inister verandert verdeling over handel 'A PASEN MAXIMUMPRIJS OOR DE KOELHUISKOTER JWE I LA (ARS iGUS VRAGEN «VER E.E.G. ASSOCIATIE ISRAEL Markten en veilingen Vervoersorganisaties voelen zich bedreigd amsterdamse effectenbeurs Nederlandse visser instrueert Tunesiërs mrnSiïmMifrvinmemnon n vn Barbados nr I tnm. Kingston V?rvroegde aflossing Marshall-hulp AKU-Emmen breidt uit LICHT VERDEELDE MARKT as u Waterstanden f DE STEM VAN DONDERDAG 13 MAART 1969 19 VELDBED hoogglanzend ver zinkt frame, steVi' katoenen tijk. meer dan 40 sta|e, veertjes opgehanJ Ingenaaide strips t, gen inscheuren. G, dessineerd j1 effen 19,Bv Polyether matras 1 o„ 9 Vivo winkelier, van artikelen die lig kunnen kopen, r uniek lage prij- van profiteren, itgevoerde, solide side aan prachtige sche apparaten, vakantieartikelen, oemen, de moeite ïoogte te zijn. Om c kan dankzij de -ige, geïllustreerde js. Dan kunt u per- Deveel voordeel u iratis zegelsysteem Vivola Pluspunten, schrandere inkoop 8 kunt u natuurlijk et bestellen. IT. Een bungalow ult- gemiddeld gezin, i uitgebouwde keuken. afgesloten kunnen gordijnen, bieden uit- voordeuren kunnen (uiten uitgezet worden, erzwaarde 300 grams ek voor de zijwanden, tropical verzinkt. Ge- 180, keuken 180 cm Slijk in stevige zakken cheepsberichten ASUNCION 10 407 m wtz Ouessant nr Rotterdam DILIGENTIA 11 vn Antwerpen nr Londen ELIZABETH BROERE pass 10 glakeney nr Thameshaven BILLITON 10 1000 no vn Mauritius nr Barcelona DAHOMEYKUST 10 vn Antwerpen nrl Amsterdam DENEB 10 360 zo vn Halifax nr Bilbao DIADEMA 10 165 ozo vn Madeira nr Tjjjanmere DOSINA 10 870 wzw vn Straat Sunda nr Sydney KAAP HOORN 10 100 zw vn Los Angeles nr Seattle KOUDEKERK 10 te Marseille MERWELLOYD 11 te Djibouti O.VDINA 10 820 zo vn Cape Race nr HKimeshaven PATOO 11 t.a. rede Durban PHILIPPIA 10 555 w vn Azoren nr Teesport RADJA 11 verw te Kaapstad ROTTERDAM 10 360 z vn Hongkong nr Hongkong STKENKERK 10 180 w vn Sabang nr Colombo STRAAT TOWA 11 verw Beira ATLANTIC STAR 12 te Rotterdam DAHOMEYKUST 11 te Amsterdam DAPHNIS 12 te Amsterdam DOMBURGH 11 vn Rotterdam nr Harwich EEMSTROOM 11 vn Amsterdam nr Felixstowe GOlilEN STAR 12 vn Rotterdam nr Las Palmas HERCULES 12 vn Amsterdam nr West-Indië KARACHI 12 te Amsterdam KATSEDIJK 12 te Rotterdam KEIZERSWAARD 12 vn Rotterdam nr Teesport KELLET1A 12 te Rotterdam LIBERIAKUST 12 te Amsterdam MARON 12 te Rotterdam NEPTUNES 12 vn Rotterdam nr Amsterdam RANDFONTEIN 12 te Rotterdam SEINELI.OYD 11 te Amsterdam SOCRATES 12 vn Amsterdam nr Hamburg STAD DELFT 12 vn Rotterdam nr Buenos Aires V.'VIMARSUM 12 vn Rotterdam nr Hfinburg Zl'ipERKERK 11 te Amsterdam ABIDA 11 vn Pta Cardon nr Baltimore CAMEROUNKUST 11 te Chimbote CAMITIA 11 vn Pta Cardon nr Stanlow CHEVRON ROTTERDAM 11 vn Sidon 15 te Savona verw EUMAEUS 10 vn Kaapstad nr Singapore GAASTERDIJK 11 te Pascagoula KARAKORUM p 11 Sabang nr Palembang LELYKERK 11 rede Abudhabi NEDER WESER 11 ten anker rede Dubai OVERIJSSEL 11 vn Kaapstad nr TeneriEe POELDIJK 12 te Hamburg RONDO 11 vn Kaapstad nr Colombo SIMÖNSKERK p 11 Las Palmas nr winkelwaarde f 475,— ƒ375,-. STRAAT FIJI 11 te Santos TJIBANTJET 11 vn Dar Es Salaam 12 te Tanga VASUM 11 vn Rouan nr Rotterdam ZONNEKERK 11 vn Beira nr Dar es Salaam ZWIJNDRECHT 11 ten anker Walvisbaai AEGIS 11 vn Famagusta nr Rotterdam ALIOTH 11 vn Salvador nr Rotterdam CERES 11 te Cristobal CONGOKUST 11 vn Sassandra nr Freetown EOS 12 te Skikda GRAVELAND 12 te Itajai KYUX 11 ten anker bij Liverpool MARON 11 vn Antwerp en nr Rotterdam OSIRIS 11 vn Benghazi nr Beyrouth STRAAT BALI 11 vn Dakar nr Tema ACHILLES 11 vn Buena Ventura nr Guayaquil ALKES 11 vn Bremen nr Rotterdam AMSTELLAXD p 11 Fernando No ronha nr Buenos Aires ATLANTIC STAR 11 vn Antwerpen nr Rotterdam ANNENKERK 11 vn Livorno nr Rotterdam BORNEO 12 te Antwerpen CHEVRON DELFZIJL 12 te Immingham ^GREST HILL 11 vn Antwerpen JJJkVËKSUM 12 te Savannah GULF ITALIAN 12 te Mena al Ahmad KELLET1A 11 vn Thameshaven Rotterdam KINDERDIJK 10 vn Salvador nr Cabedelo KOSICIA p 12 Kaapstad nr East London LEUVELLOYD 11 vn Rotterdam -*e Havre j&nfa^p1 U V" NeW °rleans neder EEMS 12 te Charleston ™2B RIJN 12 te Balboa PERICLES ll vn Antwerpen Amsterdam pENDRECHT 12 vn Santo Domingo nr Kingston UT VssrcfDANKLIN 12 te Takoradi VAN r?™J,v,n Belize I" Europa Sydney vn Melbourne nr wwsttJ2 TamPa WAALEKEI;K 13 te Melbourne verw Bestelnummer312 winkelwaarde f 14,75 3 f 11,25 Bestelnummer 313 voorritsvakje. winkelwaarde f 22,50 3 f 16,50 Bestelnummer 314 landen en ritssluiting 60 winkelwaarde f 39,50 f 29,75 y Fokkerweg - ALMELO nr nr nr nr DEN HAAG (ANP) De mi nister van Landbouw en Visserij overweegt de vaststelling van een maximum-consumentenprijs voor koelhuisboter en denkt er over, dit direct na Pasen te doen. Hij wil er mee voorkomen dat het vasthouden van koelhuisboter later tot ongewenste prijsverho gingen leidt. De minister heeft over deze ge dachten en over de hoogte van de eventueel vast te stellen maximum prijs het advies gevraagd van het produktschap voor zuivel. Het bestuur van dit schap besloot het gevraagde advies over veertien dagen te geven, na eerst informaties te hebben ingewonnen bij de boter- adviescommissie. DEN HAAG (ANP) De ver vroegde aflossing van leningen die de Verenigde Staten Nederland in het kader van het Marshall-plan heb ben verstrekt mogen niet worden ge zien ais een precedent voor liet ver lenen van compensatie aan Amerika in het kader van de militaire beta lingsbalans, aldus heeft de minister van Financiën, dr. H. J. Witteveen, in antwoord op opmerkingen van kamerleden meegedeeld. De militaire betalingsbalans, aldus blijkt uit het verslag van de bespre kingen die de Tweede-Kamercom missie heeft gewijd aan het wets ontwerp dat beoogt de vervroegde aflossing goed te keuren, omvat de laatste jaren niet meer dan enige tientallen miljoenen doHars per jaar. Tot de militaire betalingsbalans be horen Amerikaanse betalingen in verband met het stationeren van Amerikaanse militairen in Nederland en de betalingen van Nederland voor in de Verenigde Staten geplaatste defensie-orders. EMMEN (ANP) De AKU zal haar sedert 1948 bestaande vestiging in Emmer-Compascuum, die in de afgelopen jaren reeds belangrijk is uitgebreid, dit jaar opnieuw aan zienlijk uitbreiden en wel met 7000 vierkante meter. De vraag naar elastische Enkalon garens vooral voor de kousengaren- sector, is de laatste jaren opnieuw sterk toegenomen en in het daardoor ontstane ruimtegebrek zal dit jaar worden voorzien. Actie-comité: Weg effenen tot Engelands toetreding EEG LONDEN (AFP—REUTER) Het actiecomité voor de Verenigde Staten van Europa, dat ouder voor zitterschap van de 80-jarige Jean Monnet in Londen bijeen is geweest, wil in de eerste plaats „de weg ef fenen voor de toetreding van Enge land tot de bestaande Europese ge meenschappen". Dit doel wordt genoemd in een verklaring, die op de bijeenkomst is goedgekeurd. Niettemin, aldus deze verklaring, moet men blijven stre ven naar verdere integratie van Europa ook als Engeland nog geen lid van de EEG geworden is. De bijeenkomst werd onder meer bijgewoond door de Britse minister van buitenlandse zaken, Michael Stewart en zijn Westduitse collega, Willy Brandt. DEN HAAG (ANP) Het Tweede Kamerlid P. Dankert (PvdA) heeft minister Luns gevraagd er naar te streven dat wanneer de associatie akkoorden tussen Tunesië en Ma rokko enerzijds en de EEG ander zijds worden voorondertekend, de Europese commissie ook een man daat voor onderhandelingen met Is raël is verleend. Volgens het Israëlische blad „The Jerusalem Post" heeft minister Luns in de ministerraad van de EEG aangegeven dat Nederland de overeenkomst met Tunesië en Ma rokko niet zal goedkeuren zolang er niet een dergelijke overeenkomst met Israël is. De heer Dankert vraagt of dit bericht juist is. In een vrijdag jl. gehouden extra bestuursvergadering van het schap deed de heer S. van der Ploeg het voorstel, de minister van econo mische zaken te verzoeken een maximumprijs voor koelhuisboter vast te stellen van f 1,21 per pakje. Dat voorstel werd met vijf tegen zes stemmen verworpen. Verandering Minister Lardinois, zo bleek giste ren in een produktschapsvergade- ring, heeft verandering gebracht in de verdeling van duizend ton koel huisboter over de handel, zoals het produktschapsbestuur die vrijdag in zijn extra-vergadering had vastge steld. Het ging om de tweede tranche van duizend ton van de drieduizend ton koelhuisboter, die dit voorjaar beschikbaar is. Het produktschapsbestuur besloot tot de volgende verdeling: de helft op basis van de verdeling van koelhuisboter zoals die in 1967 wordt toegepast, de helft naar verhouding van de afzet van verse boter in de periode 23 juni tot en met 7 december 1968. De minister heeft er nu van gemaakt: de helft op basis van de aankopen van koelhuisboter uit de VIB-voor- raden in het tijdvak 1 oktober 1965 - 1 oktober 1966; een kwart op basis van de afzet van verse boter in de periode 23 juni tot en met 7 decem ber 1968: een kwart op basis van de aankopen uit de drieduizend ton koelhuisboter die het VIB (voedsel- voorzienings In- en Verkoopbureau), in december 1968 beschikbaar stelde. Het bestuurslid de heer Van Brenk (melkdetailhandel) had er kritiek op dat de minister in zijn verdeel sleutel de volledige portie koelhuis boter van 3000 ton van december jl. heeft opgenomen. De verdeling van de tweede helft van die 15.000 ton had volgens hem aanleiding gege ven tot moeilijkheden. Niet voor over In een namens de minister aan het produktschap geschreven brief ging de directeur-generaal van de voedselvoorziening er van uit dat het produktschap de minister over deze verdeling een advies had uit gebracht. De voorzitter, sr. B. van Dam, vertelde dat dit een vergissing was; het produktschapsbestuur heeft de bevoegdheid hierover een besluit te nemen en heeft dat dan ook ge daan. Maar omdat de minister op zijn beurt weer de bevoegdheid heeft zo'n bestuursbesluit ongedaan te maken maakt het in de praktijk niet zo heel veel meer uit. De minister wilde nu van het produktschapsbestuur advies hebben over de verdeling van de laatste tranche van duizend ton van de voorjaarsportie koelhuisboter van drieduizend ton. Hij zal de raad krijgen, die dan maar op dezelfde manier te verdelen als hij met de tweede tranche gedaan heeft. Het bestuur had er de vergader- en reis tijd, die door de voorzitter gesug gereerde nieuwe extra-vergadering voor het bespreken van zo'n advies zou vergen, niet meer voor over. (ADVERTENTIE) Vrijdagmiddag a.s 14 maart bieden wij U voor een speciale prijs aan: 1 GEBRUIKTE Ford diesel tractor met Perkins motor en 1 GEBRUIKTE Steyr tractor NI.V. DIFOGA WITTOUCKSINGEL 19, BERGEN OP ZOOM TEL. 01640 - 5963 en 5559 AMSTERDAM (ANP) Met weinig zaken hebben de internationale waarden gisteren bij de opening een goed prijshoudende stemming te zien gegeven, vergeleken bij het voorgaande slotniveau. Alleen Kon. Olie was zwak. Dit door enig aanbod van lokale zijde in een zeer dunne markt. De overige internationals lieten fractionele koersverbeteringen registreren. Toch viel de markt iets tegen want er waren stimulerende berichten. Zo hebben Hoogovens en Billiton tezamen 50 procent van het aandelenkapitaal van resp. United States Extrusions Corp en Alwinseal Incorp overgenomen. Deze Amerikaanse maatschappij vervaardigt aluminium extrusie-produkten. In Frankrijk wordt, na dinsdag, niet doorgestaakt. De recente goudkoorts is sterk afgenomen, waarbij de goudprijs, na recordhoogte, is gedaald. Een zeer voornaam en zwak punt is echter, dat er de laatste weken voor mil jarden zijn omgezet in goud. Dit geld ligt „dood" in de markt en wordt aan de wereldeconomie onttrokken. Gezien de merendeels gunstige factoren reageerde Amsterdam er gisteren nauwelijks op. Een bewijs, dat het publiek nog steeds een afwachtende houding blijft aannemen. De cultures waren licht verdeeld. De scheepvaartsector gaf geen veran deringen van enige betekenis te zien. Van de staatsfondsen waren de 7 en de 6V2 procent leningen goed gedisponeerd eveneens met weinig zaken. De nationale investeringsbank (Herstelbank) komt binnenkort met een 7 1/4 pet. lening groot f 60 min. waarvan de uitgiftekoers pas enkele dagen voor de inschrijving wordt bekendgemaakt. Deli Mij. was zwak op ca. 76. Heineken was vrijwel onveranderd op 164.30, KLM kon een paar gulden verbeteren tot 239. De markt kreeg later een verdeeld karakter. De vraag voor AKU bleef aanhouden waardoor de koers steeg tot 121.60. Kon. Olie daarentegen zakte in tot 177 mede door Amerikaans aanbod. Philips verliet de markt op 169.50, Hoogovens kwam op 106.60 en Unilever op 121.10. KZ-Organon lag vast in de markt op 193.10. BREDA 12 maart Komkommers 60 64-65, 50 51, 40 42-45, 35 36-37, 30 33, 25 32, kg 67, Rodekool 55-65, Prei A 1 90-110, A 2 70-90, Raapstelen 22- 26, Radijzen 50-55, Selderij-bos 22-28, Sla 1 19-22, Sla 2 16-19, Spinazie 130- 155, Peterselie-bos 40-45, Witlof A 1 160-170, A 2 135-50, B 2 115-130. BERGEN OP ZOOM. 12 maart Sla 1222,5, spruiten 109205, wit lof 128—170, rodekool 62—74, witte- kool 3748, gelekool 3038, sav.kool 81, uien 1827, breekpeen 2647, waspeen 25—43, prei 3085, knolsel derij 2655, bosselderij 1632, an dijvie 7072, komkommers 4071, kroten 20, spinazie kas 130142, ra barber 6265. boerenkool 127, Win ston 16—91, St. Remy 629, Confé rence 1266. 's-HERTOGENBOSCH, 12 maart Aanvoer 7239 stuks, 2497 runderen, 693 graskalveren, 441 vette kalveren, 2519 nuchtere kalveren, 201 schapen, 46 lammeren, 12 fokzeugen, 526 slachtvarkens, 304 biggen, 832 slaclit- rundei-en. Prijzen: melk- en kalf- koeien 1110-1715, guste koeien 975- 1425, graskalveren 450-600, kalfvaar- zen rood-bont 1275-1700 zwart-bont 1160-1490, klamvaarzen 1100-1320, guste vaarzen 985-1250, pinken 700- 925, nucht. kalveren voor fok of mesterij 125-280, weidesehapen 90- 230. drachtige zeugen 485-620 big gen 76-88, vette schapen 115-145, vet te lammeren 130-160, alles per stuk; DEN HAAG (ANP) De Neder- landse internationale wegvervoer ders, alsmede de internationaal geo riënteerde handels- en industriële ondernemingen die gebruik maken van vrachtauto's, voelen xich in de ontwikkeling van hun activiteiten ernstig belemmerd. Belangrijke oorzaak: de steeds zwaardere wordende belastingdruk bij het uitvoeren van wegtransporten naar en van het buitenland. Dit stellen de NOG-Wegtransport, de KNVTO, als organisaties van het beroepsgoederenvervoer over de weg, en de EVO, als organisatie van eigen ver voerders en verladers, in een brief aan de staatssecretaris van financiën. De drie organisaties verzoeken de bewindsman met klem alle mogelijke maatregelen te willen bevorderen, die tot een verlichting van de bestaande fiscale lasten en tot vermijding van eventuele verho gingen van bepaalde belastingen op het wegvervoer kunnen leiden. 113 12/3 Aetieve obligatie» Staatsleningen Ned. 1966-1 Ned 1966-J 7% Ned, l»88-6ft% Ned 1968-2 Nederl 1968-3 Neder! Ned Ned Nederl Nederl Ned Ned 1966 (987 6 ;iW55 I 44 8A4 Nederl. 1964 2 SVi Ned. 64 S Ned, «ft Ned '>9 «ft Nederl. I960 i *ft Ned. >0-2 4ft Nederl 1963 4ft Nederl 1964 4ft Ned. -S» 4ft Nederl i960 4ft Ned >1 4ft Nederl 1963-1 4ft Nederl. 1963-2 4ft Nederl «961 4 Ned 62 4 Ned 1953-3 ft Ned Statf 47 3ft Nederl 1951 8ft Ned 19-63 1-2 Sft Ned !968 *ft Nederi 1949 4ft Ned SO'1-2 3ft Ned 54/1-2 3ft Ned 53/1 Ift Ned. 53/2 «ft Ned. grootb oOj 3 Nederland 37 3 Ned Gr b. 46 Y Ned. Doll 47 ïndfi» 87a 99ft 99ft 94ft 94ft 94 ft 94ft 93 ft 92 90 90 ft 90 87ft 87ft 85x 8511 82% 85ft 83ft 81ft 95% 84ft 80ft 80ft 79 ft 79% 81ft 77 ft 76ft 69 ft 90b 82 ft 79ft 70 70 72 ft 71% 79ft 81ft 90 90 ft 99ft 99 H 941/4 94 ft 94ft 94 ft 93 ft 91ft 90 90ft 90 ft 87ft 87 ft 85§ 85x4 821-£ 85« 83ftx 81ft* 95f§ 84ft 80 f| 80ft 79ft 79% 81% 78* 76ft 70 90ft 82 79% 69ft 70 72ft 71% 79ft 45ftx 82ft 81%$ 90ft 90ft Bank en Kredietwezen B Ned Gem. 57 b Id 30 ig/Si 454 Id 23 J, 52/1-3 4ft Id 2,5 J. 4D/S-5 4ft 93% 82ft 85ft 84% 93% 82f§ 84ft 84% Actieve aandelen Handel, tndnatrle Petr.-Colenm» A dam Ruober HVA Milan vei A.K.U. Deli Mij t. c«ri Heinek bef en beh Helnlekena blet Hoogov n^.v.a Kon Zout org Philip» Gem 8e> Unilever e.»» Dortsche Pet* Dortscbe Ptr. Kon Petr 59% 101% 119 78.50§ 154 163.60 105.20 190.30 169.905 119.60 999% 997 ft 179.30 57% 101 ft 120.90 76.60 155.50 164.70 106.80 191.70 170.20§ 121.20 992 991 177.60 Scheepvaart en Luchtvaart H.AvL. Java-China fan K.L.M, t. cert K.NS.M Ob Stv MQ Ned v ommeren v» Rotterd. Uoyd Scheepv Out# 94 154 2388 137§ 125ft 245* 152 134V, 134111 93% 154 239 1375 124 2451/2? 1495 N'let-aetlev* oMl,au» Ban»-, era*-, an »erzek,n,,cs» A.B.N. ap.D B.N. Gem. M 1 EMU 87 1-] -«4* BNG 1888 1-: BNGöV 1.2-16Vt% B.N Gem 88 Gem 88 rep 88 rap rap 88. i Exp em 88 7i,. Exp eto 88 I Gr IPS ct 88J1.J Gr tnd eb 88 8% Nat 8 M (U «8 Ned Ontw.b 88 7 Ned Ontw.b 84 t Eiinl. Dfsc.b 88 s B.N B N.G BN.G B.N.G 120% 99% 96% 96% 93% 84% 78% 120% 115 lit 120% 99% 96% 96% 94 84% 78% 120% 115 116 94 Vz 94% 99% 99% 80%b 80V2b 100 100 98 97%x 11/3 12^3 3ft 97 ft Utr. Hypb idem 6 89 Utr. Hyp B 70 Idem ƒ3 97ft 89 70 Handel, industrie en diversen A. Heyn w u 55 4 AKU 1000 Blauwtl 66 7ft Blauwh 67 6V2 Blauwhoed 5 "4 Blauwhoed 4% Blildenst.-W «3 5 Bredero v.g. 65 6 Bred v.b 66 7ft Bred v.b 5 Brit Pen 6ft 7ft Brit Petr 65 6 Bilenkorf oeh .6 Co-op Ned agb 7 Co-op Ned r.<sp Co m.ctr. "66 7>/j Co m.ctr '67 6% Hoogovens 66 6ft K. Zout-K 65 6 M. N Bak 46 3ft Nat. Gi bez 56 5 N Gasunie 66 71/4 N Gasunie 66 6ft Ned Gasunie 5% Nyma 4 Overz Gas 5ft Philips dlr 51 4 Idem 1948 J ft Idem dir 49 3ft Pegem 1-2 57 6 58 Sft 58 6 1-3 52 4ft 1-2 1957 b •5ft 4% 99 ft 94 87 ft 89 ft 78ft 91 b 101A 100% 92 97b 104 158%b 101 ftx 134 87% 100 93ftx 87% 89 ft 78ft 91ftb 92y4b 97b 104 I58%b 101ft 93 93 ft 94 Vs 94 ft 93ftb 93ftb Pegem Pegem idem Pegus Rott.-Rhn Rott.-RHn Schiphol 6 Scholten-fl 65 5ft Scholten-H 5% Scholten-H 4% ^nholten- H *ft Unilevei Ver Glas Vet Mach.i Ver mach.f VVerksponr 5 i8 5 62 5 101 94ft 92^ 56% 97b 80x 92 89 94b 95% 98 92 ft 89% 89% 98ftb 94b 91ft 90% 101 94 92^ 55x 97b 80 93ft 92ft 89 94ft 95%b 98b 92ft 87 x 89ft 89 ft 99 94b 91ft 90% 86 97 ft 87 ft 89% 89% 94ftb 94ftb Lochtv spoorw. pretn obi KLM UJU8-4 98% 98 ft KLM 15*jarig fe 93% 93% KLM 20-jarle 89 88% idem 1962 «ft 95 94% Ned S 'S7 i-a 88^ 69% 88& Alkmaar 56 kft A'dam 1933 8 125% - td pr obl '51 2ft 70% 71 ld 66-1 2ft 72 71% ld 16-2 2 ft 81 80 ld 56-3 2Va 79%) 79 Wem WR& 2ft 60 68 Breda 5« 2ft 70& 70^ Dordrecbi 2ft 67 ft 66 ft Emdboven m 2ft 68 67 ft Enschede 54 2ft 67 ft 67 ft s-Gravb 12-1 2ft 78 78 idem 82-1 2ft 80% 80% Rotterd 52.1 2ft Wem 52-J Zft 81 ft 81 ft Idem 57 Sft 78x 75 Ned M K '67 2ft 72V4 73ft Utrecht 52 Sft 98%i ^.-Holland 97 Sft 82 82A 2 -HoIIand 59 2ft 75x 73% Converteerbar» obligate ABN «ft Serb pap. f «ft Berkel patent ft One Hoeft] sers 6 Gelder Zn. 131 95 131% 95 100ft 92 ft 92% Grass k.m.t Hatema Havenwerken Hoek's m./z. Hoogovens Indoheem Indola Inventum Koud tis Kon Zout Sft 5ft-5 5 4% Org M N Bak 66 6% Meteooi oet 5% Mulder-Vog 0% v Ommeren 5% Pont Houth 5% Scholten Hon ift Schuitema 4 ft StokviB en Zn 4% Thom-Dr ver 4ft Tilburg water 5ft Ver Mach Vet.tewinke] Vlhamil Wyers Niet-actieve aandelen Banken F 6 ft 11/3 12/3 92 ft 112ft 112 ft b 110ft 110ft 99 98% 68 ft 68 ft 78% 78% 81 81 85% 85 ft 110% 109 102 ft 103 125 124% 90 90 87% 88 81% 82 95% 95% 92 92 105% 105% 127 122x 89 89 96 ft 96 ft Alg. Bank Ned. AMEV N.tt eert Amfasgroep AMRO öank Cultuurbank Delta verz. eert Eerste N.V.M Gron ind -C r h Kasassociafie Nat Inv B Nat Ned cert Ned Credïet B Ned Lloyd Ned Mid.st B Slavenourg's B Ver NlUmd 280 241 97.50 59 54% 347 ft 632 180 129 845 179 145.80 113.50 219 128 280.50 243 97.40 59.40 54ft 349 634 ft 180 120 %d 83ft 855 178 146 111.50 217ft 128.50 11/3 12/3 Bandei, industrie, diversen Alb HetlD Alg Hrnil Onr. G A'dam Balast My A'dam Droog Mil A* 1am RiituigMii AN!EM nat bez Beert en Za Begemann Bensdorp intern Bergh-Jurg 250 Bergh-Jurg Bergos» Berkel's Patent BlOdenst Will Bols, Lucas Borsumlj Wehry Braat Bouwstoö Bredero vastgoed Bredero Ver.bedr Bührmann Tettei Bilenkorf beheer Calvé Calvé cum. prei Carps Garenfabi Centt Suiker Mli Cindy - Key K Crane Nederland Cur. Handel Mil Daalderop Dagra Dess. tapljtenfabt Dikkers en Co D.R.U. Duyvls Jzn Edy emallJe Em ba Enk es ËrdaJ Mtl Flgee mach.fabr Fokker Ford Gazelle ctJwJtbr, 245 245 - 140 b 98.60 9870 - 92 157 79 ft 265 x 133 209 213 78% 156 80% 132 201 212 78 ft 601 192 68 225 160 298 493 642 580 874 149 459 146 87 155% 155 x 131ft 148 b 130 x 490 360 84 141 ft 227 756 201 b 561 147 608 195 67 224 157 ft 302 168 494 641 680 874 150 149 453 145 85 156 155 131% 149.90 127 492 463 90 142 228 753 201 b 561 865 147ft Gelder-Papier Gelderl. Tielens Gero fabr. Cert Geveke en Co. Gist en Brocades Grasso mach.fabr Grinten, v.d. Oruyter en Zn 5% Hagemeijer en Co Halberg m.fabr Hatéma N.V. V. Hattum Bl-v Hero-cons. Hoek's mach.fabr Holl Kattenburg Holl Beton Mij Holl. Melksuiker Homburg Hoogenbosch ich Hoo'meyer en Zn Indola I.H.C. Holland Industrieële mij Ing. Bur. Bouwn Internatlo Int gew betonb Inventum Jongeneel houth Kemo Kempen Begeer Key houthandel Kiene Suikerro Kluwer Kon fabr vtiAles Kon Papierfabr KN Tex Unie Korenschoof Koudys voed. Krasnapolsky Kon Ver Tapiit Kwat.ta choc Leldse Wolsp Lindeteves Llps en Gispen Him en gelatine Macintosh Meel Ned Bakk Mees bouwmat B Meteoor Beton Mosa Mulder» fabr Mulder-Vogem Muller en Co Muller en Co 5% Mijnbouw, werk Naarder Chr-fabr Nedap Ned OagbJ. Un!e N. exp. Pap fabr Ned Kabelfabr Ned ■Jorlngstof Welle wed v Ne tam Norit Nutrici» vijverdal Cate Overzeese Ga» Pakh hold een Palemb rnd Mii Pal the Philips gem bez Philip» g b. 6V, Plet»reen auto's 'teesinfc en Co Keineveld Mach KI va ttunaak en Co. Rijn-Schelde Rijn Schelde a 6b Scbev expi fifö Schev. expl I96t 'o.< beton ■^cholten Karton Scholten Honig 155 87.50 118-50 999 160 270 125 153 58% 220 88 235 315 47 97 270 270 95 19.90 184 250 280 315 454 155 293 291 219 ft 215 257 72 192 34% 128 103 59.50 245 111 231 165 150 118 490 I- 213 108 ft 185 430 too 380 90 315 854 143 154 87.10 118.80 985 ft 160% 270 126 153 221 b 87.50 234 520 47 ft 97.20 270 95 ft 19.60 188 250 275 317 455 156 290 289 U2ft 219% 213 255 70 189 ft 54 x 128 102 60 245 111 106 352 425 110% 97.70 452 95 88.20 110.20 71 92 169 47.91» 109 166 118 198 138 130 ft 220 233 07 232 ft 162ft 147 113% 492 b 212 109 184 420 100ft 380 90 316 655 148% 316 106 x 357 422 110 96 452 95 89 11280 71 93 169.40 48 109% 166% 278 195 '38% 130 33 222 234 67 11/S- 12/3 Simon de Wit 417 416 Simon's emb-fabr 92 92 Smit Nijmegen 133 ft 134 Stokvis 8c Zn, 74 73 ft Stoomsp Twerthe 63% 65 Synres Chem. 128 129 Tabak Phil, e.v 75 75 Tech. Unie 330 126 Texoprint 225 >.27 Texoprint 5% pr. 106 ft 107 ft' Thom-Dr- V erblif a 82.50 34 Unilever 7% 99 ft 10O Idem 5% 87% 37 ft Tdem 4% 58% 5Rft Utermöhlen 230 >30 Varossieau 156 156 X Veenend Stm^p '25 Veneco 123(4 122 Ver. Glasfabr n.b 145 143 ft Ver. h.ond. Schev 58 59 Ver. Mach.fabr. 14414 145 ft Ver. NL.uitg.beo'r 257 253 Ver. Touwfabr. 118 117 Vette win kei 283 x 278 x Vezelverw. 93(4 94ft Vihamij. 128(4 134 Vredesrtein 230 230 Vulcaansoord 50(4 52 ft Wereldhaven 550 x 548 Wemink's Beton 138(4 139 Wessanen 85.30 86.50 Wyers Ind. Sc H 197 200 Zaalberg 80(4 79 ft Mijnbouw en petroleum Billiton le rubr. 950 Billiton 2e rubr 178.20 180 Moeara Enira 2430 b 2450 b Id. cert. opr. l/io ld. 1 winstbew. 4300 x 4250 x Id. 4 winetbew. 4250 x Scheepvaart Oostzee 118% 118% Participatie-bewezen Alg. Fondsen bezit 1810 1310 Convert» 1-1 bp 1052 1049 HBBbeldepJ 1-2 bp 889 890 Interbonda 1 bp 640 640 Intergas 9 part 445 444.50 Beleggingsfondsen A'dam.beimlj f 5t) 156 156 Dutch Int. 174.50 175 IKA belegg.mil 259 Interunie 150 195 195.20 Nefo f 50 106 '1.50 d rtobeco f 5f 255',li 255.50 RoltnCo 212 212 Unites f so 575 Utllleo 122 122 Concentla 10 pet 31650 315 Bumpaf. 1-10 pb 530 530 Buitenlands» fondsen Union MlniCrc l 1360 1350 Dollarfondsen Anaconda 53 ft 52ft jv.É.Li.eaj Stee> 32% 33 General Blectrtr 92ft 91% General Motor» 80% 81% Prot. and Gambi» 33% 84% Republic Steel 45 ft 45% Shell OU 65% 65% 'S steel 10 een 44% 44% slachtrunderen extra kw,' 5,35-5,75, le kw. 4,80-5,30, 2e kw. 4,20-4,70, 3e kW. 3,80-4,15, vette stieren 4,70-5,20, worstkoeien 3,65-3,90, alles p. kg gesL gew.; vette kalveren le kw. 3,85-4,05, 2e kW. 3,60-3,80, 3e kw. 3,40-3,55, nuchtere slachtkalveren 35-75 p. st, I,30-1,70, slachtzeugen le kw. 2,20- 2,30, 2e kw. 2,13-2,19, slachtvarkens 2,38-2,48 alles p. kg lev. gew. Over zicht (resp. aanvoer handel prijzen)t melk- en kalfkoeden iets ruimer, stroef, flauw prijsh.; guste koeien groter, lui, duur; jongvee gewoon, rustig, duur; vette kalveren even gro ter, stil, aflopend; .nuchtere kalveren ruim, iets gedrukt, iets gedrukt; scha pen en lammeren minder, trager, niet gehandhaafd; fokzeugen kleiner, le vendiger, stijf prijsh.; lopers en big gen kort,redelijk, prijsh.; slachtvee als vorige week, willig, prijsh. of iets vaster; slachtzeugen minder ruim, vlot, duur. TERNEUZEN, 12 maart Per 100 stuks: sla I 2327, per stuk: groene komkommers 3962, per kg: Bintjes II.40, andijvie 120131, breekpeen 1732, prei 87, sav.kool 76, rode kool 56, spinazie 145151, spruiten 98117, uien 624, witlof A 159 176, All 135, B 150—172, Bn 135— 169, afw. 100141. Appelen: Golden Delicious II 85 48-^9, 80 47—54, 75 52—61, 70 53—63, 65 46—56, 60 39— 43, III grof 36—47, fijn 22—27, Goud renet II 95 85, 85 93, 75 99—100, 65 92, III grof 69, fijn 67, Winston I 75 55, 70 46, 65 42—46, 60 30, 55 18, III grof 35—45, II 80 75—83, 75 78, 70 77, 65 69, 60 43—52, 55 30, Jonathan II 75 55, 70 46, 65 42—46, 60 30, 55 18, III grof 1922, Ingrid Marie II 80 49, 75 57, 70 59, 65 47—52, 60 35, III grof 45—46, fijn 28. Peren: Do- yenné du Cornice II 85 32, 80 3650, 70 51—58, 65 41—51, 60 26—50, III grof 2130, fijn 6. Conférence I 70 45—47, 65 45—53, 60 43—45, 55 32— 35, 50 19—20, II 70 41, 65 37—44, 60 34—37, 55 26—32, 50 14—15, III grof 21—38, fijn 9—28. ZWIJNDRECHT, 12 maart An dijvie 148154, spinazie 132148, uien 517, prei 8082, spruiten A 140—170, B 142—166, D 111—162, witlof AI 184—194, All 161—177, Bil 141—160, veldsla 180—250, knolsel derij 20—107, sla AI 170—22, Cl 12— 14. komkommers 75 pi. 81, 60 pL 61 —63, 50 pl. 50—52, 40 pl. 47—48, 35 pl. 39—42, 30 pl. 35—37, 25 pl. 34— 35, krom 7384, stek 3590, radijs rood 70, selderij 3336, peterselie 52. m gedaan en bieden s m («ten 1 - gedaan en laten b - bteden e - ex elan» d m ex dividend -/j) 'Hf ft DEN HAAG (ANP) De laatste voorbereidingen worden thans ge troffen voor een unieke missie voor een Nederlandse kotter; instructie aan Tunesische vissers in de boom- korvisserij in het kader van het technische hulpprogramma van het Nederlandse ministerie van Buiten landse Zaken. Het is de bedoeling dat de kotter, de GO 28 „Op Hoop vam Zegen" van schipper C. Tanis uit Öoedereede, maandag a.s. uit Sche veilingen ver trekt voor een reis van tien weken uit en thuis. Behalve de vaste be manning van zes zijn er twee amb tenaren van de directie van de vis serijen van het ministerie van Land bouw en Visserij aan boord van de kotter, een bijna drie jaar oud vaartuig van 80 bruto ton met een machine van 500 pk. Schipper Tanis, die van zijn twaalfde jaar af visser is, heeft nu zes of zeven jaar de boomkortech- mek toegepast. Bij die techniek sleept het schip zowel aan stuur boord als aan bakboord een aan een boom bevestigd net, de boomkor over de bodem. Het begon met het draaien in Tu nesië van een Nederlandse instruc tiefilm voor de boomkorvisserij, die door Nederlandse vissers steeds meer toegepast wordt voor platvis De belangstelling in Tunesië was zo groot dat in 1967 een delegatie uit de stad Mahdia naar Nederland kwam om zich ter plaatse op de hoogte te stellen van die in het laatst van de vorige eeuw verdwe nen maar later weer steeds meer toegepaste vismethode. Twee schippers, die tot die dele gatie behoorden, zijn in de zomer van 1967 al drie etmalen met schip- per Tanis de zee op geweest. De a3-jarige Goereese schipper zei van zun Tunesische collega's: „Aardige jongens, en op en top visserslui". Het doel /an de Tunesiërs is door een grotere produktiviteit meer vis op de lokale markt te brengen. Het "LDen Haafi n°g Wet bekend of de Tunesiers denken gan de om bouw van reeds aanwezige treiters of aanschaf van nieuwe motorsche- pen. Konstanz 273 1), Rheinfelden 211 (+8), Straatsburg 218 (+8). Plit- tersdorf 361 10), Maxau 409 (+3) Plochingen i83 17), Mannheim 259 279 (4-9^^4 ofww (+9>. 'MWnz ?-l*i nv- £6„n 200 (+5)' Kahb 211 i tïl' v- I2/3). Koblenz 251 Ruhrort 408 336 i 7^ a u 1), Nijmegen {~rP' AttWem 837 Eefde IJssel 404 (—18), Deventer 297 (—13) 13) Belfeld 1166 (—4), Grave he neden de sluis 509 (—2).

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 17