r.
Alle Spar-merkartikelen|SS5ï«„,SLl.
zijn in één klap drastisch
goedkoper. Voorgoed
stukken goedkoper.
Kijk maar:
koffie
iga
vermouth Passino
De Spar lanceert
een beter
spaarsysteem
Primeurtje
3rganisatie
Elke week een
leuk radio programma
over de Spar
De Spar heeft nu een moderner en duide
lijker spaarsysteem. Met nieuwe S.F.S.-
spaarzegels van de Spar Familie Service.
Spaarzegels van een dubbeltje per stuk.
Bij elke gulden boodschappen één. U
krijgt ze niet automatisch. Wij vragen u
vriendelijk of u ze hebben wilt. Vrijheid.
Blijheid.
waardevolle
gratis spaar
punten op
Spar-artikelen
250 gram dessert
oude prijs
2!*
van 195 voor
1 krat (24 flesjes) a 30cl.
van 912 voor
óude7rijS|Qoe
pakjes
25o grom macaroni 0
vlugkokend oudeprijsJSO
naturel of paprifea f2
vA
225 gram droptoffees
oudeprijsJSi»
120
van
voor
margarine
kuipje Well margarine
Spar margarine
UIT ONZE SUPERMARKT
Fijne riblappen
Magere
runderlappen 500 gram
Doorregen
runderlappen 500gram
Golden Delicious 2kik>
Gekookte ham
Hé. Ik ben er ook nog.
Ik ben ook nieuw. V
I lk heet Snuggie, het
I Spar-varken. Was u al J
\bij de nieuwe Spar geweest ?Ji
Nee Morgen dan. j/m
Zo'n Spaarpunt vindt u op
alle Spar-merkartikelen. En
elke week komen er méér bij
Uitknippen maar, sparen dié
Spaarpunten. Voor mooie
lakens, broches, handdoeken
en lepeltjes, tegen uitermate
lage prijzen.
En nog veel meer.
Wat? Dat vindt u allemaal
in de Spaarpunten-catalogus.
Die ligt voor u klaar in de
Spar-winkel. Even meenemen
dus maar.
45
-familie^ chiDS
98
i'e _M__ira
89
weekendaanbieding
500gram
Prachtige
150 gram van 120 voor 98
Platen draaien met Pim Jacobs.
Veronica elke maandag van half 4
tot 4.
Luxemburg elke zondagmorgen van
half 11 tot 11. Let op. Stem af. Leuk
programma met altijd vat nieuws.
ANTWERPEN Op dinsdag
woensdag 6, vrijdag 8 en zaterdag
„ugustus zal de aandacht van de wï
lersupporters voor de zoveelste ke
gericht zijn op het Antwerpse spoi
paleis, De belangstelling betreft
Keer echter geen zesdaagse of ei
wder traditioneel programma, ma
„iets minder dan de wereldkan
pioenschappen op de baan voor b
roepsrenners. Met de organisatie va
dit wereldkampioenschap krijgt h|
sportpaleis in Antwerpen een p
meur. Voor de eerste maal zullen
deelnemers aan de titelstrijd nameli;
een overdekte baan rijden,
voorafgaande jaren heeft de UCI
wereldkampioenschappen steeds o
open banen laten organiseren. Kee!
op keer is er door slechte weersom
standigheden, ook in de zuidelijki
landen, vertraging in de programma'!
In Antwerpen zal men daar geei
ast van hebben. Het programma zal]
;eheel volgens de planning afgewerk
kunnen worden. Deze overweging
leeft er zeker toe bijgedragen dat de
ICI dit keer toestemming heeft ge
[even om de W.K. op een overdekte
iaan te houden. Het is bijna ais van
elfsprekend dat de Belgische Wielrij-
lers Bond, nadat bekend werd dat de
irganisatie van de kampioenschappen
roor '69 aan België was toegewezen
itact zocht met de directie van hel
itwerpse sportpaleis.
Het domein van de familie De Win
>r is, met zijn 250 meter lang houten
liste en de toesehouwerscapaciteit
ian 23.000, immers voor een dergelijk
oots evenement de meest geschikte
(laats. In de 36 jaar lange geschiede-
van het sportpaleis is voldoende
wezen dat coureurs van wereld-
;e er zich thuisvoelen. Een grool
ledeelte van de renners die deze zo-
er om de wereldtitels zullen strij-
len kennen de Antwerpse baan als
mil broekzak. Verschillende favorie
ten, ais Ferdinand Bracke, ex-houder
■an het werelduurrecord,en de huidi-
wereldkampioen achtervolging
h Porter hebben zich reeds erg
arheugd getoond over het feit dat
itwerpen de organisatie van de W.
K. toegewezen heeft gekregen.
Hoewel er ongetwijfeld voordelen
dtten aan een wereldkampioenschap
>P een overdekte baan, heeft het toch
Iwg geduurd eer de ÜCI toestem-
uiig gaf voor een titelstrijd in een
Jiortpaleis. Reeds in '62 stelde Ant
werpen zich kandidaat voor de W.K.
|fr kwam in dat jaar zelfs een com-
iie van de UCl om de baan en
xommodatie te controleren. Men
'as bijzonder tevreden ook over
Ie verblijven voor de renners. Toch
wen later nag de voorkeur aan
Ie open baan in Rocourt. Reden: op
Antwerpse baan konden geen wed-
'ijden met super-zware motoren
lehouden Worden.
I ,®aandirecteur Walter de Winter:
|»Dat is Inderdaad juist. Wij hebben
"2 nog een proefwedstrijd gehou-
5e"; waar bij die gelegenheid bleek
[WMelijk dat de trillingen, veroor-
aakt door de ruim 400 kilo wegenae
Botoren, te groot waren voor onze
neuten piste." Ruim vijf jaar later
Bleken de motoren geen onoverkome-
J"' hindernis meer te vormen Voor
e komende titelstrijd zal men nu na
melijk wel de lichtere (200 kilo) mo-
»ren van het sportpaleis gebruiken.
Ook dit punt is nieuw. Tot nu toe
(w5s namelijk de gewoonte dat de
C^SWakers met hun' eigen materiaal
j, oen. Zij verzorgden ook hun eigen
Mor. In Antwerpen zullen de gang-
ItiiH - S ec'1';er °P de notoren, die al-
m het sportpaleis beschikbaar
ri3den. De afstand van de rollen,
onderwerp waarover vorig jaar
»f.' een en ander te doen is ge-
es', zal 75 centimeter bedragen.
too"1 sP0I"tpaleis worden speciaal
r de wereldkampioenschappen
tJLverschillende, voorzieningen ge-
Pere-v. Zo is 1111 al gebleken dat de
1,11bune niet groot genoeg is om
Inlast!arUyende journalisten een
[fai ]e bieden. Op het middenter-
trih„ daarom nog een extra pers-
ister,ne voor een honderdtal journa
ls,, OTw°rden geschapen. Deze plaat-
den u laa§ bij de grond gehou-
terrei^u Publiek op het midden-
het uitzicht niet te ontnemen.
Ren°k aanta' talefoonaansluitin-
|jja w°rdt verhoogd. Van 25 tot 10U
Ye.asl; mensen van radio en t.v
-pl0WaCht men 'ÜdenSide wereldkam-
ongeveer honderd
fou j6n" en buitenlandse journalisten
j (n p orëanisatie van de wedstrijden
|le.a 68 Wat er mee samenhangt, zul-
de wedstrijddagen zo'n 200
r*n betrokken zijn.
aatannri1 °.ge.nblik is de directie van
°vcr de no® 'n onderhandeling
"Paarnos 0 van een nieuw tijd-
«swiesysteem. Om de temperatuur