„Muzikant zijn is
riskant vak met
een heleboel nieten
PARIS
JOHN. LAMERS: HOBBYIST IN NATIONAAL SONGFESTIVAL
Omdat er weieens
iemand zonder jas
naar buiten holt
Vanavond Liesbeth List
TROS zendt thrillers
uit van John le Carré
en Jacques Besancon
BICGLES: ORIENT EXPRESSE
Thijs van der Molen op elpee
met ..Drinke totteme zinke
Crazy love
Kneuterigheid
V.S. lanceert
„Taccomsat
NEDERLAND I
NEDERLAND II
BELGIë (Ned.)
BELGIë (Frans):
DUITSLAND I:
DUITSLAND II
Luister naar
DE STEM VAN DINSDAG Tl FEBRUARI 1969
13
ze Parijse correspondent)
ben tegenwoordig in pmk
soorten brieven: hazenbrie'
ikkenbrieven. Op de hazen.
een postzegel van «eertig
Jc leenbrief een postzegel „a*
es. Dat voorbeeld is, zegt
ran posterijen, overgenomJn
■land, waar het voortrefje.
werken. Maar dat is na'
>.n, dat het ook goed merk'
■ijk, want Frankrijk behoort
ia en Engeland ligt V0OT
ust voor anker en hoort
Amerika dan bij Europa
enbrief is er gekomen na ie
lucht, de crisis met de frank
Zuinigingsplan van De Gattl.
rief met veertig centimet
iel bezorgd, weliswaar niet
esse dat kost twee frank
maar toch vrij kwiek. De
dertig centimes doet het op
ak aan, haastjeniet rep j8
ar aangezien alle Fransen
itzondering, de staat als ten
thouwen, hebben ze dat zelf
ontroleren. Men Schreef dut
even aan zichzelf, op de ene
I van veertig, op de andere
el van dertig en stopte die
ieven op hetzelfde ogenblik
fde brievenbus. Wat bleek?
bei de brieven, de haas en de
precies hetzelfde uur ttai,.
werden. Voor de zoveelste
is gebleken, dat de staat in-
l een dief is en dat men dus
volkomen rustig geweten ie
et de belastingopgaaf mag be-
want stelen van een dief li
;elen.
valt het te verklaren, dat de
ar, toen alles nog dertig cen-
as, ging alles in één bak. Een j
>or de Franse departementen, j
t voor Duitsland, een bak ooor
en bak voor Luxemburg, een
r België en een bak voor Né-
want alle landen van de ge-
thappelijke markt hadden hel-1
tarief: dertig centimes. Maar I
i er naast al die bakken extra j
i gekomen voor de brieven met I
I centimes, die zogenaamd met I
worden bezorgd. Dus dubbel I
Maar daar blijft het niet bii. f
iedereen op zijn brieven ófl
zgel van dertig, óf een zegel 1
•.ertig, dan was het verschil vrij
kelijk te zien, Maar er zijn ge
leden, die hun dertig of veertig I
ies volmaken met postzegels I
ijf, van tien of van twintig en
Lordt door de sorteerders een I
ezoek. En wat moet er op een I
irief van veertig, die zwaarder
twintig gram? Wordt datstmf-
of verandert die brief automa- J
van hazenbrief iii slakkenbriefti
eigen beweging hebben de sar- V
•rs de knoop doorgehakt en
weer alles, net als uroeger.in
dezelfde bak. De voor de hand
de oplossing zou natuurlijk zijn
st het oude tarief van dertig
l te verhogen tot veertig. Maar
ou het officiële indexcijfer voor
ysten van levensonderhoud met
l procent zijn gestegen en van
indexcijfer hangen alle mini
onen en de kindertoeslagen ah
daken dus weer rustig dertig
i es op onze brieven,
intussen moeten we maar hopen,
eze brief, waar we een posW"
in dertig op hebben gep a
sir te zijn, met niet al te Sr I
aging in Nederland arrive f
gaandeweg wordt de 1en
PTT hoe langer hoe erger. I
naandagavond deden VV
;et een brief met 30 ets. op
'tuaserdoo'
gmorgen nog altijd
aar Parijs, die briefF was er
niet.
rae horen we, dat d™k^el*
tsburg naar Parijs er
d°dat heeft weer
ak. Er zijn P0Sfan,°Jamis ais
vaar de sorteerders
i uur starten als alle J
in hun
jtlïs aan een miljoen jf.
taan door cafs. Caf
ng
9.00 uur gesloten zijn-
die jongens m»
V~J~~ rtlPt 100^'I
van Califorme,^ti.e\
men studenten aan
vat bij te verdiene
elpen met het 50T e* schoo«
ernacht was dat mi J
ewerkt. Bleef er bl] de sar-
lat liggen, dan paal;
ers een of twee u 0ie:
l het mes van twee d„
rrteerbanken waren
■ns gingen eind va"huis,di'
zen paar overuren (jjiij
Ier de vrouw in doot de
kan gebruiken,
MaaT
.niging zijn die cafs
chaft.
.even met dertig de
en ov
gtitirnes 1
ierutel,|
aar gewoon li99en' ^flt d
van
PTT laten ktok »P]
piet personeel? Sla\ken ze h'1'11
huis gaan, dan tfat M'l
dis uit en laten 19 gf jiak-
rschillig of het mar- j
neven zijn, wan dagr
weer niet een andere
t van de redactiet:& JJ
jrgd met een strafP
- - 1
(Van onze showredactie)
EINDHOVEN Een kleine, intens stille
sterveling in een decent, grijs confectiepak
Tussen de krappe revers een frivool broderie-
mozaiek op het witte overhemd. Een gouden
horlogeketting verdwijnt zigzaggend in de
borstzak, waar grootvaders knol tikt, zoals hij
nergens tikt. Hij draagt met ere het hoofd van
een vermoeide page, zijn linkerhand is kruise
lings getatoueerd met schrammen. Zijn naam
John Lamers. Zijn functie: staffunctionaris bij
een Brabantse textielfabriek. Zijn hobby: mu
ziek maken. Zijn grote, tot nu toe vergeefse
droom: nog ooit de stralende status te bereiken
van een absolute top-ster. Een Nederlandse
Udo Jurgens, voor wie het geld reeds begint
te stromen, als hij alleen maar zijn keel
schraapt.
In afwachting van dat moment be
stookt hij nu tussen 's morgens negen
uur en 's avonds half zes de huwbare
dochters der lage landen met verlei
delijke aanbiedingen van lakens, slo
pen, vingerdoekjes en pannelappen.
Dat houdt hij vol tot vrijdagavond en
dan vindt weer de wekelijkse meta
morfose van een succesvolle staffunc
tionaris tot blitze troubadour plaats.
Het Brabants witgoed maakt plaats
voor de smeuiige refreinen uit de top-
veertig, die hij met zijn John Lamer's
syndicate de vaderlandse feestzalen
instampt. Wat hij zelf vindt van die
onthutsende combinatie van textiel en
artistieke hoogstand? Hij haalt zijn
schouders op, glimlacht vaag. Een
kwestie van accent-verschuiving,
meent hij. De uitzet van zijn werk
jever wordt vervangen door de inzet
van hemzelf, dat is alles.
Twee keer heeft hij tot nog toe
I serieus geprobeerd de sprong naar
het beroepsmatig musiceren te ma,
ken, Eerst in 1959, toen hij als 16-
jarige hbs'er tweede werd in een ta
lentenjacht van Johnny Hoes. Het
was een weddenschap om een slof
metten: zijn schoolvrienden zei
den, dat hij niet durfde.
„Een regelrechte uitdaging", houdt
Lamers achteraf stug vol, „Ik wist,
dat ik het wel kon. Ik speelde al op
schoolfeesten. Ik had zelf wat lied-
i gemaakt. Toen het lukte, wilde
gelijk verder. Ik zag het helemaal
I voor me. Het was de tijd van Johnny
Lion en de Blue Diamonds. En van
Pimmetje Maas en Paul Gimbel. In
Engeland zat Cliff Richard net aan
de top en bij ons waren de Tielman
Brothers een sensatie. Ik maakte een
hit „Crazy love". Ik dacht dat ik er
helemaal was.
Achteraf ben ik alleen maar blij.
dat mijn ouders toen hebben gezegd,
dat ik het muzikantenleven maar
mooi uit mijn hoofd moest zetten.
Ik vind het nog steeds een goeie be
slissing, want ik zie de ellende om
me heen. Het is een riskant vak met
een hoop nieten en een 1 enkel
troostprijsje. Wie zijn er nog over
van al die sterren, die tien jaar te
rug het eeuwige leven hadden? Het
is niet te geloven. Zo stonden ze aan
de top en zo waren ze in de mist
verdwenen. Ik ontmoet ze ook hier
in Eindhoven Zielige zuipers, die
een contractje hebben in een nacht
club. Als ze veertig zijn, komt er een
knul van achttien, die beter bij stem
is en het voor de helft van de prijs
doet. Daar ga je dan met je dromen
en je capsones.
Dit vak barst van de zielepoten,
die de weelde niet konden verdra
gen. Het ene moment verdienden ze
goud geld, het volgende ogenblik
stonden ze met lege handen op
straat. Ook daar moet je aan wen
nen, geloof me. De Heikrekels vra
gen nu 2000 gulden voor één optre
den, maar dat genre blijft niet in de
mode. Dat is even een rage en dan
komt er weer iemand met wat
nieuws. Het is een vak, waarin je
verrekte moeilijk gelukkig kan blij
ven.
(ADVERTENTIE)
Daarom, daarom,
daarom: Davitamon io.
Elke dag. Allemaal.
Oaei'tamon 10, het complete drageetje dat zorgt voor extra weerstand en /itamine-reserve
Toch heb ik een paar jaar gele
den weer serieus gespeeld met he"
idee om beroeps te worden. Ik maak
te in Berlijn opnamen met het or
kest van Werner Muller Ik werd op
het vliegveld Tempelhof afgehaald
door een particuliere chauffeur met
een slee van een wagen. Ik zat in
een eerste klas hotel, ik had een
apart mannetje, dat mijn klediny
verzorgde en een ander mannetje
dat er voor zorgde, dat de scheidin.r
in mijn haar keurig recht zat.
Op zo'n moment ga je aarzelen.
In Duitsland is een zanger de grote
„Künstler", voor wie alle deuren
opengaan. Ik dacht: „Ik stop met
die textiel en ik stap het vak in."
Ik meende het bloed-serieus. Er zat
een hoop perspectief in, ik kon zo
beginnen.
Gelukkig zat ik bij een orkestje,
waar ik zonder contractbreuk niet
kon weglopen. Dat heeft me uitein
delijk gered Ik was een jongen van
21 en dat opgeklopte luxe leventje
trok me wel. Achteraf denk je al
leen: „Laat mij nou maar fustig re
clame maken voor linnenuitzetten.
Dan blijft er altijd nog genoeg tijd
over voor de muziek. Ik beschouw
dat zingen als een geweldige hobby.
Zoals een ander postzegels spaart of
figuurzaagt. En toevallig verdien ik
er ook nog wat extra's mee. Ik ben
getrouwd, ik heb twee kinderen.
Ik kan me de luxe van een riskant
artiestenbestaan niet eens meer ver
oorloven."
Als oprechte amateur gaat John
Lamers het nu in het nationale song
festival opnemen tegen vedetten, die
al jaren met het beroepsbijltje hak
ken. Eerst op 13 en 14 februari in de
voorronden in Amersfoort, daarna op
de finale in het Scheveningse Circus
theater. John Möring van platen-
John Lamers: „Ik kan me de luxe van een
niet eens meer veroorloven."
riskant artiestenbestaan
maatschappij Bovema heeft voor
hem drie ijzersterke nummers uit
gezocht; ex-voetballer en bariton
Hans Boskamp geeft hem enige haas
tige toneellessen. Zegt Möring, voor
alsnog' stralend: „Het gaat bij een
song-festival allereerst om de re
pertoirekeuze."
„Lamers heeft bewezen, dat hij een
goeie zanger is, maar als je hem op
scheept met een onmogelijke tekst,
dan is hij toch mooi nergens Het is
bij songfestivals ook altijd gewoonte
om met de gekste melodieën op de
proppen te komen. Ze willen opeens
allemaal wat anders, iets, wat nog
nooit door de concurrentie is gedaan.
Het resultaat is meestal een Urker-
kneuterigheid, die nergens ,op slaat.
Wij doen daar beslist niet aan mee.
John krijgt gewoon de liedjes, die
hem het beste liggen. Liedjes, waar
van wij denken, dat ze het straks bij
een internationaal publiek zullen
doen."
Heeft Lamers inmiddels zijn eigen
kansen ook ai gewogen? Hij zou het
wel denken. „Allereerst", zegt hij,
„Moet ik mezelf zo voordelig moge
lijk verkopen. Als dat lukt, heb ik
een reële kans om overeind te blij
ven. Het gaat er bü mij niet om dat
songfestival te winnen. Als dat
mocht gebeuren, dan is dat meege
nomen. Waar het mij om gaat is,
dat het publiek zal zeggen: „Lamers
is gewoon een jongen, die zijn vak
verstaat."
Lamers na kantoortijd hoog in
het muzikale zadel met commer
ciële meezingers als Costa Brava,
Pure Natuur en Ik bewonder jou
pendelt in deze slopende dagen
voortdurend tussen de ijzersterke
pannelappen van zijn werkgever en
de ijzersterke songs, die de oude
vakrotten voor hem hebben ge
boetseerd. Hij gebruikt daarvoor het
vliegtuig, want tijd is voor hem pe
perduur geld
„In feite", zegt hij verontschul
digend, „Is die combinatie van mij
nog niet zo gek. De meisjes, die ver
ondersteld worden de uitzetten te
kopen, die ik in mijn reclame hoge
lijk aanprijs, vormen immers ook
het publiek, dat zaterdags en zon
dags naar mijn liedjes luistert. Mis
schien is dat de reden waarom ik
ze zo goed aanvoel.
5?
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM Het is een opmer
kelijk verschijnsel, dat de radio in
het algemeen, maar zeer in het bij
zonder het hoorspel een geheel nieu
we belangstelling ondervindt van de
luisteraars. Bij de TROS doet zich
die opleving al zeer duidelijk gevoe
len, hetgeen grotendeels verklaard
moet worden uit de omstandigheid,
dat de TROS al geruime tijd met
haar „Thriller theater" bezig is
een geheel eigen karakter te geven
aan haar hoorspelen.
Het is duidelijk dat de nieuwe be
langstelling voor de radio de TROS
heeft geinspireerd tot verdergaande
activiteiten op dit gebied. Zo zal ge
durende de zomermaanden een hoor
spel-bewerking worden uitgezonden
van John le Carré's „Murder of
quality". Deze thriller, die geheel en
al afwijkt van de al lang tot een
verzadigingspunt gekomen James
Bond-formule, is in ons land bij Sijt-
hoff verschenen onder de titel „Voet-
stap in de sneeuw". Dit hoorspel
wordt in drie gedeelten voor de mi
crofoon gebracht.
In het verleden is al eens de thril
ler „Valstrik voor twee" van Stuart
Farrar uitgezonden. Ook van deze
auteur zal in de zomer een nieuwe
serie worden bewerkt tot hoorspel
en wel het zesdelige „Watch the
wall mij darling" Met medewerking
van de schrijver, die daarvoor enige
tijd naar Nederland is gekomen, zal
de handelingen van dit stuk worden
gesitueerd in Zeeuwsch-Vlaanderen.
Bovendien heeft de TROS, om zich
te verzekeren goede, ontspannende
luisterspelen te kunnen uitzenden
aan Stuart Farrar een opdracht ge
geven voor een thriller. Het resul
taat is een serie van vier delen, ge
titeld „The Instanbul merchandise",
dat eveneens in de zomer voor de
microfoon wordt opgevoerd. Een
vierde hoorspel is geschreven door
Jacques Besancon van de TROS. De
heer Besancon, die persoonlijk de
activiteiten van „Thriller, theater"
leidt, schreef een spannend hoorspel
onder de titel „Weerwolf", dat is ge
baseerd op. de tegenwoordig weer
waarneembare neo-fascistische ten
densen.
KAAP KENNEDY (REUTER)
Vanaf de lanceerbasis Kaap Kenne
dy is naar men aanneemt de groot
ste experimentele communicatiesa
telliet voor de verbindingen tussen
Amerikaanse militaire eenheden te
velde, schepen en vliegtuigen „Tac
comsat" (tactical communications
satellite) gelanceerd.
De „Taccomsat" is met een Titan
3-C-raket op een punt boven de Stil
le Oceaan ten westen van Zuid-Ame-
rika gebracht Het is de grootste en
krachtigste communicatiesatelliet in
de westelijke wereld. Hij is zo groot
als een huis van twee verdiepingen
en heeft een capaciteit, die te ver
gelijken is met verscheidene duizen
den telefoonkanalen.
1035 PRAKTIJKREKENEN.
(wegen en gewicht)
11.00 PAUZE
11.25 PRAKTIJKREKENEN.
(wegen en gewicht)
11.50 SLUITING
IS.50 DE FABELTJESKRANT
19.00 JOURNAAL
19.07 KENMERK. Informatie over
kerk en samenleving
19.32 SCHRIJF EEN STUK.
Uitslag toneelwedstrijd
20.00 JOURNAAL
20 20 AVRO'S TELEVIZIER
20.45 HIGH CHAPARAL. (in kleur)
„Goud is waard dat je het laat
liggen"
21.35 LIESBETH LIST (in kleur)
Liesbeth List zingt
20.20 WIE GOED DOET, GOED
ONTMOET
22.30 JOURNAAL
22.35 PAUZE
23.00 TELEAC. Noten en tonen.
Les 20
23.30 SLUITING
18.50 DE FABELTJESKRANT
19.00 JOURNAAL
19.03 DE VRIJBUITERS. Vervolg
verhaal voor de jeugd.
19.28 SCALA
20,00 JOURNAAL
20,20 (in kleur) DE DUBBELGAN
GER. Thrillerserie: „Een aan
zoek voor Eva", (slot)
20.45 DENK-BEELD
21.35 AMATEURS AKTIEF- Over
operetteverenigingen.
22.00 BENFICA (in kleur). Kort
filmpje over Benfica
20.20 (in kleur) VERBINDING
MET GARMISCH PAR-
TENKIRCHEN.
Demonstraties kunstrijden
23.05 TWEEDE JOURNAAL
23.10 SLUITING
14.05 SCHOOLTELEVISIE
15.15 SCHOOLTELEVISIE
17.55 SCHOOLTELEVISIE
18.55 ZANDMANNETJE
19.00 TIENERKLANKEN
19.25 KIJK EN KOOK.
Gastronomische uitzending
19.50 KEURIG FRANS
19.52 ZOEKLICHT
20.00 JOURNAAL
20.25 SOLDAAT HAMP.
Toneelspel van John Wilson
naar een episode uit de roman
Return to the wood, van James
Lansdale Hodson
VERGEET NIET TE LEZEN
Auteurs te gast in de studio
JOURNAAL
22.05
22.40
13.50, 14.20, 15.05 SCHOOLTELEVI
SIE
18.10 PING-PONG
18.25 SCHOOLTELEVISIE
18.55 LA PENSéE ET LES HOMMES
19.25 TARTINE
19.30 ALICE, Oü ES-TU?, feuilleton
20.00 JOURNAAL
20.30 PARADE
21.30 CE PAYS EST a VOUS
22.00 KÜSTSCHAATSEN.
Demonstratie vanuit Garmisch-
Partenkirchen
23.00 JOURNAAL
20.00 JOURNAAL
20.15 WAS BIN ICH?
Vrolijke beroepenquiz
21.00 BALLADE FÜR EINEN HUND.
Franse speelfilm
22.30 JOURNAAL
17.30 NIEUWS
17.35 SCHIFF AHOI
Wisseling van commando
18.05 DIE DREHSCHEIBE
18.40 FRISCH GESTRICHEN.
Anstreicher in einer grotesken
Clownerie
39.10 BEZAUBERNDE JEANNIE.
Wie wil er bij de piraten?
19.45 HEUTE
20.15 DER SPORT-SPIEGEL.
21.00 GAUNER GEGEN GAUNER.
Echte Russische kaviaar,
detectivefilm
21-45 CARNAVAL IN RIO.
Een festival van de wereld
22.30 NIEUWS
22.40 ICH, DER BRENNENDE
WÜSTENWIND
Dinsdag 11 februari
HILVERSUM I 402 M.
AVRO: 12.00 Stereo: Fragmenten .uit
de opera Ernani, Verdi. 12.26 Medede
lingen t.b.v. land- en tuinbouw. Over
heidsvoorlichting: 12.29 Uitzending voor
de landbouw. AVRO: 12.39 Sportrevue.
13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. NRU:
13.30 Spiegel van België: Muziek en
nieuws van onze Zuiderburen. 14.00 De
lichteMuze belicht: Engelse liedjes,. 1:5.57 Grammofoonmuziek. 16.00 Nieuws,
AVRO 15.00 Stereo: Wijs (IX): Jqodsè 16.03 Bëürsberichten. 16.09 Orgelmuziek,
wijsheden met Israëlische "en Jiddische 10,15 Programma voor oudere luister-
1S AK CÏ+nnnA' P!nr-*avoaifol' ÏtIqc— --in r\r\ m:"L-„t,i.
HILVERSUM Hl FM en 240 M
VARA: 13.00 Nieuws. 13.30 Ekspres,
gevar. platenprogramma. (14.00 Nieuws).
15.00 Nieuws. 15.03 Licht platenprogram
ma. 16.00 nieuws. 16.03-18.00 Mix: L
platenprogramma. (17.00-17.02 Nieuws).
BRUSSEL VLAAMS 324 M.
12.00 Nieuws. 12.03 Gevarieerde mu
ziek. (12.40-12.48 Weerbericht, medede
lingen, programma-overzicht en SOS-
berichten voor de schippers). 12.55 Bui
tenlands persoverzicht. 13.00 Nieuws,
weerbericht, beursberichten en dagklap
per. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nieuws,
14.03 Schoolradio (15.00-15.03 Nieuws).
wijsjes. 15.05 Stereo: Pianorecital: klas
sieke en moderne muziek. 15.41 Weer
klank uit het verleden: stemmingsbeeld
rondom 'n muzikaal onderwerp. 16.00
Nieuws. 16.02 Braziliana: 1. muziek
uit Latijns Amerika. 16.30 Kunstkroniek.
17.00 Stereo: Big Band Beat: Nederlands
Jazz Orkest. 17.25 Jazz Spectrum. 17.55
Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.16 Radio
journaal. 18.25 Stereo: Lichte orkestmu
ziek met zangsolist. 18.50 Paris vous
parle. 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Tref
punt: discussierubriek voor actuele za
ken. 19.30 Nieuws. 19.35 Vanavond: ge
varieerd programma. 22.30 Nieuws. 22.38
Radiojournaal. NRU: 22.55 Muziek van
deze eeuw: moderne orkestwerken
(opn.). 23.55-24.00 Nieuws.
HILVERSUM H 298 M.
KRO: 12.00 Van twaalf tot twee: geva
rieerd programma (12.22 Wij van het
land; 12.26 Mededelingen t.b.v. land- en
tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Actualitei
ten; 13.00 Raden maar 14.00 Conci
liepostbus. 14.05 Schoolradio. 14.30 Piz
zicato: muzikale middag-magazine.
<16.00-16.02 Nieuws). Overheidsvoorlich
ting: 17.00 Onderzoek naar de rijkdom
men in de Caraibische Zee. Vraagge
sprek van Thon Raes met ir. W. Lange-
raar. KRO: 17.10 Voor de kinderen
18.00 In de volksmond: volksliedjespro
gramma. 18.19 Uitzending van de Paci
fistisch Socialistische Partij. 18.30 Nws.
18.46 Actualiteiten. 19.05 Licht ensemble
en solisten. 19.40 Conciliepostbus. 19.45
Zoekend geloven: godsdienstige lezing.
20.00 Stereo: Radio Kamerorkest: klas
sieke en moderne, muziek. 20.50 Verzui
ling - ontzuilling?, beschouwing. 21.00
Klassieke en moderne kamermuziek en
liederen (opn.). 21.30 Babel: kunstkro
niek. 22.30 Nieuws. 22.40 Parlementair
overzicht. 22.45 Overweging. 22.50 De
zingende kerk, muzikale lezing. 23.05
Kontekst: magazine waarin op de din-
glen wordt doorgepraat. 23.30 Night-
watch: jazzmuziek. 23.55-24.00 Nieuws.
aars. 17.00 Nieuws, weerbericht en me
dedelingen. 17.15. Grammofoonmuziek.
18.00 Nieuws. 18.03 Voor de soldaten.
18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Keurig
Frans (herhaling). 18.32 Grammofoon
muziek. 18.35 Wegwijs wezen. 18.40
Qrammofoonmuziek. 18.45 Sport. 18.52
Voor wie haar soms geweld aandoet
(herhaling). 18.55 Grammofoonmuziek.
19.00 Nieuws, weerbericht en actualitei
ten. 19.40 Grammofoonmuziek. 19.45
Beroepsbelangen voor de Middenstand.
19.55 Grammofoonmuziek. 20.00 Opera.
21.40 Boekbespreking. 21.55 Grammo
foonmuziek. 22.00 Nieuws en berichten.
22.15 Literatuur. 2.30 Jazz. 23.00 Nieuws.
23.10 Liederen. 23.30 Nieuws. 23.35-23.45
Ligging van de zeeschepen.
Woensdag 12 februari
HILVERSUM I 402 M.
VARA: 7.00 Nieuws en ochtendgym
nastiek. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23
Stereo: Lichte grammofoonmuziek. (7.30
-7.35 Van de voorpagina). VPRO: 7.54
Deze dag. VARA: 8.00 Nieuws en actua
liteiten. 8.20 Stereo: Lichte grammofoon
muziek. (8.30-8.35 Van alle markten
thuis, praatje voor de huisvrouw), 9.00
Stereo: Semi-klassieke orkestwerken
(gr.l. 9.35 Waterstanden. 9.40 School
radio. 10.00 Lichte grammofoonmuz.
10.50 Voor de kleuters. 11.00 Nieuws.
11.02 Voor de vrouw. 11.40 Stereo: Klas
sieke kamermuziek (gr.).
HILVERSUM n 298 M.
NCRV: 7.00 Nieuws. 7.10 Het levende
woord. 7.15 Op het eerste gehoor: Lichte
muziek met nieuws en actualiteiten.
TROS: 8.00 Nieuws. 8.11 Luister uit
én thuis: verzoekprogramma voor de
militairen. (8.30-8.32 Nieuws: 9.00-9.10
Gymnastiek voor de huisvrouw). 9.40
Voor de kleuters. 9.55 Omroep Orkest en
solisten: klassieke muziek (opn.). 10.30
Voor de vrouw. 11.00 Nieuws. 11.02 Piek
uur: wedstrijdprogramma. 11.45 Actua
liteiten.
onze radio- en t.v.-redactie)
J'^KSUM Zangeres Lies-
In,. 's vanavond te zien en te
•I,e.® een eigen programma dat
lot m via Nederland I van 21.35
brengt UUr 'n uw huiskamer
B^eth zal als gast ontvangen
Sha£fy, in wiens cabaret zij
jj'nsplank vond naar interna-
ncw nati°nale roem. Ze treedt
Ral z') het sporadisch, bij
«anses Shaffy 0p.
tomi!? ,h .zingt, begeleid door het
je ijl. 's van Dijk, onder andere
Un iai Sneeuwkoningin, Encore
in iwr notre amour, Minstreel
gras en Timid Frieda.
(ADVERTENTIE)
Vfr*topping neem
FRANKLIN THEE
(Van onze showredactie)
BREDA Met een uiteraard grote
knipoog naar carnaval brengt Bove
ma nog deze week een elpee op de
markt met feestliederen van d Bre
dase zanger Thijs van der Molen. Het
is de eerste elpee van deze Breda-
naar, die wel reeds verschillende
singles heeft gemaakt.
De elpee draagt de titel „Drinke
totteme zinke", de naam van het
liedje waarmee Thijs van der Molen
in één slag landelijk bekend werd
als schlagerzanger en meteen be
landde in de bovenste regionen van
de top veertig. De carnavaleske hoes
vermeldt de namen van verschillen
de vroegere carnavalsnummers var
de hand van o.m. John Krispijn er
Pierre Kartner, eveneens Bredanaars
„Drinke totteme zinke" wil geer
enkele pretentie hebben dan geze)
lige feestplaat te zijn en is als zo
danig ook aardig geslaagd. Het i:
bovendien aardig, dat hel een bijn;
geheel Bredase aangelegenheid is ge
worden. Niet alleen door tekst- er
muzieksehrijvers Kartncr en Kris
pijn, en de zang van Thijs van dei
Molen, maar ook door de medewer
king van het carnavalsorkest „D<
Blaospoepers" aan het nummei
„Douwe". John Krispijn heeft vooi
de feestliedjes aantrekkelijke arrain
gementen gemaakt.