vlees ef
tussen
VOOR OP1
Ex-Ha
als It
Kijk morgen maar eens op dezelfde plaats in deze krant!
Dan luidt de gong voor de eerste ronde
Drie ton
Geloof
DE EERSTE KUIP IS VEEL MEER
DAN EEN DAALDER WAARD,
ZEKER VOOR U!
DE STEM VAN DONDERDAG 10 APRIL 1969
td! le?ftijd VOOT het
Wes^eht tota21 ^;jaar' h6t
het'wethouH?vOIlVerbindbaarheid van
schap van ^o met het lMmaat-
I mocratiserira gemeenteraad, ter de-
gemaste? j£echtstreeks) van de bur-
I toners of^nl^16 en Van 75'000
le/eneVoo?on"Uen worden in ..Jon-
5VP-jongerenJï? Ultgave van de
en zekere FWi? j in een door
zekere fi„' .Sedaan in een door
fdikel over Fff- de r Seschreven
16Aan een 'C1^y en Democra-
e twee eenhJi 11J n£ tussen de-
Jauwelijk^ toe komt de schrijver
W-fJl6: ™a?r hij spuit, zoals
tie'
Ze twee
^uwelijt
4"a«r ny spuit, zoali
tiek. n§eren eigen, wel veel kri
^Hrti8aT
fnc'ns schrijver"1 Beernink, vol-
ipspirerende f;è', direct de meest
Jong» 6 'guur van het kabinet-
f*°ris de Ree
d®11 Minister BeerninV de v00rstellen
Kamc-r over rti uaa!> de Twee"
r de herziening van
(Van onze showredactie)
DEN HAAG Toen de Hag
naar Boel Bos vijf jaar gelede
afgestudeerd op de toneelschc
- in onderhandeling met
toneelgroep Centrum, boos ov
het lange uitblijven van z«n col
tract plotsklaps zijn biezen pah
en met zijn auto naar Itahe ve
dween, had h« niet kunnen ve
moeden, dat hij m 1969 als e<
soort triomfator naar zijn vade
land zou terugkeren: als med
producent van en acteur in ej
Italiaanse film, die in Nederlai
w[ worden opgenomen.
Roel Bos speelde als Glenn Saxsc
de hoofdrol in negen Italiaanse acti-
films waaronder 5 spaghetti-we
terns en vond toen de tijd aangt
broken om ook eens in Nederla
te filmen.
[Met een ver familielid, de Rotter,
dammer N. J. de Wit „Ik word e
doodziek van dat iedereen, die hooi
dat ik een Hollander ben onmiddel
lijk Amsterdam noemt" gaat hy d
komende zes weken een film produ
ceren, die geheel in Nederland ei
I natuurlijk ook in Rotterdam speelt.
„Adio Alexandra", zoals de pro
1 duktie gaat heten, zal rond de
I ton kosten en in september door Cen
I tra-film in Nederland worden uitge
bracht.
Tevens mikt Saxsan op een plaatsji
I op het filmfestival in Venetië, wa
meteen inhoudt, dat de film in gen-
I re zeer veel zal verschillen van d<
I werkjes, waarin we hem tot nog to<
I te zien kregen.
Een Italiaanse, in Nederland wonenijj
en met een Hollander getrouwd, no
I digt een jongere, eveneens Italiaansd
vriendin, met haar echtgenoot uil
I voor een weekeind, niet wetend dal
1 dit jonge echtpaar onderling grot.
I moeilijkheden heeft. De gastvrouv
I Alexandra wordt verliefd op de echtJ
j genoot van haar vriendin, zonder di
I te willen laten merken.
I Ze komt als zodanig ook als de grot<|
I verliezer uit het strijdperk.
Het gegeven is van regisseur
I Battaglia, een kleine kwieke Italiaan!
I die altijd zijn eigen scenario schrijft
en nu in Nederland werkt met eer
I Italiaanse équipe en de Nederlandse
cameiaman Jan Oonk.
De film wordt Engels ingesproke
De belangrijke rol van Alexand
wordt gespeeld door Pier Angeli, die
vier dagen geleden arriveerde in ons
land en naar ze verontschuldigend
zegt deze tijd doorgebracht heeft
in haar hotel, genietend van ons „kos
telijke eten".
Pier Angeli vindt nog altijd haar
I debuut op 15-jarige leeftijd in „De
morgen is te laat" haar fijnste rol.
I Vittorio de Sica vindt zij geweldig,
I hoewel zij ook vol lof spreekt over
1 Richard Attenborough, haar tegen-
I speler in „The angry silence".
Lachend, levendig gebarend, pro-
1 beert zjj de ijzige stilte op de pers
conferentie in het Rotterdamse At
lanta te doorbreken. Ze toont kinder
lijk verheugd het ringetje, dat ze even
I tevoren op straat heeft gevonden en
dat nu een permanente plaats kreeg
aaneen van haar ranke vingers.
„Ik heb vervelende dingen in mijn
I w? meefemaakt", bekend ze. „Maar
I <j ven is er om °P dB moment ge
leefd te worden. Ik hou van lachen,
7if krijg altijd zulke dramatische
rollen".
o„?e„zit vo1 met Krappen en kan ook
grap waarderen. Even later zegt
smekend: „Laat me niet zo lachen,