Freek Steiginga was klasse apart bij zijspannen OK-trofee JACKIE STEWART BLEEK BESTE IN GRAND PRIX Administratief commercieel medewerkster Medewerkster Snijder Leerling-offsetdrukker Walcheren-dames zegevierden GO Rus Frij ka: iffe S Paggee winnaar DE UITSLl Roger di Belgisch Uitslagen Eerste plaats voor Lieven Imponerend Uitgestippeld SELECTIE WK Pech Staken Uitslagen I Direct Boekhoudsysteem N,V. 'i TWEEDE SPORTPAGINA DE STEM VAN MAANDAG 23 JUNI 1969 (Van ome sportredactie) ETTEN-LEUR Freek Steiginga was de gelukkigste man in Etten. In de zijspankiasse had hij het fortuin aan zijn kant. Het geluk, dat Herman Oosterloo - met zijn co-equiper Karei Herman - brokken kreeg met zijn motor. Dat opende perspectieven voor de Noordhoilander Steiginga, de eeuwige tweede. Steiginga wist dat hij niet opgewassen zou zijn tegen Oosterloo. Oosterloo is met zijn (Van onze zellmedewerker) VEERE De Middelburgse O.K.- zeiler en Nederlands kampioen in deze klasse, Hans van Paggee, heeft het afgelopen weekeinde tijdens op het Veerse Meer gehouden selectie wedstrijden voor de wereldkam pioenschappen OK-klasse, de eerste plaats behaald. De Middelburger werd dan ook door de selectiecom missie van de OK-Club Nederland gekozen in het team van OK-zeilers, die uitgezonden zullen worden naar Frankrijk, waar dit jaar de wereld kampioenschappen zullen worden gehouden. Bovendien kreeg Hans van Paggee de zilveren OK-trofee blijvend in zijn bezit, omdat hij deze voor de derde maal in successie won. Ook Wim Sinke uit Goes zal deel uitmaken van de Nederlandse OK- vertegenwoordiging op de wereld kampioenschappen. Hans van Paggee legde zaterdag ochtend vrijdag de eerste dag van het OK-weekeinde moest hij verstek laten gaan de basis voor zijn over winning. Ondanks de geringe wind op het Veerse Meer bouwde hij lang zaam maar zeker een grote voor sprong op. Hij finishte biina dertien minuten door de Rotterdammer N. Pieterman. Tijdens de wedstrijden zaterdag middag eindigde Hans van Paggee als tweede. Na zondagochtend als zesde binnengekomen te zijn leverde hij 's middags een fraaie strijd met de Goesenaar Wim Sinke. Hans van Paggee lag aanvankelijk op de derde plaats, maar wist langzaamaan op te rukken. Vlak voor de finish leek het er even op dat Van Paggee ook in deze wedstrijd de eerste plaats voor zich zou opeisen, na zeer snel tegen het eind van de wedstrijd opgekomen te zijn. Vrijwel gelijk met Wim Sin ke passeerde hij de finishlijn. Wim Sinke eindigde in het alge meen klassement, door zaterdag als derde en vijfde te eindigen en zon dagochtend opnieuw als vijfde met als bekroning op zijn activiteiten 's middags, zoals gezegd een eerste plaats, op de derde plaats na A. A. Vosselman uit Nunspeet. Ook de Middelburger Piet Verstel- le leverde een fraaie prestatie door in het algemeen klassement als tien de te eindigen. Uitslagen: 1 Hans van Paggee 17,7 pnt.; 2 A. A. Vosselman 25,2 pnt.; 3 Wim Sinke 27,7 pnt.; 4 J. de Vries, Amsterdam, 29,7 pnt.; 5 A. Berg- werff, Rotterdam, 41 pnt.; 7 R. Wes ter, Graauw, 46,4 pnt.; 8 B. Imhoff, Zutphen, 49,7 pnt.; 9 J. Hellemons, Maarssen, 58,7 pnt.; 10 P. Verstelle, Middelburg, 60 pnt. BMW/RS 500 cc een klasse apart bij de zijspannen. Hij is de enige man die is toegelaten tot de Asser TT, het grandioze motorspectakelstuk dat za terdag op het programma staat. Daarom kwam het voor Steiginga zo goed uit dat Oosterloo met zijn re serve-combinatie - de goede combi natie bewaarde hij voor Assen - za terdag tijdens de trainingsronden met pech te kampen kreeg. Steiginga voor de race in Etten - die twintigste wegrace - „Als ik geen pech krijg kan me weinig gebeuren. We hebben de laatste maanden hard aan de motor gewerkt, en we gaan sneller dan vorig seizoen. De zaak is geper fectioneerd". Steiginga kreeg gelijk. De man die met zijn maat Jan Kort de zijspancombinatie zelf bouwde was niet te kloppen in Etten. Zater dag al tijdens de training had hij voor de snelste tijd gezorgd. Hij kwam daardoor in de gunstige start positie. Hij was ook het eerste weg. Te achterhalen voor zijn concurren tie - dertien combinaties - bleek hij niet meer. De ruim 13.500 toeschouwers langs het zonovergoten circuit in Etten - een record aantal - zagen in de 50 cc- klasse de Varssevelder Bennie Maat- kamp op BMS/Kreidler met groot machtsvertoon winnen. Verrassend was dit resultaat wei, want iedereen had de sterke Henk van Kessel als eerste getipt. Van Kessel had zijn klasse reeds bewezen in Zandvoort en Uden, waarhij op de eerste plaats be slag legde, en hij was dus de man met de beste papieren. Maatkamp kwam echter als eerste weg en liet zich niet verslaan. Een boeiende gevecht om de overige ereplaatsen werd ge leverd door Wim Spruit (Bergschen- hoek), Kees Viets (Wageningen) en Ton Daleman (Leiden). Spruit bleek in de slotfase toch de sterkste van dit drietal, gevolg door Daleman cn Viets. gezegd dat hij in deze klasse niet thuishoort omdat hij over te snel ma teriaal beschikt, maakte zijn reputa tie waar. Hij had daarbij niet te klagen over het feit dat zijn naaste rivaal Cors den Boer - winnaar van de eerste se rie - door pech uit de strijd gehaald werd. Nu won Geukens onbedreigd, met een straatlengte voorsprong op zijn Yamaha. Henk Naber op Kawa saki werd zeer goede tweede. Theo Bult (Lonneker) - eveneens op Yahama - was een klasse apart in de 350 cc-klasse. Na zijn eerste plaat sen in Zandvoort, Tubbergen, en Uden voegde hij gisteren een nieuwe triomf aan zijn erelijst toe. Al in de eerste ronde liep hij weg van zijn te genstanders om zijn voorsprong re gelmatig te vergroten. Aan de finish bleek hij bijna een halve minuut voorsprong op zijn concurrenten te hebben opgebouwd. De zware klasse, de 500 cc, aan vankelijk gepland in twee series en een finale kon door een aantal af meldingen in een keer worden afge werkt. Frits Peeren was hier de onge naakbare couceur, die resoluut afre kende met zijn opponenten. De Eind- hovenaar won zoals hij wilde. Twee de werd de snelle Rotterdammer De Graaf, die echter klasse tekort kwam om Peeren te kunnen bedreigen. 50 cc-klasse; 1 B. Maatkamp (Vars- seveld), 5 randen in 16.48.9 Gem. snelheid 107.08 km/uur. 2 H. van Kessel (Mill), 3 W. Spruit (Berg- schenhoek), 4 T. Daleman (Leiden) 5 K. Viets (Wageningen). Snelste ron de: B. Maaitkamp. Gem. snelheid 108,31 km/uur. 125 cc: 1 J. Zoombelt (Oldebroek) 5 ronden in 15.25.7. Gem. snelheid 116.67 km/uur. 2 P. van der Wal (Haarlem) 3 L. Vorontsov (Rotter dam), 4 J. Rotting (Koog aan de Zaan) 5 A. Valster (Hendrik Ido Am bacht). Snelste ronde: J. Zoombelt. Gem. snelheid 118 km/uur. 250 cc: 1 N. Geukens (Amsterdam) 6 ronden in 16.29.5. Gem. snelheid 131.03 km/uur. 2 N. Naber (Winkel) 3 P. van der Goorbergh (Breda) 4 N. van der Zanden (Terheijden) 5 H. Tappel (Assen). Snelste ronde: N. Geukens gem. snelheid 133.41 km/ uur. 350 cc: 1 T. Bult (Lonneker) 5 ron den in 13.27. Gem. snelheid 133,87 km/uur. 2 H. Naber (Winkel) 3 H. Tappel (Assen), 4 J. de Jonge (Kwa- dendamme) 5 B. Heman (Amster dam). Snelste ronde: T. Bult. Gem. snelheid 137.44 km/uur. 500 cc: 1 F. Peeren (Eindhoven), 6 ronden in 16.26.1. (Jem. snelheid 131.43 km/uur. 2 L. de Graaf (Rotter dam) 3 D. Alblas (Krimpen) 4 K. Bouwmeester (Abbeines) 5 A. Gillis (Den Bosch). Snelste ronde: F. Pee ren. Gom. snelheid: 133.70 km/uur. Zijspankiasse: 1 F. Steiginga (Me- dembllk) 5 ronden in 16.35.9. Gem. snelheid 108.47 km/uur. 2 A. Klören (Jutphaas) 3 T. Pauwels (Olst) 4 B. van Sonsbeek (Utrecht) 5 J. Kor- ver (Alkmaar). Snelste ronde: F. Stesginiga. Gem. snelheid 110.52 km/ uur. -Freek Steiginga met zijn „eo-piloot" Jan de Kort in Etten in actie, (ADVERTENTIE) Pech in de 50 cc-klasse had een van de favorieten, Roelof Post, De cou reur uit Enschede, als winnaar te voorschijn gekomen uit de eerste se rie, kreeg motorpech in de finale en werd daarmee uitgeschakeld voor een van de ereplaatsen. In de tweede ronde kwam hij nog als tweede door achter Maatkamp, maar daarna ver dween hij van het strijdtoneel. In de 125 cc-klasse was het een slechte dag voor de Bredanaar Piet van der Goorbergh. Van der Goor bergh had bij de training een fraaie tijd gemaakt, goed voor een van de ereplaatsen. Zaterdag begaf zijn mo tor het, waardoor de Bredanaar niet kon starten in deze klasse. Dat de overwinning vrijwel zeker naar de Oldebroeker Jan Zoombelt zou gaan stond al van tevoren vast. Zoombelt had zich in de voorgaande races, evenals Etten meetellend voor het nationale kampioenschap, stevig op ?de bovenste plaats genesteld. Zijn Maico is te snel voor die concurrentie en dat bleek gisteren opnieuw. Zoombelt ging met ruime voorsprong op nummer twee, Peter van der Wal (Haarlem) ais eerste over de finish. vraagt voor haar bedrijf te OOSTERHOUT Op middelbaar niveau, onder haar valt de afd. verkoop, alsmede assistentie procuratiehouder en telefonische verkoop. 18 jaar voor het invallen op verschillende afde lingen, zoals telefoniste-typiste, fakturering-verkoop. Zeer afwisselende werkkring. Heel even zag het er naar uit dat de verantwoordelijke man in Etten, gezegd had dat hij in deze klasse niet zou staken. Het publiek bleef de weg oversteken en dat was levensgevaar lijk met motoren op de baan die ge middelde snelheden van zo'n 130 kl- lometèr per uur draaien. Na herhaal de verzoeken kwam echter alles weer voor elkaar en konden de 250 cc-ers beginnen. Nelis Geukens, van wie de heer Majoor voor de wedstrijden al (Van onze sportredactie) ZANDVOORT De betrouwbaar heid van het materiaal speelt een grote rol in autosport. Dat is zaterdag op het circuit van Zandvoort weer eens overduidelijk bewezen. Niet de supersnelle Lotussen van de Oosten rijker Jochen Rindt veruit de snel ste in de training en de Brit Gra ham Hill, maar de solide Matra Ford van Jackie Stewart ging als eerste over de streep in de negentiende Gro te Prijs van Nederland. De langharige Schot, die eerder dit jaar al in de Grote Prijzen van Zuld-Afrika en Spanje triomfeerde, won deze vierde race voor het wereldkampioenschap der coureurs onbedreigd, doordat zo wel Rindt als Hill, die in de beginfase de strijd beheersten, met peeh te kampen kregen. De problemen, die de Oostenrijker met zijn wagen had, effenden voor Stewart de weg naar zijn tweede ach tereenvolgende overwinning op Zand voort. Immers, Rindt viel uit op een ogenblik, dat hij een comfortabele voorsprong (ongeveer 7,5 seconde) op de blauwe Matra van Ken Tyrells topman had. Het gedwongen opgeven van Rindt was er de oorzaak van, dat de naar schatting 45.000 toeschouwers op duintoppen en tribunes een weinig spectaculaire race te aanschouwen liegen, want geen der overige cou reurs slaagde erin een gevaar voor Stewart te vormen. Het enige, dat het saaie verloop vooraan, een beetje compenseerde, was de boeiende strijd om de derde plaats tussen Dennis Hulme, Chris Amon, Jackie lekx en Jack Brabham, die ronden lang vlak achter elkaar za/ten. bolide langs de kant te zetten. Hij zag het hopeloze, een gebroken kruiskop- peling van de aandrijfas, in en staak te de strjjd. Plotseling zat Stewart op fluweel, want de Zwitser Jo Siffert, de derde Lotus-man, die op indruk wekkende wijze vanuit de achterhoe de naar de tweede plaats was opge rukt, lag ver achter. Slechts onfortuin zou de Schot nog van de zege af kun nen houden, maar dat bleef hem be spaard. De strijd achter Siffert vergoedde veel. maar niet alles. Tenslotte gaat het om de eerste plaats en als daarbij de spanning ontbreekt, heeft dat zijn uitwerking op het publiek. De aan dacht daalt en de stemming, mede bepalend voor de sfeer van de race, is ver te zoeken. minder. Men is wel van plan om de wagens met vierwielaandrijving, wat gezien wordt als de oplossing voor een betere wegligging nu de stabili satievleugels zijn verboden, te ge bruiken op circuits met langere rech te einden. Voor een goed vakman een zelfstandige positie, met hoge honorering. Jackie Stewart op kop, bij het uitgaan van de Gerlachbocht. Hij wordt gevolgd door Graham Hill, die kort tevoren werd gedubbeld. De race begon zo goed voor Colin Chapman, de manager van de Lotus renstal. Graham Hill, met Stewart en Rindt in de eerste rij gestart, was het snelst weg, terwijl Rindt zich op de tweede plaatst nestelde. In de derde ronde nam Rindt de kop van HUI over en direct daarna werd de uit gestippelde tactiek van Chapman dui- i del ijk. De snellere Rindt moest zijn voor sprong op de rest van het veld ver groten met medewerking van HUI, die de opdracht kreeg de concurren tie op te houden. Aan dat spelletje kwam echter al spoedig een einde, want in de vijfde ronde liet Hill even een gat vallen, waar Stewart onmid dellijk van profiteerde. Toen echter had Rindt al een comfortabele voor sprong. Het oprukken naar de twee de plaats van de komiek in het ren nersgezelschap deerde Rindt trou wens niet. Hij liep elke omloop ver der uit. Met de regelmaat van de klok werd de afstand tussen hem en de Schot groter. In de zeventiende ronde maakte heit noodlot een einde aan de illusies van Rindt. Hij kreeg bij het ingaan van de Tarzanbocht transmissiemoei lijkheden en zag zich gedwongen zijn Nadat HiU ver was terug gevallen door 'n pitsstop en Bruce wat uitge vallen, ontspon zich een fascinerende strijd tussen Hulme, Amon, Brab ham en Ickz, die na een slechte start op een imponerende manier de aan sluiting met de voorste linie tot stand bracht. De McLaren Ford van de heersen de wereldkampioen was de meeste tijd aan het hoofd van de vier wagens te vinden. Achter hem werd verschil- lende malen van plaats veranderd. Beurtelings bekleedden de rode Fer rari van Amon en de twee groene Brabhams de vierde plaats. De stuur manskunst van Ickz en Brabham bleek op den duur niet opgewassen tegen de grotere topsnelheid van de wagens van Hulme en Amon. Dat kwam het meest tot uiting bij het opgaan van de Hunserug, waar de Brabhams steeds terrein verloren. Acht ronden voor het einde slaagde Amon erin Hulme in de Tarzanbocht te passeren. Hij deed daarna nog een aanval op de positie van Siffert, maar de tijd ontbrak hem om de Zwitser te achterhalen. Het debuut van de vierwielaandrij ving op Zandvoort, dat door Lotus, Matra en McLaren was aangekon digd, vond geen doorgang. Men zag daarvan af omdat het Zandvoortse circuit vele bochten heeft. En juist in de bochten voldoet dit systeem door een geringere bestuurbaarheid Grote Prijs van Nederland: 1 Jac kie Stewart (G.-B.), Matra Ford, 90 ronden (373,4 km) in 2 uur 6 minu ten en 42.08 seconden, gemiddelde snelheid 178,705 km per uur. 2 Jo Siffert (Zwi.), Lotus Ford. 2.07.06.60 gem. snelh. 178.130 km/h. 3 Chris Amon (Nw.-Zeel.), Ferrari, 2.07.12.59 gem. snelh. 177.989 km/h. 4 Dennis Hulme (Nw.-Zeel.), McLaren Ford, 2.07.19.24 gem. snelh. 177.836 km/h. 5 Jackie Ickx (Belg.), Brabham Ford, 2.07.19.75 gem. snelh. 177.823 km/h. 6 Jack Brabham (Austr.), Brabham Ford, 2.07.52.89 gem. snelh. 177.055 km/h. Op 1 ronde: 7 Graham Hill (G.-B.), Lotus Ford. Op drie ronden 8 Jean Pierre Beltoise (Fr.), Matra Ford. 9 John Surtees (G.-B.). BRM. Op zes ronden 10 Vic. Elford (G.-B.), MacLaren Ford. Snelste ronde Jackie Stewart 1.22.94 gem. snelh. 181,995 km/h. Stand wereldkampioenschap cou reurs formule 1-wagens: 1 Jackie Ste wart (G.-B.) 27 punten, 2 Graham Hill (G.-B.) 15, 3 Jo Siffert (Zwi.) 13, 4 Dennis Hulme (Nw.-Zeel.) 11, 5 Bruce McLaren (Nw.-Zeel.) 10, 6 Piers Courage (G.-B.) 6. Nationale toerwagenrace (groep 5) 25 ronden (104.825 km): klasse 100- 1300 cc: 1 Nico Chiotakis, Alfa Ro meo, 24 ronden in 44.17.1, 2 Hans Os kamp, Austin Cooper. 3 Ernst Berg, Austin Cooper. Snelste ronde Hans Oskamp 1.48.8 gem. snelh. 138.74 km/h. Klasse 1300-1600 cc: 1 Frans Lubin, Ford Escort, 25 ronden 44.36.6, 2 Freek Dudok van Heel, Ford Escort op een ronde: 3 Rob Slotemaker, Al fa Romeo. Snelste ronde Frans Lubin 1.45.0, gem. snelh. 143.76 km/h. Klas se 1600-2500 cc: 1 Gijs van Lennep, Porsche, 911, 25 ronden in 43.35.1, op een ronde: 2 H. van der Zee, BMW 2002, op twee ronden: L. R. Wigmans, BMW 2002. Snelste ronde: Toine He seman, Porsche 911, 1.41.1 gem. snelh. 147.84 km/h. Klasse boven 2500 cc: 1 Hans Koster, BMW 2002 TI, 25 ron den in 45.15.3, op drie ronden: 2 Huug de Cruyff (Opel Commodore). Snelste ronde Hans Koster 1.45.5 gem. snelh. 143.08 km/h. 17 jaar die in een snel groeiend grafisch bedrijf onder deskundige leiding een goed vak wil leren. Reiskosten worden vergoed. Bovenstaande functies worden hoog gehonoreerd, daar het een huisdrukkerij betreft. Met vakantieafspraken houden wij rekening. SOLLICITATIES DAGELIJKS Direct Boekhoudsysteem N.V. Florijnstraat 10, OOSTERHOUT, tel. 01620 - 6050* Bovendien dinsdag 24 en woensdag 25 juni 's avonds van 7 - 9 uur, ROTTERDAM (ANP) In Rotter dam zijn gisteren speedbootwedstrij den meetellend voor het Nederlands kampioenschap, gehouden. De uitsla gen zijn: CU-klasse: 1 Van der Heide Gro ningen) 1200 pnt, 2 Wiebenga- (Sneek) 1050 pnt, 3 Kremer (Gro ningen) 1000 pnt. DU-klasse: 1 Ter Braake (Grouw) 1600 pnt, 2 De Pa ter (Gouda) 1200 pnt, 3 Hoogstad (Beuzekom) 900 pnt. EU-klasse: 1 Loots (Antwerpen, België) 1500 pul 2 Veerman (Amsterdam) 994 pnt,1 Betten (Hoogezand) 846 pnt, TV' klasse. 1 De Jong (Venlo) 1500 pW 2 Mousny (Wilrijk, België) 1225 put 3 Van Well (Oss) 877 pnt. IU-klasso 1 Van der Velden (Boxtel) 1500 pnt 2 Eels (Eindhoven) 1150 pnt, 3 Schee» (Amsterdam) 1050 pnt. NU-klasse: J Lieven (Den Bosch) 1600 pnt, Boom (Krimpen a/d IJssel) 1200 pn 3 Van Maanen (Amsterdam) 844 Pn! (Van onze handbalmedewerker) VLISSINGEN De grote strijdlust van de deelnemers aan het zeven- handbaltoernooi van Walcheren le verde verschillende spannende mo menten op. Het toernooi verliep pri ma en de handbalvereniging Walche ren kan dan ook weer terugzien op twee zeer geslaagde handbaldagen. Zaterdag streden de meisjes en jon gens adspiranten en pupillen om de hoogste eer. Bij de meisjes pupillen won Zeeland Sport in de finale van EMM met 42. In poule C eindigde Fortuna (Bergen op Zoom) als eerste en in poule D Olympus (Vlissingen). Verder waren het bij de pupillen Zeeland Sport 2 en Dongen 3 die in poule E en F beslag legden op de eer ste plaats. De eindstand bij de meis- jes-adspiranten was als volgt: 1 For tuna; 2 Olympus; 3 Zeeland Sport; poule C: Dongen 2; poule D: Honte- nisse, poule E: Olympus 3. Jongens- adspiranten: 1 SIOS (Bergen op Zoom); 2 Olympus; 3 Fortuna. Jon gens pupillen: 1 Fortuna en 2 Mara thon. Gisteren verschenen de Junioren en senioren binnen de lijnen. Er werd zeer sportief gestreden. De finale wedstrijd bij de dames-senioren werd uitgevochten tussen Walcheren en Hellas (Goes). De dames van de or ganiserende vereniging gaven de toon aan. Met de rust hadden zij reeds de leiding met 51 door doelpunten van Yvonne de Smit (3x), Marian de Meurichy en Bep Jacobs. Ook na de rust bleef Walcheren domineren en triomfeerde met 122. De eindstan den waren: poule A: Walcheren; pou le B: Hellas; poule C: Walcheren 2; poule D: Robur (Goes); poule E: Wal; cheren 3. Damesjunioren: poule Hellas; poule B: Fortuna; poule ft- Rapid (Breda). Bij de heren senioren was het a' las (Goes) dat na een spanneii strijd tegen Walcheren won met o en daardoor beslag legde op de ee ste plaats. Eindstanden: poule A: Walchere i poule B: Hellas; poule C: Int® f, (Etten); poule D: Rapid 2: P0U'®.,J Walcheren 2. Heren junioren: K., A: Niloc (Amsterdam): poule B: cheren; poule C: Marathon. BEEK De Nedei roepsrenners kwam precies te zijn in We (22 jaar) die vanui| Baarle-Nassau verhu over de grens maar z naliteit behield. Sjaak Frijters had ij nale van het wegkan Evert Dolman, vorig pioen nu tw"de. De uitslag van het Nederl: pioenschap voor profs: 1 J; ters (Weelde, België) 204 in 4 uur 44 minuten en 57 2 Eef Dolman (Klimmen); Karstens (Prinsenbeek); 4 Hartog (Elsloo); 5 Peter Pi stelveen); 6 Piet de Wit 7Bart Zoet (Waarde); 8 Marii (Den Haag); 9 Cees Haast gen) allen z.t.; 10 Henk I (Leglantiers, Frankrijk) op Eddy Beugels (Sittard) op Rini Wagtmans (St -Willebrc 13 Harry Steevens (Elsloo) Richard Buckaki (Axel) op Wim Schepers (Meers); 16 kels (Bom); 17 Jan Harings 18 Harm Ottenbros (Hooge 19 Jan v. d Horst (Haarlem) né Pijnen (Woensdrecht)21 Winden (Beverwijk): 22 Cor ring (Amsterdam); 23 Jan wijk (Oploo); 24 Cees Zoontj burg); 25 Huub Harings (Sibl in dezelfde tijd als Buckaki. (Van onze wielermedewerl METTET Niet Eddie Mei grote favoriet, is Belgisch «P de weg geworden, maar Vlaeminck. Hij demarreerde het einde toen juist een po; Van Tighem en Merckx oi gemaakt was. Roger de VI: ham snel tweehonderd meti sprong en had op de streep dertien seconden. In dit Belgisch kampioensct André Poppe ongetwijfeld de opvallende figuur. Hij leidde ontsnappingen (waarbij o.a. o van Looy bijzonder actief w waagde zijn laatste poging in ronde, maar ook die liep op nil Roger de Vlaeminck was hem tientallen anderen te snel en af- De uitslag; 1 Roger de Vla] 258,6 kilometer in 6 uur en op 13 sec.: 2 Walter Godefroo' fons de Bal; 4 Etienne Sonck; Leman; 7 Rik van Looy; 3, Merckx, allen z.t. als Godefri .De uitslagen van de national Pioensehanpen in andere landi .LUXEMBURG: 1 Eddy Schu kilometer (tijdrit) in 58.58; 2 Lilson op 5 minuten. Ze wa: en'Re deelnemers FRANKRIJK: I Raymond E 252 kilometer ln 6 uur 46 n '9 seconden; op 17 sec.: 2 I Bernard Guyot, 4 Lucien Ai Desire Letort, 6 Paul Gutty 2 als Izier: op 25 see 7 Jacqu llefil. 11 Raymond PouMdor ZWITSERLAND: 1 B»mha Han, wegwedstrrd over 132 kil Oh tijdrit over 48,4 kilometer. 29 T minuten 55 seconden: op uouis Pfenninger; op 2 35: 3 'halmann; op 3 20: 4 Peter i Urieh Snahn. ITALIë; 1 Vittorio Adorni lometer in 6 uur 37 minuten seconden; 2 Vito Taccone op sec.; 3 Italio Zilioli; 4 1 Dancelli; 5 Felice GimoMi: 6 osaUni, allen z.t. ais Zilioli. WEST-DTTITSLAND: 1 Glerr kilometer jn 5 ,„ir b minuten; jteri: 3 c-freng 4 Ronz. allen 1 se,, b Wolf 6 Junkermann; 9Wolfshohl.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 8