culina provinciale waters taat: met bijzonder gev AARL Kruispunt „Sint-Anna" in Terneuzen over de tong Toeristenplaats Hulst Kans voor ondernemers in ambachtsbedrijven in industrieel klimaat minder koud Antwerpen heeft zorgen om haven heetman C. Mieras /at en waar MORGEN Vragen aan G.S. over kruispunt 't keukencentrum Vergadering afcl. Zeeland V olfederatie Boeren Verliespost Projecten Sympathie ROLEX Provinciale Kerk vergadering in Goes 3 DE STEM VAN DINSDAG 20 MEI 1969 3 OiiltltHf Töovi ih-u! O? LUiinurrH or DoUbtlc |oori 1506 'k Un&sWs !MS Trr Ouiwtir ï5e »to I5t WiittMoröus BastUfh i !3e-|f cr.ino Ktmnmv'vn 1792 !L, FILM, CONCERT EN? iuzen z' >r 20 uur blok aan mooie benen, 18 ÏURG 1 20 uur rote afrekening iXBURG ■ertzaal 20 uur Jubileumcon TOV en Ver. voor Instr. rnu" 20 uur Karate-killers, 14 j 'erpen iy 12, 14, 16, 18, 20 en 22 uur a en Michael 18 jaar ■lome 12, 14, 16, 18, 20 en 22 u ;rote liefde 14 jaar on 12, 14.30, 16.30, 19.10 en 1 uur jeheime Ceremonie 18 jaar iassades 12, 14, 16, 18, 20 en lur De ervaring van een ver- in liefde 18 jaar ro 12, 14, 16, 18, 20 en 22 UUr haat van de desperado's 18 j ens 14, 17.15 en 20.30 uur oy Girl 14 jaar 10, 12.10, 14.30, 16.50, 19.10 en uur Pendulum, nacht zonder igen 18 jaar ié 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 uur brein a.l. KLAAS ova: Geschikt voor de dienst leeftijden ct: De avontuurlijke metgezel- a.l. o: De wereld beeft 14 jaar ce: Wat gebeurde in het don- 18 jaar ld: De apenplaneet 14 jaar De schoenen van de visser aar ra: Wacht tot het donker wordt aar tury: De vier geweldenaars aar TENTOONSTELLINGEN fELBURG :shal Stadhuis: World Press to sarchief: Zeeland en de dtse Synode ïws Museum: Schilderijen van ongschaap en Keramiek van Jo saard iT gerzaal Stadhuis: Werken van Kroonder (Zaamslag) ïdorpe Brie Troutzaerte: Paul Citroen: arellen, portretten, tekeningen litho's; Francine Timmers: ke- iek en Unica DIVERSEN dbouwcentrum, Westsingel 2 en 14-16 uur Spreekuren rlichtingscentrum Huishouding Gezin (tel. 01100-6440) VACHT J. Thijs 13.30 uur Bejaarden- eting llo Dansen le Guchteneire 13.30 uur lardenschieting T m Helsland 15 uur Schieting IEL, FILM, CONCERT ENZ, ELBURG certzaal 20 uur Jubileumcon- TOU en Ver. voor Instr. mu- Verpen scopen: Als onder vandaag IKLAAS scopen: Als onder vandaag scopen: Als onder vandaag TENTOONSTELLINGEN ELBURG ;shal Stadhuis: World Press to ;sarchief: Zeeland en de dtse Synode uws Museum: Schilderijen van ongschaap en Keramiek van Jo isaard T gerzaal Stadhuis: Werken van Sroonder (Zaamslag) 'dorpe erie Troutzaerte: Paul Citroen: arellen, portretten, tekeningen litho's; Francine Timmers: ke- iek en Unica DIVERSEN ihuis 19 uur Raadsvergadering 5INGEN eldekwartier 9-22.30 uur Com- Ned. Mij. N. en H. perland C'asembroothuis 10.30 uur Verg. Veerse Meer 'gene Korenbeurs 14 uur Waterschap rd-Bevelamd voor deze rubriek: tel. 01180- of Postbus 116 in Middelburg. (Van een onzer verslaggevers) TERNEUZEN Het kruispunt St. Annapolder bij Terneuzen is 'de laatste week weer danig over de tong gegaan. Binnen enkele da gen deden zich op deze provincia le weg twee verkeersongevallen voor. Twee mensen verloren het leven en verscheidene anderen werden min of meer ernstig ge wond. Gedurende het laatste half jaar zijn hij dit kruispunt tussen Terneuzen en Axel in totaal ze ventien personen het slachtoffer geworden van autobotsingen. Zo als wij in de krant van gisteren meldden, is deze serie ongevallen voor enkele verontruste burgers raïibui iifkCttlHUS mssmam p"*'***'*™ mms;. J,-.. 7 Vn'"-V,éhm vrj'tSg HULST Ten gerieve Van de toeristen zijn op de hoek Grote Markt- Sleenstraat borden geplaatst waarop de richtingen naar de verschillende bezienswaardigheden in Hulst zijn aangegven. De borden zijn geel met zwarte opdruk. aanleiding geweest door middel van borden met opschriften de aandacht op de onderhavige ver keerssituatie te vestigen. Het is niet voor het eerst dat het kruispunt St.-Annapolder onderwerp van discussie is. In de Terneuzense gemeenteraad en in de Kamer van Koophandel is meermalen voor een grotere beveiliging van het kruis punt, een zogeheten staphorstkrui sing, gepleit. De provinciale water staat heeft, als beheerder van de weg. na een ingesteld onderzoek naar de aard en het aantal ongevallen, vast gesteld dat de wegkruising een ex tra gevaar opleverde. Na de recente autobotsingen waar bij doden vielen en zwaargewonden, heeft de gemeentepolitie van Terneu zen, in samenwerking met de pro vinciale waterstaat, een analyse ge maakt van het aantal ongevallen om er achter te komen waarom cn op welke wijze de onderhavige auto bestuurders hebben gereden, zoals ze op het kruispunt hebben gedaan. Uit die voorlopige analyse van de Terneuzense gemeentepolitie is ge bleken, dat sinds 3 januari van dit jaar op het kruispunt St. Annapolder 21 aanrijdingen ter kennis van de po litie zijn gebracht. In vijftien geval len ging dat gepaard met gewonden en twee gevallen waren met dodelij ke afloop. Opmerkelijk was, dat tien aanrijdingen plaatsvonden op de tweede rijbaan, terwijl vijf aanrij dingen op de eerste rijbaan gebeur den. In twee gevallen deden zich aanrij dingen vor bij het links aflsaan, één door het verkeerd voorsorteren, één als gevolg van verkeerd invoegen en in twee gevallen waren een brom fiets of een fietser bij de aanrijdingen betrokken. „Het is een heel moeilijke zaak", zegt de heer B. Boneschansker, wa terbouwkundige van de provinciale waterstaat te Axel. „Het laatste jaar gebeurt er op dit kruispunt nauwe lijks iets en dan plotseling twee bot singen met dodelijke afloop. Waar ligt. dat nu aan 7" Volgens de heer Boneschansker ligt een van de hoofdoorzaken hierin dat men niet weet hoe op dit kruispunt, gereden moet worden zonder brok ken te maken. „Er zijn automobi'is- ten «chp-; -'alvorens de eerst*» .rijvak» over le steken, goed uitkijkeh' maar dan zonder of niet voldoende verder op eventueel naderend verkeer te letten de tweede rij baan-oversteken. We hebben het middenplèifi 'tussen de twee rijbanen daarom zo ruim ge maakt, dat zelfs grote vrachtauto's daar gemakkelijk kunnen stoppen tot oversteken verantwoord is." Het verkeerskruispunt heeft naar alle kanten een ruim uitzicht, zodat men het zowel tegemoetkomend als kruisend verkeer goed in'het oog kan houden. De vraag rijst of mogelijk de kleur (Van een onzer verslaggevers) MIDDELBURG In verband met het kruispunt St.-Annapol der, waarover nevenstaand arti kel handelt, hebben de leden van Provinciale Staten J. F. van de Voorde (KVP) en P.G. van den Bosse (CHU), aan het col lege van Gedeputeerde Staten de volgende vragen gesteld: 1. Is het college op de hoogte van de bijzonder gevaarlijke verkeerssituatie op het kruis punt St.-Annapolder, waar de weg Zaamslag-Sluiskii gekruist wordt door de weg Terneuzen Axel? 2. Is het college niet in hoge mate verontrust door K t feit dat in één week op dit kruis punt twee ongevallen plaatsvon den met dodelijke afloop 3. Is het college bereid op de kortst mogelijke termijn maat regelen te treffen om aan de gevaarlijke situatie op genoemd kruispunt een einde te maken en zo ja. welke? van de auto's een rol in de ongeval lencyclus kan spelen. Tegen de groe ne of grijze achtergrond van de om ringende velden en wegen steekt ae ene auto nu eenmaal scherper af dan een ander. Kunnen verkeerslichten hier ver betering brengen De heer Bone schansker betwijfelt dat. „De krui sing kan er mijns inziens alleen maar gevaarlijker door worden. De ver- keersfrequentie op dit weggedeelte is er ook te gering voor. Een kruising is pas een verkeers lichteninstallatie waard, als het ver keersaanbod die rechtvaardigt. Uiter aard kan men een kruising van we gen zodanig aanleggen, dat .het gek vaar voor botsingen tot een minimum wordt beperkt, maar de 'vraag is of éeri dergelijke voorziening ook op economische gronden 1 'verantwoord is." Provinciale waterstaat zal intus sen met de ANWB overleg plegen over een verduidelijking op de voor lichtingsborden bij het kruispunt St. Annapolder dat men een kruising met een dubbele rijbaan nadert. (Van een onzer verslaggevers) MIDDELBURG De vestiging van grote industriële bedrijven in het Sloegebied schept ook kansen voor de ondernemers in de kleine industrie én in de ambachtsbedrijven. Er zullen in de toekomst veel toeleveringsbe drijven nodig zqn. Deze bedrijven, die op den duur als gevolg van de marktontwikkelingen steeds minder inkomen van het zogenaamde „klan- tenwerk" te verwachten hebben, die nen zich nu al bezig te houden met de kansen die er in het industriële klimaat voor hen worden geboden. Dit wordt opgemerkt in het jaarver slag van de Christelijke Ondernemers Vereniging Middelburg. Het jaarverslag stelt vast, dat het voor de kleinere bedrijven die op de industrie willen inhaken, bijzonder moeilijk kan zijn om aan een inves teringsniveau te komen, waarop sub sidie van de overheid mogelijk wordt. „Toch zijn de kleinere bedrijven van veel 'bislang .voor eèncsitari,:. gezien-hét' aantal arbeidsplaatsen dat' zij te za- men meebrengen", zo 'wordt ,opge» paerkt-. e« Het bestuur vaii de'Christelijke On dernemers Vereniging acht het dan ook gewenst, dat de landelijke orga nisaties (die in 1968 tot samenwer king met de katholieke organisaties hebben besloten, welk voorbeeld op regionaal en plaatselijk niveau wordt (ADVERTENTIE) (ADVERTENTIE) Europa's meest exclusieve keuken Baronielaan 59 Breda (Van een onzer verslaggevers) GOES Op dinsdag 27 mei zal tij- een algemene ledenvergadering van de Coöperatieve Wolfederatie wieling Zeeland (om 14.00 uur) in e Landbouw te Goes door de heer Lantinga, hoofdassistent bij de l' j een inleiding worden ge- ouden over „Actualiteiten in de chapenhouderij". Tevens zullen me edelingen worden gedaan over de "olmnamé in 1969. Vooruitzichten v°or woensdag ei* donderdag, JP&esteld door le' k-n.m.i. op baandag 18.00 uur: T>jdelijk inniger, vankeMi'u'kminder koud' maar aan- elijk kans op nachtvorst. midSvooruitzichten cüfers 86- 0ver Nederland, tot nr w.oensdag: aantal uren zon: 4 der no^ln ;temp': 2 tot 7 graden on- den <S max-"temP' 1 tot 5 gra- Se PeA,rtron0rmaal: kans op een dro" procent u Vat! m,nst«Ts 12 uur: 90 etWaul:70p?oSce°nPt.een dr°°g 2 toÏÏ; donderdag: aantal uren zon: der i#rmaai^P': Va" 4 graden on" toax.-temn- tot4ongeveer normaal; maai tot o'A„Van gradwi onder nor een droep yf7ee,r normaa'; kans °P «><r: 70 proc^tn Va" minstena 12 etmaal 40 ans '1p een geheel «maal. 40 procent. (Van onze Belgische correspondent) BRUSSEL Vorig jaar is Antwerpen Londen voorbijge streefd in de rij van wereldha vens. Na Rotterdam en New York bekleedt 't thans de der de plaats. Dit betekent niet dat Antwerpen in een bestendige feestroes verkeert. Men beseft er zeer wel, dat die derde plaats vrij spoedig zal worden aange vochten. Het aantal binnenva rende zeeschepen stagneert. De jaarlijkse vooruitgang is nog uit sluitend te danken aan het alge mene verschijnsel van de toege nomen tonnenmaat per eenheid, en precies daar knelt de schoen. De Westerschelde is slechts be vaarbaar voor schepen van hooguit 70.000 ton, zodat supertankers en grote bulkcarriers de Antwerpse haven niet kunnen bereiken. Dit maximum ligt te laag voor de olie maatschappijen, die in Antwerpen hun raffinaderijen hebben ge bouwd. Zodra dé pijpleiding tussen Rotterdam en Antwerpen is gerea liseerd, zal het aantal binnenva rende petroleumtankers in de Ant werpse haven naar alle waarschijn lijkheid verminderen en bijgevolg ook de globale scheepstonnenmaat. Het is niet uitgesloten dat Antwer pen dan weer door Londen wordt voorbijgestreefd. Ook Marseille, snel in opkomst als petroleum haven, komt een hartig woordje meepraten. Antwerpen heeft nog andere zor gen dan de bevaarbaarheid van de Westerschelde. De polders aan de rechter-Scheldeoever zijn, tot aan de Nederlandse grens, thans inge nomen door dokken en industrie zonen. Een verdere expansie is er voortaan vrijwel onmogelijk. Ant werpen kijkt thans naar de linker oever, waar in de polders nog vol doende ruimte is voor de bouw van een haven, tenminste zo groot als die aan de rechteroever, en toe gankelijk voor grotere schepen, op voorwaarde dat Nederland instemt met de bouw van een kort z.g. Baalhoekkanaal door het verdron ken land van Saaftinge. De nieuwe Antwerpse haven is dan te berei ken zonder de gevaarlijke elleboog bocht in het Nauw van Bath. Een Antwerpse bank is bereid een groot gedeelte van die nieuwe haven te financieren, maar er rijzen een heleboel administratieve en poli tieke problemen. In eigen land heeft Antwerpen heel wat tegenstanders en benij- ders. Er zijn b.v. de typische belan gen van de polderboeren in de tra ditionele landbouwgemeenten KaJ- lo, Kieildrecht en Doel op de lin keroever. Zij zullen zich tot het uiterste verzetten tegen onteige ning, d.w.z. tegen het lot dat de boeren in de vroegere rechteroever gemeenten Oosterweel, Wilmars- donk, Lillo, Berendrecht en Zand vliet heeft getroffen, die door de Antwerpse havenexpansie groten deels of totaal van de kaart zijn geveegd. De boeren vinden steun bij de invloedrijke Belgische boe renbond. De besturen van de be dreigde gemeenten lieten weten dat ze er allesbehalve op gebrand zijn, door de stad Antwerpên te worden geannexeerd. Door herhaalde ge biedsuitbreidingen aan de rechter oever komt de stad Antwerpen thans tot aan de Nederlandse grens. Die territoriale operaties hebben destijds veel kwaad bloed gezet, maar nu wordt het nog ingewik kelder, aangezien Kallo, Kieïdrecht en Doel tot de provincie Oost- Vlaanderen behoren. De provinciale raad van Oost-Vlaanderen is ge- biedsafstand aan Antwerpen (stad en provincie) niet gunstig gezind, niet alleen om prestigeredenen, maar ook omdat door bevolkings verschuiving de partijpolitieke ver tegenwoordiging in de provinciale raad en zelfs de Oostvl&amse verte genwoordiging in het parlement wijzigingen kan ondergaan. De opposanten vinden verder steun in Gent en in West-Vlaande- ren, vooral in Brugge-Zeebrugge, waar men van mening is, dat de overheid veel te veel geld blijft steken in Antwerpen en daardoor de mogelijkheden ongebruikt laat die elders, met name vooral in Zeebrugge voor het grijpen lig gen. De Westvlaamse oppositie te gen Antwerpen is de jongste maan den zelfs uitgegroeid tot een heuse campagne. Tamelijk geïrriteerd wordt in Antwerpen de vraag geopperd, of kleine gemeenten zoals Doel en Kallo in staat zijn om havens te bouwen en om te onderhandelen met wereldfirma's. Want indien de haven op de linkeroever er niet komt, zal dit een blijvende verlies post zijn voor de nationale econo mie. Men zoekt nu naar een verge lijk via het oprichten van een inter communale vereniging, waarin ver tegenwoordigers zouden zetelen van de stad Antwerpen, van de betrok ken gemeenten en van Oostvlaamse instanties. Overigens ontbreekt het in België niet aan plannen om de bestaande haveninfrastructuur gevoelig uit te breiden. De plannen worden mo menteel bestudeerd door een rege ringsadviescommissie, die binnen twee maanden haar verslag zou kunnen voorleggen. B. fr. zou kosten, ongeveer 1,1 mil jard gulden. Op een recente pers conferentie voorspelde de Leuvense professor Geuth, dat „Noordzee- poort" de mogelijkheid zal schep pen om „Rotterdam eenvoudig van de kaart te vegen." 4. Het project „Zeestad", d.i. het bouwen van een schiereiland met diepzeehaven ter hoogte van Zee- brugge. Voor een kostprijs van 22 miljard B. fr., ruim 1,5 miljard gul den, wordt voor de Vlaamse kust een haven gebouwd die schepen tot 250.000 ton zal kunnen ontvangen, en zal de Westerschelde meteen be vaarbaar gemaakt worden voor schepen tot 125.000 ton. „Zeestad" zou tevens de toeristische waarde van de Vlaamse kust aanzienlijk verhogen. Samen ,met de (op zee te winnen) haventerreinen van 2400 ha, een oppervlakte tweemaal zo groot als de stad Luik-, worden ook ongeveer 2.500 ha gronden voor woonruimte en recreatie op zee ge wonnen. Op deze gronden kan een nieuwe stad worden gebouwd met zonen voor flatgebouwen bungalows en atriumwoningen, speel- en sport terreinen, duinen, bossen, parkings, hotels en motels. „Zeestad" wordt gepropageerd door de Bank van Pa rijs en van de Nederlanden, die be toogt dat het project in feite zichzelf zal financieren door het winnen en de verkoop van nieuwe gronden. Van particuliere zijde zijn vier belangwekkende projecten voorge legd: 1. Het graven van een diepzee kanaal van Zeebrugge door de pro vincies West- en Oost-Vlaanderen naar de linker-Scheldeoever ter hoogte van Doel, met aanleg van diverse industriezonen langs het ka naal. Grote kans maakt dit plan niet, gezien de hoge uitgaven en de talrijke nadelen die eraan verbon den zijn. 2. Het bouwen van havenhoofden in Zeebrugge vanuit het vasteland. Zeebrugge zou hierdoor toeganke lijk worden voor schepen tot 200.000 ton. 3. „Noordzeepoort", het bouwen van een atol in volle zee, voor de Belgische kust. Het kunstmatig eiland zou tankschepen kunnen ontvangen van 300.000 tot zelfs 500.000 ton. De aardolie zou wor den overgeslagen in kleinere tan kers of via buisleidingen naar het vasteland worden gepompt. Duitse financiële groepen steunen het pro ject, dat globaal zowat 15 miljard In Antwerpen gaat de sympathie kennelijk naar „Zeestad", omdat het plan een globale oplossing biedt voor de havenproblemen van Zee brugge, Gent en Antwerpen. (Van zelfsprekend zouden ook Vlissingen en Terneuzen er hun voordeel aan doen). Er bestaat meer terughou dendheid ten aanzien van „Noord zeepoort" cn men verheelt zijn mis prijzen niet voor de uitspraak van de Leuvense professor, dat Rotter dam daarmee van de kaart kan worden geveegd. In Antwerpen weet men even goed als in Rotterdam, dat een haven heus wel iets meer veronderstelt dan het creëren van aanleg- én overslagmogelijkheden' voor super tankers. Een wereldhaven veron derstelt veelzijdigheid,'' vakman schap en traditie, en het onmiddel lijk contact met handel en industrie in het achterland via binnenvaart, spoor- en autowegen. Dat is onein dig veel meer dan een atol, een aantal mijlen uit de kust, kan bie den. LUC. VAN GASTEL gevolgd) bij de regering aan de bel trekken om hulp te vragen voor de kleinere bedrijven, die in het indu striële klimaat hun kansen willen be nutten. Ook de provinciale en plaat selijke overheden zouden, zo meent het verslag, hier aangemoedigd moe ten worden om de kleine bedrijven te steunen. Het verslag wijst ook op de op komst van de uit Amerika overge waaide „verbruikersmarkten", die zich veelal buiten de stadscentra ves tigen. Het bestuur van de vereniging acht het denkbaar, dat de plaatselijke ondernemers hun invloed bij de ge> meentebesturen aanv enden om „wil de vestigingen" te verhinderen. Voorts wijst het verslag op de wen selijkheid van plaatselijke consumen tenvoorlichting. Voor wat Middel burg betreft, wordt gewezen op de aantrekkelijkheid die het biedt om in de binnenstad een wandelpromenade te stichten. De Nieuwe Burg komt hiervoofj Het -eerst in-aanmerking. Dè-i hier gevestigde bedrijven hebben hun instemming al betuigd. Verontruste burgers hebben bij het berucht geworden kruispunt St. Annapolder eigenhandig waar schuwingsborden geplaatst. De po litie heeft deze borden, om nog meer ongevallen door afgeleide au- fomobUisten te voorkomen, later weggehaald. (ADVERTENTIE) Het meesterstuk van Rolex, gedragen door vele grote persoonlijkheden over de hele wereld. Een officiële chronometer met automatische opwinding door Rolex Perpetual rotor mechanisme. Gegarandeerd waterdicht tot op 50 meter door Oyster kast met Twinlock opwindknop. Duidelijke datumaanwijzing door ingenieuze Cyclops lens. ROLEX DATEJUST vanaf 635,- (Van een onzer verslaggevers) GOES Op donderdag 5 juni wordt in de Prins van Oranje te Goes 's middags om drie uur, de pro vinciale kerkvergadering van Zee land gehouden. De leden en adviseurs van de provinciale kerkvergadering zullen, na enkele huishoudelijke za ken te hebben besproken, het filmpje „Homo homini" zien. Vervolgen» worden er discussiegroepen gevormd die enkele vragen welke naar aan leiding van het filmpje rijzen, zullen bespreken. edelsteenkundige f.g.a. diamantexpert g.i.a. Lijnbaan 92-Oostzeedijk 155-157 Tel. 1166 70 Rotterdam ,IK liep 's morgens op de markt en toen vroegen ze me of ik misschien iets zou willen zeggen. Dat kwam wel een beetje onverwacht. Daarom gei ik, dat ik 's middags even terug zou komen. Ik ben naar huis gegaan en heb wat op papier gezet. Ja, je kunt toch niet helemaal onvoorbereid iets voor de televisie staan vertellen. Daar komt niks van in de regel". Dit vertelt de heer C. J. Mieras (71) in Goes. Op donderdagavond 22 mei is hij op het televisiescherm te zien om 21.05 uur, Nederland II, in het pro gramma „Kijkkijk" samen met enke le plaatsgenoten en mensen uit de omgeving van Goes. DE heer Mieras, die 44 jaar bij de PTT heeft gewerkt als besteller, is in Goes een opvallend figuur. „Dat komt door mijn werk als postbesteller"zegt hij. „De mensen kennen me allemaal. Ik heb trouwens nogal wat functies". ,HET is voor de eerste keer, dat ik op de televisie kom en dan nog wel in een hoofdrol. Ik zal zorgen, dat ik het zie, als het er voor komt. Die te levisiemannen nemen niet iedereen. Dat heb ik wel ondervonden. Ze kon den aan me zien, dat ik iets te zeg gen had. Ja, dat geloof je misschien niet, maar toch is dat zo. Maar ja, als ze je zo opeens vragen iets te zeggen, valt dat toch niet mee. Ik dacht: Laat ik maar wat vertellen over de vele reizen, die ik gemaakt heb. Daar kan ik urenlang over ver tellen". ,1K ga bijna ieder jaar op reis. In to taal heb ik al zeven landen bezocht. Dat is niet mis hè? Ik ben in Enge land geweest, in België, in Frankrijk, Duitsland, Italië, Zwitserland en Oostenrijk. Ik weet nog niet wat ik dit jaar ga doen. Ja, je ziet eens wat van de wereld. En het is allemaal toch zo mooi. Ik heb er veel foto's van ,HIER in Goes weten de mensen dat wel. Ze weten ookdat ik nogal wat doe. Regelmatig vragen ze me, of ik dit of dat wil doen. En dan doe ik dat met plezier. Neem bijvoorbeeld col lectes. Het is gelijk voor wat. Een tijdje geleden heb ik een collecte ge daan voor de drankbestrijding. Als je bij de post hebt gewerkt, ben je een bekende. De mensen weten, dat je gewend bent met iedereen om te gaan". ,ER is geen plekje in Goes, dat ik niet ken. Als er toeristen komen, dan geef ik wel eens uitleg. Dat stellen ze erg op prijs. Pas nog was er èen gezel schap. Nou, ik heb die mensen z<s een en ander verteld. Ze waren zd blij. dat ik een paar flinke sigaren kreeg. En geloof maar, dat het dure waren". IT ten!

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 3