'rips en va kanties 11 in Lichte grammofoonmu- iiac^''25 Kroniek Verenigde Naties 45 Stereo- Nationale Brassband male va„ Grnot Brittannië (opn.) HILVERSUM 2 298 M NCRV 7 00 Nws 7 10 Het levende woord 715 Op het eerste gehoor: klassieke grammofoonmuz. met nws. en,..^ch 8 90 Nws 8 11 Stereo* -Jees- teluke liederen 8 30 Nws 8.32 Voor ie huisvrouw 9 00 Wat dunkt u van oer:mAns,theologische etherleergang M.35 Gvmnsstiek "oor de huisvrouw Sohstenkamer gesprek met mu zikale illustraties (Olm 10 25 Klassie- ke muz uitffpzoeht door dp ga9t in K ^sten kamp» van *anmorgen) iu.u'ï Kunst- °n viipewerk* tentoon- stellmgsappnd? 11 00 Nws 1102 Wat ïs eigenlijk zonde. lez 11.15 Sola rium* hoo?f°7onDrogr voor iedereen nlm. 11.55 Mpd HILVERSI'M 240 M EN FM KRO: 9.00 Nws. 9.02 Diinn: gev» programma (10.00 en 11.00 Nws.).

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 25