SSSStsXT"i En de Ford Escort 2-deurs had al zoveel voordelen. Hij heeft in Europa vele harten veroverd omdat hij een nieuwe klasse voor de kleine wagen creëerde. Met de ruimte van een grote wagen (plaats voor 4 of 5 mensen plus hun bagage) en de prestaties van een grote wagen.voor de prijs van een kleine wagen. De auto die alles al had behalve 4 deuren, heeft nu echt alles. Dat zijn voor u redenen te meer om de Escort eens goed onder de loep te nemen. Kijk maar 'ns naar de motoren. Drie in totaal: de 1100 cc, 1300 cc en 1300 cc GT motor. Alle drie met de speciale Ford „cross-flow" cilinderkop en „bowl-in-piston" verbrandingsruimte. Ze verslinden kilometers maar nippen bescheiden van uw benzine. katholieke volksi Kijk 'ns naar de zittingen, de bekleding, de interieurafwerking. Dezelfde stijl en comfort die typerend zijn voor grotere wagens. En kijk dan 'ns naar de reeks van modellen. Standaard-, De Luxe- en GT-uitvoeringen. Alles bij elkaar een handvol troeven voor onze Ford Escort. En vooral nu u kunt kiezen tussen een 2- of 4- deurs uitvoering. Open de deur, deur, deur, deur naar een nieuw rijplezier. Ford introduceert de liiiwe 4-deurs Escort. Deze Escort is uitgerust met speciale wieldoppen Pop-muziek, wat dat o precies mag zijn, begint a erkenning te vinden als ei nieuw en invloedrijk med vooral voor de jonge gent leder zich respecterend pe besteedt er aandacht aan vele ouderen komen onde de indruk van de enorme platenomzetten en de kola pop-festivals. Maar hebbel nu de muziek, waarvan wc kunnen zeggen: dat is het helemaal? Zijn wij eindelij generatie die het helemaal zitten? Kortom: hoe staat met die experimentele, dynamische muziek met zijj onbegrensde mogelijkhedi En: waar gaat het heen? De start lag bij de Bea andere beoefenaars van q dige stampmuziek. Daar naast was een minder door: lossere stijl met solo's van en mondharmonika, de £,n interpretatie van de ouder rikaanse rhythm and blm (Stones en Animals). Het om de emotie van de muzi teksten verkeerden nog in lagereschoolstadium. Dat va beterde in 1965, toen er el radicalisering van de politij verhoudingen kwam en ie sprak over Vietnam, rassen minatie en provo. De tekste de toen opkomende protestz als Dylan en Donovan ware belangrijk. Ze waren poëti en fel en toen de folk-protes voorbij was, verslapte de aa; voor de teksten niet. De w den werden kritischer geko en vormden soms stekelige klachten: „My generation" de Who en „A well respect man" van de Kinks. In dat sieve klimaat met een verse generatietegenstelling, were agressievere muziek gemaa door o.a. de Who, de Pretty 1 en onze Q 65. Groepen onder de jongei vonden, dat de Beatles toen njk te gepolijste muziek ma die ook ouderen waardeerdi £il zochten het bü de ruigei "tones of de door de hitpa miskende groep Them. Iets ontdekten de „zoekers" in a "°on nog beat) de blanke g etadsblues van John Mayall *ti "f 'ilburgse folkgroup vanapnR" is de nieuwe tr ari Phonogram Van de gr »erd vorige week de eerst P'aat gelanceerd, meteen n oen elpee. (XPY 855845). "et is een plaat die nogal on "i Va'1 ^ij wat de laatste P de markt is gebracht. "L5r"ep wiI namelijk de Christel weergeven vai üam1!8 A"karrt geeft de inhi riP7„ en antentieke mis, hoi „„ff ,m een nieuw jasje van°i?en iS' Bi-' ket Sdhvijvi comnnZe.mis werd de jonge Ad P?n, "tekstschrijver de a geïnspireerd dcx NoorriaTndf gospels van de door rvnegers ei echtJfSeeger. Dat was auW-T6 3aar geleden. I nogal vr"6 mi®teksiten werd vertaald Engels derniseerd11 12 d-aar ger In keX e talkmis sloeg mensen Waren 1500 tot 20 mensen aanwezig. Er werd

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 16