0 Colk N.O.S.-i krijgt p van Pri tusse Eis de origii Geschiedenis 11 I1H-Ï,-i.h*K-- - -•*' - Hij zocht een kompakte auto met eigen stijl en karakter. Zij wenste een royale, makkelijke weekender. In de nieuwe Renault 6 vinden zij elkaar; Eindelijk bestaat er een auto die de wensen en eisen van beiden weet te vervullen: de nieuwe Renault 6. Kijkt u maar naar de feiten: doordeweeks is de Renault 6 een stijlvolle auto, waarmee u overal voor de dag kunt komen. De lijn is opzettelijk sober gehouden. Want al te chroom is buurmans gek... In uw vrije tijd ontpopt de Renault 6 zich als een bijzonder ruime 5-deurs weekender. In de stad is hij handig en kompakt. Want al doet hij op het eerste gezicht vrij fors aan, in werkelijkheid bedraagt zijn lengte nog geen vier meter. Zijn draaicirkel is 8.70 m. Hij vindt dus makkelijk een parkeerplekje. Zijn ruimte zit binnenin. Voor u. Voor uw gezin. Voor uw bagage. Het is immers logisch, dat de aflopende achterzijde een enorme bagageruimte mogelijk maakt. Van 90 cm hoog, 110 cm breed en 78 cm diep. Is dat u nog niet genoeg, omdat u behalve uw buitenboordmotor ook nog een forse tent mee wilt nemen? Akkoord, dan klapt u eenvoudig de achterbank even weg om-de diepte van de kofferruimte tot liefst 120 cm te vergroten. Alles kan mee. Zonder de fraaie lijn aan te tasten. Natuurlijk vraagt u van een auto meer dan prestige en ruimte. U kijkt naar technische kwaliteiten. Hier zijn ze: de 845 cc motor met een vermogen van 38 SAE pk drijft de voorwielen aan. Hij is uitgesproken zuinig. Rijdt gemiddeld één op 14. De wegligging is stabiel/Vooral ook omdat de Renault 6 voorzien is van torsievering, die zelfs alle kuilen in bospaden glad strijkt. Met een top van een dikke 120 km per uur wordt de grote weg natuurlijk geen racebaan. Toch bent u snel met de Renault 6. Omdat hij hoge gemiddelden maakt. De kruissnelheid ligt boven de 110 km. Speciale aandacht is besteed aan het komfort. Komfort voor in de stad, komfort voor in het weekend. Het ventilatiesysteem is gebaseerd op een lichte onderdruk, hetgeen vermoeidheid buitensluit. Kinderen worden niet wagenziek of hangerig. Ook tijdens lange ritten zit u gerieflijk en ruim in de steungevende fauteuils. Rust en komfort op reis betekenen: veilig rijden Als u nader kennis maakt met de Renault 6, zult u het gauw met elkaar eens worden. Omdat deze wagen zich soepel aanpast aan uiteenlopende wensen. Hij past bij uw drukke werkzaamheden en bij uw zorgeloze vrije tijd. Hij voldoet in ruime mate aan uw technische eisen en aan de komfortwensen van uw vrouw. U voelt zich er net zo goed in thuis in doordeweeks maatkostuum als in een weekend-koltrui. Renault 6 TL 5.920,- Renault 6 5.800,- (prijzen incl. BTW en af imp.). Toneelkritieken s alleen een moeilijk met zo groot mogel heid, moet schrijve] die veelal nooit het lezen of gezien; het lijk omdat je rei voorschrijft hoe Ia danmaal je stukjes dat is altijd minder nodig te hebben or van een stuk en vo te doen wedervaren lengte beperkt dus de keuze van wat h kan, vermelden. Ea aangezien ho| auteur, stuk, thema vertoners plegen vo< bijzaken, komt daari lijk minstens zo bela de regisseur amper ontwerper. Hoe goer sfeer en situatie van ontworpen, hij kan als de man van het kostuums niet komt waarin die visie vai ruimtelijke vorm vij aankleding, belicht] speciale (geluids) tuums... sfeer! En publiek er niet vaak' r j (Van onze radio- en tv- HILVERSUM Op het dio- en televisieconcours Prix Italia is de prijs va liaanse pers toegekend Uschi van de NOS voor documentaire „De vogel zingen in Newe jur", De j enige, die in de categorie cumentaires op de Prix I worden gewonnen is Uschi uitgereikt in Mam het concours de afgelopen dagen is gehouden. De bekroonde inzendin deel uit van een serie vai diodocumentaires over Is in het voorjaar van 1969 Uschi werd samengesteld c duceerd. De opnamen v< serie werden gemaakt dc Buurman en Hans Gobes. gels blijven zingen in N werd als laatste in de Is uitgezonden op maandag Op maandag 30 juni vc herhaling. De radiodocumentaire, dl langrijke onderscheiding geeft een indringend beeld leven in een kleine Israëli derzetting in het dal van Be ten zuiden van het meer vi lea, aan de oever van de Tegenover deze kibboets Jordaans grondgebied, ea mandopost van El Fatah, grenssector vinden regelmat gevechten plaats tussen A infiltranten en Israëlische trouilles. Het NOS-team is twee dl 2 nachten lang getuige gwi acties in deze streek. Opnam den gemaakt in en buiten di kelders van Newe Ur tijd' kort, maar hevig duel. Hoi woners van de kibboets (ADVERTENTIE) 1609-1621 12-Jarig bes Eindelijk tijd om ongesto van "VLEK" te genieten. Sinds 1550 gestookt volgens hetzelfde oude recept. Een zeer voordelige merkjeneve VOOR de meeste Fransen 1 verleden de enige periode wa wet wat plezier leven. Vanda hun polemieken over historiscj derwerpen vaak nog feller zi un strijd om de waarheden ve njd. Neem bijvoorbeeld eens Ren hoofstad van Bretagne. Daar Ju11? veertiS Saar een ni3 stadhuis leeg omdat Bretons. ^fVyders het beeld, dat rle„ TT8 Bretonse eer onwaard a et stelde dan ook kx hha van Betagne voor, gi

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 10