IES V ZE WAS EEN GODIN, MAAR OOK EEN DUIVELIN Sarah Bernard!s 'n legende Sean Connery in Shalako m Spiegelfabricage BIGGLES: AFREKENING IN CAIRO XEL PAG AS I MYSTERIE t drogen van kalver- bereiding.... moderne NKERS N.V. :elschap ele IEURS a Anker )NDERKNOP f290. - f890 - GOES Smyrna Vloerkleden ZIEKTE TONEEL BUITENLAND NEDERLAND I NEDERLAND II BELGIë (Vlaams) BELGIë (Waals) DUITSLAND I DUITSLAND II NEDERLAND I NEDERLAND II: BELGIë (Vlaams) BELGIë (Waals) DUITSLAND I DUITSLAND II Bontmantels Kees van de Ven Luister haar 10 111 DE STEM VAN ZATERDAG 2 NOVEMBER 1968 13 JANDEL 1, Tel. 01155 - 2110 EL d om te: aats hiervoor op onze omfort wordt geboden, illes staat voor U klaar Tel. 01140-2213 Tientallen mogelijkheden zig-zag rechtsteek elastische slangenstéek bllndzoonr elastische dubbele zig-zag elastische blind- steeken siersteek boognaad pun.tnaad bloknaad MEUBELGLAS 's-H.-Hendrikskinderen- straat 9 Tel. 01100-6608 Te koop aangeboden ENIGE WOLLEN door groothandel in mo delkamers gebruikt 150,per stuk. Niet van nieuw te onder scheiden. Grote maten. Evtl thuis te bezich tigen. Brieven onder nr. 37479 bur. v. d. blad. (Van een onzer redacteuren) HILVERSUM Schrijven over Sarah Bernhardt is een hachelijke affaire. De auteur van nu, die er zich aan waagt, heeft te kiezen uit legende, halve waarheden, he le onwaarheden en verhalen, die haar familie nog weet te vertellen en die dus ook gekleurd zijn. Ze was een godin op het toneel, een duivelin voor degenen, die haar te na kwamen, af en toe een vlammend liefhebbende vrouw, een lelijk schepsel met stakerige armen en een gezicht, dat haar tering verried. Haar vereerders werden niet moe, haar glorie al om uit te bazuinen, anderen zei den ronduit, dat ze geschift was, want welke vrouw had in haar appartementen een doodkist staan, waarin ze af en toe het perfecte lijk speelde ten genoege van haar vrienden Sarah Bernhardt had er een van rozehout, waar ze ooit in begraven wilde worden. En boze tongen be weerden, dat de kist ruim genoeg was voor twee personen, maar er werd zoveel beweerd. Menige Parijzenaar moet jaloers ge weest zijn op het bezit van deze vrouw, wier spel door de Britse cri ticus Arthur Symcms werd beschre ven als „een onweerstaanbare uiting van een hartstochtelijk gemoed. Men werd erdoor gehypnotiseerd, de zin tuigen ontwaakten en de geest werd erdoor in slaap gesust." Europa lag aan haar voeten. Londen aanbad haar, Amerika omgaf haar met alle humbug en jubel, die de nieuwe we reld op kon brengen. Hoe was ze werkelijk? Hoe zou ze nu zijn? Haar stem is bewaard gebleven op een krakerige grammofoonplaat, die I niets van haar geest over doet ko men, haar bewegend beeld is geble ven in een film uit 1912 „Quien Eli- i. zabeth", een onbeholpen werkstuk, dat ons niets van haar v«rl«ideUik- '1 heid verraadt. Een der grootste Amerikaanse im presario's schreef in 1915: „Ze zal in de herinnering blijven voortle ven als een vrouw, wier invloed over allen, die haar zagen en hoorden een psychisch mysterie was, dat nooit opgelost zal worden." Cornelia O- tis Skinner, die zich aan een levens beschrijving van Sarah Bernhardt heeft gewaagd onder de titel „Ma dame Sarah", uitgegeven bij Hollan- dia Baarn in een vertaling van mc- I vrouw M. de Haas - Tobias, heeft dat mysterie ook niet op kunnen lossen. Maar kiezend tussen waar heid en legende heeft ze een boek geschreven dat de legende recht laat wedervaren en de waarheid geen ge weld aandoet. Misschien was Sarah Bernhardt In de wieg gelegd om toneelspeel ster te worden: de wieg en de om geving waarin ze stond, verrieden die voorbestemming evenwel niet. Nie mand weet zeker wie haar vader was. Men zegt, dat hij student was en Edouard Bernard heette, het doet er niet toe. Het heeft Sarah Bern hardt zelf ook nooit bijster geïn teresseerd. Haar moeder was van Nederlandse afkomst en heette Ju- dith van Hard. Ze was modiste, maar ze drong in Parijs snel door tot de wereld van de demi-monde, verheugde zich over een weelderig appartement, een eigen equipage en een uitgelezen schare vrienden, die of een adellijke titel droegen, of het gemis daarvan compenseerden door het beroep van bankier uit te oefenen. De baby was in die omge ving alleen maar hinderlijk. Het kind belandde bij een zus van haar moe der, die overigens hetzelfde lucra tieve beroep uitoefende en werd als kleuter verzorgd door een Bretonse vrouw, die het geenszins breed had en met een concierge was getrouwd. Toen ze acht jaar was kon ze nog met lezen of schrijven: pas toen 1 werd ze door mama naar een kost school gestuurd in Auteuil, waar ze gedoopt werd (haar moeder was j joodse) en zich ontpopte als een fa natieke dweepster, die in het holst i de ,nacht opstond om te gaan 1 bidden, in de vaste overtuiging, dat I ze tot Sint-Rafaël sprak. Terug in Parijs werd ze tot „tie- I rvi de artsen> <üe van tijd tot I tijd bij haar geroepen werden als ze weer eens bloed opgegeven had, ga- (Van onze filmredactie) ROME Sean Connery, de man die James Bond verper soonlijkte, woonde in Rome de première bij van zijn nieuwste film. Connery speel de de hoofdrol in een western onder de titel „Shalako". Zijn tegenspeelster in deze rol prent is Brigitte Bardot. Tijdens de première was Sean Connery o.a. in gezel schap van de Italiaanse actri ce Virna Lisi (zie foto). ovatie, zoals Parijs ia jaren niet meer gegeven had. Een der vele drama's in het le ven van Sarah Bernhardt is haar re latie geweest met Jacques Damala, een Griek van afkomst en deel uit makend van het Griekse Corps Di plomatique in Parijs. Men zegt. dat hij haar enige grote liefde geweest is en juist deze man was iemand, die de liefde van niemand waardig was: hij beroemde er zich op, elke vrouw te kunnen veroveren en zijn huzarenstuk was de verovering van Sarah Bernhardt. Ze werd echter zwaar door hem teleurgesteld. Maar dit, en nog veel meer zou men haar steeds blijven vergeven. Haar ster was te hoog ge rezen dan dat ze nog bereikbaar zou zijn voor kritiek. Ze bereisde ge heel Europa, maakte tournees naar Engeland en Amerika en zonder veel bedenken gaf ze zich aan de nieu we kunstvorm, die naar men zei de toekomst had: de film. De jaren schenen haar onberoerd te laten: ze kon nog een stralende jonge vrouw op het toneel suggere ren, toen ze reeds lang grootmoeder was. In 1912 bereidde men haar in Londen een speciale huldigings dag, omdat ze dat jaar vijftig jaar op de planken stond. In 1913 maakte ze ondanks haar leeftijd nog een tournee naar Amerika en in dat zelfde jaar eerde Frankrijk haar met het legioen van eer. ven haar niet zo lang meer te leven. Ongegeneerd deelden ze de familie mee, dat het „nog maar een paar jaar konden zijn". De dood vervulde haar met afgrijzen, maar ook met een sensatie die haar niet onwelge vallig was: af en toe ging naar de doden kijken, die uit de Seine wer den opgehaald. Later, toen ze be roemd was bleef de dood voor haar die vreemde aantrekkingskracht be houden en woonde ze vier terecht stellingen bij: twee onthoofdingen, een worging (in Madrid) en een ver hanging. En dat, hoewel ze een fer ment tegenstandster van de doodstraf Het vreemde kind Sarah peinsde er in die zwakke Parijse dagen niet over om aan het toneel te gaan. De beslissing daartoe werd haars ondanks ingeleid door de Hertog van Morny tijdens een familieraad. Dank zij zijn voorspraak kreeg Sa rah een opleiding aan het conser vatoire, maar de eerste rol, die ze te vervullen kreeg werd een regel rechte mislukking, tot wanhoop van de Morny. Ze werd op straat gezet. Haar volgende onderdak als toneel speelster vond ze in het Odeonthea- ter, maar ook daar was haar de buut niet glanzend. Na een paar mis lukkingen vierde ze dan toch haar eerste succes in dit theater: het was in „Kean" van Dumas-père en dat eerste succes maakte haar bijna dronken van blijdschap. Het was die merkwaardige dronkenschap van het succes, die haar het hele gebracht, had ze nog een verrassing achter de hand: een poema, die ze als huisdier hield. Die bezoekers waren talrijk, een van hen was de Prins van Wales. Toen hij vele jaren later gekroond werd tot Edward VII was Sarah Bernhardt een der genodigden, die de kroning in de Westminster Abbey mocht bijwonen. Die vriendschap met de latere Edward beviel intussen de Londen- se Society allerminst en toen Sarah Bernhardt met de Comédie Frangai- se in de Britse hoofdstad kwam om daar het publiek te veroveren bleef de Britse aristocratie opvallend koel. Diezelfde terughoudendheid in de hoogste kringen ontmoette Bern hardt trouwens ook op haar roem ruchte Amerikaanse tournee. Ze ver diende er veel geld, maar gaf het ook roekeloos weer uit. Daarbij kwam, dat Parijs door de Ameri kaanse tournee van Sarah zeer ge schokt was. Men nam haar kwalijk, dat ze haar gaven voor geld en goud verkocht aan die onbeschaafde hal ve wilden in de nieuwe wereld en een roddelcampagne, tijdens haar afwezigheid gevoerd, deed de rest. Pa rijs verkoos Sarah Bernhardt (ze was toen 36) te vergeten en zelfs de auteur Sardou, die haar voor het vertrek naar Amerika beloofd had, dat hij een nieuw stuk gereed zou hebben bij haar terugkeer, wist ineens, van niets meer. Maar geld nood en list brachten haar toch weer op het toneel, voor een zaal, gevuld met een kil en afwijzend pu bliek. Eenmaal spelende dwong ze haar gehoor tot omkeer: bjj het vallen van het doek kreeg ze een De schijn van haar gezondheid en onverwoestbaarheid bedroog. Sa rah Bernhardt ging lijden aan chro nische uremie en in 1915, toen ze voor de oprukkende Duitsers tegen haar zin was gevlucht uit Parijs moest in een ziekenhuis bij Bor deaux een van haar benen worder afgezet. Maar met dezelfde verbe ten wil, waarmee ze toneel gespeelt haid, wilde ze zich niet overgever aan invaliditeit. Amper genezer gaf ze voorstellingen voor de solda ten aan het front en overal waai ze kwam wist ze haar vlammend pa triottisme op de dikwijls moegevoch ten soldaten over te brengen. Nog een keer ging zg naar Londen om er te spelen, nog een keer naai Amerika: ze was daar, toen de V.S. aan de Duitsers de oorlog verklaar den. Het ongelooflijke werd waar: haar bezoek aan Engeland in de oorlog bleek toch niet het laatste te zijn. Zich jong spelend ging ze na de oorlog nog eens terug en speelde er voor o.a. koningin Mary. „Ik zal op het toneel sterven", zei ze tegen de vorstin. Maar dat zou niet waar worden. Ze stierf in 1922, tijdens de voorbereidingen van een film, die Sacha Guitry met haar wilde ma ken: „De kaartlegster." De opna men waren al begonnen: niet in de studio's, maar bij haar thuis, omdat ze te zwak was om naar de stu dio's te gaan. Het einde kwam op 26 maart. Men begroef haar op Pè- re Lachaise in de kist van roze hout, die deel van haar legende geworden was. leven bij zou blijven. En het bewijs, dat het goed ging met haar car rière werd niet alleen gegeven door de kritieken, maar evenzeer en dat was in Parijs al even belangrijk" door de praatjes die rond haar gin gen over intieme verhoudingen met de neef van de keizer. Het was het begin van een lange reeks legenden en ze moet er plezier in hebben ge had, de verhalen, die om haar heen verteld werden door haar gedrag te onderstrepen. Na de Frans - Duitse oorlog kwam terug bij de Comédie Francaise, grillige, vreemde vrouw, die appartementen stoffeerde met tapijten, kleden en kussens, zodat er amper plaats was om te lopen. Op een verhoging stond een divan, waar ze gehuld in extravagante toi letten in een schilderachtige pose op ging liggen, wanneer er bezoek Werd aangediend. Wanneer ze zo haar bezoekers onder de indruk had ze een haar ZATExDAG 9.30 16.00 16.02 17.00 17.30 18.50 19.00 19.06 20.00 20.20 21.00 21.50 22.45 23.10 23.15 •11.30 TELEAC NIEUWS DAGJE OUDER PIPO DE CLOWN. Deel 9 „Het eiland van Kruzo" SLUITING DE FABELTJESKRANT NIEUWS RAWHIDE „Prettig ontwaken" JOURNAAL DE RU Dl CARRELL-SHOW Rudi maakt zelf een elfkroe gentocht PER SECONDE WIJZER DETECTIVEBUREAU NUL ,,'t Komt wel" ACHTER HET NIEUWS TWEEDE JOURNAAL SLUITING. 18.50 DE FABELTJESKRANT 19.00 NIEUWS 19.03 MIJN BROER EN IK. Afleve ring 2: „De boeken van de laatste vijf jaar" 19.30 TUSSENLANDING (in kleur) 20.00 JOURNAAL 20.20 BRANDPUNT 20.40 ALBERT GOSHMAN (in kleur)Micro-magie 21.00 DE WREKERS: „Moord tegen opruimingsprijzen" 21.50 BRANDPUNT - BUITENSPEL Sportprogramma 22.40 EVANGELIE 22.45 TWEEDE JOURNAAL 22.50 SLUITING. 16.00 VOLKSUNIVERSITEIT 17.30 ORPHEO ED EURIDJCE 18.50 ZANDMANNETJE 18.55 HUCK FINN. TV-film 19.20 AUTORAMA 19.50 FRANSE TAALWENKEN 19.52 ZOEKLICHT. Culturele actua liteiten 19.57 MEDEDELINGEN 20.00 NIEUWS 20.25 DE PASSIE VAN ONS HEER Marionettenspel 21.05 100.000 OF NIETS. Spelprogr. 22.20 GEHEIME OPDRACHT. TV- feuilleton 23.10 NIEUWS. 18.10 NIEUWS 18.15 PROMOTION 18.45 A VOS MARQUES. Interscho- lair wedstrijdspel 19.25 PLUM-PLUM (Voor de kleu- ters) 19.30 LE JARDIN EXTRAORDI NAIRE 20.00 JOURNAAL 20.30 LA PRISONNIèRE DU Dé- SERT. Western 22.15 LA PROIE POUR L'OMBRE. Spelprogramma 22.45 CARMEN MCRAE. 20.00 JOURNAAL 20.15 ES MUSS NICHT IMMER SCHLAGER SEIN. Operette- programma 21.50 TREKKING VAN DE LOTTO GETALLEN 21.55 JOURNAAL 22.15 NOCH HEUTE SOLLST DU HaNGEN. Amerikaanse speel film 23.35 JOURNAAL. 14.30 14.58 15.00 15.35 16.20 16.50 17.25 17.55 18.00 18.30 18.50 19.27 19.30 20.00 21.35 21.45 23.00 23.05 PROGRAMMA-OVERZICHT NIEUWS IN HET KORT HALLO, FREUNDE SEIN TRAUM VOM GRAND PRIX. „Van automonteur tot Grand-Prix-coureur". AUS DEM REICH DER TIERE FEUERWACHE 1. Filmrepor tage BERLIN, SCHUMANNSTRAS- SE 13A. Het Deutsche Theater iri Berlijn NIEUWS SAMSTAGS UM SECHS. In formaties en meningen uit de Bondsstaten ...18 - 20 - NUR NICHT PAS SEN. Skaat en muziek in het weekend. PAT UND PATACHOU. „De oude molen". TV-film. WEERBERICHT HEUTE. Nieuws en weekkro- niek DIE KINDER VON GELTEN- HAUSEN. Spel van Gerd Oel- schlegel. COMMENTAAR DAS AKTUELLE SPORT STUDIO NIEUWS 0.40 DAS GESICHT. Zweedse speelfilm uit 1958. ZONDAG 10.30 EUCHARISTIEVIERING 11.30 SLUITING 15.00 JOURNAAL 15.02 WEEKJOURNAAL 15.25 MONITOR 16.55 JUMPING AMSTERDAM: J acht-springconcours 17.45 SLUITING 18.55 DE FABELTJESKRANT 19.00 WOORD VOOR WOORD 19.05 GESPREK MET DR. KEN NETH KAUNDA 19.30 SPORT 20.30 JOURNAAL 20.35 VILLA DES ROSES: Televisie spel: Deel 1 en 2. 22.30 TWEEDE JOURNAAL 22.35 SLUITING. 18.55 19.00 19.05 19.30 20.35 21.00 21.45 22.20 22.25 22.30 DE FABELTJESKRANT JOURNAAL DE VRIJBUITERS. Terry wordt scheepskok VUUR UIT DE AARDE: over vulkanen DE LUCY SHOW (in kleur) CONCERT MET CAROLINE: speciale gast de Spaanse gita rist Antonio baciero VOLK IN OPSTAND: over de 80-jarige oorlog tegen Spanje EEN LIED TER BEVRIJDING TWEEDE JOURNAAL SLUITING. 11.00 14.30 15.00 15.15 17.15 18.20 18.40 19.10 20.00 20.15 20.40 21.35 22.35 11.40 EUCHARISTIEVIERING VOOR BOER EN TUINDER DE HEERSERS VAN VENUS BINNEN EN BUITEN 18.05 FAREWELL ARABIA KLEIN, KLEIN KLEUTERTJE SPORTREPORTAGE PISTE NIEUWS SPORTWEEKEND VLAAMS OPERETTEFESTI VAL DE TOVENAAR VAN DE FRITH STREET. Documentair spel ovei John Logie Baird NIEUWS 14.30 FéMININ PRéSENT 15.00 GROTE MILITAIRE PARADE 16.20 VISA POUR LE MONDE 16.50 KESKINVAPA 17.00 VISA POUR LE MONDE 17.30 RENDEZ-VOUS DIMANCHE 19.00 ZANDMANNETJE 19.05 SPORTJOURNAAL 20.00 JOURNAAL 20.25 PROGRAMMA-OVERZICHT 20.30 LES FIANCéS 21.30 LA ROUTE DU BONHEUR 22.15 JAZZ. De finalisten van het Festival van Brasov 20.00 JOURNAAL 20.15 SICH SELBST DER NaCHSTE Spel van Leo Lehman 21.25 ZU PROTOKOLL 22.10 FRANKREICH-HORIZONTE 85 22.55 JOURNAAL PROGRAMMA-OVERZICHT AQUI ESPANA DIE DREHSCHEIBE DAS ABENTEUER LOCKT Motorboot-races DER REICHSTE SPATZ DER WELT ALLES DREHT SICH UM MI CHAEL. Avontuurlijke beleve nissen aan de sluis MUSIK IM KURZFILM NIEUWS WAS ESSEN WIR MORGEN VORSICHT, FALLE Nepper, Schlepper, Bauernfanger DUITSE KAMPIOENSCHAP PEN VOOR AMATEUR DANSPAREN BONANZA NIEUWS SITZENGEBLIEBEN DIE SPORT REPORTAGE NIEUWS DRÜBEN 3 NOVEMBER 1918. Film naar het toneelstuk van Franz Theo- dor Csokor BéCAUD CO. Muzikale show rond Gilbert Bécaud NIEUWS IMPULSE. Wie weit ist die Schulreform 11.30 12.00 12.45 13.30 13.50 14.00 14.30 15.10 15.15 15.45 16.30 17.25 18.15 18.30 19.00 19.30 19.40 20.00 21.20 22.20 22.25 (ADVERTENTIE) OLIFANT BIJ BEJAARDE. De heer Glaasjes in Amsterdam werd gisteren 100 jaar. Natuurlijk vroegen wij hem: „Hoe?" Met zijn nog lang niet gebarsten stem zei hij: „Nou, ik denk ook wel dankzij m'n Olifantje!" En hij schonk ons en zichzelf een goudflonkerend glas Olifant Vieux in. Lange persianer pattes 475.— Lange Nertspootjes f 750.- Nieuwlandstraat 8 Tilburg tel 04250-2661? Zaterdag 2 november HILVERSUM 1 402 M r3-?9' l2,90 Stereo: Lichte orkest- 151B 'Sr.) 12.14 Marktberichten vtiL OverheidsvoorlichtingExporti- wenken en adviezen op exportgebied 12.26 Med. t.b.v. land- Idttbouw 12.30 Nws. 12.41 Act. 12.50 s; grenzen, een rubriek over mis- schnLf. NRU: 13-00 Vliegende militie platenprogramma voor de mildairen KRO: 14.00 P.M., een week- »S, mil® ,plaaties a6-°°- 16-02 Programm Bezlg met muziek- trafl ,?ma samenwerking met Cen- beoefenfiïo Amateuristische muziek- reaus RIRO 17.00 Service-bu- ge I Jongerenwerk en reporta- me Amiaf. 7an da Stichting Anonie- Pocketraritr. KRO: 17 30 6-8-6-9: ding van d„n°t!'t'ti,er,ers 18'19 Uitzen' 1.8.30 Nwsin?fii,e P„artij Hadikalen SpringpHnk -6 Act' 19'05 stereo: De kesKfö Jonge artiesten met or- ma vogorelmg- 19;30 Sjook: program woord on twmtigers 20.00 In ant- Program m o of ein-lvan: verzoekplaten- zikalp -- 21.50 Vrijbuit dingenmii- p„ nnrlr, 1 'jyu tciuiKcii Lieües in 'u, r° herinneringen zz.oi Jes m hun mars: liedjesprogram mu- 22.00 ma 22.30 Nws. 22.40 Med. 22.42 Over weging 22.45 Goal: muzikaal sportpro gramma met commerntaren, reporta ges en gekruide nieuwtjes 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM 2 298 M VARA: 12.15 Musette-orkest 12.26 Me dedelingen t.b.v. land- en +uinbouw 12.29 Orgelspel 13.00 Nws. 13.11 Vara- Varia 13.15 Stereo: Tijd voor teenagers 13.50 Uitlaat, programma voor twin tigers 14.25 Stereo: Popmuziek 14.45 Radio Jazz Magazine. NRU: 15.20 Frans-Duits-Engels: een luisterprogr. (16.00-16.02 Nws.). VARA: 16.30 Ope rafragmenten (gr.) 17.25 Radioweek- journaal 17.55 Med. 18.00 Nws. 18.16 Commentaar op het nieuws 18.22 Licht instrumentaal trio 18.45 Stereo: Klas sieke muziek (gr.) 19.30 Nws. 19.35 Ar tistieke staalkaart. 20.15 Bas en piano (gr): kl. liederen 20.40 De kampioen, hoorspel 22.00 Stereo: Metropole-ork. amusementsmuziek 22.30 Nws. 22.40 Bis: hoogtepunten uit de programma's van de afgelopen 14 dagen 23.15 Ste reo: Licht gevarieerd platenprogram ma 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM 3 240 M EN FM NRU: 12.00 Nws. 12.03 Skivatoon: nieuwe langspeelplaten. NCRV: 13.00 Nws. 13 03 lacht instrumentaal en semble 13.30 Zuidzee-serenade 14.00 Nws. 14.03 T(w)ienerama 15.00 Nws. 15.03 Lichtvoetig: licht platenprogram ma 16.00 Nws. 16.03 Country en Wes tern muz. 16.30 Tienermuziek kritisch beluisterd 17.00 Nws. 17.02-18.00 Hier en nu: wekelijkse sportshow met lichte grammofoonmuziek. BRUSSEL VLAAMS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Klassieke muziek 12.40 Weerbericht, med., programma- oversicht en SOS-berichten voor de schippers 12.45 Klassieke muziek 12.55 Buitenlands persoverzicht 13.00 Nws, weerber. en dagklapper 13.20 Tafel- muziek 14.00 Nws. 14.03 Moderne muz. 14.39 Gewijde muziek 15.00 Nws. 15.03 Grammofoonplatenprogramma 16.30 Kerkorgelmuziek 17.00 Nws., weerber. en med 17.10 Kamermuziek 17.35 Ne gro-spirituals 18.00 Nws. 18.03 Geva rieerde muziek 18.30 Katholiek-gods dienstige uitzending 19.00 Nws., weer bericht en act. 19.40 Klassieke muziek 20.00 Concert 21.35 Volksliederen 22.00 Nws. en berichten 22.15 Pianomuziek 23.00 Nws. 23.10 Gevarieerde muziek 23.40-23.45 Nws. Zondag 3 november HILVERSUM 1 402 M KRO: 8.00 Nws. 8.15 Stereo: Badi- nerie: oude en klassieke muz. (gr.) 9.00 Nws, en waterstanden 9.15 Stereo: Laudate: klassieke en moderne gewij de muziek (gr.) 10.00 Eucharistievie ring 11.00 Nws. 11.02 Stereo: Promena de-orkest: opera- en balletmuziek 11 47 Builenlands commentaar 11.57 Med. NCRV: 12.00 Kerkorgelconcert: klass. sieke en moderne muziek 12.40 NCRV- vocaal-ensemble: semi-klassieke liede ren 13.00 Nws. 13.07 Voor de leugd 13.30 Stereo: Viool en piano: moderne en klassieke muziek 14.10 De verwon dering ir de literatuur: literair klank beeld. NRU: 14.30 Langs de lijn: sportreportages, - uitslagen en lichte grammofoonmuziek CVK: 17.00 Chris telijk Gereformeerde kerkdienst 18.00 Convent: aktualiteiten, liturgische ru briek en boekbesprekingen. IKOR: 18.30 Mensen, gesprek 18.45 Kerk ver af en dichtbij. NCRV: 19.00 Nws. 19.07 Stereo: Klassieke gewijde muz. (gr.) 19 30 Waar blijven we?, lez. 19.45 (gr.) 20.30 Stereo: Klassieke kamermuziek 20.05 Geestelijke liederen. KRO: Stereo: Stereoclub: muzikale eri Tech nische tips voor stereo-fans 22.00 Kruispunt: kerkelijk magazine 22.30 Nws. 22.40 Med. 22.42 Overweging 22.47 Audio: muzikale informatie voor kenners en liefhebbers 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM 2 298 M Nws. en socialistisch strijdlied 8.18 Voor het platteland 8.30 Weer of geen weer, gevarieerd pro gramma (om 9.00 Sportmededelin«en) 9.45 Humanistisch Verbond: Humanis me: doel of miididel?, een toespraak door prof dr. J. P. van Praag. IKOR: 10.00 Kinderdienst 10.30 Hervormde kerkdienst 11.30 Vraag en antwoord 11.40 De Open Deur, veertiendaagse rubriek AVRO: 12.00 Muzikaal ont haal: bonte muzikale show 13.00 Nws. 13.07 Radiojournaal waarin: de toe stand in de wereld, lez. 13.25 Buiten- beeld: programma vol visuele zaken waarover te praten valt 14.00 Stereo: Metropole Orkest en solist: amuse mentsmuziek. NRU: 14.30 Concert: 1. Edipo a Colono, opera van Ressini (opn.) 2. Stereo: Klassieke muz. (gr.) In de pauze: plm. 15.20-15.40 Tot be ter begüdp: cursus muziekluisteren. VARa 16.30 Stereo: licht strijkorkest 17.00 Pop-eye: lichte muziek 17.30 Voor de jeugd 17.50 Nws. NRU: 18.05 Mede delingen 18.10 Langs de lijn: sportre portages en -beschouwingen. VARA: 18.30 Vrij entree, cabaretprogramma NRU: 18.50 Bij nader inzien, journa listenforum. VPRO: 19.30 Nws. 19.35 L'Arte del Ar co: Italië, geboorteland van de viool, muzikale lezing 20.00 In druk: maandelijkse informatie over pu- blikaties op velerlei gebied. AVRO: 20.30 Rits: een open programma 21.30 Festival van Vlaanderen 1968: Bra bants orkest, koren en solisten: mo derne muziek 22.30 Nws. 22.40 Radio journaal 22.55 't Mag geen naam heb ben: licht platenprogramma 23.55- 24.00 Nws. HILVERSUM 3 FM EN 240 M AVRO: 9.00 Nws. 9.02 Drruit: pla tenprogramma 10.00 Nws. 10.02 Juist op zondag 11.00 Nws 11.02 Muziek-Mo- zaïek. VARA: 12.00 Nieuws 12.02 Met vriendelijke groeten verzoekplaten- programma 13.00 Nws. 13.07 NAR: Ne derlandse Artiesten Revue op de plaat NRU: 14.00 Nws. 14.02 Rome Anka ra - Madrid: programma voor de gast arbeiders 15.00 Nws. 15.02 Rabat - Athene - Warschau: programma voor de gastarbeiders. AVRO: 16.00 Nws. 16.02 - 18.00 Muziekkantjes: program ma van wetens (w) aardigheden en on waardigheden uit de wereld van de lichte muziek (om 17.00 Nws. 17.02 - 17.05 Radiojournaal met toto-uitslagen) BRUSSEL VLAAMS <*24 M 12.00 Licht muziekprogramma 13.00 Nws., weerbericht, med., programma overzicht, dagklapper, SOS-berichten voor de schippers en act. 13.30 Geva rieerd muziekprogramma 14.00 Nws. 14.03 Opera en Belcanto (Van 15.00- 24.00 Wegwijzers voor de automobilis ten) 15.00 Licht muziekprogramma 15.30 Sport en muz. (17.00 en 18.00 Nws) 18.30 Kath.-godsdienstige uit zending 19.00 Nws. en weerbericht 19.30 Wij worden Europeeër 22.00 Nws en berichten 22.10 Dansmuz 23.00 Nws. 23.10 Lichte muz. 23.40-23.45 Nws. Maandag 4 november HILVERSUM 1 402 M KRO: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord 7 15 Badinerie: klassieke en mo derne muziek (gr.) (7.30 Nws., 7.32 Actualiteiten; 7.50 Overweging; 8.00 Nws.) 8.30 Nws. 8.32 Eucharistievie ring 9.00 Gymnastiek voor de huis vrouw 9.10 Voor d. huisvrouw (9.35 Wa terstanden). NRU: 10.00 De komende week KRO: 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken 11.30 Bejaardenprogramma 11.55 Med. HILVERSUM 2 298 M VARA: 7.00 Nws. en ochtendgymnas tiek 7.20 Socialistisch strijdlied 7.23 Uitgeslapen: lichte grammofoonmuz. en reportages (7.30-7.35 Van de voor pagina) VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nws. en act. 8.20 Uitgeslapen (vervolg) 9.00 Klassieke muziek (gr.) 10.00 Voor de huisvrouw. NRU: 11.00 Nws. 11.02 Stereo: Omroeporkest, om roepkoor en solisten: moderne mu ziek. HILVERSUM 3 FM EN 240 M NCRV- 9 00 Nws 9.02 Fit: licht pla- tenprorr jo.00 Nws. 10.03 Pop station (11.00 Nws.).

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1968 | | pagina 11