WINST MET 29 PROCENT GESTEGEN KLM voor superinvesteringen Totaal nieuw en mild- ainerikaans Golden Fiction 25 FILTER KINGS Bank gaat vakanties verkopen i 13 DE STEM VAN WOENSDAG 9 JULI 1969 17 jint een nieuwe - 2 jaar ot assistente bij de moto. an patiënten in de zwak, rdt gegeven door medici, ippelijk werkers, fysiothera, ;men meisjes die 17 jaar of te 3 klassen ULO (MAVO) (AVO) hebben doorlopen, ïg hebben voor de zorg voor elijk gehandicapten en over igsvermogen en een goede jke gezondheid beschikken. si intern. Maaltijden, huis, I zijn kosteloos gedurende sisten moeten alleen haar bn. Wanneer de opleiding afgesloten, ontvangt da lij kan dan worden geplaatst :uten van de STICHTING elijk en verdere inlichtingen -Sluys, de directrice van de i, telefoon (08800) 36094. Scheepsberichten ACHILLES 8 te Buena Ventura AMERSKERK 8 te Bremen ANCOSPRAY 8 te Pascagoula ARISTOTELES 8 te Oranjestad CALAMARES 7 vn New Orleons nr Galveston CERES 7 rede Huacho CINULIA 8 te Curasao GAASTERLAND p 8 Abrolhos eil nr Santos ITTERSUM 8 te Savannah JASON 7 te Castries KAAP HOORN 7 vn Pta Cardon nr Buenos Aires KALYDON 8 vn Seatle nr Curasao KREON 8 te Oranjestad LEUVELLOYD 8 te Cristobal LOIRELLOYD 9 Wellington verw MISSISSIPPILLOYD 8 te Cristobal MUNTTOREN 7 vn Guyaquil nr Aruba NAESSCOURIER 7 te Vlissingen NEPTUNUS 8 te Barbados MARATHON 8 te Philadelphia MEDON 7 te Aruba NIJKERK 7 te Bremen PENDRECHT 7 nm vn Cartagena nr Barranquilla POOLSTER 8 te Hamburg SEINELLOYD 7 te Antwerpen STAD DELFT 7 vn Pt Everglades nr Napels VIANA 8 te Curasao WILLEMSKERK 8 vn Fremantle nr Kaapstad W0N0GIRI 7 nm vn Pisco nr Callao ALAMAK 7 te Beyrouth ATTIS 7 vn Beyrouth nr Lattakia DAHOMEYKUST 7 te Lobito GANYMEDES 7 bestemming gewij zigd in Antwerpen GEESTLAND p 7 Azoren nr Dominica GIESSENKERK 7 vn Marseille nr Genua KARACHI 7 vn Bremerhaven nr Hamburg KEIZERSWAARD 8 te Hamburg MOERDIJK 7 vn Glasgow nr Antwerpen PATRO 7 vn Le Havre nr Bahias SOLON 7 vn Pt a Pierre nr Puerto Ordaz VLIELAND 7 vn Seatle nr Los Angeles EAU p 7 Casablanca nr Kaapstad CARTAGO 7 te Kingston DAPHNIS 7 vn Hamburg nr Aden ECHO p 7 Anticosti nr Le Havre GAASTERKERK 7 vn Bordeaux nr Freetown GULF SWEDE 7 vn Gulfhaven nr Cabind LIBERIAKUST 7 vn Freetown nr Abidjan PRINSES MARIA 8 te Montreal STRAAT AUCKLAND 8 te Beira STRAAT LOMBOK 7 vn Majunga 9 Beira verw CHEVRON Rotterdam 7 vn Zueitina nr Perthamboy KIELDRECHT 8 te Damman LELYKERK 8 rede Dubai SPAARNEKERK p 8 Las Palmas nr Rotterdam STRAAT ALGOA 9 te Hongkong verw ABIDA 8 vn Rotterdam nr Curacao AMSTELLAND 7 te Amsterdam DOMBURGH 7 te Rotterdam DORESTAD 8 te Rotterdam GORREDIJK 8 vn Rotterdam nr Gulfports K0R0VINA 8 te Rotterdam SEINELLOYD 8 te Rotterdam STATENDAM 8 te Rotterdam STREEFKERK 7 vn Rotterdam nr Hamburg TOGOKUST 7 te Rotterdam AEGIS 8 te Beiroeth AMSTELLAND 7 te IJmuiden AMSTELSTAD 8 te Ancona DAPHNE 7 vn Tranmere nr Mena al Ahmadi ECHO pass 8 Strait of Belle Isle nr Le Havre KLOOSTERKERK 8 vn Barcelona nr vJSï™"8, 8 Marseille verw, KOPIONELLA 9 te Port Darwin verw. KORATIA 8 vn Dampier nr Wyndham KORENIA 8 vn Hongkong nr Singapore t-2?®ATELLA 8 te Bahrein verw. SK,EEK 9 te Colombo verw. IA 8 vn Essider nr Hamburg &,L0YD 8 te Singapore NEDERWAAL 8 thv Port Elisabeth nr Penang RnTTvD^K 8 te Freetown Croix 8 vn st Thomas nr st- sS,lLcI70YD 8 te Hongkong SastÏfncF'^ 8 Vn Durl3an nr MADURA 8 vn Yokohama Sydney STRa ar £|arence 8 rede Colombo STRaat a 8 te Bio de Janeiro toRAAT MOZAMBIQUE 10 te Durban verw. STRAAT MAGELHAEN 7 t.a. Abidjan WfoShaven8 qU°in "r Waterstanden 30^OI?ïrnz 481 (+8)> Rheinfelden PlitJj Straatsburg 356 2), (+4) P,°rG489 (+3)' Maxau 536 keim'39wCu,nigeo, 143 (onv->> Mann- M-i n Steinbach 142 13) Kaub 273 i~fl\ Bn!ngen 248 KohL Tner 269 (—22), (—161 u (—10), Keulen 272 1088 «""ï-459 (-17)' Hobith Nijmegen 880 (—10) gr. 10), Eefde IJssel 438 3905 4-irf^Ater borgharen Grave h i' Belfeld U61 (+94), beneden de sluis 515 17). I ADVERTENTIE BfUint mèt en zonder zon fen1"™" B 2°nnebrand IP (Van een onzer verslaggevers) DEN HAAG De KLM heeft in het boekjaar 1968/1969 een winst van 88,7 miljoen gulden gehoekt, tegenover 63.2 miljoen in het boekjaar ervoor. Dit betekent een stijging van bijna 29 procent. Een fractie echter van hel enorme investeringsbedrag, dat de maatschappij nodig heeft om voor 1972 zijn vloot le versterken met onder meer zes Boeing-luchtrenzen. Deze vliegtuigen, die in 1971 in dienst komen, bieden plaats aan 353 passagiers en kosten inclusief de re serve-onderdelen Li totaal 570 mil joen gulden. Bovendien zijn no,g 2 D.C. 9-33 toestellen besteld (af te le veren in 1970), geschikt voor zowel passagiers ais vrachtvervoer, ter wijl dit jaar een D.C. 9-32 en drie D.C. 8-63 afgeleverd moeten zijn. Met de komst in 1971 van de zes Boeing-luchtreuzen doet een nieuw vliegtijdperk zijn entree bij de K.L.M. Vooruitlopend op de supersonische Boeing 2707, waarvan de maatschap pij er reeds zes reserveerde heeft de 747 een laadvermogen van maar liefst 53 ton op de route naar New York, vijf ton hoger, dam het oor spronkelijke type Dit alles betekent binnen twee jaar een enorme ver betering in de luchtvaart. Daarnaast echter zitten de luchtvaartmaatschap pijen, dus ook de K.L.M-, door deze ontwikkeling met grote zorgen. Fi nancieel, vanwege de enorme inves teringen, waardoor ook de K.L.M. de weg naar een grotere samenwer king met andere luchtvaartmaat schappijen gevonden heeft. Technisch omdat een groot aantal luchthavens in het hoogseizoen nu al te klein is. Reserveringen en boekingen moeten nog veel intensiever geautomati seerd v/orden, om opstoppingen en vertragingen te voorkomen, zoals Het jaarverslag terecht schrijft. Daarom ook moeten hotelcapaciteit en recreatiegelegenheid op vakantie oorden aanzienlijk uitgebreid wor den. Voor het vrachtverkeer zijn ook mo derner methoden nodig, terwijl de vrachtaccommodaties aan de nieuwe eisen aangepast moeten worden. Dit ailes vraagt grote investeringen, al dus 't jaarverslag, waarin tevens ge wezen wordt op de noodzakelijke aanpassing van de burgerluchtvaart, de hotellerie. de expediteurs en de reisbureaus aan de nieuwe lucht- vaarteisen. De moeilijkheden in verschillende delen van de wereld hebben ook hun terugslag op de K.L.M. gegeven. Door dP conflicten in het Midden- Oosten stagneerden het luchtvervoer maar het herstelde zich in de loop van dit jaar redelijk Het passa giersvervoer op Noord-Amerika werd beïnvloed door de beperkende maat regelen van de Amerikaanse regering voor de Amerikaanse toerist naar en via Europa. De groei van 15 tot 20 procent in de laatste jaren daalde hierdoor tot 5 procent voor de gezamenlijke IA- TA-maatschappijen De Olympische Spelen in Mexico zorgden echter voor een herstel in deze sterke inzin king. Het vrachtvervoer op de Noord- Atlantische route vertoonde echter aldus het jaarverslag een forse groei van 13 procent. De lijnen op midden- en Zuid-Amerika voldoen goed. Het vervoer steeg hier met liefst 20 pro cent. De K.L.M. met zijn 14.671 perso neelsleden zette ook in het voorbije boekjaar zijn samenwerking voort met tal van andere maatschappijen. Met S.A.S. en Swissair voor de aan koop van de Boeing 747, met de Via sa en Iberia bij de exploitatie van de diensten tussen Europa en Midden Amerika, met de Philippijnse maat schappij P.A.L. duor het over en weer huren van vliegtuigcapaciteit en onderhoudswerk door de K.L.M., met de Indonesische luchtvaartmaatschap pij Garoeda door het onder meer ver huren van K.L.M.-toestellen. Ver der vliegt de K.L.M. voor oliemaat schappijen in Iran met drie Friend ships en werkt de maatschappij nauw samen met de sinds dit jaar zelfstandige Antilliaanse luchtvaart maatschappij. Tal van andere over eenkomsten hebben vooral betrek king op Europese routes. De diensten aan derden betekenen voor de K.L.M een aanzienlijke bron van inkomsten. Zij maken 12 pro cent uit van het totaal aan bedrijfs- inkomsten in 1968-1969. Hoewel de exploitatie op de binnen landse lijn op zichzelf verliesgevend is, zet de K.L.M. deze dienst via de N.L.M. voort. „Niet alleen wegens de aansluitingen op internationale dien sten, maar ook in het belang van de verbindingen tussen de verder weg gelege-n provincie en de randstad Holland", aldus het jaarverslag. Ver heugend is dp stijging van het aan tal passagiers, dat zich, naar ver wacht wordt ook in dit boekjaar zal voortzetten. Het totaal aantal passagiers steeg in het voorbije boekjaar met maar liefst 39,3 procent en kwam van 67.900 in 1967-1968 op 94.600 in 't af gelopen boekjaar. Hierbij behoren 85.400 passagiers van de normale binnenlandse lijnen en 9.200 (een stij ging van 55.3 procent) van charter vluchten bp de N.L.M. De Noordzee-heLikopters,van de K- L.M., die vliegen ten behoeve van het aardgas en -olie onderzoek op de Noordzee, maakten in liet verslag jaar ruim 1100 vlieguren. Zij voer den voor de acht exploratiemaat- schapijen, die van de diensten ge bruik maken, 500 vluchten uit naar booreilanden. Ook naar booreilanden bij de Engelse en Schotse kust. Voor andere doeleinden (rondvluchten, re- clamevluchten, foto- en filmvluchten) werden nog eens 50, vluchten ge maakt De winst- en verliesrekening over het boekjaar 1968G969 ziet er als volgt uit: in duizenden guldens 1968-1969 1967-1968 Bedrijfsinkomsten vervoersinkomsten 833.301 761.201 overige inkomsten 118.304 102.928 951.605 864.129 Saldo bedrijfsinkomsten en -kosten 70.263 winst verkoop vliegend materieel enz. 26.448 21.564 -.ieresc baten 15.382 .isten 26.091 ialdo overige baten n lasten 8.023 assurantie- 'ilkering 10.720 64.277 12.858 15.081 20.442 Winst 63.176 Winst per gewoon aandeel van f 100 (berekend over 2.499.375 aandelen 35,49 25,28 „Zowel het passagiers- ais het vrachtvervoer vond plaats tegen la gere tarieven, zodat ook dit de groei I van de vervoersinkomsten heeft ver traagd. Niettemin hebben de resulta ten in hun geheel ruimschoots aan onze verwachtingen beantwoord", al dus de KLM-directie. BERGEN OP ZOOM, 8 juli Aardbeien: 1 Senga 163; industrie 2 diversen 159-161; frambozen 215; dubbele bonen 198-237. GOES 8 juli Voor vlas van de nieuwe oogst bestaat vrijwel geen be langstelling. HOOI: Weidehooi, uit de ruiter ge perst f 110,- - f 120,- per 1000 kg. Dijkhooi, uit de ruiter geperst f 85,- - f 95,- per 1000 kg. Veldbeemd, ge- oerst f 60,- - f 67,50 per 1000 kg. Voor afwijkende kwaliteiten weinig belangstelling. Exclusief BTW. SIEREN: De eierprijs bedraagt f 1,56 - f 1.64 per kg., afhankelijk van het af te leveren kwantum. Exclusief BTW. GOES 8 juli Rode bessen (5 kg per krat) IIX 79, II 57. Rode bes- Bedrijfskosten salarissen en sociale lasten materialen, diensten van derden en diversen 467.902 afschrijvingen vliegend materieel 70.444 afschrijvingen overige duurzame activa 13.610 329.386 292.041 437.965 58.685 11.161 881.342 799.852 WEER LENING B.N.G. DEN HAAG (ANP) De N.V. Bank voor Nederlandsche Gemeen ten komt met een 7,5 pet 25-jarige obligatielening 1969 tweede lening, groot 100 min, tot dP koers van 98 pet. De lening zal worden afgelost in vijftien jaarlijkse termijnen en wel afwisselend 7, 6 en 7 pet per jaar, waarvan de eerste termijn vervalt op 15 augustus 1980. Vervroegde extra-aflossing is ge durende de eerste tien jaar van de iooptijd niet toegestaan. Daarna is zij in de jaren 1979 t.m. 1983 alleen mogelijk tot de koers van 101,5 pet. en gedurende de verdere looptijd van de lening tot de koers van 101 pet- De lening is verdeeld in coupures van 1000 en 500. Datum van in schrijving vrijdag 18 juli 1969 en da- ADVERTENTIE) MARKT AAN DE FLAUWE KANT AMSTERDAM (ANP) De staatsfondsenmarkt alsmede de leningen van de bank voor Nederlandsche Gemeenten zijn gisteren aan de flauwe kant ge weest. Dit naar aanleiding van een nieuwe IVa pet. lening Bank voor Neder landsche Gemeenten groot f 100 min. tegen 98 pet. De inschrijving is op 18 juli, de stortingsdatum 18 augustus. Dinsdag noteerde de 7% pet. lening B.N.G. 99 3/4 doch vandaag werd de koers geadviseerd op 99 1/8. De 7% pet. staatslening moest circa 5/8 pet. prijsgeven, terwijl ook de overige staatsle ningen flauw in de markt lagen. De meningen ter beurze over het wel of niet slagen vam de nieuwe aangekondigde 7Y2 pet. BNG lening lopen uiteen. Zoals de markt er nu bij ligt zal deze lening wel kans van slagen hebben. Komt er echter voor 18 juli een discontoverhoging in Nederland dan blijft deze lening „nergens", aldus de beurs. Het is dus afwachten. De handel in de staatsfond- senhoek had niet veel te betekenen doch met het -geringe aanbod werd pas op een verlaagd niveau opgenomen. De internationale waarde verkeerde gisteren in mineur. Behalve Philips, welk fonds vrijwel onveranderd was op 66.40, waren de overige toonaange vende fondsen gemakkelijker tot zwak. AKU verloor een halve gulden op 119.30. Hoogovens moest de winst van dinsdag meer dan prijsgeven op 107. Unilever daalde f 1.50 tot 109, terwijl Kon. Olie f 2 prijsgaf tot 179.80. Ook hier had de handel weinig te betekenen. De situatie rond het Suezkanaal tussen Egypte en Israël schijnt allesbehalve florissant te zijn. De verklaring hierover door Oe Thant heeft dinsdag een domper gezet op de aanvankelijk gunstige stemming in Wall Street. De koers winsten moesten later plaatsmaken voor koersverliezen waardoor de markt er zwak sloot. Ook de Nederlandse fondsen waren er lager behalve Philips. De cultures werden genegeerd. De scheepvaartsector gaf merendeels koers verliezen te zien. Van Ommeren daalt drie punten tot 220, en Maatsclhiapp'-ij Nederland lVa punt tot 108. Deli Mij was bijna een gulden hoger op 63.30, KZ Organon weinig veranderd op 157.90 en Heineken een halve gulden lager op 172.80. KLM onveranderd 211.50. De markt bleef een ongeanimeerd karakter behouden. AKU sloot op circa 119, voor Hoogovens werd 107.30 betaald, voor Philips 66, Unilever kwam op 109.20 en Kon. Olie op 179.80. de extra milde 25 filter kings 1.75 7/7 8/7 Actieve obligatie» Staatsleningen Ned. Ned. Ned. Ned. Ned. Ned Ned. Ned. Ned. Ned. Ned Ned. Ned. Ned. Ned Ned. Ned Ned. Ned Ned. Ned. Ned. Nea. Ned. Ned. Ned. Ned. Ned. Ned. 1966-1 7% 1966-2 1% 1989-7 1968-0%% '68 2-0%% 1968-8 1966-4 1966-6*4% 1967-6*4% 1967-6 1965-1 '65 2-5% 1964-5*4 '64 2-5*4 1964-5 1958-4% 1959-4 •60 1-4% '80 2-4% 1963-4% 1964-4% 1959-4*4 1960-4*4 1961-4*4 '63 1-4*4 '63 2-4*4 1961-4 1962-4 1953-3%% Ned. Staö '47-3% Ned. Ned. Ned Ned. Ned Ned Ned Ned 1951-3% 1953 1 2-3% 1956-3 1948-3*4 1950 1 2-3*4 1954 1 2-3*4 1955 1-3*4 1955 2-3*4 Ned. grootb.obl. 3 Ned 1937-3 Ned. Gr.b 1946-8 Ned. Doll 1947-8 Indië 37 a 95ft 95 V* 101ft 89H 89ft 89ft 89ft 891/4 87 Vt 84H 86 85'A 83H 83ft 80% 83ft 80% 82% 78% 77ft 94% 81H 77% 76|3 76% 76ft 79% 75 73% 68% 89ft 81 77ft 68% 69ft 70ft 69% 78 81% 80% 85%* 90% Bank- en kredietwezen B. Ned. Gem '57 t Id. 30 '58/'59 4% Id. 25 J. '59/1-3 4% Id 25 '00/3-5 4% 90% 79 82 80: 1% 95& 95* 100 A 89% 5 88% 88% 88% 89^ 87 84% 85B 85% 83B* 83% 80% 83% 80% 82% 78% 77% 94% 81% 77% 76%* 76& 76 79^ 74% 72% 68A 89% 80% 77 68 69 70 70& 78 43 %x 81% 80% 86* 91 90% 79 82% 7/7 8/7 Actieve aandeiei. Handel, Industrie Petr.(-oleum) A'dam Rubber 55%* HVA Mijen ver 74 AKU 129.405 Deli MJJ t.eext 62.40 Henek. bel en beh 174 Hemekens Bier Hoogov. hr.v.a. Kon Zout/Org Philips Gem. Bez Unilever c.v.a 110.60 108.90 Dorische Ptr. 980 966 Dortsche Ptr. 7% 974 964 Kon. Petr 182.20 179.70 Scheepvaart en Luchtvaart 55% 74% 119.20 172.50 173.50 172 108.30 107.20 157.80 157.80 66.405 HAL Java-China Pakk KLM t.cert, KNSM b.b Stv. Ml) Ned. v. Ommeren v.a Rotterd Lloyd Scheepv -UnJe 99%5 138% 212 110% 109% 223% 128 121 99% 142% 208 110% 108% 220 128% 121%| Bred. v.b. 5 Brit. Petr. "66 7*4 Brit. Petr. '05 6 Bijenkorf beh. 6 Co-op Ned. agb 7 Co-op Ned r.sp. Co. m.ctr. '96 7% Co. m.ctr. '67 6% Hoogoven# '66 6% K. Zout/K- '63 6 NUN, Bak '46 3% N. Gr.bez. '36 5 N. Gasunie '66 7*4 N. Gasunie '60 6% Ned. Gasunie 5% Nyma 4 Overs. Gae 5% Philpis dir. '514 philips dir. '48 3% pegem 1-2 '57 6 pegerr '58 5% pegem '58 5 Pegem i-3 52 4% Pegus 1-2 '57 6 ROtt.-Rijn 5*4 Rott-Rijn 4% Schiphol 6 Scholten-H '65 5% Scholten-H 5*4 Scholten-H 4% Scholten-H 4% Scholten H 83 4% Unilever Ver Glae 5 Vet. Mi. '58 5 Ver. MJ. 62 5 Werkspoor 3% Lucittv., spoorw. prem.-obi 94b 87%x 99b 88% 97b 104 98 %b 90x 91% 90 92b 98% 90 89 58% 95 78%b 92% 89% 84% 83% 94% 98% 92 82% 33% 87 94 94 93 83% 87 84 88% 84 87%x 99% 88% 97%b 104 90 90% 89% 92b 99 90 89A 58 95x 92% 89% 84% 83% 94% 98 92 82% 83% 89% 84% 83% 941/4 84% 87 84% 88% 84 7/7 8/7 104% 104b 114 98% 92% 92% 82% 81% 91 93% 85% 86 93% 93 105 104 83% 83% 86% 86% Handel, industrie en diverges A. Heyn wm. "55 4 AKU f 1000 Blauwhoed '66 7*4 Blauwh '67 6% Blauwhoed 6*4 Blauwhoed 4% BüjdensL-W. '63 5 Bredero v.g. '65 6 Bred. r.b. '96 7% 121% 85% 95%b 86 85 82% 77%x 85 95% 85% 85 82% 77% x 84 96 %b KLM '08 7 KLM 15-3artg 5 KLM 20-jarig 4% Idem '62 4*4 Ned. S. '97-1-2 4 3/4 Alkmaar '56 2% A'dam '33 3 Id. pr.-obl. '51 2% td. '56-12% Id. '50-2 2% id. '56-3 2% td. '59 2% Breda 54 2% Dordrecht '56 2% Eindhoven '54 2% Enschede '54 2% "3-Gravh '52-1 2% Id. '32-2 2% R'dam '52-12% Id. 52-2 2% Id '57 2% Ned. K.K 67 2% Utrecht '52 2% Z.-Holland '37 2% Z.-HoU&nd 59 2% 92ft 87x 95% 85% 132 65% 62% 80% 79% 65% 70 61'A 65 62% 71% 73% 71% 72 73 96 72% 72% Converteerbar* obligatie» ABN 136% AKtJ 4% Berk. papj. 1% Berkel patent 9 Gelder Zn„ v. 4% Graas krat 9% Hattata 9% Boek's myi s'/4 Hoogovens Indohesra Indoia 9%-t 78% (nvsntun 9 78x Koudfle 4% 82% iCZyOrganon mo M.N, Bek. 92% 93% 92 85 107 96 94 92 86% 95 85% 63% 132 79% 79% 65 63 64% 73% 71A 71TV 70% 94A 72% 73% 136% 93% 106% 92% 85 83 107% 94% 78% 78x 82 %b 98 279.80 279.80 185 186 111.50 112 57.10 57.80 80% 80% 406 408 135 134 137 122 121 1035 1040 173 173 161.50 162 108 108 138 208 210 135 Meteoor bet. 5% v. Ommeren 5% Pont Houth 53/4 Rijn-Schelde 7% Stokvis en Zn 4% Th.-Dr.-Ver, 4% Tilburg water 5 *'2 Ver. Mach. F. 6% Vette winkel Vlhamij 6 Wyers Achtergestelde obligaties klm 5% 100b NIet-actieve aandelen Banken Alg. Bank Ned. AMEV NJt.-cert Amfasgroep AMRO-bank Cultuurbank Delta verz. eert Eerste N.V.M. Gron. ind.- Cr.b Kasassoclatie Nat, Ned. cert. Ned. Crediet B Ned. Lloyd Ned. Midd.st, B Slavenburg's B Ver. NUlmü. Handel, Industrie en diverseu Alb. HeUn Alg. Hmij. Onr. G A'dam Droog, Mij A'dam Rit tuig Mb ANIEM bat. bez Ball Nedam Gr Beers en Zn Begem ann Bensdorp intern Bergh-Jurg, f 250 Bergh-Jurg 5l/i7c Bergose Berkel's Patent Bltlderist Will Bois, Lucas Borsumlt Wenry Braat Bouwstof] Bredero vastgoed Bredero Ver.bed) Bübrmann Tettej Bijenkorf beheer Calvê Caivé cum. prei Carps Garenfabr Centr Suiker Mij Cindy Key K Crane Nederland Cut, Handel Mti Oaaiderop Dagra Dess taptfteitfabr Dikker» es Co. DJt.Ü. Edy email)» Sm ba Enkef Srdal MtJ Figee cnaehiabr Pokkei Ford Gazelle rt3w»fabT Gelder-Paple» Gelder). Tieten» Gero «abt. Cert. Geveke en Co. Glit en Brocade» 194 194 123 125 75% 76 123 122 69% 69 39 80 90 230 235 115 b 115 b 157 162 177 176 68% 66% 524 523 160 162 66% 65 188 185.50 147 .146% 260 176 170% 469% 469% 558% 570 555% 555% 738% 131 130% 80 85% 404% 405 108.20 111 78% 78% 132 132 149 149 154.50 151.50 100 100 442 442 67 66% 139% 139% 163 169 720 b 720 133 184 b 518 137 135% 140% 141 95 94.80 96.30 96.80 104.50 105.50 7/7 8/7 Grasso maeh.fabr 138% 138% Grinten, v.d. 290 285 Gruyter en Zn 5% 95 flagemeljer en Co 129 129.50 Halberg mJabr. 48 x 43 x Hatéma N.V. v. Hattum Bl.v 32.10 84 Hero-cons. 209 208 Hoek's machefabt 524 527% Holl. Kattenburg 59% 59% Holl. Beton Mij. 79.50 80.50 Holl. Melksuiker 200 205 Homburg 183 181% Hoogenbosch Bch 212 208 Hooimeyer en Zn 93 94% Indoia I.H.C. Holland 175 174 industriële mtf. 206 206 Ing. Bur. Bouvm Internatio 304 303 Int, gew. betonb 395 .391 In ven turn 120% 120% Jongeneel houtb 264 Kemo 233 232% Kempen Begeer 107 b 107 Key houthandel 237 Kiene Suikerw 139% 182% Kluwer 240 241 Kon fabr. vh Alex 65 b 66 b Kon Paplerfabr 178 173% K.N Tex Unie 53% 53 Korenschoof 103% 103 Koudys voed. 103 102 Krasnapolsky 60.80 61 Kon. Ver. Tapijt 206% 98 207 Kwatta choc. 97 L./Glinderman 128 129% Leldse Wolsp 212 211 Lindeleves 144 144 Lips en Gispen 157 134 Lijm en gelatine 108% 107% Macintosh 475 475 Meel Ned. Bakk 171 180 Mees bouwmat B 90 90 Meteoor Beton 190 188% Mosa 302 303 Mulder's fabr. 110 X Muller en Co. 345 347% Muller en Co 57/- 115 115% M tin bouw werk 323 b 325 Naarden Chr.fabi 695 686 Nedap 142 143% Ned Dagbi. Unie 285 284 N. exp. Pap. fabi 115 215 x N»d Kabelfabr 305% 305 Ned. Springstof 135% 133 Nelle wed. v, 401% 400 Netaro 94 93 Norit 90.50 92 Nutricia 341 340 N1) verdal Cate 87 b 86 b Oving 90.70 89.70 Overzeese Gas 174 Pakh. hold cert 99 100 Paiemb Ind. MU 69% 69 b Pal the 66 67 Philips g, t>. 22.10 22 Pietereen auto'» 92% 93 Reesink en Co, 146% 146% Retneveld Mach 96 96 Rlva 230 b 230 x Ru baak en Co 185% 187% Rijn-Scheld» 117% 117 Schev expl. Mij. 98 80 29 Schokbetoo 195 Scholten Karton 212 213 Scholten Honig 64 63.10 Simon de Wit 251 243 Simon's emb.fabr Smit Nijmegen Stokvis Zn. Stoomsp Twenthe Synres Chem, Tabak PhD, c.v. Tech. Unie Texoprtnt Texoprlnt 5% pr. Thom-Dr-Verbliia Unilever 7% Idem 6% Idem 4% Utermöhlen Varossieau Veneco Ver Glasbr. n.b Ver. h.ond. Schev Ver Mach,fabr Ver. NL.ultg.bedi Ver. Touwfabr. Vette winkel Vezelverw. Vihamij. Vredestein Vulcaansoord Wereldhaven Wernlk's Beton Wessanen Wyers Ind. H Zaalberg 91% 110 76 75 132% 68 320 225 100% 67.50 96 80% 55% 236 128 144% 55% 103% 237 91 89% 114% 155 50% 557 111 83 168 91% 110 75% 73% 132 64% 320 224% 100% 69 90 79% 55% 236 129% 142% 55% 103% 236 91% 89% 113% 155 50 558 110 82.50 162% 84% .Mijnbouw en petroleum Biüitoo le rubi. 906 Billiton 2e rubr 176.20 371.20 Moeara Enlro 2700 2650 x Id. cert opr. 1/10 4150 b 4150 b Id. 1 winstbew. 4450 ld. 4 winstbew. Scheepvaart Oostzee 107% 107% Participatie-bewijzen Alg Fondsen bezit HBBbeldepl 1-2 bp Conyerto l-l bp Interbonds 1 Dp Intergas 6 oart Beleggingsfondsen A'dam.belmi) f 50 Dutch Int, [KA bel egg ml] Nefo f 50 Robeco f 50 Rolinco Unit as t ik U till co Concentis 10 pci Europaf 1-10 pb 1230 930 870 620 428 149 172.50 205 93.50 252 1230 935 870 620 429 148.50 171.50 206 93.50 251.30 223.50 222.40 531 121.40 328.50 535 535 121.30 328 d 535 Buitenlandse fondsen Union Mlniêre 1 Dollarfondsen Anaconda Bethlehem öteej Genera) Electric General Motors Prot and Gamble Republic Steel Shell ou US Steel 10 cert 1260 1255 35 33% d 32% 32% 93% 93% 78% 77% 93% 93% 4114 41 65% 6474 42Ï'B 42 gedaan en bieden gedaan en laten 1 ex dividend sen (2 kg per krat) I 119-124, II 107- 109. Frambozen IX 310, I 237-267, II 229-235, industrie 117. Aardbeien zonder dop: Senga Senga- na I en II 162. Redgauntlet I en II 154. Diverse rassen I en II 154. per doos: Redgauntlet 11 29-56. Vola II 56. Rode bessen I 31-34, II 26. Diver sen: Redgauntlet met dop (2 kg per krat) II 146-169. Kruisbessen I 79, II 56 Br. Bruine II 165-222. Markiezen II 246-275. KAPELLE, 8 juli Frambozen in kratten per pk: IX 310, I 237-267, II 229 - 235, Frambozen in tubs 117. Rode bessen in 2 kg-kratten: IX 125, I 108-111, IIX 89-101, in 5 kg- kratten I 100, IIX 64-77, II 54, in doosjes van 250 gram: I 27-37, II 21-26. Aardbeien zonder dop voor industrie: Senga Senga I en II 162, Red Gauntlet I en II 154, Diverse rasser I en II 154. Aardbeien per doos van 250 gram: Red Gauntlet I 48-62 II 24, in kratten per kg: Red Gauntlet I 158-167, II 120-143, Ker sen per kg: Vroege van Werden II 151, Zure morellen ontsteeld I 67. Bloemkool 15-16, Dubb. prinsesse- bonen 148. OUDENBOSCH, 8 juli Aardbei en 132-170; frambozen 52; tuinbonen 14-17; aardbeien industrie: Senga 162-154; diversen 153-150; C's 110; frambozen 136-131. ROTTERDAM, maandag 7 juli '69. Aardappelen Gr. 23-37 p. kg, aardap pelen P. 14-23, Andijvie 14-26, Bloem kool .0 st. p. bak Ia 44-58 p. st, 8 st. p. bak Ia 33-42, 10 st. p. bak Ia 29-34, Snijbonen 150-180 p. kg, Rode kool 38-57, Sla 5-14 p. st., Spinazie 54-65 p. kg., Uien z. lof 59-68, Kroten 38-46, Selderij 6-9 p. bos, Spitskool 29-42 p. kg, Peulen 210-330, Rabarber 21-27, Tuinbonen 24-31, Aardbeien Ia 185- 240 p kg., Aardbeien Ha 121-179. Ro de Bessen 86-109, Beauty Ia 210-250 Beauty Ila 160-210, Ontario Ia 280, Net Meloen 5 st. p. bak 126-136 p- st., 6 st. p. bak 116-124, 8 st. p. bak 103- 114, 10 st. p. bak 95-104, Tomaten Ia 5.20-5.40 p. bak, Ib 5-10-5.30, Ic 5.00, Icc 3.90-4.20. ROTTERDAM, 8 juli Totale aanvoer 2521; weekaanvoer 3748; slachtrunderen 120; gebruiksvee 430; vette kalveren 240; graskalveren 93; nuchtere kalveren 1352; varkens 5; paarden 19; veulens 6; schapen of lammeren 214; bokken of geiten 42. Prijzen: extra kwal., le kwal., ïe kwal. en 3e kwal.: slachtrunderen (in ets. per kg) 530-555, 465-510, 400- 425, 370-380; vette kalveren 330-365, 310-325, 305-310; stieren 465-530; worstkoeien 375-390: nuchtere kalve ren 115-160; kalf- en melkkoeien (in gld. p. s.) 1125-1625; vare koeien 925-1275; vaarzen 975-1150; pinken 700-900; graskalveren 475-575; mest- kalveren 225-305; schapen (per stuk) 85-125; lammeren 125-145. Overzicht: handel, aanvoer en prijzen slachtrunderen iets ruimer, kalm, als gisteren; kalf- en melkkoeien tame lijk, rustig, onveranderd; vare koeien gewoon, williger, hoger; vaarzen en pinken groter, stil, onveranderd; gras kalveren als vorige week, stug, goed prijshoudend; vette kalveren groot, redelijk, gedrukt in prijs; nuchtere kalveren als vorige week, traag, sta biel; schapen en lammeren kleiner, willig, prijshoudend. STEENBERGEN, 8 juli Eerste lingen grote 39-41; tweelingen 15; kriel 26-29; dore klei grote 44; drie lingen 17; dore zand grote 36-37. ZWIJNDRECHT, 8 juli Andij vie 13 - 23 kg, Spinazie 49 - 58 Pos telein 43 - 52, Rabarber 17 - 20, Rodekool 29 - 40, Spitskool 31 - 38, Gele kool 38 - 40, Snijbonen 190 - 220, Tuinbonen 26 32, Stambonen 200 - 250,Kroten 36 - 57, Uien 59 - 66, Bosuien 30 - 34, Aardappelen Doré 38 - 43, Aardappelen Juliaan- tjes 46, Paprika 7-19 st, Bloem kool AA 48 - 63, A 30 - 56 B 31 - 41, C 18 - 25, Sla A I 6 - 11, Komk. 90 34 - 36, 75+ 28 - 32, 60+ 25 - 28 50+ 22 - 26, 40+ 15 - 20, 35+ 15 - 18, krom 15 16 kg, stek 15, Toma ten A 5,30 - 5,40 p.b. B 5,10. C 4,90 - 5,10, CC 3,90 - 4,20, Selderie 11 - 16 bos, Peterselie 6, Bospeen 23 - 24. Met steun ANWB (Van een onzer verslaggevers) DEN HAAG De Algemene Bank Nederland en de A.N.W.B. gaan nog dit jaar gezamenlijk vakantiereizen verkopen. De 440 kantoren van de bank treden daarbij op als verkoop bureau van de reizen, die door het reisbureau van de A.N.W.B. aange boden worden. De Algemene Bank Nederland is tot deze samenwerking overgegaan, om de klanten van de bank een zo volledig mogelijk ser vicepakket te kunnen aanbieden. Het besluit van beide instllingen wordt nog ter goedkeuring voorge legd aan de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisbureaus, de AN.V.R. Dp voorzitter van deze vereniging heeft er al zijn vrees over uitgespro ken. Hij is namelijk bang, dat deze gigantische organisatie het werk van een aantal andere - veelal kleinere - reisbureaus zal bemoeilijken. „Niet het aanbod van reizen wordt ver groot, alleen 't aantal verkoopadres sen zal toenemen", aldus de voor zitter van de vereniging. Hij ziet ech ter wel de moeilijkheid in, om deze samenwerking te kunnen ver hinderen. De Algemene Bank Nederland heeft juist de A.N.W.B. benaderd omdat deZp organisatie de door haar opgestelde reizen niet zelf aan de reiziger aanbiedt, maar doorverkoopt aan andere bureaus. Het zijn geheel verzorgde reizen, die passen in het totaal van de diensten voor de le den van de A.N.W.B.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 13