RIEN VAN NUNEN HOEFT NIET MEER TE DENKEN AAN ZIJN JAREN VAN ARMOE f tussen haakjes J Stiefbeen wordt politieman ZWEEFT I Nieuwe Sonsbeek-expositie met baanbrekend karakter Wereldtelevisie op komst Tj'eempie Jubileum Krasse taal I Krasse taal II NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: Luister naar ARMOE DE GROTE KLAP RIJK WORDEN NIET BANG 18.50 PLUIMPJE 19.00 NIEUWS 19.07 VADEES TEGEN WIL EN DANK Feuilleton 19.30 AVRO'S REGIOVIZIER 20.00 NIEUWS 20.20 KEER KWIS Quiz met Fred Oster 20.50 THE SAINT Misdaadfeuilleton 21.40 DE HITLERJUGEND (1) Documentaire over deze door Baldur von Schirach geleide Nazi-organisatie 22.25 NIEUWS 18.50 19.00 19.03 19.30 20.00 20.20 21.55 22.20 22.25 PLUIMPJE NIEUWS SCALA YAO Oude volksverhalen van de Ivoorkust NIEUWS DOORTOCHT NAAR MINDANAO HIER EN NU EVANGELIE NIEUWS 18.55 19.00 19.20 19.30 19.45 20.00 20.25 21.15 22.00 22.30 ZANDMANNETJE CHARLIE OPLICHTER Stomme film SIGARETTEN WERELD ZONDER GRENZEN Jeugdmagazine OPENBAAR KUNSTBEZIT NIEUWS THE HIGH CHAPARRAL TSJECHOSLOWAKIJE 1968 TEMPO INFERNALE NIEUWS 18.40 NIEUWS 18.45 LA PLANETE AUX SEPT MONARQUES 19.00 ANTENNE SOIR 19.25 TARTINE 19.30 SPORT 20.00 NIEUWS 20.30 WALLONIË '69 21.15 CHAPEAU MELON ET BOTTES DE CUIR 22.05 TOLSTOI Documentaire 22.35 NIEUWS 20.00 NIEUWS 20.15 REPORT 21.00 DE DICK VAN DYKE SHOW' Feuilleton 21.45 LES HALLES 22.30 NIEUWS 22.50 WAS AUCH GESCHIEHT 17.30 NIEUWS 17.35 UNSERE KLEINE SHOW Amusementsprogramma m# o.a. Rex Gildo en Bibi Johns 18.05 DIE DREHSCHEIBE Actualiteiten en muziek 18.40 GUT GEFRAGT 1ST HALB GEWONNEN Quiz met Hans Rosenthal 19.10 SUSS ABER EIN BISSCHES VERRUCKT Feuilleton 19.45 HEUTE 20.15 UIT WETENSCHAP EN TECHNIEK Ontwikkelingen in de auto. industrie. Aansluitend: NIEUWS 21.00 WALKOVER Poolse speelfilm 22.15 NIEUWS Maandag 18 augustus HILVERSUM I 402 M NCRV: 12.00 Los-Vast: gevar. pro- gr. (12.21 Voor boer en tuinder; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuin bouw; 12.30 Nws.; 12.41 Actualitei ten). 14.05 Om en Om: lichte or- kestmuz. en licht vocaal trio (opn.). 14.35 Stereo: Vioolrecital: moderne en klassieke muz. (opn). 15.00 Gere formeerde middagdienst. N.O.S.: 15.30 Zoeklicht op Nederland: infor matie over Noord Holland, afgewis seld met muz. (16.00-16.02 Nws.). Overheidsvoorlichting: 17.20 Chris- toph Kersten zwerver Gods in Suriname. Spreker: F. J. van Wel. NCRV: 17.30 Voor de kinderen. 17.45 Stereo: Lichte grammofoonmuz. (N.O.S.: 17.55-18.00: Wereldkam pioenschappen wielrennen op de baan voor amateurs te Brno). 18.00 Stereo: Meisjeskoor met orkestbege leiding (gr). 18.19 Stereo: Lichte or- kestmuz. 18.30 Nws. 18.41 Actualitei ten. 19.00 Literama: radiokroniek over boeken, schrijvers en toneel. 19.15 Zingen met Cecilia: volksmuz. 19.30 Lichte muz. uit Latijns Ameri ka (gr). 20.00 Stereo: Concertge bouworkest, koren en solisten: klas sieke muz. (gr). 21.35 Een kwart eeuw na de vrijmaking (III), docu mentaire. 22.15 Wereldkampioen schappen wielrennen op de baan voor amateurs te Brno. 22.20 Avond overdenking. 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Vertolkers beluisterd (3): se- mi-klassieke muz. met commen taar. 23.25 Lichte grammofoonmuz. 23.30 Stereo: Vers in het gehoor: voordracht en muz. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM H 298 M VPRO: 12.00 Agent OOO. 13.00 Nws. 13.11 Informatie: ontwikke lingswerk. 13.20 Pro memorie. 13.25 Moderne en klassieke kamermuz (opn). 14.25 Stereo: Lichte muz. (opn). N.O.S.: 15.00 Stereo: Prome nade orkest en Nederlands Hoorn kwartet: moderne muz. AVRO: 15.30 Stereo: Sopraan, hobo, clavecimbel en slagwerk: klassieke en moderne muz. 16.00 Nws. 16.02 Canta Ameri ca: lichte muz. uit Latijns Amerika. 16.30 Voor de jeugd. 17.30 Brabant Journaal. Ong. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. 18.25 Ik verbind u doorpraatje. 18.30 Stereo: A la carte: tafelmuz. 19.30 Nws. 19.35 R.V.U.: Amerika. Spre kers: prof. dr. F. A. M. Alting von Geusau, prof. dr. B. Landheer en jhr. drs. G. van Benthem van den Bergh. N.O.S.: 20.05 Het Nationale Monument op de Dam discussie. 20.30 Stereo: Klassieke Javaanse Gamelan (opn). 21.00 Stereo: Om- roepkamerkoor: oude en moderne liederen. 21.20 Kamerorkest Pieter Hellendael en solist: klassieke en moderne muz. 21.50 Radiorama: 14- daags mini-magazine. 22.30 Nwil 22.55 Stereo: Metro's Midnight Ma-I sic. 23.55-2-1 no Nws. HILVi Hl 240 M EN FM TROS. in'ws. 12.03 Lynx (oil Los). KR 00 Nws. 13.03 Actua* liteiten. 13.08 T.N.T.: muz. van éér, tot twee. 14.00 Nws. 14.03 Pop-in: gezellig aanplaten. 15.00 Nws. 15.8! Holster: pop- en countrymuz. 16.0C Nws. 16.03 lORRRrrrrpop-maga. zine. 17.00 Nws. 17.02 Actualiteiten 27.07-18.00 Draaijijofdraaiik: verzoek platen. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Gevarieerde muz (12.08-12.15 Landbouwkroniek. 12.# 12.48 Weerbericht, meded. en SOS- berichten voor de schippers). 12.51 Buitenlands persoverzicht. 13.1 Nws., weerbericht, dagklapper enl beursberichten. 13.20 Tafelmuz 14.00 Nws. 14.03 Symfonisch concert 15.00 Nws. 15.03 Klassieke muz 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten! 16.09 Voor de zieken. 17.00 Nws, weerbericht en meded. Aansluitend: Jazzprogr. 18.00 Nws. 18.03 Popmuz 18.28 Sport. 18.30 Intermezzo. 18.51 Taalwenken. 18.55 Grammofoonmuz 19.00 Nws. en weerbericht. 19.31 Lichte muz. 20.00 Operamuz. Dinsdag 19 augustus HILVERSUM I 402 M NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Op het eerste gehoor lichte grammofoonmuz. met nws. actualiteiten. 8.00 Nws. 8.11 Gewijde muz. (gr). 8.30 Nws. 8.32 Vakantie- tips. 8.45 Voor de huisvrouw. (9.00- 9.10 Gymnastiek voor de huisvrouw) 9.35 Waterstanden. 9.40 Stereo: Lich te orkestmuz. met zangsoliste (gr). 10.00 Leven door hoop, lezing. 10.15 Stereo: Hoogtepunten uit Semirami- de, opera van Rossini (gr). 11.M Nws. 12.02 Stereo: Operettefrag- menten van Johann Strauss (gr). 11.15 Voor de zieken. 11.55 Meded. HILVERSUM n 298 M AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtend gymnastiek. 7.20 Stereo: lichte grammofoonmuz. 8.00 Nws. 8.11 Ba- diojournaal. 8.20 Stereo: lichte gram mofoonmuz. (8.30-8.33 De groente man). 8.50 Morgenwijding. N.0.S: 9.00 Er ligt geld te wachten, mis schien ook op u: progr. over vroegere invaliditeitsverrekening- 9.25 Grammofoonmuz. AVRO: M.M Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvita minen: populair verzoekplatenprogr. (11.00-11.02 Nws.). HILVERSUM III 240 M EN FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voor de pep. (10.00 Nws.). 11® Nws. 11.03 Een opvallend vrolijk varieerde visite. (12.00 Nws.). RedactieJosé Toirkens BijdragenGerard Croné Jan Hüsken 9,„ DE STEM VAN MAANDAQ 18 AUGUSTUS 1969 REMCO Camperts geruchtmakende boek „Tjeempie", of „Liesje in Lui- letterland" wordt tot musical ver werkt. Ruud van Hemert, filmregis seur van de VPRO, heeft de afge lopen maanden zijn uiterste best ge daan om met Gied Jaspers en Kees Meyering tot een strip te komen, waarin de kool en de geit gespaard zijn en Tjeemie een (enigszins) ge kuiste jongejuffrouw ii geworden. Drie kwartier moet de studio-pro- duktie gaan duren. Alles is in kan nen en kruiken, ware het niet dat er geen Tjeempie te vinden is. Stad en land heeft Ruud van Hemert af gelopen. Advertenties in de kranter hebben meer dan 400 Tjeempies op geleverd, die stuk voor stuk werdei gewogen en te licht bevonden. I; Ruud van Hemert te kritisch? „Ik wil iets nieuws, een heel nieuw typetje", zegt hij. Zelfs het ballet van Helen Leclercq en de Rietveldacademie konden geen Tjeempie opleveren. Ruud wordt er wat moedeloos onder. Laatste red middel zijn weer advertenties nu in Aloha en Muziekexpress en het in schakelen van theaterbureaus. Want Ruud zal en moet, bij overeenkomst met de VPRO- in oktober een proefopname tonen. Geen Tjeempie, geen proefopname, geen musical voor de VPRO. Blijkbaar is Nederland nog lang niet toe aan een luiletterland. IET Vlaamse literaire maandschrift NIEUWE STEMMEN" bestaat een cwart eeuw. „Voor een jongeren tijd- ;chrift een ongewoon feit," consta- eert hoofdredacteur-oprichter prof. dr. A. van den Daele s.j. terecht. Het jubileum-nummer geeft enkele te rugblikken, waaruit tevens nog eens duidelijk wordt, waarom de aanslui ting met Nederland echt niet mogelijk was. Zie zo'n beginselverklaring: „De jongeren moesten hun inspiratie zoe ken in een intense godsdienstbeleving, in de sociale zin, bij de oeroude Vlaamse kerngezonde traditie en door een oprechte persoonlijkheidscul tuur." Aldus de hoofdredacteur, die nog vermeldt, dat het blad eigenlijk „uit een soort reactie ontstaan" is. Men wilde namelijk tegen het Vlaam se katholieke minderwaardigheids gevoel „een dam opwerpen en uit eigen kracht beproeven om een spe cifieke katholieke kritiek en cultuur te helpen opbouwen." Een van de belangrijkste woord voerders van Nieuwe Stemmen uit de vijftiger jaren, Lieven Rens, komt in dit nummer via een interview aan het woord. Over „toen" zegt hij: „We geloofden dat er, tegen het niet en de afbraak, kans was op een her waardering van die traditionele waar den die nog altijd iets betekenden We zagen niet dat juist onze tijd een klaarblijkelijk definitief komal heeft gemaakt met normen en idea len. Ik beken deemoedig dat de tijd ons daar overal in het ongelijk heefi gesteld. Het beate optimisme waaraan ik me toen bezondigd heb. heeft plaats gemaakt voor een realis tisch (denk ik) gematigd pessimisme Maar het is wel overbodig te zeggen, dat mjjn opvattingen, wat de princi pes betreft (bedoeld zijn: de literaire principes J.H.), onveranderd ge bleven zijn." Tja, Nieuwe Stemmen is al erg oud. DE tijden veranderen en wij met hen Dertig jaar geleden schrok het film publiek zich half dood toen het in de beroemde produktie „Gejaagd door de wind" Rhett Buthers antwoord hoorde op de vraag van Scarlet O' Hara wat er van haar moest worden als hij haar verliet. Want Clark (Rliett) Gable antwoordde Vivien (Scarlet) Leigh: „Eerlijk gezegd lie veling, 't kan me niks verdommen." Nu is het gewoon onbegrijpelijk, dat er zoveel ophef over gemaakt werd. Maar de verontwaardiging was werkelijk oprecht. Deze regel, zo weet ons A. P. te melden zette indertijd heel Hollywood op stelten omdat filmtsaar Will Hays dit soort taal in zijn films niet toestond. Hij liet zich tenslotte vermurwen, maar de pro- iucer moest toch maar eventjes 5000 dollar op tafel leggen wegens schen ding van de produktiecode. Nu is de hele kwestie een lachertje. >vant het huidige filmpubliek krijgt dialogen voorgeschoteld, waarvan waarschijnlijk Rhett Butler gebloosd zou hebben. Er zal nu zelfs spoedig in de V.S. een film uitgebracht wor den waarin drie- en vierlettergrepige woorden, die vroeger vanwege de code niet uitgesproken mochten worden, schering en inslag zijn. Deze film „Medium Cool" is gebaseerd op de onlusten in Chicago tijdens de demo cratische nationale conventie van verleden jaar. De film is verboden voor jongeren beneden de 16 jaar. Dat wel. Maar niet alleen vanwege de woorden. Hoofdzakelijk vanwege een naaktscène. zijn van de maatschappelijke ontwik kelingen. Toen ik klein was rookten jongens alleen sigaretten, die zij uit de zakken van hun vaders stalen. Nu roken ze nog andere dingen ook. Te genwoordig maakt men zich al zorgen over geslachtsziekten en prostitutie op de middelbare scholen. Zo verandert de tijd. En de film moet mee." WELKE maatstaven worden op het ogenblik in de V.S. aangelegd voor wat wel en niet door de filmbeugel kan? De controleur van de filmcode, ene meneer Gene Dougherty, heeft er een harde kluif aan. „Ik probeer vaste regels te vermijden," zegt hij, .want zodra ik ze gemaakt heb, zou k misschien een of andere reden heb ben om ze te breken." Erg verstandig van meneer Dough- ?rty. Hij zegt ook: „De films weer spiegelen de wereld waarin we leven. Ze schéppen dat leven niet. De film makers vinden geen hippies of over spel uit. Die dingen bestaan en er worden films over gemaakt." Hij geeft toe, dat de films open hartiger zijn dan vroeger. Maar dat komt „omdat zij een weerspiegeling (Van onze correspondent) ARNHEM Arnhem zal in 1970 weer zijn Sonsbeek-exposities heb ben. Nadat in 1949 de eerste had plaats gevonden* volgden tentoon stellingen in 1952, 1955, 1958 en 1966. Zij verwierven internationale faam. De organisatrice van de tentoon stelling, de Stichting Sonsbeek '70, heeft besloten om aan de komende tentoonstelling weer een baanbre kend karakter te geven. Men wil een beeld geven van de ontwikkelin gen van de plastische kunst in de afgelopen tien jaren. Daarbij zal sterk naar voren komen het gebruik van kleuren, nieuwe materialen en technieken, terwijl verder onder meer nadruk gelegd zal worden op de relatie beeldhouwkunst - na tuur - architectuur en de participa tie van de beschouwer. Gedacht wordt aan de opstelling van onge veer 50 werken en de opbouw van zes zogenaamde bijzondere projecten door internationaal befaamde kun stenaars. De uiteindelijke vormge ving zal afhankelijk zijn van de aard der te kiezen beelden. De to tale kosten worden op 740.000 gulden geraamd, waarbij vooral hoge uitga ven zijn begroot voor personeel en opbouwkosten van de tentoonstelling. GENEVE (AP) Een groep des kundigen van de V.N. heeft vastge steld, dat er tegen 1985 wereldtelevi sie zal bestaan. De mensen zullen dan op hun toestel een buitenlands programma kunnen aanzetten, zoals zij dit thans met de radio doen. Maar voor het zover is moet nog een hele serie moeilijkheden worden overwonnen, voornamelijk op wette lijk, politiek en commercieel gebied. De Zweedse voorzitter van de groep, de heer Olof Rijdbeck, noem de enige problemen op: Het internationaal toewijzen van golflengten, Controle om te voorkomen, dat bepaalde landen de t.v. als propa ganda-instrument tegen andere lan den gaan gebruiken, Het voorkomen dat landen pro gramma's opnemen en verspreiden die door andere landen zijn gekocht en betaald, en Problemen op wettelijk gebied en dat van de copyrights, En een van de belangrijkste voor delen: De wereldtelevisie kan van bij zonder groot nut zijn voor de ont wikkelingslanden. DE Britse filmaetrice Claire Bloom, die kortgeleden was gescheiden van de Amerikaanse acteur Rod Steiger, is in Manhattan hertrouwd met de Amerikaanse regisseur Hillard El- kins. Elkins is bekend geworden door zijn erotische revue „Oh! Cal cutta!" Claire verscheen in een dirndlach- tige jurk, terwijl de bruidegom ge kleed was in een herencostuum in de stijl van omstreeks de eeuwwis seling. DIT luchtig Strandpakje is een ont werp van de Fransman Mulot. He! bestaat uit een tuniek van doorzich tig plastic waarop enkele lager franjes zijn gehecht. Voor sommige? zal het nu wel duidelijk zijn, dat nie alle franje het leven veraangenaam' (Van onze showredactie) HILVERSUM Zeg nou zelf, zegt Rien van Nunen (56), „heb ik nou de typische kop van 'n Stiefbeen of van 'n burgemees ter of van 'n Amsterdamse taxi chauffeur?" „Je hebt gewoon voor alles ta lent," zegt zijn vrouw Hella van Nunen-Faassen (44). „En?" zegt hij weer, „heb ik dan de kop van een erkend wijn proever of van een tegelzetter of van een graficus of van een mid denstander?" Hoezo? „Dat zijn gewoon een paar van zijn beroe pen," zegt 'n vrouw, „Rien heeft zowat overal diploma's voor ge haald." Volgend t.v.-seizoen speelt Rien van Nunen een der hoofdrollen in de nieuwe NCRV-produktie „Kamer Ze ven", een politie-serie van Marten Treffer. Als politieman. Zijn zoveel ste kop. „Voor volgend jaar ben ik al voor 34 t.v.-uitzendingen gecontrac teerd", zegt hij. Daar horen de Swie- bertjes-uitzendingen bij en die van de liedjesserie „Breng eens een zon netje". 34 t.v.-contracten. Rien van Nunen vermeldt het aantal met enig ontzag. En hij denkt daarbij niet aan 'n jaar of vijftien geleden, toen hij bij het Gemeentelijk Elektriciteitsbe drijf van Amsterdam om een baantje vroeg. We praten op een terrasje. Maar dat is niet te harden. Tientallen men sen blijven staan, fluisteren „Stief been" of „Rien van Nunen", komen na de eerste verbazing om een hand tekening vragen of gewoon maar om een hand. „Kom je eens langs om oud roest op te halen?", gilt een man van boven de zestig verrassend vi taal. Binnen, in het hotel praat het stukken makkelijker. Kelners weten zich nou eenmaal beroepshalve beter te beheersen dan toeristen. Rien van Nunen zegt: „We hebben vier kinderen. Dat is het belangrijk ste. We hebben een mooi huis in Hil- legom, twee auto's voor de deur, en als ik ergens gevraagd wordt 'n win keltje of zo te openen, vang ik daar vijfhonderd piek voor. Dat is alle maal minder belangrijk. De man die in Engeland Stiefbeen heeft gespeeld, heeft me eens gezegd: Man, als je in Engeland zou zitten, was je nu al mil jonair. Nou èn, zeg ik dan. Dat hoeft van mij niet, weet je. Armoe hoeft van mjj óók niet. Dat hebben we ja renlang gekend". Hij zegt: „Ik had vroeger een eigen toneelgezelschap, twaalf jaar lang. Puur toneel. Wc konden een tijdje ons hoofd boven water houden, maar opeens was het helemaal afgelopen. Ik ging failliet. Toen heb ik gezegd: Ik wil nooit meer 't vak in. En ik ben naar het Elektriciteitsbedrijf gestapt voor een baan. Ik had genoeg van honger-lijden op het toneel". In de jaren die volgden, wisselde hij van de ene baan op de andere. Nee, niet als de man van twaalf am bachten en dertien ongelukken. „Rien is gewoon erg leergierig en leert makkelijk", zegt zijn vrouw, Nee, hy studeerde en haalde diplo ma's voor alle mogelijke beroepen. Hij was al 48 jaar oud, toen zijn le ven opeens opnieuw begon. Zijn vrouw: „Op een avond belde Beppie Nooy. Ze vroeg of Rien niet wilde meespelen in „De Jantjes" voor de t.v. Ik beloofde dat ik het hem zou vragen". Hij: „Mijn vrouw had na tuurlijk allang gezegd dat het wel oké was en toen ik laat van mijn werk thuiskwam en zij 't me vertelde had ik er eigenlijk geen zin in. Ik had echt genoeg van dat hele toneel. Ik ben nu nog steeds blij dat mijn vrouw me heeft weten over te halen. Want dat eerste t.v.-optreden werd voor mij de grote klap. Vanaf toen zat ik op eens in de top". Kwestie van geluk? Hella van Nu nen: „Voor een deel natuurlijk wel, ja. Je moet op een bepaald moment de kans krijgen. Maar vergeet niet dat je die kans dan ook moet waar maken. Rien heeft daar gewoon het talent voor". En hijzelf: „Nou ja, een gebouw heeft een goed fundament nodig, bij ons gebruiken ze daar hei palen voor. Ik heb dertig jaar toneel ervaring; daar teer ik nou gewoon op". Heeft een talentvol acteur die pas op zijn 48ste „ontdekt" wordt, geen wroeging over al die miskende jaren daarvóór, en gaat hij zich nu hij zo plotseling zijn talent financieel kaïn benutten, zich niet uitsloven om Rien van Nunen en echtgenote- Hella. Nu geen geldzorgen meer, maar dat is wel eens anders ge weest. gauw rijk te worden. „Schei nou toch gauw uit", zegt Rien van Nunen. Hij giet 'n glaasje cognac in zijn koffie. „Wat die wroeging betreft, nee die heb ik niet. Ik erger me alleen dood ais ik amateurs toneel zie spelen op de t.v., terwijl er beroepsmensen op de stoep staan die misschien blij zijn om voor drie tientjes een figuranten rol te spelen. Snap je?" En over dat rijk worden: „Ik vind, dat je in je leven geen risico's mag nemen. Als artiest moet je om rond te komen iedere avond op treden. Maar je kunt natuurlijk ook iedere avond op twee of drie plaat sen gauw effe optreden. Natuurlijk, dan word je sneller rijk, maar dat maak je waarschijnlijk zélf niet meer mee. Kijk, met collega's die driemaal op een avond schnabbelen en dan na 'n jaartje in mekaar donderen en overspannen zijn, heb ik geen grein tje medelijden. Ik treed op 'n avond op één plaats op; andere aanbiedin gen worden afgezegd. Al hoef ik er maar 'n kwartiertje op het toneel. Ik ga niet jakkeren, gaspedaal op de plank, hijgend van de ene voorstel ling naar de andere. Mij niet gezien". De roem kwam voor Rien van Nu nen onverwachts, op een gewone avond, acht jaar geleden. En als-ie nou ook weer plotseling verdween? „Diploma's genoeg", zegt hij. „Ik was het laatst tegelzetter met zes man in dienst. Zou ik weer kunnen gaan doen". „Rien is er niet bang voor," zegt zijn vrouw. „De enige angst die hij heeft is dat het publiek merkt dat hij reuma heeft. Dat vindt hij gewoon niet leuk. Hij heeft dat sinds zijn 27ste". Van Nunen: „Iedere dag 'n pilletje slikken dan voel ik geen enkele pijn".

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 10