Nederlands Film Museum wil ruimte I VERSPREID Huwelijksproblemen op een late zaterdagavond JAN CREMERS „LATE, LATE SHOW" BIGGLES: ORIENT EXPRESSE Acties studenten en cineasten Cil/a trouwde manager urfonds nt chten Nog geen opvolger J. Castelijns OORBARK; 4 gaat China nen COMITÉ NEDERLAND Nixon gaat goed gekleed Interviews met Vaticaanse autoriteiten Spelers Discussie NEDERLAND II: BELGIë (Vlaams): Luister naar BELGIë (Waals): DUITSLAND I: DUITSLAND II: DE STEM VAN DINSDAG 28 JANUARI 1969 12 zuil" Lynd»'> zullen in o volgend jaar tal afleveringen lepubiiceerd. n a. V04*» (Van onze filmmedewerker) tune" I Generale (de S ïaatschanpii aaar geschiedenis b," !t voorbarig zijn ou voor La Generale mFo"u»e' »Het is aï m uit de tweede w» achtergebleven is 0n eld. Het behoeft niets dan een gruwelijk, ndelijk terzijde wordt neur Max Nikon pro- n grote reorganisatie! m de verzwakte reus hoede staat. Indieri I La Generale opnieuw I kracht kunnen wor. de repercussies tot ia voelbaar kunnea I temen van nachtmer- ang behoort het feit, nse eigendommen door I enationaliseerd, aldus I de kolenmaatschap, etelheid ingegaan, De die geplaagd wordea I ationale overcapaciteit, f fn leven te blijven, zegt I I :se cash flow van def fs veel lager dan in i De jaarlijkse stijgii heeft het tempo va., van de Belgische frank en". Ie vooruitzichten voor idere bedrijven in (ie Generale, aldus For-, noemt Traction et Elec-1 ■houdstermaatschappij, I Jenerale een groot deell tche stroomleveringsin-f rst. rijft Fortune, heeft Lal sle bescheiden pogingenl iaar belangen te sprei-T sectoren diepgevroren -ï, meubelen en kern- lijkt echter twij/eMi-j jogingen het gewenst en hebben. La General, grafische spreiding n» niet met, handen enl den zal zijn aan de con-" thommelingen van lomie. nze kunstredactie) AM Het bestuur van Cultuurfonds BÜJ1A Igende opdrachten ver- ran Andriessen, Wasse- J ■t componeren van een| klarinet met orkesthe-l tan Robert Heppeitt tot het componeren J® or 30 harpen in verbana.l de Internationale Harp- 169 te Breukelen; aan», msterdam, tot het co een concertino voor met orkestbegeleioM endrik Andriessen, W" et componeren vanJ ïezzo-sopraan met oes l een trio gestaag en piano; aan Henna» Jtrecht, tot hetjS|J een werk van fe®» or amateursymfom 1 t0°g ^hFeiso t°H van de FAW, J Ischoten; aan HWS i ;ot het componeren I tie in het 3,140?^mites'I ;ve van het 10.jarig I renheid van zijn lü rden subsidies verleef hting DONETO «Jgj i garantie om de de werkzaamhed „Schrijvers op de ;elijk te maken, ujiver- ygens-Fokker I le de organist Wi 3 stellen zich op in Teylers musea Ei rder te be ^erdenkin» nité Bredero-he nJ sterdam, een voor. F kosten van lP) De ttf'Ötnd* ninister van buii d g(. Nenni heeft h ,BSir le Italiaanser«c|liDa communistisci ais voor 11,11 at hij feen U al komen met d vraagstukke ien zijn. AMSTERDAM De „bom" „uder Het Nederlands Film Mu seum is eindelijk gebarsten. De reeds tien jaar durende strijd om ruimte voor deze instelling zal kennelijk toch beslist moeten worden op de barricaden. Direc- letir Jan de Vaal heeft nu steun „kregen van vier leerlingen van Je Nederlandse Filmacademie, twaalf beroepscineasten, en de VPRO-televisie. De bedoeling is een handtekeningenactie te ont ketenen in Nederland, waardoor liet Film Museum alsnog onder dak zal krijgen in het Internatio naal Cultureel Centrum, dat is ondergebracht in het Vondel parkpaviljoen. Deze ruimte werd onlangs, in tegenstelling tot eer dere toezeggingen, voor verhuur toebedacht aan de Nederlandse Vereniging van Journalisten om er een perscentrum in te vestigen. De naam Nederlands Filmmuseum wekt gemakkelijk een verkeerde in druk De benaming „Cinematheek" zou beter het eigentijdse van deze instelling uitdrukken. Het doel is zeker niet alleen om het oude te tooserveren, maar ook om Neder land op de hoogte te houden van alle nieuwe ontwikkelingen in de wereld van de film. Hiervoor worden in Amsterdam een groot aantal film- I voorstellingen gegeven. Het museum I beschikt over een uitgebreide biblio- s .documentatie en een collectie I oude en nieuwe films. Uit deze col- I iectie worden dagelijks een groot I aantal programma's samengesteld, I die in vele theaters en op scholen in [heel Nederland getoond worden. [EetBredase Vestzaktheater de Trap- llis maakt ook regelmatig gebruik van dit aanbod. Veel films worden, J omdat ze belangrijk zijn vanwege leen bekroning of beschouwd worden liis kenmerkend voor een bepaalde ■raming, door het Filmmuseum aan- lekocht of voor enige tijd naar Ne- lierland gehaald, waar ze voor geïn- Iteresseerden, tegen vergoeding, ter [beschikking staan. Wie een bezoek brengt aan de lei- &ng van dit Filmmuseum maakt de meeste kans deze te vinden in het Stedelijk Museum aan de Paulus I Potterstraat. Via drie suppoosten en je grote trap in de hal vindt men, teen de uitingen van moderne ■Eunst, een onopvallend deurtje, over- trokken met behang. Vanwege het enorme ruimtegebrek is het bijna onmogelijk met meer dan twee be- zoekers tegelijk het daarachterlig- ■M vertrekje binnen te gaan. I/n i ë^derobe van het Ste- Me"Jk Museum bevindt zich het pro- Rctiezaaltje. Om de ruimte zo eco- Ijjusdi mogelijk te benutten staat I projectiescherm schuin opgesteld I *n de Riders van het e4jk Museum is een enorme -jetie bioscoopaffiches opgeslagen, ijtt documentatiecentrum is onder- iwracht in een gedeelte van een 00„A aan Njeuwe D0e].ent Dikwijls is hier ware acrobatie nodig om het begeerde te bereiken. In een bunker in de duinen bij Overveen tenslotte zijn de zeer brandbare oude films en de ïest van de filmeigën- dommen opgeborgen. Het Nederlandse Film Museum werd in 1946 opgericht en in 1952 in het Stedelijk Museum onderge bracht. Reeds in 1959 wees de toen malige voorzitïer, jhr. W. Sandberg, op de onhoudbare toestand. Vanaf dat moment zijn een aantal schrif telijke en mondelinge besprekingen gevolgd, die voorbeeldig genoemd mogen worden voor de Nederlandse „ambtelijke molen". In januari 1960 liet men het oog vallen op het Von delparkpaviljoen. Achtereenvolgens waren moeilijkheden te overwinnen met de exploitant „N.V. Ambassa deur", b. en w. van Amsterdam, de raad van advies, de dienst publieke werken en het ministerie van C. R. en M. In 1967 krijgt directeur Jan de Vaal bijval van de Nederlandse Beroepsvereniging van Filmers. In oktober 1968 lijkt het pleit gewon nen. Totdat op 17 oktober het bericht komt, dat b. en w. een perscentrum in het pand willen vestigeif. Op 29 november volgt dan de definitieve afwijzing door dit college. De ge meenteraad moet zich echter op 5 februari nog over deze kwestie uit spreken. Als laatste troef is nu een comité opgericht om bijval te verwerven voor de stichting van een cinema theek in het Vondelparkpaviljoen door het Nederlands Film Museum, vanwege het grote belang hiervan voor het culturele leven in Neder land. In dit comité hebben filmers, recensenten, toneel- en filmacteurs, televisiemensen en andere kunste naars zitting. Om nu het hele Nederlandse pu bliek op deze kwestie te attenderen hebben vier leerlingen van de Ne derlandse Filmacademie, veertien dagen geleden, het initiatief genomen om op originele wijze deze handteke ningenactie te starten. Annette Apon, Ruud Bisehoff, Froukje Bos en Ma rianne Willems hebben de produktie in handen genomen van een film, die drie kwartier gaat duren. Deze film zal door de VPRO op het tele visiescherm worden gebracht. Twaalf cineasten zullen hun „professionele" handtekening onder deze actie zet ten. Het zullen dan ook twaalf afge ronde stukjes film van drie minuten worden. Deze zijn gescheiden door stukjes „slapstick" van elk tien se conden. Belangeloze medewerking werd toegezegd door Rein Bloem, Nouchka van Brakel, Adriaan Dit- voorst, Johan van der Keuken, Wim van der Linden, Emiel van Moerker ken, Mattijn Seip, Wim Verstappen, Erik Terpstra, Jan Vrijman, Eric van Zuylen en Frans Weiss, wiens vrouw Astrid Weyman zal acteren. Bert Haanstra, die het erg druk heeft met zijn nieuwe film in samen werking met Jacques Tati, heeft drie maal dertig meter filmmateriaal geschonken voor deze actie. De rest van de financiële middelen is afkom stig van het onlangs opgerichte film blad Skrien en de VPRO. De cine asten zijn vrij in hun uitwerking. De AVRO-radio zal vanmiddag om half vijf aandacht aan deze actie be steden. BREDA Na eerst op de t.v. gekeken te hebben naar Emma Peel's strijd tegen vleesetende planten, togen we zaterdagavond om tien uur naar de Stadsschouwburg Breda, waar de, zesde voorstelling in Nederland ging van „The late, late show", Jan Cremers eerste toneelstuk (van 35 minuten). De Stichting Algemeen Rotterdams Studenten Toneel, waarvan twee leden een ogenschijnlijk oversekst, maar in wezen zwaar seksueel gefrustreerd Amerikaans echtpaar moesten uitbeelden, had zich met een pervers-roze interieurtje (waarin een tegenwoordig blijkbaar onmisbaar levensgroot fallus symbool) op de Bühne geposteerd. Het publiek mocht rondom dit wulpse optrekje plaatsnemen op enigszins onconfortobele tribunes. Jan Cremer, die als onvermijdelijk vervolg op zijn virtuoos-animale bestsellers een helemaal niet zo slecht in elkaar gezet theaterstukje schreef, had zelf een luxueus, duur, chique Pander-achtig decor ge dacht. Rik van Bentum echter heeft, na telefonisch overleg met de auteur, een gestileerde kamer vol sexsymboliek gemaakt. NEW ÏÜlu Li, LoMvfclU Richard Nixon behoort volgens de „Modestichting van Amerika tot de vijftien best geklede man nen in Noord-Amerika. Hij wordt geprezen om zijn „bijzon dere gavezich goed te kleden. Op het lijstje van de stichting staan onder meer premier Tru- deau van Canada, de acteur Dick van Dyke en de zanger Aridy Williams. (Van onze radio- en tv-redacteur) HILVERSUM Vanavond zal de NTS in het programma „Denkbeeld" op Nederland 2 om 20.45 uur twee vraaggesprekken uitzenden, welke namens de NTS wordt gevoerd door dr. M. Vanliengel met de adjunct directeur van de Osservatore Romano prof. Frederica Alexandrini en met mgr. Casarolly, onder-staatssecretaris van het Vaticaan voor buitengewone kerkelijke aangelegenheden. Deze gesprekken worden gevoerd naar aanleiding van de veranderde houding van de Romeinse instanties jegens de katholieke kerk in Neder land. 110®EN p I ^'isri9e B hLPZan9eres Cilld Black (25) is getrouwd met haar manager, de Wezi9heid Willis. Het was een kalme, burgerlijke plechtigheid in aan- 'etaaldg BVan S'ec'lts een f'eri,a' gasten. Cilla Black, een van de hoogst j 'ia' geled Se Z3n9eressen' droeg een mini-japon van fluweel, die ze twee ®6rnhi.mJen^V00r ac'1t Por|d had gekocht en nu voor de gelegenheid had (Van onze radio- en t.v.-redactie) HILVERSUM Naar ons bekend wordt heeft de heer J. van Overvest, lirecteur van het radiobedrijf van !e AVRO zijn bestuur meegedeeld, Jat hij niet kandidaat wi] worden esteld als opvolger van de heer Jan Jastelijns, die vrijdag j.l. aftrad als rogrammacommissaris van de NTS. De heer Van Overvest ambieert leze verantwoordelijke functie bij de televisie niet omdat hij zich bij zijn omroepwerk altijd uitsluitend heeft beziggehouden met de radio. Voorts vernemen wij, dat de heer Jan Castelijns (62), adjunct-direc teur van de KRO-televisie, binnen kort schriftelijk een verzoek zal in dienen bij het KRO-bestuur, om met vervroegd pensioen te mogen gaan. We' weten niet wat passender was geweest. Misschien toch de chique kamer, want Cremers stuk is dood gewoon realistisch met oen opgeleg de symboliek (gebruik van tiental len sprays tegen van alles en nog wat), die eigenlijk niet meer dan kinderachtige persiflage is. Dit soort grapjes wordt meestal in het satirisch cabaret veel humo- ristischer naar voren gebracht. Daarom is het avantgardetoneel, dat thans zo graag hedendaagse toe standen persifleert heel wat minder amusant dan satirisch cabaret, dat al nooit anders gedaan heeft. Vol gens een van de spelers, die na af loop in discussie ging met het pu bliek, werd in Rotterdam veel har der gelachen dan in Breda. Waarom vragen we ons dan af, want aan al dat gedoe met aircleaners etc. is helemaal niet om te gillen, wel een beetje vervelend. En dat is waar schijnlijk ook de bedoeling geweest, want Jan Cremer vindt zijn Ameri kaanse echtpaar maar een zielig stelletje. Zelf heeft hij geen kunst matige attributen nodig om plezier in zijn leven te hebben, nemen wij aan. Regisseur- Leonard Frank liet van het geheel een tamelijk indringende invloed uitgaan, hoofdzakelijk het gevolg van het exorbitante gebruik van de sprays, die het publiek in een verschrikkelijke damp hulde en het (functioneel) onsmakelijk consu meren van de inhoud van diverse tubes. Dat de voorstelling als heke ling van het (doorsnee?) Ameri kaanse huwelijksleven. geslaagd was, lag maar zeer gedeeltelijk aan de spelers. Anneke Hakman en René Solfe- vetld zijn talentvolle amateurs, maar te evident studentikoze Hollanders (vooral Anneke). Zij benaderden het prototype Amerikaans echtpaar dan ook alleen maar. Hij deed het nogal aardig, met een bete „smile", maar •zij was gewoon een leuk Hollands meisje, dait zich geweld moest aan doen om een matriarchaal Ameri kaans mens te zijn. Wij willen hier geen vergelijkingen trekken met pro fessionele acteurs, maar het moet ons toch van het hart, dat een aan tal amateuristische groeperingen niet teveel pretenties moeten heb ben, zolang zij geen acteurs hebben, die goed kunnen spelen. De huidige trend om af te stappen van het „idoliseren" van de acteur en een groter contact tussen publiek en spe lers te bevorderen, is niet onaardig, maar dan moet dat toch niet ge paard gaan met een afname van het artistiek vermogen. En dat gebeurt meer en meer, met het gevolg, dat je zo'n voorstelling steeds bijzonder onbevredigd verlaat. Overigens hebben we gemerkt, dat de SARST niet zoveel pretenties heeft en het gewoon, lollig vindt om voor jonge mensen op te treden. ..The late late show" had dan ook beter in het vestzaktheater Trap- kes opgevoerd kunnen worden dan in de S.B., die toch nog altijd een cultuurtempel is, waar je bovendien prettiger in de zaal zit dan op het toneel. En nu het stuk. Wat gebeurt daar eigenlijk in behalve, dat er furieus met bussen, spray gemanipuleerd wordt? Een man en vrouw komen op zaterdagavond thuis na een feest je. Hij zet onmiddellijk de t.v. aan voor The late, late show. Zij ontdoet zich van haar avondjurk om die te gaan strijken. Dan ontrolt zich een „binnenhuwelijks" tafereel, waarin man en vrouw elkaar ter stimu lering van de lusten, die achteraf niet op natuurlijke wijze bevredig- baar blijken achterna zitten. On dertussen worden huishoudelijke kar weitjes gedaan, die steeds resulteren in een knoeiboel, welke met diverse middeltjes uit spraybussen wordt opgeruimd. De echtelieden spuiten zichzelf ook doorlopend okselfris etc. Dan stelt zij voor om hun eigen Late, late show te maken. Zij trekt een sexy, leren bikini aan. Een fijn muziekje (Jan Cremer heeft daar voor zijn eigen termen) wordt opge zet en dan volgt een verleidingsspel dat een potsierlijke weergave is van een gefrusteerd huwelijksleven, dat gebukt gaat onder de dwangmatig heid van een overgeorganiseerde, su- pergemechaniseerde consumenten maatschappij. De SARST speelde voor de eerste maal buiten Rotterdam, waar de „wereldpremière" werd gegeven en vier druk bezochte voorstellingen volgden. Na afloop van de huwe lijkshappening ten tonele, kwam nogal moeizaam een discussie tot stand zoiets moet no§ altijd wen nen tussen spelers en publiek. Er werd wat gebabbeld in de trant van: (tegen Anneke) „Vindt u het niet vervelend om zo half bloot op te treden?" Waarop het antwoord was: „Helemaal niet, het is toch alleen maar spel". Hierop kwam de kriti sche vraag: „Hoe kan dat nou? Als het alleen maar spel is, waar blijft dan het engagement?" Index-daad staat deze opvatting van de speelster lijnrecht tegenover de huidige tendens van het avant- garde-toneel dat juist niet wil „spe- lon*\ maar slechts informeren. Aan de andere kant bad zij volkomen ge lijk, want Jan Cremers stuk 'is niet zo erg avant-gardistisch, tekstueel helemaal niet zelfs, maar een duide lijk realistisch „spel". Engagement of niet, het was toch een interessan te belevenis. MARJAN MES 21.30 22.00 22.20 22.30 22.35 23.00 23.30 ACHTERGRONDEN VAN DE BIJBEL SLUITING DE FABELTJESKRANT JOURNAAL KENMERK: informatie over kerk en samenleving. VRIJDAG DE DERTIENDE: over vormen van bijgeloof en vooroordelen. JOURNAAL MAANDELIJKS: Knelpunten van de spanning in het Midden- Oosten (in kleur): DE JACHT. film. MONTERY JAZZ FESTIVAL EEN VOLK IN BEWEGING TWEEDE JOURNAAL PAUZE TELE AC: NOTEN EN TONÉN SLUITING 18.50 DE FABELTJESKRANT 19.00 JOURNAAL 19.03 DE VRIJBUITERS: vervolg verhaal voor de jeugd. 19.28 SCALA 20.00 JOURNAAL 20.20 (in kleur): DUBBELGANGER: thrillerserie. „Een lastige 'oude bekende". 20.45 DENK-BEELD: geestelijke stromingen in onze smnenle- ving. 2135 (in kleur): VERBINDING MET: 23.05 TWEEDE JOURNAAL. 23.10 SLUITING 14.05-16.00 SCHOOLTELEVISIE 17.55 SCHOOLTELEVISIE 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 TIENERKLANKEN 19.25 KIJK EN KOOK 19.50 KEURIG FRANS. 19.52 ZOEKLICHT 20.00 NIEUWS 20.25 SPEL ZOLDER EINDE Het pijnlijke verhaal van een intellectuele Nederlandse vrouw. 21.25 VERGEET NIET TE LEZEN 22.00 HET DUO ACADEMUS 22.20 NIEUWS. Dinsdag 28 januari HILVERSUM 1 402 M AVRO: 12.00 Stereo: Semi-klassieke opera-aria's (gr.) 12.26 Med. t.b.v. land- en tuinbouw. Overheidsvoorlich ting: 12.29 Uitzending voor de laird»- bouw. AVRO: 12.39 Sportrevue 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. NRU: 13.30 Spiegel van België: muziek en nieuws van onze Zuiderburen 14.00 De lichte Muze belicht: De operette. AVRO: 15.00 Wijs: joodse wijsheden met Is raëlische en jiddije wijsjes. 15.05 Piano recital: moderne muziek, (opn.) 15.40 Weerklank uit het verleden: stem mingsbeeld rondom een muzikaal on derwerp 16.00 Nws. 16.02 Brazilian®: lichte muziek uit Latijns America 16.30 Kunstkroniek 17.00 Stereo: Big Band Beat: Don Ellis Big Band (opn.) 17.25 Jazz Spectrum 17.55 Med. 18.00 Nws. 18.16 Radiojournaal 18.25 Wie Waagt die zingt: internationale volks liedjes 18.50 Paris vous parte 18.55 Voor de kinderen 19.00 Trefpunt: discussie rubriek voor actuele zaken 19.30 Nws. 19.35 Vanavond: gevarieerd program ma 22.30 Nws. 22.40 Radiojournaal. NRU: 22.55 Muziek van deze eeuw: moderne kamermuziek (opn.) 23.55- 24.00 Nws. HILVERSUM 2 298 M KRO: 12.00 Van twaalf tot twee: gevarieerd programma (12.22 Wij van het land; 12.26 Med. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws 12.41 Act 13.00 Ra den maar.14.00 Conciliepostbus 14.05 Schoolradio 14.30 Pizzicato: muzikaal midldiagmagazine (16.00-16.02 Nws.). Overheidsvoorlichting: 17.00 Nws. uit de Nederlandse Antillen. Spreker: Henk Demuert. KRO: 17.10 Voor de jeugd 18.00 ïh de volksmond: volksliedjespro gramma 18.19 Uitzending van de Pa cifistische Socialistische Partij 18.30 Nws. 18.46 Act. 19.05 Licht ensemble en solisten 19.40 Conciliepostbus 19.45 Zoekend geloven, godsdienstige lez. 20.00 Omroep-orkest met zangsolisten: klassieke, semi-klassieke en moderne operamuziek 20.55 Verzuiling - ont zuiling?, beschouwing 21.10 Stereo: Radiokamerorkest en solist: klassieke muziek (opn.) 21.30 Babel: kunstkro- kroniek 22.30 Nws. en parlementair overzicht 22.45 Overweging 22.50 De zingende kerk, muzikale lez. 23.05 Kon tekst: jazzmuziek 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM 3 240 M EN FM VARA: 12.00 Nws. 12.03 Zorro: pro gramma voor tieners 13.00 Nws. 13.03 13.50, 14.20 en 15.05 SCHOOLTELE VISIE 18 05 BERICHTEN 18.10 PING PONG 18.25 SCHOOLTELEVISIE 18.50 MEDEDELINGEN 18.55 LA PENSéE ET LES HOMMES 19.25 TARTINE 19.30 LES AVENTURES DE TOM SAWYER. 19.55 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.30 VIBRATO 21.20 CE PAYS EST a VOUS 2150 L'HOMME a LA VALISE 22.40 JOURNAAL. 20.00 JOURNAAL 20.15 AUF DEN SPUREN SELTE. NER TIERE. kleur. Reportage over dieren op IJsland. 21.00 KADDISCH NACH EINEM LEBENDEN Spel van Karl Fruchtmann. 22.15 JOURNAAL 17.30 NIEUWS 17 35 SCHIFF AHOI 18.05 DIE DREHSCHEIBE. 18.40 SO LACHT MAN IN ENG LAND. kleur MijLly, amusementspro- 1 gramma 19.10 BEZAUBERNDE JEANNIE kleur. Liefhebben in één klap, tv-film. 19.45 HEUTE 20.15 POTSDAM HEUTE 21.00 GAUNER GEGEN GAUNER De lachende Lady van Luxor, detectivefilm. 2145 HINTER DEN STERNEN Het internationale vermaak- centrum Las Vegas. 22.45 NIEUWS. Ekspres: gevarieerd platenprogram- ma (14.00 Nws.) 15.00 Nws. 15.03 Er - Jee - Em - Drie 16.00 Nws. 16.03-18.00 Mix: licht platenprograrnma <17.00- 17.02 Nws.). BRUSSEL VLAAMS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Gevarieerde muz. (12.40-12.48 Weerber., med., program ma-overzicht en SOS-berichten voor de schippers) 12.55 Buitenlands pers overzicht 13.00 Nws., weerber., beurs- ber. en dagklapper 13.20 Tafelmuziek 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio (15.00- 15.03 Nws.) 15.57 Gi-ammofoonmuziek 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten 16.09 Grammofoonmuz. 16.15 Programma voor oudere luisteraars 17.00 Nws., weerber. en med. 17.15 Gev. grammo foonmuz. 13.00 Nws. 18.03 Voor de sol daten 18.28 Paardesportuitslagen 18.30 Keurig F rans (herhaling) 18.32 Gram mofoonmuz. 18.35 Wegwijs wezen 18.40 Grammofoonmuz. 18.45 Sportkroniek 18.52 Taalwenken (herhaling) 18.55 Grammofoonmuz. 19.00 Nws., weerber. en act. 19.40 Grammofoonmuz. 19.45 Beroepsbelangen voor de Middenstand 20.00 Opera-fragmenten 21.40 Boekbe spreking 21.55 Grammofoonmuz. 22.00 Nws. en berichten 22.15 De Zeven Kun sten: literatuur 22.30 Jazzmuziek 23.00 Nws. 23.10 Klassieke muziek 23.30 Nws. 23.35-23.45 Ligging van de zee schepen. Woensdag 29 januari HILVERSUM 1 402 M VARA: 7.00 Nws. en cohtendgymna£» tiek 7.20 Socialistisch strijdlied 7.23 Ste reo: Lichte grammofoonmuz. (7.30-7.35 Van de voorpagina). VPRO: 7.54 De ze dag. VARA: 8.00 Nws. en act. 8.20 Stereo: Lichte grammofoonmuz. (8.30- 8.35 Van alle markten thuis, (praat je voor de huisvrouw). 9.00 Stereo: Beiers Radio Orkest (gr.) klassieke en moderne muziek 9.35 Waterstanden 9.40 Schoolradio 10.00 Lichte grammo foonmuz. 10.50 Voor de kleuters 11.00 Nws. 11.02 Voor de vrouw 11.40 Ste reo: Pianorecital (gr.): semi-klassie ke muziek. HILVERSUM 2 298 M NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord 7.15 Op het eerste gehoor: lich te muziek met nieuws en act. TROS 8.00 Nws. 8.11 Luister uit en thuis: verzoekprogramma voor de militairen (8.30-8.32 Nws.; .9.00-9.10 Gymnastiek voor de huisvrouw) 9.40 Voor de kleu- vrouw 9.40 Voor de kleuters 9.55 Mo derne muziek (gr.) 10.30 Voor de vrouw 11.00 Nws 11.02 Piek-Uur: wed strijd-programma 11.45 Act. HILVERSUM 3 240 M EN FM NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Zing, zing, zing: lichte vocale muziekjes 10.00 Nws. 10.03 Mengelmuze: nieuwe lang speelplaten, met commentaar 10.30 Big Band- en soft sweet uit de USA. NRU: 11.00 Nws. 11.03 Muziek-lezen: het laatste internationale nieuws op het gebied van de lichte muziek (12.00 Nws.). 0\iGGLE5 REUT DE GAM DOOR Etf BEMERKT V EER PAAR MET15ET1 Bij EER OPET1 DEl/R. p=—r

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1969 | | pagina 13