0
Colk
N.O.S.-i
krijgt p
van Pri
tusse
Eis de origii
Geschiedenis
11
I1H-Ï,-i.h*K-- - -•*' -
Hij zocht een kompakte auto
met eigen stijl en karakter.
Zij wenste een royale,
makkelijke weekender.
In de nieuwe Renault 6 vinden zij elkaar;
Eindelijk bestaat er een auto die de
wensen en eisen van beiden weet te
vervullen: de nieuwe Renault 6.
Kijkt u maar naar de feiten:
doordeweeks is de Renault 6 een stijlvolle
auto, waarmee u overal voor de dag kunt
komen. De lijn is opzettelijk sober
gehouden. Want al te chroom is
buurmans gek...
In uw vrije tijd ontpopt de Renault 6
zich als een bijzonder ruime 5-deurs
weekender.
In de stad is hij handig en kompakt.
Want al doet hij op het eerste gezicht
vrij fors aan, in werkelijkheid bedraagt
zijn lengte nog geen vier meter.
Zijn draaicirkel is 8.70 m.
Hij vindt dus makkelijk een parkeerplekje.
Zijn ruimte zit binnenin. Voor u.
Voor uw gezin. Voor uw bagage.
Het is immers logisch, dat de aflopende
achterzijde een enorme bagageruimte
mogelijk maakt. Van 90 cm hoog,
110 cm breed en 78 cm diep.
Is dat u nog niet genoeg, omdat u behalve
uw buitenboordmotor ook nog een forse
tent mee wilt nemen? Akkoord, dan klapt
u eenvoudig de achterbank even weg
om-de diepte van de kofferruimte tot
liefst 120 cm te vergroten. Alles kan mee.
Zonder de fraaie lijn aan te tasten.
Natuurlijk vraagt u van een auto
meer dan prestige en ruimte.
U kijkt naar technische kwaliteiten.
Hier zijn ze: de 845 cc motor met een
vermogen van 38 SAE pk drijft de
voorwielen aan. Hij is uitgesproken zuinig.
Rijdt gemiddeld één op 14.
De wegligging is stabiel/Vooral ook
omdat de Renault 6 voorzien is van
torsievering, die zelfs alle kuilen in bospaden
glad strijkt. Met een top van een dikke
120 km per uur wordt de grote weg
natuurlijk geen racebaan.
Toch bent u snel met de Renault 6.
Omdat hij hoge gemiddelden maakt.
De kruissnelheid ligt boven de 110 km.
Speciale aandacht is besteed aan het
komfort. Komfort voor in de stad,
komfort voor in het weekend.
Het ventilatiesysteem is gebaseerd op een
lichte onderdruk, hetgeen vermoeidheid
buitensluit. Kinderen worden niet
wagenziek of hangerig.
Ook tijdens lange ritten zit u gerieflijk
en ruim in de steungevende fauteuils.
Rust en komfort op reis
betekenen: veilig rijden
Als u nader kennis maakt met de
Renault 6, zult u het gauw met elkaar
eens worden. Omdat deze wagen zich
soepel aanpast aan uiteenlopende wensen.
Hij past bij uw drukke werkzaamheden
en bij uw zorgeloze vrije tijd.
Hij voldoet in ruime mate aan uw
technische eisen en aan de komfortwensen
van uw vrouw. U voelt zich er net zo
goed in thuis in doordeweeks maatkostuum
als in een weekend-koltrui.
Renault 6 TL 5.920,- Renault 6 5.800,- (prijzen incl. BTW en af imp.).
Toneelkritieken s
alleen een moeilijk
met zo groot mogel
heid, moet schrijve]
die veelal nooit het
lezen of gezien; het
lijk omdat je rei
voorschrijft hoe Ia
danmaal je stukjes
dat is altijd minder
nodig te hebben or
van een stuk en vo
te doen wedervaren
lengte beperkt dus
de keuze van wat h
kan, vermelden.
Ea aangezien ho|
auteur, stuk, thema
vertoners plegen vo<
bijzaken, komt daari
lijk minstens zo bela
de regisseur amper
ontwerper. Hoe goer
sfeer en situatie van
ontworpen, hij kan
als de man van het
kostuums niet komt
waarin die visie vai
ruimtelijke vorm vij
aankleding, belicht]
speciale (geluids)
tuums... sfeer! En
publiek er niet vaak'
r
j
(Van onze radio- en tv-
HILVERSUM Op het
dio- en televisieconcours
Prix Italia is de prijs va
liaanse pers toegekend
Uschi van de NOS voor
documentaire „De vogel
zingen in Newe jur", De j
enige, die in de categorie
cumentaires op de Prix I
worden gewonnen is
Uschi uitgereikt in Mam
het concours de afgelopen
dagen is gehouden.
De bekroonde inzendin
deel uit van een serie vai
diodocumentaires over Is
in het voorjaar van 1969
Uschi werd samengesteld c
duceerd. De opnamen v<
serie werden gemaakt dc
Buurman en Hans Gobes.
gels blijven zingen in N
werd als laatste in de Is
uitgezonden op maandag
Op maandag 30 juni vc
herhaling.
De radiodocumentaire, dl
langrijke onderscheiding
geeft een indringend beeld
leven in een kleine Israëli
derzetting in het dal van Be
ten zuiden van het meer vi
lea, aan de oever van de
Tegenover deze kibboets
Jordaans grondgebied, ea
mandopost van El Fatah,
grenssector vinden regelmat
gevechten plaats tussen A
infiltranten en Israëlische
trouilles.
Het NOS-team is twee dl
2 nachten lang getuige gwi
acties in deze streek. Opnam
den gemaakt in en buiten di
kelders van Newe Ur tijd'
kort, maar hevig duel. Hoi
woners van de kibboets
(ADVERTENTIE)
1609-1621
12-Jarig bes
Eindelijk tijd
om ongesto
van "VLEK"
te genieten.
Sinds 1550 gestookt volgens
hetzelfde oude recept.
Een zeer voordelige merkjeneve
VOOR de meeste Fransen 1
verleden de enige periode wa
wet wat plezier leven. Vanda
hun polemieken over historiscj
derwerpen vaak nog feller zi
un strijd om de waarheden ve
njd.
Neem bijvoorbeeld eens Ren
hoofstad van Bretagne. Daar
Ju11? veertiS Saar een ni3
stadhuis leeg omdat Bretons.
^fVyders het beeld, dat
rle„ TT8 Bretonse eer onwaard
a et stelde dan ook kx
hha van Betagne voor, gi