SSSStsXT"i
En de Ford Escort 2-deurs had al zoveel voordelen.
Hij heeft in Europa vele harten veroverd omdat
hij een nieuwe klasse voor de kleine wagen
creëerde. Met de ruimte van een grote wagen
(plaats voor 4 of 5 mensen plus hun bagage) en
de prestaties van een grote wagen.voor de prijs
van een kleine wagen.
De auto die alles al had behalve 4 deuren, heeft
nu echt alles. Dat zijn voor u redenen te meer om
de Escort eens goed onder de loep te nemen.
Kijk maar 'ns naar de motoren. Drie in totaal: de
1100 cc, 1300 cc en 1300 cc GT motor. Alle drie
met de speciale Ford „cross-flow" cilinderkop en
„bowl-in-piston" verbrandingsruimte. Ze
verslinden kilometers maar nippen bescheiden van
uw benzine.
katholieke volksi
Kijk 'ns naar de zittingen, de bekleding, de
interieurafwerking. Dezelfde stijl en comfort die
typerend zijn voor grotere wagens.
En kijk dan 'ns naar de reeks van modellen.
Standaard-, De Luxe- en GT-uitvoeringen.
Alles bij elkaar een handvol troeven voor onze
Ford Escort. En vooral nu u kunt kiezen tussen
een 2- of 4- deurs uitvoering.
Open de deur, deur, deur, deur naar een
nieuw rijplezier. Ford introduceert de
liiiwe 4-deurs Escort.
Deze Escort is uitgerust met speciale wieldoppen
Pop-muziek, wat dat o
precies mag zijn, begint a
erkenning te vinden als ei
nieuw en invloedrijk med
vooral voor de jonge gent
leder zich respecterend pe
besteedt er aandacht aan
vele ouderen komen onde
de indruk van de enorme
platenomzetten en de kola
pop-festivals. Maar hebbel
nu de muziek, waarvan wc
kunnen zeggen: dat is het
helemaal? Zijn wij eindelij
generatie die het helemaal
zitten? Kortom: hoe staat
met die experimentele,
dynamische muziek met zijj
onbegrensde mogelijkhedi
En: waar gaat het heen?
De start lag bij de Bea
andere beoefenaars van q
dige stampmuziek. Daar
naast was een minder door:
lossere stijl met solo's van
en mondharmonika, de £,n
interpretatie van de ouder
rikaanse rhythm and blm
(Stones en Animals). Het
om de emotie van de muzi
teksten verkeerden nog in
lagereschoolstadium. Dat va
beterde in 1965, toen er el
radicalisering van de politij
verhoudingen kwam en ie
sprak over Vietnam, rassen
minatie en provo. De tekste
de toen opkomende protestz
als Dylan en Donovan ware
belangrijk. Ze waren poëti
en fel en toen de folk-protes
voorbij was, verslapte de aa;
voor de teksten niet. De w
den werden kritischer geko
en vormden soms stekelige
klachten: „My generation"
de Who en „A well respect
man" van de Kinks. In dat
sieve klimaat met een verse
generatietegenstelling, were
agressievere muziek gemaa
door o.a. de Who, de Pretty 1
en onze Q 65.
Groepen onder de jongei
vonden, dat de Beatles toen
njk te gepolijste muziek ma
die ook ouderen waardeerdi
£il zochten het bü de ruigei
"tones of de door de hitpa
miskende groep Them. Iets
ontdekten de „zoekers" in a
"°on nog beat) de blanke g
etadsblues van John Mayall
*ti "f 'ilburgse folkgroup
vanapnR" is de nieuwe tr
ari Phonogram Van de gr
»erd vorige week de eerst
P'aat gelanceerd, meteen n
oen elpee. (XPY 855845).
"et is een plaat die nogal
on "i Va'1 ^ij wat de laatste
P de markt is gebracht.
"L5r"ep wiI namelijk de
Christel weergeven vai
üam1!8 A"karrt geeft de inhi
riP7„ en antentieke mis, hoi
„„ff ,m een nieuw jasje
van°i?en iS' Bi-' ket Sdhvijvi
comnnZe.mis werd de jonge
Ad P?n, "tekstschrijver
de a geïnspireerd dcx
NoorriaTndf gospels van de
door rvnegers ei
echtJfSeeger. Dat was
auW-T6 3aar geleden. I
nogal vr"6 mi®teksiten werd
vertaald Engels
derniseerd11 12 d-aar ger
In keX e talkmis sloeg
mensen Waren 1500 tot 20
mensen aanwezig. Er werd