„Brandpunt" in de prijzen AAD VAN DEN HEUVEL Moeilijke dagen voor de raad van beheer van NOS Eerste t.v.-spel in kader AYRO's drama workshop ki|k STEMlfH luister near Die toekenning van prijzen vind ik wat problematisch A INDE GREEP (X) VAN DE GRIEP WITTE KRUIS Op je tenen Oubollige start „INCIDENT IN HET ARCHIEF" Surpremes voortaan zonder Diana Ross Vanavond 22.10 uur (Ned.I) Tv-fflm over ontwikkelings - samenwerking Dansers van Ceylon op t.v. Buitenlandse stations kopen AVRO interviews BOEK IJzer NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: helpt u eruit DE STEM VAN WOENSDAG 5 NOVEMBER 1969 (Van onze radio- en t.v.-redactie) HILVERSUM Was KRO's actualiteitenprogramma „Brand punt" een sportvereniging, dan werd het t(jd, dat er een prijzen- kast werd aangekocht. Het begint zo langzamerhand een traditie te worden, dat een Brandpunt-re portage op de internationale fes tivals wordt bekroond. Zoals be kend werd in Barcelona de „pre- inio ondas" toegekend aan de door Aad van den Heuvel, Willi- brord Frequin en William Vogler gemaakte produktie „Bommen op Biafra". Aad van den Heuvel zal op vrijdag 14 november de prijs namens het KRO-team op de of ficiële gala-avond van de Spaan se tv in ontvangst gaan nemen. „Brandpunt" ontstond in 1962, maar daar was al heel wat aan vooraf ge gaan. De heer Jan Casteleijns, destijds hoofd van de tv-secti-e bij de KRO, ontmoette in 1960 de free-lance jour nalist Van den Heuvel in de studio. Aad v.d. Heuvel: „Hij dacht dat ik kwam solliciteren, maar het misver stand werd snel opgehelderd toen bleek, dat ik een dagbladreportage moest maken over de KRO-tv. Deze ontmoeting had voor mij een pretti ge nasleep, want ik mocht als aspi rant-regisseur bij de KRO komen. Jos van der Valk heeft mij toen het vak geleerd, aangezien er in 1960 nog geen opleidingscursussen bestonden. In het begin deed ik alles bij de tv, o.a. de sportuiitzendimgen van Jan Öottaar. Totdat het plan ontstond om met een soort tv-magazine te starten. Dat is toen „Brandpunt" ge worden. Samen met Nic Natten heb ik de eerste afleveringen verzorgd. Dat zal in 1962 geweest zijn. Een paar maanden later werd de bekende cineast Piet Kaart aange trokken als tv-regisseur. Hij zou eigenlijk niet meeT gaan filmen, doch op een gegeven moment greep hij haastig weer naar de vertrouwde filmcamera. Piet Kaart en ik hebben toen een paar onderwerpen gemaakt, welke bepalend waren voor de ver dere ontwikkeling vain „Brandpunt". Het was een reportage in Berlijn on der de titel „De Muur" en een beeld- verslag in de Kongo, dat „Het Kaïmp" heette. Op dat ogenblik stonden wij voor de keuze: öf het gezellige fa- miliemagazine, dat toen nog gepre senteerd werd door wijlen Jan Gode- rie te handhaven öf de kant van de actualiteit op te gaan. Besloten werd er een goede actu aliteitenrubriek van te maken, welke al spoedig onder supervisie kwam te staan van de oud-journalist Richard Schoonhoven. Het team werd uitge breid met Ham Mulder, Frits van der kijkdichtheid van 66 pet., terwijl hij vroeger 80 pet. haalde. Het kijkcijfer voor „Brandpunt" blijft nog vrij hoog. Het ligt tegen de 30 pet. aan, dat is bijna 2,5 miljoen toeschou wers". Poel, Ed van Westerloo en Ad Lan- gebent". De titel vain de rubriek is van het begin af aan „Brandpunt" geweest. Van den Heuvel stelde destijds voor om het programma „Focus" te noe men, maar Jan Casteleijns vond de Nederlandse naam „Brandpunt", dat hetzelfde begrip dekte, veel beter. Van hem is dus de titel van de ru briek afkomstig. Aad van den Heuvel: „Het karak ter van de rubriek was toen nog wat oubolliger en geregeld zochten we naar een betere vorm. Er was nog niet zoveel concurrentie, ook al van wege de kleine budgetten en de ge ringe zendtijd. Bij de AVRO-tv had men een soortgelijk programma on der de titel „Flits", de VARA had als voorloper van „Achter het nieuws" de rubriek „Espresso" en bij de NCRV leidde Peter varn Campen toen „Attentie". In die tijd had de AVRO- tv met „Flits" de beste rubriek. Dat herinner ik me nog wel. Weet je wat zo belangrijk is ge weest bij de karakterverandering van Brandpunt? Vroeger was het bij de KRO zo, dat iemand die in vaste dierst was bij de tv niet op het scherm mocht komen. Je werkte al tijd met free-lance presentatoren. Dat was een maatregel varn Casteleijns, die daarmee geloof ik heel oirbare bedoelingen had. Hij wilde zijn men sen tegen zichzelf in bescherming ne men. Hij vond dat degene, die op het beeldscherm kwam, aan zulke grote gevaren bloot stond, dat je dit iemand in vaste dienst niet kon aan doen. Dat heeft Richard Schoonho ven doorbroker Die zei: geen ge zeur, we gaan het zelf doen. Ik werd toen feitelijk een beetje tegen mijn zin, want ik had nooit ambitie gehad in die richting, redacteur-presenta tor": Bij het kijkerspubliek werd Aad v.d. Heuvel door zijn uiterlijk al spoedig de „jeune premier" van „Brandpunt" genoemd. Is er in de loop van de laatste vijf jaren bij „Brandpunt" veel gewijzigd in de onafhankelijke, kritische en soms wel eens „harde" journalistieke aanpak? Van den Heuvel: „In het be gin wekte deze methode van werken bij het publiek nogal wat weerstan den. Ik geloof, dat de aanpak in gro te lijnen hetzelfde is gebleven, zij het dat wij meer routine hebben gekre gen en beter leren beoordelen wat weerstand opwekt en wat niet. Het publiek is er bovendien meer aan gewend. De kijkcijfers bewijzen zelfs, dat er tegenwoordig minder wordt gekeken naar actualiteitenru brieken. Maar dat geldt voor de hele tv. Wim Sonneveld had onlangs een Waarom is het uitgerekend „Brand punt" dat in competitie met produk- ies uit liefst 33 landen, waaronder \merika en Rusland, de eerste prij zen wegsleept? „Volgens mij is een heel belang rijk punt, dat wij door geldgebrek ja renlang gedwongen waren met een kleine ploeg op stap te gaan. Een reporter, die tevens het geluid op nam en de cameraman. Met z'n tweetjes moest je alles opknappen. Je had bovendien zo weinig geld bij je, dat je genoodzaakt was om met iets goeds uit het buitenland terug te komen, wilde je financieel gezien de KRO geen debacle bezorgen. We hebben eigenlijk allemaal jarenlang op de tenen van ons kunnen moeten lopen. Ik geloof dat dit een harde maar uiterst belangrijke leerschool voor ons is geweest. Er viel niet te rotzooien". Hoe gaat het werk nu binnenshuis bij „Brandpunt"? Van den Heuvel zakt eens onder uit en zegt: „We hebben het systeem dat we twee dagen na de uitzending van onze rubriek het programma op nieuw bekijken en bekritiseren. Dit gebeurt in de beste harmonie ook al worden er nog wel eens harde noten gekraakt over eikaars onderwerp. Je leert dan veel van de zwakke pun ten in je eigen werk". Over zijn reis naar Barcelona om de „premin ondas" in ontvangst te nemen zegt hij plotseling: „Ik heb een eigen mening over dit soort fes tivais. Die toekenning van prijzen vind ik wat problematisch. Ik ben dit jaar in Cannes geweest, maar de ervaring daar opgedaan geldt voor de meeste festivals. Het is eigenlijk bijna onmogelijk om tv-prijzen toe te kennen, want er spelen zoveel po litieke motieven een rol. Zowel in Cannes als Barcelona be stond de jury uit 20 mensen. Toen er in Cannes een voortreffelijke re portage uit Tsjechoslowakije werd gedraaid van de Duitse tv dreigden de Oosteuropese vertegenwoordigers weg te lopen. De heren wilden, dat de inzending werd teruggetrokken. Het is gelukkig niet gebeurd. Maar uiteraard kwam deze produktie voor een prijs helemaal niet meer in aan merking. Een veel interessanter facet van die festivals is, dat honderden tv- mensen en journalisten uit oost en west worden geconfronteerd met de voor hen onbekende toestanden. Dat is voor mij de grote waarde van dit soort festivals". (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM De raad van be heer van fle N.O.S., die zich de laat ste weken al grote moeilijkheden op de hals heeft gehaald door een proce- dure-fout bij een beslissing over de journaalkwestie, ziet zich nu boven dien geplaatst voor een opeenstape ling van een nieuwe serie ernstige moeilijkheden. Voor vandaag heeft namelijk de programmastaf van de N.O-S.-radio een onderhoud aangevraagd bij de raad van beheer met betrekking tot de positie van deze staf in kwesties met de omroepen. Het handelt hier om een ernstig verschil van mening tussen de N.O.S.-radio en enige an dere zendgemachtigden, dat zich voor-deed rond d-e uitzending op prinsjesdag en tijdiens de Westduitse Bondsdagverkiezingen. Zoals bekend hield ie NOS-radio in samenwerking met de NCRV de luisteraars op de hoogte van de verkiezingsresultaten in Duitsland, terwijl de AVRO en de KRO in hun eigen zendtijd afzonder lijk opereerden. In de door alle zendgemachtigden goedgekeurde nota „uitgangspunten voor het gezamenlijk programma bij radio en tv" wordt o.a. gesteld: „Al le in de N.O.S.-samenwerkende ver tegenwoordigers van de omroepen en de leden benoemd door de Kro-on en de culturele organisatie zullen in goe de harmonie, op basis van de wet, moeten trachten hun taak op het ge bied van de gezamenlijke program ma's zo goed mogelijk te vervullen- Eerst dan kan het gezamenlijk pro gramma ook werkelijk als gezamen lijk worden gevoeld. Daarbij dienen zij tegemoetkomend heid te betrachten ten opzichte van elkaar. De omroepen zullen daarbij niet op een eenzijdig geïnterpreteerd „volledigheidsstandpunt" gaan staan maar rekening houden met de eisen die het gezamelijk programma stelt. Anderzijds zal rekening worden ge houden met de opdracht, die de om roeporganisaties hebben". Zijn wij wel geïnformeerd, dam weet de raad van beheer niet hoe zij uit deze principiële kwestie moet geraken. E-r gaan geruchten, dat de programmacommissaris bij de N.O. S.-radio, mr. W. Wagenaar, bij een nieuw conflict zijn portefeuille ter be schikking zal stellen. Jules Hamel (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM In 1968 werd een aantal Nederlandse auteurs uitgeno digd om binnen het kader van een drama workshop voor de A.V.R.O. een kort televisiespel te schrijven. Dit seizoen zullen drie uitzendingen plaatsvinden, te weten „Incident in het archief" van Rudolf Bruyn, „Vrij dagmiddag 2 uur" van Chris Ver heugd en „Gemeubileerd" van Chiem van Houweninge. Vandaag van 20.40 tot 21.35 uur via Nederland 2 wordt de satirische eenakter „Incident in het archief' uitgezonden. Het is een spel, dat op wrange wijze de bureaucratisering van de moderne tijd tot in het uiter ste doorvoert. Want de macht van de onbekende ambtenaar is zo groot geworden, dat hij vrijelijk beschikt over leven en dood van de onderda nen, die slechts codenummers in een systeem zijn en geen mensen. Derhalve een maatschappij, waar in de individu, die nog mens wil zijn een lachwekkende en ter dood ver oordeelde clown wordt. Robert Sobels speelt de rol van de inspecteur; de archivaris is Gerard Hartkamp; Mereltje wordt vertolkt door Rick Nicol-et; de soldaat is Ju les Ham-el; de ambtenaar van toe- zocht wordt uitgebeeld door Ad Noy- ons en Bello de Clown wordt gespeeld floor Rudolf Lucieer. De regie heeft Maxim Hamel. THE SUPREMES zullen het vol gend jaar zonder lead-zangeres Diana Ross moeten doen. Haar plaats zal worden ingenomen door Jean Terrel, zuster van de bekende zwaargewicht bokser Er_ nie Terrel. Diana Ross, die ook in ons land veel succes oogstte, heeft haar afscheid van The Supremes aangekondigd voor begin 1970. Zij wil in het vervolg als zelfstan dige zangeres gaan optreden. (ADVERTENTIE) Na de hoofdfilm op het eerste net wordt vanavond een do cumentaire uitgezonden over vier ontwikkelingsprojecten van de Stichting Nederlandse Vrijwilligers in Kenia. Ruim tachtig jonge Nederlanders werken daar met de bevol king samen aan de opbouw van het land op gebieden als de koffiecultuur, vakonder wijs, hospitaalbouw, verple ging, gezinshuishoudkunde en zuigelingenzorg. Ook in andere delen van de wereld (West-Afrika, Azië, Zuid- Amerika) leveren Nederland se vrijwilligers een bijdrage aan de ontwikkelings-s amen- werking. Als u na het zien van de film meer wilt weten over vrijwilligerswerk kunt u onderstaande bon gebrui ken voor nadere informatie. Voor uitzending komen in aanmerking jonge mensen die een vak goed beheersen, leeftijd 21-35 jaar. P-— BON VOOR MEER INFORMATIE I OVER VRIJWILLIGERSWERK I j Naam J Adres Plaats J Geboortedatum J Gehuwd/ongehuwd J Opleiding i Beroep I J In gefrankeerde envelor aan: X-0057 XStichting Nederlandse Vrijwilligers Muzenstraat 30 Den Haag. (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM In oktober maak ten de Dansers van Ceylon een korte toernee door ons land, waarbij dooi de AVRO-televisie twee programma's werden opgenomen. Het eerste komt vandaag van 20.20 tot 20.40 uur via Nederland II op het scherm. De folklore van Ceylon wijkt sterk af van de ons beter bekende muziek en dans uit India en Pakistan, al was het maar, omdat de Ceylonezen boed dhisten zijn en geen hindoe of mos lim. Belangrijker echter is het stem pel, dat het klimaat legt op levens wijze en kunst van een volk. In dit geval; een mild klimaat, een vriende lijk en speelse bevolking en een on danks overheersingen vrijwel onge repte traditie, die tot grote verfijning heeft geleid Dezelfde verfijning als in hun beroemde zilversmeedwerk, dat ook in hun kostuums soms vele kilo's zwaar een rol speelt. (Van onze radio- en t.v.-redactie) HILVERSUM Op 18 oktober zona „AVRO's Televizier" een ex clusief interview uit, dat Jaap van der Zwan had met de onlangs ge vluchte Griekse oud-minister van On derwijs en Voorlichtiig Georges My- lonas. Dit interview werd op 21 oktober gevolgd door nog twee vraaggesprek ken met Griekse verzetstrijders, na melijk de rechter Georges Kouvela- kis, die zich ook buiten Griekenland bevindt, en de secretaris van de ondergrondse verzetsbeweging, die zijn verklaring aflegde onder de naam Alexis Fotinas. Voor deze uitzendingen bestond ook in het buitenland belangstelling. Zij zijn in middels aangekocht door ITV-News at ten (Engeland), het Z.D.F. (Duits land), R.A.I. (Italië), S.R.G. (Zwit serland) N.R.K. (Noorwegen) en de B.R.T. (België). Het Amerikaanse station N.B.C. heeft een eopie van het gesprek met Georges Mylon-as aangekocht. De belangstelling voor antiek oud ijzer is vrij plotseling opgekomen. Voor Anton van Oirschot, die zich nogal op antieke paden begeeft, aan leiding om dit boekje te schrijven. Voor geïnteresseerden een aardig boekje, waarin in kort bestek veel wetenswaardigheden bijeengezet zijn. Een historische schets, een stijlover zicht, het gildewezen der smeden, be werking van ijzer in de loop der eeu wen en sterke verhalen over ijzer en het volksgeloof vormen de inleiding op het bespreken van allerlei ijzeren oude tuigen, die nu als antiek ver handeld worden. Aain de band v.an vele foto's, die de Brabantse bakermat van dit boekje verraden, komen we iets aan de weet over wapens, foltertuig, gereed schappen, huisraad, sloten, sleutels, hekken, poorten, ankers, uithangbor den windvanen etc etc. Ieder onder deel krijgt wat historische notities mee, die vaak interessant zijn om kennis van te nemen ook al zijn we niet van plan oze huiskamer op te sieren met een folterwerktuig uit de 16e eeuw. Tenslotte heeft hij drie pagina'sv spreekwoorden en gezegden, die met ijzer samenhangen, bijeengevonden. Van Oirschot heeft veel ijzer in het vuur. HENK EGBERS Anton van Oirschot: Antiek ko pen - ijzeren voorwerpen, (uitg. Hel mond Prakta paperback nr 28). 11.10 11.35 12.00 17.00 17.05 17.40 18.50 19.00 19.07 19.31 20.00 20.20 20.30 22.10 22.25 22.55 23.00 DE SOVJET-UNIE WALTER AND CONNIE SLUITING AVONTUREN IN SPEEL- GOEDLAND GEEN WOORDEN MAAR DADEN Ploegen van Ajax en SVV in 'r de Stadssporthal te Tilburg. SLUITING DE FABELTJESKRANT JOURNAAL SCALA KENMERK JOURNAAL POLITIEKE UITZENDING GVP TORTILLA FLAT Film naar de roman van John ViprK UITZENDING STICHTING SOCUTERA EIGENTIJDS Nederlands Blazersensemble o.l.v Edo de Waart. JOURNAAL SAMENVATTING VOETBAL INTERLAND NEDERLAND - ENGELAND 18.50 19.00 19.03 19.30 20.00 20.20 20.40 21.35 22.05 22.10 22.40 DE FABELTJESKRANT JOURNAAL AUDUBON WILDLIFE THEATRE. Verdwijning van een zoutmeer in de V.S. INFO JOURNAAL DE DANSERS VAN CEYLON Ballet INCIDENT IN HET ARCHIEF Nederlands spel over de bu- reaukratisering van de mo derne tijd. SPREEKUUR JOURNAAL TELEAC LEVENDE FILOSOFIE SLUITING 16.00 - 16.30 SCHOOLTELEVISIE 17.00 SCHOOLTELEVISIE 17.30 JEVANJONG 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 POSTZEGELRUBRIEK 19.45 HIER SPREEKT MEN NE DERLANDS 19.50 ZOEKLICHT 19.55 MEDEDELINGEN EN WEER BERICHT 20.00 JOURNAAL 20.25 ONTDEK DE STER 21.25 PANORAMA 22.15 GASTPROGRAMMA 22.45 JOURNAAL 16.55 NIEUWS 17.00 FEU VERT 18.30 RAYONS X 19.00 LES VOLANTS 19.25 VOOR DE KLEUTERS 19.30 UNE FEMME A AIMER 20.00 JOURNAAL 20.30 AUJOURD'HUI Dokter A. C. van Swol behandelt enkele eenvoudige medische on derwerpen, waarmee iedereen wel eens geconfronteerd wordt. 22.00 SYMPHONIEORKEST VAN DE ZWEEDSE OMROEP 22.45 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL EN WEEREE- RICHT 20.15 MUTMASSUNGEN ÜBER SCHWABING VON EINST UND JETZT 21.00 GEHEIMNISSE DES MEERES 21.50 PETER UND ALEX 22.20 JOURNAAL MET KOMMEN- TAAR EN WEERBERICHT 17.00 DIE SOZIAL WISSEN - SCHAFTEN 17.30 JOURNAAL EN WEERBE RICHT 17.35 MOSAIK 18.05 DIE DREHSCHEIBE 18.40 WESTLICH VON SANTA Fé Tv-serie. 19.10 PERCY STUART Tv-serie 19.45 HEUTE 20.15 ZDF MAGAZIN 21.00 NUR DER FREIHEIT GEIIÖRT UNSER LEBEN Door Herbert Knopp, naar de roman „Jugend ohne Gott" van Odön von Horvath 22.30 .TOTTRNAAL EN WEERBE RICHT Woensdag 5 november HILVERSUM I 402 M VARA: 12.25 Promenade-orkest met zangsoliste: amusementsmuziek. 12.54 Voor het platteland. 13.00 Actu aliteiten. 13.25 Licht orgelconc. 13.45 Gesproken portret. 14.00 Operette muziek (gr) 15.15 In de Toonzaal: modern muziekprogramma voor de jeugd met commentaar. 16.00 Nieuws. 16.02 Stereo: Nederlandse chansons. 16.20 Muziek en brieven, muzikale lezing. 17.20 Stereo: Semi-klassieke kamermuziek (gr). 17.55 Mededelin gen. 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten. 18-20 Uitzending van D'66. 18.30 Ste reo: Klink Klaar zonder nonsens. 19.30 Nws. 19.35 Buitenlands week overzicht. 19.45 Stereo: Tango-Rumba orkest met zangsolisten. 20.10 Licht instrumentaal trio. 20.30 Stereo: VARA-Dansorkest en solisten. 20.55 Franse filmmuziek (gr). 21.15 Stereo: Licht instrumentaal ensemble. 21.45 Nou, en Actueeel satirisch pro gramma. 22.10 Country en Western muziek. 22-30 Nieuws. 22.38 Medede lingen. 22.43 Actualiteiten. 22.55 Ste reo: Moderne muziek van Australi sche componisten (gr). 23.20 Radio Jazz magazine. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II 298 M KRO: 12.00 Van twaalf tot twee, gevarieerd programma. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelingen t.b. v. land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12-41 Actualiteiten; 13.00 Raden maar 13.15 Ondernemend) NCRV: 14.00 Stereo: Radiophilharmonisch or kest en solisten: moderne muziek. 14.20 Stereo: Radio Kamerorkest: klassieke en moderne muziek. 15.00 In 't zilver: programma voor oudere luisteraars. 16.00 Nieuws. 16.02 Stereo Voor de jeugd. 17.00 Twien popra dio voor t(w)ieners. 17.50 Overheids voorlichting: Mens en samenleving. 18.00 Country and Western rubriek. 18.30 Nieuws. 18.41 Actualiteiten. N. O.S.: 19.00 Openb. Kunstbezit. 19.10 Wat is education permanente?, ge sprekken. CVK: 19.30 Gereformeerde Dankdienst voor gewas en arbeid. N.O.S.: 20.30 Verslag van de inter land voetbalwedstrijd Nederland (ADVERTENTIE) (en spaart bovendien de maag) X Poeders, tabletten, cachets. «eS Engeland. 22.05 Ster-eo: Gevarieer de grammofoonmuziek. 22.30 Nieuws. 22.38 Parlementsoverzicht. 22.45 Ste reo: X, een sprong in het duister. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM Hl 240 M EN FM NOS: (12.00 Nieuws) AVRO: 13.00 Nieuws. 13.03 Radiojournaal. 13.06 Zet 'm op: vrolijk p-latenp-rogramma. (14.00 Nieuws.) 15.00 Nieuws. 15.03 Arbeidsvitaminen: populair verzoek- platenprogramma. 16.00 Nws. 16.03 Gimmick: licht platenprogramma. 17.00 Nieuws. 17.02 Radiojournaal. 17.05-18 00 Toppoppology: pop- en countrymuziek. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.(10 Nieuws. 12.03 Gevarieerde muziek. (12-40-12.48 Weerbericht, me dedelingen on SOS-berichten voor de schippers). 12.55 Buitenlands pers overzicht. 13.00 Nieuws, weerbericht en dagklapper. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nieuws. Aansl.: Schoolradio. 14.30 Voor de jeugd. 14.50 Concert. (15.00 Nieuws). 15.15 Voor de' kinde ren. 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberich ten. 16.09 Muziek voor de jeugd. 16.30 Volksmuziek. 17.00 Nieuws, weerbe richt en mededelingen. Aansl.: Jazz muziek. 18.00 Nieuws. 18.03 Popmu ziek. 18.20 Lekenmoraal en filoso fie. 18.50 Sportkr. 18.58 Taalwen- ken. 19-00 Nieuws, weerbericht en actualiteiten. 19.40 Grammofoonmu ziek. 19.45 Pedagogische lezing. 20.00 Operettemuziek. 22.00 Nieuws, be richten en cultureel lieu.vs. 22.15 Ge varieerde muriek ^23 00-23 10 Nws, 23.40 Nieuws. 23.45-0.30 Voor de zee lieden. Donderdag 6 november HILVERSUM I 402 M AVRO: 7-00 Nieuws. 7.10 Ochtend gymnastiek. 7.20 Stereo: Lichte gram mofoonmuziek. 8.00 Nieuws. 8.11 Ra diojournaal 8.20 Stereo: Lichte gram mofoonmuziek. (8.30-8.33 De groente man) 8 50 Morgenwijding 9.00 Stereo Klankjuwelen (gr) 9.35 Waterstan den. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen.(gr). (11.00-11.02 Nieuws). 11.30 Rondom 12: programma voor de vrouw. (11.55 B eurs-b erichten HILVERSUM H 298 M KRO: r.00 Nieuws. 7.10 Het leven de woord. 7-15 Badinerie: klassieke grammofoonmuziek. (7.30 Nieuws; 7.32 Actualiteiten; 7.50 Overweging; 8.00 Nieuws.) 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de huisvrouw (9.00-9.10 Gymnastiek voor de huisvrouw.) N.Ö.S.: 10.09 Wat heeft dat kind?, pedagogischs lezing. 10.20 Stereo: Muziek uit d4 Barok (opn.) KRO: 11.00 Voor da zieken. 11.55 Mededelingen. HILVERSUM III 240 M EN FM NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Terug van weggeweest: muziek van toen voor luisteraars van nu. 9.30 zzzoef licht instrumentaal program' ma. 10 00 N'"uws 10 03 Muziek bij dl koffie. (11.00 Nieuws.). r

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 13