vlees ef tussen VOOR OP1 Ex-Ha als It Kijk morgen maar eens op dezelfde plaats in deze krant! Dan luidt de gong voor de eerste ronde Drie ton Geloof DE EERSTE KUIP IS VEEL MEER DAN EEN DAALDER WAARD, ZEKER VOOR U! DE STEM VAN DONDERDAG 10 APRIL 1969 td! le?ftijd VOOT het Wes^eht tota21 ^;jaar' h6t het'wethouH?vOIlVerbindbaarheid van schap van ^o met het lMmaat- I mocratiserira gemeenteraad, ter de- gemaste? j£echtstreeks) van de bur- I toners of^nl^16 en Van 75'000 le/eneVoo?on"Uen worden in ..Jon- 5VP-jongerenJï? Ultgave van de en zekere FWi? j in een door zekere fi„' .Sedaan in een door fdikel over Fff- de r Seschreven 16Aan een 'C1^y en Democra- e twee eenhJi 11J n£ tussen de- Jauwelijk^ toe komt de schrijver W-fJl6: ™a?r hij spuit, zoals tie' Ze twee ^uwelijt 4"a«r ny spuit, zoali tiek. n§eren eigen, wel veel kri ^Hrti8aT fnc'ns schrijver"1 Beernink, vol- ipspirerende f;è', direct de meest Jong» 6 'guur van het kabinet- f*°ris de Ree d®11 Minister BeerninV de v00rstellen Kamc-r over rti uaa!> de Twee" r de herziening van (Van onze showredactie) DEN HAAG Toen de Hag naar Boel Bos vijf jaar gelede afgestudeerd op de toneelschc - in onderhandeling met toneelgroep Centrum, boos ov het lange uitblijven van z«n col tract plotsklaps zijn biezen pah en met zijn auto naar Itahe ve dween, had h« niet kunnen ve moeden, dat hij m 1969 als e< soort triomfator naar zijn vade land zou terugkeren: als med producent van en acteur in ej Italiaanse film, die in Nederlai w[ worden opgenomen. Roel Bos speelde als Glenn Saxsc de hoofdrol in negen Italiaanse acti- films waaronder 5 spaghetti-we terns en vond toen de tijd aangt broken om ook eens in Nederla te filmen. [Met een ver familielid, de Rotter, dammer N. J. de Wit „Ik word e doodziek van dat iedereen, die hooi dat ik een Hollander ben onmiddel lijk Amsterdam noemt" gaat hy d komende zes weken een film produ ceren, die geheel in Nederland ei I natuurlijk ook in Rotterdam speelt. „Adio Alexandra", zoals de pro 1 duktie gaat heten, zal rond de I ton kosten en in september door Cen I tra-film in Nederland worden uitge bracht. Tevens mikt Saxsan op een plaatsji I op het filmfestival in Venetië, wa meteen inhoudt, dat de film in gen- I re zeer veel zal verschillen van d< I werkjes, waarin we hem tot nog to< I te zien kregen. Een Italiaanse, in Nederland wonenijj en met een Hollander getrouwd, no I digt een jongere, eveneens Italiaansd vriendin, met haar echtgenoot uil I voor een weekeind, niet wetend dal 1 dit jonge echtpaar onderling grot. I moeilijkheden heeft. De gastvrouv I Alexandra wordt verliefd op de echtJ j genoot van haar vriendin, zonder di I te willen laten merken. I Ze komt als zodanig ook als de grot<| I verliezer uit het strijdperk. Het gegeven is van regisseur I Battaglia, een kleine kwieke Italiaan! I die altijd zijn eigen scenario schrijft en nu in Nederland werkt met eer I Italiaanse équipe en de Nederlandse cameiaman Jan Oonk. De film wordt Engels ingesproke De belangrijke rol van Alexand wordt gespeeld door Pier Angeli, die vier dagen geleden arriveerde in ons land en naar ze verontschuldigend zegt deze tijd doorgebracht heeft in haar hotel, genietend van ons „kos telijke eten". Pier Angeli vindt nog altijd haar I debuut op 15-jarige leeftijd in „De morgen is te laat" haar fijnste rol. I Vittorio de Sica vindt zij geweldig, I hoewel zij ook vol lof spreekt over 1 Richard Attenborough, haar tegen- I speler in „The angry silence". Lachend, levendig gebarend, pro- 1 beert zjj de ijzige stilte op de pers conferentie in het Rotterdamse At lanta te doorbreken. Ze toont kinder lijk verheugd het ringetje, dat ze even I tevoren op straat heeft gevonden en dat nu een permanente plaats kreeg aaneen van haar ranke vingers. „Ik heb vervelende dingen in mijn I w? meefemaakt", bekend ze. „Maar I <j ven is er om °P dB moment ge leefd te worden. Ik hou van lachen, 7if krijg altijd zulke dramatische rollen". o„?e„zit vo1 met Krappen en kan ook grap waarderen. Even later zegt smekend: „Laat me niet zo lachen,

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 16