Stichting gaat met wekker naar bed Verdierf gekt Geen giftige stoffen stortplaats Kanaalpolder naar straw TRANSPORTEUR A. TOLLENAAR UIT TERNEUZEN Industriegebied aan Sloe niet verbonden Veersemeer met REIZEN NAAR INDISCHE GRAVEN Vaste oeververbinding 'LiTN. Vri Spectaculaire transporten voor Goese ketelfabriek In gesprek met J. C. Kok dag 15 s®p- li tflo- e 20.00 uur. J warm worden •r nieuws uit d en streek pag. 3-5 Taken Ongenoegen Quarlespolder In Middelburg Dr. Stevens (65) neemt afscheid Reactoren Route In Zak Z.-Beveland Mogelijk één kiesvereniging CHU voor Overlast Voordeel ■DE STEM VAN VRIJDAG 12 SEPTEMBER 1969 3 ït n openbaar", met les- vergadertechnieken, spreken, het houden bezocht. 67 te Hulst. ize adverteerders) N Garage L. D. Boonel eeft haar bedrijf aan del verbouwd, waardoor I ;ing van de garage metl mtoor en spuitcabine kon I •ealiseerd. Een en ander erdag 13, zondag 14 e september van 10 tot 211 gd worden. Tevens wordt I ;ehouden van nieuwe au- f IN ROOD 7.JN 8LRUM -7 ■ONS UIT DE NOOD f re, KOEN EN TROUW. zaterdag 13 september, p Zoom: 4.46 en 17.011 reert: 3.57 en 16.10 uur, I melen: 7.25 en 19.23 uur, 3.18 en 15.32 uur. Vlij- i en 15.01 uur, Wemel-| en 16.51 uur. vwerk van Jos But de Meester de Betzen- JRG Stadhuis 10—17 uur aquarellen van de Chi- :se kunstenaar Siegwari DIVERSEN PELLE stallaart 14.30 uur n behendigheidsspelen IT le Vliegher 15 uur RZANDE Soos „The Underground 4E Lozanne 20 uur isociëieit esdag 14.30 uur ouw met gratis rondvaart gratis mossel eten jacht- Leeraert-Nijs 15 uur 3E Drumont 15 uur deze rubriek tel. 01»' ostbus 116 in Middelburs I '(Van een onzer verslaggevers) MIDDELBURG De stich ting Vaste Oeververbinding Westerschelde begeeft zich naar bed, maar zij heeft de wekker op het nachtkastje staan. Nu er aan de totstand koming van een vaste oever verbinding niet meer getwij feld behoeft te worden, is het voor de stichting uiteraard niet langer nodig om de idee van een brug-tunnel-combina- tie over en onder de Wester schelde uit te dragen. Daar ook het tracé voor d:e vaste- oeververbinding praktisch vaststaat (zoals bekend heeft de minister op grond van technische, nautische en fi nanciële overwegingen de keuze op het tracé Kruiningen-Perkpolder la ten vallen) heeft het ook weinig zin meer dat de stichting propaganda voert voor de centrale route. Tóch gelooft zij nog wel taken te hebben. Dit zijn er enkele: 1. Voordurend argumenten aandra gen tégen een eventuele tracé- keuze, oostelijker dan de thans voorlopig bepaalde en waakzaam blijven in geval van een onver hoopt uitstel van de plannen. Zo als bekend, kan de verbinding in 1977 gereed zijn. 2. Statistische werkzaamheden uit voeren, om aan de hand van een kosten-baten-berekening invloed uit te oefenen op de hoogte van het tol-tarief, dat voor de vaste verbinding zal moeten gelden. 3. Public relations bedrijven ten gunste van de Delta-route, die al krijgt zij een rare planologische knik, tóch een eigensoortige noord-zuid-verbinding kan wor den. Drs. M. C. Verburg, voorzitter van de stichting Vaste Oeververbinding, herhaalde op een openbare vergade ring van de stichting, in de schouw burg te Middelburg, dat de Stichting nolens volens met het tracé Krumin- gen-Perkpolder akkoord gaat, al vindt men dit tracé planologisch niet in teressant en economisch nogal aan vechtbaar. Het veto van rijkswater staat over het tracé dat de stichting aan het hart gebakken is, en dat ter hoogte van Temeuzen-Baarland ge legen is, heeft de stichting echter tot realist gedwongen. „Wij leggen ons bij de situatie neer", zei drs. Verburg, „maar wij zeggen erbij, dat het defi nitieve tracé geen kilometer oostelij ker mag komen dan Kruiningen. Ge ruchten over een plan tot bouw van een hangbrug ter hoogte vain Waarde, maken ons bezorgd, hoewel dat idee weinig realistisch aandoet. Wij mis sen in Nederland de „know howT voor dit soort produkten." Het bestuur van de stichting heeft enig ongenoegen gekregen met de gemeente Goes. Deze gemeente be hoort tot degenen, die de stichting voor haar arbeid subsidie verlenen. Men vond het in Goes niet juist, dat de stichting haar standpunt over het uiteindelijke tracé bekend heeft ge maakt, zonder eerst de mening van de subsidiegevers te vragen. „Voor Goes is het geen wet van Meden en Perzen, zoals wethouder Dijkgraaf namens b. en w. kwam ver klaren, dat een brugtunnel in de cen trale route een onmogelijkheid is. Burgemeester Aschoff van Terneu- (Van een onzer verslaggevers) MIDDELBURG Het ligt niet in het voornemen van G.S. van Zeeland om de totstandkoming van een achterwaartse scheep vaartverbinding tussen het zee haven- en industriegebied aan het Sloe in de richting van het Veerse Meer te bevorderen. Even min is het de bedoeling om een ongebreidelde opmars van indus trieën in noordelijke richting, naar de woonkernen Middelburg en Vlissingen mogelijk te maken. Dit schrijven G.S. van Zeeland in antwoord op een reeks vragen die door de commissie voor ruim telijke ordening van de Staten rijn gesteld met betrekking tot het ontwerp voor uitwerking van de zogenaamde „artikel-4-lijn" (bijgenaamd: Kalandlijn) in het streekplan Midden-Zeeland. In één der eerstvolgende vergade- ringen van de Staten van Zeeland raat het uitwerkingsontwerp ter sprake. Vooruitlopend op de discus sies zeggen G.S., dat ruime aandacht zal worden besteed aan het voortbe staan van een goede verbinding tus- ri°rP Borssele en het wegen net m Midden-Zeeland. Al zullen di- '®se wegen moeten worden opge ruimd en omgelegd, Borssele hoeft Met voor isolement te vrezen. De ornaamste verbinding, in casu de (ADVERTENTIE) SPAR v°Muitzichten °°r zaterdag 611 zondag, opgesteld doo- j f,et K.N.M.I v"i warm kans on «ikeie buien. miri fe.r?vooruitzicliten in cijfers ge- VnÜ 0ver Neerland. tot R Jr Uterdag: aantal uren zon: 1 Ven 0 tot 4 graden bo- srad» u1331' max.-temp.: 0 tot 4 dreun," en normaal; kans op een Dam E1?lt'e van minstens 12 uur: etm ™,Cerj!t' kans op een geheel droog «iaat: 40 procent. tot Voor zondag:: aantal uren zon: 1 maai .m.m,"tsmp.: van ongeveer nor ma* t ëraden boven normaal: CaabPi: 1 tot 6 §raden boven van tt.' kans op een droge periode lta„„ Minstens 12 uur: 90 procent; Procent. °P een geheel droog etmaal: 60 Monsterweg, zal weliswaar ook ge deeltelijk moeten worden omgelegd, maar dat betekent geen isolement voor het dorp. Verschillende Statenleden waren wat verbaasd, dat het zeehaven- en industrie-areaal zo rigoureus wordt uitgebreid. Daarop zeggen G.S., dat blijkens de ervaring, voor vestigin gen in een zeehavengebied als regel grote terreinoppervlakten worden ge vraagd. Bovendien is het noodzake lijk voor een effectief acquisitiebe leid, over keuzemogelijkheden te be schikken. Desgevraagd deelt het college mee, dat een terrein van 85 hectare in de Quarlespolder binnen de artikel-4- lijn valt. 'Het college van G.S. heeft over het ontwerp voor uitwerking van de artikel-4-lijn vooraf contact gehad met de gemeenten aan en rond het Sloe en met verschillende diensten en instanties. De gemeenten Borssele en Driewegen hadden ernstige be zwaren, omdat zij vrezen in haar ei gen ontwikkeling te worden geremd. G.S. hebben geantwoord: het is spij tig, maar het kan niet anders. Nau tische omstandigheden en de nood zaak terrein achter de hand te hou den voor een tweede insteekhaven dwingen tot reserveringen, waarvan omvang en vorm niet altijd stroken met wat de gemeenten als haar eigen belang zien. De gemeente Ovezande had voorge steld, de industrie-ontsluitingsweg zuidelijk van de kom van het dorp te projecteren. G.S. zeggen daarop, dat de industrie-ontsluitingsweg een nadere bestudering vergt. De gewestelijke raad van het Land bouwschap heeft geprotesteerd tegen de „aanwijzing" van 85 hectare land bouwgrond in de Quarlespolder als industrieterrein. De gemeente Mid delburg toonde zich enigszins ver ontrust door het vooruitzicht, dat in de toekomst de industrieën zich slechts enkele kilometers van de woonbebouwing van de stad zullen bevinden. Men vreest hinder en luchtverontreiniging. G.S. hebben hierop de verzekering gegeven, dat de kwestie van de milieuhygiëne hun volle aandacht heeft. Zoals ook in een antwoord aan de gemeente Vlissingen en aan het ha venschap Vlissingen i.o. wordt ge zegd: bij de uitwerking van het be^ treffende gebied in gemeentelijke be stemmingsplannen kunnen industrie terreinen anders worden ingetekend. Het streekplan heeft slechts een glo baal karakter. Wel is het zo, dat af wijkingen met betrekking tot indus trieterreinen van geval tot geval van hogerhand zullen worden beoordeeld. zen, sprekend vanuit een persoonlijke visie, vond het niet juist, dat de plaatselijkee overheden niet in de stichting vertegenwoordigd zijn. Drs. Verburg legde uit, dat zulks in dit ge val niet mogelijk was, omdat men dan ook Belgische provincies en gemeen ten in de stichting had moeten opne men, waarmee men op het terrein van buitenlandse zaken zou zijn ge treden. Ondanks enig ontevreden gemom pel in de rijen der geldschieters is de eenheid in de stichting bewaard ge bleven „Ook al is ons eigen voor keurstracé niiet uit de bus gerold, wij hebben tóch bijgedragen aan de ver snelling van het denken en de be sluitvorming betreffende de vaste- oever-verbinding" vond drs. Verburg. (Van een onzer verslaggevers) MIDDELBURG De geneesheer directeur van het gasthuis in Middel burg, dokter W. W. Stevens, heeft zoals wij reeds eerder hebben ge meld met ingang van 1 septem ber zijn functie neergelegd. In verband daarmee zal op 12 sep tember om vier uur, in de bezoekers- wachthal van het ziekenhuis een af scheidsbijeenkomst worden gehou den. 's Morgens om 11 uur wacht dokter Stevens een afscheidsbijeen komst in het stadhuis i-n Middelburg. Hij neemt tevens afscheid als ge meentegeneesheer. Dokter Stevens heeft zijn functie neergelegd, omdat hij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt heeft. (Van een onzer verslaggevers) HOEK „Het is uitgesloten dat de industrie in Terneuzen gif tige afvalstoffen meegeeft met het vuil, dat ik van de fabriek naar de stortplaats in de Kanaal- (Van een onzer verslaggevers) GOES De Goese transporton dernemer J. Roose heeft van de apparaten- en ketelfabriek Den Haag n.v. (A.K.F.) in Goes op dracht gekregen voor enkele spectaculaire transporten. Het meest interessante, maar tevens het moeilijkste karwei, zal aan het eind van het jaar worden ver richt: vier zoutverdampers van grote omvang over water dwars door het land naar Hengelo bren gen. De apparaten zullen niet in een schip worden geladen, maar gaan zelf varen. „Het is voor het eerst dat wij dit doen" aldus de heer Roose. „Aan alle kanten zal het passen en meten zijn". De kleinste zoutverdamper is 16,5 meter lang en heeft een door snede van 6,5 meter. De grootste is nog een meter langer, meet 8.40 me ter doorsenede en weeg 90 ton. Zij moeten 23 vaste bruggen passeren, die een maximumdooriaathoogte hebben van 6.40 m. Voor de ver dampers is dat twee meter te laag. Vandaar, dat ze op eigen gelegenheid zonder schip de reis moeten maken. Ook een schip met zware ballast zou deze ongewane vracht niet kunnen vervoeren. De verdampers zullen na afdich ting bij de A.K.F. in Goes in het water worden gebracht met een kraaninstallatie van 125 ton. Dan worden ze geballast tot ze 2.25 me ter diepgang hebben. Boven water blijft een hoogte van 6.15 meter. Sleepboten voor en achter zullen de kolossen voortbewegen. „In Zutphen gekomen", aldus de heer Roose, „zul len we hopen dat het lcanaalpeil ver laagd kan worden. Dan zitten we aan zes meter. Dat is reglementair toege staan." Dinsdag moet Roose voor de A.K.F. een transport verzorgen voor twee reactoren. Deze zijn dertien me ter lang, hebben een doorsnee van vijf meter en wegen 30 ton per stuk. De reactoren zullen op een zware wagen de fabriek uitrijden. Een kraan zal ze daarna aan boord van een speciaal uitgeruste motordek schuit brengen. Over veertien dagen vervoert Roo se vijf zoutindampers, die bij A.K.F. in Goes gebouwd zijn, naar Stade (Duitsland) op ongeveer 30 kilome ter van Hamburg, waar Saline unter Elbe een nieuwe zoutfabriek gaat in richten. De drie apparaten zijn ruim twaalf meter lang, hebben een door snee van 4.20 meter en wegen on geveer 35 ton; een vierde is 17 me ter lang, heeft een doorsnee van vijf meter en weegt ongeveer 43 ton. Een vijfde tenslotte heeft een leng te van 14,5 meter, een doorsnee van vijf meter en heeft een gewicht van ruim 45 ton. De apparaten worden op sleeën uit de fabriek gebracht naar de kade bij de A.K.F. Een kraan van 75 ton hijst ze aan boord van twee schepen. De route ziet er als volgt uit: Goes, Keten, Mastgat, Zijpe, Volke rak, Waal, Rijn, Wesei, Dattelkanaal, Dortmund - Eemskanaal, Mitteiland- kanaal via de D.D.R. naar Maagden burg en tenslotte via de Elbe naar Stade. De tocht duurt twaalf dagen. Het transport is volgens de heer Roose een enorm ingewikkelde on derneming. Via de Noordzee varen was niet mogelijk, omdat Goes niet bereikbaar is voor zeewaardige schepen. Plannen om de haven- en kanaalaccommodatie te veranderen, zijn op het ogenblik in de maak. „We zijn" aldus de heer Roose „ge bonden aan de hoogte van de brug gen. Maar er zijn daarnaast nog heel wat factoren, waar rekening mee ge houden moet worden. Het komt er op aan de zaak goed te coördineren". Nog niet zo lang geleden leverde A.K.F. apparatuur in stukken, die pas op de plaats van bestemming in elk aar werden gezet. Nu gaat alles in zijn geheel de deur uit. Eerst worden de verdampers geplaatst, daarna pas de fabriekshal. (Van een onzer verslaggevers) GOES Alvorens in de Zuid- Bevelandse dorpen Heinkenszand, Borssele, Nisse, 's Heer Abtskerke en 's Gravenpolder CHU-kiesverenigin- gen zullen worden gevormd, die met terdaad invloed kunnen uitoefenen op de samenstelling van de kandi datenlijst voor de raad van de nieu we gemeente Borssele, waarin bo vengenoemde gemeenten zullen op gaan, wil de C.H.U. proberen hier en daar het ledental te versterken. Het is niet onmogelijk, dat een ge zamenlijke kiesvereniging zal wor den gevormd. In hotel Westerschelde te Hoedekenskerke is een bijeen komst gehouden waar een en ander werd besproken. Ook de heer A. J. Kaland, lid van G.S. was aanwezig. DE VERMAARDE Amerikaanse hartspecialist en de man die het grootste aantal harttransplantaties ter wereld op zijn naam heeft, dr. Denton C. Cooley, heeft ontslag geno men uit het Baylor College of medi cine te Houston in Texas wegens een verschil van mening over het voort zetten van het onderzoek naar een kunstmatig hart. polder in Hoek breng. Het staat voor mij ook vast dat bij het stor ten en afdekken van het vuil de voorschriften stipt worden nage volgd." Aldus de heer A. Tollenaar van het gelijknamige transportbedrijf uit Terneuzen. Deze transportondernemer is het dan ook niet eens met de be wering, in de jongste gemeenteraad van Hoek gedaan, dat door verbran ding van plastic op deze vuilnist- belt giftige rook zou zijn vrijgeko men. Aanleiding tot de opmerkingen in de raad was de brand, die vorige week plotseling op de stortplaats uit brak. Vooral dc zware rookontwikke ling bezorgde de omwonenden, in hoofdzaak landbouwers, de nodige schrik. „De betrokken industrie laat de chemische afvalstoffen", zo licht de heer Tollenaar nog toe, „bij een spe ciaal bedrijf in Holland vernietigen'. De waarnemend burgemeester van Hoek, de heer J. v. d. Peijl, is wel van mening dat bij het verbranden van plastic, zoals vorige week is ge beurd, giftige stoffen kunnen vrij komen, die schadelijk voor het gewas, dieren en wellicht ook mensen kun nen zijn. Zoals de toestand nu is, ziet de heer v. d. Peijl geen reden voor ver ontrusting. „Ik heb wel de indruk dat aan de voorwaarden van de vergun ning afgegeven door de gemeente Hoek om op dat particuliere terrein te mogen storten niet voor hon derd procent is voldaan. Betrokkenen krijgen echter de tijd om alles in orde te maken. Gebeurt dat niet dan zullen b. en w. de vergunning on herroepelijk intrekken". Aldus de heer V. d. Peijl, die er in dit verband aan herinnert dat het afval van dezelfde fabriek vroeger op de gemeentelijke stortplaats van Hoek werd gedeponeerd. Het ge meentebestuur maakte daar een eind aan, toen men te veel overlast vooral ook door branden, van de verwerking van de fabrieksafval ondervond. Waarnemend burgemeester Van der Peijl stelt voorts, dat men niet heeft willen weigeren, dat het vuil toch in de gemeente, zij het op een ver afgelegen plaats, wordt gestort. „Wij beseffen namelijk dat de ver werking van het afval vooral door de voortschrijdende industrialisatie, voor het gehele gebied een probleem is. We zouden eigenlijk zo spoedig mogelijk tot de stichting van een ge zamenlijke vuilverbrandingsinstallatie moeten komen", aldus de heer Van der Peijl. Direct betrokken hij de zaak is ook de eigenaar van de grond, de landbouwer C. de Putter: „Ik verdien aan dat vuilstorten niets. Mijn enige voordeel is daarom heb ik ook aan de vervoerder toestemming gege ven dat op deze manier een laagte in mijn land, die steeds vol water liep, nu op hoogte wordt gebracht." Een directe buur van de vuilnis belt is de fruitteler J. van Vliet: „Wanneer het bij de brand harder had gewaaid, zou er volgens mij vast en zeker schade aan het fruit zijn toegebracht. Er waait ook veel papier en andere zaken van de belt mijn boomgaard in. Als het aan mij lag stopten ze daar met vuilnisstor- ten". Ook andere omwonenden, ofschoon niet verontrust, hebben het toch niet begrepen op de stortplaats. „Of de rook nu giftig is of niet, we willen er van verschoond blijven", is hun standpunt. (Van een onzer verslaggevers) BREDA De Bredanaar .1. C. Kok heeft het initiatief genomen tot de oprichting van de „Stichting Steun fonds 7 R.S." De stichting wil zich in samenwerking met de Oorlogsgra venstichting en het reisfonds „Verre Oosten" inzetten om familieleden van in Indië gesneuvelde soldaten in de gelegenheid te stellen de graven te bezoeken. De Stichting is in het leven geroe pen door een aantal oud-militairen van het voormalige O.V.W. Bataljon 7^ R.S. Van de militairen, die inder tijd deel uitmaakten van de Zeeuwse, Brabantse en Limburgse compagnie heeft men inmiddels vierhonderd adressen achterhaald. De komende weken zal op hen een beroep worden gedaan financiële steun te verlenen. Op deze manier hoopt men het geld bijeen te brengen, nodig om de ou ders of andere familieleden van de 21 gesneuvelde Nederlanders een reis naar het voormalige Nederlands In dië te laten maken. Er is een bedrag van ruim tweeëntwintighonderd gul den per persoon voor nodig. De 21 mi litairen zijn o.a. afkomstig uit Halste ren, Tilburg, Oud-Gastel, Breda en Bergen op Zoom. „We zijn van mening, dat elk on derdeel van het leger, dat indertijd in Indië is geweest, zich nu moet inzetten voor de nabestaanden van gesneuvel de vrienden", aldus het Stichtings bestuur. Het secretariaat van de stichting is gevestigd bij de heer L. Storms in Geleen (Fr. Eremlaan 89) Een vrachtwagen heeft zojuist een lading vuil weggebracht naar de stort plaats Kanaalpolder bij Hoek (foto boven). Dit is het vuil dat verbrand moet worden en waarover de meeste in woners van Hoek niet te spreken zijn. ,1K was zelf luitenant bij het voor malige O.V. Bataljon 7-R.S. en heb vanzelfsprekend heel wat kameraden toen waren we ook werkelijk ka meraden, nu spreek je van onderge- p schikten zien sterven. Omdat uit I een enquête van de Oorlogsgraven stichting is gebleken, dat bij de na bestaanden van de militairen, die in Ned. Indië zijn omgekomen, grote behoefte bestaat om een keer met eigen ogen het graf te zien van hun familielid, hebben wij een Stichting Steunfonds opgericht." DE heer J. C. Kok uit Breda is vice- voorzitter van dit nieuwe Steunfonds 7-R.S. In samenwerking met de Oor logsgravenstichting en het reisfonds „Verre Oosten" zal dit fonds familie leden van 21 tijdens de politiële acties in Ned. Indië gesneuvelde mi litairen in staat stellen de graven te bezoeken. NATUURLIJK", aldus de heer Kok, „is het verlangen naar een dergelijk bezoek niet zo groot meer als kort na 1948, maar toch weten wij, dat alle nabestaanden van die 21 jongens graag naar Indonesië gaan. Zij heb ben er lang genoeg op moeten wach ten. Om politieke redenen was een reis, met dit doel naar Indonesië, steeds niet mogelijk. Nu dit wel het geval is, achten wij de tijd gekomen, dat de nabestaanden in de gelegen heid worden gesteld de graven te bezoeken." „HET zevende bataljon R.S. is in 1945 voortgekomen uit verscheidene Zeeuwse, Brabantse en Limburgse compagnieën stoottroepers. Zij beston den uit voormalige verzetskernen en jonge vrijwilligers, zoals Frans Knaa- pen, Janus Jongbloed, de Jutens, Beijer, Krijntjes en Jeninga. Onder leiding van overste Brueren vertrok ken zij uit Vught via Engeland en Malakïca naar Ned. Indië. Zij brach ten rust en orde in Banka, Batavia en Zuid-Sumatra. Toen zij in 1948 terugkeerden naar Nederland, waren 21 gesneuvelde makkers achtergeble ven." ,DE band", vervolgt de heer Kok, „in Nederland en Ned. Indië gelegd, is i?i 7-R.S. bewaard gebleven. oud-7-R.S.'ers zijn er trots op bij liet Deviezenbataljon te hebben gediend. Zij achten liet hun plicht om de familieleden van gesneuvelden te steunen. We hebben uit vrijwillige bijdragen van de oud-officieren een werkpot gevuld, waaruit alle kosten voor de actie zullen worden betaald. Wij hopen, dat er ook van andere zijden bijdragen komen. Mocht de rcerkpot leeg raken dan zal iedere oud-officier zorgen, dat hij weer bij gevuld raakt." U moet niet denken, dat de Stichting Steunfonds 7-R.S. aan separatisme wil doen. Dat blijkt trouwens al uit de samenwerking met de Ned. Oor logsgravenstichting en het reisfonds Verre Oosten. Maar zij is wel van méning, dat ieder onderdeel van het Nederlandse leger, dat destijds in Ned. Indië werd ingezet, zich als on derdeel moet inzetten om hetzelfde doel te bereiken. Wij vinden, dat al leen op die manier zo'n actie succes kan hebben." Alle „TWINTIG jaar geleden", zegt de heer Kok, „voelden wij er veel voor om de gesneuvelden in Nederland te la ten begraven. Maar nu, na al die jaren, zeg je: Laat die graven toch maar in Indonesië. Ze zien er name lijk schitterend uit. Zelf ben ik er niet geweest, maar van de foto's die de Oorlogsgravenstichting gemaakt heeft, weet ik dat de erevelden daar zeer goed verzorgd worden."

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 3