Onda]
mmis
Hea-lijk,
elder
Heineken
Gezelliger/mensen halen Heineken in hnis
"de Schelde"
Marko komt la
jbvejaav
electronic
Belangrijk
autokopers
AMES
metaalbewerkers
in de scheepsbouw
stellingmakers
plaatwerkers
constructie
bankwerkers
bankwerkers
draaiers
frezers
boorders
pi jp enb e werker s
lassers
machinebedieners
kraandrijvers
Delaatkomers9 van onze zomerbontverkoop excuseren zich
Maar ze moesten
drie grenzen passeren.
En ze maken veel goed.
Met hun prijzen!
editie voor
BERGEN op zoom e
KLM: VLIEG
Neem Heineken mee uit
op een zonnige dag.
Schenk dan
dat verfrissende
gezelligheidsbier en
opeens heerst er midden
in de natuur
die onovertroffen,
gezellige stemming.
Daar zorgt u voor,
samen met
DEN HAAG (ANP) Het b
van de minister van buitenland:
ken van Tsjechoslowakije, Jan N
dat volgende week zou plaatsvi
is „met het oog op de parlemei
werkzaamheden van de Tsjecl
waakse minister in onderlinge
eenstemming uitgesteld tot een
datum in de loop van dit jaar
(ADVERTENTIE)
gespecialiseerd in
high-fidelity stereo-a]
ratuur kleurentelevi
radio bandrecorders
sumekenweg 41 breda tel. 392Ï
F voor
Start van weergaloze ver-
koopactie door ruimtege
brek wegens grote omzet
NIEUW
INTERESSANT VOOR
PARTICULIER en
HANDEL
Vanaf 31 mei 1969 dalen de
prijzen voor alle gebruikte
auto's bij AMES ZWIJN-
DRECHT met 10 gulden per
werkdag. Bepaal nu zelf
uw prils!
Voorbeeld: Vaste prijs op
31 mei f 2500,-. Na 10 werk
dagen 10 x f 10,- is f 100,-
goedkoper; na 30 werkda
gen 300 gulden goedkoper
enz. Controleer zelf de prij
zen, al is het iedere dag. In
onze advertentie en op de
auto's in de showroom wor
den prijzen genoemd. Kies
uw auto en bepaal zelf uw
prijs Maar laat de auto van
uw keus uw neus niet voor
bijgaan! 1
VANAF HEDEN REEDS
f 150.— KORTING
AUSTIN
1962 Austin Cambridge
f 750,-
B.M.W.
1965 B.M/W. Ls f 2500.-
CITROëN
1968 Citroën Dyane f 4368,-
FIAT
1963 Fiat 1100 f 750,-
1964 Fiat 600 f 1060,-
1965 Fiat 1100
stationcar f 1750,-
1966 Fiat 500 f 2250,-
1966 Fiat 600 f 2800,-
1967 Fiat 850 coupé
f 5264,-
1967 Fiat 124 f 4450.-
1968 Fiat 124 Fam. f 6384.-
1965 Fiat 1100 stationcar
f 3350.-
FORD
1964 Ford Taunus 12 M
f 1050,-
1965 Ford Taunus 12 M
f 2000,-
1965 Ford Taunus 17 M s.
f 3696,-
1966 Ford Taunus 12 M
f 3808,-
GLAS
1963 Glas Isar f 450,-
HONDA
1968 Honda N 360 f 3795,-
MEKCEDES
1965 Mercedes 190 f 6275,-
M.G.
1958 M.G. Magnette
f 875,-
MOKRIS
1986 Morris 1100 f 5376,-
N.S.U.
1967 N.S.U. Prinz f 3350.-
OPEL
1960 Opel Rekord f 1250,-
1961 Opel Rekord f 1180,-
1965 Opel Rekord 1500
f 39(6-
1965 Opel Kadert f 2968,-
1967 Opel Kadert
Fastback f 6384,-
1965 Opel Kadert caravan
f 4256.-
1967 Opel Kadert caravan
f 4450.-
PEUGEOT
1963 Peugeot 404 f 2500.-
RENAULT
1965 Renault f 850,-
1966 Renault R 10 f 3150,—
SIMCA
1962 Simca f 650,-
1963 Simca 1300 f 1500,-
1965 Simca 1000 f 2000,-
1965 Simca 1000 f 2520,-
1966 Simca 1300 L f 3920.-
TRABANT
1966 Trabant 601 t 1780,-
1967 Trabant 601 f 2000,-
VAUXHALL
1967 Vauxhall Viva
aut. f 6272,-
VOLKSWAGEN
1959 V.W. 1200 f 850,-
1960 V.W. 1200 f 850,-
1961 V.W. 1200 f 1000,-
1962 V.W. 1200 f 1250,-
1963 V.W. 1200 f 1750,-
1964 V.W. 1200 f 2000,-
1961 V.W. cabriolet f 2500,-
1965 V.W. 1300 sch. f 3350,-
1966 V.W. 1300 sch. f 3700,-
1967 V.W. 1300 f 4250,-
1968 V.W. 1500 aut. f 5992,-
1967 V.W. Karmann Ghia
coupé f 6500.-
1982 V.W. 1500
Ponton f 1350,-
1963 V.W. 1500
Ponton f 2100,-
1964 V.W. 1500
Ponton f 2400,-
1965 V.W. 1500
Ponton f 3808,-
1966 V.W. 1600 N f 4000,-
1966 V.W. 1600
Fastback f 3950,-
1967 V.W. 1600 N f 4250,-
1967 V.W. 1600
Fastback f 6384,-
1963 V.W. 1500
Variant S f 2688,-
1964 V.W. 1500
Variant f 2688,-
1965 V.W. 1500
Variant f 3250,-
1966 V.W. 1600
Variant N f 5376,-
1966 V.W. 1600 L
Variant t 5600,-
1967 V.W. 1600
Variant f 5936,-
1968 V.W. 1600
Variant f 6750,-
1963 V.W. Bestel
met ruiten f 500,-
1966 V.W. Bestel
gesloten f 1250,-
1906 V.W. Bestel
met ruiten f 2250,-
1967 V.W. Beste)
gesloten f 1750,-
1965 V.W. 9-pers.
Kleinbus f 1850,-
WOLSELEV
1962 Wolseley f 2250.-
VOLKSWAGEN
CAMP1NGCAR
1963 Amescador Camp.car
5-pers. f 4480,-
1965 Amescador Camp.car
f 5820,-
GEBRUIKTE AUTO'S
ZWIJNDRECHT
a/d Rijksweg Dordt-R'dam
Telefoon 01850-26755
DE STEM VAN VRIJDAG 4 JULI 1969
109e jaargang
no. 2i
N.V. KONINKLIJKE MAATSCHAPPIJ
SCHEEPSWERF EN MACHINEFABRIEK
VLISSINGEN
LID VAN DE RIJN-SCHELDE GROEP
In verband met de toenemende activiteiten
op het gebied van scheepsreparaties, grote
stoomketelinstallaties, industriële apparaten
en aluminium produkten kunnen in onze
bedrijven te Vlissingen en Terneuzen
-worden geplaatst:
(N.V.L., Co2, Argon Are, Autogeen)
Woningen beschikbaar.
Inlichtingen over het werk en de arbeids
voorwaarden kunt u zowel schriftelijk als
mondeling verkrijgen bij de afdeling Per
soneelszaken, Glacisstraat 165, Vlissingen.
Tel. OU84-5555, toestel 386, als bij de afde
ling Terneuzen, Industrieweg 32, tel. 01150-
4355.
Luipaard-lam
359.-
Mouton dorê
Persianer
De jungle-prints. Luipaard-lam
heel jong en sportief, met
brede suède ceintuur voor 359.-
(winterprijs 398.-; zie afbeelding).
En ook een modieus model van
luipaard-lam met zwart nappa
verwerkt voor 398.-
(winterprijs 450.-) en een ocelot-
lam mantel waarvan de 'rok'
dwars verwerkt is, voor 379.-
(winterprijs 425.-)
Het jonge mouton doré.
Een met ritssluiting en veel
leer-aecenten voor 349.-
(winterprijs389.-; zie afbeelding).
Maar ook nu een sportieve
tweerij, grote kraag revers en
martingale, voor 298."
(winterprijs 335.-) en een met pas en
ceintuur van suède voor 329.-
(winterprijs 369.-)
De naturel grijze persianers.
Er is een licht getailleerde,
sportieve tweerijer voor 1195.-
(winterprijs 1350.-; zie afbeelding
en ook een, eenrij model met
martingale voor 1295.-
(winterprijs 1450.-)
[Directeur: Dr. W. A. J. M.
Hoofdredacteur: L Leijendekl
Hoofdkantoor: Breda Reigers
[Telefoon 22341, Postgiro 11
KANTOREN ROOSENDAAL,
(Van onze redactie binneij
SCHIPHOL/DEN HAAG
het ultimatum van de n
Verkeer en Waterstaat, Bak
gistermiddag 12 uur verst:
gaat de actie van de verke-
gewoon door.
Inmiddels hebben de KLM
tinair in een communiqué v
dat er geen sprake is van e
minderde veiligheid rond
Het „near-miss"-incident
gisteren de kranten uitvoerig
ten, staat volkomen op zichzel
deze maatschappijen. De indi
de vliegveiligheid onder de ac|
is onjuist, zo zegt het coma
nog.
Ook de Rijks Luchtvaart
heeft verklaard dat het ge
vaststaat dat de vliegveilighe.
de actie der verkeersleiders in
komt.
De verkeersleiders zelf tf
ontkennen eveneens dat zij de'
veiligheid in gevaar hebben ge
zoals deze week van versct
kanten is gesuggereerd.
De vertragingen op Schiphol
gisteren geringer dan de voor
dag. „Het was niet veel erger
normale drukke zomerse dage
dus een luchtvaartautoriteit. I
tragingen varieerden van 10
minuten.
De minister van Verkeer
terstaat telefoneerde giste:
met de vergaderende verki
om te zeggen dat zijn ultimati
afgelopen en dat hij disciL
maatregelen zal gaan treffen
hen die hun werk niet „ni
doen, zoals zij dat voor 28 juni
Het zal de minister echter nii
vallen schuldigen te vinden,
keersleiders werken volgens"
boekje, maar dat dateert reeds
„Dakota-periode". Behalve wa
passingen hier en daar, werd ei
een nieuw voorschrift gemaak
de groei van het luchtvaartv
moesten verkeersleiders steeds
afwijken van de procedures u
boekje, om het luchtverkeer
kunnen afwikkelen. Dit af
w-rd tenslotte dagelijkse prakt
wat de minister nu „normale
wijze" blijkt te noemen.
De verkeersleiders echter zij
gaan afvragen hoe het met d<
antwoordelijkheid zit, wanne
van het boekje afwijken. Het
niet duidelijk waar de verantwi
lijkheden in feite liggen wi
voorschriften niet letterlijk
worden toegepast. Dit mede
het centrale uitgangspunt dat dj?
keersleider zélf moet bepalen
veel verkeer hij accepteert.
De verkeersleiders hebben il
brief aan de minister dit pre?
gisteren nogeens duidelijk uiti
zet.
Zij hebben tevens meegedee
Zll door zullen gaan met hünlj
va2. toepassing van de voorscbl
Sinds gistermiddag worden
Schipholtoren de verkeers
nauwlettend op de vingers gc
door leden van de dienst luc
j keersveiligheid. Die staan klaar
re persoonlijke overtreding te
ren. Eventuele overtredingen u
volgens de normale procedure v
ambtenarengerecht worden afg
-veld.
Van Heineken weet je zeker dat het altijd brouw-vers is.