„Muzikant zijn is riskant vak met een heleboel nieten PARIS JOHN. LAMERS: HOBBYIST IN NATIONAAL SONGFESTIVAL Omdat er weieens iemand zonder jas naar buiten holt Vanavond Liesbeth List TROS zendt thrillers uit van John le Carré en Jacques Besancon BICGLES: ORIENT EXPRESSE Thijs van der Molen op elpee met ..Drinke totteme zinke Crazy love Kneuterigheid V.S. lanceert „Taccomsat NEDERLAND I NEDERLAND II BELGIë (Ned.) BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II Luister naar DE STEM VAN DINSDAG Tl FEBRUARI 1969 13 ze Parijse correspondent) ben tegenwoordig in pmk soorten brieven: hazenbrie' ikkenbrieven. Op de hazen. een postzegel van «eertig Jc leenbrief een postzegel „a* es. Dat voorbeeld is, zegt ran posterijen, overgenomJn ■land, waar het voortrefje. werken. Maar dat is na' >.n, dat het ook goed merk' ■ijk, want Frankrijk behoort ia en Engeland ligt V0OT ust voor anker en hoort Amerika dan bij Europa enbrief is er gekomen na ie lucht, de crisis met de frank Zuinigingsplan van De Gattl. rief met veertig centimet iel bezorgd, weliswaar niet esse dat kost twee frank maar toch vrij kwiek. De dertig centimes doet het op ak aan, haastjeniet rep j8 ar aangezien alle Fransen itzondering, de staat als ten thouwen, hebben ze dat zelf ontroleren. Men Schreef dut even aan zichzelf, op de ene I van veertig, op de andere el van dertig en stopte die ieven op hetzelfde ogenblik fde brievenbus. Wat bleek? bei de brieven, de haas en de precies hetzelfde uur ttai,. werden. Voor de zoveelste is gebleken, dat de staat in- l een dief is en dat men dus volkomen rustig geweten ie et de belastingopgaaf mag be- want stelen van een dief li ;elen. valt het te verklaren, dat de ar, toen alles nog dertig cen- as, ging alles in één bak. Een j >or de Franse departementen, j t voor Duitsland, een bak ooor en bak voor Luxemburg, een r België en een bak voor Né- want alle landen van de ge- thappelijke markt hadden hel-1 tarief: dertig centimes. Maar I i er naast al die bakken extra j i gekomen voor de brieven met I I centimes, die zogenaamd met I worden bezorgd. Dus dubbel I Maar daar blijft het niet bii. f iedereen op zijn brieven ófl zgel van dertig, óf een zegel 1 •.ertig, dan was het verschil vrij kelijk te zien, Maar er zijn ge leden, die hun dertig of veertig I ies volmaken met postzegels I ijf, van tien of van twintig en Lordt door de sorteerders een I ezoek. En wat moet er op een I irief van veertig, die zwaarder twintig gram? Wordt datstmf- of verandert die brief automa- J van hazenbrief iii slakkenbriefti eigen beweging hebben de sar- V •rs de knoop doorgehakt en weer alles, net als uroeger.in dezelfde bak. De voor de hand de oplossing zou natuurlijk zijn st het oude tarief van dertig l te verhogen tot veertig. Maar ou het officiële indexcijfer voor ysten van levensonderhoud met l procent zijn gestegen en van indexcijfer hangen alle mini onen en de kindertoeslagen ah daken dus weer rustig dertig i es op onze brieven, intussen moeten we maar hopen, eze brief, waar we een posW" in dertig op hebben gep a sir te zijn, met niet al te Sr I aging in Nederland arrive f gaandeweg wordt de 1en PTT hoe langer hoe erger. I naandagavond deden VV ;et een brief met 30 ets. op 'tuaserdoo' gmorgen nog altijd aar Parijs, die briefF was er niet. rae horen we, dat d™k^el* tsburg naar Parijs er d°dat heeft weer ak. Er zijn P0Sfan,°Jamis ais vaar de sorteerders i uur starten als alle J in hun jtlïs aan een miljoen jf. taan door cafs. Caf ng 9.00 uur gesloten zijn- die jongens m» V~J~~ rtlPt 100^'I van Califorme,^ti.e\ men studenten aan vat bij te verdiene elpen met het 50T e* schoo« ernacht was dat mi J ewerkt. Bleef er bl] de sar- lat liggen, dan paal; ers een of twee u 0ie: l het mes van twee d„ rrteerbanken waren ■ns gingen eind va"huis,di' zen paar overuren (jjiij Ier de vrouw in doot de kan gebruiken, MaaT .niging zijn die cafs chaft. .even met dertig de en ov gtitirnes 1 ierutel,| aar gewoon li99en' ^flt d van PTT laten ktok »P] piet personeel? Sla\ken ze h'1'11 huis gaan, dan tfat M'l dis uit en laten 19 gf jiak- rschillig of het mar- j neven zijn, wan dagr weer niet een andere t van de redactiet:& JJ jrgd met een strafP - - 1 (Van onze showredactie) EINDHOVEN Een kleine, intens stille sterveling in een decent, grijs confectiepak Tussen de krappe revers een frivool broderie- mozaiek op het witte overhemd. Een gouden horlogeketting verdwijnt zigzaggend in de borstzak, waar grootvaders knol tikt, zoals hij nergens tikt. Hij draagt met ere het hoofd van een vermoeide page, zijn linkerhand is kruise lings getatoueerd met schrammen. Zijn naam John Lamers. Zijn functie: staffunctionaris bij een Brabantse textielfabriek. Zijn hobby: mu ziek maken. Zijn grote, tot nu toe vergeefse droom: nog ooit de stralende status te bereiken van een absolute top-ster. Een Nederlandse Udo Jurgens, voor wie het geld reeds begint te stromen, als hij alleen maar zijn keel schraapt. In afwachting van dat moment be stookt hij nu tussen 's morgens negen uur en 's avonds half zes de huwbare dochters der lage landen met verlei delijke aanbiedingen van lakens, slo pen, vingerdoekjes en pannelappen. Dat houdt hij vol tot vrijdagavond en dan vindt weer de wekelijkse meta morfose van een succesvolle staffunc tionaris tot blitze troubadour plaats. Het Brabants witgoed maakt plaats voor de smeuiige refreinen uit de top- veertig, die hij met zijn John Lamer's syndicate de vaderlandse feestzalen instampt. Wat hij zelf vindt van die onthutsende combinatie van textiel en artistieke hoogstand? Hij haalt zijn schouders op, glimlacht vaag. Een kwestie van accent-verschuiving, meent hij. De uitzet van zijn werk jever wordt vervangen door de inzet van hemzelf, dat is alles. Twee keer heeft hij tot nog toe I serieus geprobeerd de sprong naar het beroepsmatig musiceren te ma, ken, Eerst in 1959, toen hij als 16- jarige hbs'er tweede werd in een ta lentenjacht van Johnny Hoes. Het was een weddenschap om een slof metten: zijn schoolvrienden zei den, dat hij niet durfde. „Een regelrechte uitdaging", houdt Lamers achteraf stug vol, „Ik wist, dat ik het wel kon. Ik speelde al op schoolfeesten. Ik had zelf wat lied- i gemaakt. Toen het lukte, wilde gelijk verder. Ik zag het helemaal I voor me. Het was de tijd van Johnny Lion en de Blue Diamonds. En van Pimmetje Maas en Paul Gimbel. In Engeland zat Cliff Richard net aan de top en bij ons waren de Tielman Brothers een sensatie. Ik maakte een hit „Crazy love". Ik dacht dat ik er helemaal was. Achteraf ben ik alleen maar blij. dat mijn ouders toen hebben gezegd, dat ik het muzikantenleven maar mooi uit mijn hoofd moest zetten. Ik vind het nog steeds een goeie be slissing, want ik zie de ellende om me heen. Het is een riskant vak met een hoop nieten en een 1 enkel troostprijsje. Wie zijn er nog over van al die sterren, die tien jaar te rug het eeuwige leven hadden? Het is niet te geloven. Zo stonden ze aan de top en zo waren ze in de mist verdwenen. Ik ontmoet ze ook hier in Eindhoven Zielige zuipers, die een contractje hebben in een nacht club. Als ze veertig zijn, komt er een knul van achttien, die beter bij stem is en het voor de helft van de prijs doet. Daar ga je dan met je dromen en je capsones. Dit vak barst van de zielepoten, die de weelde niet konden verdra gen. Het ene moment verdienden ze goud geld, het volgende ogenblik stonden ze met lege handen op straat. Ook daar moet je aan wen nen, geloof me. De Heikrekels vra gen nu 2000 gulden voor één optre den, maar dat genre blijft niet in de mode. Dat is even een rage en dan komt er weer iemand met wat nieuws. Het is een vak, waarin je verrekte moeilijk gelukkig kan blij ven. (ADVERTENTIE) Daarom, daarom, daarom: Davitamon io. Elke dag. Allemaal. Oaei'tamon 10, het complete drageetje dat zorgt voor extra weerstand en /itamine-reserve Toch heb ik een paar jaar gele den weer serieus gespeeld met he" idee om beroeps te worden. Ik maak te in Berlijn opnamen met het or kest van Werner Muller Ik werd op het vliegveld Tempelhof afgehaald door een particuliere chauffeur met een slee van een wagen. Ik zat in een eerste klas hotel, ik had een apart mannetje, dat mijn klediny verzorgde en een ander mannetje dat er voor zorgde, dat de scheidin.r in mijn haar keurig recht zat. Op zo'n moment ga je aarzelen. In Duitsland is een zanger de grote „Künstler", voor wie alle deuren opengaan. Ik dacht: „Ik stop met die textiel en ik stap het vak in." Ik meende het bloed-serieus. Er zat een hoop perspectief in, ik kon zo beginnen. Gelukkig zat ik bij een orkestje, waar ik zonder contractbreuk niet kon weglopen. Dat heeft me uitein delijk gered Ik was een jongen van 21 en dat opgeklopte luxe leventje trok me wel. Achteraf denk je al leen: „Laat mij nou maar fustig re clame maken voor linnenuitzetten. Dan blijft er altijd nog genoeg tijd over voor de muziek. Ik beschouw dat zingen als een geweldige hobby. Zoals een ander postzegels spaart of figuurzaagt. En toevallig verdien ik er ook nog wat extra's mee. Ik ben getrouwd, ik heb twee kinderen. Ik kan me de luxe van een riskant artiestenbestaan niet eens meer ver oorloven." Als oprechte amateur gaat John Lamers het nu in het nationale song festival opnemen tegen vedetten, die al jaren met het beroepsbijltje hak ken. Eerst op 13 en 14 februari in de voorronden in Amersfoort, daarna op de finale in het Scheveningse Circus theater. John Möring van platen- John Lamers: „Ik kan me de luxe van een niet eens meer veroorloven." riskant artiestenbestaan maatschappij Bovema heeft voor hem drie ijzersterke nummers uit gezocht; ex-voetballer en bariton Hans Boskamp geeft hem enige haas tige toneellessen. Zegt Möring, voor alsnog' stralend: „Het gaat bij een song-festival allereerst om de re pertoirekeuze." „Lamers heeft bewezen, dat hij een goeie zanger is, maar als je hem op scheept met een onmogelijke tekst, dan is hij toch mooi nergens Het is bij songfestivals ook altijd gewoonte om met de gekste melodieën op de proppen te komen. Ze willen opeens allemaal wat anders, iets, wat nog nooit door de concurrentie is gedaan. Het resultaat is meestal een Urker- kneuterigheid, die nergens ,op slaat. Wij doen daar beslist niet aan mee. John krijgt gewoon de liedjes, die hem het beste liggen. Liedjes, waar van wij denken, dat ze het straks bij een internationaal publiek zullen doen." Heeft Lamers inmiddels zijn eigen kansen ook ai gewogen? Hij zou het wel denken. „Allereerst", zegt hij, „Moet ik mezelf zo voordelig moge lijk verkopen. Als dat lukt, heb ik een reële kans om overeind te blij ven. Het gaat er bü mij niet om dat songfestival te winnen. Als dat mocht gebeuren, dan is dat meege nomen. Waar het mij om gaat is, dat het publiek zal zeggen: „Lamers is gewoon een jongen, die zijn vak verstaat." Lamers na kantoortijd hoog in het muzikale zadel met commer ciële meezingers als Costa Brava, Pure Natuur en Ik bewonder jou pendelt in deze slopende dagen voortdurend tussen de ijzersterke pannelappen van zijn werkgever en de ijzersterke songs, die de oude vakrotten voor hem hebben ge boetseerd. Hij gebruikt daarvoor het vliegtuig, want tijd is voor hem pe perduur geld „In feite", zegt hij verontschul digend, „Is die combinatie van mij nog niet zo gek. De meisjes, die ver ondersteld worden de uitzetten te kopen, die ik in mijn reclame hoge lijk aanprijs, vormen immers ook het publiek, dat zaterdags en zon dags naar mijn liedjes luistert. Mis schien is dat de reden waarom ik ze zo goed aanvoel. 5? (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Het is een opmer kelijk verschijnsel, dat de radio in het algemeen, maar zeer in het bij zonder het hoorspel een geheel nieu we belangstelling ondervindt van de luisteraars. Bij de TROS doet zich die opleving al zeer duidelijk gevoe len, hetgeen grotendeels verklaard moet worden uit de omstandigheid, dat de TROS al geruime tijd met haar „Thriller theater" bezig is een geheel eigen karakter te geven aan haar hoorspelen. Het is duidelijk dat de nieuwe be langstelling voor de radio de TROS heeft geinspireerd tot verdergaande activiteiten op dit gebied. Zo zal ge durende de zomermaanden een hoor spel-bewerking worden uitgezonden van John le Carré's „Murder of quality". Deze thriller, die geheel en al afwijkt van de al lang tot een verzadigingspunt gekomen James Bond-formule, is in ons land bij Sijt- hoff verschenen onder de titel „Voet- stap in de sneeuw". Dit hoorspel wordt in drie gedeelten voor de mi crofoon gebracht. In het verleden is al eens de thril ler „Valstrik voor twee" van Stuart Farrar uitgezonden. Ook van deze auteur zal in de zomer een nieuwe serie worden bewerkt tot hoorspel en wel het zesdelige „Watch the wall mij darling" Met medewerking van de schrijver, die daarvoor enige tijd naar Nederland is gekomen, zal de handelingen van dit stuk worden gesitueerd in Zeeuwsch-Vlaanderen. Bovendien heeft de TROS, om zich te verzekeren goede, ontspannende luisterspelen te kunnen uitzenden aan Stuart Farrar een opdracht ge geven voor een thriller. Het resul taat is een serie van vier delen, ge titeld „The Instanbul merchandise", dat eveneens in de zomer voor de microfoon wordt opgevoerd. Een vierde hoorspel is geschreven door Jacques Besancon van de TROS. De heer Besancon, die persoonlijk de activiteiten van „Thriller, theater" leidt, schreef een spannend hoorspel onder de titel „Weerwolf", dat is ge baseerd op. de tegenwoordig weer waarneembare neo-fascistische ten densen. KAAP KENNEDY (REUTER) Vanaf de lanceerbasis Kaap Kenne dy is naar men aanneemt de groot ste experimentele communicatiesa telliet voor de verbindingen tussen Amerikaanse militaire eenheden te velde, schepen en vliegtuigen „Tac comsat" (tactical communications satellite) gelanceerd. De „Taccomsat" is met een Titan 3-C-raket op een punt boven de Stil le Oceaan ten westen van Zuid-Ame- rika gebracht Het is de grootste en krachtigste communicatiesatelliet in de westelijke wereld. Hij is zo groot als een huis van twee verdiepingen en heeft een capaciteit, die te ver gelijken is met verscheidene duizen den telefoonkanalen. 1035 PRAKTIJKREKENEN. (wegen en gewicht) 11.00 PAUZE 11.25 PRAKTIJKREKENEN. (wegen en gewicht) 11.50 SLUITING IS.50 DE FABELTJESKRANT 19.00 JOURNAAL 19.07 KENMERK. Informatie over kerk en samenleving 19.32 SCHRIJF EEN STUK. Uitslag toneelwedstrijd 20.00 JOURNAAL 20 20 AVRO'S TELEVIZIER 20.45 HIGH CHAPARAL. (in kleur) „Goud is waard dat je het laat liggen" 21.35 LIESBETH LIST (in kleur) Liesbeth List zingt 20.20 WIE GOED DOET, GOED ONTMOET 22.30 JOURNAAL 22.35 PAUZE 23.00 TELEAC. Noten en tonen. Les 20 23.30 SLUITING 18.50 DE FABELTJESKRANT 19.00 JOURNAAL 19.03 DE VRIJBUITERS. Vervolg verhaal voor de jeugd. 19.28 SCALA 20,00 JOURNAAL 20,20 (in kleur) DE DUBBELGAN GER. Thrillerserie: „Een aan zoek voor Eva", (slot) 20.45 DENK-BEELD 21.35 AMATEURS AKTIEF- Over operetteverenigingen. 22.00 BENFICA (in kleur). Kort filmpje over Benfica 20.20 (in kleur) VERBINDING MET GARMISCH PAR- TENKIRCHEN. Demonstraties kunstrijden 23.05 TWEEDE JOURNAAL 23.10 SLUITING 14.05 SCHOOLTELEVISIE 15.15 SCHOOLTELEVISIE 17.55 SCHOOLTELEVISIE 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 TIENERKLANKEN 19.25 KIJK EN KOOK. Gastronomische uitzending 19.50 KEURIG FRANS 19.52 ZOEKLICHT 20.00 JOURNAAL 20.25 SOLDAAT HAMP. Toneelspel van John Wilson naar een episode uit de roman Return to the wood, van James Lansdale Hodson VERGEET NIET TE LEZEN Auteurs te gast in de studio JOURNAAL 22.05 22.40 13.50, 14.20, 15.05 SCHOOLTELEVI SIE 18.10 PING-PONG 18.25 SCHOOLTELEVISIE 18.55 LA PENSéE ET LES HOMMES 19.25 TARTINE 19.30 ALICE, Oü ES-TU?, feuilleton 20.00 JOURNAAL 20.30 PARADE 21.30 CE PAYS EST a VOUS 22.00 KÜSTSCHAATSEN. Demonstratie vanuit Garmisch- Partenkirchen 23.00 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL 20.15 WAS BIN ICH? Vrolijke beroepenquiz 21.00 BALLADE FÜR EINEN HUND. Franse speelfilm 22.30 JOURNAAL 17.30 NIEUWS 17.35 SCHIFF AHOI Wisseling van commando 18.05 DIE DREHSCHEIBE 18.40 FRISCH GESTRICHEN. Anstreicher in einer grotesken Clownerie 39.10 BEZAUBERNDE JEANNIE. Wie wil er bij de piraten? 19.45 HEUTE 20.15 DER SPORT-SPIEGEL. 21.00 GAUNER GEGEN GAUNER. Echte Russische kaviaar, detectivefilm 21-45 CARNAVAL IN RIO. Een festival van de wereld 22.30 NIEUWS 22.40 ICH, DER BRENNENDE WÜSTENWIND Dinsdag 11 februari HILVERSUM I 402 M. AVRO: 12.00 Stereo: Fragmenten .uit de opera Ernani, Verdi. 12.26 Medede lingen t.b.v. land- en tuinbouw. Over heidsvoorlichting: 12.29 Uitzending voor de landbouw. AVRO: 12.39 Sportrevue. 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. NRU: 13.30 Spiegel van België: Muziek en nieuws van onze Zuiderburen. 14.00 De lichteMuze belicht: Engelse liedjes,. 1:5.57 Grammofoonmuziek. 16.00 Nieuws, AVRO 15.00 Stereo: Wijs (IX): Jqodsè 16.03 Bëürsberichten. 16.09 Orgelmuziek, wijsheden met Israëlische "en Jiddische 10,15 Programma voor oudere luister- 1S AK CÏ+nnnA' P!nr-*avoaifol' ÏtIqc— --in r\r\ m:"L-„t,i. HILVERSUM Hl FM en 240 M VARA: 13.00 Nieuws. 13.30 Ekspres, gevar. platenprogramma. (14.00 Nieuws). 15.00 Nieuws. 15.03 Licht platenprogram ma. 16.00 nieuws. 16.03-18.00 Mix: L platenprogramma. (17.00-17.02 Nieuws). BRUSSEL VLAAMS 324 M. 12.00 Nieuws. 12.03 Gevarieerde mu ziek. (12.40-12.48 Weerbericht, medede lingen, programma-overzicht en SOS- berichten voor de schippers). 12.55 Bui tenlands persoverzicht. 13.00 Nieuws, weerbericht, beursberichten en dagklap per. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nieuws, 14.03 Schoolradio (15.00-15.03 Nieuws). wijsjes. 15.05 Stereo: Pianorecital: klas sieke en moderne muziek. 15.41 Weer klank uit het verleden: stemmingsbeeld rondom 'n muzikaal onderwerp. 16.00 Nieuws. 16.02 Braziliana: 1. muziek uit Latijns Amerika. 16.30 Kunstkroniek. 17.00 Stereo: Big Band Beat: Nederlands Jazz Orkest. 17.25 Jazz Spectrum. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.16 Radio journaal. 18.25 Stereo: Lichte orkestmu ziek met zangsolist. 18.50 Paris vous parle. 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Tref punt: discussierubriek voor actuele za ken. 19.30 Nieuws. 19.35 Vanavond: ge varieerd programma. 22.30 Nieuws. 22.38 Radiojournaal. NRU: 22.55 Muziek van deze eeuw: moderne orkestwerken (opn.). 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM H 298 M. KRO: 12.00 Van twaalf tot twee: geva rieerd programma (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Actualitei ten; 13.00 Raden maar 14.00 Conci liepostbus. 14.05 Schoolradio. 14.30 Piz zicato: muzikale middag-magazine. <16.00-16.02 Nieuws). Overheidsvoorlich ting: 17.00 Onderzoek naar de rijkdom men in de Caraibische Zee. Vraagge sprek van Thon Raes met ir. W. Lange- raar. KRO: 17.10 Voor de kinderen 18.00 In de volksmond: volksliedjespro gramma. 18.19 Uitzending van de Paci fistisch Socialistische Partij. 18.30 Nws. 18.46 Actualiteiten. 19.05 Licht ensemble en solisten. 19.40 Conciliepostbus. 19.45 Zoekend geloven: godsdienstige lezing. 20.00 Stereo: Radio Kamerorkest: klas sieke en moderne, muziek. 20.50 Verzui ling - ontzuilling?, beschouwing. 21.00 Klassieke en moderne kamermuziek en liederen (opn.). 21.30 Babel: kunstkro niek. 22.30 Nieuws. 22.40 Parlementair overzicht. 22.45 Overweging. 22.50 De zingende kerk, muzikale lezing. 23.05 Kontekst: magazine waarin op de din- glen wordt doorgepraat. 23.30 Night- watch: jazzmuziek. 23.55-24.00 Nieuws. aars. 17.00 Nieuws, weerbericht en me dedelingen. 17.15. Grammofoonmuziek. 18.00 Nieuws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Keurig Frans (herhaling). 18.32 Grammofoon muziek. 18.35 Wegwijs wezen. 18.40 Qrammofoonmuziek. 18.45 Sport. 18.52 Voor wie haar soms geweld aandoet (herhaling). 18.55 Grammofoonmuziek. 19.00 Nieuws, weerbericht en actualitei ten. 19.40 Grammofoonmuziek. 19.45 Beroepsbelangen voor de Middenstand. 19.55 Grammofoonmuziek. 20.00 Opera. 21.40 Boekbespreking. 21.55 Grammo foonmuziek. 22.00 Nieuws en berichten. 22.15 Literatuur. 2.30 Jazz. 23.00 Nieuws. 23.10 Liederen. 23.30 Nieuws. 23.35-23.45 Ligging van de zeeschepen. Woensdag 12 februari HILVERSUM I 402 M. VARA: 7.00 Nieuws en ochtendgym nastiek. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23 Stereo: Lichte grammofoonmuziek. (7.30 -7.35 Van de voorpagina). VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nieuws en actua liteiten. 8.20 Stereo: Lichte grammofoon muziek. (8.30-8.35 Van alle markten thuis, praatje voor de huisvrouw), 9.00 Stereo: Semi-klassieke orkestwerken (gr.l. 9.35 Waterstanden. 9.40 School radio. 10.00 Lichte grammofoonmuz. 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Nieuws. 11.02 Voor de vrouw. 11.40 Stereo: Klas sieke kamermuziek (gr.). HILVERSUM n 298 M. NCRV: 7.00 Nieuws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Op het eerste gehoor: Lichte muziek met nieuws en actualiteiten. TROS: 8.00 Nieuws. 8.11 Luister uit én thuis: verzoekprogramma voor de militairen. (8.30-8.32 Nieuws: 9.00-9.10 Gymnastiek voor de huisvrouw). 9.40 Voor de kleuters. 9.55 Omroep Orkest en solisten: klassieke muziek (opn.). 10.30 Voor de vrouw. 11.00 Nieuws. 11.02 Piek uur: wedstrijdprogramma. 11.45 Actua liteiten. onze radio- en t.v.-redactie) J'^KSUM Zangeres Lies- In,. 's vanavond te zien en te •I,e.® een eigen programma dat lot m via Nederland I van 21.35 brengt UUr 'n uw huiskamer B^eth zal als gast ontvangen Sha£fy, in wiens cabaret zij jj'nsplank vond naar interna- ncw nati°nale roem. Ze treedt Ral z') het sporadisch, bij «anses Shaffy 0p. tomi!? ,h .zingt, begeleid door het je ijl. 's van Dijk, onder andere Un iai Sneeuwkoningin, Encore in iwr notre amour, Minstreel gras en Timid Frieda. (ADVERTENTIE) Vfr*topping neem FRANKLIN THEE (Van onze showredactie) BREDA Met een uiteraard grote knipoog naar carnaval brengt Bove ma nog deze week een elpee op de markt met feestliederen van d Bre dase zanger Thijs van der Molen. Het is de eerste elpee van deze Breda- naar, die wel reeds verschillende singles heeft gemaakt. De elpee draagt de titel „Drinke totteme zinke", de naam van het liedje waarmee Thijs van der Molen in één slag landelijk bekend werd als schlagerzanger en meteen be landde in de bovenste regionen van de top veertig. De carnavaleske hoes vermeldt de namen van verschillen de vroegere carnavalsnummers var de hand van o.m. John Krispijn er Pierre Kartner, eveneens Bredanaars „Drinke totteme zinke" wil geer enkele pretentie hebben dan geze) lige feestplaat te zijn en is als zo danig ook aardig geslaagd. Het i: bovendien aardig, dat hel een bijn; geheel Bredase aangelegenheid is ge worden. Niet alleen door tekst- er muzieksehrijvers Kartncr en Kris pijn, en de zang van Thijs van dei Molen, maar ook door de medewer king van het carnavalsorkest „D< Blaospoepers" aan het nummei „Douwe". John Krispijn heeft vooi de feestliedjes aantrekkelijke arrain gementen gemaakt.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 11